25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin teszt – Új típusú RTS új időkre

Az RTS és MOBA zsánerek szerelemgyereke.

Írta: Puddle

Óvatos bizalommal és enyhe félelemmel tekintek minden újonnan bejelentett, a Warhammer világban játszódó címre, mivel kész lutri, hogy az adott videojáték mennyire lesz működőképes. Gondolok ezalatt technikai problémákra, gyenge kivitelezésre, lore ellentmondásokra, hiszen sajnos sok próbálkozás nem ütötte meg a kívánt szintet és ért el tetszetős fogattatást. A Warhammer világ bármelyik univerzumában is járunk, fantasy, 40k vagy éppen Age of Sigmar, nagyon magasan van az a megugrani kívánt léc, hiszen a széria követői megkövetelik maguknak a minőséget.

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin teszt – Új típusú RTS új időkre

A Frontier Developments ezen magas elvárások mellett még nagyobb fába vágta a fejszéjét. Először is az Age of Sigmar világa a legmegosztóbb a Warhammer rajongók között, valamint egy RTS-s készítettek Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin címmel, 2023-ban, amikor is kár vitatni – miután bejelentették a hírt, miszerint a StarCraft széria is elhagyja az RTS vonalat –, hogy a tradicionális RTS játékok kora és népszerűsége leáldozott.

Talán éppen ennek is köszönhető, hogy a Realms of Ruin nem tradicionális valós idejű stratégiai játék. De mielőtt ennek kifejtését megkezdem, pár szót érdemes ejteni arról, mit is kapunk a pénzünkért. Egyjátékos lehetőséget a kampány, a Conquest és az egyszerű játék MI ellen jelent. A kampányban pozitívan csalódtam. A történet egyszerű, és mindenféle háttérismeret nélkül követhető, de mégis tartogat egy két érdekes csavart, ami kicsit rávilágít a Warhammer logikájára és eszmerendszerére. Itt nincsenek jók vagy rosszak, a kampányban lehetőség van mindhárom ellenséges fél oldalát megismerni és kipróbálni, és levonni az elegáns következtetést, hogy igen, itt mindenki csak saját elvakult és őrült céljait követi.

A 18 missziót nagyon szép és igényes filmes átvezetők kötik össze, amelyekben sem a vizualitásra, sem a szinkronra és animációkra sem lehet panasz. Ezek mellett a küldetések viszonylag sokfélék, próbál a játék mindig újat mutatni, hogy ne unjuk el magunkat a kampány felénél. Összességében a kampány minden szempontból nagyon igényes, és úgy szippantott be engem, hogy a stratégiai játékokban amúgy a multiplayert szoktam előnyben részesíteni. A Conquest mód viszont nem ad túl sok mindent. Itt egy hadjáratot kezdhetünk kedvenc népünkkel, ami sajnos gyorsan repetitívvé tud válni.

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin teszt – Új típusú RTS új időkre

A multiplayer módban 1v1, illetve 2v2 játékmódban tudjuk összemérni a tudásunkat másokkal. Támogatott a cross-platform matchmaking, viszont itt jelentősen megmutatkoznak a játék hiányosságai. Sajnos nagyon kevés pálya áll rendelkezésünkre, szerintem indulásnak sokkal több kellett volna, ami igaz a játszható népekre is. Választható frakció a Stormcast Eternals (jófiúknak álcázott vallási fanatikus paladinok), az Orruk (orkok, goblinok, trollok), a Nighthaunt (élőhalottak) és a Disciples of Tzeentch (a manipuláció káoszistenének követői). Ez a négy opció nem tűnik kevésnek, főleg mivel teljesen egyedi képességeik és egységeik vannak, de a probléma akkor mélyül el, amikor jobban kiismerjük a játékmenetet.

Említettem, hogy a Realms of Ruin nem tradicionális RTS. Úgy tudnám leírni, mint egy RTS és egy MOBA keveréke. Nem lehet szabadon építkezni sem nyersanyagot termelni, sokkal kevesebb hangsúly van a makrójátékon ezen a szinten. Minden pályán van pár elfoglalható pont, ahova négy épülettípus közül lehet építkezni (de egyáltalán nem szükséges), míg harcosainkat a főbázisból tudjuk előhívni. Sajnos csak kevés fajta egység van minden fajnál, általában 3 Tier 1, 2-3 Tier 2 és 2-3 Tier 3 egység, beleértve a hősöket is.

A harc kő-papír-olló rendszerre emlékeztet. A seregünknek sajnos nem látjuk az értékeiket (támadás, életerő stb.), csak azt, hogy milyen kategóriában vannak. Nagyon egyszerűen a kard jel üti a pajzsot, a pajzs üti az íjat, az íj üti a kardot, a hős meg üt mindent. Szimpla rendszer, ami nincs is megfelelően kifejtve, hiszen nem lehet megmondani, hogy egy Tier 1 kard és egy Tier 2 pajzs összecsapásának mi lesz a kimenetele.

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin teszt – Új típusú RTS új időkre

Építkezésben és seregünk felállításában erősen korlátozva vagyunk. Mi viszont az érdekes? Kétfajta nyersanyag van, az egyiket új harcosok kiképzésére és építkezésre lehet fordítani, a másikat pedig fejlesztések vásárlására és varázslásra. Egységeink képességét globális nyersanyagból tudjuk aktiválni, ezért erősen el kell rajta gondolkodni, mikor vetünk be egy potenciálisan csatát megfordító varázslatot, és mikor fújunk visszavonulót. Merthogy a katonák találkozáskor „összeragadnak” ergo nem mozgathatjuk őket, amíg harcban vannak.

A mikró, azaz a sereg mozgatása és pozícionálása nagyon fontos, hiszen minden összeütközés úgymond végleges, hiszen nem tudunk célpontot váltani amíg a harcoló felek életben vannak. Elmenekülni van lehetőség, de ára van, az egység árának kb. negyedéért visszahívhatjuk őket a bázisra felgyógyulni. A játék célja győzelmi pontok elfoglalása és megtartása, amíg valamelyik játékos ki nem fogy belőlük.

Ezek mellett az egységek szokatlanul lassan mozognak, és mindezekből azt a következtetést lehetne levonni, hogy a Realms of Ruin lassú és szimpla. De miután megértettem és hozzászoktam a játékmechanikákhoz, dinamikus és izgalmas csatákat játszottam mind egy-, mind többjátékos módban. Megértve a program erősségeit, és persze nem elfelejtve a hiányosságait. Az összképet erősíti az asztali wargame mintájára működő műhely, ahol kreatívan festhetjük be minden frakció tagjait, hogy aztán a csatatéren pompázzanak új színeikben.

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin teszt – Új típusú RTS új időkre

Hiába, ha magamba nézek és mérlegelem az összképet, azt kell mondjam, pozitívan csalódtam a Frontier Developments legújabb játékában, mégsem tudom teljes lelkiismerettel ajánlani. Nem ártott volna még egy kicsit a sütőben hagyni a Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruint, és a problémás részeket kiküszöbölni. A végeredményről összességében érződik, hogy van benne potenciál, de nem készült el teljesen. Remélem, a fejlesztők hallgatnak a közönség kívánságaira és kritikáira, és tovább dolgoznak a játékon, hogy kétségek nélkül megérje a tripla A kategóriás árát.

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Nagyon érdekes és igényes kampány
  • Szép grafika és hangdesign
  • Kicsit egyszerűsített, és ezért kezdőbarát játékmenet
  • Az egységek kifestése nagyon sokat dob seregünk egyediségén
Negatívumok
  • Kevés pálya, frakció és egység
  • A játékmechanikák megosztóak (globális nyersanyaghasználat, összeragadó egységek, kő-papír-olló harc)
  • Hiányzó alapvető funkciók (pl. egységek értékei)

További képek

  • Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin
  • Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin
  • Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin
  • Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin
  • Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin
  • Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin
Puddle

Puddle
Ötéves lehettem, amikor először lestem meg apukámat, ahogy a Warcraft 3-mal játszik, és azóta odavagyok a videójátékokért. Amellett, hogy rá vagyok kattanva a roguelike és RTS játékokra, mindig is kerestem a videojátékok esztétikájából fakadó művészeti értéket.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!