Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» Filmsarok - mit láttál mostanában?

Filmes beszámolók és értékelések kötetlenül - az ízlések és pofonok völgyében.

14264 levél
Válasz 13.07.30. 10:42 #34459
balays82
Del Toro Ördöggerinc c. filmje jutott eszembe hirtelen, ha esetleg még nem láttad.
12707 levél
Válasz 13.07.30. 10:04 #34458
McCl@ne
Ajánlhatna valaki hozzáértő néhány jó horrorfilmet!
Kb. soha életemben nem igazán szerettem őket, de megfelelő műfaji átfedésekkel azért találkoztam velük (pl. Alien, Let the Right One In).
Valami hasonló lenne jó, akár több is, de igazán jó horror, szóval nem ilyen trancsírozós faszság, hanem olyan, ami ad valami pluszt is. Az sem baj, ha inkább thriller, mint horror. Pl. tegnap este elkezdtem nézni az Insidious-t, de a felénél kinyomtam. Azon túl, hogy tényleg elég ijesztő volt, nem volt benne semmi más. A 72. becsapódó ajtó és háttérben elfutó kisgyerek után egyszerűen ráuntam, pedig nem is láttam a műfajból szinte semmit, mégis baszottul klisésnek és elhasználtnak éreztem, még annak ellenére is, hogy tényleg ijesztő volt.
Respect is not given. It's taken.
12707 levél
Válasz 13.07.30. 07:39 #34457
McCl@ne
Na, szinte teljes egyetértés, az idei év egyik titkos favoritja nálam is!
Kurva erős 7-es vagy közepes 8-as, hangulatfüggő, de nem nagyon tudnék sehol belekötni, ugyanakkor elég erős erényei vannak! Pitt szerintem nem robotpilótán megy (tudom, nem te írtad, de több helyen olvastam), a hangulat pedig néhány apróságnak köszönhetően nagyon erős, ugyanakkor nem "túl" erős, tehát a nagyköltségvetés negatív vonzatai nem nagyon jelentkeznek, cserében ott a grandiózusság, a sok helyszín, stb.
Valahogy úgy érzem, hogy itt kéne kezdődnie a jó blockbustereknek, és minimum ezt a szintet ha minden megütné/megközelítené, akkor nagyobb élmény lenne moziba járni és nem egy ilyen gyalázatosan fárasztó éven lennék - félig - túl.
Respect is not given. It's taken.
13840 levél
Válasz 13.07.30. 00:37 #34456
powerhouse
World War Z

Végre láttam egy kibaszott jó filmet! Nagyon betalált az egész, ahogy gyakorlatilag rögtön a legelejétől bedob a darálóba, és nem ereszt a legvégéig, és ezt hol a szó szorosan vett akció-menekülés teszi, amikor iszonyatos élőhalott borzalom tör hősünk felé, akár egy megáradt folyó, míg máskor szinte teljes csöndben kell lopózniuk az annyira nem is kihalt lépcsőházakban, folyosókon... Persze ez nem lenne eget rengetően új dolog, de baromi jól eltalált a hangulat, passzol a zene, és még a vizuális élmény is, pedig a trailerek láttán húztam a számat rendesen, elég gagyinak tűntek a zombik, de szerencsére a moziteremben nagyon is hátborzongatóak voltak egyesével, tömegben pedig egy percig se volt kétség, semmi se állítja meg őket.

Hála az égnek mentes mindenféle zombifilmes klisétől (megharaptak-decsaknemleszekzombi-jade-legváratlanabbpillanatbanpersze-szívszorítózenemellettlőnekfejbe és társai), és a lezárás is elég eredetinek tűnt nekem. Brad Pitt meg nyilván kisujjból rázza ki a szerepet.

Szóval nekem nagyon bejött, erős 8/10 vagy gyenge 9/10, mindegy is, ezt akármikor újranézném moziban (azt nem árt tudni, hogy imádom a témát).

ui1: Only God Forgives trailer ezerszer és még egyszer nagyobbat ütött mozivásznon, dolby surround hanggal, mint a laptop előtt, letaglózó az audiovizuális élmény

ui2: Tuti megnézem moziban is, mert laptopon -részben a nem teljesen megértett szövegnek, akármennyire kevés is van a filmben- nem jött át.

ui3: miért csak +16-os és nem +18-as a film?
If I look back I am lost
7796 levél
Válasz 13.07.29. 20:56 #34455
Lovi Tommy
Frankenweenie

