Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» Filmsarok - mit láttál mostanában?

Filmes beszámolók és értékelések kötetlenül - az ízlések és pofonok völgyében.

19306 levél
Válasz 17.02.11. 22:32 #40173
Peace
A Monster Calls:

Csodálatos és szívbemarkoló történet nem mindennapi köntösben!!! Csak ajánlani tudom!
"Mert az emberi lények komplikált szörnyetegek. Elhiszitek a kényelmes hazugságokat, miközben tökéletesen tudjátok a fájdalmas igazságot, ami miatt ezek a hazugságok szükségessé válnak."

Manchester By The Sea:

Gyönyörű!!! Zseniális rendezés, az időben ugrálás nagyon el lett találva! Az első egy órában folyamatosan kérdezgettem, hogy "mondd már el mi történt!!!", aztán meg, hogy "bár ne mondtad volna". Szívszorító és csodaszép dráma! Lee karaktere úgy tökéletes, ahogy van, Casey Affleck pedig lehengerlő, mint mindig. Nagyon erősen ajánlott kategória!!!

Underworld: Blood Wars:

Borzalom. Dögunalom és még azt is silány kivitelben. Ideje lenne halni hagyni ezt a sorozatot is. Hol van már a jó kis Penge 1??!!!!! Csak megkopott régi emlék már...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
29184 levél
Válasz 17.02.11. 18:19 #40172
Germinator
Jól hangzik!
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
12717 levél
Válasz 17.02.11. 09:10 #40171
McCl@ne
Megnéztem a Silence-t, nagyon kemény film. A közepes tempóban folyó cselekmény ellenére is elrepül ez a több, mint két óra, és a végére elég sok olyan tanulsággal gazdagodunk, amihez tényleg szükség van egy ilyen történetre. Elég univerzális dologról van szó az én olvasatomban, el lehet vonatkoztatni a vallástól is, de magáról a hitről is rengeteget mond. Egy korát jócskán megelőző dilemmát, vagy inkább ellentmondást, összeegyeztethetetlenséget sikerül itt feldolgozni, Scorsese meg egy zseni, hogy ezt ilyen módon képes véghez vinni.
Mert alaposan elszoktunk szerintem az ilyen filmélményektől, ahol konkrétan órákon át alig látni többet, mint sárban csúszó-mászó embereket, akik vallási szimbólumokhoz imádkoznak, és megváltásért esedeznek. De mielőtt elvenném bárki kedvét, ennél jóval többről van szó és többet is kapunk. A film vége felé lesz egy hosszú beszélgetés, az valami zseniális, letaglózó erejű, ahogy aztán onnan már minden perc a végéig.

Kurva jó film, ha lett volna tökük, ez most egy 10 Oscar-díjra jelölt filmként lenne emlegetve. Csak Scorsese ezt leszarta, inkább elmondta, amit gondolt
Respect is not given. It's taken.
19306 levél
Válasz 17.02.11. 07:03 #40170
Peace
Március 2.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
7796 levél
Válasz 17.02.10. 23:34 #40169
Lovi Tommy
Mikor játsszák otthon?
12717 levél
Válasz 17.02.10. 17:27 #40168
McCl@ne
Tavalyi év dobogós filmje, még úgy is, ha odaszámolom a La La Landet!
Respect is not given. It's taken.
19306 levél
Válasz 17.02.10. 16:02 #40167
Peace
Megnézzük majd, ha játsszák.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
7796 levél
Válasz 17.02.10. 15:55 #40166
Lovi Tommy
Trainspotting 2-t mindenképp nézzétek meg! Méltó folytatása az elsőnek, és egyáltalán nem a nosztalgia faktorból próbál nézőket csalogatni!
32176 levél
Válasz 17.02.09. 20:37 #40165
Creativ3Form
Totál megfeledkeztem a filmről, de köszi az emlékeztetőt. Sztem hétvégén sort kertek rá.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
19306 levél
Válasz 17.02.09. 20:06 #40164
Peace
Nocturnal Animals:

Az első 35-40 perc nem igen talált rám, de aztán onnantól rendesen beszippantott a hangulata!!! <3 Piszkosul komoly és nyomasztó, rendesen ráül az ember lelkére! A történet, a szimbolisztika és a rendezés fenomenális! Michael Shannon karaktere csúcs, egyértelműen a legpozitívabb karakter! A befejezés pedig tökéletes. Esélyes, hogy néhányaknak nem fog átjönni. Olvastam azért pár negatív véleményt, de azon érvelések alapján a megfogalmazóik el is áshatják magukat akár. Erősen ajánlott!!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18511 levél
Válasz 17.02.07. 21:15 #40163
LiT
Tom à la ferme /Tom a farmon - 5/10

Kollektivet /A kommuna - 5/10

Ezeket nyugodtan lehet skippelni. Xavier Dolannek továbbra is a Mummy a legjobb filmje, visszafelé próbáltam haladni a rendezéseinél, de ez a töménytelen unalom, ami a Tom a farmont jellemzi, elvette a kedvem.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19306 levél
Válasz 17.02.07. 13:11 #40162
Peace
Tudom már mit néztem még szombat éjjel!!! The Hidden (1987)!!! Véletlenül bukkantam rá, még a '90-es évek elején láttam videókazin. Nagy fless volt újra meglesni. Ezúttal HD minőségben.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
52026 levél
Válasz 17.02.07. 13:03 #40161
Barthezz
Split / Széttörve

Először is irány a moziba azoknak, akik még nem látták, nehogy belefussanak a filmet lezáró spoilerbe! Én is csak szerencsével úsztam meg a film megnézése előtt, előbb-utóbb szerintem elkerülhetetlen lesz ennek a spoilernek a kikerülése.

Másodszor pedig a nagyszerűen sikerült The Visit után most már tényleg kijelenthető, hogy Shyamalan visszatért!

Innentől csak az olvassa, aki semmit nem szeretne előzetesen megtudni a filmről. A nagy spoilerek-et természetesen így is spoiler tagbe teszem.

Nem tökéletes filmről van szó ettől függetlenül, kissé túlnyújtott, a feszesebb tempó jobban állt volna neki, másrészt a koncepcióban rejlő lehetőségeket sem használta ki. Én jóval komolyabb logikai játékra számítottam az elrabolt lány és a fogvatartó különböző énjei között, ehhez képest sajnos voltaképp egyetlen énre tudott befolyással lenni. Az egyes bemutatott személyiségek is felszínesek voltak, ezen kívül eleve csak néhányuk került megjelenítésre és jobban kibontásra. Még úgy is ez az érzésem, hogy értelemszerűen a 2 órás játékidő miatt nem is volt elvárható, hogy mind a 23 személyiséggel foglalkozzon a film, ez legfeljebb egy sok részes sorozatban lett volna lehetséges.

Az alapkoncepció egyébként, hogy egy skizofrén ember egyes személyiségei

SPOILER
fizikálisan is merőben eltérhetnék egymástól a placebo-hatás révén (mint pl. az, hogy egyik személyiség cukorbeteg és valóban inzulinra van szüksége)


rendkívül érdekes, s a film egyik központi témája.

A film talán legnagyobb pozitívuma a színészi játékban található, James McAvoy zseniálisat nyújt egyszerre ennyi szerepet eljátszva, valamint a The VVitch-ből megismert Anya Taylor-Joy is kiválóan játszik. Kettejük játéka, közös jelenteik elviszik a hátukon a filmet. (A szinkron sajnos nem lett jó és ront az összképen, de ez értelemszerűen nem a film hibája.) Sajnos a pszichiáter-nő karaktere már nem került ilyen részletesen kidolgozásra és egy nem túl életszerű komoly szakmai hibát is vét. Az ő karakterével foglalkozhattak volna többet is, a cselekménybe is komolyabban bevonva. Érdekesség egyébként, hogy Shyamalan ezúttal is osztott magára egy epizód-szerepet, így régi egyik védjegyéhez is visszatért.

Arra azért készüljön fel mindenki, hogy bár thrillerként indítunk, a film vége felé átmegyünk elég kemény horrorba és bizony rendesen sokkol néhány jelenet ekkor, ami Shyamalantól szokatlan. Elsőre húztam emiatt a számat, de a film zárójelenete ezt végül helyre tette véleményem szerint.

