Amúgy már hivatalos: A Mercedes istálló hivatalosan is bejelentette, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher lesz 2010-ben Nico Rosberg csapattársa.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
Schumi neve akkor is egyet jelent a Ferrarival, akár érdekel akár nem. Amúgy ki is mondtad a lényeget: a csúcson hagyta abba. És ha most ne adj isten nem fog menni neki, azzal saját magának árt mind önbizalmi, mind megbecsülési szempontból, hiszen hiába nyert 7 VB címet, akkor is az orrára vetik majd, hogy "nem kellett volna visszatérnie a vénembernek." And tudom, hogy ezt se érdekel téged, de ettől még a tény az tény, és ha egy kicsit józanul gondolkodnál, te is belátnád. Schumi már nem a fiatalkori önmaga, úgyhogy ne igyál rá mérget, hogy simán nyeri a bajnokságot. Ezt még a legfanatikusabb fanok se gondolhatják így, hogy ennyi kihagyás és után, 40 évesen ő majd simán elveri a mezőnyt. Persze, kívánom neki a sikereket, de akkor is számít a kor, hiába edzett folyamatosan. Ez az edzés ugyan is nem ugyan az, amikor a hetente illetve kéthetente megrendezett futamokra edzett. Azt ugyan is te sem gondolhatod komolyan, hogy amióta visszavonult, ő tovább folytatta és elvégezte azt a felkészülési hacacárét, amit még versenyzőként.
Szóval kívánom neki a legjobbakat, de akkor sem döntött jól szerintem. És ezt a rajongók durván 90%-a így gondolja még akkor is, ha hozzám hasonlóan szurkolni fognak neki.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Szerintem meg nagyon is jól döntött.
Amikor abbahagyta, előre látta a Ferrari sikertelenségét, csúcson kell abbahagyni.
Most meg ott van Brawn, valószínűleg egy ütőképes kocsi (nyilván nem tért volna vissza, ha azt gondolja, szar az autó) és szerintem simán nyerni fogja a bajnokságot. Az autóversenyzésnél a 40 év nem olyan sok, egyáltalán nem számít, Schumi nem hagyta abba az edzéseket, miután visszavonult.
És nem nagyon érdekel, hogy nem a Ferrariba tér vissza, az a lényeg, hogy egyáltalán visszatér és feldobja kicsit a versenysorozatot.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
A véleményem nagyjából megegyezik azzal, amit leírtál. Valószínűleg az idei sikertelen visszatérési kísérlet olyan szinten felébresztette benne a versenyzési lázat, hogy most nem az általad is felsorolt racionális szempontok figyelembevételével döntött, hanem érzelmi alapon. Nem hiszem, hogy nem lesz rövid időn belül versenyképes, azt sem, hogy csapaton belül Nico Rosberg lenyomja majd őt, ezzel együtt tőle mindenki a győzelmeket várja majd, mert ez a kép alakult róla ki róla az emberekben (még az utolsó két ferraris év ellenére is). Ezt most kockára teszi egy olyan csapatnál, ahol gyakorlatilag a nulláról kell felépítenie magát és a csapattal való kapcsolatát is, azzal együtt, hogy talán Ross Brawn személye jelentheti a sikeres visszatérés garanciáját, hiszen eddig valamennyi bajnoki címének a részese volt. Én is úgy vagyok ezzel, hogy 13 év szurkolás emlékét nem lehet csak úgy kitörölni, ezért most is tiszta szívemből szorítok majd neki, de nem felhőtlen az örömöm.
Nem örülök neki...Schumacher neve egyet jelent a Ferrarival, erre most a Mercedes pilótája lesz. Igaz, ez nem a Hakkinen féle McLaren Merci, de akkor is. Nagggyon nem örülök. Ha a Ferrariba tért volna vissza úgy, hogy Massa még nem versenyképes és helyettesíti pár futamon, akkor ok, abba benne lette volna. De így? Persze ettől még neki fogok szorítani, csak nem kéne a saját hírét lerombolnia ezzel, ugyan is hiába zseni, kihagyott pár évet, plusz 40 éves. Rengeteg fiatal, gyors tehetség van, akikkel nehéz dolga lesz. Nehogy fél távnál megbánja.
Szerintem nem döntött jól.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Ma 11:30-kor sajtókonferenciát tart a Mercedes, ahol nagy valószínűséggel bejelentik Schumacher szerződtetését, aki egy évre írt alá a csapathoz. Továbbra is vegyesek az érzéseim ezzel kapcsolatban, mert mindig is bíztam a visszatérésében, de nem igazán így. Forza Ferrari, hajrá Schumacher!? Ez így elég hülyén hangzik majd.
Igen, az RB5 aerodinamikailag egye remekmű, ezért körözték le mesze a gyáriakat. A légellenállással zzal max 1-2 pályán gyűlt meg a bajuk, a belsővel több problémájuk volt. A Renault meg az egyik legmegbízhatóbb gép volt, csak hát az egyik leglassabb is.
