25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

MotoGP 24 teszt – Változatlan változás

Mennyit számítanak manapság az újításnak szánt változások egy sportjátékban?

Írta: Sityi

Eléggé filozofikus hangulat kapott el a MotoGP 24 tesztelése során. Azon tűnődtem (nem először már), hogy az évenként megjelenő sportjátékok esetében az új résszel jövő változások mennyire indokolják az új részt, és mennyire játszik az „ez lehetett volna DLC+patch is” verzió – szigorúan kritikai szempontból nézve. Az üzleti oldal más, nyilván a sportszervezetek és -cégek támasztanak bizonyos elvárásokat, meg persze tartják is a markukat, így a fejlesztőnek/kiadónak emiatt is érdeke a teljesen új rész (gondolom). A MotoGP 24-gyel körözve is felmerült ez bennem – vannak változások az előző részekhez képest, na de ez milyen mélyen érinti magát a játékot? A tavalyi cikkemben már célozgattam a fejlődési görbe kisimulására...

MotoGP 24 teszt – Változatlan változás

Az irányítással kezdeném, mert az egyik jelentős változás itt történt. A mesterséges intelligencia ide is begyűrűzött: a játék figyeli, mik a gyenge pontjaink a motor kezelésében, és ennek megfelelően segítő szándékkal belenyúl az irányításba – persze teszi ezt úgy, hogy az érdemi vezetés azért csak ránk marad. Nem mondom, hogy ne férne rá még egy kis finomhangolás, de alapvetően meglepően jól működik, és az eddigi fanyalgásaim nagyjából okafogyottá váltak. Ide tartozónak érzem az adaptív nehézséget is, ami alapesetben be van kapcsolva: a játék figyeli a teljesítményünket pályánként és versenyprogramonként, és ehhez igazítja az ellenfeleink tudását is. Bevallottan és láthatóan kell neki pár szabadedzés, netán bajnokságon kívüli verseny (akár csupán az óra ellen), de ha ez megvan, utána szoros versenyekben van részünk.

Ha erről esetleg valakinek beugrott a például a Need for Speedre jellemző „gumiszalag” effektus, amely alapján valahogy az esetek elsöprő többségében akkor is a dobogóért küzdhetünk, amikor tripla leszúrt fetrenbergert mutattunk be egy körön belül négyszer, azt megnyugtatnám, hogy erről itt szó sincs: ahogy a valóságban, úgy itt is a komoly hibáknak következményei vannak, bukás után már biztos nem leszünk az élbolyban még topcsapattal sem. Viszont ha összeszedetten vezetünk, a csapat való világban mutatott teljesítménye alapján azt a helyezést relatíve könnyen hozhatjuk, viszont a meglepetéseredményért meg kell dolgozni.

MotoGP 24 teszt – Változatlan változás

További komoly újdonság a versenybíróság megjelenése. Persze eddig is be kellett tartani a szabályokat, de most már látjuk is, kiket és miért vizsgálnak verseny közben, illetve mi az ítélet – és nem csak rajtunk tartják vigyázó szemeiket, hanem a teljes mezőnyön (a kis lelkünk megnyugodhat, nem csak minket ítélnek büntetőkörre... :D). A karrier markáns változása pedig az lett, hogy immáron a pilótapiac ledobta a bilincseit, és végre bárki igazolhat bárhová – és igazolnak is, néha nagyon fura mozgásokat előidézve... Sebaj, a sprintverseny is itt van – abszolút teljes MotoGP-élményt nyújtva. Illetve most még nem teljesen, mert a MotoE még hiányzik a cikk írásának pillanatában, de egy későbbi patch-csel jön az is. Viszont akad pár történelmi pálya is, amiken érdekes élmény a mai motorokkal csapatni.

Ami nem változott, az a megvalósítás. Az Unreal Engine teszi a dolgát, ahogy kell, a motorok és motorosaik remekül néznek ki, a pálya „körítése” viszont eléggé avíttnak hat a visszajátszások során (menet közben ki figyeli ezt, ugyebár). Apropó, motorosok: a MotoGP kategória versenyzői saját arcukkal vannak a játékban, a többi osztályban csak sisakban láthatjuk a versenyzőket. Lehet, jobb is, mert a többi humánnak látszó élőlény igencsak sajátos arcberendezéssel bír, hogy finoman fogalmazzak (ilyen grid girlök rémálmomban se jöjjenek elő). A mimika senkinek sem erőssége – borzadály az egész, az egész verseny előtti felvezetést sikítva nyomja át minden jobb érzésű játékos (én általában nem szoktam, de itt muszáj volt). Persze ez csak a körítés, nem számít olyan sokat – de ha a játék többi része rendben van, akkor csak feltűnik...

MotoGP 24 teszt – Változatlan változás

A cikk eleji tűnődésemre a MotoGP 24 esetében határozottan az a válasz, hogy igen, ez így jogosan egy új rész. Egész egyszerűen az alapokba sikerült úgy és olyan mélységben belenyúlni, hogy jelentős előrelépésnek tartom tavalyhoz képest. Le a kalappal az olaszok előtt! Valahogy így kell ezt – a kérdés pedig most már így adja magát: mi lesz majd jövőre? (Ennyire ne rohanjunk előre, élvezzük ki az idei részt minél jobban!)

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a magnew biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Jelentős előrelépés a kezelésben
  • Az adaptív nehézségi szint nagyon jól működik
  • A versenybírók megjelenése
Negatívumok
  • Ideje lenne gatyába rázni a megjelenítést

További képek

  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24
  • MotoGP 24

MotoGP 24

Platform:

Fejlesztő: Milestone

Kiadó: Milestone

Forgalmazó: magnew

Megjelenés: 2024. május 2.

Minimális rendszerigény: Intel Core i5-4590/AMD FX-8350, 8 GB RAM, GeForce GTX 960/Radeon R9 285, 24 GB háttértár, 64-bites Windows 10

Ajánlott konfiguráció: Intel Core i3-10100/AMD Ryzen 5 1500X, 8 GB RAM, GeForce RTX 2070/Radeon RX 5700, 24 GB háttértár, 64-bites Windows 10

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!