Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Lucky's Tale VR

Lucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugra

Változnak az idők: manapság már nem egy nyúl kopogtat az ajtón húsvétkor, hanem egy róka.

2022.04.21. 18:28 | szerző: m_anger | Ismertető/teszt

Valószínűleg stratégiailag jól átgondolt lépés volt, hogy a Lucky’s Tale VR pont húsvét idején köszöntöttt be hozzánk. Az ember azt gondolná az új Sony VR-headset megjelenése előtt, hogy az első PSVR-t már nem érdemes beszerezni. Ezt cáfolandó az elmúlt hónapok során számos olyan játék jelent meg (például a remek Moss: Book II, meg jellemzően egy rakás korábbi Quest átirat), amelyeket bizony érdemes letolni. A mostani tesztalanyunk is pont ebbe a kategóriába esik: a világot ugyan nem váltja meg, de szuper aranyos és kiváló szórakozás.

Lucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugra

Be kell valljam, hogy a játék főhőséről a Super Lucky's Tale kapcsán hallottam először, ami mint most utóbb kiderült számomra, egy folytatás. Az eredeti és első ugyanis pont a Lucky's Tale volt, ami egy VR-cím 2016-ból. Ezt porolta le és újította fel picit a készítő tavaly, most pedig az eddigi PC-s megjelenést PSVR-ra is kiterjesztette. És mennyire jól tették! Nem látok bele az eladásokba, szóval nem tudom, marketing oldalról mennyire izgalmas, de én szívem szerint minden ilyen VR platformernek nagyon örülök, és csodálkozom, hogy miért csak ilyen kevés jelenik meg belőlük.

Most, hogy a játék zsánerét szerencsésen belőttük, essünk túl a nem szofisztikált sztori ismertetésén (megpróbálom egyetlen összetett mondatban). Lucky és legjobb játszópajtása, Malacka rémülten veszi tudomásul, hogy egy gülüszemű, csápos lény furakodik be a tökéletes életükbe, sőt el is rabolja az utóbb említett cimbit, azzal a nem túl bonyolult céllal, hogy megeszi (azt hiszem, sikerült). Természetesen a mentőakció lesz a reszortunk, mindezt öt fejezet 14 pályáján abszolválhatjuk.

Lucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugra

A történetnél már csak a játékmenet egyszerűbb. Luckynak két interakciója van, az egyik a pörgés, ami egyértelmű támadás, a másik az ugrás, ami erre is jó (klasszikusan fejre), de a platfrominghoz meg elengedhetetlen. Menet közben gyűjtögethetjük az aranyszínű érméket, amelyek után idővel (100 db) plusz életet kaphatunk, illetve vadászhatunk minden szinten az egyetlen (néha jól) eldugott ajándékcsomagra, amelyek a legfőbb ellenfeleinket rejtő mini diorámákat tartalmazzák. Vannak persze bossok is, de az egész kaland hihetetlenül könnyed, nem fogunk gyakran elhalálozni, és a későbbi pályák sem izzasztanak meg igazán.

Ezt ellensúlyozandó a fejlesztők beraktak egy time trial módot is, amelynek arany fokozata viszont olyan marha nehéz, hogy én már az elsőnél lemondtam róla. Mivel az alapjáték igen rövid (mindössze 2-3 óra – ezt tekinthetjük a legnagyobb negatívumnak), ezért szavatosságot ezek az újrajátszási metódusok fognak adni, már ha valakinek erre van ingerenciája. Mert hogy akad még egy módozat, ebben vörös coinokat kell gyűjteni, szám szerint 25-öt szintenként, és némelyik alaposan el van rejtve (tehát a kihívás valahol a két már említett között helyezkedik el).

Lucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugra

Ellenfelekből ugyan nincs sok, de szerencsére elég jól vannak variálva, illetve azért számos helyen vannak extra játékmechanikák, mint amikor bombákat dobálhatunk a headsetet használva célzásra, vagy a kisebb barlangok, amelyeket oldalról láthatunk, és egy-egy trükkösebb pályarészletet (no meg némi jutalmat) tartogatnak.

A grafika és az animáció hihetetlenül bájos, és ha nincs is teljesen pariban a Moss vagy az AstroBot szuper részletes világával, a cartoon jellegével abszolút leveszi a játékost a lábáról. A képernyőscroll amúgy az utóbb említett játékhoz hasonlatosan automatikus, azzal a különbséggel, hogy itt nem csak előre-hátra mozog a terep körülöttünk, hanem intelligensen követi Luckyt (elsőre kicsit fura az élmény, de hamar megszokható).

Lucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugra

A Lucky’s Tale VR nem kapott túl nagy médiafigyelmet, és egy kicsit el is tűnt a mostani, igen élénk tavaszi pörgésben, de akinek van PSVR-ja és szereti a platformjátékokat, az semmiképp se hagyja ki. Még akkor se, ha gyakorlatilag egy üléssel, egy szombat délután ki fogja tudni pörgetni, ugyanis ez a rövid játékidő is annyi élményt ad, hogy utána szívesen mutogatjuk majd ismerősöknek, haveroknak, hogy miért is érdemes VR-ban játszani. ■

értékelés

Lucky's Tale VR

Lucky's Tale VR
Pozitívumok
  • Szuper báj
  • Fülbemászó muzsika
  • Tetszetős cartoon grafika
Negatívumok
  • Túl rövid
  • Az alapjáték könnyű, az extra meg túl nehéz
  • Néhol nehéz eldönteni, hogy odaugorhatunk-e vagy sem

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Lucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugraLucky's Tale VR teszt – Szerencsés ugra-bugra

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló