25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Autók

Pyrogate
#3493 Pyrogate [21852]
Appon gyűjti az adatokat, eddig csak Pesten használtam, 1 hetet.
190 km, átlagsebesség 25 km/h köszi karigeri a dugókat.
Mondjuk fogyasztás 4,4l, ami pont a dugó miatt van, sokat megy akkuról.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

david139
#3492 david139 [18468]
Ja menő. Az enyémben csak pici aksi van, olyan 2 km-t lehet vele gurulni, azt is lassan.
Tegnap tankoltam először, 66.6 frank lett

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.09.02. 09:32
Pyrogate
#3491 Pyrogate [21852]
Jogos, igen. Arra gondoltam most hirtelen, amikor látom a műszerfalon, hogy éppen töltésben van. Ezt nem írja ki, amit írsz, de valóban azt is lehet látni a fedélzeti számítógépen.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: Herr Hauptmann 2024.09.02. 17:32
Herr Hauptmann
#3490 Herr Hauptmann [3184]
Nem csak akkor tölti az akksikat. Menet közben is, ha megy a benzinmotor és épp lekapcsolja a számítógép a hibrid hajtást.

Kedves Tsülögg! Te hüjje ló akki vagggy! Ez a nő I. vesz-Éjjes bosszorgány. Netuddkki.

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.09.02. 09:32
Pyrogate
#3489 Pyrogate [21852]
Nem plug in, de minden fékezésnél, motorféknél visszatölt. Tegnap volt olyan fél órás utam, ahol 80%-ban az elektromos motor ment az app szerint (3,2 literes összfogyasztással). Pedig pesthidegkútra mentünk a budai dombokon keresztül.
Szóval eddig fasza, mondjuk még nagyon kímélem és gondolom úgyis visszaesik majd pár év múlva az akku teljesítménye.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.09.01. 20:02
david139
#3488 david139 [18468]
Dugóról jut eszembe, ez az adaptive cruise control egy csoda, hogy dugóban araszolgat magától az autó, nem nekem kell baszakodni.

Meg még egy idegesítő dolog, hogy a bal lábamnak kijelölt hely kicsit kevés 46-is lábbal.
Tied plug in hybrid, hogy ennyit bír áramról?

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.08.31. 08:20
Pyrogate
#3487 Pyrogate [21852]
Amúgy 2 másodperc kikapcsolni, csak faszság mindig ezzel kezdeni. Tegnap ahogy kilőttem, belefutottam egy trafiba bár szerintem nem lesz bünti, köszönhetően a magyar toleranciaszinteknek. De olyan könnyedén gyorsul az eddigi autóimhoz képest (viszont nem annyira, hogy azért székhez csapjon és feltűnne), hogy nehéz még érzékelni az 50et. Mondjuk most este vezettem, máskor úgyis csak a dugóban állok...
Egyelőre sok tapasztalat nincs, tegnap elég sokat ment teljesen elektromos motorral, szóval a fogyasztás jó lesz

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.08.30. 22:31
david139
#3486 david139 [18468]
Szerencsére nekem nem csipog, csak villog. Viszont nekem is vannak idegesítő dolgok indításnál: minden alkalommal le kell okézni az adatlopási nyilatkozatot, minden indításnál újra be kell nyomni az e-pedal gombot, meg a drive mode-ot is mindig visszaállítja standardra. És ezektől még az eu szerint sem lenne biztonságosabb a vezetés, úgyhogy nem értem, miért.
Ami még idegesítő, hogy nagyon lassan kell menni ahhoz, hogy a kameranézetre válthassak, pedig néha jó lenne nagyobb sebességnél (10-15kmph) mikor keskeny úton kell elférni a szembejövővel. Meg én nem tudom mi van, soha nem volt gondom a tolatva parkolással, de ezzel mindig durván mellé megy Azért csipázom, kár, hogy az asszony panaszkodik, ha a lovak közé csapok, bár így legalább tartja az ígért fogyasztást.

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.08.30. 15:01
MattMatthew
#3485 MattMatthew [11707]

Még jó hogy nincs pénzem új autóra!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.08.30. 15:01
Pyrogate
#3484 Pyrogate [21852]
Na, megjött a Corolla is.
Azt tuti, hogy egy dolog kurvára fog benne idegesíteni: EU szabvány miatt a táblafelismerő alapján csipog a rendszer, ha túllépem a sebességet. Minden indulásnál ki kellene kapcsolni...

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

david139
#3483 david139 [18468]
Ja oké, úgy már érthető a liter
87 oldalas, nekiestem azóta a google translate módszerre, már 25 oldalon túl vagyok.

