Respect is not given. It's taken.
Fórum » Beszélgetés a játékokról
Dragon Age
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Endure. In enduring, grow strong.
Elméletileg délután 4-kor jön ki! Tudnék örülni neki, várom, mint 10 évesen a karácsonyt.
Plusz egy kis infó, csak röviden: A német PCAction magazin 91%-ra értékelte a játékot, íme a kritika lényege:
Pros
* Great storytelling
* Great staged fights
* No questbugs found
* Neat monster design
* Nice soundscenery
* High replay value
Cons
* Unfinished class balancing
* Silent main character
* Sometimes unfair random battles
Szerintem ez biztató. A "class balancing" patchekkel, DLC-kel korrigálható, a néma főkari egy megszokott dolog (vedd már fel kb. 8-10 különböző hangon ugyanazt a szöveget, ugyanmár... mégiscsak egy játékról van szó), ez karaktergenerálás velejárója, plusz segítheti a beleélést is (ahogy egy rossz hang le is nullázhatja).
A szopatós random harcok pedig nekem térképen utazást sejtetnek, ami igen-igen jól hangzik!!!
(oké, nagyon elfogult vagyok, ez van)
gothmog: nem, ami most kikerült, az annak a videónak egy kibővített változata, szóval nem ugyanaz volt. De ha be nem is előzöm a Dome-ot, azért felnyomok ide minden létező infót, amit találok, mert rég volt, hogy valami ennyire mozgatott volna!
Respect is not given. It's taken.
És próbálok nem is olyan túlontúl hatalmas elvárásokkal lenni iránta (na jó, azért minimum fantasztikus játéknak kell lennie, de ennél többet nem várok tényleg), hogy egy szikrányi csalódás se érhessen majd.
Amúgy, mintha beelőzted volna a Dome-ot néhány nappal (igaz a belinkelt videód sajna csak aznap estig élt a Youtube-on.)
Endure. In enduring, grow strong.
Ha valaki esetleg tudja, hogy hánykor jön ki a karaktergenerátor, akkor legyen olyan jó és ne fogja vissza magát! Köszi
Respect is not given. It's taken.
Endure. In enduring, grow strong.
Dragon age-ben is érdekelt?
Gondolom MMO vonalról ismered
Endure. In enduring, grow strong.
Mivel ingame, így - bár igencsak mérsékelten, ahogy elnéztem, de mégiscsak spoiler gyanús!
Egy dolog nem tetszett benne, mégpedig az, hogy a harc közben levert karakterek itt is felpattannak a csata végén. Erről NWN1 óta nem tud leszokni a Bioware... (pedig az igazi hardcore RPG-hez hozzátartozik a halott bajtársak feltámasztása, esetleg templomba cipelése, vagy akár varjúlakomának hátrahagyása
Endure. In enduring, grow strong.
A döntések: na pont ezek miatt imádom a játékot! Előre félek, hogy lesz vagy sokszáz mentésem és mindig vissza fogom tölteni ha nem úgy alakulnak a dolgok ahogy nekem tetszik.
A csapattagok otthonhagyása tényleg életszagúbb lenne viszont nem lenne jó hogy az egyik csak 1-es szinten van a másikkal meg már majdnem a legfölsőn. Úgy lenne a legjobb mint a Kotor 2-ben volt, nagyobb küldetséek előtt 2 részre bontani a csapatot és akkor így mindenki fejlődhet kedvére. Mivel most is lesz 8-9 társunk ezért jó lenne ha mind kapna szerepet, nem csak a szekszi varázslónő akivel ugyebár össze kell ismerkedni.
Respect is not given. It's taken.
(Az Obsidian által kitalált influence rendszer finomításában nagyon sok lehetőség rejlik.)