Kedves kis gyermekmese Tim Burtontől. A Frankeinstein-sztori számos feldolgozása után nem sok újdonságot tartalmaz a történet, egyedül annyit, hogy új köntösbe helyezte, de ez nem is baj, mert itt sokkal inkább a gyermek szeretetén van a hangsúly, mint egy szörny megkreálásán (bár láttam olyat az eredetiből is, ahol komolyan rámentek morális kérdésekre). Azért pedog plusz pont, hogy megmaradt a Nightmare Before Christmas-szerű látványvilág, és a különböző rémtörténetekből becsempészett easter eggek is sokat dobtak.
29184 levél
Válasz 13.07.29. 17:30 #34454
Germinator
Ez szerintem azért van, mert ezeket nem jó forgatókönyvírók írták Oké, ez lehet, hogy erős, de mindenesetre szerintem egy filmnek felettébb fontos a befejezése, itt meg mindig azt érzem, mintha lenne egy nagy alapötlet, azt tudnák bontogatni egy ideig, amíg az ihlet tart, aztán hirtelen tök ötlettelenné válnak és a klisékhez nyúlnak, hogy lezárják.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
32157 levél
Válasz 13.07.29. 15:43 #34453
Creativ3Form
Na igen, ezt el is felejtettem, hogy az X-Men 3 elején még járt, pedig akkor már...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
12128 levél
Válasz 13.07.29. 15:42 #34452
Gobiakos
Amúgy a felvetés jogos, mivel az X-Men Origins: Wolverine-ben is jár a prof + amikor mennek fiatal Jean Grey-ért Magneto-val, pedig őt ugye már a kubai rakétaválság idején lerokkantották...
19272 levél
Válasz 13.07.29. 15:37 #34451
Peace
Csakis Anna miatt szereztem be, de akkor ez kihagyós lesz.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
32157 levél
Válasz 13.07.29. 15:13 #34450
Creativ3Form
Az X-Men 2-ben akkor látjuk X-professzort a lábán rohangálni, amikor az a tolókocsis, szétkísérletezett, műtött mutáns belemászik az agyába, és elhiteti vele, hogy tud járni.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
3801 levél
Válasz 13.07.29. 15:10 #34449
Rohamoszti
Öm.. whut?
"Tonight's forecast: A FREEZE IS COMING!" by Mr. Freeze
32157 levél
Válasz 13.07.29. 14:05 #34448
Creativ3Form
Az csak egy álomkép volt, amit az a tolószékes mutáns ültetett el a professzor agyába. Ezért láttuk, hogy mászkál.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
3801 levél
Válasz 13.07.29. 13:53 #34447
Rohamoszti
Wolverine

Szerintem amúgy abszolút egy egyszer még megnézhető film a Wolverine és a maga módján szórakoztató. Amit mostanában észrevettem, hogy a filmek kurva jól kezdődnek, tök jól megadják az alaphangulatot aztán csomószor leülnek és a végük kifejezetten sablonos lesz, lásd Star Trek 2, vagy Man of Steel. Itt is az elején a második világháborús helyszín és ahogy az életunt Logan szanaszéjjel ég a bombától, hogy megmentse Yashidát majd visszaregenerálódik tökre megad egy fasza kis alaphangulatot. Ehhez képest meg a film végét van élő ember aki nem tudta előre? Szóval nekem az első jelenet és a stáblista utáni ami igazán megmarad valószínűleg ebből a filmből, más nem hiszem. Egyébként hogyhogy Logan emlékszik a 2. világháborúra? Persze lehet nem figyeltem, de valamikor visszanyerte teljesen az emlékezetét?

Ami még nem tetszett, hogy miért nem beszélnek össze az X-men filmek rendezői? Itt is megint csomó logikátlanság volt és következetlenség a teljes szériával. A First Class-ben máig nem értem miért bénult máris le Xavier amikor 2 X-men filmben is láttuk Patrick Stewartot a lábán tipegni.
"Tonight's forecast: A FREEZE IS COMING!" by Mr. Freeze
18507 levél
Válasz 13.07.29. 13:47 #34446
LiT
Drinking Buddies

Nem kifejezetten erős film és engem nem is igazán fogott meg. Erőtlennek tűnt, kicsit untam is időnként. Egyszernézős vígjáték, de meg kell említenem, hogy a két főszereplő Anna Kendrick és Olivia Wilde. Annát nagyon bírom és most Wilde is egész kellemes karaktert alakított.

6/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
10306 levél
Válasz 13.07.29. 13:45 #34445
MattMatthew
Értem, igazából az OGF-et sem és az Originst sem minőség szempontjából értékelem, hanem az alapján, hogy mennyire élveztem. Ami persze részben a minőségétől függ, de hiába van egy nagyon érdekes gondolkodású és a szokásostól teljese mértékben elütő hős az OGF-ben, ha az egész film őrültekről szól egy őrült világban és nyomasztó érzéseket kelt. Ez nekem nem kikapcsolódás és nem szórakoztat.

Szóval igazából az amit egy OGF ad azt én nem kértem tőle, hogy adja, mert nem kell, vagy nem Refntől kell.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4069 levél
Válasz 13.07.29. 12:52 #34444
xeLaR
Ravenous - Farkaséhség
Elég fura horror/thriller/komédia(?) volt ez. Egyrészt maga a történet érdekes, ami mögött mélyebb tartalom is leledzik, vagy legalábbis könnyen bele lehet magyarázni dolgokat. A zene nagyon megbolondítja a filmet, mivel elsőre egyáltalán nem illik bele, de mégis van benne vmi, ami megfog. Az alakítások is tetszettek, főleg Robert Carlyle-é, aki nagyszerűen hozta a szerepét. Azonban a sok pozitívum ellenére nem tudott megfogni a film. Részleteiben tetszik, de összességében vhogy nem illeszkedik rendesen. Jó film...de vmi hiányzott belőle nekem.
3/5

Here Comes the Boom
Kevin James UFC-s vígjátéka meglepően jó lett, vagy legalábbis nem kellett a hajamat tépnem idióta és undorító poénok miatt. Sőt, sztem a filmnek még helyén volt a szíve is. Igen, ez egy oltárira giccses film egy tanárról, akinek meg kell mentenie a suli zenetagozatát, és hogy pénzt szedjen össze UFC-s ketrecharcokban vesz részt. Poénokban nem gazdag, de a többségük sztem elfogadható volt, és nincs is kivetnivalóm abban, hogy a sport aspektusra fektettek nagyobb hangsúlyt. Nem hoz semmi újat a film, ezerszer látott sztori van benne, és a karakterek is a tipikus "Sandler-i" sémát követik, de vhogy mégis működik a film. Egynek elmegy, de ez még tetszett is.
3/5

Moonrise Kingdom
Ettől a filmtől is ódzkodtam egy picit, mivel Wes Anderson elég fura filmeket csinál, és féltem, hogy túl fura lesz számomra. És a film elején ez bebizonyosodni látszott. Szerencsére mikor a fókusz végre a főszereplőkre váltott, onnantól egyre jobban kezdett beszippantani ez a világ és a szereplői. A karakterei szimpatikusak és viccesek voltak, és a története is egyszerű, de ugyanakkor nagyszerű is. Aranyos volt.
4/5

Beasts of the Southern Wild
Erre a filmre szinte nem is igazán találok szavakat. Hangulatilag leginkább egy Ahol a vadak várnak-hoz hasonlítanám, de ez a történet a "valóságban" játszódik, kiegészítve egy picit egy kislány képzelőerejével. A történet érdekes helyszínen játszódik, ahol a szegénység az úr, de ugyanakkor vigadnak is eleget. Maga a történet viszont sok újdonságot nem hoz, könnyen kitalálható, hogy milyen végkifejlet felé halad. Viszont ami ezt a filmet az egekig emeli, az a két főszereplő játéka. Mindketten elsőfilmesek, és rajtuk állt vagy bukott a film, és tekintve, hogy fontos Oscar-jelöléseket kapott, sztem megcsinálták. A kislány tényleg elképesztően játszott, de sztem az apát alakító színész is fantasztikus volt. Nagy meglepetés volt számomra, hogy ennyire jó ez a film. Melegen ajánlom mindenkinek.
4/5

Compliance
Egy ember betelefonál egy gyorsétterembe, rendőrnek adja ki magát, és azt állítja, hogy az egyik alkalmazottjuk lopott, és ki kell deríteni, hogy hol van a pénz. Megtörtént eset alapján készült a film, és elég pozitívan álltam neki a filmnek...de ezt majdnem hagytam a francba. Nem azért nem akartam megnézni a filmet, mert rosszul lett volna megcsinálva, hanem magán az abszurd történeten, és az unszimpatikus, idióta karakterein. Egyszerűen fel nem tudom fogni, hogy lehetnek ennyire...ha egy film ilyen érzelmeket vált ki belőlem, az általában nem jelent jót, de én ezt most egy pozitívumnak kell felrónom. Ez a film sokkolni akart, és sikerült neki. De többet nem nézem meg, annyi szent.
3/5

Hitchcock
A Pszichó készítéséről és Hitchcock és feleségének a problémáival foglalkozik a film, és kb. ennyit elég is lenne mondanom róla. Semmi kiemelkedő nincs benne. Anthony Hopkins jó Hitchcock-ként, Helen Mirren sztem még jobb a feleségeként, és a kis kikacsintások a Hitchcock filmekre emelték ennek a hangulatát. De ezen kívül igazán nincs semmi különleges benne. A történet átlagos, és még a másfél órás filmben még sallangok is vannak (pl. az Ed Gein-es hallucinációkat simán ki lehetett volna hagyni sztem). Elmegy.
3/5

Anna Karenina (2012)
Érdekes feldolgozást kapott ez a klasszikus irodalmi mű. Látvány tekintetében tényleg érdekes, ahogy a különféle helyszíneket egy "színházban" keltik életre. És bár ez a különlegessége a filmnek, kicsit azért idegesítő volt néhol, amikor a szereplők szimplán átsétálnak egyik helyről a másikra minden időbeni átmenet nélkül. Zavaró volt. Bár maga a sztori klasszikus és meglepően jó, maguk a karakterek képtelenek voltak bármi érzést kicsikarni belőlem. Pedig többnyire az alakításokkal sem volt baj, pl. Kiera Knightley és Jude Law jó volt, de nem igazán emelkedtek ki ők sem. Egyszer talán érdemes ezt megnézni, de valszeg a könyvvel jobban jár mindenki.
3/5
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
3785 levél
Válasz 13.07.29. 12:34 #34443
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Teljesen mértékben nem McCl@ne véleménye védelmében írom ezt, de pl. jómagam nem olvastam semmit a filmről a kijött kritikák tekintetében, mégis szinte teljes mértékben ugyanúgy értelmeztük McCL@ne-el filmet, csak másra helyeztük a hangsúlyt (pl. ez igaz a TPBtP esetében is)

