25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Inception - Eredet

Bomc.
#1178 Bomc. [739]
Ja nekem se. Álmaiba sose látta a gyerekei arcát, a film végén meg igen, tehát akkor nem álmodott

Válasz erre

Előzmény: Creativ3Form 2023.06.14. 16:27
Germinator
#1177 Germinator [29825]
Amúgy csakis erre reagálva: szerintem ezt nem feltétlenül kell így értelmezni, enélkül a feltételezés nélkül is működik Neil megjegyzése (hiszen a jövőben ők feltehetőleg hosszú évekig kollégák és barátok voltak... vagyis lesznek Ezért is ismeri a szokásait, hogy diétás kólát iszik, satöbbi...)

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: Creativ3Form 2023.06.15. 09:42
Creativ3Form
#1176 Creativ3Form [33858]
Ez a Tenetes dolog azaz, hogy Pattinson karaktere az valójában Elizabeth Debicki karakterének fia, csak már felnőtként, szerintem is így van. Még mondja is Neil a Protagonistának, hogy "nekem ez egy barátság vége, de magának egy barátság kezdete." És ezért védi meg a Protagonista a fiút (és az anyját) a film végén.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Előzmény: quervo 2023.06.14. 20:15
quervo
#1175 quervo [2110]
#justnolanfanthings

Azt is sokan hiszik, hogy Alfred csak begombázva látta Bruce-t Firenzében, valamint arról is meg vannak győződve, hogy a Tenetben Neil=Max. Sőt, még A tökéletes trükk vége is előkerült, hogy igazából nem is volt klónozás, hanem az egész cselekmény egy nagy trükk, aminek a néző a közönsége.
Én most két filmes teóriát teszteltem, és mindkettő marha jól működik:
- az Aladdin a jövőben játszódik (ezért vannak Dzsininek 90-es évekbeli popkulturális utalásai, mert az neki a múlt)
- A Szikla a Connery-féle Bondok sequelje (ez mondjuk sántít, mert kap egy bő előtörténetet, ami nem feltétlenül fér bele a bondos életciklusába, de attól még jópofa ötlet.)

Válasz erre

Előzmény: Creativ3Form 2023.06.14. 16:27
Creativ3Form
#1174 Creativ3Form [33858]
Áááááá...I see. Durva amúgy, hogy még mindig mennek a diskurzusok meg a találgatások, hogy vajon álom-e vagy sem, mikor szerintem tök egyértelmű, hogy nem. Nekem legalább is soha sem volt kérdés, hogy nem álom, hanem valóság.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Előzmény: Gobiakos 2023.06.14. 10:50
Gobiakos
#1173 Gobiakos [13218]
Valóban pontatlanul fogalmaztam. Számomra új. Ez eddig engem elkerült.

Válasz erre

Előzmény: Creativ3Form 2023.06.14. 10:20
Creativ3Form
#1172 Creativ3Form [33858]
Azért ez nem új teória. Sőt. Jó pár éve maga Michael Caine nyilatkozta le ugyan ezt, amikor megkérdezték tőle, hogy na most akkor a vége az álom vagy sem.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Előzmény: Gobiakos 2023.06.13. 23:10
quervo
#1171 quervo [2110]
Jaja, az a trükk, hogy a pörgettyű nem is Cobb toteme, hanem Malé. És a sajátod titokban kell tartani, ő ezt meg is tette végig. Zseniális nüansz, imádom.

Válasz erre

Előzmény: Gobiakos 2023.06.13. 23:10
Gobiakos
#1170 Gobiakos [13218]
Hallottam egy új teóriát a film kapcsán, ami a film végét is (újra?) egyértelművé teszi.
Nem csak és kizárólag a pörgettyűből lehet tudni, hogy álom vagy valóság az adott jelenet. Cobb csak azokban a jelenetekben viseli a jegygyűrűjét, amikor álmodik. A film legvégén azonban nem viseli, ergo az a válóság.

Ez eddig nem tűnt fel, bár elég régen láttam utoljára a filmet. Legközelebb erre is figyelni fogok.

