25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Figment 2: Creed Valley teszt – Elmebaj ritmusra

Sajnos tipikus példáját láthatjuk annak, amikor egy nagyszerű játékot agyonnyomnak a technikai problémák.

Írta: m_anger

Ha nem is a launchnál köteleződtem el, de jó pár éve nyüstölöm a Nintendo Switchet. Egy Lite-tal kezdtem, mostanában meg már az OLED változat van használatban. Gyakran gyűröm a handheld módot is, de talán inkább többször dokkolva – több tucat cím lepörgött mindkét üzemmódban. Amit viszont soha nem láttam még, hogy egy játék kifagyjon és kilépjen a gép az OS képernyőre. Mindennek eljön az ideje – most sikerült.

Figment 2: Creed Valley teszt – Elmebaj ritmusra

Pedig távol álljon tőlem, hogy a Figment 2: Creed Valley-t szidni merészeljem, hiszen nagyon is tetszik a játék (nem is szívesen kezdtem így az írást). Az előzményt ugyan nem sikerült még mindig végigjátszani, pedig már legalább három példányban megvan, köszönhetően annak, hogy a vásárláson kívül az utóbbi időben több helyen is ingyenesen be lehetett húzni. Egyszerűen nem volt rá lehetőség, bármennyire is soknak tűnik a több mint egy év, mióta bejelentették a második részt. Sebaj, most tapasztalatból elmondhatom, hogy nem szükséges annak ismerete a folytatáshoz, bőven élvezhető nélküle is.

A játék ügyességi-platformer keverék, izometrikus nézetből, a különlegességét azonban a grafikai stílus és a nagybetűs hangulat adja. Mert mikor történik meg máshol, hogy a szereplők random dalra fakadnak, például egy főellenfél a boss fight derekán (amiből rögtön a kezdésnél ízelítőt is kapunk)? Dusty és kis szárnyas társa, Piper egy elmében kalandoznak, de hogy kiében, az maradjon meglepetés (vannak ugyanis átvezetők, amelyek ezeket az eseményeket mutatják be, de tényleg nem szeretném lelőni inkább a „poént”). A cél a Morális Iránytű megjavítása, hogy helyreálljon az elmében a rend, ehhez pedig az egész kaland során Jestert, a kétfejű bohócot üldözzük, aki minden jel szerint szeret mókázni.

Figment 2: Creed Valley teszt – Elmebaj ritmusra

A gameplay ha nem is különösebben forradalmi, kellemes agytornát jelent, a szokásos kapcsolók, kulcsos kapuk és az elmaradhatatlan harcok vonalán. Ami kicsit extrább, de szintén nem új ötlet, hogy a néhol megtalálható oszlopokra csapva megváltozik a napszak (nyitott és zárt gondolkodásmódot szimbolizálva), és olyan dolgokat érhetünk el, amiket korábban nem (még akár az NPC-k is máshogy viselkedhetnek, ami kulcs lehet egy-egy szituációban). Emellé a grafika úgy néz ki, mint egy álom. Kicsit festményszerű, de abszolút rajzos hatással dolgoztak az alkotók, nem spórolva a színekkel sem, s ha még hozzávesszük, hogy a helyszínek is elég változatosak, akkor a látványra nem lehet panasz.

Amire viszont igen, hogy technikailag sajnos csapnivaló állapotban startolt el a játék. A már említett fagyások csak a jéghegy csúcsát jelentik, többször sikerült showstopper bugokba is belefutni, amikor az adott script nem futott le rendesen és egy ajtó nem nyílt ki, vagy egy akadály nem tűnt el. Ilyenkor nem maradt más hátra, mint az adott fejezetet újrajátszani. Viszont élek a gyanúperrel, hogy a fejlesztők nagyon is tudhattak erről, ugyanis a fejezetválasztásnál lehetőség van mindegyiknek a progressét egyesével törölni (gyanús). Ha még nem volna elég, ezen felül is van probléma, mégpedig hogy nagyon sok szituációban belassul a játék. Alighanem ez a Switch port sajátja a hardware okán, de annyira lehúzza a hangulatot az a pár másodperc.

Figment 2: Creed Valley teszt – Elmebaj ritmusra

A második rész nagy újdonsága, hogy már co-opban is játszható (a második játékos Pipert irányíthatja). Mindez remek újítás, de őszintén azt gondolom, hogy a Figment 2: Creed Valley enélkül is egy remek játék lehetne. Az viszont, hogy a játékos nem lehet nyugodt, hogy mikor kell egy crash vagy egy blocker bug miatt újrakezdenie egy méretesebb fejezetet, sajnos rányomja a bélyegét az amúgy kiváló zenés, mesés hangulatra.

Aki a képek, trailerek alapján kedvet kapott, az csalatkozni semmiképp nem fog, de egy nagy adag türelemre is szüksége lesz, ha belevág a kalandba. Remélhetőleg hamar jönnek a javítások, és hátha időközben egy kis árcsökkenés is foganatosul fájdalomdíj gyanánt.

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Mesés hangulat
  • Danolászó szereplők
  • Van már co-op játékmód is
Negatívumok
  • Fagyások
  • Belassulások
  • Van, amikor csak az újrakezdés segít

További képek

  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
  • Figment 2: Creed Valley
m_anger

m_anger
Ami a nyolcvanas években kölyökként csak álom volt (videojátékokkal dolgozni), az mára valóság. Munkaidőben fejlesztőként, szabadidőben kritikusként. Játék az élet?

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!