26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Tekken 8 teszt – Tekkented el a számat?

Casual és hardcore játékosok, egyesüljetek!

Írta: Onimushaman

Az olyan, 20 évre visszatekintő verekedős játékok iránt, mint a Street Fighter, a Mortal Kombat vagy a Tekken, a mai napig hatalmas a kereslet. Tök mindegy hány éves vagy, Neked is van egy sztorid/élményed ezekről a játékokról, és jóérzéssel gondolsz vissza a velük eltöltött időre. Ha vagy olyan szerencsés, hogy a ’90-es évek óta nyüstölöd a játékokat, akkor láthattad felnőni is ezeket a szériákat. Az online küzdelmek bevezetésével pedig további barátokat és ellenségeket szerezhettél az évek alatt, akár közösségekhez is csatlakoztál. Személy szerint én a Tekken 5 miatt kezdtem el fórumozni, ahol sok olyan embert ismertem meg, akikkel a mai napig is tartom a kapcsolatot. Valószínűleg teszteléssel sem foglalkoztam volna, ha ez a folyamat kimarad.

Tekken 8 teszt – Tekkented el a számat?

Most pedig elérkezett a nyolcadik része a sorozatnak, amelyet bár nem az említett régi ismerősökkel játszom, ugyanolyan elánnal tudunk értekezni a dolgokról, mint 15 évvel ezelőtt. Változott a világ, ahogy a Tekken is sokat finomodott az elmúlt évtizedek alatt. Lássuk, most is sikerült-e megugrania a lécet (spoilerveszély: meg szokta ugrani).

Lesznek olyanok, akik csupán a történet miatt veszik meg a programot. Számukra rossz hírrel kell szolgálnom, mert ez az epizód se lett túl acélos ezen a téren, illetve most csúcsosodik ki az egész háborúsdi, ami még a hatodik epizóddal indult el. HeiHachi Mishima meghalt az előző, hetedik részben, aki az egész Tekken egyik mozgatórugója volt. Fia és unokája csapnak össze most, miközben felperzselik a világot maguk körül. Kazuya és Jin viaskodáshoz számos szereplő csatlakozik a szériából.

Mindig is nagy hangsúlyt fektettek a történetmesélésre a fejlesztők, attól függetlenül, hogy a végeredmény milyen lett, de most még komolyabban vették az egészet, ami tudjuk, mit eredményez, ha láttuk a Trópusi vihar című klasszikust – igen, fullba nyomják. Olyan nagy volumenű akar lenni az egész, hogy néhány pontot már-már egy Devil May Cry-ban érezhetjük magunkat, és nem holmi bunyós rendezvény rangadóján.

Tekken 8 teszt – Tekkented el a számat?

A jelmezek most is egyediek és csinosak, igaz néhány designváltással nem tudtam megbarátkozni (Paul lenyalt haja, Lee harci öltözéke stb.). Ugyanakkor, ha 4-6 szereplő látható egy jelenetben, az inkább tűnik farsangi bulinak, mint egy taktikai megbeszélésnek. Ehhez hozzájön még, hogy mindenki ért mindenkit, még úgy is, hogy az adott figura a saját anyanyelvén szólal meg. Ez egy angolul sem tudó játékosnak valódi Bábeltorony-szimulátor, de szerencsére nincsenek döntések, csak gyepálni kell az ellent. A durván 2 órás sztorimód nagyszabású fináléban csúcsosodik ki, a történet pedig még egy alternatív befejezést is kapott. Egy stáblista utáni rövid jelenet sejtetni engedi, hogy merre mehet majd tovább a sztori egy jövőbeni kilencedik részben.

Szerencsére bőven van élet a szcenárión túl, a már megszokott és mindenre kiterjedő Practice módon és a rövid Arcade élményen kívül készültek még pár finomsággal a fejlesztők. Visszatértek például a bohókás karakter endingek, amelyeket az adott hős 5 harcot felvonultató története után nyerhetünk meg. Ezek a bejátszások megidézik a Tekken harmadik és ötödik részeiben látható baromságokat. Egy cseppet sem veszik komolyan magukat, ami nagyon jól áll a játéknak. Hozza azt a lendületet, ami a harcosokból árad, megmosolyogtató bolondozás az egész, végre megéri valamiért küzdeni. És nem kevés, 32 ilyen filmecske van, ráadásul néhány közülük csak a fő sztori teljesítése után lesz elérhető.

Az Arcade Quest (nem összekeverendő a klasszikus Arcade móddal!) egy másfajta történetet mesél el, ahol egy chibifigurás avatart megalkotva kell helytállnunk játéktermekben. Célunk, hogy egyre magasabb rangot elérve győzedelmeskedjünk majd egy nagy tornán. Ebben a másfél órás kis módban megtanulhatjuk a játékmechanikát akár az alapoktól. Egy idő után feloldódik a Ghost Battle is, ahol előre letárolt szellemekkel állhatunk ki kesztyűzni, és akár új ruhadarabokat is nyerhetünk.

Tekken 8 teszt – Tekkented el a számat?

A nyolcadik rész fő újdonságai közé tartozik a Heat rendszer bevezetése. Ez lényegében egy taktikai lehetőséget eredményez harc közben, amit többféleképpen is alkalmazhatunk. Egy külön mérőt kapunk az életcsíkunk alá, amelyet menetenként egyszer aktiválhatunk igény szerint. Heat módba váltva egy erős ütést mérünk ellenfelünkre, majd 10-15 másodpercig a sebzésünk mértéke is nőni fog. Mielőtt lejár az idő, szabadjára engedhetünk egy mozdulatot, ami felüti áldozatunkat a levegőbe, és keményen megszívja életügyileg. Használhatjuk a Heatet szaladásra is, ami a levegőben való kombózást segíti elő jobban. Heat módba bevitt találataink minimálisan sebeznek akkor is, ha ellenlábasunk levédi a támadásainkat (ez az elszenvedett sebzés egy rövid ideig visszanyerhető, ha nem záporozik több találat). Továbbá mozdulataink erősebbek, jobbak lesznek, bizonyos dolgainkat csak ebben az állapotban érhetjük el. Egy remek taktikai rendszer ez, ha tudjuk mikor és hogyan használjuk.

A másik állapotunkat Rage-nek hívják, ez ismerős lehet a korábbi epizódokból. Amikor 25% alá esik az életünk, vörös aura veszi körbe a karaktert, és jelezve ezt még az életerőt jelző sáv is felgyullad. Ilyenkor egy hatalmas sebzést okozó Rage Art szuperképességet adhatunk be, amely szereplőnként eltérő, egyedi animációs kombó jelenetet eredményez. Nagyon könnyű blokkolni ezt, így érdemes egy biztos találat után beadni. A sebzés mértéke miatt akár az adott menetet is eldöntheti, ésszel kell ezt is használni.

A fent leírt mozgások elképesztően festenek Unreal Engine 5 alatt, az izmok tónusai, az erek mind brutálisan ki lettek dolgozva. Izzadnak is a szereplők, akikből most sincs hiány: a 32 fős kezdőcsapat igencsak impozánsra sikerült. A rengeteg visszatérő arc között három új figurát fedezhetünk fel. Egy francia ügynök képében Victor Chevalier-t üdvözölhetjük, aki a Raven egység megalkotója és kiképzője is egyben. Az Egyesült Nemzetek (ami egy független harci szervezet) parancsnokaként Victor a francia haditengerészetnél szolgált, gyerekkora óta próbál segíteni az elesetteken, a történet szerint a „jó” oldalon harcol, azaz Jin Kazama támogatója. Harcmodora egy CQC közelharci stílus, amely vegyítve van titkosügynök motyókkal és ninjutsu elemekkel. Fegyvereket is használ, mint a kés és pisztoly vagy katana, ezeket techhel fel is erősítette. Franciául karattyol, Lilly mellett ő a másik ilyen nemzetiségű harcművész.

Tekken 8 teszt – Tekkented el a számat?

A következő új harcos, Azucena Ortiz egyenesen Peruból érkezett. Nagy kávérajongó a hölgy, nem mellesleg MMA-s is, azaz kevert küzdősportot űz. Egy kávéültetvényen nőtt fel a hegyekben, célja, hogy a legjobb értékesítő legyen a szakmában. Meccsein is rendre promótálja a portékát, és egy kávéscsésze is előkerül az összecsapás után. Egy tanult üzletasszony és egy félelmet nem ismerő harcos keveréke, kellemes vele játszani.

