Lassan egymásba érnek a jobbnál jobb metroidvania-fejlesztések, aminek mi játékosok csak nyertesei lehetünk. Még jobb hír, hogy a nemrég megérkezett Souldiers még az olyan veteránokat is kihívás elé képes állítani, akik bekötött szemmel ismerik már a Hollow Knightot vagy a Blashpheomust. A soulslike fűszerrel átitatott kaland már kapható, a vásárlás előtt viszont érdemes elolvasnod a kritikát róla.

Ebben a 2D-s kézzel rajzolt remek akciójátékban olyan elhunyt hősöket irányíthatunk, akiket a valkűrök visszahoztak a halál kapujából. A két világ közt lebegő lélekharcosokra vár a nemes feladat, hogy felszabadítsák a vidéket a rejtélyes pestis alól. Három eltérő kaszt közül választhatjuk ki emberünket, akiket ezek után három nehézségi szint közül a nekünk tetszőn fogunk több tíz órán keresztül terelgetni.
Harcos, íjász és varázsló áll a rendelkezésünkre, ezek a figurák eltérő képességfával rendelkeznek. Jómagam a harcost preferáltam, mert a védekezés és a hárítás lehetősége jobban mozgatta a fantáziámat, mint a zónázó játékmenet a másik kettővel (illetve átlósan nem lehet lőni, ami számomra érvágás). Érdemes kipróbálni mind a három lehetőséget, későbbi cserére azonban nem lesz lehetőség, egy teljesen új kampányt kell hozzá indítani. A kezdeti lépések dög nehezek még közepes szinten is, a helyzet pedig később sem lesz rózsásabb.

A harcok hamar véget érhetnek, hiszen az ellenség pillanatok alatt leredukálhatja életerőpontjainkat. Ezeket pótolni a környezetünk rombolásával tudjuk: kaszálhatunk füvet, zúzhatunk dobozokat, törhetünk lámpákat, amelyekből általában néhány zöld, életet adó paca gurul ki. Varázsitalokkal is visszaállíthatjuk energiánkat, de akár még a stamina (ezt a védekezés használja) vagy a varázserő is termelhető ilyen módon (mágusoknak vagy a spéci mozgásokat fogyasztóknak lehet fontos). Minden más esetben érinteni kell a ritkásan elhelyezett mentőpontokat.
Állásmentésnél fullra töltődünk, de az összes ellenlábas visszakerül a térképre (mint a soulslike játékokban). Ez egyrészt a haladás végett lehet bosszantó, mert ha két ilyen pont között fűbe harapunk, bukjuk az addigi eredményünket. Másrészt viszont lehetőség van farmolni a tapasztalati pontokat, ami által a támadóerőnk és az életerőnk is megnövekedik. Ezek nagyon apró stat boostok, jóval később fogjuk az eredményét meglátni.

Ugyanakkor képességpontokat is kapunk, és ezeket nagyon értékes dolgokra verhetjük el (például több talizmán lehet nálunk, erősebb másodlagos fegyvereink lesznek, védekezhetünk a levegőben stb.). Fontos a fegyverünk és egyéb felszerelésink fejlesztése is, a valódi sebzést ezekből és a talizmánokból fogjuk összeügyeskedni. Rengetegféle másodlagos eszközt találhatunk, mint a bombák, eldobható tőrök és hasonló jóságok. Limitáltan használhatóak, így érdemes takarékoskodni velük.
Nagy katakombákba és egyéb belső területekre fogunk ellátogatni, amiket a kellő képességek hiányában nem fogunk tudni elsőre teljesen kipucolni. A külső, átkötő térképek is jól lettek kialakítva, lehet rajtuk csavarogni rendesen. Hősünk útja során elementális gömbökre tehet szert, amelyek felruházzák a fegyverét egy adott szférával. Gyorsan lehet váltogatni ezek között, ami a továbbhaladás mellett (például a tűzzel akadályokat elégetni) bizonyos kreatúrákra is orvosság lehet. A homokcsapásokra érzékenyebb lényeket kétszer olyan gyorsan leölhetjük, de például a tűzzel fele annyit sebzünk rajtuk. Ezeket vagy kitapasztaljuk, vagy egy erre való talizmánnal láthatóvá tehetjük.
Mint említettem, a rendszer kegyetlen, nem egy rövidebb szakaszt többszöri próba után majdnem feladtam, vagy remegtem az idegtől. A büszkeségem viszont nem engedte, hogy a könnyebb nehézségi szintre butítsam a stuffot. Így a sikerélmény sokszor jött el, mert minden leküzdött szakasz és főellenség leverése vérbe és verejtékbe került. Ehhez hozzájön még a Souldiers szép vizualitása, hangulatos zenéi és figurái, egyszóval játszatja magát.

Elég sokat szórakoztam a játékkal és elég jól haladtam, viszont egy adott részre érve (ez eléggé messze van a történetben) hibákba futottam, amik orvoslásra várnak (elméletileg tudnak róla a fejlesztők, és tervezik is a tapaszt). Akad sajnos olyan programhiba is, ami által a mentéseink lesznek használhatatlanok. A felmerülő bugok javításáig nem tudom szívből ajánlani a program megvételét sem, pedig egy jó cuccról beszélünk.