Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Soundfall

Soundfall teszt – Ritmikus sportlövészet

Érezd a ritmust!

2022.05.26. 09:52 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Aki látta a Nyomd, bébi, nyomd (Baby Driver) című filmet, bizonyára emlékszik, hogy a tűzharcok elég furának tűntek elsőre, amíg rá nem jött az ember, hogy még a lövöldözés is a zene ritmusára történik, nem csak a vágás és a „koreográfia”. Nos, ha az ott megtetszett, és nem mellesleg a Crypt of the NecroDancer is bejött esetleg, akkor a Soundfall képében itt a tökéletes ötvözete a két játéknak – mondhatni.

Soundfall teszt – Ritmikus sportlövészet

A történet szerint Melody, az egyszerű kis barista egy fárasztó nap után csak zenét szeretne hallgatni, hogy a meghallgatására hangolódjon, amikor varázslatos módon Symphonia világában találja magát, azzal a feladattal, hogy megmentse azt a gonosz discordianoktól. Menet közben azért kiderül, hogy nem feltétlenül egyedül kell hentelnie, és pár társ is mellé szegődik, mint választható karakter – vagy akár co-op partnerként is.

A Soundfall alapjaiban véve egy twin stick shooter, ami úgy lett megbolondítva, hogy a zene ütemére kell a cselekedeteinket időzítenünk, a mozgás kivételével (ez egy jelentős könnyítés a Crypt of the NecroDancerhez képest). Egyszerűen hangzik? Nos, azért nem lesz olyan egyszerű a dolgunk, mert elég jelentős túlerővel nézünk farkasszemet. A pályadesignt úgy alakították ki, hogy rohanva pont végezni lehet, mielőtt a zene véget ér, de persze akad pár leágazás is, némi plusz bezsebelhető cuccal.

Soundfall teszt – Ritmikus sportlövészet

A készítők ezért kissé (?) fellengzősen dungeon crawlernek is jellemzik alkotásukat – én ilyen messzire azért nem mennék, mert eltévedni itt nem nagyon lehet; elég egyenes út vezet a starttól a célig. A looter shooter kitétel viszont áll, mert a pályákon talált fegyverek és páncélok természetesen az eszköztárunkat bővítik, de arannyá is alakíthatóak, hogy a boltban még jobb felszerelést vehessünk. Egyszerre két lőfegyver lehet nálunk, a kardunk és a páncélunk spécizhető még.

A változatosságra nem panaszkodhatunk, a zenei stílushoz/műfajhoz igazodik a pályák designja, és szerencsére van belőle elég. Az egyes világok ráadásul különféle „környezeti veszélyt” is rejtenek magukban őrtornyok, körfűrészpengék és ilyesmik képében. Az ellenfelek viszont mindenütt egyenszínekben pompáznak – ez talán elbírt volna több változatosságot. Az összkép viszont elég gusztusos lett, nincs különösebb okom a panaszra.

Soundfall teszt – Ritmikus sportlövészet

Ami pedig a hangokat illeti: a zene elnyomja őket... :D Persze ez jelen esetben így van jól, de azért ha erre (is) figyel az egyszeri játékos, akkor azért megvannak ezek is. A zene viszont a játék jellegéből adódóan kiemelten fontos – bár nem ismerős egy előadó, egy szám sem, de határozottan nem volt rossz, amit hallottam (és jó dolog, hogy van külön free play mód, ahol bármely számot végigtolhatjuk).

Hátrányok? Nos, egy dolog zavart nagyon, de ez (egyelőre?) a PC-s verzió sajátossága: itt ugyanis van mód saját zene importálására, ekkor a pályát a játék procedurálisan generálja, ha jól láttam/sejtem. Nos, a ritmust detektáló részt relatíve könnyű zavarba hozni, és valami elég elbaltázott ütemben kell henteljünk (a két legrosszabb esetem az Odesza: A Moment Apart és a Chasing Madison: Summer City számokkal volt). Nem akarok igazságtalan lenni, ez a DJ-szoftvereknél is kemény dió tud lenni, főleg, ha változik is a ritmus, mint mondjuk a Fatboy Slim: The Rockafeller Skank számban, de nem vagyok benne biztos, hogy ezzel a többi játékos is tisztában van. No meg egy ilyen „félredetektált” dal pont az élvezetet öli meg. És persze azért nem annyira gyakori gond ez – a dalválasztásnál érdemes olyanokat választani, ahol határozottan hallhatóak a ritmushangszerek.

Soundfall teszt – Ritmikus sportlövészet

Jópofa játék lett a Soundfall, érdekes hibridje egy ritmusjátéknak és egy lövöldének. Jó dolog, hogy saját zenét is lehet berakni PC-n – ha sikerülne mondjuk a Tidallel lepaktálni, az sokat lendítene ezen a részen is, és a többi platformon is könnyű lehet integrálni. Nem ad könnyű sikerélményt, de nem is egy Dark Souls szintű önsanyargatás – pont jó. ■

értékelés

Soundfall

Soundfall
Pozitívumok
  • Érdekes hibridje a ritmusjáték és a twin stick shooter műfajainak
  • Remek soundtrack
Negatívumok
  • A ritmus kiszámítása nem az igazi pár esetben saját zene esetén
Minimális rendszerigény: Intel Core Intel Core i5-3470/AMD FX-8350, 4 GB RAM, GeForce GTX 660 (2048 MB)/Radeon R9 390X (8192 MB), 10 GB háttértár, 64-bites Windows 10
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7-6700K/AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, Geforce GTX 1070 (8192 MB)/Radeon RX 5700 (8192 MB), 10 GB háttértár, 64-bites Windows 10

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Soundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészetSoundfall teszt – Ritmikus sportlövészet
Soundfall
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Soundfall

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló