Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Lamplight City

Lamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakában

Egy klasszikus kalandjáték, amely meglepően sok döntést bíz a játékosra, egy ponton azonban elveti a sulykot.

2022.06.02. 10:01 | szerző: m_anger | Ismertető/teszt

Az utóbbi két évtizedben mást se lehetett hallani, minthogy a kalandjáték műfaj halott. Annyiban igaz a mondás, hogy a régi legendás műhelyek (LucasArts, Westwood Studios, Sierra On-Line) bizony elkoptak, bezártak, nincs már úgymond AAA kalandjáték-fejlesztés. Van viszont egy rakás kisebb cég és indie fejlesztő, akik lelkesen hozzák az utánpótlást, és bizony akadnak figyelemre méltó alkotások a munkáik közöttük. Ha csak az utóbbi bő egy hónapot nézzük, akkor a szerzőtársak tollából olyan tesztek jöttek, mint a Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit vagy a Catie in MeowmeowLand, de nekem is volt már idén két témába vágó írásom (Pants Quest, Unforeseen Incidents), és jelenleg is három, a műfajba tartozó játék van nálam tesztelésen.

Lamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakában

Ezek egyike a Lamplight City, amely a klasszikus vonalat erősíti, vagyis egészen úgy néz ki a pixeldús grafikai stílusával, mintha a hőskorból származna. Mindez azonban nem kritika, hanem dicséret – ha 320*200-as szemüvegen keresztül nézzük, akkor a helyszínek szépen kidolgozottak, aki szerette/szereti az akkori játékokat, az egyből érezni fogja a vonzódást a screenshotok bevizsgálása után. Egyedül a tesztelt Switch változatban jelentkező vastag fekete keretet nem annyira értettem, ami sajnos mind handheld, mind dokkolt módban jelentkezik. Igaz, csak elsőre feltűnő, hamar hozzá lehet szokni.

A történet egy fiktív, XIX. századra hajazó, steampunk vonásokkal megspékelt világban játszódik, egész pontosan az ipari forradalom lázában élő New Bretagne városában. Főszereplőnk, Miles Fordham foglalkozására nézve detektív (ha valakit zavar, hogy ellövök egy minimális spoilert, ami az első negyedóra történéseit illeti, és amit a játék leírása amúgy is tényként kezel, az ugorjon a következő bekezdésre).

Társával, Bill Legerrel épp egy virágbolti tolvajt próbálnak leleplezni, amikor megtörténik a baj, és Bill sajnálatos módon nem éli túl a bevetést. A sztori ezt követően annyiban változik meg, hogy Miles elhagyja a rendőrség kötelékét, és magánnyomozónak áll. Társát és a vele történteket azonban hónapok elteltével sem tudja kiverni a fejéből, már csak azért sem, mert különös módon lélekben vele marad, és folyton-folyvást beszél hozzá – néha segítve, néha a végletekig frusztrálva hősünket.

Lamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakában

Öt bűnügyet ölel fel a történet, amelyeket szép sorban meg kell oldanunk. Az esetek egyike sem túl hétköznapi, de anélkül, hogy túl sokat elárulnék, legyen elég annyi, hogy van köztük emberrablási ügy, furcsa baleset (amely talán mégsem az), illetve az is előfordul, hogy egy gyilkossági ügy áldozata magához tér a saját temetésén. Közben pedig a prológusban történtek is új fejleményeket kapnak az esetek közt, így ez a szál tulajdonképpen keretbe foglalja az egyéb megbízásokat. A játékmenet klasszikusnak mondható, habár inventory kimondottan nincs. A tárgyak, amelyeket begyűjtünk, automatikusan használatra kerülnek a megfelelő helyen a történet során.

Amiből viszont rengeteg van, azok a párbeszédek – tulajdonképpen a játék 90%-át ez teszi ki. Érzésem szerint ebben a kérdésben kicsit túllőttek a célon a készítők. A szinkronhangok ugyan minőségiek (habár nem minden karakterhez passzol egy-egy hang), a párbeszédek többsége jól megírt, viszont kicsit talán sok a töltelék duma, és néhány öncélú, kevésbé humoros megjegyzés is akad. A kalandjátékok másik „rákfenéjét”, az interakciókat sem sikerült sajnos kiegyensúlyozott módon eltalálni. Vannak helyszínek, ahol rengeteg van (olyannyira sok, hogy szinte már fáj végigkattintgatni őket), máshol meg alig akad pár darab (jellemzően épp csak a továbbjutást nyújtók).

Lamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakában

Az említett hibák azonban csak apróságok, a játék maga szerencsére élvezetes marad mindezek ellenére is. Szépen gyűjtögethetjük a bizonyítékokat, a kezelőfelület segít nekünk kategorizálni ezeket, illetve hogy milyen feladataink vannak, továbbá a lehetséges gyanúsítottnak is van egy külön kis fülecske a felső menüben, hogy könnyebben eligazodjunk az egyes esetekben. Amit viszont még nem említettem, hogy komoly döntéshelyzetek elé is kerülünk néha. Ezek többsége úgy van megoldva, hogy abszolút érezzük is a súlyát a dolognak, így ha nem kedvezően alakulnak a dolgok, maximum visszatöltjük a gondosan előkészített mentésünket. Egyetlen kivétellel...

A történet derekán, a harmadik esetnél ugyanis van egy olyan szituáció, ami bizony bicskanyitogató. Spoilermentesen leírva: a fejezet elején van egy olyan párbeszéd, amely ha nem úgy alakul, akkor elzárjuk magunkat az ügy megoldásától. Egy teljesen ártalmatlan beszélgetésről van szó, az ember abszolút nem érzi, hogy ilyen súlya lenne a dolognak. Sőt, ki sem derül a játékból, csak amikor már egy órája hasztalan kerestem a továbbjutás kulcsát, rákerestem a dologra, hátha csak én vagyok ügyetlen. A játék Steam oldalán (PC-re ugyanis már korábban, 4 éve megjelent) találtam is egy topicot, amely a témával foglalkozik, és más játékosok is eléggé zaklatottan vitatták ezt a döntést a készítők részéről. A lényeg, hogy ha a fejezet elején „elrontottuk”, akkor már nem tudjuk megoldani az ügyet, vagyis csak két másik gyanúsítottak marad (mondanom sem kell, hogy pont az a valódi befejezés, amitől elzárva maradunk). Persze ezt a játék sehogy nem közli, és ez az igazi probléma.

Lamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakában

Be kell valljam, hogy ez a „kis etűd” olyan szinten felmérgesített, hogy minden motivációmat elveszítettem, hogy folytassam a játékot. Igazából nem arról a nagyjából egy–másfél óráról van szó, amit újra kellene tolni, hiszen a fejezetek elején készül mentés, hanem egyszerűen egy ilyen designdöntés hatására elment a kedvem az egésztől. Talán valamikor majd visszatérek és befejezem, de nem mostanában. Emiatt aztán ajánlani is csak szupertürelmes, hardcore kalandjáték faneknek tudom a Lamplight Cityt. ■

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Lamplight City

Lamplight City
Pozitívumok
  • Hangulatos pixeles grafika
  • Klasszikus point-and-click
  • Igazi döntési helyzetek
Negatívumok
  • Csúnya fekete keret Switchen
  • Kissé talán túl sok párbeszéd
  • Néhol sok felesleges/unalmas interakció
  • Egy rossz designdöntés a játék derekán elveheti az ember kedvét

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Lamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakábanLamplight City teszt – Pislákoló fény az éjszakában

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló