Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Dragon Age

Dragon Age: Origins

Dragon Age: Origins
A legutóbbi Dragon Age: Origins cikkek, hírek
12719 levél
Válasz 09.10.13. 10:46 #104
McCl@ne
Igen, és teljesen jó lesz, ha egy törp csóró harcosnőnek ugyanolyan hangja lesz, mint egy nemes elf varázslónőnek. Ne égesd már magad légyszíves. És fogd fel, bár látom, hogy kurva nehezen megy: a Guild Wars nem cRPG, hanem MMORPG. A kettőnek nem sok köze van egymáshoz. Ennyi erővel a Trackmania-hoz is hasonlíthatnád a Dragon Age-t.
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.13. 10:33 #103
Dark Archon
"vedd már fel kb. 8-10 különböző hangon ugyanazt a szöveget, ugyanmár" elég egy férfi és egy női hangon felvenni, ld. Guild Wars. Puszta lustaság, spórolás.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
4153 levél
Válasz 09.10.13. 10:11 #102
gothmog
Ja, igaz, felszínes voltam, és nem néztem végig a videót, mert gondoltam, hogy ugyanaz lesz. (Bár annyi fetűnt, hogy mintha az elején a druida szerű (pókká változós csajnak) lenne egy plusz mondata a youtube-oshoz képest). De majd otthon csekkolom rendesen. Most viszont mennem kell a "csontvázhadseregemhez" nekromantáskodni (haha, nekem a munkám is ez )
Endure. In enduring, grow strong.
12719 levél
Válasz 09.10.13. 09:53 #101
McCl@ne
Na, időközben meglett:
Elméletileg délután 4-kor jön ki! Tudnék örülni neki, várom, mint 10 évesen a karácsonyt.
Plusz egy kis infó, csak röviden: A német PCAction magazin 91%-ra értékelte a játékot, íme a kritika lényege:
Pros

* Great storytelling
* Great staged fights
* No questbugs found
* Neat monster design
* Nice soundscenery
* High replay value

Cons

* Unfinished class balancing
* Silent main character
* Sometimes unfair random battles

Szerintem ez biztató. A "class balancing" patchekkel, DLC-kel korrigálható, a néma főkari egy megszokott dolog (vedd már fel kb. 8-10 különböző hangon ugyanazt a szöveget, ugyanmár... mégiscsak egy játékról van szó), ez karaktergenerálás velejárója, plusz segítheti a beleélést is (ahogy egy rossz hang le is nullázhatja).
A szopatós random harcok pedig nekem térképen utazást sejtetnek, ami igen-igen jól hangzik!!!
(oké, nagyon elfogult vagyok, ez van)

gothmog: nem, ami most kikerült, az annak a videónak egy kibővített változata, szóval nem ugyanaz volt. De ha be nem is előzöm a Dome-ot, azért felnyomok ide minden létező infót, amit találok, mert rég volt, hogy valami ennyire mozgatott volna!
Respect is not given. It's taken.
4153 levél
Válasz 09.10.13. 09:51 #100
gothmog
Én direkt nem fogom leszedni a karaktergenerátort. Nem akarom spannolni magam Majd a megjelenéskor. Sőt, lehet, hogy a karácsonyi szünet tájáig félre fogom rakni a játékot (feltéve, hogy lesz hozzá elég lelki- és akaraterőm... ), hogy ne munka után, esténként egy-egy órát haladva, hanem nyugodtan, a szünet jó részét "rááldozva" élvezhessem majd ki.
És próbálok nem is olyan túlontúl hatalmas elvárásokkal lenni iránta (na jó, azért minimum fantasztikus játéknak kell lennie, de ennél többet nem várok tényleg), hogy egy szikrányi csalódás se érhessen majd.

Amúgy, mintha beelőzted volna a Dome-ot néhány nappal (igaz a belinkelt videód sajna csak aznap estig élt a Youtube-on.)
Endure. In enduring, grow strong.
12719 levél
Válasz 09.10.13. 08:30 #99
McCl@ne
Nagyon jó. De tényleg, a zene, a hangulat (valahogy átjön a para, ahogy a ködből előtörnek az élőhalottak az elején), a vérfürdő (a raszta nigga', ahogy aprít az elején, aztán megkezdi a sárkányt... kegyetlen!), a ritmus, a váratlan megoldástok... Állat!

