26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Warhammer 40,000: Boltgun teszt

Ilyen lett volna, ha a ’90-es években DOOM stílusú FPS készül a Warhammer 40,000 univerzumában.

Írta: Zoo_Lee 3 hozzászólás

Hogy a ’90-es évek derekán miért nem jutott eszébe senkinek a Games Workshop berkeiben az a kézenfekvő koncepció, hogy a brutális, fegyverropogástól hangos Warhammer 40,000 univerzumot a Space Hulk részek taktikusabb vonala mellett egy klasszikus lövöldözős játékként is adaptálják, a mai napig érthetetlen. Az első klasszikus FPS-nek beillő Warhammer játék a hatodik konzolgenerációra megjelent, gyengécske Fire Warrior volt, amit aztán a licenc már jóval liberálisabb kezelésének köszönhetően olyan darabok követtek az utóbbi években, mint a Space Hulk: Deathwing, a Necromunda: Hired Gun, illetve a Fatshark kooperatív hordadarálói, élükön a tavalyi Darktide-dal.

Warhammer 40,000: Boltgun teszt

A boomer shooterek dömpingjében aztán az Auroch Digital berkeiben felmerült, hogy talán még jó ötlet is lehetne ötvözni a műfajt ezzel a világgal, az ötletet pedig tavaly már az első előzetes követte, amely stílusában és hangulatában is úgy hirdette a Warhammer 40,000: Boltgun címre hallgató játékot, mintha egy, a kilencvenes évek derekán megjelent, feledésbe merült játék lenne.

Úgy nyelt el a Boltgun, ahogy az jó ideje nem sikerült más FPS-nek.Az, hogy a boomer shooterek és a Warhammer univerzum rajongójaként tűkön ülve vártam a megjelenést, még enyhe kifejezés, a tesztkód megérkezését követően úgy nyelt el a Boltgun, ahogy az jó ideje nem sikerült más FPS-nek. A játék helyszíne a Graia bolygó, a 2011-es Space Marine-ból is ismert hatalmas gyárvilág, időben pedig annak eseményei után járunk. Hősünk egy ultragárdista, aki osztagával egy inkvizítor megbízásából érkezik a bolygóra, hogy felderítsen és megfékezzen egy állítólagos eretnek szektát. A helyzet azonban ennél már sokkal durvább, a graián kultisták mellett hemzsegnek a káosz űrgárdisták és a különböző káoszistenek démonai is, amelyek közbenjárására hősünk marad az egyetlen túlélő a ledobott osztagból. Rá hárul így a feladat, hogy versenyt fusson egy hatalmas erejű káoszmágussal, és megszerezzen egy hatalmas jelentőségű, az Adeptus Mechanicus által rejtegetett ereklyét.

Warhammer 40,000: Boltgun teszt

Játékmenet tekintetében három fejezeten és durván 10 órán át kell végigdarálnunk a Graia különböző régióit, egyre brutálisabb fegyverarzenállal, ám egyre combosabb, változatosabb és nagyobb túlerőben jelentkező ellenfelekkel is. A pályák maguk lényegében kulcskeresés, arénaharcok és az őket összekötő rövidebb összecsapások sorozataiból állnak, megfűszerezve a műfajtól megszokott rejtett zugok felderítésével.

Ultragárdistánk egy két lábon járó tank.Ultragárdistánk egy két lábon járó tank: az alap ellenfélként jelentkező kultistákat a játék alapfegyverével, a címadó boltgunnal pár lövéssel szakítja cafatokra, de mindig kéznél tartja ikonikus láncfűrészes kardját is, amelyet aktív gombnyomkodással beleakaszthatunk az ellenfelekbe, és még a méretesebb szörnyeket is kettébonthatjuk a segítségével.

Warhammer 40,000: Boltgun teszt

A klasszikus életerő mellett rendelkezik még egy hit által biztosított páncéllal is, amelynek előbb ki kell merülnie ahhoz, hogy ténylegesen sérüljön, és mind ezt a páncélt, mind a maximális életerőt viszonylag könnyedén feltolhatjuk egészen egy 250-es maximum értékig.

A játék első órái tömény, frenetikus szórakozást jelentettek, a hangulata, stílusa egyszerűen zseniális – ám ezt követően lépten-nyomon elkezdtek kiütközni olyan problémák, amelyek arról árulkodtak, hogy a fejlesztők nem egészen nőttek fel a feladathoz. Az első ilyen jel a titkos helyek korábban már említett keresgetése volt. Ezek néha elég véletlenszerűen kerültek elhelyezésre – előfordult olyan, hogy egy jól látható, utamba eső tárgy felvételekor kaptam meg a „Secret Found” üzenetet – és nem elég pusztán megtalálni őket, fel is kell venni az ott eldugott tárgyat, hogy az felfedezettnek legyen számítva. Ám ha az például egy hatalmas életerőbónusz, mi pedig már kimaxoltuk a 250-es életerőértéket, a művelet értelemszerűen meghiúsul.

