Visszaolvastam pár hozzászólással, és nem tudom, de valahogy a Közellenségek nagyon Szemtől Szemben kópiának tűnt. Élveztem, meg hát persze izgultam Dillingerért meg a többiekért, de az unokabátyámmal többször feltettük a kérdést, hogy "Te, ez ugyanígy volt a Szemtől Szembenben is." Ugyanaz a struktúra: látjuk a főszereplőt akció közben, majd kibontakozik a történet, megjelenik a szerelmi szál, majd jön a nagy kétségbeesés plusz tetőponti akció (csak úgy mint a Szemtől Szembenben, meg a Miami Vice-ban), és a végső leszámolás. Ezzel szemben tényleg nem rossz film, csak hát Michael Mann most már letehetne valami mást is az asztalra, mint epikusnak kikiáltott bűnügyi történeteket.
A Tizenkét dühös embert pedig pont azért szerettem, mert a történet maga, a párbeszédek, nagyon jól voltak megírva. És hiába fekete-fehér a film, látványilag nagyon szépen átgondolt: látszik, hogy az operatőr átgondolta, hova helyezi a kamerát, milyen szögbe, és milyen megvilágítással, és nem csak odamegy a helyszínre, le*assza a kamerát oszt' jóvan. A film után esett csak le, hogy basszus, az egész játékidő alatt nem hagyják el a szobát, és hát nagyon nem tűnt unalmasnak az egész.
A 2012-t néztem meg legutoljára, és hát, eléggé rossz volt.

Jó, jó, látványos meg minden, de ahogy egy másik kritika is megírta, az egész egy nagy üldözésjelenet, amiben először limuzinnal, majd kisrepülővel, busszal, nagyrepülővel meg hajóval menekülnek. Olyan videójátéknak tűnt az egész, és hát a maga a film mondanivalója eléggé agyatlan: persze, a középosztálybeli amerikai család túléli (sőt, még a másik férjet is kinyírják, szóval nagy a harmónia

), a tibeti kisebbség meg pláne, a kínaiak meg az oroszok rosszak, stb. Mondjuk az tetszett, hogy az USA elnöke visszamaradt. Amúgy meg, egy kicsit sajnálom a maják leszármazottjait, mert nem győznek tüntetni a film ellen, hogy "de hát mi nem is mondtunk ilyet!"

"These are times of fast foods but slow digestion; tall man, but short character... It is a time when there is much in the window, but nothing in the room.