Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Moss: Book II

Moss: Book II teszt – Még több moha és páfrány

A Moss folytatása megmutatta, hogy van még mit keresni a PSVR platformon a közelgő utód ellenére.

2022.04.06. 16:30 | szerző: m_anger | Ismertető/teszt

Saját részről meglehetősen késve csatlakoztam a Sony VR-platformjának „részvényesei” közé, három esztendőnek is el kellett telnie a megjelenés után, hogy azt mondjam: nekem kell egy ilyen készülék otthonra. Az apropó pedig többek között a Mossnak köszönhető, ami szerintem mai napig is az egyik legjobbnak számít ezen a platformon, dacára annak (vagy éppen pont ez okból), hogy nem FPS-nézetet használ a játék, mint a legtöbb vetélytárs, hanem külső szemlélőként láthatjuk a történéseket (az Astro Bot: Rescue Mission is ilyen, és pont ezért szintén nagy kedvenc). De talán nem is kell magyaráznom sokat a dolgot, hiszen tavaly ingyen osztogatták a játékot, így aki PSVR-tulajdonos, az alighanem letolta a kisegér kalandjait (ugye?).

Moss: Book II teszt – Még több moha és páfrány

Teljesen nyilvánvaló volt, hogy érkezik majd a folytatás (mind a sztoriból, mind a játék fogadtatásából adódóan), amit tavaly nyáron végül be is jelentettek. A Polyarc szerencsére nem izgulta túl a dolgot és nem árasztotta el ígéretekkel és videókkal a nagyérdeműt, két héttel ezelőttig még a pontos megjelenési dátumot sem ismerhettük. Ilyen módon az elvárásaim sem voltak magasan, úgy voltam vele, hogy ha csak abból kapok további adagot, amit az első rész nyújtott, akkor már jó. Most, hogy lepörgött a stáblista, azt kell mondjam, hogy nem teljesült a vágyam, de mindezt pozitív felhanggal kell érteni, hiszen a végeredmény sokkal több lett az elődjénél szinte minden tekintetben.

A Moss: Book II egészen pontosan ott folytatja, ahol az előzmény befejeződött: cuki főhősünk, Quill az egykori főellenség kihűlt teteme mellett ácsorog (szándékosan fogalmazok kicsit rébuszokban, hogy ha netán valaki nem tette eddig, mindenképpen végigjátszhassa az előzményt spoilermentesen). A cél továbbhaladni a már sokat emlegetett kastélyba, ám hamar nyilvánvalóvá válik, hogy az első könyvben történtek messze csak a kezdetet jelentették. A folytatásban sokkal ádázabb ellenfelek várnak aprócska hősünkre, ráadásul immár tudnak a létezéséről és kifejezetten vadásznak rá. A nála lévő üvegkristályra fáj a foguk, ugyanis aki mind az öt darabot összegyűjti, az korlátlan hatalommal rendelkezhet a vidék felett. Kész szerencse hogy utunk során a régi ismerősök mellett új szövetségesekkel is találkozunk – szükség is lesz minden segítségre.

Moss: Book II teszt – Még több moha és páfrány

Mint azt már írtam, a játék mindenben fejlődött. Kezdjük a történettel! Mint az az előző bekezdésből is látható, a forgatókönyv továbbra sem Oscar-várományos, de ne felejtsük el, hogy ez nem is cél, hiszen egy bájos meséről beszélünk. Az biztos, hogy a történések most sokkal több érzelmet fognak kiváltani a játékosból, és a sokat kritizált szavatosság is megnőtt. Amíg az első részt 3-4 óra alatt kényelmesen végigvihettük a később kiadott DLC-kkel együtt, addig most 6-9 óra lesz egy átlagos játékos teljesítménye. Persze most is végig lehet szaladni akár 4 óra alatt is, de minek, hiszen a látvány megint gyönyörű, az ember azzal kezd minden helyszínen, hogy ámulva körbenéz. Ezek a diorámaszerű kis alkotások ugyanis igencsak életszerűen vannak kialakítva, és még a távolban lévő tereptárgyakat is mesterien kidolgozták. Ráadásul ezúttal jobban megszaladt a grafikusok keze: sokkal részletesebb a környezet ábrázolása, és ha lehet ilyen mondani, még minőségibb (pedig már az elődnek sem kellett szégyenkeznie).

