26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Souldiers teszt – Izzasztó lélektúra

Minden sarkon is meghalhatunk ebben a dögös metroidvaniában.

Írta: Onimushaman

Lassan egymásba érnek a jobbnál jobb metroidvania-fejlesztések, aminek mi játékosok csak nyertesei lehetünk. Még jobb hír, hogy a nemrég megérkezett Souldiers még az olyan veteránokat is kihívás elé képes állítani, akik bekötött szemmel ismerik már a Hollow Knightot vagy a Blashpheomust. A soulslike fűszerrel átitatott kaland már kapható, a vásárlás előtt viszont érdemes elolvasnod a kritikát róla.

Souldiers teszt – Izzasztó lélektúra

Ebben a 2D-s kézzel rajzolt remek akciójátékban olyan elhunyt hősöket irányíthatunk, akiket a valkűrök visszahoztak a halál kapujából. A két világ közt lebegő lélekharcosokra vár a nemes feladat, hogy felszabadítsák a vidéket a rejtélyes pestis alól. Három eltérő kaszt közül választhatjuk ki emberünket, akiket ezek után három nehézségi szint közül a nekünk tetszőn fogunk több tíz órán keresztül terelgetni.

Harcos, íjász és varázsló áll a rendelkezésünkre, ezek a figurák eltérő képességfával rendelkeznek. Jómagam a harcost preferáltam, mert a védekezés és a hárítás lehetősége jobban mozgatta a fantáziámat, mint a zónázó játékmenet a másik kettővel (illetve átlósan nem lehet lőni, ami számomra érvágás). Érdemes kipróbálni mind a három lehetőséget, későbbi cserére azonban nem lesz lehetőség, egy teljesen új kampányt kell hozzá indítani. A kezdeti lépések dög nehezek még közepes szinten is, a helyzet pedig később sem lesz rózsásabb.

Souldiers teszt – Izzasztó lélektúra

A harcok hamar véget érhetnek, hiszen az ellenség pillanatok alatt leredukálhatja életerőpontjainkat. Ezeket pótolni a környezetünk rombolásával tudjuk: kaszálhatunk füvet, zúzhatunk dobozokat, törhetünk lámpákat, amelyekből általában néhány zöld, életet adó paca gurul ki. Varázsitalokkal is visszaállíthatjuk energiánkat, de akár még a stamina (ezt a védekezés használja) vagy a varázserő is termelhető ilyen módon (mágusoknak vagy a spéci mozgásokat fogyasztóknak lehet fontos). Minden más esetben érinteni kell a ritkásan elhelyezett mentőpontokat.

Állásmentésnél fullra töltődünk, de az összes ellenlábas visszakerül a térképre (mint a soulslike játékokban). Ez egyrészt a haladás végett lehet bosszantó, mert ha két ilyen pont között fűbe harapunk, bukjuk az addigi eredményünket. Másrészt viszont lehetőség van farmolni a tapasztalati pontokat, ami által a támadóerőnk és az életerőnk is megnövekedik. Ezek nagyon apró stat boostok, jóval később fogjuk az eredményét meglátni.

Souldiers teszt – Izzasztó lélektúra

Ugyanakkor képességpontokat is kapunk, és ezeket nagyon értékes dolgokra verhetjük el (például több talizmán lehet nálunk, erősebb másodlagos fegyvereink lesznek, védekezhetünk a levegőben stb.). Fontos a fegyverünk és egyéb felszerelésink fejlesztése is, a valódi sebzést ezekből és a talizmánokból fogjuk összeügyeskedni. Rengetegféle másodlagos eszközt találhatunk, mint a bombák, eldobható tőrök és hasonló jóságok. Limitáltan használhatóak, így érdemes takarékoskodni velük.

Nagy katakombákba és egyéb belső területekre fogunk ellátogatni, amiket a kellő képességek hiányában nem fogunk tudni elsőre teljesen kipucolni. A külső, átkötő térképek is jól lettek kialakítva, lehet rajtuk csavarogni rendesen. Hősünk útja során elementális gömbökre tehet szert, amelyek felruházzák a fegyverét egy adott szférával. Gyorsan lehet váltogatni ezek között, ami a továbbhaladás mellett (például a tűzzel akadályokat elégetni) bizonyos kreatúrákra is orvosság lehet. A homokcsapásokra érzékenyebb lényeket kétszer olyan gyorsan leölhetjük, de például a tűzzel fele annyit sebzünk rajtuk. Ezeket vagy kitapasztaljuk, vagy egy erre való talizmánnal láthatóvá tehetjük.

Mint említettem, a rendszer kegyetlen, nem egy rövidebb szakaszt többszöri próba után majdnem feladtam, vagy remegtem az idegtől. A büszkeségem viszont nem engedte, hogy a könnyebb nehézségi szintre butítsam a stuffot. Így a sikerélmény sokszor jött el, mert minden leküzdött szakasz és főellenség leverése vérbe és verejtékbe került. Ehhez hozzájön még a Souldiers szép vizualitása, hangulatos zenéi és figurái, egyszóval játszatja magát.

Souldiers teszt – Izzasztó lélektúra

Elég sokat szórakoztam a játékkal és elég jól haladtam, viszont egy adott részre érve (ez eléggé messze van a történetben) hibákba futottam, amik orvoslásra várnak (elméletileg tudnak róla a fejlesztők, és tervezik is a tapaszt). Akad sajnos olyan programhiba is, ami által a mentéseink lesznek használhatatlanok. A felmerülő bugok javításáig nem tudom szívből ajánlani a program megvételét sem, pedig egy jó cuccról beszélünk.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Az egyik legkeményebb metroidvania, hosszú és küzdelmekkel teli kaland
Negatívumok
  • Jelenleg gamebreaking jellegű programhibák és a haladás elvesztésének kockázata sújtja

További képek

  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers
  • Souldiers

Souldiers

Platform:

Fejlesztő: Retro Forge

Kiadó: Dear Villagers

Megjelenés: 2022. május 19.

» Tovább a játék adatlapjára

Onimushaman
Minden játék barátja, trófeaherceg. A vidékimanek védőszentje. Ugyanolyan senki, mint bárki.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!