Ha valaki esetleg tudja, hogy hánykor jön ki a karaktergenerátor, akkor legyen olyan jó és ne fogja vissza magát! Köszi
Respect is not given. It's taken.
766 levél
Válasz 09.10.13. 01:43 #98
PC Dome
Új hír a játékról
Dragon Age - Sacred Ashes
Újabb hangulatos videó a játékról.
4153 levél
Válasz 09.10.10. 19:27 #97
gothmog
A jelek szerint elég keményen
Endure. In enduring, grow strong.
6744 levél
Válasz 09.10.10. 19:04 #96
anxius
Igen, anno együtt kezdtük a WoWot, és eléggé sokat játszodtunk is együtt

Dragon age-ben is érdekelt?
4153 levél
Válasz 09.10.10. 18:47 #95
gothmog
A gamepod-ra rendszeresen pakol fel CRPG híreket (ezt a videót is ő linkelte be oda), meg prohardveren is szoktam látni (én nem ismerem őt különben, de az rpg-s érdeklődésű "arcokat" meg szoktam jegyezni magamnak )
Gondolom MMO vonalról ismered
Endure. In enduring, grow strong.
6744 levél
Válasz 09.10.10. 18:41 #94
anxius
4153 levél
Válasz 09.10.10. 18:23 #93
gothmog
Itt egy nagyon pöpec kis ingame video! Most csórtam a linket a gamepod-ról (vistaboy-nak azért jár a hála, ha esetleg ide is betévedne)

Mivel ingame, így - bár igencsak mérsékelten, ahogy elnéztem, de mégiscsak spoiler gyanús!

Egy dolog nem tetszett benne, mégpedig az, hogy a harc közben levert karakterek itt is felpattannak a csata végén. Erről NWN1 óta nem tud leszokni a Bioware... (pedig az igazi hardcore RPG-hez hozzátartozik a halott bajtársak feltámasztása, esetleg templomba cipelése, vagy akár varjúlakomának hátrahagyása
Endure. In enduring, grow strong.
8773 levél
Válasz 09.10.09. 14:40 #92
davkar9
Jövő kedden (13) ez letölthető lesz, hogy mire megjelenik a játék már csak neki kell vágni a kalandnak nem kelljen még akkor is karakterkészítéssel bajlódni. Úgy képzeljétek el mint anno a spore-nál, csak annál azért jobb.

A döntések: na pont ezek miatt imádom a játékot! Előre félek, hogy lesz vagy sokszáz mentésem és mindig vissza fogom tölteni ha nem úgy alakulnak a dolgok ahogy nekem tetszik.

A csapattagok otthonhagyása tényleg életszagúbb lenne viszont nem lenne jó hogy az egyik csak 1-es szinten van a másikkal meg már majdnem a legfölsőn. Úgy lenne a legjobb mint a Kotor 2-ben volt, nagyobb küldetséek előtt 2 részre bontani a csapatot és akkor így mindenki fejlődhet kedvére. Mivel most is lesz 8-9 társunk ezért jó lenne ha mind kapna szerepet, nem csak a szekszi varázslónő akivel ugyebár össze kell ismerkedni.
Simple. Eternal. Beige.
12719 levél
Válasz 09.10.09. 13:59 #91
McCl@ne
Karaktergenerálós YouTube videó
Respect is not given. It's taken.
4153 levél
Válasz 09.10.09. 13:04 #90
gothmog
Ez rohadt királyul hangzik!!
(Az Obsidian által kitalált influence rendszer finomításában nagyon sok lehetőség rejlik.)

Tegnap én is nézelődtem Youtube-on, és van egy-két jópofa "ingame play" videó. Ezt talán ismeritek páran, meg nem is a legújabb (év eleji), és nem is a leglátványosabb, legizgalmasabb, de amolyan "mindenféléből egy kevés" van benne.