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.08.13. 07:32
Pyrogate
#3482 Pyrogate [21852]
Ja, igen az kimaradt, hogy ez a kombi változat, szóval ennyi kompromisszumot költöttem a cél érdekében.

Amúgy az a leírás hány oldalas? Mert ha nem olyan sok, google fordítóval ki tudod fotózni a lefordított szöveggel és akkor telón lapozgathatod.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.08.13. 07:23
Pyrogate
#3481 Pyrogate [21852]
581

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.08.12. 19:04
david139
#3480 david139 [18468]
Nem tűnik 500 literesnek a csomagtartó

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.08.12. 17:05
Pyrogate
#3479 Pyrogate [21852]
Torrent oldalon is szoktak ilyenek fent lenni, ott nézted? Még ha faszságnak tűnik

Én ma eladtam az Insigniát, 2-3 héten belül jön az új Corolla GR Sportom. Már várom, mert a jobb motorral választottam, a tesztvezetésen vigyorogtam, nekem már ez is nagy élmény volt az eddigi kocsijaimhoz képest, pedig nem egy 400 lóerős valami.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.08.10. 22:32
david139
#3478 david139 [18468]
Ma hazahoztam a Qashqai-t. Még mindig nagyon tetszik, a többieknek is bejött. Pár probléma azért volt. A wireless carplay elég sokadszorra sikerült összehozni, de azóta automatikusan megy. A kormányon az egyik gomb alatt nem ég a lámpa. A hidraulikus csomagtartót pedig eddig csak nem értettem mért jó, de most már kifejezetten nem kedvelem, hiszen csak csutkára lehet nyitni, ezért sikeresen már bele is nyílt a garázsban a plafonon lévő csőbe (szerencsére ez ki van szivacsozva).

Német használatit kaptam, egy nagyon hosszút, meg egy színes rövidített változatot. Utóbbi érdekelne, de ezt az istenért sem találom sehol angolul, csak az 580 oldalas teljeset, amit nyilván nem fogok elolvasni. Pedig jó lenne, mert azért nem mindenre jöttem rá magamtól.

Hát egyelőre ennyi, amúgy meg jó a nyomaték, az önleparkolás pedig mókás, de azért én gyorsabban leparkolok, szóval lehet nem nagyon fogom használni

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Pyrogate
#3477 Pyrogate [21852]
SUV-okkal két bajom van, az egyik, hogy inkább felfelé tudsz pakolni, a hosszabb sporttáskák nem annyira férnek el (csak keresztbe, de így limitált).
Továbbá a gyerekek nem annyira tudnak maguktól beszállni jó ideig, mivel elég magasan van az alja.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.07.23. 18:44
david139
#3476 david139 [18468]
Talán ezért vesz mindenki SUV-ot, van benne hely, de nem olyan szörnyű, mint egy kombi
Most voltam aláírni a kocsit, jövő héten viszont utazunk Magyarországra, szóval csak Aug 10-én veszem át.

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.07.22. 15:59
Pyrogate
#3475 Pyrogate [21852]
Mondjuk én meg kombit nem vagyok hajlandó venni.
Minden családos ismerősöm azokat veszi, de nekem ez már túl "apatest" lenne.
Így maradnak a hosszú, nagy csomijú sedanok
Most kipróbáltam egy octaviat, nekem bejött, valószínűleg ez lesz a befutó egy kicsit felextrázva.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.07.22. 08:49
david139
#3474 david139 [18468]
Bevallom, ránézésre én is inkább 450 litere, mintsem 500-ra tippelném. Egy gyerekkel viszont szerintem elég lesz, legrosszabb esetben a szabad ülésre is pakolunk. Valahol kompromisszum kell, és a kis csomagtartónál nekem sokkal kellemetlenebb, ha nagy az autó és lehetetlen vele parkolni. Meg a 2 méteremmel elől nagyobb szükségem van a helyre

Azt mondja meg nekem valaki, mi a jó isten értelme van az elektromos csomagtartónak? Nem olyan nagy munka kézzel kinyitni, és sokkal gyorsabb...

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.07.22. 08:29
Pyrogate
#3473 Pyrogate [21852]
Apósomnak is az van, igaz, 3-4 évvel ezelőtt vették, szóval nem tudom azóta hány ráncfelvarrás volt.
Jó kocsi, de szerintem kicsi a csomagtartója

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.07.21. 12:28
david139
#3472 david139 [18468]
Az biztos, az én listámon rajta sem volt a kaskaj, amíg nem vezettem

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.07.21. 11:57
Pyrogate
#3471 Pyrogate [21852]
Hát én a héten kezdem a tesztvezetéseket, az majd sok mindenben dönt.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.07.20. 15:41
david139
#3470 david139 [18468]
Én már el is köteleződtem Belefutottam egy Nissan Qashkai e-powerbe, új, de még a 2023as design, emiatt leárazva (és sztem a 2024es geci ronda, ez ezerszer szebb). Szépen elférek benne, nagyon jó vezetni, 502 liter csomagtartó, szerelem volt első látásra.