Háát kb ebből is az következik, hogy nem alapvetően a motorral lehetett baj, hanem azzal, hogy nem tudták megfelelőképpen implementálni a motort az egészbe.
Bár a VB végeredményét nézve azért ez összességében jobban sikerült, mint a Renault gyári csapatnak.
Nem is a teljesítménnyel volt gond hanem a megbízhatósággal. A gyári Renault-ban szinte 0 meghibásodás volt az egész szezon alatt, a bikáknál meg előfordult futam alatti füstölés, valamint az edzéseken is sok gondjuk volt vele. A Renault mérnökeinek pedig kb lövésük sem volt, hogy ezeket mi okozza. Ezért született meg ilyen nehezen ez a megállapodás.
Mint kiderült az idén - köszönhetően a korlátozásoknak - nem a motor az elsődleges tényező a siker felé vezető úton.
Jó, talán a Mercedes kicsit mintha előrébb járt volna a többieknél.
De erre meg pont a Renault motoros Red Bull volt az ellenpélda.
Szerintem ebben a formában a Renault többé nem nevezhető gyári csapatnak, akkor sem, ha a nevük megmarad. Ez a konstrukció talán közelebb áll egy motorbeszállítói megállapodáshoz, amit már a bejelentés előtt is azzal magyaráztak, hogy a Renault nem akarja megsérteni a Concorde Egyezményt. A lényeg ettől függetlenül az, hogy így nem csökken tovább a résztvevők száma, ezzel együtt az is eldőlt, hogy a Red Bull marad a Renault motoroknál. Az most más kérdés, hogy ezzel jól járnak-e, vagy sem.
Erre vártam, tényleg jó hír. Igaz, eddig úgy tűnt, a Renaulthoz kerülhet, de lehet, hogy még jobban is járhat így hosszútávon, főleg, ha a Renault ma tényleg bejelenti, hogy csak névleg marad a Forma 1-be és magánkézbe adja a csapatot.
De igen, HA Summerton-Hildebrand párossal állnak rajthoz. Viszont Glocknak azóta szurkolok, amióta az F1-ben van, csak nem hangoztattam, di Grassi pedig nagyon jó pilóta.
Azért lassan kezdenek elfogyni a szabad helyek, és a tapasztaltabb pilóták is, akik idén is versenyeztek.
Az utolsó, még versenyképesnek tűnő hely a Mercedesnél van. És Heidfeld az, aki még tapasztaltnak tekinthető, lényegében mindenki más, aki idén versenyzett, már vagy helyet talált (pl. Glock, Trulli) vagy egyébként sincs komoly tapasztalata (pl. Grosjean).
Nem azt mondtam, hogy béna, csak annyit, hogy más névvel biztosan nem beszélnének róla ennyit, bár ez nyilván természetes, kell a szenzáció, hogy ismét lesz egy Senna a Forma 1-ben. A kor régebben nem számított ennyire, sőt természetes volt, hogy a Forma 1-be csak érettebb pilóták kerülnek be, alacsonyabb kategóriákban szerzett bőséges tapasztalattal, ami nagyjából Raikkönen belépése óta már koránt sem törvényszerű, sőt azóta különböző tehetségkutató programokban gyakorlatilag kinevelik az tehetséges jelölteket, akik egyre fiatalabb korban jutnak versenyzési lehetőséghez. Ehhez képest Senna se nem fiatal, se nem tapasztalt, ami biztosan nem válik előnyére. Arról nem is beszélve, mekkora terhet jelent majd neki a nagybátyja öröksége, még akkor is, ha szerinte ez nem lesz gond. Nagyon kíváncsi vagyok, ilyen körülmények között mire lesz képes, de szerintem benne van a teljes kudarc lehetősége is a Forma 1-es pályafutásában.
Ne feledjük, hogy Senna 2008-ben 2. lett a GP2-ben, szóval nem béna, de eddig semmi kiemelkedőt nem alkotott. A kor nem számít szerintem, Hill 32 volt, Webber pl 26, Bruno pedig hátrányban volt, hiszen Ayrton balesete miatt nem engedték versenyezni, és ha jól emlékszem akkor 2006-ban indult újra F3-ban, lényegében az alapokról. Ha a Honda nem vonult volna ki, akkor idén már versenyzett volna, csak Brawn inkább Barrichello-t választotta.
Bruno Senna egyenlőre csak a neve miatt érdekes, de én sem látok benne túl sokat, ráadásul manapság már nem éppen ideális, ha valaki 27 évesen kerül be a Forma 1-be, olyan kevés tapasztalattal, amennyi neki van. A Ferrari párosától Alonso miatt nagyon félek, de a Hamilton-Button csata sem igérkezik hétköznapinak (véleményem szerint Button óriási hülyeséget csinált ezzel a szerződéssel, igaz ő mindig erről volt híres ). A Kubica-Kobayashi páros valóban jó hangzana, ahogyan a Hülkenberg-Barichello is, mivel ez utóbbi tényleg a generációk harca lesz. Nagyon bízom benne, hogy Schumacher végül nem tér vissza a Mercedeshez, pusztán azért, mert nem szeretnék közte és a Ferrari (jobban mondva csak Massa) között őrlődni. Önző dolog, de ez van.