balays82: tök ugyanazt írtuk különben. "A futtotak még semben"-et én sem a kritikai sikerre értettem, hanem az "össz-játékostársadalom" véleményére. Ami azért elég "híg", hogy ilyen diplomatikusan fogalmazzak
Endure. In enduring, grow strong.
14264 levél
Válasz 09.10.09. 11:03 #89
balays82
Ezek az információk teljes mértékben megerősítik a fejlesztők azon állítását, hogy érdemes (sőt kötelező) lesz többször is nekifutni a játéknak, ami nagyon jó hír. Csak azt nem tudom, honnan fogom előkeríteni az ehhez szükséges több száz óra szabadidőt.
12719 levél
Válasz 09.10.09. 10:54 #88
McCl@ne
VÁÁÁÁÁÁ!!!
Ezt olvassátok:

"In Dragon Age you're able to gather a party, play each member of the party during combat situations, and use their skills. Each character that will react in a different way to the environment around them, and will assist you in battle or give you their opinions when you're faced with a choice. Characters are unique in Dragon Age in the fact that they each have their own moral compass. Choosing to abandon a helpless child might earn you points with some of the members of your party, but severely diminish other members' feelings towards you as a leader. During the gameplay and demo it became apparent that if you made a decision that was so out of the norm for the moral compass of one of your party members they might even attempt to KILL YOU."

És itt van még ez is, de ez egy nagyon picit spoileres, bár szerintem nem veszélyes:

"The content for Dragon Age is incredibly vast, the game is said to have over 80 hours of gameplay, but with the number of choices and different paths that those choices lead you it can grow exponentially. During the brief demo we were able to observe several players playing the same game, and the most unique thing about Dragon Age is you couldn't tell they were playing the same game, the various decisions and choices a player makes actually impacts how events unfold and will give each player a unique experience. A specific example would be a mother begging you to help her son who's possessed by a demon. The apparent options for the game we were playing were:

A. Kill the boy
B. Sacrifice the mother in a ritual that would allow us to fight the demon and save the boy
C. Leave

After sacrificing the mother and saving the boy one of the game developers told us that there was, indeed, another option that would have saved both the mother and the son! Our actions specifically lead to the death of a character in the game, and depending upon how we go there certain choices are made available to us. This level of choice is unlike anything in any game to date."
Respect is not given. It's taken.
12719 levél
Válasz 09.10.09. 10:51 #87
McCl@ne
Óvatosan, itt-ott állítólag spoileres, bár én az elejét (első 2 bekezdés) leszámítva végigolvastam, nem volt benne semmi! Ja, itt a link!