Válasz erre

Diszkósajt
#1169 Diszkósajt [2401]
Utólag eltávolították, ez filmes körökben nem nagy valami

"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"

Válasz erre

Előzmény: Porker 2011.01.16. 23:22
Porker
#1168 Porker [8000]
Eleget beszéltetek már a történetről, meg hogy felesleges belekötni, úgyhogy nem is teszem, az én problémám: az elején, mikor Ariadné épít először, hogyan csinálták meg, hogy amikor tologatja a tükröket, akkor nem látszik a kamera?

Levágtunk egy disznót, de úgy tűnik, senki sem kér szalonnát. | 2004.03.27. - 2012.08.31.

Válasz erre

subject17
#1167 subject17 [6519]
Ezt a "gyerekek ugyanúgy néznek ki" dolgot amúgy soha nem értettem, eleve más játssza a szerepüket fiatalabb és idősebb korukban.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Diszkósajt
#1166 Diszkósajt [2401]
Spoiler

Mondok megint egy teóriát a végével kapcsolatban, ma néztem újra. Szerintem azért nem álom a vége, mert a váróban a ház egy emeleten van, körülötte romos épületek, de a végén ott van az udvar, ahol a gyerekek játszanak. Akkor itt lehet azt mondani, hogy de ez egy emlék, viszont az emlékben (ahol korábban jártak Ariade-val), abban nem szerepelt Michael Caine.

Az utolsó szinten Cobb álmodta és elvileg az ő tudata is töltötte meg tartalommal, tehát a végén a társai azért nézik őt végig, mert örülnek, hogy sikerült neki a küldetés, nem azért mert idegen az álmodó, mivel ha álmodná nem nézhetnék, mert a saját álmát álmodja!

Van egy olyan elmélet is, hogy a gyerekek a végén amikor azt mondják "Gyere apa nézd meg építettünk egy igazi házat a sziklán", akkor Saito házáról beszélnek, ami a tengerparton van a váróban. Nah szerintem ez azért hülyeség, mert a gyerekek nem építhetnek ilyet, mert Cobb álmodik.

Ez az új elméletem a végével kapcsolatban, persze biztos majd valaki megcáfolja, mert ott van, hogy a gyerekek ugyan úgy néznek ki, ugyan úgy állnak és ugyan olyan ruhát viselnek, mint korábban, bár Cobb azt mondja, hogy sokat nőttek.

"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"

Válasz erre

Attila88
#1165 Attila88 [7503]
Problem?

"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"

Válasz erre

MattMatthew
#1164 MattMatthew [11605]
Nincs nagy szükség bocsánat kérésre.
Valószínű akkor úgy gondolták, hogy már tudat alatt felismerte ezt a dolgot (mármint, hogy bevette a trükköt), Cobb csak ráébresztette.
Eames meg mi mást csináljon mint figyelje? Nincs más szerepe. Egyébként az egy dolog, hogy a valós Browningot ismerte, tudta utánozni, megint más, hogy a már Fischer képzeteihez igazítottat tudja-e. Talán ez lehetett az elgondolás.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Sith Assasin 2011.01.03. 20:39
Sith Assasin
#1163 Sith Assasin [1354]
Attól, hogy te 100%-ban érted attól még másnak lehetnek kérdései, és ha válaszolsz, szívből meg is köszönöm ezeket.
Viszont arról meg vagyok bizonyosodva, hogy Mr Charles csak akkor beszél Browningról ( Fischer látta-e a kínzást) amikor Browning belép a szobaajtón. Viszont a Saito-s dolog ez előtt történik és akkor már Eames arra utal, hogy más a viselkedése Browning kivetülésének és ahogy leírtam Eames is azt mondja, hogy az 1. szinten lehet csak beadni máshogy Browning-ot Fischernek, hogy a 2. szinten maga Fischer képzelje el úgy ahogy van. Cobb is mondja, hogy álomszinteken már nem lehet változtatni azzal kell dolgozni ami ott van.
Tényleg sorry, a többi dolgot fullra értem, ez az egyetlen kis rész amit nem.

Válasz erre

Előzmény: McCl@ne 2011.01.03. 20:30
McCl@ne
#1162 McCl@ne [13401]
Igaz, hogy a kutya nem kért meg rá, de már kurvára unom magyarázni ezt a filmet Olyan szinten egyértelmű benne minden, leszámítva azt a néhány, itt már többször tárgyalt elemet, hogy az valami fájdalom. Nagyon közel jár a szájbarágáshoz, főleg Cobb karaktere, de a többiek is. Nagyon nézőbarát film.