SPOILER
A történet ugyanis azon a ponton elszakad a realitástól, mikor a Szörny megalakul. Az ember fizikai korlátai a placebo hatás ellenére sem léphetőek túl. Mikor két mellkasi shotgun-lövés után még a fémrácsokat is pusztakézzel kifeszíti, már igen erős túlzásnak éreztem. A film végi csattanóban azonban kiderült, hogy a Sebezhetetlen univerzumában járunk, ami természetesen megengedi a természetfeletti dolgokat a cselekményben,í gy helyreállt véleményem szerint az egyensúly.

Bruce Willis megjelenése és Mr. Üvegre való visszautalása miatt még most is a hideg futkos a hátamon, annyira jól sikerült ez a jelenet! Utánaolvastam kicsit és Shyamalan a próbavetítéseken ezen jelenet nélkül mutatta meg a filmet, nehogy idő előtt kiszivárogjon a csattanó.

A két film tervezett közös folytatásától ugyanakkor tartok egy kicsit, nehogy a 2 szál összekötésével egy egyszerű adok-kapok szuperhősös filmbe menjünk át. Ez a műfaj Shyamalannak sem állna jól.


Dióhéjban ennyit írnék, így is nagyon nehéz volt spoilermentesen értekezni a filmről. Aki szerette a rendező első munkáit és nem riad vissza 1-2 keményebb jelenettől, annak tényleg irány a mozi! Nem hibátlan darab, de mindenképpen egy feszült, izgalmas, korrekt film, egy bődületesen jó lezárással.

8/10
19306 levél
Válasz 17.02.06. 08:39 #40160
Peace
Csak beírok én is már! Szombat este újráztam a "John Wick"-et. Nem változott a véleményem, nagyon nem áll össze nekem. Túl sok a fa**ság annak ellenére is, hogy nem kell komolyan venni a filmet. A Clubos jelenet viszont továbbra is csúcs!!! De csak az.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18511 levél
Válasz 17.02.05. 21:10 #40159
LiT
Passengers /Utazók

Annyira nem volt rossz, mint gondoltam. Először is érdekesen indul, nagyon nagyon eltalált a képi világ, látszik rajta, hogy fektettek bele munkát. Sajnos a koncepcióban rejlő lehetőségeket mondhatni egyáltalán nem használták ki semmilyen formában. Ebből olyan izgalmas dolgokat lehetett volna kihozni.

6/10
_______________

Paterson

A leghétköznapibb film, amit valaha láttam. Egy egyszerű ember életét mutatja be Jim Jarmusch mindenféle bonyodalom vagy komplikáció nélkül. Ez működik is, habár néha elég hatásvadásznak éreztem a filmet, mert egyszerű dolgokat úgy mutat be, mintha valami nagyon mély dologról lenne szó.

8/10
_________________

Bleed for This

Boxfilmek manapság már nem tudnak semmi frisset vagy újat mutatni.

6/10
_____________

Girl Asleep

Kerülni.

4/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
18511 levél
Válasz 17.02.04. 21:48 #40158
LiT
The Love Witch

Az egyik legszürreálisabb film, amit láttam. Samantha Robinson olyan szinten beszívja az embert és magához láncolja, hogy teljesen elvonatkoztattam a film abszurditásától. Emellett gyönyörű a vizualitása. Időnként már paródiának éreztem. Ez egy tipikus megosztó film lehet.

7/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
18511 levél
Válasz 17.02.02. 20:08 #40157
LiT
The Founder /Az alapító

Meglehetősen szórakoztató és érdekes módon meséli el a McDonald's franchise sikertörténetét a McDonald testvérek első hamburgeresétől kezdve. Számomra elképesztő volt látni, hogy az 50-es években is ugyanúgy működtek a folyamatok a Meki étteremben, az akkori korban valóban úttörőnek hívható. Nem csoda, hogy a filmben is Henry Fordhoz hasonlítják. Egy remek üzleti lehetőségről és márka globális kiterjesztéséről oktatófilm tulajdonképpen. Ehhez kapcsolódik Micheal Keaten teljesítménye.