A cikkíró amúgy játékfejlesztő is, plusz RPG őrült már 10 éve, és ez a legjobb játék, amivel évek óta játszott. Meg ilyenek.
Respect is not given. It's taken.
14264 levél
Válasz 09.10.09. 10:33 #86
balays82
Nekem is éppen ez jutott eszembe. Maradva a Batman: Arkham Asylum példánál, a játék sorra dönti az eladási rekordokat, néhány hét alatt milliós példányszámban kelt el, amit még rendkívül kedvező kritikai fogadtatás is megtámogatott. Valószínűleg hasonló (vagy inkább jobb) lesz a helyzet a Modern Warfare 2 esetében is. Ezzel együtt nem hinném, hogy a Dragon Age a futottak még kategóriában sem fog versenyezni, szerintem a Bioware neve (főleg amióta a széles tömegeket megmozgató Mass Effect is a nevükhöz kapcsolható) jelent annyit, hogy a játék az eladások terén is jól fog teljesíteni. Valószínűleg nem adnak el belőle 10 millió darabot, de például a viszonylagos ismeretlenségből előtörve szép eladásokat produkáló Witcher példája mutatja, hogy még mindig van igény a minőségi szerepjátékokra, ráadásul az igazi rajongók jelentős része biztosan meg is veszi a játékot. Ettől függetlenül a közönségszavazásokon nem valószínű, hogy az élmezőnyben tud végezni a Dragon Age, kritikai sikereket ettől függetlenül azonban arathat, a műfajon belül pedig nem is nagyon van komoly ellenfele sajnos.
Érdekes egyébként, hogy már most arról beszélünk, hogy lehet-e az év játéka, amikor még igazából arról sincs fogalmunk, hogy egyáltalán jó játék lesz-e, de ez talán csak a felfokozott várakozásnak köszönhető.
4153 levél
Válasz 09.10.09. 09:59 #85
gothmog
Év RPG-je aspiráns, vitán felül. Nálam vszg. Év Játéka is lesz, de hát én rpg-buzeráns vagyok.
Viszont maga a stílus nem olyan népszerű, hogy akkora tömeget mozgasson meg, mint pl. egy-egy, szintén kiválóra sikeredett akciójáték, így összetettben, az "össz-játékostársadalom véleményi szintjén" még a futotak kategóriában sem lesz sajna...
Endure. In enduring, grow strong.
4153 levél
Válasz 09.10.09. 09:57 #84
gothmog
Már az NWN1-ben bevezették sajna ezt a metódust... Pedig a BG-s tényleg korrekt volt még nagyon.
Mondjuk volt olyan játék (SW: KotOR2), ahol volt némi értelme annak, hogy a többiek is "maguktól" fejlődgettek a hajón, mert a történet megkövetelte, hogy egy-egy apróbb szituációban önmagukban álljanak helyt, és ez ugye "BG-s alapokkal" nehéz lett volna (mondjuk egy 3. szintű NPC-vel vagy kénytelen bohóckodni a játék utolsó harmadában egy küldetésen, csak mert nem volt szimpatikus, és nem nagyon használtad a csapatban, így lerekedt 3. szinten).
Ettől függetlenül én is BG párti vagyok. Erősen. Reálisabb, és újrajátszásra (főleg, ha minden felfogadható NPC olyan profi kidolgozású és érdekes, mint azt megszokhattuk a Bioware-től az utóbbi időben) serkentőbb ez a rendszer
Endure. In enduring, grow strong.
12719 levél
Válasz 09.10.09. 09:21 #83
McCl@ne
Komolyan mondom, egyik pillanatról a másikra ráharaptam a játékra. Csak úgy falom azóta az infókat, minden tekintetben tetszik!
Egy dolgot szeretnék nagyon: hagyják ki ezt az "ül 10 csóri az űrhajóban, kocsmában, akárhol, akik közül akármikor be tudok cserélni valakit a csapatban, ráadásul közben fejlődnek is" -dolgot...
Emlékeim szerint a Kotor 1. része volt, ahol ezt először alkalmazták: adva van mondjuk 8 ember, akikből egyszerre 2-t vihetsz magaddal, a többi a körmét lakkozza az űrhajón, meg a tökét vakarássza. Végigtolod a játékot kb. 90%-ig, visszamész és veled egy szinten van mindegyik. De hogyan?
Bullshit!
Az úgy oké, hogy bizonyos tagokat x helyen megtalálsz és felveheted őket, ráadásul veled egy szintűek, mert ezt meg lehet magyarázni azzal, hogy közben ők is ugyanúgy kalandozgatnak, megmentik a világot, stb. De az a fix hely ne a Te űrhajód, kocsmád, akármit legyen, és ne legyen már a szánkba rágva, hogy ezek bizony tényleg ott dekkolnak egész nap, arra várva, hogy küldj nekik egy visszahívó SMSt. Kiábrándító, illúzióromboló, hangulatgyilkos húzás.
Legyen megadva az önállóság és egyediség látszata minden egyes NPC-nél, mint a Baldur's Gate-ekben, ahol akár faképnél is hagyhattak, ha nekik nem tetsző dolgot tettél! Az már igen, az már "igazi" személyiség!

Na, ilyen részleteket várok a játéktól, elvileg be is vannak ígérve, azt mondják, tényleg mindenkinek megvan a maga sztorija, remélem hasonlóan képzelik a Bioware-nél is, mint ahogy én.
Respect is not given. It's taken.
32188 levél
Válasz 09.10.09. 00:27 #82
Creativ3Form
Ez mind igaz, és szép és jó és egyet is értek. Várom nagyon, de ettől még az "esélytelen" szó nagyon nagy túlzás. Szerintem legalább is.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8773 levél
Válasz 09.10.08. 23:56 #81
davkar9
Ezt elfogadom, demó alapján nem győzött meg hogy fasza lesz, a másik "demó" után a megakadós résznél elhatároztam, hogy meg is veszem. De mivel nincs semmi ösztönzés hogy 6-szor végigjátszd (a Dragon Age esetében meg ez a minimum a 6 kaszt miatt, és akkor még nem beszéltünk az eltérő befejezésekről és többi történésről ) ezért véleményem szerint esélytelen. Oké, a sok idióta fanboy azt vagy a Modern Warfare 2-t szavazza majd meg Év Játékának azonban mégis a Dragon Age lesz az, eleve azért mert BioWare és ha ennyi még nem elég akkor ott van a megannyi lehetőség, döntéshelyzet, karakter stb, stb.
Simple. Eternal. Beige.
32188 levél
Válasz 09.10.08. 23:43 #80
Creativ3Form
A betmen egy nagyon jó game, esélyes az év játéka díjra De azt is aláírom, hogy ez is mestermű lesz.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8773 levél
Válasz 09.10.08. 23:27 #79
davkar9
Szerintem ne rendeld elő.