A legtöbbet viszont talán a játszhatóság változott. Az alapok természetesen maradtak a régiek, de számos ponton bővültek a lehetőségeink. Elsőként talán említhetjük azt, hogy több az interakciós lehetőségünk. Vagyis nekünk mint „olvasónak” több eszköz is akad Quill segítésére. Például hidakat húzhatunk indákból vagy lengő platformokat mozgathatunk – mindezt a DualShock mozgásérzkelőjének használatával. De ugyanúgy átvehetjük hasonló módszerrel az ellenfelek felett is az uralmat, ami például az újfajta katapultos bogaraknál nagyon jól fog jönni, számos puzzle épít is rá. Nem ez azonban az egyetlen új faj, aki az életünkre tör: a „pinball-féreg” ugyan kevésbé veszélyes, ő viszont a megfelelő helyre kilőve szintén gyakran lesz a továbbjutás kulcsa.

Moss: Book II teszt – Még több moha és páfrány

Fegyvereink és egyben skillkjeink is gyarapodtak. Az alap továbbra is a kard lesz, ehhez párosult egy dash lehetőség, amellyel kisebb szakadékok felett tudunk átlendülni. A másik két fegyver a dobócsillag és a kalapács, amelyekhez szintén társul extra. Utóbbinál egy hatalmas csapással nemcsak az ellenfeleket tudjuk komolyabban sebezni (a páncélos bogarat például csak így tudjuk első körben megütni), de bizonyos kapcsolókat is ezzel tudunk működésre bírni. Az előbbi eszköz skillje kicsit összetettebb, a fegyver eldobása ugyanis nemcsak a harcoknál jön jól, hanem a falba is bele tudjuk állítani. Ez akkor lesz hasznos, amikor egy-egy elpusztítandó célpontot „mandinerből” kell likvidálni, ilyenkor csak annak másik oldalára kell kerülni és visszahívni magunkhoz a dobócsillagot.

Cikkajánló
Moss (PSVR)
A világ legcukibb VR-játéka.
» Olvasd el!

Végezetül: nem tudom, hogy a Moss: Book II-t kell-e ajánlani, hiszen az első annyira jól sikerült, hogy a rajongói minden bizonnyal tesztek nélkül is bizalmat szavaznak neki. Azt kell mondjam, hogy jól teszik, hiszen a folytatás fel tudott nőni a feladathoz, és továbbra is azt a bájos, abszolút szerethető, de azért kihívással teli mesevilágot hozza el, mint a négy esztendővel ezelőtti előzmény. Ráadásul mindezt makulátlan minőségben – a grafika mellett eddig nem méltattam, de a zene és a szinkronmunka is egészen kiváló (előbbi a Dead Space és Tomb Raider kapcsán ismert díjnyertes zeneszerző, Jason Graves érdeme, utóbbi pedig Morla Gorrondona mesélőé, akit a Destinyben, vagy a Call of Dutykban is hallhattunk már korábban). További nagy erény, hogy hihetetlenül polírozott az élmény, bugokkal még mutatóba sem találkoztam, ami azért is nagyon fontos, hogy ki ne zökkentse a játékost a hangulatból. Az hogy folytatás lesz-e, a jövő zenéje, de nem is igazán ez a kérdés egész pontosan, hanem hogy egy harmadik rész vagy egy spinoff érkezik. A készítők ugyanis elárulták egy friss interjúban, hogy meglátták a lehetőséget az univerzumban, úgyhogy könnyen lehet hogy Quillt esetleg hamarabb is viszontlátjuk, más formában. Akárhogy is lesz, mi szeretettel várjuk. ■

értékelés

Moss: Book II

Moss: Book II
Pozitívumok
  • Mélyebb, hosszabb, érzelmesebb történet
  • Új fegyverek és skillek
  • Több interakció az olvasónak
  • Még látványosabb grafika
  • Remek zene és szinkronmunka
Negatívumok
  • Néhol kicsit sok backtracking
  • A befejezés után rögtön szeretne az ember folytatást

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Moss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrányMoss: Book II teszt – Még több moha és páfrány
Moss: Book II
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Moss: Book II

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló