26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Kingdom Eighties: Summer of Greed teszt – Még furcsább dolgok

A Kingdom sorozat készítői jó lóra tettek a legfrissebb crossoverükkel, ezúttal egy mindenki által imádott franchise hangulatát hozzák, igaz nem hivatalos formában.

Írta: m_anger

Amikor először találkoztam a Kingdom játékokkal, az talán még az első megjelenése előtt, vagy legalábbis tájékán lehetett. Meg is jegyeztem, hogy mennyire jó kis pixel art kalandjáték lesz, amit mindenképp tolni szeretnék. Aztán ahogy hozzá is fértem már, illetve sikerült jobban belenézni, meglepetésként ért, hogy mekkorát tévedtem. Mármint a stílusát illetően, ugyanis a 2D side scrolling nézet csak „álca”, és valójában egy kőkemény stratégiával van dolgunk.

Kingdom Eighties: Summer of Greed teszt – Még furcsább dolgok

A sorozatnak több epizódja is megjelent, a 2015-ös debütálást követően jött a kibővített változat egy évvel később (Kingdom: New Lands) és egy folytatás 2018-ban (Kingdom Two Crowns). Utóbbi már villantott az eredeti középkoritól eltérő settingeket (akár a feudális Japánba látogatva, akár a Bloodstained: Ritual of the Night című játékkal crossoverelve). Egy igazán merész új epizódra azonban még hosszú öt esztendőt várni kellett. Pedig a Kingdom Eighties: Summer of Greed igazából nem is feltétlenül folytatás, inkább spin off, amely tulajdonképp egy Stranger Things vattával erősen átitatott újraskinezés.

Merthogy a játékmenet maradt a korábban megszokott. Kapunk egy vezérkaraktert koronával a fején, akivel jobbra-balra biciklizhetünk (ló helyett), és bázisépítésre és egyfajta tower defense megoldásra építve teljesíthetjük a mindössze négy szintre rúgó minikampányt. A lényeg, hogy végpontokat kell kiépíteni és felfejleszteni táborunkban, hogy amikor a ciklikusan változó napszakok elérik az éjjelt, akkor a támadó hordák ellenében kellőképpen felkészülve átvészeljük az attrocitást, és nekiveselkedjünk a következő napnak.

Kingdom Eighties: Summer of Greed teszt – Még furcsább dolgok

Arany pénzérméket is lehet, sőt kell(!) gyűjteni, ami mindennek az alapja: ebből fejleszthetünk, vehetünk munkaerőt (a pályán kószáló szürkés alakok), akiket utána kiképezhetünk harci vagy építő státuszba. Hős segítőink is akadnak, akik például méretes kukát előttünk tolva szolgáltatnak pajzsot, vagy előrekerekezve csapnak szét az ellenség közt. A járgányt is lecserélhetjük, illetve több alkalommal egy-egy, a továbbjutást kulcsát szolgáló intézményt is így oldhatunk fel. Igazából leginkább arra érdemes figyelni, hogy mindig legyen nálunk elég arany, no meg arra is, hogy ne legyen túl sok (ha ugyanis a kis vödörkébe már nem fér, akkor „kicsorog” belőle, és menthetetlenül eltűnik a helyi folyóban.

Ami újdonság, hogy nagyobb hangsúlyt kap a sztori, konkrét rajzos átvezetőkön is megjelenik a már említett nyolcvanas évekbeli hangulat. Ez utóbbit persze a helyszínek is tükrözik: tipikus korabeli iskola, neonfényes belváros és pláza, valamint gördeszkapark várnak (továbbá olyan popkult kikacsintások, mint például egy DeLorean).

Kingdom Eighties: Summer of Greed teszt – Még furcsább dolgok

A Kingdom Eighties: Summer of Greed elsősorban azokat fogja elvarázsolni, akik játszottak a korábbi változatokkal, és mellette komálják a Stranger Things hangulatát is (persze fordítva is működhet, lehet, hogy valaki ez után megy majd vissza a régi részekre). Sajnos a hossz inkább rövid (mindössze négy szint), igazi újdonság a játékmenetet tekintve nincs, de a hangulatos pixelgrafika és az addiktív játékmenet kárpótlást jelent a mérleg másik serpenyőjén.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Jól áll neki a nyolcvanas évek
  • A játékmenet még mindig fun
Negatívumok
  • Csak négy szint
  • Igazán nagy újítást nem hoz

További képek

  • Kingdom Eighties: Summer of Greed
  • Kingdom Eighties: Summer of Greed
  • Kingdom Eighties: Summer of Greed

Kingdom Eighties: Summer of Greed

Platform:

Fejlesztő: Fury Studios

Kiadó: Raw Fury

Megjelenés:
2022. június 26. PC
2023. PS5, XSX, Switch

» Tovább a játék adatlapjára

m_anger

m_anger
Ami a nyolcvanas években kölyökként csak álom volt (videojátékokkal dolgozni), az mára valóság. Munkaidőben fejlesztőként, szabadidőben kritikusként. Játék az élet?

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!