Vezettem azóta egy Kia Sportage-t meg egy Honda HR-V-t, de meg se közelítik. Kedden írok alá.

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.07.19. 13:03
Pyrogate
#3469 Pyrogate [21852]
Mi is most vásárlás előtt állunk, de a fő szempont a csomagtartó
Az 500 l eddig éppen elég volt, ennél kisebbet nem szeretnék.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.07.16. 15:50
david139
#3468 david139 [18468]
Életem első autóját próbálom eldönteni. Rengeteg youtube után használt Mazda CX-5 mellett tettem le a voksomat. Elmentem egy kereskedőhöz, hogy próba vezessek, de amint beültem, kiderült, hogy ez nem nekem való Keskeny az ülés, az oldalpárnák nyomják a csípő ízületeim... Soha életemben nem tapasztaltam ilyet autóban, szóval ez kicsit váratlanul ért, és hát emiatt bukó az egész... Szóval azt megtanultam, hogy hamarabb kell megnézni az autókat, és csak utána elmélyülni bennük. Most a Cupra Formentor, Kia Sportage és a Volvo XC40 vannak soron, ha valakinek van ezekkel tapasztalat, kíváncsi lennék rá

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Gobiakos
#3467 Gobiakos [13225]
Feleségemnek jött egy elég jó kocsi ajánlat, amivel élt is. Így én átveszem tőle az eddigi kocsiját, a Lineát pedig eladjuk.
Az fiatalabb, jobban felszerelt. Semmi extra, racionális döntés.

Válasz erre

Előzmény: neumark 2022.05.06. 00:43
neumark
#3466 neumark [2874]
Kevesebb mint 2 éven belül típust akarsz váltani? Hogyhogy?

Válasz erre

Előzmény: Gobiakos 2022.05.05. 18:59
Gobiakos
#3465 Gobiakos [13225]
Talán fura ezen a fórumon, de miért is ne!

Eladó a kocsim, erre tessék, akit esetleg érdekelhet.

Fiat Linea 1,4 120LE, 121000km, rendben tartott, friss műszakival, miazmással.

Válasz erre

Gobiakos
#3464 Gobiakos [13225]
Fiat Linea

Válasz erre

Előzmény: Bengal 2020.09.09. 09:00
Bengal
#3463 Bengal [192]
És mi lesz a befutó?

Válasz erre

Előzmény: Gobiakos 2020.09.09. 08:09
Gobiakos
#3462 Gobiakos [13225]
Tegnap este óta gyalogkakukk lettem. Elvitték a 3 éve vásárolt kis Polo-mat. Most egy pár napig tuti nem lesz utódja, bár már kinéztem a befutót. Várós!

Válasz erre

Bengal
#3461 Bengal [192]
Ezért írtam, hogy ha valaki megengedheti akkor az új autó biztosabb választás. Vagy olyan ami bemutató autó volt és pár ezer km van benne. Én is 17 ezerrel vettem a Hondát, így azért olcsóbb, mint egy tök új. De az ilyeneket ki kell fogni.

Válasz erre

Előzmény: Herr Hauptmann 2020.08.31. 22:24
Herr Hauptmann
#3460 Herr Hauptmann [3184]
Nyilván megvan az új autóban a tuti fasza érzés. Csak épp a pénzügyi oldala más kicsit. Megvetted, kigurulsz vele a kapun a szalonból és máris pörögnek lefelé a súlyos forintok. Brutál nagy tud lenni az újonnan vett autók értékcsökkenése.

A másik oldal: nehéz ma Mo.-on használt autót venni. Még mindig ezerrel pörög nálunk a vevők átbaszása jó pénzért. Van itt mit mérlegelni. Pro és kontrák ezerrel mindkét oldalon.

Meg lehet próbálkozni a köztes megoldás félével. Márkakereskedésekben keresni olyan fiatal használt autót, amit nem azért adott el az előző (és jó eséllyel első) tulaja, mert megtörte, valami gallyra ment benne, hanem lejárt a gyári garancia és már cserélte is újra, vagy lízingelve volt a gép, lejárt a szerződés és nem éltek a megvételi opcióval, hanem új lízing új autóra.

