26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Teardown konzolos teszt – Könnyes pusztítás

A mai tanulság, hogy törni-zúzni konzolon is ugyanolyan jó, mint számítógépeken.

Írta: m_anger

Már másfél esztendőnél is több idő telt el, mióta PC-n teszteltük a Teardownt, most pedig végre megérkeztek a konzolos portok, azon belül is a PlayStation 5 verzióra ugrottunk rá. Mivel a sandbox élménynek sem utolsó, de korrekt kampányt is felvonultató játékot alaposabban kiveséztük már akkor (tessék visszaolvasni), ezért most inkább arra fókuszálunk, hogy mit nyújtanak az új változatok, illetve kicsit betekintünk az azóta kiadott tartalmakba, meg a távlati tervekbe.

Teardown konzolos teszt – Könnyes pusztítás

Az egyik dolog, ami legjobban érdekelt, az a performance kérdése, vagyis hogy miképp fog futni a játék a teljesítményt tekintve. Igazából PC-n sem volt komolyabb gond, talán csak azért maradt meg egy picit a röcögős élmény az emlékezetemben, mert 32:9-ben próbálkoztam az akkori lehetőségek mentén, illetve úgy emlékszem, hogy később Steam Decken kipróbálva is azért voltak apróbb megingások. Szerencsére mindezeknek PS5-ön nyoma sincs. Talán csak sikerült erre a célhardverre jobban optimalizálni, vagy szimplán csak az eltelt idő is jó tett a fejlesztésnek, de a röcögős élmény a múlté immár, teljes simán és élvezhetően fut a játék.

Másrészt a kontrolleres vezérlés volt még kérdéses. A játék ugyan alapból is támogatta már, de ott talán csak kipróbálási szintig jutottam mindösszesen, nem voltam rákényszerítve a használatára, így maradt inkább az egér+billentyűzet kombó. Konzolon viszont rá van kényszerítve az ember, de abszolút nem kényelmetlen a dolog. Sőt, kifejezetten kényelmes, intuitív. Talán csak a pointeres megoldást tudnám feledni a számítógép használatkor és térképen, de borzasztónak azt sem nevezném.

Teardown konzolos teszt – Könnyes pusztítás

Igazából amire még ki lehet térni, az a DLC-k és a különféle kiadások részletezése. Az alapjátékon kívül létezik egy Deluxe Edition, a Time Campers bővítménnyel felvértezve, amely a vadnyugatra kaluzolja el a játékost kicsit sztorisabb módon (először például a különféle eszközöket kell összeguberálni). De ennek vásárlói a későbbi (2024-es) Folkrace-t is megkapják majd, temérdek autóval és destruktív versengéssel.

Az Art Vandals minikampány pedig mindegyik kiadásban ott van (mindössze 5 pálya de nagyon kemény kihívásokat tartogatva), így a legnagyobb csomag, az Ultimate Edition tartalma lehet kérdéses még. Nos ez egy season passt is tartalmaz, mely két új, még be nem jelentett DLC-t ígér még a jövő év folyamán, valamint egy egészen takaros örző-védő robotot, amelynek főbb jellemzői az emlékezetes fegyvertár és egy grappling hook.

Teardown konzolos teszt – Könnyes pusztítás

Konzoltulajoknak azt hiszem, egészen jó vásár a Teardown, hiszen az ő változatuk semmivel sem marad el élményben a PC-stől, sőt, az eltelt idő még olyan szempontból is hasznos volt, hogy kicsit optimalizálódott a teljesítmény, valamint elkészült néhány extra tartalom is. Szerencsére a távlati tervek is megvannak, így aki beleszeret ebbe a voxelcsodába, az jövőre is el lesz látva kihívásokkal, már amennyiben beruház a Season Passt is tartalmazó csomagra.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Konzolon is hangulatos
  • …és jól is fut
  • Folyamatosan érkező új tartalmak
  • Voxel- és romboláspártiak előnyben
Negatívumok
  • A DLC-k keményen bekezdenek
  • Nehéz letenni

További képek

  • Teardown
  • Teardown
  • Teardown
  • Teardown
  • Teardown
  • Teardown
  • Teardown
  • Teardown
  • Teardown
  • Teardown

Teardown

Platform:

Fejlesztő: Tuxedo Labs

Kiadó: Tuxedo Labs

Megjelenés: 2022. április 21.

» Tovább a játék adatlapjára

m_anger

m_anger
Ami a nyolcvanas években kölyökként csak álom volt (videojátékokkal dolgozni), az mára valóság. Munkaidőben fejlesztőként, szabadidőben kritikusként. Játék az élet?

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!