25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Forma 1 2010

balays82
#610 balays82 [14276]
Lehet elfogultsággal vádolni, de szerintem a szabálykönyv alapján sincs igaza Alonsonak. Az FIA sportszabályzatának 40.13-as bekezdése alapján, "ha a verseny úgy fejeződik be, hogy a biztonsági autót pályára küldték, az az utolsó körben be fog menni a boxba, a versenyautók pedig normál módon mennek a kockás zászlóig, előzés nélkül."

Értelmezésem szerint ez annyit jelent, hogy a verseny leintéséig fennáll az a körülmény, ami miatt beküldték a biztonsági autót, ezért, bár az utolsó körben elhagyja a pályát, hogy ne mögötte érjenek célba az autók, de a pálya minden részén kint marad a "SC" jelzés és a sárga zászló. Ez nem elméleti fejtegetés, volt már rá példa a gyakorlatban, a tavalyi Ausztrál Nagydíjon, ahol tisztán látszik, hogy néz ki egy biztonsági autós befutó. Safety car sehol, csak "SC" tábla, meg sárga zászló. Ez az az eset, amire a 40.13 vonatkozik. Tegnap viszont nem ez történt, kihívták a biztonsági autót a pályáról, zöld jelzést adtak a pilótáknak, vagyis a verseny nem úgy fejeződött, be hogy a biztonsági autó a pályán volt. Ez az amit Ross Brawn is próbált bizonygatni, de a versenybíróságot nem érdekelte. Gondolom, jöttek a "szabály az szabály" szöveggel, más érvük nem nagyon lehetett.

Schumacher, Alonso és a Rascasse kanyar viszonyából a jelek szerint Schumi csak rosszul tud kijönni, mégis mekkora különbség van a 2006-os és a mostani eset között.

Válasz erre

Előzmény: Eric 2010.05.17. 00:23
bodajoci
#609 bodajoci [4958]
Meg tényleg, ha nem lehetett volna ott előzni, akk mi a ráknak lépett mindenki oda a gáznak, mint állat???Mert zöld volt minden, még talán az ég is eheheeh Na ennyit erről. Ha zöld akk zöld, vagy ha úgytetszik GREEEN, amit az indyben is ordibálni szoktak, tehát onnantól szabad a gazda.Ennyi!

“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)

Válasz erre

bodajoci
#608 bodajoci [4958]
Ez megint az f1-re jellemzőKitalálnak egy új szabályt, nevezetesen, h a safety car vonaltól lehet előzni, de elfelejtik megváltoztatni az uccsó körös safety car szabályt...szánalom. Végülis mind2 félnek igaza van, vagy egyiknek sincs

“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)

Válasz erre

Eric
#607 Eric [20761]
Nagyjából pont (illetve többek között) azért vannak a jelzések a pályán, hogy a versenyzőknek ne kelljen a szabályzat összes cikkelyét kívülről nyomniuk, adott esetben a másodperc tört része alatt.
Itt pontosan arról van szó, hogy a Charlie papa balf@szsága miatt egy versenyző szenved.
No már most, ha beismerik, hogy az öreg elqrta, akkor mi van Alonsoval?
Mert Alonsonak is lehet igaza adott esetben a szabálykönyvre hivatkozva.

Én továbbra azt mondom, hogy versenyszituációban egy versenyzőnek elsődlegesen a pályabírók jelzéseire kell hagyatkoznia.

"Dilisek ezek a rómaiak...!"

Válasz erre

Előzmény: szbszig 2010.05.17. 00:10
szbszig
#606 szbszig [33601]
Ja, Ross Brawn is biztos már a kora miatt nem érti a helyzetet, és azért magyarázza a lenti videón, hogy Schuminak volt igaza...

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Előzmény: balays82 2010.05.16. 23:55
balays82
#605 balays82 [14276]
Az jó, ha neked egyértelmű a szabály, kár, hogy pl. Charlie Whiting szerint nem az. Pedig, ha neki is ilyen egyértelmű lett volna, akkor nem adnak zöld jelzést, ami alapesetben azt jelenti, hogy lehet előzni, és nem hozzák kellemetlen helyzetbe a Mercedes csapatát, akik jóhiszeműen azt feltételezték, hogy csinálhatják, azt a pályán, amire feljogosították őket. A szabálykönyv egy homályos pontja áll szembe a pályán megjelenő zöld jelzéssel. Az lehet, hogy Alonso fejében ott van az egész szabálykönyv, ezért rögtön tudta, hogy mi a helyzet, de gondolni kellett volna a kevésbé tájékozott, meg az olyan öreg, már könnyen felejtő pilótákra is, mint Schumacher, akik azt hitték, hogy amit a pályán látnak, annak hinni is lehet.
Egyébként a Mercedes fellebbezett, bár úgysem fog megváltozni a döntés.