Egy éve vettem én is ilyen használt autót. IX. gen Honda Civic kombi. 3 évesen 32.000 km futással márkakereskedelemből, akik plusz garanciát is adtak hozzá. Kocsi kívül-belül patika, csak épp felébe került az újnak. Ez a nem mindegy.

És ha már Honda: érződik rajta hogy ezeket már nem Japánban rakják össze, hanem UK-ban a Kelet-európai vendégmunkások. Ha nem szól a zene, hallani az innen-onnan érkező apró nyiszogásokat és zörejeket. De tudtam mit veszek, a Honda nem prémium kategória. Nem is kerül annyiba a fenntartása. Pont azért választottam. 1,8 szívó-benzin. Kimegy a világból, ha megkapja kötelező törődést.

Előtte volt egy BMW E46, szintén kombi. Jó kis háromhúszdé. Imádtam. 146 ezer (legalábbis eddig tekerték vissza) kilóméterrel, 10+ évesen egy apró nyikkanás sem hallatszott sehonnan a beltérben. A prémium kategória... Németből jött, bemákoltam, soha nem volt semmi baja. Motorikusan se, meg sehogy. Csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. És mindenből a gyárit, vagy gyárihoz legközelebb álló utángyártott alkatrészt kapta. Nem a legolcsóbbat, ahogy a használt német prémiumot vásárlók nagy része teszi...Akinek van pénze majomra...ugye. Nem szabad csóróskodni meg mókolni és meghálálja. Sajnáltam túladni rajta, de jött a gyerek meg a babaváró hitel és egy olyan autó kellett ami kb 8-10 évre kiszolgál még, ha úgy adódik. Na meg ne kelljen, hogy félre legyen rakva 4-500k forint folyamatosan, ha megadja magát egy kettős tömegű, vagy egy turbó, stb.

És én is +1, hogy hülyeség ez a -első autónak vegyél roncsot- dolog. Miért törnéd meg azért, mert első autód? Nem kell megtörni és kész. Ha meg valaki olyan, hogy egyszerűen nem tud normálisan parkolni, tolatni, stb, az úgyis meg fogja húzni az ötödik autóját is, nem csak az elsőt. Ma meg más beléd gangol, nem mindegy, hogy első autód-e, vagy sem? Nekem a BMW volt az első autóm. Egy karcot se tettem rá amíg megvolt. Igaz jogsim meg jóval régebb óta van és sokat vezettem mikor kinek az autóját a családban. De akkor is. Az vidéken volt kisvárosban, max Debrecen, Nyíregyháza ami nagyobb város volt. A bömöst meg ide vettem magamnak Budapestre. Kicsit más.

Kedves Tsülögg! Te hüjje ló akki vagggy! Ez a nő I. vesz-Éjjes bosszorgány. Netuddkki.

Válasz erre

Előzmény: Bengal 2020.08.31. 15:10
Bengal
#3459 Bengal [192]
Nem néztem utána, de én úgy tudom, hogy a Type-R típusoknak volt olyan az orra mint az alsó képen. Ugyan abból az évjáratból volt sima és Type-R is, és nem volt egyforma az orruk. Ezt nézted?
Az, hogy kicsi e vagy sem csak úgy tudod kideríteni, hogy beleülsz. Mindegy milyen autóról van szó. A képek csalókák, mindenképp bele kell ülni.

Nem tudom mennyi idős lehetsz, de lehet mindegy is, mert 187 centivel és 130 kilóval utálni fogod az autót, de minden hasonlót is, az összes ki/beszállásnál. Túl lehet élni persze, de nem jó. Túl alacsony az autó. Én 195 cm és 100 kg vagyok, és nem élmény a ki/beszállás. Ha nem ragaszkodsz hozzá, hogy repüljön az autó meg kanyarvadász legyen akkor szerintem neked is valami magasabb építésű lenne a jobb. Később mindenképp.
Suzuki vonalon: SX-4 S Cross vagy Vitara mondjuk

A nővérednek meg igaza van, az új autó a tuti, ha megengedheti magának valaki. Mi a használt autó vásárlások után döntöttünk úgy (mindig megszívtuk), hogy inkább hitel és új autó és nem bántuk meg. Csak tankolom és olajcsere (Honda Civic). Mi sokat megyünk,messzire is, fontos, hogy számítani lehessen az autóra.

Ne vegyél újat úgyis megtöröd: baromság. Írod, hogy motorozol, akkor már van vezetési rutinod, nem vagy kezdő. Nekem az első autóm egy 10 éves Swift volt, soha nem törtem meg. Aztán lett egy Dodge Caravan (picit nagyobb mint egy Swift), azt sikerült egy parkolásnál meghúznom, mert nem figyeltem és azt hittem már ismerem a méreteit. Szerintem, ha már ismered az autót, tudod mire képes akkor nem lesz baj. Legalábbis a te hibádból nem.

Egy új autóban azért lelheted nagyobb örömöd, mert elég kicsi az esély rá, hogy előjön valami rajt a vásárlás után. Ami egy 12+ éves kocsinál nem biztos. Mert pont nálad adja meg magát a klíma és azt mondják 70 ezer. Mennyi? Hát ez japán és ennyi. Vagy vezérlés csere. Mi? De hisz ez láncos, örök élet meg egy év! Igen, de mégis csörög, cserélni kellene.
Ezekkel akkor nem tudsz mit kezdeni, meg kell csinálni. És hiába adta el a tulaj jóhiszeműen hisz nála ezek közül semmi nem jelentkezett akkor. Nálad meg igen. Bele lehet ilyenbe futni.

Ezzel most nem akartam elvenni a kedved, meg lebeszélni sem akarlak semmiről. Csak kicsit tágítani a képet amit nézhetsz Az én véleményem, hogy ha teheted újat vegyél, mert az tuti fasza lesz és lesz egy jó autód amit 5-10 évig biztosan nyugodtan használni tudsz.

Remélem tudtam valamit segíteni.

Válasz erre

Előzmény: goodboy007 2020.08.31. 13:30
goodboy007
#3458 goodboy007 [9180]
Lassan aktuális az autóvásárlás, a keret körülbelül 2,5 millió Ft.
Egy ideig nem volt konkrét elképzelésem, csak annyi, hogy benzines és minimum 1.6-os legyen, aztán a lehetőségek átböngészése után a 8th gen. Honda Civic maradt meg, mint jelölt, több dolog miatt is:
- Megbízható, nem kell minden 2. hónapban rákölteni, a japán technikában megbízom
- 1.8 VTEC, kellően erős, jó a fogyasztása és a hangja is tetszik
- kategóriájához képest nagy csomagtartó, jól pakolható

Egy-két kérdés maradt bennem:
Elvileg 2009-től volt facelift-es verzió belőle, a 2006-2009 közöttieket britek tervezték és gyártották és sok apróság elromolhat benne, illetve olvastam, hogy ezeknek van, hogy recseg-ropog a beltere, szarok az illesztések. Elvileg az elejéről könnyű megismerni, hogy mikori gyártású az adott típus, ezen a képen jól kivehető a különbség. Felül a 2006-2008-as, középen a 2009-2011 közötti, alul a 2011-től érvényes orrmaszk.
Ennek ellenére több, 2008-as évjáratú autót is a középső, "nem egybefüggő" orrmaszkal árulnak, illetve van 2009-es is a régebbivel, pl. íme egy 2008 novemberi. Mindenhol 2009-et találtam meg a facelift-es verzió kiadási dátumaként, hogy lehet akkor, hogy 2008-ason is van a facelift-esre jellemző orrmaszk? Volt egy időszak, amikor egyszerre árulták a facelift előtti és utáni típusokat is és már 2008-tól volt facelift?

Ha csak ennyiben megkülönböztethető a két változat, akkor nem szeretnék abba belefutni, hogy gyermekbetegségekkel még rendelkezőt vegyek véletlenül, csak azért, mert nem egyértelmű, hogy melyik évjárattól lehetek biztos benne, hogy a frissített változatot árulják.

Másik dolog, hogy mennyivel bonyolítja meg a ki-be pakolást, ha kétajtós verziót találok? Gyerek nincs, de mondjuk egy bevásárlásnál, ha tele az autó, mennyivel kényelmetlenebb, mint a négyajtós? Valahogy ezt nehéz látatlanban elképzelnem.

Annyit még, hogy 187cm és 130kg vagyok, ekkora méretekkel nem lesz kicsi ez az autó?

Végezetül:
Nővéremék sok bosszúság után tavaly lecserélték a 2003-as Renault Megane-jukat egy vadiúj Suzuki SX4 S-Cross-ra és egyfolytában mondják, hogy vegyek új autót, az a tuti.
Anyagilag meg is engedhetném magamnak, de első autónak nem szeretnék egy 5 milliósat. Az E-mercis kollegám is azt mondta, hogy anno G Astra volt az első kocsija és más is tanácsolta már, hogy elsőre felesleges nagyon drágát és mindenben megfelelőt venni, mert "úgyis megtöröm". 2 éve motorozom és nem vagyok egy agresszív sofőr, pláne ha van alkalmam autót vezetni és noha tetszik az SX4, mennyire értetek egyet azzal, hogy egy újabb autóban nagyobb örömöm lelném?
Elvileg a 2009-es Civic-ben is van tolatóradar, az már nekem elég, a kamera nem létszükséglet.

Válasz erre

Bengal
#3457 Bengal [192]
Így igaz, ezt elfelejtettem említeni. Sima szívó benzin szinte kimegy a világból. Kis benzines turbós motorokat érdemes elkerülni, pl. 1.2T és 1.4T.

Válasz erre

Előzmény: GustyX 2020.08.18. 21:55
GustyX
#3456 GustyX [7048]
Benzinesből sem mindegy, hogy turbós vagy szívó. Szívó régebbi, kevésbé nyomatékos, de megbízhatóbbak, kevesebb a hiba lehetőség, turbó viszonyt nyomatékosabb. ezt sem árt szem előtt tartani.

http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról

Válasz erre

Bengal
#3455 Bengal [192]
Ha sokat mész napi szinten, mondjuk közel 100 km és afölött, akkor a dízel jobban megéri a fogyasztás miatt. Minden ami ezalatt van a benzin jobb. Csak városi használatra és rövid utakra (pár km-ek) nem javasolt a dízel, tudtommal lassabban melegszik be és lehet hogy mire bemelegedne addigra le is állítod az autót. Nem tesz jót a motornak, ha nem tud bemelegedni és mindig hidegen megy. Röviden, ha sokat mész, autópályázol, akkor dízel. Ha nem akkor benzin. Ha tehetném akkor csak benzinest vennék, mert nem olyan kényesek mint a dízelek. De amekkora autó nekünk már kellene legközelebb ott akkora benzin motorok vannak az autókban, hogy azok fogyasztása már túl van az én ingerküszöbömön.

Elvileg a jobb üzemanyagok védik és tisztítják a motort. Meg van aki azt mondja, hogy kevesebbet is fogyaszt valamivel az autója (nem tudom azt kimatekozzák e hogy: olcsóbb üzemanyag több fogyasztás, drágább üzemanyag kevesebb fogyasztás ). Én most a benzines Honda-ba 170e km alatt szinte mindig sima 95-ös benzint tankoltam, kivéve, ha nyereményjáték volt, ha jobbat tankolsz és Mercit nyerhetsz. Nos, még mindig a Honda-val járok

Válasz erre

Előzmény: neumark 2020.08.18. 17:17
Ricsi1976
#3454 Ricsi1976 [2002]
Csak a benzin! Én benzin náci vagyok, ha rám hallgatsz.

Válasz erre

neumark
#3453 neumark [2874]
Annyit tudnál még írni, hogy kinek éri meg ugyabból a kocsiból benzineset venni és kinek inkább a dieseleset és miért? + ezek a prémium üzemanyagok: superdiesel, magas oktánszámú benzin. Valaki ugye csak alapot tankol egész életében, mi lesz a különbség?

Válasz erre

Előzmény: Bengal 2020.08.18. 11:54
Bengal
#3452 Bengal [192]
Kicsit még írok akkor a DPF-ről meg az AdBlue-ról, hogy képben legyél, ha dízelre esik a választás.
AdBlue (mert ez lesz az egyszerűbb és rövidebb):
Van egy tartály (általában kék színű sapkával) ahova ezt tölteni kell. A fedélzeti számítógép jelzi, hogy még hány km-t tudsz megtenni vele. Sikítani fog, ha már nagyon kevés van a tartályban. Akkor benzinkúton tudsz venni és rátölteni. Viszont, ha elfogy és nincs nálad, hogy feltöltsd akkor a kocsi letilt, nem fog menni semerre amíg nem lesz AdBlue-val feltöltve.

DPF szűrős autók:
Ez a macerásabb, mert ennek időszakosan van egy tisztítási folyamata ami menet közben indul el, ahogy a kocsi érzi, hogy szükséges. Ilyenkor kormosabb füst jön a kipufogóból és nem szabad leállni az autóval, mert akkor megszakad a tisztítási folyamat => nem fog tisztulni. Sok ilyen után (vagy ha nem is tud elindulni a tisztítási folyamat, mert nem ment annyit a motor) szépen el fog tömődni a DPF, akkor pedig letilt az autó (jelentősen visszaveszi a teljesítményt). A tisztítása (már ha sikerül) nem olcsó. Ezt úgy képzeld el, hogy beletolnak egy tisztító anyagot. Aztán vagy sikerült vagy nem. A DPF cseréje nagyon drága, több százezres tétel. Vagy kevesebbért kiveszik a francba a kocsiból, akkor jobban füstöl, kicsit kevesebbet fogyaszt és nem tömődik el többet. Sok helyen írták, hogy elmennek kocsikázni csak úgy 20-30-40 km-t csak azért, hogy a tisztítási folyamat elinduljon.