Tegnap én is nézelődtem Youtube-on, és van egy-két jópofa "ingame play" videó. Ezt talán ismeritek páran, meg nem is a legújabb (év eleji), és nem is a leglátványosabb, legizgalmasabb, de amolyan "mindenféléből egy kevés" van benne.
balays82: tök ugyanazt írtuk különben. "A futtotak még semben"-et én sem a kritikai sikerre értettem, hanem az "össz-játékostársadalom" véleményére. Ami azért elég "híg", hogy ilyen diplomatikusan fogalmazzak
Endure. In enduring, grow strong.
Ezt olvassátok:
"In Dragon Age you're able to gather a party, play each member of the party during combat situations, and use their skills. Each character that will react in a different way to the environment around them, and will assist you in battle or give you their opinions when you're faced with a choice. Characters are unique in Dragon Age in the fact that they each have their own moral compass. Choosing to abandon a helpless child might earn you points with some of the members of your party, but severely diminish other members' feelings towards you as a leader. During the gameplay and demo it became apparent that if you made a decision that was so out of the norm for the moral compass of one of your party members they might even attempt to KILL YOU."
És itt van még ez is, de ez egy nagyon picit spoileres, bár szerintem nem veszélyes:
"The content for Dragon Age is incredibly vast, the game is said to have over 80 hours of gameplay, but with the number of choices and different paths that those choices lead you it can grow exponentially. During the brief demo we were able to observe several players playing the same game, and the most unique thing about Dragon Age is you couldn't tell they were playing the same game, the various decisions and choices a player makes actually impacts how events unfold and will give each player a unique experience. A specific example would be a mother begging you to help her son who's possessed by a demon. The apparent options for the game we were playing were:
A. Kill the boy
B. Sacrifice the mother in a ritual that would allow us to fight the demon and save the boy
C. Leave
After sacrificing the mother and saving the boy one of the game developers told us that there was, indeed, another option that would have saved both the mother and the son! Our actions specifically lead to the death of a character in the game, and depending upon how we go there certain choices are made available to us. This level of choice is unlike anything in any game to date."
Respect is not given. It's taken.
A cikkíró amúgy játékfejlesztő is, plusz RPG őrült már 10 éve, és ez a legjobb játék, amivel évek óta játszott. Meg ilyenek.
Respect is not given. It's taken.
Érdekes egyébként, hogy már most arról beszélünk, hogy lehet-e az év játéka, amikor még igazából arról sincs fogalmunk, hogy egyáltalán jó játék lesz-e, de ez talán csak a felfokozott várakozásnak köszönhető.
Viszont maga a stílus nem olyan népszerű, hogy akkora tömeget mozgasson meg, mint pl. egy-egy, szintén kiválóra sikeredett akciójáték, így összetettben, az "össz-játékostársadalom véleményi szintjén" még a futotak kategóriában sem lesz sajna...
Endure. In enduring, grow strong.
Mondjuk volt olyan játék (SW: KotOR2), ahol volt némi értelme annak, hogy a többiek is "maguktól" fejlődgettek a hajón, mert a történet megkövetelte, hogy egy-egy apróbb szituációban önmagukban álljanak helyt, és ez ugye "BG-s alapokkal" nehéz lett volna (mondjuk egy 3. szintű NPC-vel vagy kénytelen bohóckodni a játék utolsó harmadában egy küldetésen, csak mert nem volt szimpatikus, és nem nagyon használtad a csapatban, így lerekedt 3. szinten).
Ettől függetlenül én is BG párti vagyok. Erősen. Reálisabb, és újrajátszásra (főleg, ha minden felfogadható NPC olyan profi kidolgozású és érdekes, mint azt megszokhattuk a Bioware-től az utóbbi időben) serkentőbb ez a rendszer
Endure. In enduring, grow strong.
Egy dolgot szeretnék nagyon: hagyják ki ezt az "ül 10 csóri az űrhajóban, kocsmában, akárhol, akik közül akármikor be tudok cserélni valakit a csapatban, ráadásul közben fejlődnek is" -dolgot...