Vannak közös halmazaink filmtípusok terén, viszont teljes mértékben eltérő a reakcióink mások véleményére, vagy akár egyes filmekre, különböző karakterűek vagyunk, mégis hasonló véleményre jutottunk.

Ezt pusztán azért hozom fel, mert lehet van igazság abban, hogy nem mindenki érette meg film szimbolikáját.

Spoilerbe ideteszem a gondolataim, amit az adatlapjára írtam.

SPOILER
Nekem a Drive jobban tetszik, de ez már csak abból ered, hogy a noir hangulat, amit végig érezni a filmen, nagyobb hatással van rám.

A Dome-on írtakkal egyetértek, részben, pontosabban kiegészítem (ide is másolom, mert kurva jól meg van fogalmazva, és itt hagy is olvassák):

"Juliant már kezdetekkor gyötri valami rossz érzés, bűntudat, mert "Chang" már azelőtt megjelenik látomás formájában, mielőtt megtudná a testvére halálhírét. Ő alapvetően ezektől akar szabadulni, illetve az egész életét végigkísérő megaláztatásoktól, az örök második szerepkörtől, az apja halála miatti gyötrődéstől. Ahogy írod, megváltást keres, amire Chang kikezdhetetlen karaktere a megoldás. Ezért is próbálja tisztességesen - párbajjal - megoldani az ügyet, és ezért is nem próbál menekülni Chang elől."

Viszont...

A film számomra az igazságosságról és helyes tettekről szól. Chang bár kegyetlen, a bangkoki brutális világban ez a kegyetlen módszer jelenti az egyetlen kiutat, hogy ne hulljon a világ és az ember belső világa káoszba.

Az anyja azt mondja a végén, hogy sosem értette és sosem tudta elfogadni a fiát, és az apja kérte, hogy sose kérjen tőle semmit (mert az apja megértette, hogy a második, a kisebbik fiú más).

Szerintem Julian alapvetően "jó" karakter lett volna, csak elbukott azáltal, hogy igazodnia akart az apja, az anyja és a bátyja torzult és erőszakos világához, illetve végzett az apjával.

Elengedi a bátyja gyilkosát, mert a bosszút és Chang tettét -a bosszú lehetőségének felkínálását- önmagában helyesnek véli.

Chang mondhatni az ő túlvilági ítélője és Istene, és míg önmagának nem képes megbocsátani, az ő ítélete által akar megtisztulást nyerni. Saját maga áll és önként fogadja el az ítéletét.

És lényegesnek tartom, hogy a halálosztás után Karácsony van, és ez valahol az újjászületés szimbóluma, hisz december véglén van a téli napforduló, mikor a fény elkezd növekedni és a sötétség veszít.

Chang folyton az árnyékokból lép elő a látomásaiban.
12707 levél
Válasz 13.07.29. 12:08 #34442
McCl@ne
Jó, az tényleg túlzás, hogy minden kritikus azért húzza le, mert nem érti. Tényleg nem az összes, csak a túlnyomó többségük, ezért engedtem meg az általánosítást. Egy ideig követtem az egyre érkező kritikákat, és a negatívakban sokszor szerepelt az "öncélú", "sekélyes" és a "tartalmatlan" jelző. Ez pedig három olyan dolog, amit még csak véletlenül sem lehet elmondani a filmről, és gyalázatosnak tartom, hogy egy kritikus úgy űzi a szakmáját, hogy ténylegesen képtelen egy ilyen viszonylag egyszerűen kódolt filmet megfejteni. Ha utána zavarja a stílus, az már szubjektív, de ez a film minden, csak nem felszínes. Lehet rá 3|10-et adni, de társuljon hozzá normális magyarázat, ami fedi a valóságot. Mert ugye olyan nem igazán van, hogy sokan eljutunk a film értelmezéséig, amire később megerősítés is jön (azóta Refn adott pár interjút, amiből kiderült, hogy jó nyomon jártunk, bár ez nem nagy érdem, mert tényleg nem egy agyonbonyolított film), és ezek a dolgok valójában nincsenek ott. A feltételezés is röhej.

Meggyőzni nem akarlak, nyilván nem is lehet. Az egész abból indult ki, hogy a mindenféle eredetiséget, ötletet, szívet, lelket, kemény munkát vagy egyedi elképzelést nélkülöző első Farkas spin-offot pozitívabb jelzőkkel illetted, mint a sok szempontból úttörő, egyedi, bátor és eredeti Only God Forgivest. Az ilyentől automatikusan nyílik a bicska a zsebemben. Nem kell szeretned a filmet, ez csak természetes, de azt illene látnod, hogy az Origins mekkora szemét: pontosan azt a vonalat képviseli, ami elbaszta az idei blockbuster szezont, és amúgy is a Hollywood által jelenleg képviselt folytatás/reboot/konvertált3D trendeket képviseli.

Én nem mondom rá minden filmre, hogy azért negatívak a kritikák, mert nem értik. Én ezt az Only God Forgives-re értettem, és ezt alátámasztják a negatív kritikák is, legalábbis egy jó részük. Olvasd csak ez pl. az origo-ét, az nagyjából egyezik a többi külföldi negatív véleménnyel.

Hivatkozni szoktam a rottenre, de - leírom még egyszer, utoljára - inkább tömegfilmek esetében. Ott gyakran jól lehet következtetni a minőségre, de legalábbis lehet látni, hogy pl. az elvárásokhoz képest hogyan alakul egy film megítélése. Jön mondjuk az Elysium 2 hét múlva, ha az első 20 kritika után 70% környékén áll majd, vagy legalábbis nem 90% környékén, akkor előre betippelek egy újabb 7|10-es filmet, mert csalódást okozott a kritikusok többségének. Lehet, hogy nem annyi lesz, de jó eséllyel igen, mert mindenki világmegváltást vár tőle a District 9 és a koncepciók miatt.
Ilyen egyszerű.

Szerk.: Drive-ban én kb. semmi dekódolnivalót vagy szimbolikát nem nagyon láttam. Egy cool mozi, ami a trendeket leszarva a maga módján értelmezi a coolság fogalmát. A mai napig a kedvenc filmem, de abszolút nem tartom művészfilmnek, ha már így használjuk ezt a kifejezést.
Respect is not given. It's taken.
29184 levél
Válasz 13.07.29. 11:58 #34441
Germinator
Refnből van pótolni valóm, szóval előbb azokat, de engem is érdekel, mi borít ki ennyi embert
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
10306 levél
Válasz 13.07.29. 11:54 #34440
MattMatthew
Drive-ot művészfilmnek éreztem. Ezek szerint nem az? Régen láttam de ugyanúgy annak éreztem azt is mint a Valhallát, vagy az OGF-et, bár azoknál kevésbé lassúnak.

Igazából az a legnagyobb bajom ezekkel a "nehezen értelmezhető" filmekkel, hogy általában elsősorban te, de olykor mások is kijelented, hogy márpedig ez zseniális és aki nem így látja az buta és nem érti. Azok a kritikusok akik lehúzzák akkor csak azért adnak rá kevés pontot mert nem értik és ez zavarja őket? Nem lehetséges, hogy értik és szerintük ennek ellenére nem jó film? Elég nagyképűnek érzem ilyesmivel érvelni.
Arról nem is beszélve, hogy kis túlzással majdnem minden általánosan nem kedvelt filmre rá lehet mondani, hogy azért nem szeretik sokan mert nem értik a mély mondanivalóját. Refn filmjeire meg azt, hogy azért mert nem értik meg sokan még nem lesz művész film.


Szerintem dolgokat fórumon lerendezni max te akarsz, én biztos, hogy nem. Véleményt cserélünk, próbálom jobban megérteni azt, hogy miért mondod azt amit, de nem számítok arra, hogy ugyan úgy fogjuk látni a dolgokat a végén. (Remélem te is legalább részben ezért püfölöd a billentyűket.)
Rottent azért hoztam fel mert gyakran hivatkozol az ottani pontszámokra.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
12707 levél
Válasz 13.07.29. 11:54 #34439
McCl@ne
Amúgy egyetértek. Esetleg szerzői filmek vannak, az könnyebben behatárolható, kb., mint a közönségfilm, vagy a blockbuster. Amúgy meg kéne nézned ezt a filmet, kíváncsi vagyok, tetszene-e (mármint az Only God Forgives).
Respect is not given. It's taken.
29184 levél
Válasz 13.07.29. 11:49 #34438
Germinator
Ja persze, csak gondoltam hozzáteszek egy ilyet is a témához
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
12707 levél
Válasz 13.07.29. 11:47 #34437
McCl@ne
Jó, de ettől függetlenül bizonyára érted, mire akartam kilyukadni, hiszen más szavakkal is szépen körbeírtam
Respect is not given. It's taken.
29184 levél
Válasz 13.07.29. 11:43 #34436
Germinator
Mondjuk ezt pont nemrég olvastam valahol, és tetszik is a hozzáállás, hogy nincs olyan, hogy művészfilm, mint ahogy olyan sincs, hogy művészvers, meg művészfestmény, meg művészzene. Mindegyik művészet, még ha ez a nagyközönséghez eljutó filmek nagy részénél nem is jön át feltétlenül
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
12707 levél
Válasz 13.07.29. 11:26 #34435
McCl@ne
A Drive miért művészfilm?
Az OGF az, méghozzá keményen, és ahogy olvasgat az ember (külföldi/magyar kritikákat), a kritikusok bántóan nagy százalékának fingja sem volt arról, hogy mit látott. Nem tudták értelmezni, ami egyrészt gyalázatos, másrészt nyilván bassza az ő csőrüket is, ezért aztán okádnak egy sort, hátha... Szinte csak szélsőséges vélemények vannak, de olvass el egy Empire vagy egy Geekz kritikát.
A tömegfilmek, blockbusterek könnyedén értelmezhetőek (sokszor erre szükség sincs), a megítélésük és a pontozásuk jóval egyértelműbb: nézd meg, hogy egy kb. 65%-on álló filmnél hány 100%-os vagy 0%-os kritika lesz! Előfordulhat, hogy egy sem. Míg egy OGF-nél rengeteg ilyen van. Az arányokat itt a film dekódolhatósága adja, illetve inkább a kritikusok erre irányuló képessége, adottsága.

