26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Interjú

„Számomra a Silent Hill 2 jelenti a horrorjátékok alfáját és omegáját” – Interjú a Remorse: The List fejlesztőjével

A kétfős fejlesztőcsapat magyar tagját kérdeztük a horrorjátékról.

Írta: PlayDome

Tavasszal érkezett meg PC-re a Remorse: The List horrorjáték, amelyet egy kis indie csapat készített. A közelgő konzolos megjelenés kapcsán a fejlesztőcsapat magyar tagját kérdeztük a játékról.

„Számomra a Silent Hill 2 jelenti a horrorjátékok alfáját és omegáját” – Interjú a Remorse: The List fejlesztőjével

Először is röviden mutatkozz be/mutasd be a csapatot légy szíves – mikor kezdtél játékfejlesztésbe, és mik voltak az eddigi főbb állomások (munkahely, játék stb.) pályafutásod során?
Sziasztok! Ifju Péter vagyok, és körülbelül tizenkét éves korom óta foglalkozom játékfejlesztéssel és grafikával, leginkább hobbi szinten. A csapatunk elég aprócska, mindössze ketten vagyunk benne barátommal, Daniellel, akivel körülbelül öt éve találkoztunk az Epic Games fórumán. A munkamegosztás viszonylag egyszerű elveken alapszik: én csinálok mindent, ami grafikával kapcsolatos – ide tartozik a pályaszerkesztés, modellezés, design és animációk –, ő pedig a programozásért és a technikai jellegű feladatokért felelős, amiből nagyon sok akad egy ilyen játék fejlesztése folyamán.

Korábban főleg kisebb játékokkal és modokkal foglalkoztam, azon belül is a Half-Life 2 volt a specialitásom. A Grey című total conversion horror modunk elkészülése és sikerei után úgy gondoltam, hogy megérett a dolog egy teljes játékra. Ekkor kezdődött a Remorse fejlesztése, ami aztán közel öt évig tartott apró, ám annál lelkesebb csapatunk számára.

James Sunderland pokoljárása mellett mely horrorjátékok inspiráltak még benneteket?
Azt hiszem leginkább a 2010 körüli modok világából jött a legtöbb inspiráció, amik akkoriban nagyon elütöttek a mainstream játékoktól. Itt sokkal bátrabban lehetett alkotni, és több, durvább eszköze volt a fejlesztőknek a történetek elmesélésére. Innen főleg olyan klasszikusokat emelnék ki, mint például az Afraid of Monsters vagy a Nightmare House 2, de nagyban inspirált minket a Condemned 1 és az Outlast is.

„Számomra a Silent Hill 2 jelenti a horrorjátékok alfáját és omegáját” – Interjú a Remorse: The List fejlesztőjével

A Silent Hill 2 több helyen visszaköszön a Remorse-ban. Mit jelent számotokra ez a túlélőhorror klasszikus?
Számomra a Silent Hill 2 jelenti a horrorjátékok alfáját és omegáját. Szinte nincs olyan év, amikor ne találnék egy videót vagy elemzést a játékról, ami új fényben világít rá a játék és a történet részleteire. Annyira mélyen bele lehet menni az eseményekbe, a környezetbe és a karakterekbe, hogy a mai napig nem lehet megunni a teóriákat és újdonságokat, amiket a rajongók találnak. Ebből is látszik, hogy mennyire aprólékosan építkeztek a játék fejlesztői minden elrejtett utalással, vagy épp egy alig látható tetoválással egy szörny vállán. Próbáltuk ezt a mentalitást a saját játékunkban is alkalmazni, így minden helyszínnek és puzzle-nek van valamilyen kapcsolódása a történethez, néhány dolgot persze a játékosok fantáziájára bízva.

A kezdetektől fogva magyar helyszínben gondolkodtatok a játékhoz?
Igen, első perctől kezdve ez volt a terv, mivel szerettem volna valami olyat alkotni amit a nagyközönség még soha nem látott. Grafikusként nagyon érdekes folyamat ellátogatni bizonyos helyszínekre referenciák gyűjtéséhez, és odafigyelni arra, hogy minden a kilencvenes évek hangulatát idézze. Arra is különös gondot fordítottam, hogy sok helyen legyenek bizonyos „landmarkok”, amik kimondottan jól felismerhető, magyar jellegzetességek. Ide tartoznak a sárga buszok, a budapest utcáin is látható kukák vagy a jó öreg beton ping-pong asztalok, amiken sokat játszottunk gyerekkoromban.