Remélem a retyó leigazolja Kamui-t, megérdemelné. Újoncok közül a USF1-re vagyok kíváncsi, mert ha összejön a Summerton-Hildebrand páros, akkor amcsi zászlóval tekerem magam körbe kéthetente, az tuti. Sennát nem tartom nagy ásznak, inkább Kova szintűnek, Hülkenberg viszont jó lesz nagyon. Kimi kiválása után Glock volt a nagy favoritom, kivi leszek h mihez kezd a Virginnel. MS visszatérésén is röhögnék egy nagyot. Jó év lesz ez szerintem, Williams párosa állat, ők szimpik, a mekinél és a ferkánál viszont lesznek bonyodalmak, ez tuti. Érdekes lesz, hogy a másfél gyári csapaton kíül csak privátok vannak, nagy harc lesz
De la Rosa szereplése szerintem is nevetséges lenne, ő azért már nem ide való. Trulli is egy nagy kérdőjel, kíváncsi vagyok, hogy egy újonc csapatnál mennyire tud majd motivált maradni a mezőny hátsó felében küzdve, mert ez a Toyotánál sem volt éppen az erőssége.
Újoncból egyenlőre tényleg kevés van (Senna, Hülkenberg), de azért még van kiadó hely bőven, a rutinos pilóták pedig lassan azért elfogynak. Nem csodálkozok egyébként rajta, hogy a most belépő csapatok nem akarnak két abszolút kezdővel nekivágni a következő idénynek, az nem igazán segítené a gyors fejlődésüket. Viszont Kobayashit valaki nagyon gyorsan leigazolhatná már, mert őt nagyon jó lenne versenyezni látni jövőre is.
Tényleg jó páros, de azon röhögök, h elvileg 6 hellyel több van, mint idén, mégis ugyanazok a nevek forognak csak. Vicces. Jó lenne pár újonc is, pl de la Rosa takarodjon a búsba.
A Lotus bejelentette, hogy Jarno Trulli és Heikki Kovalainen lesz a két pilótája a következő szezonban. Újonc csapathoz képest nem rossz felállás, a tapasztalat a kezdeteknél sokat segíthet.
Igen. De most akkor a 8. helyezett jobban jár, mint eddig, mert ő háromszor annyi pontot kap jövőre a helyezéséért, mint idén. A 10. meg szintén, mert ő meg semmit sem kapott eddig.
Mindig kicsit óvatosan figyelem, ha egy (relatíve) jól bevált szabályon módosítanak.
Azért szerintem abban egyetértünk, hogy a győztesnek eddig járó 10 ponthoz képest a jövőre kiosztott 25 pont igencsak nagy ugrás. Bár én magam is úgy gondolom, hogy jobban kell díjazni a dobogós helyeket, mert így talán jobban fognak küzdeni érte. Persze ez azzal is járhat, hogy az egyes csapatok között hatalmas szakadékok lesznek a pontok tekintetében (is).
Idén a tizedik helyezett egyetlen pontot sem kapott, úgyhogy jövőre biztosan többet fog érni. Nagyon tetszik az 5 pontos ugrás az első négy helyen, így talán érdemesebb lesz küzdeni a jobb helyezésért az élen is, bár majd kiderül, hogy a sok megszerezhető pont miatt gyakorlatban ez mennyire fog érvényesülni.
Elfogadták az új, 2010-től érvényes pontrendszert, mely szerint az eddigi 8 helyett 10 pilótát pontoznak majd, hivatkozva a megnövekedett mezőnylétszámra.
A helyezések alapján a pontozás a következőképpen alakul:
1. 25
2. 20
3. 15
4. 10
5. 8
6. 6
7. 5
8. 3
9. 2
10. 1
Mondjuk nem teljesen világos, hogy a 7. és a 8. hely között miért 2 pont az ugrás, amikor előtte és utána is 1-1...
Nagyon örülök a Saubernek, remélem a retyó kizúg és jön helyette a Prodrive. Fura belegondolni, h valszeg több új csapat lesz, mint régi.
Kimit sajnálom, de szerintem a 3-4. futam után már folyamatos pontszerző lesz, az S2000-essel is kat 4. helyen ment asszem míg ki nem zúgott, és Aléntől se volt messze, másfél perc, de azt a hátrányt az első 7-8 szakaszon szedte össze, utána tartotta a tempót simán, összetett 15. volt.
Ettől függetlenül remélem, hogy 2011-ben visszatér. Ja és az eurosport nem adja jövőre a wrc-t