8/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19306 levél
Válasz 17.02.02. 12:21 #40156
Peace
Jobban belemerülnek az ocsmány politikába és a háttérben zajló finomságokba, kicsit háttérbe szorul az akció.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12717 levél
Válasz 17.02.02. 12:10 #40155
McCl@ne
Az első Tropa De Elite-től nem basztam hanyatt magam, de jó film volt, viszont a folytatásról csupa jót hallok, úgyhogy az egy jó tipp, köszi
Respect is not given. It's taken.
19306 levél
Válasz 17.02.02. 12:09 #40154
Peace
"Tropa de Elite 2: O Inimigo Agora é Outro" is!!! Talán még egy fél fokkal jobb is az első résznél. Imádom mindkettőt!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
11378 levél
Válasz 17.02.01. 23:12 #40153
Tyrn
elite squad (tropa de elite). city of god meg tuti megvolt, az nagyon alap
19306 levél
Válasz 17.02.01. 19:51 #40152
Peace
Az egy jó kis film bizony!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
19306 levél
Válasz 17.02.01. 19:51 #40151
Peace
"mindenki hülye" pontosan.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
20612 levél
Válasz 17.02.01. 18:46 #40150
Pyrogate
Büszkeség és bányászélet (Pride, 2014)

Anno a legjobb brit független film lett, a brit filmeket pedig szeretem, főleg a 80as években játszódókat, szóval az elbaszott magyar címe ellenére megnéztem. Elég hamar kiderült, hogy ez egy >buzifilm<. Az erre allergiásoknak nem ajánlom.
A történet lényege, hogy a bányászok épp sztrájkolnak a melegek meg kitalálják hogy szolidarítanak mellettük, sőt támogatják őket, mert épp nem őket veri a rendőrség szóval összegyűjtenek valamennyit, ami miatt meghívják őket a bányászok, akik khm, a társadalomban amúgy is elég konzervatívnak számítanak. Innentől pedig dolgozik az angol humor ez és a 80as évek Angliája miatt megéri megnézni, de azért nem lesz klasszikus.
12130 levél
Válasz 17.02.01. 18:14 #40149
Gobiakos
Az Amerikai gengszter amúgy tényleg arról szól... Ilyen zero to hero cucc drogokkal. Nekem nagy kedvenc, bár én is rég láttam utoljára.
12717 levél
Válasz 17.02.01. 17:57 #40148
McCl@ne
Passz, de nem ma fog kiderülni, mert öcsém kisegített, van egy Cartel Land c. dokumentumfilm, az lesz a ma esti program
Respect is not given. It's taken.
32176 levél
Válasz 17.02.01. 17:30 #40147
Creativ3Form
Lehet ködösek az emlékeim, de az nem ilyen drogkarteles témájú film? Mármint nem klasszikus értelemben, de tudtommal Denzel egy drogbáró szerű gengsztert alakít benne és a droggal alakítja ki a kis birodalmát.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
12717 levél
Válasz 17.02.01. 17:25 #40146
McCl@ne
Én a Training Day-ért nem vagyok oda annyira (7|10), de a Traffic-ot 15 éve nem láttam szerintem, úgyhogy az jó ötlet. Az Amerikai Gengszter hogyan kapcsolódik a témához? (ezer éve nem láttam azt sem)
Respect is not given. It's taken.
32176 levél
Válasz 17.02.01. 17:22 #40145
Creativ3Form
Újrázás is játszik? Mert akkor a Traffic, Traning Day, Amerikai Gengszter hármast ajánlanám így nagy hirtelenjében.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
18511 levél
Válasz 17.02.01. 17:16 #40144
LiT
Amúgy: Paterson.2016.DVDScr.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12717 levél
Válasz 17.02.01. 17:10 #40143
McCl@ne
Hangolódnék a GR: Wildlands-re, mondjatok valami jó kartelles filmet! Sicario-t most néztem, meg a Jogász is megvolt újra, de biztosan van, amit kihagytam eddig
Respect is not given. It's taken.
18511 levél
Válasz 17.02.01. 17:06 #40142
LiT
Ja hát megszületett a konszenzus, mindenki hülye (95%-os Rottenen), csak kb egyik vagy a 8 embernek, akik szerint szar (A 150ből).
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19306 levél
Válasz 17.02.01. 06:41 #40141
Peace
SPOILER
Arrival.2016.1080p.BluRay.x264-SPARKS
Ha esetleg valakinek kimaradt volna moziban és meglesné DTS hangsávval.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
19306 levél
Válasz 17.02.01. 06:11 #40140
Peace
Nagyon csúnyán kilógok a sorból én is szinte minden tekintetben, de ettől a lánytól émelyegtem és ki tudtam volna menekülni a világból. Annyi zseniális hasonló film van! "It's Kind of a Funny Story" "Me and Earl and the Dying Girl" "The Perks of Being a Wallflower"