Valós helyszín(ek) ihlették Hidegpuszta megalkotását?
Vannak a játékban olyan helyszínek amik hasonlítanak az eredetire, mint például a budapesten található Váci utca, de főleg csak részleteket használtam fel az építkezés folyamán. Egyébként bekerült a játékba a közelemben lévő kisbolt, és még néhány számomra kedves épület is, mint például a helyi gyógyszertár, de a legtöbb inspirációt az interneten található képek adták.

„Számomra a Silent Hill 2 jelenti a horrorjátékok alfáját és omegáját” – Interjú a Remorse: The List fejlesztőjével

Milyen engine-t választottatok a játékhoz és miért?
Az Unreal Engine 4-et használtuk, mivel az első felépített utca után rögtön beleszerettem a látványba. A fények és az árnyékok tökéletesen festettek a játékban található koszos, elhagyatott utcák és épületek számára. A szerkesztőben egyszerűen annyira kézre esett minden használat közben, mintha már évek óta ezzel dolgoztam volna, és a motorban megtalálható volt minden alapvető dolog, amire egy lövöldözős játékhoz szükségünk lehet. Szóval bátran kijelenthetem, hogy az Unreal Engine-ben megtaláltuk a stabil alapot, amire a következő játékainkat is felépíthetjük.

Milyen kihívások voltak a fejlesztés során (pl. abból adódóan, hogy nem is találkoztatok közben)?
Az a vicces az egészben, hogy szinte semmilyen problémát nem okozott az, hogy végig csak Skype-on kommunikáltunk több mint négy évig. Igazából három évig be se mutatkoztunk egymásnak tisztességesen, csak egymás nicknevét használva dolgoztunk a játékon, szinte minden nap megbeszélve az aktuális feladatokat. Az igazi kihívást a kitartás jelentette, aminek át kellett ívelnie közel öt évet. Mivel a fejlesztés mellett dolgoztunk, ezért minden munkanap után rá kellett még szánnunk pár órát a játékra, akkor is, ha épp fáradtak voltunk, vagy csak szerettünk volna játszani a haverokkal.

A másik probléma természetesen az emberhiány volt, amikor van egy adott probléma, és nem ül melletted egy animátor vagy hangmérnök, hogy megkérdezd tőle a megoldást. Volt olyan, hogy egy problémán közel egy hetet dolgoztam, mire sikerült megtalálnom az adott fórumot vagy videót a megoldással, mert fogalmam se volt, hogy miként működnek a dolgok. Persze végül ennek is van pozitív oldala, mert hát csak összehoztunk ketten egy játékot, és rengeteget tanultunk belőle mindketten.

Milyennek látjátok a horrorjátékok műfaját manapság?
Megmondom őszintén, hogy nekem az új Resident Evil vonal nagyon bejött. Ott ismét lehetett érezni azt az igazi, zsigeri félelmet és stresszt, amit utoljára talán a Dead Space és az Outlast közben éreztem. De indie vonalon is van jópár érdekes kezdeményezés, mint például a Mortuary Assistant. Eszméletlen jó ötletekkel tudnak előállni a fejlesztők, amiktől aztán tényleg összecsinálja magát még egy tapasztaltabb játékos is. Összességében szerintem az indie játékok mellett kezdenek visszatérni a nagyobb kiadók is a horror műfajhoz, mert egyszerűen hatalmas az igény érdekes történettel és csontig hatoló félelemmel teli játékokra.

„Számomra a Silent Hill 2 jelenti a horrorjátékok alfáját és omegáját” – Interjú a Remorse: The List fejlesztőjével

Mik a jövőbeli terveitek? Esetleg egy Remorse 2?
A csapat jövője főleg a Remorse sikereitől függ, ami az eddigiek alapján nagyon jól alakul. Közben természetesen izgatottan várjuk a játék konzolos megjelenését, amit a Feardemic csapata tett lehetővé számunkra, és amiért nagyon hálásak vagyunk nekik. Szóval készüljetek ti is velünk együtt, mert hamarosan érkezik a játék Nintendo Switchre és Xboxra is!

m_anger, Onimushaman és Dino

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Remorse: The List

Platform:

Fejlesztő: DeppreSick Team

Kiadó: Feardemic

Megjelenés:
2022. április 22. PC
2023. február 23. X1, XSX, Switch
2023. PS4, PS5

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!