Emlékeim szerint a Kotor 1. része volt, ahol ezt először alkalmazták: adva van mondjuk 8 ember, akikből egyszerre 2-t vihetsz magaddal, a többi a körmét lakkozza az űrhajón, meg a tökét vakarássza. Végigtolod a játékot kb. 90%-ig, visszamész és veled egy szinten van mindegyik. De hogyan?
Bullshit!
Az úgy oké, hogy bizonyos tagokat x helyen megtalálsz és felveheted őket, ráadásul veled egy szintűek, mert ezt meg lehet magyarázni azzal, hogy közben ők is ugyanúgy kalandozgatnak, megmentik a világot, stb. De az a fix hely ne a Te űrhajód, kocsmád, akármit legyen, és ne legyen már a szánkba rágva, hogy ezek bizony tényleg ott dekkolnak egész nap, arra várva, hogy küldj nekik egy visszahívó SMSt. Kiábrándító, illúzióromboló, hangulatgyilkos húzás.
Legyen megadva az önállóság és egyediség látszata minden egyes NPC-nél, mint a Baldur's Gate-ekben, ahol akár faképnél is hagyhattak, ha nekik nem tetsző dolgot tettél! Az már igen, az már "igazi" személyiség!
Na, ilyen részleteket várok a játéktól, elvileg be is vannak ígérve, azt mondják, tényleg mindenkinek megvan a maga sztorija, remélem hasonlóan képzelik a Bioware-nél is, mint ahogy én.
Respect is not given. It's taken.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
SPOILER
Viccen kívül, ezt tényleg érdemes előrendelni, nem holmi betmen vagy cod6 lesz az év játéka, hanem ez. Igazi brutális dark fantasy lesz, a szokásos BioWare minőség. Itt nem lesz látszatnagyság mint a Risenben, itt a térkép, jó sokat lehet majd barangolni (és ez csak a DA 1, van még följebb is amit gondolom a folytatásokban utazhatunk be). Ezekhez add hozzá a barlangoakt, földalatti járatokat... Mondom én, ez lesz idén a legjobb cucc!
Endure. In enduring, grow strong.
A CE kiadás valóban fantasztikusnak ígérkezik, ráadásul nincs is akkora árkülönbség a normál kiadáshoz képest, hogy nem érje meg.
Fémdoboz, szövettérkép, extra tárgyak (nem is rosszak ráadásul, mondjuk jó nagy kibaszás a sima verzió vásárlóival), nekem meg összefut a nyál a számban...
Respect is not given. It's taken.
Gondolom nem akarták a végtelenségig nyújtani a videót sem, de tény, hogy hamar beadta.
Amúgy az elfogultság jeleit vélem felfedezni magamon, mintha a Risen okozta csalódást akarnám kárpótolni ezzel, még az előrendelés (CE) is megfordult a fejemben...
Respect is not given. It's taken.
Bioware eddig nem az ütős, pre-renderelt trailer-eiről volt híres, de ez kifejezetten ott van a szeren! Hangulatos, mozgalmas, és mibe, hogy azok a varázslatok és spéci képességek a játékban is alkalmazhatók lesznek!
Mondjuk a sárkány meglepően gyorsan kifeküdt.
Amúgy köszi a linket!
Endure. In enduring, grow strong.
Respect is not given. It's taken.
Endure. In enduring, grow strong.
Mondjuk a Dragon Age esetében mégiscsak egy Bioware áll a dolog mögött és jó pár évig dolgozhattak rajta.
Megjelenés: szerintem bízzunk benne, hogy novemberben tényleg kijön nálunk is. CD Projekt-es kiadás lesz, így én megelőlegezem nekik, hogy ha november eleje tájára ígérik, akkor legkésőbb november közepén már játszhatunk is majd.
Endure. In enduring, grow strong.