Ez a nyomukba sem ér! Nem is értem mire adtál Te és az imdb-s közönség 8 pontot...őszintén fogalmam sincs.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18511 levél
Válasz 17.01.31. 21:38 #40139
LiT
Detour

Ez a 6-os film. Szolíd és stílusos thriller egy érdekes fordulattal, de érződik rajta a b-vonal. Annyira nem bántam azért, hogy megnéztem.

6/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
18511 levél
Válasz 17.01.31. 21:04 #40138
LiT
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19306 levél
Válasz 17.01.31. 20:19 #40137
Peace
The Edge of Seventeen:

Érdekelt, hogy mire fel az irreálisan magas imdb pontszám, de hiba volt. A főszereplő lány olyan szinten visszataszítóan unszimpatikus!!! Idegesítő és nyomorult! Nem hinném, hogy pont ezt a hatást szerették volna elérni a készítők, mert ez így konkrétan agyonvágta az egész produkciót, pedig lehetett volna piszok jó is, csak nem ezzel a koncepcióval. Annyira kiszámítható! Semmi újat, semmi frissességet nem sikerült belevinni, pontosan tudtuk mi lesz a vége, mindenki megkapja a maga kis tanulságát, hurrá! Mr. Bruner viszont csúcs!!! Az egyetlen pozitívum a filmben, hatalmas szövegei voltak! De ne tévesszenek meg, ez max 6.0-s film, nem 7.8-as.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
19306 levél
Válasz 17.01.31. 09:46 #40136
Peace
"...mert én a sci-fi, akció, thriller vonalon mozgok, ő meg a dráma, romantikus vígjáték és animáció vonalon"

Dettó. De nincs is ezzel bajom. Ha olyan film van, ami piszkosul érdekel, akkor találok rá alkalmat, hogy egyedül nyugiban végignézzem és élvezzem.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
1483 levél
Válasz 17.01.31. 08:51 #40135
-T0ng-
Hollywood nagy hibája, hogy nem a filmeken és megjelenített témákon keresztül felnagyítják a társadalmi folyamatokat, elsősorban az Egyesült Államokban. Napjainkban első számú kérdés lett, hogy mi a helyzet a faji, nemi és vallási kisebbségek kérdésével és mivel a társadalomban ezen kérdések mentén születik egy elvárás a stúdiók igyekeznek ennek megfelelni. Ezt erősíti továbbá az is, hogy a filmes díjátadókon nagyon sokáig a kisebbség nem volt preferálva, így most beindult az a kompenzálás, ami ma már a világon egy valóban túltolt politikai korrektséghez vezetett.

Ugyanakkor azt is le kell szögezni, hogy 20-30 évvel ezelőtt valahogy nem állt fenn az igény sem, hogy egy fekete, vagy egy nő beálljon a kamera mögé dirigálni, vagy főhős legyen, pont azért mert akkor a társadalmi igény is más volt. Ebbe bele kell törődni, nem erre vevő a nép.

Azt azért nem mondanám, hogy fehér férfi főhősöket, vagy erős férfi főhősöket nagyítóval kéne keresni, mert azt a filmkategóriát bőven kimeríti ma a Vin Diesel, Dwayne Johnson, Liam Neeson, Keanu Reeves főszereplésével készülő filmek. Mostanában Tom Hanks is előszeretettel van szerepeltetve és sorozatok terén sem érzem azt, hogy ne lehetne találni olyat, ami ne tenne így az ember kedvére.