Válasz erre

Előzmény: Ghoost 2010.05.16. 23:28
Ghoost
#604 Ghoost [11787]
Ez egy verseny, jól hitted, a formula 1, ahol az a szabály, hogy vannak szabályok.

"a szabályzat 40.13-as cikkelye kimondja, hogy a pilóták nem előzhetnek, ha a biztonsági autó az utolsó körben a pályán volt..."

Szerintem is baromság, de ha van ilyen szabály akkor azt mindenkinek be kell tartani, akárhányszoros világbajnok. Sok ember igazságérzetét bántja most ez, joggal, de nem lehet mit tenni, szerencsétlen szituáció, eleve baromság volt elengedi őket arra a 2 kanyarra.

Válasz erre

Előzmény: Madrac 2010.05.16. 23:40
Madrac
#603 Madrac [4263]
Szoval zold lampanal nem szabad elozni? En meg azt hittem ez 1 verseny volt...

Quoth the raven, `Nevermore.'

Válasz erre

Előzmény: Ghoost 2010.05.16. 23:28
U.R.H.
#602 U.R.H. [4178]
Igen. És Hamiltont miért nem büntettük meg soha? Jó persze, azok nem olyan egyedi esetek. Meg ott a legkisebb amit ki lehet rá róni az a figyelmeztetés. De azok is szabályáthágások voltak.

Ráadásul itt minden jelzés arra utalt, hogy a verseny elkezdődött. Nem érzem én ezt teljesen igazságosnak.

Áhh, mindegy. Bár igazából tök mindegy. a Vb álláson úgyse változtatott. Hagy örüljenek az anti schumacheresek.

Válasz erre

Ghoost
#601 Ghoost [11787]
A szabály teljesen egyértelmű, amit megszegett, az már kevésbé, hogy miért van rá szükség, de létezik, és mivel itt egyértelműen pozícióváltozást történt a szabálytalanság miatt, büntetni kellett, annak pedig ez a legenyhébb módja.

Válasz erre

Előzmény: U.R.H. 2010.05.16. 23:22
U.R.H.
#600 U.R.H. [4178]
Pfff, basszáatok meg! Most értesültem erről, hogy +20 mp-es büntit kapott schumi. Ez valami kurva vicc.

Eleve zöld jelzés volt +, ha zöld jelzésen belül is a sárga jelzés szabályai érvényesek, mi a búbánatos szarért, taposott mindenki a gázba és a mi a halálért ment ki a safety car?!

Alonso is minek nyilatkozik utána ilyet, hogy ő hagyta halál nyugodtan elhajtani schumit, mert tudta, hogy úgyis megbüntetik. Hát nem tudom, lehet én néztem félre valamit, de nekem nagy úgy tűnt az a jelenet, mintha Alonso csak úgy hagyta volna, a 7szeres világbajnokot előzni. Persze nagoyn mit csinálni nem tudott.


Alonsot én nagyon nem szerettem régen, most kezdtem kicsit megkedvelni az idén, de a multkori boxutcás bejáratnál való előzése, meg ez a mostani nyilatkozat után, ugyanúgy odasorolom Hamilton mellé.


Amit még nagyon szeretek, hogy Hamilton ilyen alapvető szabályokat szeg meg és folyton csak figyelmeztetőket kap. Schumacher átlép valami elég értelmetlen és kb teljesen nem egyértelmű szabályt és rögtön megbasszák 20mp-re.


Áhh! Ezen most nagyon felbasztam az agyam. Számomra akkoris parádés és igazi Schumacheres előzés/manőver volt.

Válasz erre

szbszig
#599 szbszig [33601]
Röhej.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Előzmény: balays82 2010.05.16. 18:47
balays82
#598 balays82 [14276]
Na igen. Nekem egyébként az is furcsa, hogy elvileg mindenkinek tudnia kellett, mi a szabály ebben az esetben (kivéve a Mercedest, mivel ott nyilván tök hülyék dolgoznak), mégis a safety car távozása után Webbertől kezdve mindenki látványosan rálépett a gázpedálra, pedig akár be is gurulhattak volna sétatempóba. Alonso volt a legjobban értesült, ennek ellenére sikerült kipörgetnie a kerekeit, amitől megcsúszott, de nyilván nem azért, mert ő is gyorsított.
Egyre inkább kezd visszatérni az a Schumacher, aki három éve visszavonult, de sajnos úgy néz ki, hogy az ilyen balhék is hozzá vannak ragadva. Érdekes, hogy eddig nagyon engedékeny volt a versenybíróság, minden boxutcai és pályán elkövetett veszélyes manővert megúsztak a résztvevők egy egyszerű figyelmeztetéssel, de most keményen büntetni kellett. Fő a következetesség.

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2010.05.16. 18:56
KisCsirkee
#597 KisCsirkee [16989]
Naneeeee....