Respect is not given. It's taken.

Válasz erre

McCl@ne
#1161 McCl@ne [13401]
Ezen mit nem értesz?
SPOILER
Az "igazi" Browning a 2. szinten Fisher elméjének a kivetülése, tehát egy olyan Browning, amilyennek Fisher őt Mr. Charles dumája után elképzeli. Így ha követik és ők találkoznak, kiderül, hogy Mr. Charles sikerrel járt-e.

Respect is not given. It's taken.

Válasz erre

Előzmény: Sith Assasin 2011.01.03. 20:02
MattMatthew
#1160 MattMatthew [11605]
Ööö... izé.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Sith Assasin 2011.01.03. 20:02
Sith Assasin
#1159 Sith Assasin [1354]
Ja értem, tényleg. Köszkösz a válaszokat.
SPOILER
Bár akkor azt nem értem, hogy előtte amikor Saito összetéveszti Eames-el akkor Eames miért mondja hogy kövessék, hogy megfigyeljék a viselkedését, hogy Fischer agya bevette-e amit Browningról bemutattak

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2011.01.03. 20:00
MattMatthew
#1158 MattMatthew [11605]
SPOILER
Mr. Charles felteszi a kérdést, hogy látta-e, hogy Browningot kínozzák. Ekkor Fischer rájön, hogy nem és elhiszi, hogy átverés volt az egész kínzás. És mivel ez van az agyában ennek a kivetülése jelenik meg az álomban is.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Sith Assasin 2011.01.03. 19:49
Sith Assasin
#1157 Sith Assasin [1354]
SPOILER
És mikor? Mert kb fél órája néztem meg de esküszöm nem emlékszem, hogy beszéltek volna Browningról se a pultnál se a mosdóban. Csak miután megjelenik Browning a hotelszobában és elmondja amit kell csak azután mondja Cobb, hogy valamit titkol, hogy átverje ezzel Fischert. De Eames is azt mondja, még mikor tervelik az egész akciót, hogy az 1. szinten kell kialakítani Browningról a rossz képet, hogy ez automatikusan megjelenjen a 2. álomszinten.

Válasz erre

Előzmény: McCl@ne 2011.01.03. 19:37
McCl@ne
#1156 McCl@ne [13401]
SPOILER
Mr. Charles győzi meg erről...

Respect is not given. It's taken.

Válasz erre

Előzmény: Sith Assasin 2011.01.03. 19:35
Sith Assasin
#1155 Sith Assasin [1354]
Lenne egy kérdésem:
SPOILER
A 2. álomszinten Fischer agyában miért az a kivetülés jelenik meg Browningról, hogy ő gonosz és, hogy elméletileg ő nem akarja hogy feldarabolja a céget mert nagyobb hatalmat akar? Hisz az 1. szinten nem is derül ki róla igazából semmi hanem ugye Eames- vette fel az alakját (1. szinten) és ott csak beszélgetnek Fischer és apja kapcsolatáról.
SPOILER VÉGE

Válasz erre

LiT
#1154 LiT [20136]
Van iPhone-hoz olyan Inception alkalmazás, amit fülessel hallgatva, áttranszformálja a külvilág zajait álombelivé, néhol ijesztővé, ráadásul megy háttérben halk zene is időnként. Hihetetlen jó!
Az utcán már csak így fogok menni

Aki teheti próbálja ki

We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...

Válasz erre

hahakocka
#1153 hahakocka [1355]
Annó a kritikájuk a Sötét lovagról és az Eredetről is magasztaló volt, majd az év végi top 10 ben nem nagyon akartak belekerülni. Hmm. Blikk-szagot érzek.

Válasz erre

Silent
#1152 Silent [15516]
Istenem, ezek az origós kritikusok vérgázosak...

...mert szegény vagyok, csak álmaim vannak. Álmaimat a lábad elé terítem, Óvatosan lépkedj, mert az álmaimon lépkedsz....

Válasz erre

Rohamoszti
#1151 Rohamoszti [3802]
Nálam kivétel nélkül amikor felébredek az álmomban, valami király dolog történik, és mikor valójában felkelek kb így kommentálom: "Áááááááá, f*szom."

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2010.12.27. 11:37
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1150 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5109]
Nekem szokott lenni.

Szerk: Sucee, szerintem nem.