Amúgy azt vágja valaki, hogy milyen szabályrendszer alapján megy majd a fejlődés? Én azt olvastam, hogy nem D&D alapú, aminek kimondottan örülök, így aztán bízom benne, hogy valami teljesen új, direkt ehhez a játékhoz tervezett rendszer lesz!
Respect is not given. It's taken.
Amúgy az azért biztató, hogy ez egy hivatalos dátum és talán nem is tologatják már sehova... 5-6 éve várjuk ezt a játékot.
Respect is not given. It's taken.
Össze-vissza írkálnak: cdgalaxisnál november eleje, 576-nál november vége, itt a pcdome-nál nincs is... :S pedig innen venném, innen szoktam mindent, de így, hogy versenyképtelenek, esélytelen.
Respect is not given. It's taken.
Csak crpg frontról három példa így sebtiben: Gothic3, Greyhawk: ToEE, SW:KotOR2. (De ha nekiülnék agyalni, még elég sokat tudnék találni sajna)
-Greyhawk: legendásan bugos, ami nem csoda, mert pofátlanul kevés fejlesztési időt kapott a Troika a kiadótól, amin még rövidíteniük is kellett menet közben.
-Gothic3: ezt is idő előtt hozatta ki a kiadó. Gyakorlatilag egy rendes tesztelés előtt álló bétát kaptuk meg a játék dobozásban. Ennek megfelelően iszonyat optimizálatlan volt, és hemzsegett a súlyos, játékélményt hazavágó hibáktól (emlékszik még valaki a "gyilkos vaddisznókra? pl).
SW: KotOR2-nél pedig a fejlesztők kénytelenek voltak a "kiadói kényszer" miatt jelentősen leegyszerűsíteni/lerövidíteni a történet végjátékát.
Persze az első két esetben segítettek valamelyest a patch-ek, de az ember nem úgy akar játékot venni, hogy akkor majd az X. "tapasz" után már le is tudok majd ülni játszani vele.
Persze Dragon Age-nél szerencsére nem ez a helyzet, de sok kiváló játékot cseszett már el így a kiadó "anyagi türelmetlenkedése"...
Endure. In enduring, grow strong.
sipec: A Mass Effect esetében elég jól működött ez a párosítás.
Ami a gyűjtői változatot illeti, arra már válaszoltak, én is erről beszéltem, szerintem kötelező vétel (főleg, mivel várhatóan ez is magyar felirattal érkezik).
gothmog: Előrendelés vagy értesítés kérés, szerintem lényegtelen az elnevezés. Az a fontos, hogy akik előjegyezték a játékot, azoknak biztosan jut az esetleges limitált készletből, ráadásul sokszor különböző ajándékokat is adnak.
Endure. In enduring, grow strong.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Korai hozzáférésben indult el az Assetto Corsa EVO
- 2. Még az idén boltokba kerül a Nintendo Switch 2
- 3. Dynasty Warriors: Origins teszt – Az Omega Force villantott valami eredetit a Musou sorozaton belül
- 4. Építsd fel királyságod a stratégiai és roguelite elemeket ötvöző Drop Duchyban!
- 5. Még idén megjelenik a Lirai
Legfrissebb fórumtémák
- 14:51
- Új gép és bővítés - tippek és tanácsok [15092]
- 09:37
- Húsz év után frissült a Soldiers: Heroes of World War II! [hozzászólások] [3]
- 19:37
- Doom: The Dark Ages gameplay, dátum és gépigény [hozzászólások] [3]
- 18:47
- Mobilok, okostelefonok és tabletek [5244]
- 10:41
- Ghost of Tsushima [168]
- 00:00
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43964]
- 17:36
- A The Witcher 3 rendezője dolgozik a The Blood of Dawnwalker akció-RPG-n [hozzászólások] [3]
- 17:25
- meleg az osztálytáram [82]
- 22:22
- Dinónak [4250]
- 14:45
- Sorozatok [10877]