Warhammer 40,000: Boltgun teszt

Szinte sosem éreztem azt, hogy spórolnom kellene bármelyik erőforrással.Az, hogy az alapértelmezett nehézségi szinten többnyire tartani tudtam a 250-es életerőt, sajnos szintén nem a saját skilljeimről árulkodik. Bár felfedezni véltem arra utaló nyomokat, hogy a Boltgunban a fejlesztők egy Doom Eternalhoz, illetve a Space Marine-hez hasonló rendszert képzeltek el, amely az erőforrások visszatöltéséhez és menedzseléséhez egy agresszív, folyamatosan offenzív játékstílust követelt, ezt valószínűleg elvetették, és helyette a nagyobb arénákat, illetve az azokat összekötő folyosókat bőkezűen megszórták munícióval, életerővel és páncéllal is. Olyan mértékben, hogy szinte sosem éreztem azt, hogy spórolnom kellene bármelyik erőforrással, vagy súlyosabb következménye lenne annak, ha véletlenül teljesen lenulláznám a durvább mordályokat egy közepesen durva összecsapás végére.

Ezen tovább ront, hogy függetlenül a pálya végi teljesítményünktől, az új pálya kezdetén az életerő, a páncél és a muníció is visszaáll egy alapértelmezett értékre, fejezetváltáskor pedig a játék az alap boltgunt és kardot leszámítva elveszi a fegyvereinket is.

Warhammer 40,000: Boltgun teszt

Mindezt megkoronázza a meglehetősen monoton pályadesign, amely csak fájdalmas ritkasággal dob be olyan pályaelemeket és mechanikákat, amelyek kissé felfrissítenék a lövöldözést. Ellenfelek terén sem jobb a felhozatal, bár a játék igen bőkezűen merít a káosz erőinek különböző egységeiből, az ellenfelek bugyuták, egy megadott lőtávolságon túl észre sem veszik, ha sorozzuk őket, minimális taktikázásra sem képesek, az alapvető különbség közöttük pedig, hogy nagyobbak és szívósabbak, vagy kisebbek, gyorsabbak és idegesítőbbek.

Az, hogy a ’90-es évek derekán megjelent FPS-ek a DOOM II-vel a sor elején érdekesebb, változatosabb ellenféltípusokkal operáltak, kissé letaglózó. Mindez pedig odáig vezetett, hogy bármennyire is indult jól a Warhammer 40,000: Boltgun, a végigjátszás felénél már kifejezetten unni kezdtem, és egyre nehezebben kötött le.

Warhammer 40,000: Boltgun teszt

Ennek ellenére nem tartom rossz játéknak – sőt, szívesen venném, ha a fejlesztők beindítanának ezzel egy sorozatot, a folytatásban pedig hasonló stílusban kellene összecsapnunk például az orkokkal vagy a tyranidákkal – viszont több ponton kihagyott ziccernek érződik. Warhammer és boomer shooter rajongóknak érdemes tenni vele egy próbát, és ki tudja, lehet, hogy érkeznek majd kiegészítők, javítások (vannak erre utaló jelek), amelyek orvosolják a problémás elemeket. De nem valószínű, hogy a Boltgun évek múlva is olyan emlékezetes lesz, mint a Project Warlock vagy a DUSK. Ha pedig mégis, azt inkább a licencnek köszönheti majd, és nem magának a játékélménynek.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Remekül indul
  • Zseniális, brutális hangulat és prezentáció
  • Érthetetlen, hogy ilyen játék miért nem készült a ’90-es években a Warhammerből
Negatívumok
  • Furcsa designbeli bakik
  • Néhány óra után már monoton lövöldözés és pályadizájn
  • Az erőforrásmenedzselés, a muníció beosztása teljes mértékben hiányzik a játékból

További képek

  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun
  • Warhammer 40,000: Boltgun

HOZZÁSZÓLÁSOK

Raistlin666
Raistlin666 [4805]
Csak hogy nehogy valakinek a kedvét elvegye az előző picsogásom:

Igen a 4. pálya volt elbaszott. Azóta megcsináltam párat, de nem volt ennyire lehetetlen. Sokat segített a heavy bolter megszerzése!

Kicsit monoton az egész egyébként. Napi 1 pálya elég is. A harc jó, de a zene "fakó" és a területek is elég unalmasak sajnos...továbbra is nagyon hiányolok valami fejlesztési rendszert meg sztorit!
Raistlin666
Raistlin666 [4805]
Jólvan akkor...4. pályán elkezdik erőltetni a végtelen arénaharcot semmiből eléd/mögéd kerülő ellenfelekkel elcseszett zegzugos fos pályarészeken ahol fedezék sincs csak bullet hell ha megmozdulsz!!! Gratulálok a készítőknek az egész elbaszásáért! Még párszor megpróbálom, ha nem akkor leszarom! Így elkúrni a nehézségi görbét...pont az tetszett hogy lehetett eddig fontolva haladni...most meg kapcsoljak Doom Ethernal fokozatra a 3 fegyveremmel óriábékák ellen???:-((
Raistlin666
Raistlin666 [4805]
Nagyon hiányzik a Project Warlock fejlesztgetős rendszere! Meg ez a lőszer dömping is vicces. Legnehezebb fokozaton is gyakorlatilag saját magam vagyok a legnagyobb ellenségem. Ha magamra robbantok egy hordót például...:-D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)