Válasz erre

Előzmény: LiT 2010.12.27. 11:28
subject17
#1149 subject17 [6519]
Szerintem baromi idegesítő dolog

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: LiT 2010.12.27. 11:28
LiT
#1148 LiT [20136]
Basszus, azt hittem nem nagyon létezik álom az álomban. De tegnap megtörtént velem Nagyon durva!! (A film témája miatt ebbe a topicba írom)

We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...

Válasz erre

MattMatthew
#1147 MattMatthew [11605]
Kell neki a figyelem, ezt pl úgy el lehet érni, ha homlokegyenest szembe megy a többséggel. Vannak ilyenek (itt is).

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2010.12.26. 23:54
Porker
#1146 Porker [8000]
Honnan tudná, az álomban mi a normális szerelmi fészek, amikor pár napja álmomban egy négy mellbimbójú nővel foglalatoskodtam, és ez az álomban teljesen normálisnak tűnt.Na.

Levágtunk egy disznót, de úgy tűnik, senki sem kér szalonnát. | 2004.03.27. - 2012.08.31.

Válasz erre

Előzmény: Gobiakos 2010.12.26. 23:46
Gobiakos
#1145 Gobiakos [13218]
Tényleg kurva gáz, de ilyen majmok is kellenek a világra, mert különben unatkoznánk, ha nem lenne kit szidni...

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2010.12.26. 23:54
Germinator
#1144 Germinator [29825]
Ezzzz ki? Arról nem beszélve hogy az istenadta többesszámban beszél írókról, hülye fasz azt se tudja, kik csinálták a filmet.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: Gobiakos 2010.12.26. 23:46
Gobiakos
#1143 Gobiakos [13218]
"Végignézni is szenvedés volt. Irigykedve néztünk azok után, akik bátran felhagytak a reménnyel, és kimentek a teremből. Nem maradtak le semmiről. A sztori továbbra is erőltetett maradt, a látvány nyomasztó, a színészek meg izomból nyomták, mert valószínűleg nekik sem volt fogalmuk arról, hogy mit játszanak. Ilyen, ha egy forgatókönyvön túl sokat agyalnak, de az okos írók az emberi természetet nem ismerik közben. A sok gázos momemtumból csak egyet említenénk: az álompár számára például az volna a tökéletes szerelmi fészek (amit maguknak megálmondak), ha egy felhőkarcolókkal körülölelt betonrengetegben lenne egy magányos, patinás villájuk. Idilli, nem? Pénzt, azt jó sokat hozott, de álmunkban ne jöjjön vissza!"

forrás: origo filmklub

Válasz erre

skory92
#1142 skory92 [1]
Érdekes egy film volt ez az Eredet, azt meg kell hagyni. Véleményem szerint a film eléggé átlátható, max. két nézés után megérthető a dolog. Elolvastam egy csomó kérdést, igyekszem válaszolni rájuk, ha valakinek szüksége lenne rá. Ha nem, annyi baj legyen. Az alant leírtak vélemények, nem tények. Én így gondolom.

Szerintem a váró problémája (öngyilkossággal lehet csak kijutni, miért para)érthető: az ember meghal egy álomban. Ergo fel kellene ébrednie, de nem ébred föl, hanem le kerül a váróba. De ő ezt nem tudja. Annyit érzékel, hogy álmodott valamit (amire jó eséllyel nem emlékszik, főleg Saito esetében, mivel ő nem rutinos álomjáró, még Cobb se nagyon értette, hogy hol van ő, és mit keres ott, ahol van, miután összezuhant a Mal-al közös világ, és ott találta magát a tengerparton), az álomban meghalt, az álom véget ért, ő felébredt valahol. Nem fog rögtön stukkert nyomni a fejéhez, és kinyírni magát. Egyébként szerintem ezt Nolan Fischerrel kapcsolatban is elbaszta egy kicsit. Az egy dolog, hogy Fischer érdekes dolgokat lát a bárban, de ennyi szerintem senkinek nem lenne elég, hogy pisztolyt nyomjon a saját fejéhez. Odamegy hozzá valaki, akit életében nem látott, hadovál mindenféléről, aztán bemenekülnek egy klotyóba, erre Fischer máris készen lenne szétlőni a saját fejét? Nem hiszem. És itt bukik meg a várós dolog is. Igenis para lekerülni oda. Nem tudják, hogy hol vannak. Csak akkor tudják, ha direkt álomszint-lépcsőzgetéssel lemennek oda, a negyedik szintre=váróba. De ha halállal lezuhannak hirtelen akármelyik szintről, akkor pacsi, ott ragadnak, mert valóságnak hiszik. És amíg nem jön valaki, aki megerősítse őket, addig csak halványan sejtenék, hogy az a váró (homályos álom ugye), és csak ennyi alapján nem nyírják ki magukat.