Az utolsó harcos Reina, aki egy nagyon titokzatos japán lány. A történet szerint megközelíti hősünket, végig az események közelében tartózkodik. Valamilyen módon a Mishima családhoz van köze, de ezt a titkot meghagyom felfedezésre, nem árulnék el róla többet. Harcmodora egy mixe a Taido és Mishima karaténak, bonyolultabb előhozni vele a dolgokat, mint például Kazuyával. Nagyon agilis és gyors, a spéci mozdulatai is erre épülnek. A három szereplőn túl többek közt visszatér a 25 éve elveszett Jun Kazama is, ami üde színfolt.

A karakterek testre szabhatók, ruháik átalakíthatók, játékbeli pénzből kiegészítők is vásárolhatók rájuk. Volt olyan harcos, akinek kifejezetten nem tetszett a kosztümje, így vígan éltem most a lehetőséggel, bár amúgy nem vagyok híve az átalakításoknak. 16 pályán élhetjük ki magunkat, ezek egy része rombolható. Leszakad a balkon, törik a fal, a padlón keresztül a pálya egy másik részére kerülhetünk. Ezek is igazán fantasztikusak. Ami szuperjó dolog még, hogy az eddigi összes részből használhatjuk a zenéket, és saját listákat is létrehozhatunk. Természetesen a nyolcadik epizód zenéi is jól sikerültek, a harcosok pedig, mint írtam, saját nyelvükön szólalnak meg, és sok az interakció is egymás között.

Tekken 8 teszt – Tekkented el a számat?

A hagyományos VS meccsen túl visszatért a Tekken 3 óta nem látott Tekken Ball mód, ami egy strandröplabdás minijáték. Ebben egy lasztira rávágva sebezhetjük a szembenállót, de véleményem szerint ez ma már nem üt akkorát, mint 1998-ban, igazából inkább felejthető az egész. A program gerincét a VS, illetve az Online mód adja most is. Remekül működik, chibi figuránkkal járkálva kihívhatjuk az emberi játékosokat, de nyomhatunk szimplán csak rangmeccseket, ahol egy pontrendszer szerint fejlődünk magasabb szintre (vagy vereség esetén visszacsúszunk).

Mondjuk úgy, hogy a következő epizódig megint van mivel játszani, a karaktereket pedig DLC harcosokkal fogják szezonokban bővíteni. Tavasszal érkezik az első harcos, aki a T3 óta oszlopos tagja volt a mezőnynek. Eddyről beszélek, aki capoeira stílusban küzd. Ismerve a főkolompos Haradát, vendégkarakterek is tiszteletüket tehetik majd, hasonlóan a hetedik részben látottakhoz. Remélhetőleg azért több legacy fighter érkezik majd, mert a régi kedves arcokat mindig öröm látni.

Elmondható most is – ahogy az általánosságban lenni szokott –, hogy ez a jelenlegi legjobb Tekken (ellentétben a vetélytársakkal, ahol sokszor megoszlanak a vélemények, és a minősége is változó lehet egy-egy újabb epizódnak). Nagyon jó vele játszani, rengeteg segítséget ad a tanulásra, de „a játék mindenkié” szellemében egy gombnyomással behozhatjuk a könnyen elérhető kombókat, mozgásokat is akár. Megéri az árát a játék, és ha nem a sztori miatt ruházunk be rá, akkor sokáig le fog kötni.

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • A harcrendszer felfrissült, ami nagyon jól áll neki
  • Offline tartalom a casual rétegnek
  • Funkciókban gazdag teljes értékű tálalás
  • Remek alkalom a tanulásra
Negatívumok
  • Túl komolyan veszi magát a történet, ami nem is lett túl acélos
  • A medvék nem kaptak wave dash-t

További képek

  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8
  • Tekken 8

Tekken 8

Platform:

Fejlesztő: Bandai Namco Studio

Kiadó: Bandai Namco Entertainment

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2024. január 26.

» Tovább a játék adatlapjára

Onimushaman
Minden játék barátja, trófeaherceg. A vidékimanek védőszentje. Ugyanolyan senki, mint bárki.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!