26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Forspoken teszt

Világmegmentés fantasy környezetben, akció-RPG köntösben.

Írta: Barnabás 1 hozzászólás

Az év első komolyabb megjelenéseként üdvözölhetjük a korábban a Final Fantasy XV-öt megalkotó japán Luminous Productions által fejlesztett Forspokent. Egy mágikus képességeket kapó főhősnőt irányíthatunk a Square Enix által kiadott akció-RPG játékban, amelyet ki is lehet próbálni egy bárki számára hozzáférhető demóban. Az alábbiakban pedig kiderül, hogy mennyire váltotta be a reményeket a játékprogram.

Forspoken teszt

A kissé nyögvenyelősen induló sztori nem segít könnyen megkedveltetni velünk főhősnőnket, a New Yorkban élő árva Frey Hollandet. Egy bűnügyi tárgyalás vádlottjaként lépünk be a történetbe, majd további kellemetlen eseményeknek köszönhetően a teljes kilátástalanságba sodródik főszereplőnk. Egy rejtélyes arany karkötőnek köszönhetően aztán átjutunk egy varázslatos fantasy világba, és innen indul el Frey igazi kalandja. Aminek szoros tartozéka az említett mágikus karkötő, amely folyamatosan beszél hozzánk.

Ezek az évődő, csipkelődő diskurzusok a játék jelentős részében elkísérnek, és sajnos a kívánt hatás helyett inkább azt érik el, hogy nagy sóhajtással igyekszünk minél hamarabb túlesni rajtuk, a dialógusok alapvetően irritáló stílusa miatt. A karkötő cinikus, passzív agresszív beszólásai mellett Frey nemtörődöm, kocsis módra káromkodó megnyilvánulásai egyik karaktert sem teszik túlzottan szimpatikussá. Sajnos a történet többi szereplője sem túl megkapó jellem, alapvetően felejthető NPC-k ismertetik velünk tömbösítve Athia világának hátterét. Emellett minden dialógus után van egy pár másodperces szünet, amíg nem kapjuk vissza az irányítást és nem történik semmi. Jó kérdés, hogy ezt valóban így akarták-e kivitelezni a fejlesztők.

Forspoken teszt

Athia mágikus fantasy világa bajban van, amit a tanták elnyomó uralma miatt kialakult káosz mételyez. Egyedül Cipal nagyvárosa mentes az azon kívüli terepet elborító mágikus ködtől, amely zombiszerű állapotba taszít minden embert és állatot. A feladatunk természetesen a világ megmentése a négy nagyhatalmú tanta elpusztításával.

A fő küldetésünk mellett egyéb mellékfeladatokat is elvállalhatunk, amelyek többnyire kimerülnek ellenfelek elpusztításában, ami történhet bizonyos területek felszabadításának formájában vagy időre elpusztítandó ellenlábasok képében. Továbbá fényképeket készíthetünk, valamint mágikus macskalényeket szelídíthetünk meg. Vannak labirintusok is, amelyekbe teleportálva néhány szoba kipucolását követően egy mini bosst kell levernünk. Cipal városában is várnak opcionális küldetések, de ezek többnyire olyan mérhetetlenül izgalmas formát öltenek, mint az amúgy totál sablonokból felhúzott, érdektelen város körbejárása, bárányok etetése vagy elcsatangolt macskák felkutatása.

Forspoken teszt

Az eddigi taglalt gyenge pontok mellett szerencsére van olyan része is a Forspokennek, amely élvezetesre sikerült. A varázslatokra alapuló harcrendszer és az agilis parkour mozgás jól lett kivitelezve, az összecsapásokban kellő változatossággal érvényesülhetünk. A folyamatosan megnyíló varázslatoknak köszönhetően a játék vége felé teljesedik ki igazán fegyvertárunk, és a nagy távolságokat tartalmazó terepen való mozgás, valamint a támadások elől való kitérés is egyre egyszerűbb lesz. A támadó és védekező mágiák fejleszthetőek is, így az idő előrehaladtával egy nagyon jól használható rendszert kapunk. Az ellenfelek változatossága ugyan lehetne nagyobb, de így is felettébb élvezetes a különböző mágiákat váltogatva, az opponensek gyenge pontjait megtalálva ritkítani a támadó hordákat.

Felszerelésünk fejleszthető, bár csak köpenyünket és nyakláncunkat tehetjük erősebbé, valamint speciális mágikus körömfestéket applikálhatunk karakterünkre némi bónuszértékeket eredményezve. Tárgykészítés is került a játékba, azonban ez szintén kimerül mindössze pár lehetőségben.

Forspoken teszt

A Forspoken nem nyújt túl hosszú játékidőt, a fő sztori 15-16 óra alatt befejezhető. Érdekesség, hogy az óriási bejárható terep jelentős része teljesen felfedezetlenül marad a fő csapásirányon való haladás esetén. Természetesen a sztori befejezése után, immár mágikus képességeink teljes birtokában csatangolhatunk a hatalmas területen, de a repetitív mellékküldetések és a szinte totálisan egyforma sziklás tájak nem igazán ösztönöznek a térkép teljes felfedezésére. Hiába van négy eltérő tájegység, gyakorlatilag ugyanaz a terep, csak más színárnyalat az uralkodó.

A játék grafikájára nem lehet panasz, a szép animációk és effektek megjelenítése mellett gyorsan, gördülékenyen fut a program, és bugokkal sem találkoztam. A zörejek, hangok és zenék is megfelelően kivitelezettek, a szinkronszínészek munkájára alapvetően inkább a már említett suta vagy éppen irritáló szövegek miatt vetül negatív megítélés.

Forspoken teszt

Az eddig taglalt tények alapján eléggé felemás minőségű produktum képe rajzolódik ki, így sajnos a Forspokent egy erősen átlagos játékprogramként tudom értékelni. Ez nem azt jelenti, hogy büntetően rossz lenne, de azt igen, hogy egyáltalán nem lett kiemelkedően jó. A potenciál megvolt benne, de a jól kidolgozott harcrendszert lehúzza a borzasztó történetmesélés, az üres és sablonos terep, valamint a fantáziátlan és repetitív küldetések. Kár érte. Elsőre a demo kipróbálását javaslom minden érdeklődőnek, ezt követően pedig majd inkább az akciós áron való vásárlást.

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Változatos, jól kidolgozott harcrendszer
  • Szép látvány
Negatívumok
  • Irritáló dialógusok, gyenge történetvezetés
  • Repetitív, fantáziátlan mellékfeladatok
  • Kevés változatosságot adó, sablonos játéktér

További képek

  • Forspoken
  • Forspoken
  • Forspoken
  • Forspoken
  • Forspoken
  • Forspoken
  • Forspoken

Forspoken

Platform:

Fejlesztő: Luminous Productions

Kiadó: Square Enix

Megjelenés: 2023. január 24.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Shadowguard
Shadowguard [4364]
Játékidővel kapcsolatban: én most tartok 43 óránál, ebből 42 óra a mentés szerinti játékidő, a maradék egy óra a visszatöltések amikor a mutánsok összecsomagoltak :) Két terület majdnem 100%-ra van kipucolva.
Látom a játék hibáit, én is, de szeretem a nyílt világú felfedezősdit és a harcrendszer a pozitív irányba tudja billenteni a mérleget.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)