SPOILER
Így biztosan marad nekem is.


Viccen kívül, ezt tényleg érdemes előrendelni, nem holmi betmen vagy cod6 lesz az év játéka, hanem ez. Igazi brutális dark fantasy lesz, a szokásos BioWare minőség. Itt nem lesz látszatnagyság mint a Risenben, itt a térkép, jó sokat lehet majd barangolni (és ez csak a DA 1, van még följebb is amit gondolom a folytatásokban utazhatunk be). Ezekhez add hozzá a barlangoakt, földalatti járatokat... Mondom én, ez lesz idén a legjobb cucc!
Simple. Eternal. Beige.
4153 levél
Válasz 09.10.08. 18:58 #78
gothmog
Bakker, rá akartam nézni itthon is a videóra (mégiscsak más, mint a munkahelyi gagyi gépen és monitoron), de már le is szedette az EA...
Endure. In enduring, grow strong.
14264 levél
Válasz 09.10.08. 14:09 #77
balays82
Egyetértek, tényleg jó lenne, szerencsére ismertetők téren mostanában jól áll a Dome. Szerintem Dauby is otthon van a témában, a Divinity II-vel kapcsolatos hírben olvastam, hogy a 3D Brigade tagja, náluk illetékesebbet pedig szerepjátékok terén nem nagyon lehet itthon találni.
A CE kiadás valóban fantasztikusnak ígérkezik, ráadásul nincs is akkora árkülönbség a normál kiadáshoz képest, hogy nem érje meg.
12719 levél
Válasz 09.10.08. 13:39 #76
McCl@ne
Jó lenne egy megjelenés előtt exkluzív ismertető itt a Dome-on, mondjuk Dauby (bár nem tudom, mennyire vágja a szerepjátékokat) vagy Gerry (ő nagyon) tollából, az megadná a végső lökést.
Fémdoboz, szövettérkép, extra tárgyak (nem is rosszak ráadásul, mondjuk jó nagy kibaszás a sima verzió vásárlóival), nekem meg összefut a nyál a számban...
Respect is not given. It's taken.
14264 levél
Válasz 09.10.08. 13:16 #75
balays82
Nekem minden egyes újabb videó megnézése után egyre távolabbinak tűnik a megjelenésig hátralévő egy hónap. Ráadásul belegondoltam, hogy a Witcher óta nem játszottam egyetlen fantasy RPG-vel sem, pedig az már nem most volt. Számomra a Dragon Age hiánypótló alkotás lesz, ezért is fűzök nagy reményeket hozzá.
12719 levél
Válasz 09.10.08. 12:56 #74
McCl@ne
"Mondjuk a sárkány meglepően gyorsan kifeküdt"
Gondolom nem akarták a végtelenségig nyújtani a videót sem, de tény, hogy hamar beadta.
Amúgy az elfogultság jeleit vélem felfedezni magamon, mintha a Risen okozta csalódást akarnám kárpótolni ezzel, még az előrendelés (CE) is megfordult a fejemben...
Respect is not given. It's taken.
4153 levél
Válasz 09.10.08. 12:36 #73
gothmog
Nocsak!
Bioware eddig nem az ütős, pre-renderelt trailer-eiről volt híres, de ez kifejezetten ott van a szeren! Hangulatos, mozgalmas, és mibe, hogy azok a varázslatok és spéci képességek a játékban is alkalmazhatók lesznek!

Mondjuk a sárkány meglepően gyorsan kifeküdt.