Nekünk kell kicsit átállítani az agyunkat, hogy ne azt lássuk egy női főszereplős filmben, hogy nő szerepel benne vagy egy fekete által rendezett, feketéket szerepeltető filmbe, hogy ez egy fekete film, mert ezáltal tényleg érzékelhetővé teszünk egy szükségtelen politikai korrektséget.

Ami a fiatalabb lányokat illeti: Az én párom 94-es születésű, de hála az égnek (és apukája megfelelő nevelésének) számára a régi filmek nem ismeretlenek. Persze a régi nagy nevek néha épp, hogy bevillannak, de van egy pár alapmű, amit ő is imád és nem elveszett a témába. Itt meg aztán ki is fújt a dolog, mert én a sci-fi, akció, thriller vonalon mozgok, ő meg a dráma, romantikus vígjáték és animáció vonalon, ahova néha befigyel azért a sci-fi és akció is egyszer-egyszer.
29184 levél
Válasz 17.01.30. 22:58 #40134
Germinator
"Nézve az idei filmeket a fekete problémát kezdik erőteljesen túltolni, most a listából 3 film is ezzel foglalkozik"

"A másik sláger a női egyenjogúság, kemény nők téma"

"Lassan bűnösnek érzem magam a nemem miatt."

"De most komolyan az utóbbi évek legjobb filmjeire visszaemlékszem szinte csak női hősök vannak."

"Most meg nagyítóval kell keresni a férfi hősöket. Hol van már Bruce Willis vagy Stallone vagy Schwarzi."

Mondd, ha ebből bármi mást le lehet vonni, mint azt, amit én levontam. Annyira nekem sincs kedvem ezen lovagolni, de nem akartam válasz nélkül hagyni a felvetésedet. Szerintem amit leírtam az előző, hosszabb kommentemben, az pontosan arra reagál, amit te megfogalmaztál, szóval nem igazán tudom, hol rejtőzhet a félreértés. Azt írtad, feltűnően tolják a kisebbségi és női témákat, és azt érzed, hogy szinte szégyellned kéne magad amiatt, mert férfi vagy, mivelhogy a modern filmek azt próbálják beállítani, hogy aki fehér férfi az csakis gonosz karakter lehet (ezt máshol írod, amit itt most nem idéztem). Nem igazán tudok ezekből mást levonni, mint azt, amit leírtam.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
4711 levél
Válasz 17.01.30. 19:57 #40133
Christoph
Először válaszolni akartam az állításaidra. De mivel nem először szándékosan félreértesz és próbálsz valami sztereotípiába belegyömöszölni, így most kimaradok belőle.
Ott kezdődik az "alapkoncepciód" hibája, hogy én nem magamról beszéltem hanem tendenciákról. "ami beleesik az általad favorizált filmkategóriába (fehér férfi főhős)," Ez egyszerűen egy röhejes hazugság. Gyere ki a korlátaidból és próbáld meg a hozzászólásomat úgy elolvasni második nekifutásra, hogy félreteszed magadat meg a prekoncepcióidat és értelmezed azt amit írtam. Nem létező dologról vitatkozol, nem velem az biztos, mivel egyszerűen nem arról írok amit tulajdonítasz nekem.
29184 levél
Válasz 17.01.30. 18:58 #40132
Germinator
"Most meg nagyítóval kell keresni a férfi hősöket."

Azért annyira nem kell nagyítóval keresni őket, de eleve az egész alapfeltevésed rossz... kezdjük ott, hogy a nem mainstream filmezés (európai film, független film a világ minden tájáról) elég ritkán foglalkozik azzal a filmes trope-pal, hogy fiatal/középkorú fehér férfi megmenti a világot. Tehát egy olyan filmes trendről beszélünk, ami majdnem kizárólag az amerikai tömegfilmgyártás sajátja, és az igaz, hogy ez a trend évtizedeken át kedvelt, szinte elsőszámú trend volt (kezdve talán a film noirral a '40-es években), de az nem tudom, miért elfogadhatatlan, hogy az igényesebb nézők szeretnének néha mást is látni, mint azt, hogy az a négy-öt bejáratott akciószínész megöli az ellenséget és felszabadítja a világot, aztán összejön a csajjal.

