És ez, hogy bezzeg ha Nolan csinálná, csorgatnánk a nyálunkat, szerintem egy több szempontból hibás gondolat, amire nem is biztos, hogy fontos reagálni
Én is csak arra a részére szeretnék, hogy milyen szépen demonstrálja ez azt, amiért felcsattantam. Ha jól értem, akkor most is Musk van szembe állítva Nolannel, ami teljesen értelmetlen, éppen ezt írtam az előző kommentemben, hogy az a gondom a hírrel, meg Lit kérdésével (és nyilván ez a felvetés most neki szól), hogy Elon Musk személye van odakeverve a film mellé, egyértelműen azért, hogy - filmrajongók - erről gondoljunk valamit. De erről nem lehet gondolni semmit, ez abszolút az ő döntésük volt, hogy kimennek akkor az űrbe, a vásznon innen ki nem szarja ezt le? Nem akarok benézni a függöny mögé, se a bűvész ingujjába, majd jó lesz ez az infó nekem abba a werkfilmbe, amit a büdöskurvaéletben nem nézek meg - mert egy Doug Liman filmről beszélünk - a extra lemezről.
Milyen tétje van annak, hogy kimennek-e tényleg az űrben, vagy egy stúdióban forgolódnak, hét(!) évvel a Gravitáció után? Azt itt vették fel, a Földön, de ez egy pillanatig eszedbe nem jut, mert már szédülsz is el a gecibe, ráadásul pont egy - tökéletesen indokolt és elképesztően jól működő - vágatlan jelenettől. Ha Doug Liman ezt felülmúlja (dehogy múlja, de persze hajrá!), akkor az nem azért lesz, mert kimentek az űrbe, hanem azért, mert a Hipervándor óta töretlenül fejlődik és most kerülte el épp Cuarónt.
Szóval - bár hízelgő - ne Muskkal vessük össze Nolant, meg a Space X-szel, hanem a film sztoriját (amiről ugye nem hallottunk) az Interstellarral és Limant Nolannel. Ezek az - amúgy szintén felesleges, de legalább értelmezhető - összevetések még megállnák a helyüket.
Lit, nem mi hoztuk ide Muskot, mint témát, viszont te sem véletlenül őt emelted ki. Filmrajongó szemmel ennyit lehet hozzáfűzni ehhez a hírhez, amit itt leírtunk nagyjából egyhangúan, te ezt kérdezted. Musk-rajongói szemmel biztosan más a helyzet, erről nem tudok beszámolni.
Én amúgy jártam az űrben, vagyis a peremén, sőt, a Holdon is, mert ahogy Damien Chazelle ezt bemutatta a First Manben, az az immerzió legmagasabb szintje. Erről szól a művészet, nem arról, hogy oda kell menni, mert az egy erős hír, a filmről meg közben nem kell tudni semmit.
Respect is not given. It's taken.