Amúgy köszi a linket!
Endure. In enduring, grow strong.
12719 levél
Válasz 09.10.08. 10:11 #72
McCl@ne
Ezt láttátok már?
Respect is not given. It's taken.
4153 levél
Válasz 09.10.07. 23:28 #71
gothmog
Azért egészen más, amikor egy pen & paper rendszer szabályait próbálod "portolni" számítógépre úgy, hogy jól játszható legyen pc-n és maradjon meg az eredetihez hű szellemben (ami nem megy kompromisszumok nélkül), és megint más, amikor kimondottan egy pc-s RPG sorozathoz, annak a világához, hősideájához, karaktertípusaihoz készítesz a "világot működtető szabályokat". Itt már csak a saját képzelőerő (és szervezőerő) szab határt.
Endure. In enduring, grow strong.
4711 levél
Válasz 09.10.07. 23:07 #70
Christoph
Mert a D&D-vel mi lenne a gond? Szerintem a BG sorozat alatt is nagyon jól működött. Persze lehet az újítás is eltalált (lásd Witcher), de lehet mellélövés is.
Mondjuk a Dragon Age esetében mégiscsak egy Bioware áll a dolog mögött és jó pár évig dolgozhattak rajta.
4153 levél
Válasz 09.10.07. 22:28 #69
gothmog
Saját fejlesztés, nem licenszelt, de közelebbit sajnos nem tudok. Illetve csak annyit hallottam, hogy állítólag a különféle varázslatok hathatnak majd egymásra, jófajta kombókat eredményezve, szóval érdemes lesz majd kísérletezgetni. (A működő kombókat pedig megjegyzi a gép)

Megjelenés: szerintem bízzunk benne, hogy novemberben tényleg kijön nálunk is. CD Projekt-es kiadás lesz, így én megelőlegezem nekik, hogy ha november eleje tájára ígérik, akkor legkésőbb november közepén már játszhatunk is majd.
Endure. In enduring, grow strong.
12719 levél
Válasz 09.10.07. 19:50 #68
McCl@ne
Amúgy ilyen gond sincs, mert a játék telepítésekor kiválaszthatjuk, hogy milyen nyelven akarjuk játszani, szóval az angol is rajta marad.

Amúgy azt vágja valaki, hogy milyen szabályrendszer alapján megy majd a fejlődés? Én azt olvastam, hogy nem D&D alapú, aminek kimondottan örülök, így aztán bízom benne, hogy valami teljesen új, direkt ehhez a játékhoz tervezett rendszer lesz!
Respect is not given. It's taken.
1146 levél
Válasz 09.10.07. 19:40 #67
sysnrt
Ez igaz, de lehet, hogy megcsinálják itt is azt, amit a Fallout 3-mal csináltak: kiadják az angol verziót, aztán aki akarja becserélheti később magyarra. Egyébként az EA, ha jól emlékszem még egy játékot nem tolt el fordítás miatt, pedig volt már jó sok magyarított termékük.
12719 levél
Válasz 09.10.07. 19:33 #66
McCl@ne
Igen, de ugye nálunk magyar felirattal lesz kapható, ami esetleg csúszáshoz vezethet, ahogy ez korábban már jónéhány alkalommal megtörtént...
Amúgy az azért biztató, hogy ez egy hivatalos dátum és talán nem is tologatják már sehova... 5-6 éve várjuk ezt a játékot.
Respect is not given. It's taken.
1146 levél
Válasz 09.10.07. 19:28 #65
sysnrt
Hivatalos honlap: november 3. Erre rá lehet számolni néhány napot az általában későbbi európai megjelenések miatt, de az biztos, hogy november elején még kijön.
12719 levél
Válasz 09.10.07. 18:47 #64
McCl@ne
Kifeszülök.
Össze-vissza írkálnak: cdgalaxisnál november eleje, 576-nál november vége, itt a pcdome-nál nincs is... :S pedig innen venném, innen szoktam mindent, de így, hogy versenyképtelenek, esélytelen.
Respect is not given. It's taken.
14264 levél
Válasz 09.10.07. 12:47 #63
balays82
Így van, A Bioware azon kevés fejlesztők egyike, akik a kiadó által szabott szűk határidők szorongatása nélkül dolgozhatnak, a saját tempójuk szerint. A legjobb példa tényleg a Dragon Age, amit kb. öt évvel ezelőtt jelentettek be.
4711 levél
Válasz 09.10.07. 12:25 #62
Christoph
Ez igaz, csak arra akartam utalni, hogy a játék felépítésébe az EA-nek tudomásom szerint nincs beleszólása. Meg ugye tudjuk, hogy hosszú évek óta várjuk és készül is a játék szóval finoman szólva sem kapkodták el.
4153 levél
Válasz 09.10.07. 12:11 #61
gothmog
Hát igen, csak a kiadó részéről a beleszólás, hogy "mikor legyen kész a játék" baromi veszélyes tud lenni.

