Fórum » Filmek - mozi, TV, DVD
Inception - Eredet
My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Azt is sokan hiszik, hogy Alfred csak begombázva látta Bruce-t Firenzében, valamint arról is meg vannak győződve, hogy a Tenetben Neil=Max. Sőt, még A tökéletes trükk vége is előkerült, hogy igazából nem is volt klónozás, hanem az egész cselekmény egy nagy trükk, aminek a néző a közönsége.
Én most két filmes teóriát teszteltem, és mindkettő marha jól működik:
- az Aladdin a jövőben játszódik (ezért vannak Dzsininek 90-es évekbeli popkulturális utalásai, mert az neki a múlt)
- A Szikla a Connery-féle Bondok sequelje (ez mondjuk sántít, mert kap egy bő előtörténetet, ami nem feltétlenül fér bele a bondos életciklusába, de attól még jópofa ötlet.)
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Nem csak és kizárólag a pörgettyűből lehet tudni, hogy álom vagy valóság az adott jelenet. Cobb csak azokban a jelenetekben viseli a jegygyűrűjét, amikor álmodik. A film legvégén azonban nem viseli, ergo az a válóság.
Ez eddig nem tűnt fel, bár elég régen láttam utoljára a filmet. Legközelebb erre is figyelni fogok.
"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"
Levágtunk egy disznót, de úgy tűnik, senki sem kér szalonnát. | 2004.03.27. - 2012.08.31.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Mondok megint egy teóriát a végével kapcsolatban, ma néztem újra. Szerintem azért nem álom a vége, mert a váróban a ház egy emeleten van, körülötte romos épületek, de a végén ott van az udvar, ahol a gyerekek játszanak. Akkor itt lehet azt mondani, hogy de ez egy emlék, viszont az emlékben (ahol korábban jártak Ariade-val), abban nem szerepelt Michael Caine.
Az utolsó szinten Cobb álmodta és elvileg az ő tudata is töltötte meg tartalommal, tehát a végén a társai azért nézik őt végig, mert örülnek, hogy sikerült neki a küldetés, nem azért mert idegen az álmodó, mivel ha álmodná nem nézhetnék, mert a saját álmát álmodja!
Van egy olyan elmélet is, hogy a gyerekek a végén amikor azt mondják "Gyere apa nézd meg építettünk egy igazi házat a sziklán", akkor Saito házáról beszélnek, ami a tengerparton van a váróban. Nah szerintem ez azért hülyeség, mert a gyerekek nem építhetnek ilyet, mert Cobb álmodik.
Ez az új elméletem a végével kapcsolatban, persze biztos majd valaki megcáfolja, mert ott van, hogy a gyerekek ugyan úgy néznek ki, ugyan úgy állnak és ugyan olyan ruhát viselnek, mint korábban, bár Cobb azt mondja, hogy sokat nőttek.
"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
Valószínű akkor úgy gondolták, hogy már tudat alatt felismerte ezt a dolgot (mármint, hogy bevette a trükköt), Cobb csak ráébresztette.
Eames meg mi mást csináljon mint figyelje? Nincs más szerepe. Egyébként az egy dolog, hogy a valós Browningot ismerte, tudta utánozni, megint más, hogy a már Fischer képzeteihez igazítottat tudja-e. Talán ez lehetett az elgondolás.
Man literally too angry to die
Viszont arról meg vagyok bizonyosodva, hogy Mr Charles csak akkor beszél Browningról ( Fischer látta-e a kínzást) amikor Browning belép a szobaajtón. Viszont a Saito-s dolog ez előtt történik és akkor már Eames arra utal, hogy más a viselkedése Browning kivetülésének és ahogy leírtam Eames is azt mondja, hogy az 1. szinten lehet csak beadni máshogy Browning-ot Fischernek, hogy a 2. szinten maga Fischer képzelje el úgy ahogy van. Cobb is mondja, hogy álomszinteken már nem lehet változtatni azzal kell dolgozni ami ott van.
Tényleg sorry, a többi dolgot fullra értem, ez az egyetlen kis rész amit nem.
Respect is not given. It's taken.
SPOILER
Az "igazi" Browning a 2. szinten Fisher elméjének a kivetülése, tehát egy olyan Browning, amilyennek Fisher őt Mr. Charles dumája után elképzeli. Így ha követik és ők találkoznak, kiderül, hogy Mr. Charles sikerrel járt-e.
Respect is not given. It's taken.
Man literally too angry to die
SPOILER
Man literally too angry to die
Respect is not given. It's taken.
SPOILER
A 2. álomszinten Fischer agyában miért az a kivetülés jelenik meg Browningról, hogy ő gonosz és, hogy elméletileg ő nem akarja hogy feldarabolja a céget mert nagyobb hatalmat akar? Hisz az 1. szinten nem is derül ki róla igazából semmi hanem ugye Eames- vette fel az alakját (1. szinten) és ott csak beszélgetnek Fischer és apja kapcsolatáról.
SPOILER VÉGE
Az utcán már csak így fogok menni
Aki teheti próbálja ki
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
...mert szegény vagyok, csak álmaim vannak. Álmaimat a lábad elé terítem, Óvatosan lépkedj, mert az álmaimon lépkedsz....
Szerk: Sucee, szerintem nem.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
Man literally too angry to die
Levágtunk egy disznót, de úgy tűnik, senki sem kér szalonnát. | 2004.03.27. - 2012.08.31.
My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.
forrás: origo filmklub
Szerintem a váró problémája (öngyilkossággal lehet csak kijutni, miért para)érthető: az ember meghal egy álomban. Ergo fel kellene ébrednie, de nem ébred föl, hanem le kerül a váróba. De ő ezt nem tudja. Annyit érzékel, hogy álmodott valamit (amire jó eséllyel nem emlékszik, főleg Saito esetében, mivel ő nem rutinos álomjáró, még Cobb se nagyon értette, hogy hol van ő, és mit keres ott, ahol van, miután összezuhant a Mal-al közös világ, és ott találta magát a tengerparton), az álomban meghalt, az álom véget ért, ő felébredt valahol. Nem fog rögtön stukkert nyomni a fejéhez, és kinyírni magát. Egyébként szerintem ezt Nolan Fischerrel kapcsolatban is elbaszta egy kicsit. Az egy dolog, hogy Fischer érdekes dolgokat lát a bárban, de ennyi szerintem senkinek nem lenne elég, hogy pisztolyt nyomjon a saját fejéhez. Odamegy hozzá valaki, akit életében nem látott, hadovál mindenféléről, aztán bemenekülnek egy klotyóba, erre Fischer máris készen lenne szétlőni a saját fejét? Nem hiszem. És itt bukik meg a várós dolog is. Igenis para lekerülni oda. Nem tudják, hogy hol vannak. Csak akkor tudják, ha direkt álomszint-lépcsőzgetéssel lemennek oda, a negyedik szintre=váróba. De ha halállal lezuhannak hirtelen akármelyik szintről, akkor pacsi, ott ragadnak, mert valóságnak hiszik. És amíg nem jön valaki, aki megerősítse őket, addig csak halványan sejtenék, hogy az a váró (homályos álom ugye), és csak ennyi alapján nem nyírják ki magukat.
Amit Matt mond Fischerrel kapcsolatban (miért nem egészségesen ébredt fel), erre szerintem az a válasz, hogy Mal egyszerűen elkapta Fischert, és lezúzta. Ugye ő oda akarta csalogatni Cobb-ot Fischerrel.
Hogy miért dől össze a váróban épített Mal-Cobb féle világ, ez nem derül ki a filmből egyértelműen, erre maximum kitalálni lehet valamit. Szerény véleményem szerint a város is része volt Cobb bűntudatának, ahogy Mal is. Ahogy bevallja magának a dolgot, a város összeomlik.
Cobb először szintről szintre ugrással került a váróba, vagyis mikor odakerült, tudta, hogy miért van ott (Fischerért, Saitoért jöttek), másodszor viszont megfulladt az autóban, ergo meghalt, lekerült a váróba, és elfelejtett mindent. De aztán a kis prögettyűről eszébe jutott.
Ami a gravitáció kérdését illeti: ez sem derül ki egyértelműen. A hang egészen biztosan átjön. A gravitáció - úgy tűnik - több szintre nem terjed ki. Emellett még az a magyarázat is elképzelhető, hogy csak az a gravitációs elhajlás nem adódik tovább, ami az egyel feljebb lévő szintből adódik. Tehát ugye kocsikáztak, a kocsi rázkódott, a hotel forgott, de ha mondjuk valaki megfogja Cobbot a hotelben, miután bealudt,és kidobja az ablakon, Cobbnak a havas szinten szintén nem lett volna gravitáció (ha ez így követhető).
A Fischer Browningról kivetített projekcióját meg nem irányította senki, csak Fischer. De az ő fejében is elültették már a vállalat feldarabolásának gondolatát, illetve azt, amit Browning elmondott. EZ volt a lényeg. Fischer a tudatalattijában már rögzítette ezt a lehetőséget, de még nem tudott róla. A projekcióban azonban ez kivetült.
Aki a váróban meghal, az visszakerül a váróba, csak épp fogalma sincs semmiről (ha be van nyugtatózva. ha nincs, egyszerűen felébredt lásd: Cobb és Mal).
A végével kapcsolatban: az már tutira nem álom. A pörgentyűs izé a végére egyrészt azért kell, hogy sokáig vitatkozzanak róla, másrészt meg jókis Nolan féle átbaszás. A lényeg nem az, hogy Cobb álomban van e, vagy nem. Hanem az, hogy kurvára nem érdekli.
Cobb Mal-on végrehajtott Incepciója nekem tetszik, és szerintem érthető is. Az a kis pörgettyű odabent örökké forog. Innen tudják, hogy álmodnak. Mal eldugta a kis pörgeggyűt az agya legmélyére. Cobb megtalálta, és megforgatta. Ezzel tulajdonképpen nem hagyja nyugodni Malt. Mert amíg forog az a szarság, addig Mal agyában forog az a vacak, tudtáta adva, hogy ez csak egy álomvilág. Örökre. Amíg a kis pörgyettű csak áll, addig Malon múlik, mit hisz. Onnantól kezdve, hogy valaki megforgatja, már nem. Habár azt már nem értem, hogy egy extrakcióval miért nem szedte ki belőle Cobb azt a gondolatot.
Prédikáció vége.
Igen, valahogy úgy van, hogy a váróba le lehet menni szintenkénti altatással is, nem csak erős nyugtatóval és halállal, Mal és Dom is így ment le először. Viszont ezzel az a bajom, hogy ha Fischer halállal jutott volna le akkor miért nem "egészségesen" ébred fel? Hiszen Saito feltehetően egyszercsak felébredt és elkezdett tevékenykedni majd megöregedett.
Lehet, hogy azért dől össze a világ mert Cobb beismeri/megvilágosodik, meg lehet, hogy azért mert Fischert újraélesztik, vagyis felébresztik a nem nyugtatóval való "altatásból" (klinikai halálból) így szétesik az álma.
Igen, az elég egyértelműnek tűnik, hogy nem arról van szó, hogy Mal megöli Cobbot.
-Ez mondjuk a film egyik legérthetőbb pontja volt: Nem tudod, hogy mikor álmodsz és mikor nem. Ez igaz a váróra is, ezért kellenek a tárgyak melyek jelzik ezt. Nyilván most nincs szükség arra, hogy kifejtsem milyen értelmi képesség kell ennek az alapvető dolognak a felfogásához.
-Erre jönnek rá a végén Dommal, hogy ők tulajdonképpen álmodnak, Dom sincs tisztában ezzel, látszik az arcán amikor felismeri és a mondataik is ilyen 'emlékezetből idézett' hangulatúak.
Man literally too angry to die
Itt is pont ilyen.
Saito és Fischer is meghalnak, előbbit az első szinten nyírják ki a projekciók, utóbbit a 3. szinten Mal. Mindketten a Váróba kerülnek, ami ezek szerint megegyezik a 4. szinttel, így aztán nem csak halállal, de egy újabb szintű álom-az-álomban megoldással is le lehet oda jutni. Ezért megy le ezzel a módszerrel Cobb és Ariadne, és ezért találják meg Fischert, ill. ezért mondja az ugrás előtt Cobbnak Ariadne, hogy "találd meg Saitot", mert ugye ott kell keresni...