De mondom, elég nagy ferdítés, hogy nagyítóval kéne keresni azokat a filmeket, ahol egy klasszikus középkorú fehér férfi karaktert követ a történet, amint az átvezeti a bajtársait az akadályokon. Bruce Willis teszem azt azért tűnt el, mert évek óta hulladékabbnál is hulladékabb filmeket vállal el, Schwarzi meg százszorosan kiöregedett, és amit képvisel, az modern környezetben már nem annyira tud működni, hiába próbálta meg nem egyszer, de nem mintha nem léteznének modern akcióhősök: Jason Bourne, James Bond, Kirk kapitány, Starlord a Galaxis Örzőiből, az Avengers csapat jórésze (mondj már egy olyan női hőst, akiről készült standalone Marvel-film - Vasember, Thor, Amerika kapitány, Hulk. Black Widowról értelemszerűen azért nem készült, mert olyan szinten egydimenziós a karaktere, hogy az Avengers-filmekben is éppenhogy elfér). Ha a saját házam táján akarok kapargatni, Nolan filmográfiája is szinte kizárólag férfi főhősök kalandjaiból áll, igaz hogy egy-kettőre rá lehet mondani, hogy ensemble csapat vitte a hátán a filmet, tehát több különböző szereplő (Inception, Interstellar, Dark Knight Rises), de azért ezekben is megvolt az az egy, központi figura, aki nem mellesleg egy fehér férfi volt.

Az, hogy az évente egyszer megrendezett díjátadókon kiválasztanak 6-9 olyan filmet az éves filmtermésből, amikben több a kisebbségi és/vagy női szereplő, az azért nem túl reprezentatív egy olyan filmipar kapcsán, ami évi többezer filmet termel ki, amikben ráadásul javarészt még mindig élnek ugyanazok a filmes klisék, mint a '80-as, '90-es években. Egyedül a díjátadók preferenciája változott meg (igen, szándékosan, de és akkor mi van?), de egyrészt nem hiszem, hogy nehezedre esne most elmenni a moziba és kiválasztani három olyan filmet, ami beleesik az általad favorizált filmkategóriába (fehér férfi főhős), másrészt ha egy film , akkor ki a faszt érdekel, hogy ki meg mi szerepel benne? Most azon kéne sírni, hogy az Arrival egy nőről szól, és az ő női (anyai) problémáiról? Ez az egész feltevésed szerintem egy belső feszültségből fakad, semmi másból, a kérdés az, hogy ez a feszültség mi miatt van benned. Egy film sem mondja, hogy érezd magad szarul attól, hogy férfi vagy, vagy hogy fehér vagy (visszatérve az Arrivalre például, ott a férfi főszereplő tökéletes támasza a nőnek, ki akarná ezt szégyellni?).
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
29184 levél
Válasz 17.01.30. 18:42 #40131
Germinator
Mi az ára?

Nem akarok feltétlenül kötekedni, de nem igazán értem, hogy miért gond az, hogy feketékről meg nőkről csinálnak filmeket. Komolyan, mi az ára?
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
18511 levél
Válasz 17.01.30. 18:01 #40130
LiT
Brutálisat daráltam hétvégén. Napi 3 filmmel, ha már most van jó választék De szerintem ez már függőség is. Mondjuk szerencsére hétközben max. 1-2 fér bele.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12717 levél
Válasz 17.01.30. 16:10 #40129
McCl@ne
Az én exem is '93-as, ki tudott idegelni mocskosul ezzel a szöveggel, de erőt vettem magamon és szépen elmagyaráztam neki, hogy ez filmművészet, nem egy élőlény. Pláne nem egy kiskutya, ami ha 10 éves, akkor már koros, 12-14 évesen meg már öreg, lassan annyi neki.
A saját műveletlenségük szab gátat a normális felfogásnak, és most nem arra gondolok, hogy nem tud mondani 5 jó forgatókönyvírót, hanem arra, hogy ismerek 23-24 éves lányt, aki nem tudja, hogy ki az a Steven Spielberg. Mintha nem hallottál volna Picassoról vagy Mozartról, esetleg nem tudnád, ki az a Michael Jackson.

