25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Storyteller teszt – Mese, mese, mátka

Szupercuki minitörténeteket rakhatunk össze, olyan alapvető emberi érzelmeket, tulajdonságokat felhasználva, mint a szerelem, a féltékenység vagy éppen a hatalomvágy.

Írta: m_anger 0 hozzászólás

Mesélőnek lenni jó, hiszen övé a szabadság, hogy úgy mondjon el egy történetet, ahogy neki tetszik. Ezzel alighanem azért Édesapám vitatkozna. Van ugyanis egy sztori a családban, amikor is az én altatásommal volt megbízva gyermekkoromban, és már majdnem sikerült is, amikor az egyik részt kicsit vehemensebben adta elő a kelleténél. Konkrétan a „kismalacok nagyon begurultak” mondatra ébredtem fel, és kérdeztem meg: „hová?” – a procedúrát meg lehetett elölről kezdeni.

Storyteller teszt – Mese, mese, mátka

A Storytellert játszva viszont egészen másfajta problémáink lesznek. A játékban mini képregényeket, vagyis inkább comic stripeket, azaz képsorokat kell kialakítanunk. Kapunk egy címet, ami leírja a sztorit, egy rakás szereplőt és helyszínt vagy még inkább témát, és úgy kell összerakni az egészet, hogy a végeredmény stimmeljen a leíráshoz. A könnyebb megértéshez nézzünk egy példát. Adott a „tragikus szerelem”, mint cím és két képkocka, két szereplő (egy fiú és egy lány), valamint a szerelem és a halál, mint témák/helyszínek. A két üres helyre feltesszük ebben a sorrendben a háttereket, majd mindkettőre a két szereplőt, és máris megelevenedik a sztori. Amíg ugyanis az első képkockán egymásra találnak a szerelmesek, addig a másodikon egyikük elhalálozik.

A sztorik persze egyre bonyolultabbak és összetettebbek lesznek. Jellemzően a legalapvetőbb emberi tulajdonságok a történetek mozgatórugói, mint a féltékenység vagy a hatalommal való visszaélés, de akadnak cifrább, elrugaszkodottabb dolgok is, ugyanis fel is támadhat valaki a halálból és okozhat meglepetéseket. De van például olyan feladat a későbbi pályákon, hogy öljük meg a nyomozót, aki ránk akar bizonyítani egy gyilkosságot (s ehhez részletesen meg kell tervezni a sztorit, kezdve a gyilkosságot kiváltó perpatvarral, addig, hogy miként jön rá a nyomozó, és miért nincs lehetősége letartóztatni.

Storyteller teszt – Mese, mese, mátka

Leírva sokkal bonyolultabbnak tűnik, mint játszva. de elhihetitek, hogy nagyon szórakoztató az egész. Ha ugyanis nem megfelelően rakjuk össze a dolgokat, azt is lereagálja a játék (például aki házas, az nem lesz szerelmes már másba, ok nélkül senki nem gyilkol meg vagy ejt túszul másokat, vagy ha nincs királyi cím, akkor nincs kivégzés sem). A lehetőségek nagyon szerteágazóak, és már az is külön élvezetet nyújt, hogy a rossz megoldásokat végigvesszük.

A Storyteller hihetetlenül magával ragadó kis játék, a legnagyobb problémája viszont az, hogy igen rövid. Az utolsó fejezetek sztorijai ugyan kicsit jobban megdolgoztatják az agytekervényeket (több időt töltöttem azokkal, mint a játék egészének 90 százalékával), de ezzel együtt sem jelent túlságosan nagy időintervallumot az ötvenegy pályát letudni. Ami még inkább érthetetlen, hogy miért tartott vajon ilyen sokáig a játék megjelenése. A fejlesztő ugyan mindösszesen egy személy, de a bejelentés már majdnem két éve megtörtént, és tavaly ilyenkor már egy játszható demo is megjelent, ami alapján a fő játékmechanikák és a UI alighanem készen voltak. Mindössze tehát a pályákat kellett összehozni, amelyek számát látva nem érti az ember, miért tartott ennyi ideig a munka. Na de ne legyünk telhetetlenek, a fő dolog, hogy már itt van és fantasztikus élmény. Egyedül annyi a gond, hogy óriási űrt hagy maga után, miután villámgyorsan ledaráljuk, és egyedül maradunk a vágyakozással további pályák után.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Nagyon bájos tálalás
  • Egyedi ötlet
  • Élvezet felderíteni a rossz megoldásokat is
Negatívumok
  • Nagyon rövid
  • A későbbi feladványok már aránytalanul nehezek
  • Sokat késett

További képek

  • Storyteller
  • Storyteller
  • Storyteller
  • Storyteller

Storyteller

Platform:

Fejlesztő: Daniel Benmergui

Kiadó: Annapurna Interactive

Megjelenés: 2023. március 23.

» Tovább a játék adatlapjára

m_anger

m_anger
Ami a nyolcvanas években kölyökként csak álom volt (videojátékokkal dolgozni), az mára valóság. Munkaidőben fejlesztőként, szabadidőben kritikusként. Játék az élet?

HOZZÁSZÓLÁSOK