Szóval ezért mondom, hogy használtan DPF szűrős autót ne. Mert nem fogod tudni (senki nem tudja megmondani) hogy milyen állapotban van a szűrő. A DPF-ről amit írtam az saját tapasztalat volt. Én anno ezeket nem tudtam, nem olvastam annyira utána, nem mondta senki. Szívtam is vele sokat. Ha jót akarsz magadnak, és nem akarsz hétvégente vagy munka után még azért autózgatni, hogy tisztuljon az a szar akkor DPF szűrős autókat kerüld el. Ez az én véleményem.

Válasz erre

Előzmény: david139 2020.08.18. 09:29
Raistlin666
#3451 Raistlin666 [4771]
Az alapszabály hogy ne az évjáratot meg a km-t nézze az ember hanem az állapotot. Lehet jó állapotban 2-300 000 km megtétele vagy 10-15 év után is egy autó, de van aki lerongyolja már fele ennyinél.

Az átvizsgálással kapcsolatban konkrétan emlékszem hogy vannak a totalcar.hu-n videok ahol profi nepper nézi át a megvételre szánt autót és mutogatja a kritikus pontokat...mondjuk ezek márkától függőek lehetnek, de van pár általános is természetesen...

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: david139 2020.08.18. 09:29
david139
#3450 david139 [18468]
Megnézem ezeket, köszi
Tutorial alatt olyasmit értettem, ami minimális támpontot ad, hogy 100000 féle autóból mit válasszak, pl nemtom mi a fontosabb hogy hány éves vagy hogy mennyi benne a km, inkább vegyek újabbat drágábban vagy régebbit olcsóbban, mik a tipikus hibajelenségek amiket meg lehet helyben nézni, hasonlók.

Pl erről az AdBlueról még sosem hallottam, tök jó, hogy írtad

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Bengal
#3449 Bengal [192]
Oh, a svájci helyzetet nem tudom Az itthoni állományra írtam a véleményem. Egyébként mintha az rémlene hogy az illető Svájcban is érdekelt.

Egy 2 méteres javaslata egy 2 méteresnek :
-Daciát ne, nem fogsz elférni benne rendesen. Egyikben sem.
-Ha főleg városi rutin akkor benzinesben gondolkozz. A dízeleket kinyírja ha sokáig csak városban vannak használva, nem tud bemelegedni a motor rendesen.
-Ha mégis dízel lenne, akkor ne DPF szűrős (pl. Fordok) hanem akkor már AdBlue-s. A DPF el fog tömődni, mert nem tud tisztulni. Aztán ha eltömődött letilt az autó => szüttyögve még haza tudsz vergődni. Az Adblue az meg folyadék amit után kell tölteni, jelzi, hogy mennyit tudsz még menni. AdBlue-t meg minden benzinkúton tudsz venni.

Mint szintén 2 méteres ember ezeket tudom még ajánlani (kombik mondjuk):
-Skoda Octavia
-Skoda Octavia RS (ezzel élvezkedni is tudsz ha akarsz)
-Skoda Superb
-Toyota Avensis
-Honda Civic
-VW Passat

Ez mondjuk mindegyik nagy autó, nagy csomagtartóval. Ha nem kell ekkora akkor....nem tudom Kisebb autóban jó ideje nem ültem. Mindenképp ülj bele azokba amik tetszenének, mert a képek csalók lehetnek. Értsd: nem biztos, hogy elég nagy lesz neked a hely benne elől. Beleültem egy Honda CR-V-be és kisebb volt benne elöl a hely, mint a Civic-ben. Ezt azért mondom, mert ha még nem ültél bele egy V40-be akkor lehet érdemes készülnöd rá, hogy elöl lehet kicsi lesz.
Csak még egy példa és befejezem a szófosást. Vezettem Ford Fiesta-t, kicsi autó, de úgy hátra lehet tolni az első ülést, hogy nem érem el kormányt. Hiába volt a lábaimnak jó, a kormányt nem lehetett annyira kihúzni, hogy a karjaimnak jó legyen. Csak, hogy erre is érdemes lehet figyelni amikor beleülsz a kiszemeltekbe.

Tutorial linkeket szerintem a te esetedben nem nagyon lehet mondani. A Totalcar-on (meg más magyar oldalakon) magyarok írnak véleményeket a magyar viszonyoknak megfelelően (szar utak, nem rendesen szervizelt autók). Abból te nem sok használható infót fogsz szerezni arról, hogy Svájcban hogy bánnak az autókkal a sokkal jobb utakon, az ottani fizetésekkel.