Amit Matt mond Fischerrel kapcsolatban (miért nem egészségesen ébredt fel), erre szerintem az a válasz, hogy Mal egyszerűen elkapta Fischert, és lezúzta. Ugye ő oda akarta csalogatni Cobb-ot Fischerrel.

Hogy miért dől össze a váróban épített Mal-Cobb féle világ, ez nem derül ki a filmből egyértelműen, erre maximum kitalálni lehet valamit. Szerény véleményem szerint a város is része volt Cobb bűntudatának, ahogy Mal is. Ahogy bevallja magának a dolgot, a város összeomlik.

Cobb először szintről szintre ugrással került a váróba, vagyis mikor odakerült, tudta, hogy miért van ott (Fischerért, Saitoért jöttek), másodszor viszont megfulladt az autóban, ergo meghalt, lekerült a váróba, és elfelejtett mindent. De aztán a kis prögettyűről eszébe jutott.

Ami a gravitáció kérdését illeti: ez sem derül ki egyértelműen. A hang egészen biztosan átjön. A gravitáció - úgy tűnik - több szintre nem terjed ki. Emellett még az a magyarázat is elképzelhető, hogy csak az a gravitációs elhajlás nem adódik tovább, ami az egyel feljebb lévő szintből adódik. Tehát ugye kocsikáztak, a kocsi rázkódott, a hotel forgott, de ha mondjuk valaki megfogja Cobbot a hotelben, miután bealudt,és kidobja az ablakon, Cobbnak a havas szinten szintén nem lett volna gravitáció (ha ez így követhető).

A Fischer Browningról kivetített projekcióját meg nem irányította senki, csak Fischer. De az ő fejében is elültették már a vállalat feldarabolásának gondolatát, illetve azt, amit Browning elmondott. EZ volt a lényeg. Fischer a tudatalattijában már rögzítette ezt a lehetőséget, de még nem tudott róla. A projekcióban azonban ez kivetült.

Aki a váróban meghal, az visszakerül a váróba, csak épp fogalma sincs semmiről (ha be van nyugtatózva. ha nincs, egyszerűen felébredt lásd: Cobb és Mal).

A végével kapcsolatban: az már tutira nem álom. A pörgentyűs izé a végére egyrészt azért kell, hogy sokáig vitatkozzanak róla, másrészt meg jókis Nolan féle átbaszás. A lényeg nem az, hogy Cobb álomban van e, vagy nem. Hanem az, hogy kurvára nem érdekli.

Cobb Mal-on végrehajtott Incepciója nekem tetszik, és szerintem érthető is. Az a kis pörgettyű odabent örökké forog. Innen tudják, hogy álmodnak. Mal eldugta a kis pörgeggyűt az agya legmélyére. Cobb megtalálta, és megforgatta. Ezzel tulajdonképpen nem hagyja nyugodni Malt. Mert amíg forog az a szarság, addig Mal agyában forog az a vacak, tudtáta adva, hogy ez csak egy álomvilág. Örökre. Amíg a kis pörgyettű csak áll, addig Malon múlik, mit hisz. Onnantól kezdve, hogy valaki megforgatja, már nem. Habár azt már nem értem, hogy egy extrakcióval miért nem szedte ki belőle Cobb azt a gondolatot.

Válasz erre

MattMatthew
#1141 MattMatthew [11605]
Nyilván lehet erről beszélgetni, csak most az volt, hogy nem beszélgetni akartál róla, hane csak leírni a véleményedet. Ha nem próbálod meg megérteni, hogy más mit ír és letudni azzal, hogy "nem értelek, de szerintem így van:" akkor nagyon egyoldalúak leszünk.
Prédikáció vége.

Igen, valahogy úgy van, hogy a váróba le lehet menni szintenkénti altatással is, nem csak erős nyugtatóval és halállal, Mal és Dom is így ment le először. Viszont ezzel az a bajom, hogy ha Fischer halállal jutott volna le akkor miért nem "egészségesen" ébred fel? Hiszen Saito feltehetően egyszercsak felébredt és elkezdett tevékenykedni majd megöregedett.

Lehet, hogy azért dől össze a világ mert Cobb beismeri/megvilágosodik, meg lehet, hogy azért mert Fischert újraélesztik, vagyis felébresztik a nem nyugtatóval való "altatásból" (klinikai halálból) így szétesik az álma.
Igen, az elég egyértelműnek tűnik, hogy nem arról van szó, hogy Mal megöli Cobbot.

-Ez mondjuk a film egyik legérthetőbb pontja volt: Nem tudod, hogy mikor álmodsz és mikor nem. Ez igaz a váróra is, ezért kellenek a tárgyak melyek jelzik ezt. Nyilván most nincs szükség arra, hogy kifejtsem milyen értelmi képesség kell ennek az alapvető dolognak a felfogásához.
-Erre jönnek rá a végén Dommal, hogy ők tulajdonképpen álmodnak, Dom sincs tisztában ezzel, látszik az arcán amikor felismeri és a mondataik is ilyen 'emlékezetből idézett' hangulatúak.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: McCl@ne 2010.12.09. 22:40
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1140 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5109]
Amit írtam, annak igazából semmi jelentősége. Egy inside-joke a túl sokat agyalóknak - olyan, mint kalapos jelenet az elején The Prestige-ben, azzal együtt, hogy felhívják a figyelmünket, hogy a bűvésztrükk-csalás áldozatai vagyunk.

Itt is pont ilyen.

Válasz erre

Előzmény: McCl@ne 2010.12.09. 22:40
Rohamoszti
#1139 Rohamoszti [3802]
Nem tudom, szerintem az van, hogy aki még nem volt a váróban, de erről mintha szó is lett volna a filmben az elhiszi arról, hogy az a valóság azért tud leélni ott egy életet, mert meg van győződve róla és Saito ezért nem lőtte magát főbe amíg nem jött Cobb, lehet ilyesmi áll a dolog hátterében.

Válasz erre

Előzmény: McCl@ne 2010.12.09. 22:40
McCl@ne
#1138 McCl@ne [13401]
Mivel ebből egy kurva szót nem értek, így inkább leírom, szerintem hogy van/kéne lennie:

Saito és Fischer is meghalnak, előbbit az első szinten nyírják ki a projekciók, utóbbit a 3. szinten Mal. Mindketten a Váróba kerülnek, ami ezek szerint megegyezik a 4. szinttel, így aztán nem csak halállal, de egy újabb szintű álom-az-álomban megoldással is le lehet oda jutni. Ezért megy le ezzel a módszerrel Cobb és Ariadne, és ezért találják meg Fischert, ill. ezért mondja az ugrás előtt Cobbnak Ariadne, hogy "találd meg Saitot", mert ugye ott kell keresni...

Amikor azt írtam, hogy Cobb újra a Váróban találja magát, akkor azt úgy értettem, hogy nyilván meghal, amikor összedől az általuk épített világ, ahogy elszakadnak egymástól. Aki még mindig segghülye és nem érti, annak elmondom tételesen, mert a film ezen részét nem rágja a szánkba senki, így a Dark Archonhoz hasonló kibaszott idióták nem is érthetik: Cobbot a végtelenségig gyötörné a bűntudat amiatt, amit Mallal tett, de a Váróban beismeri, hogy miatta lett öngyilkos a felesége, ill. hogy neki is szerepe van benne... ez a felismerés egy folyamat része, egy olyan folyamaté, aminek a végén Mal, mint kísértő emlék megszűnik létezni, vele együtt a világ is, amit együtt alkottak... Tiszta sor, el is mondják a filmben, hogy a Váróban az van, amit otthagytak. Ahogy bevallja, mit tett, úgy dől össze a világuk, valószínűleg ennek a folyamatnak a végén "hal" meg ő is, ezért ébred újra a Váró szintjén, a vízben...
Ezzel az elmélettel viszont szintén bajok vannak, vagy legalábbis kérdések merülnek fel:
- ha a Váróból úgy lehet kijutni, hogy öngyilkos leszel, vagy meghalsz, akkor miért akkora para odajutni? Tulajdonképpen csak egy lépcsőfok, a sima álomból amúgy is úgy ébrednél fel, hogy megölöd magad.
Mert a Váróból így lehet kijutni, egyértelműen ezt sugallja a film majdnem legutolsó jelenete, amikor az öreg Saito Cobbal beszél, majd a pisztolya után nyúl...
- ha viszont ez így van, akkor minek ez a hercehurca a végére, Saito simán ki is nyírhatná magát
Vagy ehhez meg kell öregedni? El kell telnie az időnek, amíg a valóságban a szer már nem hat? Ezt honnan tudják lent?