Csak crpg frontról három példa így sebtiben: Gothic3, Greyhawk: ToEE, SW:KotOR2. (De ha nekiülnék agyalni, még elég sokat tudnék találni sajna)

-Greyhawk: legendásan bugos, ami nem csoda, mert pofátlanul kevés fejlesztési időt kapott a Troika a kiadótól, amin még rövidíteniük is kellett menet közben.
-Gothic3: ezt is idő előtt hozatta ki a kiadó. Gyakorlatilag egy rendes tesztelés előtt álló bétát kaptuk meg a játék dobozásban. Ennek megfelelően iszonyat optimizálatlan volt, és hemzsegett a súlyos, játékélményt hazavágó hibáktól (emlékszik még valaki a "gyilkos vaddisznókra? pl).
SW: KotOR2-nél pedig a fejlesztők kénytelenek voltak a "kiadói kényszer" miatt jelentősen leegyszerűsíteni/lerövidíteni a történet végjátékát.

Persze az első két esetben segítettek valamelyest a patch-ek, de az ember nem úgy akar játékot venni, hogy akkor majd az X. "tapasz" után már le is tudok majd ülni játszani vele.

Persze Dragon Age-nél szerencsére nem ez a helyzet, de sok kiváló játékot cseszett már el így a kiadó "anyagi türelmetlenkedése"...
Endure. In enduring, grow strong.
4711 levél
Válasz 09.10.07. 11:34 #60
Christoph
Az EA itt csak a kiadó, tehát gondolom csak abba szólhat bele, hogy mikor legyen kész a játék, illetve a terjesztést intézi. A munkálatokat a Bioware végzi (reményeim szerint).
19403 levél
Válasz 09.10.07. 09:19 #59
sipec
jo, azt spec nem ismerem, de akkor orulok.
14264 levél
Válasz 09.10.07. 09:13 #58
balays82
Már nem tudtam szerkeszteni, de a "biztosan" szó elől kimarad a "szinte".

sipec: A Mass Effect esetében elég jól működött ez a párosítás.
19403 levél
Válasz 09.10.07. 09:12 #57
sipec
uuu, bioware, mar elore latni, h jo. mondjuk az ea-tol kicsit tartok, nekem elegge negativ "jelzove" valt.
14264 levél
Válasz 09.10.07. 09:08 #56
balays82
Nem kevertem össze (szép is lenne, az általam leginkább várt játékok egyikéről van szó), viszont nem is a végleges játékról megjelent kritikákra gondoltam, hanam a különböző rendezvényeken (E3, GamesCon stb.) bemutatott előzetes verziók alapján alkotott véleményekre. Leírták, hogy nem szép, túlságosan az erőszak és az erotika van középpontva állítva, nem elég tartalmas, nem méltó a Bioware korábbi munkáihoz. Ahhoz képest az általad leírtak biztatóak.
Ami a gyűjtői változatot illeti, arra már válaszoltak, én is erről beszéltem, szerintem kötelező vétel (főleg, mivel várhatóan ez is magyar felirattal érkezik).

gothmog: Előrendelés vagy értesítés kérés, szerintem lényegtelen az elnevezés. Az a fontos, hogy akik előjegyezték a játékot, azoknak biztosan jut az esetleges limitált készletből, ráadásul sokszor különböző ajándékokat is adnak.
4153 levél
Válasz 09.10.06. 21:41 #55
gothmog
Anno volt előrendelés náluk. Nem is olyan nagyon rég. Lehet, hogy ezt megszüntették, nem tudom. Nekem is kicsit fura volt, hogy csak értesítést tudok kérni... mindegy, nem halok bele, ha nem kapom meg a gyűjtőit, de azért mégiscsak arra a pofás fémdobozra fáj a fogam
Endure. In enduring, grow strong.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.