Charlie bácsi most nagyon elkúrta ezt a döntést, mivel teljesen jogtalan, és remélem a Mercedes megóvja! Ugyanazt mondta, amit mi is elmondtunk itt, az RC lehívta az SC-t, a zöld zászló pedig lengett... Teljesen, 100%-ig szabályos manőver volt, Alonso bealudt. Ez a döntés igazából teljesen szánalmas, hisz nem is kérdéses, mi volt jogos. Kíváncsi vagyok, ha nem Alonso és nem a Ferrari lett volna a sértett, akkor is így döntöttek volna-e...

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2010.05.16. 18:56
Nayrobi
#596 Nayrobi [2883]
Érdekes...

PSN: nayrobi11

Válasz erre

Előzmény: balays82 2010.05.16. 18:47
LiT
#595 LiT [20136]
Rohadt csaló gecik! Zöld volt a lámpa. Szabályos előzés volt.
Akkor miért kapott büntetést???

Szánalom ez a Forma-1 már.

We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...

Válasz erre

Eric
#594 Eric [20761]
Röhej...
Kíváncsi lennék az indoklásra, ui. a versenyzőknek elsősorban a pályabírók utasításait, jelzéseit kell követniük. A képeken pedig egyértelműen látszott a zöld "zászló".

"Dilisek ezek a rómaiak...!"

Válasz erre

Előzmény: balays82 2010.05.16. 18:47
Kemloth
#593 Kemloth [3310]


+1 gratuláció.

Válasz erre

Előzmény: balays82 2010.05.16. 18:47
Creativ3Form
#592 Creativ3Form [33858]
Pont most akartam írni, a kurva anyjukat!

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Előzmény: balays82 2010.05.16. 18:47
balays82
#591 balays82 [14276]
Schumacher végül büntetést kapott az előzés miatt, 20 másodpercet hozzáírtak az idejéhez, vagyis így pontot sem szerzett. Azok büntetnek, akik hibáztak, gratulálok nekik a döntéshez!

Válasz erre

Nayrobi
#590 Nayrobi [2883]
Miért nem lepődök meg ezen...

PSN: nayrobi11

Válasz erre

Előzmény: balays82 2010.05.16. 16:35
balays82
#589 balays82 [14276]
Így van. Semmi értelme nem volt kimennie a biztonsági autónak, ha ugyanolyan szabályok lettek volna érvényben, mint amikor bent van. A felelősség egyértelműen a versenybíróságé.

Schumacher: "A csapat azt az információt kapta a versenybíróságtól, hogy szabad a pálya, és a szabály szerint a boxutca bejáratánál található biztonsági autós vonal után szabad az előzés. A baleseti helyszín tiszta volt, így nem tudom, hogy mi nem lett volna szabályos ebben. Nem baj, így legalább vitatkoznak egy kicsit, és így izgalmas lesz." (forrás: www. motorsportal.hu)

Egyébként meg adják vissza Alonsónak a 6. helyet, kit érdekel. Az előzés akkor is gyönyörű volt.

Válasz erre

Előzmény: KisCsirkee 2010.05.16. 16:42
KisCsirkee
#588 KisCsirkee [16989]
Mint az előbb is írtam, szerintem a Race Control rendelte le a Safety Car-t, így teljesen szabályos volt a manőver. Ha nem rendelik le, valószínűleg nem írják ki, és ahogy te is mondod, sárga zászló alatt fejezik be a futamot, természetesen előzés nélkül.

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: balays82 2010.05.16. 16:39
balays82
#587 balays82 [14276]
Sajnos az. Egyébként itt egy kép, ami egyértelműen Schumacher mellett szól. Zöld a jelzés, vagyis lehet előzni. Lehet, hogy nem így szól a szabály, de akkor nem Schumi hibázott.

Válasz erre

Előzmény: KisCsirkee 2010.05.16. 16:37
KisCsirkee
#586 KisCsirkee [16989]
Tipikus...

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: balays82 2010.05.16. 16:35
balays82
#585 balays82 [14276]
"Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elmondta, hogy mivel a szabályok nem fogalmaznak egyértelműen, a versenybíróság dönt ebben a kérdésben."
(forrás: www.motorsportal.hu)

Akkor itt van. A versenybíróság, tagjai között Damon Hill. Pikáns.

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2010.05.16. 16:33
KisCsirkee
#584 KisCsirkee [16989]
Szerintem nem éppen egy F1-es karbonszálas kormány jelenti ezekre az autókra a legnagyobb veszélyt...

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: Dino 2010.05.16. 16:31
Nayrobi
#583 Nayrobi [2883]
Naigen, meglátjuk h mi lesz ebből. Viszont mindenkit felakasztanék, ha kijön egy olyan nyilatkozat az FIA-tól, hogy "nem egyértelműek a szabályok". Jellemző lenne rájuk.