De ettől függetlenül téged továbbra sem igazolnak a rottenes pontszámok, szóval elég nagy mellényúlás volt megpróbálni azokkal lerendezni ezt
Respect is not given. It's taken.
10306 levél
Válasz 13.07.29. 11:16 #34434
MattMatthew
Szerintem nem szidtam, csak leírtam, hogy nem tetszett.

De akkor összefoglalva:
Drive művészfilm, jó film, ezért a magas pontszám
OGF jó film, művészfilm, ezért az alacsony pontszám
Origins rossz film, tömegfilm ezért a közepes pontszám
Wolverine rossz film, tömegfilm ezért a közepes pontszám
Jól értem? Vagy máshogy működik?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
12707 levél
Válasz 13.07.29. 10:18 #34433
McCl@ne
Illetve ha jól emlékszem, akkor egy kalap alá vetted az Only God Forgives-t a Drive-val, és annak idején is szidtad: 93
Respect is not given. It's taken.
18507 levél
Válasz 13.07.29. 09:41 #34432
LiT
Csak egy példa
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12128 levél
Válasz 13.07.29. 09:39 #34431
Gobiakos
A szinkron ennél a filmnél szerintem nagyon mellément. Voltak részek, ahol magamban már-már könyörögtem az eredeti nyelv+sub-ért.
12707 levél
Válasz 13.07.29. 09:32 #34430
McCl@ne
művészfilm
tömegfos
tömegfos
Respect is not given. It's taken.
10306 levél
Válasz 13.07.29. 09:27 #34429
MattMatthew
36
38
66
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
12128 levél
Válasz 13.07.29. 09:10 #34428
Gobiakos
Nem annyira jó, mint az Avengers, ez teljesen más jellegű film. Itt nem azon van a hangsúly, hogy Logan egy percen belül minél több viccet meséljen el vagy megmakrózzák a kamerával, ahogy levágja egy jakuza tag kezét.
De amúgy gondolom a pontozás miatt keptad fel a fejed... Az ötös skála csalóka kicsit; a Bosszúállók amúgy is 5-ös film, míg a Farkas egy gyengébb 4-es, szóval azért bőven van szintben különbség a kettő között.
19272 levél
Válasz 13.07.29. 08:48 #34427
Peace
Szánalmasan rossz volt, én is inkább kínomban röhögtem rajta.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12707 levél
Válasz 13.07.29. 08:35 #34426
McCl@ne
Persze, az Origins nézhető, meg élvezhető, Refn meg szar
Origins-t végignéztem anno, mert annyira röhejesnek találtam, hogy azon kaptam magam, jobban és nagyobbakat röhögök, mint egy közepes vígjátékon
Respect is not given. It's taken.
10306 levél
Válasz 13.07.29. 08:05 #34425
MattMatthew
Ezt még nem láttam, de az Origins nézhatő kategória, ha szereted a karaktert/képregényhősöket akkor élvezni is tudod.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
7796 levél
Válasz 13.07.29. 02:11 #34424
Lovi Tommy
a BE? hat oszinte sajnalatom
16133 levél
Válasz 13.07.28. 23:37 #34423
david139
Dupla + elírás, best.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
16133 levél
Válasz 13.07.28. 23:37 #34422
david139
Oh lor's cheesus.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
18507 levél
Válasz 13.07.28. 23:25 #34421
LiT
Mud

Emberek, ezt mindenképp nézzétek meg! Nagyon erős filmet hozott össze ismét Jeff Nichols. Ugyan kevés filmje van, de az előző a Take Shelter is nagyon mély nyomot hagyott bennem. Látszik, hogy nagyon a karakterekre formálja a filmjeit, ami sokkal mélyebbé teszi őket. Matthew McConaugheyt is kezdem egyre jobban tisztelni, mostanában elég jó karaktereket formált meg. Pl. Killer Joe. Stílusa itt is nagyon hasonló, és nagyon is illik hozzá. Remélem marad ezen a vonalon és nem tér vissza a romkomokhoz. De azt már tudjuk, hogy az Interstellar egyik főszereplője lesz Nolan új filmjében, úgyhogy ismét nem választott rosszul...
Nem szabad gyors tempójú filmre számítani, olyasmi mint a Take Shelter, úgyhogy akinek az a stílus tetszett, akkor ez is fog. Minőségi film, sajnos itthon meg be sem mutatják az ilyet.

