Fórum
Beszélgetés a játékokról
azokat.De szentem én most egy új startágiai játékot kezdek el:Epic Warhammer 40k.Ha vki
véletlen játsza ezt a játékot akkor keressen meg e-mailben
találtam ott semmit.Senki sem játszik itt
Warmaster-t vagy Epic Warhammer 40k-t???
Ja és ki melyik szerepjátékkal és hol játszik?
Na szóval az érdekelne,hogy játszik e valaki ,vagy tud e vki olyan embert aki a Warmaster nevű Games Workshop-os játékkal játszik?
A másik keresztkérdésem pedig a Star Wars
kártyajátékával kapcsolatos:az új lapok jelentése vagy a leírása megvan e valahol a
neten MAGYARUL?
Geo-nak: Az AD&D mostmár gyakorlatilag csak egy rendszer (sajna nem a legújabb, és dacára a harmadik kiadásnak már kissé elavult), és sok-sok kiegészítő világot lehet hozzá kapni a high fantasytól kezdve a dark fantasyn át a horrorig.
Amúgy van itt valaki, aki foglalkozik horror-szerepjátékkal?
Na szóval..és tettel.
Mephisto-tól kérdem én:Melyik sereget ajánlod
a Warhammer FAntasy Battle-höz.lehet én is el fogom kezdeni ha találok vkit 30km-es körzeten belül.
Tehát:melyik sereget ajánlod a Warhammer Fantasy Battle-höz?
Éljen a szerepjáték 2001, éljen örökké! (sokkal jobb 'élőben' játszani velük, mint szgépen.)

Mi is az a szerepjáték?
Erre az egyszerű kérdésre nem igazán adható rövid és gyors válasz. Lényegében egy igen tág korlátokkal rendelkező, elsősorban a kommunikáción és gondolkodáson alapuló társasjáték. Persze, nem ilyen egyszerű az egész, hiszen mint minden játéknak, ezeknek is megvannak a maguk szabályai, melyet a megfelelő kézikönyvek több száz oldalon keresztül taglalnak. De ne gondoljunk valami végletekig komplikált dologra, hiszen ezek elsősorban az adott környezetet és világot írják le, hogy a játékos minél jobban bele tudja élni magát.
A legfontosabb kellék az emberanyag. Ahhoz, hogy érdemben tudjunk tevékenykedni, 2-6 hasonszőrű lényre lesz szükségünk. A kettő igaz, elég kevés, de ha nincs ló... mivel az egy szem játékos dolga nehéz, hiszen minden feladat megoldása az ő nyakába szakad. Szükség lesz még az adott játékkal kapcsolatos szabálykönyvekre, illetve kiegészítőkre, - elsőre - furcsa alakú kockákra, s írószerszámokra. Ha a társaság már megvan, ki kell választani, ki is lesz a mesélő - aki kezében van a többiek sorsa - hehehe... Ő minden dolgok tudója, ő irányítja a történéseket, szörnyeket és a történet szempontjából fontos, nem a játékosok irányította szereplőket, ő a karakterek érzékszerve is. Ez így elsőre igen jól hangzik, akkor miért is nem akar senki mesélő lenni? Mert egy jó kaland mögött nagyon sok háttérmunka van, különben csak üres szörny-henteléssé fajul a dolog. Természetesen, a kalandmester sem mindenható, élet-halál ura. A szadista hajlamú mesélők sem garázdálkodhatnak szabadon, hiszen őket is korlátozzák a szabályok, s ezeket nekik illik a legjobban ismerni. Nincs is lehangolóbb, mint egy kezdő, de "majd-én-megmutatom!" típusú humanoid, aki tudatlanságát és hozzá nem értését azzal akarja elkendőzni, hogy "Én vagyok a mesélő!". Ehhez tapasztalat és fantázia kell, sokkal inkább, mint a játékos szerephez. Egy jó DM (a kalandmester angol rövidítése) minden helyzetben feltalálj magát, amihez viszont rutin kell. Térjünk át a DM-ek áldozataira, a játékosokra. Rájuk is fontos szerep hárul - minél jobban azonosulniuk kell az általuk választott karakterrel. Ezért fontos az, hogy milyen típusú kalandozót választ ki magának az ember. Egy kezdő játékos ne akarjon egy rengeteg megkötéssel, bonyolult jellemű figurát választani élete első kalandjában. Hiszen még a szabályokkal sincs tisztában, hogyan is felelhetne meg az adott elvárásoknak. Elsőként úgyis a hangulatot, a folyamatot kell megérteni, feldolgozni. A karakter kialakítása úgyszintén odafigyelést igénylő metódus, hiszen olyasvalakit kell létrehoznod, akivel - remélhetőleg - hosszú időn keresztül fogsz játszani. Ha számodra unszimpatikus egy figura, nem fogod jól kijátszani, nem igazán vigyázol rá, és ez egyrészt ártalmas lehet a többiek számára, másrészt megöli a dolog hangulatát is. A leírt számok, betűk csak egy vázat alkotnak, a lelket Te viszed a karakterbe. Te adsz neki vágyakat, célokat, te reagálsz az őt ért hatásokra.
A mesélő természetesen beleszólhat a karakteralkotás folyamatába, nem írhatsz be csak úgy dolgokat - még ha a szabályok szerint a dolog lehetséges volna is. Ezt vagy elfogadod - bizonyos kompromisszum ellenében - vagy nem játszol nála. Ez a te döntésed. Ez nem azt jelenti, hogy a DM már itt is mindenható, de ha az általad felvázolt alak nem illik bele az ő mesélési stílusába, illetve vannak bizonyos etikai ellenérzései, megkérhet bizonyos változtatásokra. Ezt a "fegyvert" elsősorban a gátlástalan tápolók ellen kell bevetni, a legtöbb esetben nem is élnek vele. (A karakter-generálás folyamatára szeretnénk egy későbbi alaklommal részletesebben is kitérni)
Ha a karakterek elkészültek, jöhet a menet. A mesélő - lehetőség szerint - egyesével behelyezi a játékosokat az adott történetbe, mindenkinek elmondva az elinduláshoz szükséges információt, s motivációt ad az egyes szereplőknek. Legtöbbször azonban nem fedi fel a teljes valóságot, csak kis u
Üdvözlünk a fórumon!
Én nem jtszon semmi ilyet de te is tudod.
De a Warhammer nagyon jó!
Elkezdtem a M.A.G.U.S.-t is de abba nem folytam bele nagyon.Most Warhammer 40k ban utazom.és most fogom elkezdeni a Túlélők Földjét és az Ősök Városát.Érdekelne ez az
AD&D.
Miről szól?
Easyinternet,játszol vmilyen szerepjátékot?
Az FF8 is, bár nem sok benne a szerepjáték.
Most töltöttem le az Ultima IV-et, mert kíváncsi voltam, milyen lehet, hisz még 85-ben adták ki. A grafika király!

Itt megbeszélhettek minden szerepjátékkal
kapcsolatos problémát.Ha tudok én is szívesen segítek.
Üdv:Geo
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.