Válasz erre

Előzmény: david139 2020.08.17. 21:07
david139
#3448 david139 [18468]
Köszi, bocs hogy nem írtam le egyből minden igényem, de csak tutorial linkeket vártam

Először is én nemrég költöztem Svájcba, ami egyrészt azt jelenti, hogy nem tudok magammal hozzáértőt vinni, másrészt azt, hogy a használtautók itt sokkal igényesebbek, nem kell annyira félni, mint otthon.

Autóból olyan szeretnék, ami viszonylag tágas belül, mert én 2 méter magas vagyok, illetve csomagot is bírjon rendesen (hogy Mo-n meg Németben tudjunk nagybevásárolni ), kényelmes legyen és azért ne túl gyenge, de nem kell 200 lóerő sem (itt valahogy teljesítmény alapján van az adózás, de ennek még nem nézzem utana).

Amire használva lenne, az főleg a napi városi rutin, időnként viszont jó lenne hazamenni vele Magyarországra is, ez odavissza 2000 km, meg hát hétvégi kirándulások stb. Gyerek nincs, szóval 2 ülésesek is játszhatnak.

Új autót nem akarok venni, borzalmas drágák.

Amire én eddig gondoltam az pl. a Dacia Duster, szüleimnek is az van, és jó kis kocsi. Viszont nagyon fapados belül, illetve pont nem látom a kormánytól a sebességmérőt Most amiket nézegettem ott eddig a Volvo v40 tetszik a legjobban.

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Bengal
#3447 Bengal [192]
Ha egy tanácsot még elfogadsz, az összes prémium kategóriás autót felejtsd el ebben az árkategóriában. Ennyiért nem fogsz jó állapotút kapni, de ha ne adj isten valami csoda folytán mégis akkor az első szerviznél a sarokban kuporogva fogsz zokogni a számlát látva. Prémium márkával prémium költségek is járnak. Gondolom nem márkaszervizbe fogod majd hordani de két konkrét példával tudok szolgálni:

2015 Honda Civic kombi: olajcsere - 40 ezer (ez az enyém, benzines)
2017 VW Multivan: olajcsere - 80 ezer (cég egyik autója, dízel)

De gondolom a többi prémium márkánál (bár nem tudom a VW mennyire prémium, a Multivan rohadt drága azért) sem jobb a helyzet, sőt.

Válasz erre

Előzmény: david139 2020.08.17. 19:26
Bengal
#3446 Bengal [192]
A vásárláshoz mindenképp vigyél magaddal olyat aki ért is hozzá. De előtte ki kell találnod milyen autóra lenne szükséged. Ezt neked kell kitalálni, te tudod mire kellene. Ha sikerült leszűkítened a kört, és nincs senki akit el tudna veled majd menni megnézni a példányokat akkor próbáld meg őt: bernepper.hu
Ő megnézi neked az autót, elmondja az észrevételeit, és alkud is helyetted. Persze nem jóindulatból. Nem tudom, hogy ha felhívod, hogy tanácstalan vagy autó kérdésben akkor mit mond majd. De fontos, megnézett autónként kéri a díját. Ezzel számolj azért, nem biztos hogy kifizetődő 10 autóhoz elküldeni. Ja, ő csak Pesten van.

Az én személyes javaslatom: csak benzinest.
A második személyes javaslatom: Csak újat Ez pár használt autó vásárlás meg megnézett használt példány után mondom. Katasztrófa, hogy milyen állapotban lévőkért kérnek el hatalmas összegeket.

Ha van valami elképzelésed, hogy mekkora autót szeretnél, milyen célra akkor megpróbálok segíteni. Elég sok típust megnéztem mire megtaláltam azt amire nekünk szükségünk lenne a jövőben. Csak kár, hogy kurva drága

Válasz erre

Előzmény: david139 2020.08.17. 17:56
Raistlin666
#3445 Raistlin666 [4771]
Próbáld meg kitalálni az igényeidet, mert egyenlőre sokat nem lehet segíteni. Kisebb autó kell vagy kombi? Inkább luxus+idősebb vagy újabb évjárat valami egyszerűbből? Izgat e a márka (japán/német/francia/stb.) vagy az tök mind1?

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: david139 2020.08.17. 19:26
david139
#3444 david139 [18468]
Jogos a kérdés, de pontosan én se tudom. Valahol a 2-4 milliós skálán gondoltam, úgy hogy ár/érték arányban jól jöjjek ki.
Megnézem a totalcart, köszi

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Raistlin666 2020.08.17. 18:40

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.