9/10
_________

Passion /Gyilkos vágyak

Brian De Palma az utóbbi időben nem tud kifejezetten jó filmeket csinálni. Ez sem lett kivétel. Sajnos nagyon gyenge lábakon áll az egész film, túlságosan körülményes és ezáltal veszt hitelességéből. Nem lehet sajnos komolyan venni. Ami pozitívum volt, az Rachel McAdams játéka, nagyon ügyes volt most ebben az aljas szerepkörben, élvezet volt nézni. Viszont Noomi Rapace most gyalázat volt. Nem tudom mit művelt ebben a filmben, de nem volt formában sajnos, így a szereplők közötti összhang is összeomlott, ahogy a végére az egész film.

5/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
4708 levél
Válasz 13.07.28. 22:55 #34420
Christoph
De tudtam utálni, amikor minden attól volt hangos, hogy az Am. história X milyen kemény, elgondolkodtató film. Nem tudom tudnék-e zavaróbban hatásvadász filmet mondani. Ja igen, nálam még az Ütközések is hasonló hatást váltott ki, az is a tartalma miatt indokolatlanul lett futtatva és az is ugyanolyan felszínes lett.

Nemrég néztem újra a Pillangó-hatást és így jó pár évvel később már egyáltalán nem tartom jónak. Szerintem a Donnie-val főleg a miatt hasonlítgatják, mert kortársak, de nem egy kategória semmilyen szempontból. Az időutazás is tök másképp jelenik meg. Meg lehet azért nézni, az alapötlet izgalmas.
7796 levél
Válasz 13.07.28. 22:40 #34419
Lovi Tommy
Edward Scissorhands

Réges-régen egy messzi-messzi filmgyárban...Tim Burton tudott még igazi filmeket rendezni, olyanokat, amelyek nem csak arról szóltak, hogy "nzzétek én vagyok Tim, és olyan kib*szott egyedi látványvilágom van" - még akkor is, ha ebben igaza van, Johnny Depp pedig nem a ripacskodásával adta el a filmeket.
Az Ollókezű Edwardban egy nem tűl bonyolult, ám annál elragadóbb történetnek lehetünk tanúi. A rendező nem foglalkozik olyan bullshittel, hogy teljes eredetsztorit kapjunk, össz-vissz két-három flashback jelzi, mi is történt ott fenn. És mégis működik a sztori, nem is akárhogyan!
Valahogy emellett eltörpül az eddig jónak tartott Sweeney Todd és Charlie film. Továbbra is szeretem őket, és nem tartom őket rossznak, de messze vannak tőle. Egyedül a Nightmre Before Christmas ér közelébe azok közül amiket láttam (Sleepy Hollow, Beetlejuice és Ed Wood egyelőre kimaradt, illetve a Frankenweenie is)
29184 levél
Válasz 13.07.28. 22:29 #34418
Germinator
Wolverine

Nagyon gyengusz... nem láttam az Originst, de sokan azt mondják, ez jobb. Elhiszem, csak akkor bele sem merek gondolni, az Origins milyen lehet

Sajnos ez is egy olyan film, aminél félve írom le azt, hogy "film" egyáltalán... nekem ahhoz azért társulna valami művészi, kreatív háttér is, de ez is azok közé a "filmek" közé tartozik, ami inkább egy marketing-gép legújabb terméke (nagyon kellett az átkötés az X-Men 3 és az új X-Men közé?). Nem vagyok hülye, tudom, hogy minden nagy film ennek a marketing-masinának a része is, de azért nem mindenhol tolódik el 0%-os arány közelébe a kreatív beleszólás... ez a Wolverine sablonos, érzelmet és feszültséget ki nem váltó, hatbilliószor látott színtelen valami. Azt sajnálom, hogy Hugh Jackmant nagyon imádom és a karaktert is, és hogy ilyenekben kell részt vennie néha.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
11377 levél
Válasz 13.07.28. 00:04 #34417
Tyrn
spring breakerst meg ne nézd akkor, ha már a BE szintjén is zavar az MTV-generáció! :/ van benne egy emlékezetes jelenet, amelyben james franco britneyt zongorázik. komolyan fizikailag kényelmetlen volt végignézni. és valakik szerint az év egyik meglepetés filmje illetve a fenti jelenet kibaszott jó (lásd youtube kommentelők, bár az egy külön állatfaj). direkt nem írtam anno a filmről, mert nem akartam szétfikázni, de ez már kikívánkozott belőlem!
7796 levél
Válasz 13.07.27. 23:37 #34416
Lovi Tommy
Willy Wonka and the Chocolate Factory (1971)