Amikor azt írtam, hogy Cobb újra a Váróban találja magát, akkor azt úgy értettem, hogy nyilván meghal, amikor összedől az általuk épített világ, ahogy elszakadnak egymástól. Aki még mindig segghülye és nem érti, annak elmondom tételesen, mert a film ezen részét nem rágja a szánkba senki, így a Dark Archonhoz hasonló kibaszott idióták nem is érthetik: Cobbot a végtelenségig gyötörné a bűntudat amiatt, amit Mallal tett, de a Váróban beismeri, hogy miatta lett öngyilkos a felesége, ill. hogy neki is szerepe van benne... ez a felismerés egy folyamat része, egy olyan folyamaté, aminek a végén Mal, mint kísértő emlék megszűnik létezni, vele együtt a világ is, amit együtt alkottak... Tiszta sor, el is mondják a filmben, hogy a Váróban az van, amit otthagytak. Ahogy bevallja, mit tett, úgy dől össze a világuk, valószínűleg ennek a folyamatnak a végén "hal" meg ő is, ezért ébred újra a Váró szintjén, a vízben...
Ezzel az elmélettel viszont szintén bajok vannak, vagy legalábbis kérdések merülnek fel:
- ha a Váróból úgy lehet kijutni, hogy öngyilkos leszel, vagy meghalsz, akkor miért akkora para odajutni? Tulajdonképpen csak egy lépcsőfok, a sima álomból amúgy is úgy ébrednél fel, hogy megölöd magad.
Mert a Váróból így lehet kijutni, egyértelműen ezt sugallja a film majdnem legutolsó jelenete, amikor az öreg Saito Cobbal beszél, majd a pisztolya után nyúl...
- ha viszont ez így van, akkor minek ez a hercehurca a végére, Saito simán ki is nyírhatná magát
Vagy ehhez meg kell öregedni? El kell telnie az időnek, amíg a valóságban a szer már nem hat? Ezt honnan tudják lent?
Mondom, el lehetne erről beszélgetni, csak olyan hülyékkel felesleges, akik olyanokat írnak, hogy Mal a végén leszúrja Cobbot és ő ebbe hal bele. Baromság. Nézzétek vissza a végét, Cobb arca kb. rezzenéstelen, semmi jele komoly sérülésnek, egyszerű kirohanás az egész...
Téphetjük itt a szánkat, max annyira derül fény, hogy van, aki mindent megértett, amit lehet, és van, aki ott tart, hogy az nyitójelenet és a végén látható jelenet nem ugyanaz (tényleg, aki szerint ezek direkt különböznek, az elmagyarázná, hogy miért? )
Respect is not given. It's taken.
Respect is not given. It's taken.
"Saito's dead by now, that means he's down HERE somewhere"
Ami egyértelműen azt mondja ki hogy ez szint már a limbo.
Power-saw to people!
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
"In the first scene, when the guard says "he had only these", and places Cobb's gun and totem on the table, the totem is tilted with the longer end up and it is stable enough not to fall down. When Cobb is brought in, the totem is lying stable, with its long end down and short end up."
Annyi, hogy a totem helyzete változik az asztalon.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.
Man literally too angry to die
Man literally too angry to die
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. 2500 évig építgethetjük városunkat a Memoriapolisban
- 2. Outcast - A New Beginning teszt – Visszatérés Adelphára 25 év után
- 3. Két új traileren a CoD-verőnek kikiáltott Gray Zone Warfare
- 4. Assetto Corsa Competizione - Nürburgring 24hr Pack DLC teszt
- 5. Ermac közelít a Mortal Kombat 1-hez
Legfrissebb fórumtémák
- 23:11
- Elden Ring [40]
- 21:02
- Ki mivel játszik mostanában? [7855]
- 19:10
- Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC) [hozzászólások] [11]
- 19:03
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43672]
- 17:09
- A magyar labdarúgó válogatott [4448]
- 12:07
- Horizon Forbidden West [53]
- 00:24
- GG - GameGuess játék [737]
- 17:05
- Sorozatok [10785]
- 01:32
- SPORT - Kosárlabda [516]
- 21:04
- Helyzetjelentés [156879]