Természetesen néhány film után rajongó lett, és már központi kérdéssé vált, hogy mit nézzünk legközelebb? Rendezők nevét jegyezte meg, csak a saját érdekében, hogy el tudjon indulni egy vonalon magától is. De alapból, mankó nélkül ritka hülyék tudnak lenni, nem is értem.
Respect is not given. It's taken.
214 levél
Válasz 17.01.30. 15:34 #40128
Ricsi1976
Ezt maximálisan meg tudom érteni. Ismerős az érzés
19306 levél
Válasz 17.01.30. 15:13 #40127
Peace
Igazából szerintem a filmek olyan 40%-át nézzük együtt. Az igazi finomságok, amiket én nagyon várok, azok nem igen érdeklik.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
214 levél
Válasz 17.01.30. 15:09 #40126
Ricsi1976
Csodálom, hogy milyen diplomatikust választ tudtál írni. Bár amióta többesszámban nézed a "régi" filmeket kisimultak a ráncaid
19306 levél
Válasz 17.01.30. 14:13 #40125
Peace
Pedig látod, egy '93-as születésű lányról van szó. A 2005 és 2010 közötti a még elmegy kategória Nála. De így is értem már el bőven sikerélményeket. A "Scarface" például kimondottan tetszett Neki. És lesz még ilyen, mert "Casino" meg "Nagymenők" még mindenképpen le lesz vetítve Neki. Nekem is a '70-es évek az, ami már öregecske kategóriába sorolandó, az már annyira távol áll tőlem, hogy nem mindig veszi be a gyomrom. De mondjuk pont a "Se7en" esetében hangzott el a szájából, hogy ez így ebben a formában nem is tűnik olyan réginek. Azért, mert REMASTERED Blu-ray kiadást nézettem Vele, szép tűéles képpel és digitálisan felújított hanggal. Még én sem láttam eddig ilyen formában, nagyon adta!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12717 levél
Válasz 17.01.30. 09:29 #40124
McCl@ne
Annyira bírom a nőket (nem)
A Hatodik érzék az '99-es, a He7edik '96-os. Előbbiben Bruce Willis már volt annyira idős, hogy eljátsszon egy doktort, utóbbiban Brad Pitt már volt annyira idős, hogy ne valami szerelmes taknyot bízzanak csak rá.
Mi lenne, ha egyszer le akarnád ültetni egy Keresztapa vagy egy Alien elé? A '80-as évek több tucat kihagyhatatlan klasszikusáról nem is beszélve. Ilyen ezredforduló közeli filmek milyen szempontból számítanak nekik vajon réginek? Mi az a paraméterük, ami annyira idejétmúlttá vált mostanra, hogy korosnak számít tőle egy film?

És akkor ezekre a kérdésekre vajon milyen válasz jönne? Személyes sértésnek vennék és ömlene a "jaj, hát tudooood, hagyjál már!"

Szerintem a '90-es évek elejétől már nem beszélhetünk "régebbi" filmekről, de még a '80-as évek második felét is idevenném. És nem, nem a saját koromból kiindulva, hanem azért, mert annyira szorosan egymásra épülnek ezek kulturálisan, a jelent is beleértve. Az elmúlt 10 év filmjeinek az elmúlt 20-25 év a kulturális referenciája, nagyjából egy értékrendet képviselve, ami a '90-es évek második felétől számítva már hangulatilag is megállja a helyét.

Egy '70-es évekbeli film tűnhet réginek, ott már generációs különbségek is tényezővé válhatnak, sokszor a beszédnek, önkifejezésnek, felfogásnak a módja is nagyon idegen a mai embernek, akár egy mai harmincasnak is. Én is mindig félve veszem rá magam egy-egy régebbi darabra. De azért a '90-es évek második fele? Ne szórakozzunk már!
Respect is not given. It's taken.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.