26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Gloomwood early access próbakör – A New Blood a Thief babérjaira is tör

Őrült mordályok helyett ezúttal az árnyékok és a csend a barátaink.

Írta: Zoo_Lee

A New Blood Interactive kiadó által felkarolt indie játékok eddig leginkább a boomer shooter műfaját erősítették. Adrenalinpumpáló lövöldék voltak, amelyek a ’90-es évek nagyjai előtt tisztelegtek. Ősszel korai hozzáférésbe került, és azóta folyamatosan bővülő legújabb címük azonban szakít ezzel a hagyománnyal, a Gloomwood ugyanis elsősorban az immerzív szimulátorok, illetve a régi Thief részek hagyományait követi.

Gloomwood early access próbakör – A New Blood a Thief babérjaira is tör

Hősünk egy névtelen orvos, aki egy rejtélyes, viktoriánus korabeli kis faluban tér magához. Helyzete közel sem irigylésre méltó. Ahogy arra folyamatosan ráébredünk, a kis faluban valamilyen ősi, természetfeletti dolog ébredt fel, amely eleven rémálommá változtatta a békés települést. A lakosság jelentős része maszkos, felfegyverzett őrültekként vadássza az érintetleneket, mellettük pedig egyéb rusnyaságok, szörnyetegek és mutánsok is kószálnak a környéken. Hősünk egyetlen reménye, ha megbízik rejtélyes jóakaróiban, és követi útmutatásukat, hogy felderítse a rejtélyt, és lehetőség szerint ép bőrrel megmeneküljön.

Ám ahhoz, hogy sikerrel járjon, elsősorban óvatosságra, lopakodásra és taktikusságra van szüksége fegyverropogtatás és kardpárbajok helyett. Bár közel sem védtelen, mind fizikai, mind lelki kapacitása igencsak véges, és meglehetősen gyorsan kimerül. Nem marad hát más, mint a lopakodás, az ellenfelek látóterének elkerülése, hallgatózás az ajtók kinyitása előtt, figyelemelterelések és lesből támadások.

Gloomwood early access próbakör – A New Blood a Thief babérjaira is tör

Bár arzenálunk a játék előrehaladtával némiképp bővül (főleg, ha ügyelünk arra, hogy kellőképpen átkutassuk az egyes helyszíneket), egy pillanatig sem válhatunk profi szörnyvadásszá. És míg kardban végződő sétapálcánk az alap, baltás őrökkel még egy-egy elleni összecsapásokban elbánhat, a lőfegyveres vadászokkal, majd a későbbi, egyre kevésbé emberi rémekkel szemben ez már édeskevés. Különösen úgy, hogy erőforrásaink alapértelmezésben igen szűkösek, és mind gyógyító, illetve elménket nyugtató tárgyak, mind muníció a későbbi fegyverekhez igen elvétve akad csak.

Ez a nehezítés, valamint az olyan játékelemek, mint például az, hogy a játék az inventory böngészése közben sem áll meg, egy első pillanattól kezdve kiélezett, adrenalindús játékot eredményeznek, olyan műfaji elemekhez visszanyúlva, amelyekhez foghatót nem mostanában láthattunk lopakodós játékokban. A Gloomwood szerelmeslevél, amelyet a lopakodós műfaj nagyjaihoz írtak – és ilyen tekintetben talán kissé túlságosan is kemény jelen formájában.

Gloomwood early access próbakör – A New Blood a Thief babérjaira is tör

Természetesen, ha valaki szerette ezeket a régi játékokat, annak mindez nem okoz problémát, ám tény, hogy az alap nehézségi szinten játszva a Gloomwood még a szintén lopakodásra épülő, retro stílusú Blood Westnél is gyakrabban adta fel a leckét. Egy pillanatnyi figyelmetlenségre van csupán szükség a gyors halálhoz, ezt pedig csak még tovább nehezíti a tény, hogy minden fő helyszínen mindössze egy mentési pont található egy ódon lemezjátszó formájában, amelyhez ugyan egyre több és több egérút nyitható meg, ám minduntalan backtrackelést igényel, ha egy-egy kockázatosabb kísérlet előtt szeretnénk menteni az addigi haladásunkat.

További probléma, hogy a játék egyik gyakori elemét jelentik a zárt ajtók, amelyek akár értékes felszereléseket, esetleg a játék történetét felfedő dokumentumokat rejthetnek, és amelyekhez az őröktől elemelt kulcsra van szükség. Az azonban nem mindig egyértelmű, hogy mikor szükséges ilyen kulcs, a felhasználás pedig automatikus. Nem egyszer előfordult így olyan eset, hogy egy értékesebb alkalomra tartogatott kulcstól sikerült így véletlenül megválnom.

Gloomwood early access próbakör – A New Blood a Thief babérjaira is tör

Talán mindezek fényében nem meglepő, hogy az early accessben a játéktér bővítésén túl az egyik legnagyobb és legfontosabb újítás egy könnyített játékmód volt, amely a bármikor használható, szabad mentésen túl ugyanakkor sokkal bőkezűbben osztja a tárgyakat is, és némileg csökkenti az ellenfelek hatékonyságát. Ez nem rossz, de sokkal jobban örülnék majd egy dinamikus, állítható nehézségi szintnek, a túl szigorú mentési rendszer ugyanis az egyetlen komolyabb problémám a játékkal, míg a kihívás, még ha néha könyörtelen is, üde színfolt a műfaj palettáján.

Remélhetőleg egy ilyen elem bekerül majd a végleges változat megjelenéséig, a Gloomwoodnak ugyanis remek esélyei vannak arra, hogy azt tegye a régi belső nézetes, lopakodós szimulátorokkal, amit a Dusk és a Project Warlock az indie, retro lövöldözős játékokkal. Érdemes figyelemmel követni a fejlesztését.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Glomwood
  • Glomwood
  • Glomwood
  • Glomwood
  • Glomwood
  • Glomwood

Glomwood

Platform:

Fejlesztő: Dillon Rogers, David Szymansky

Kiadó: New Blood Interactive

Megjelenés: 2022. augusztus 16. (korai hozzáférés)

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!