PSN: nayrobi11

Válasz erre

Előzmény: KisCsirkee 2010.05.16. 16:24
Dino
#582 Dino [5991]
szbszig: ugyanezen gondolkodtam én is végig, hogy kit érdekel a kormány ára, aki ráhajtott, simán nekicsapódhatott volna miatta a falnak is akár pl. egy defekttel vagy bármi. Ennek ellenére a szokás szerint "remek" kommentátorok a 45 millió forinton rágódtak.

Válasz erre

Előzmény: szbszig 2010.05.16. 15:10
Kemloth
#581 Kemloth [3310]
Schumi!! Ez fasza volt.

Viszont: mi van Vettellel? Mmint Webberhez képest. Vagy csak az ausztrál kattant be annyir,a hogy úgy veri most Vettelt, mint Barcelona előtt Vettel őt?...

Válasz erre

KisCsirkee
#580 KisCsirkee [16989]
De tulajdonképpen az SC-t lerendelte a Race Control, hisz kiírták, hogy bejön még abban a körben, így technikailag nem mögötte értek célba.

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2010.05.16. 16:20
Nayrobi
#579 Nayrobi [2883]
"If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

szopi

PSN: nayrobi11

Válasz erre

balays82
#578 balays82 [14276]
Nem sok mindent lehet elmondani a futamról, de Schumacher megcsinálta az év előzését. Alonso arckifejezése érdeket volna.

Válasz erre

KisCsirkee
#577 KisCsirkee [16989]
De 2 futam alatt...

Viszont Schumit a végén, illetve Barichello és a kormány esetét megkönnyeztem...

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2010.05.16. 16:13
Nayrobi
#576 Nayrobi [2883]
Soha többet nem nézek F1-et, ha a Red Bull világbajnokot csinál Webberből.

PSN: nayrobi11

Válasz erre

ufodani
#575 ufodani [17696]
Alfonsó meg mi az álmosságot csinált itt.Megcsinálja a lényeget,erre elhajint belőle pontot.Ehhez azért kellett az Öreg rutinja és helyzetfelismerő képe. Nagyon ment a Rönó most is.
Gyula ejakuálása itt a végén..áá

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Falusi
#574 Falusi [763]
Na ez is egy jó futam volt. Gratula Webbernek, amit meg Alonso művelt...rég volt már, hogy ennyire élveztem volna az egy autóra való koncentrálást.

Válasz erre

Creativ3Form
#573 Creativ3Form [33858]
Ejjjhehehehehehehhááááá SCHUMI! Ravasz volt az öreg Gratula Webbernek, Kubica elbaszta a rajtot, ahogy múlthéten is. De ez semmit nem von le Webber teljesítményéből, szép volt.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

szbszig
#572 szbszig [33601]
Gyula mindjárt elélvez Schumi előzését látva...

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Toki
#571 Toki [5086]
Na azért Sumi odavágott egyet.

Válasz erre

Steveyboy
#570 Steveyboy [2984]
Nekem is csak odáig volt, de azt a kurva... Alonso

"War does not determine who is right - only who is left." - Bertrand Russell

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2010.05.16. 15:44
Germinator
#569 Germinator [29825]
És a végére még egy poén

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#568 Germinator [29825]
Neked már nem foglalom össze!

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: Steveyboy 2010.05.16. 15:43
Steveyboy
#567 Steveyboy [2984]
Nálatok is?

"War does not determine who is right - only who is left." - Bertrand Russell

Válasz erre

Előzmény: Toki 2010.05.16. 14:36
szbszig
#566 szbszig [33601]
Egyébként nem értem, miért attól vannak annyira oda, hogy egy 45 milliós kormányt amortizált le egyetlen mozdulattal. Szerintem az a csapat magánügye, hogy mekkora kárt okoznak saját maguknak. Azt viszont nem csodálnám, ha a versenybírók utólag megbüntetnék, mert veszélyt okozott azzal, hogy kihajította egy másik kocsi elé.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2010.05.16. 14:56
Madrac
#565 Madrac [4263]
Nekem is kell 1 olyan kormany, eladnam most Barinak olcsobban.

Quoth the raven, `Nevermore.'

Válasz erre

Laccy93
#564 Laccy93 [1185]
"Lassan elérkezünk a féktáv..ööö..féltávhoz" Nem tom mér de ez vicces volt most nekem

Az utóbbi időben csak nagyon ritkán fejezem be, amit elk

Válasz erre

Germinator
#563 Germinator [29825]
Nem fogják megdícsérni

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Előzmény: szbszig 2010.05.16. 14:55
szbszig
#562 szbszig [33601]
Barrichello nagyon laza...

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Germinator
#561 Germinator [29825]
Hát hullanak az emberek.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.