Régóta érdekelt ez a film, több okból is. Egyrészt mert nagyon tetszett a Tim Burton-féle remake, másrészt Marilyn Manson kezdeti karrierjére is óriási hatással volt.
Bármennyire is imádom az új filmet, ez sokkal jobban magával ragadott, sokkal varázslatosabb volt. Hiába született Depp arra a szerepre kb., így is maximum ugyanolyan jó, mint Gene Wikder Wonkája. S még egy fontos különbség: ennek a filmnek van lelke is. Az üzenete nagyon tetszett, átjött, ahogyan Burtonnél is. És itt jön az a pont, amiben viszont utóbbi a jobb: Tim Burtonnek sikerült úgy átadnia ezt, hogy közben megmaradt egy gyerekfilmnek.
Sajnos az eredeti film kissé skizofrén lett. Gyerekként lehet, hogy nem is kicsit rémisztett volna meg. Próbál komolyabb lenni, felnőttesebb, mégis közben gyerekfilmnek készült, s végül se ez, se az nem lett.
Btw, mindkettő nagyon tetszett.

@McCl@ne: História X ma került a gépemre, valamikor sort kerítek arra is.
12707 levél
Válasz 13.07.27. 22:36 #34415
McCl@ne
Nem konkrétan rossz filmekre kell amúgy gondolni, de olyanokra, amiket tiszta szívemből utálok: pl. a Ryan közlegény megmentése (utálom, mert elvette a díjakat a Thin Red Line elől, pedig egy hazug, nyálas fostömlő csak, szépen fényképezve) vagy az Amerikai história X, ami egy röhej. Szintén egy hazug, ostoba szarság, ami néhány cool jelenet között olyan blődségekkel operál, hogy minden skinhead nevében bojkottálnám ezt a fost.
Márpedig ha hiteltelen, akkor vállalhatatlan is. Inkább ilyen filmekre gondolok, nem a Die Hard 5-re, ami meg sem történt a szememben.
Mondjuk még az Avatar is ideférne, ami egy amúgy zseniális rendező röhejes biztonsági játéka, ami egy jobb forgatókönyvvel instant klasszikus is lehetett volna.
Respect is not given. It's taken.
32157 levél
Válasz 13.07.27. 22:05 #34414
Creativ3Form
Die Hard 1-2-3. Remélem McCl@ne nem ől meg, de ezt nem lehetett kihagyni. Bár valszeg a Die Hard 5. része benne lesz abban a 2-3 filmben.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
7796 levél
Válasz 13.07.27. 22:03 #34413
Lovi Tommy
Lathattad Coming Soonban, Donnie Darko nekem is top10es.
Mi volt a masik 2-3?
12707 levél
Válasz 13.07.27. 21:51 #34412
McCl@ne
Ez az MTV-donniedarko. Egy rakás fos!
Talán 2-3 film van, ami ennyire kiverte nálam a biztosítékot, mint ez. Komolyan, egy sapka szar az egész. És imádják, sokkal népszerűbb lett, mint a már említett, top10-emben örökbérletes Donnie Darko.
Nagyon örülök, hogy nem tetszett, ha egyszer elkeveredek egy fórumtalira, ezért fizetek egy sört
Respect is not given. It's taken.
7796 levél
Válasz 13.07.27. 21:20 #34411
Lovi Tommy
The Butterfly Effect

Gagyi volt. Óriási csalódás, annyi potenciál lett volna a sztoriban. De tegyük fel, hogy a sztori jó volt - hiszen csalódásom elsődleges oka az volt, hogy sokkal kidolgozottabb filmet vártam, ha már a pillangó hatás a címe. De igazából nem sok köze volt hozzá, ugyanis a pillangó hatás ennél sokkal több - ahogyan az idézet az elején sejteti.
Nem lenne bajom azzal, hogy egy lány miatt történik mindez, s ezáltal kissé elmegy romantkus irányba sokszor - ha nem egy jó kis thrillerként kezddött volna, ami az elején még néhol rémisztő is volt a blackoutokkal.
Értem McCl@ne miértkérdeztél rá a Donnie Darkora, a közelébe se ér. Így viszont elbizonytalanodtam, hogy kell-e reboot. Mert esélyes, hogy ennél is jobban elszúrják, de mégis reménykednék, hátha egy fasza film jön ki belőle.
A legvége meg...igen, tetszett ahogy bezárult a kör, csak mégis...előbb hiszem el, hogy minden más megtörtént előtte, mint az utolsó cselekedete.
SPOILER
Lehet van, akinél kiverem a biztosítékot, de még csak nem is értelmes lény egy embrió...

Talán túl sokat vártam a filmtől, annyi barátom mondott jókat róla...
2859 levél
Válasz 13.07.26. 08:31 #34410
RAI*DEN
Nem akarom elhinni, hogy rosszabb lenne mint az értékelhetetlen Man of Steel. Ezt valahogy nem akarja bevenni a gyomrom, főleg Gobiakos értékelése után.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.