Mondom, el lehetne erről beszélgetni, csak olyan hülyékkel felesleges, akik olyanokat írnak, hogy Mal a végén leszúrja Cobbot és ő ebbe hal bele. Baromság. Nézzétek vissza a végét, Cobb arca kb. rezzenéstelen, semmi jele komoly sérülésnek, egyszerű kirohanás az egész...
Téphetjük itt a szánkat, max annyira derül fény, hogy van, aki mindent megértett, amit lehet, és van, aki ott tart, hogy az nyitójelenet és a végén látható jelenet nem ugyanaz (tényleg, aki szerint ezek direkt különböznek, az elmagyarázná, hogy miért? )

Respect is not given. It's taken.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2010.12.09. 14:18
McCl@ne
#1137 McCl@ne [13401]
Azt szeretném megkérdezni, hogy te miről beszélsz?

Respect is not given. It's taken.

Válasz erre

Előzmény: Dark Archon 2010.12.09. 13:16
Obi1
#1136 Obi1 [1410]
Cobb ezt mondja a 4. szinten:
"Saito's dead by now, that means he's down HERE somewhere"
Ami egyértelműen azt mondja ki hogy ez szint már a limbo.

Power-saw to people!

Válasz erre

Előzmény: McCl@ne 2010.12.09. 12:20
Rohamoszti
#1135 Rohamoszti [3802]
Lehet hogy ez egy f*sság, de azért beírom: Szóval mondják azt, hogy miután a szív megáll az agy még funkcionál 7 percig. Így pedig ugye lehetséges, hogy lemenjenek Fischer álmába, ahol több idejük van az előző szinthez képest mert az idő szintenként hatványozódik amit ugye tudunk. És ahogy folyamatosan áll le Fischer agya, pusztul el a világ azon a szinten és Leo valóban csak azután kerül a váróba miután meghal azon a szinten.

Válasz erre

Creativ3Form
#1134 Creativ3Form [33858]
I know, csak poénos akartam lenni

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Előzmény: subject17 2010.12.09. 15:53
subject17
#1133 subject17 [6519]
Na akkor még egyszer a szöveg, amit MattMatthew másolt be:
"In the first scene, when the guard says "he had only these", and places Cobb's gun and totem on the table, the totem is tilted with the longer end up and it is stable enough not to fall down. When Cobb is brought in, the totem is lying stable, with its long end down and short end up."


Annyi, hogy a totem helyzete változik az asztalon.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: Creativ3Form 2010.12.09. 15:48
Creativ3Form
#1132 Creativ3Form [33858]
Baki? Nincs Saito szobájának ablakén rács?

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Előzmény: subject17 2010.12.09. 15:10
Germinator
#1131 Germinator [29825]
Nem, még nem néztem meg, de amiket én hallottam indokok (Leonardo DiCaprio "öregebb" - hamis, mert egyszerűen csak homokos a haja, a szakálla meg a szemöldöke; meg hogy bizonyos sorokat más szereplők mondanak, pedig abba bele sem gondolnak, hogy Leo egyszerűen csak megismételte azt, amit Saito mondott), nem voltak túl megalapozottak. Meg hát mi értelme lenne annak, hogy a két jelenet más legyen? Úgy a logikus, ha ugyanaz, mivel... szóval értitek. Ez magától értetődő.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2010.12.09. 15:34
MattMatthew
#1130 MattMatthew [11605]
Megnézted a forgatókönyvet? Nem kötözködésből, csak a miatt kérdem mert én is hallottam, hogy van különbség de jómagam nem találtam erre utaló jelet.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2010.12.09. 15:06
MattMatthew
#1129 MattMatthew [11605]
Hoppsz.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: subject17 2010.12.09. 15:10

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.