Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld!

2251 levél
Válasz 19.02.17. 19:01 #754
Shadowguard
Robothorium: Sci-fi Dungeon Crawler

Avagy amikor egy indie cím jobban beszippant, mint a nagyok
Véletlenül fedeztem fel ezt a játékot egy youtube videónak hála és valamiért elsőre megfogott.
Az alapsztori szerint egy mesterséges intelligenciát alakítunk, akinek az a "feladata", hogy segítsen a robotoknak elismertetni magukat. A történet során találkozunk öt frakcióval is, amiknél két esetben dönteni is kell ki mellé állunk, ez (sejtésem szerint) a történeten is változtat, de ehhez még kell egy végigjátszás. Mondjuk a (randomgenerált) pályákon egyébként is belefuthatunk eventekbe, ahol a döntéseink valamelyik frakcióhoz adnak plusz reputációt, ami néhány bónusz kioldása miatt hasznos (ezen felül vannak demonstrációk is, ahová a küldetések között küldhetjük el a nem aktív egységeket, onnan is jöhet repu).
A harcrendszer kicsit emlékeztet a Darkest Dungeonre (lehet ez fogott meg benne), de azzal ellentétben nem olyan szigorú a játék. Mivel robotokat irányítunk az elhullott egységeket némi pénzmagért cserébe hamar visszakapjuk. Egyébként nyolc különböző típust irányíthatunk, amikből egyszerre ötöt vihetünk harcba (én hetet próbáltam ki, a nyolcadiknak nem éreztem olyan jónak). A különböző egységek jól elkülönülnek egymástól a képességeket tekintve és RPG szerűen öltöztethetjük is őket, ami bizonyos szinten meg is jelenik az egységeken. Meg egyébként is XP-t szereznek és különböző képességeket lehet feloldani. Viszont bármikor újra ehet osztani a pontokat, szóval semmi sincs kőbe vésve, lehet kísérletezni.
És akkor még a nem túl mély, de azért érdekes craftrendszer is ott van. Minden robottípusnak kétféle set-et barkácsolhatunk össze, amik hasznos bónuszt adnak.

Szóval összetett egy játék, én simán beleöltem 15 órát és a végső bossfightot kivéve végig élveztem Megvan benne a "na még egy küldetést, hátha esik valami" érzés.
Viszont némi negatívum azért volt... Az a befejezés... Spoiler nélkül csak annyit, hogy kicsit félkész érzetet keltett, vártam volna valami epilógust, összefoglalót, bármit... Mintha levágnák egy film utolsó 10 percét
Illetve kétszer bugba is belefutottam, fight után beakadt és csak kilépni engedett, de ez bocsánatos bűn.
Ettől függetlenül aki szereti a stílust annak csak ajánlani tudom
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4192 levél
Válasz 19.02.02. 22:17 #753
xeLaR
Január...

Resident Evil HD Remaster
A Resident Evil 2 remake hype elég durván elkapott engem is, és úgy gondoltam érdemes lenne végre megtapasztalni az "eredetit" vmilyen formában. És az élmény egész jó volt, ami főleg a játékmenetnek köszönhető. Általában történetpárti vagyok, és ha ez alapján kellene értékelni a játékot, akkor egy közepest is nagy nehezen érne el. Jill kampánya kicsit erősebb, mint Chris-é, előbbi egy többé-kevésbé kerek történet, míg az utóbbiban inkább magadra vagy utalva. Azonban atmoszférában és horrorisztikus hangulatot fokozó játékmenetben verhetetlen a játék. Meg is lepett, hogy az archaikusnak tűnő mentési rendszer, illetve a limitált tárgylista és a bizonyos helyeken elérhető ládák milyen jól fokozzák a feszültséget. Eleve már azért feszült vagy, mert kevés lövedék és a zombik nem fekszenek meg egykönnyen. Aztán, mint az számomra kiderült ez a Remaster sajátossága, ha a zombikat nem fejlövéssel ölöd meg, vagy nem égeted el a testüket, akkor később erősebb formában jönnek vissza. Ettől pedig a játék még "izgalmasabb" lett. Mert amúgy a játék feladványai nem túl nehezek, de ha pár olyan szobán kell végighaladni, ahol ezek az erősebb rohadékok szaladgálnak, akkor a következő végigjátszásra valszeg kicsit jobban át lesz gondolva a stratégia. A játék pedig tökéletes több végigjátszásra, mert igazán nem hosszú a sztori (először volt egy 11 óra, másodikat viszont lefaragtam 6-ra), és több érdekes módozata is van. Úgyhogy lenyűgözött a játék, és vmennyire megértem, hogy ez miért lett felkapva. Egy jó feldolgozás, amit érdemes kipróbálni.

Monkey Island 1-2
Újrázás, természetesen a Special Edition-öket vittem végig, és szinte felesleges is ezekkel játszanom. Olyan sokszor végigvittem már őket, hogy szinte kívülről fújom az egészet. A mostanival arra jöttem rá, hogy bár az első részt jobban szeretem a feladványai miatt (ott is főleg az inzultus kardozást), addig a második rész kiforrottabb majdnem minden tekintetben (de több is a frusztráló feladvány). Kellett egyfajta referencia számomra a folytatások miatt (valszeg februárban kerülnek terítékre), ezért vittem végig ezeket. Mestermű számomra mindkettő...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
6902 levél
Válasz 19.02.01. 15:12 #752
GustyX
Egy-két embernél biztosan futott rendesen, de azért az már jelent valamit, hogy pár nap múlva eltűnt a digitális áruházakból és fizikai példányokat is leszedették a polcról.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
33139 levél
Válasz 19.02.01. 13:49 #751
Creativ3Form
Az volt a baj a PC-s problémákkal, hogy tök random volt, kinél jött elő és milyen mértékben. Én a GTX970-el toltam ki és semmi problémám nem volt vele, de voltak ismerőseim, akiknek erősebb kártyával lagolt, szaggatott vagy volt, hogy fél óra játék után kifagyott. Sőt. A mai napig van olyan ismerősöm, akinél nem fut rendesen, pedig erősebb gépe van mint nekem. Szóval itt alapjaiban baszták el a PC-s portot, be is ismerték, hogy olyan sohasem lesz, mint eredetileg kellett volna, ahhoz ugyan is kb. a nulláról kellene teljesen újraírniuk és optimalizálniuk az enginet. És mindezt azért, mert a játék első verziója meg se mozdult az újgenerációs konzolokon (ezt is beismerték), ezért kellett változtatni a kódsoron, amiket viszont annyira nem szeretnek a PC-k. Kár érte, mert így a játékosok nagy %-ban ez marad meg belőle és nem az, hogy torony magasan a legzseniálisabb rész az Arkham szériában.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
22056 levél
Válasz 19.02.01. 10:39 #750
Peace
PC-n sem volt semmi gond vele nálam.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
2962 levél
Válasz 19.02.01. 09:12 #749
RAI*DEN
Indokolatlanul sokat savazták ezt a játékot anno. Értem én, hogy voltak vele optimalizációs problémák PC-n, de én pl konzolon semmi problémát nem tapasztaltam a játékkal, főleg, hogy elég méltó lezárása a szériának, és egyben szerintem simán a legjobb Arkham játék a szériában. Nekem a sokak által favorizált Arkham City volt a leggyengébb eresztés a sorozatban.
2251 levél
Válasz 19.01.31. 23:40 #748
Shadowguard
És itt a vége...

Batman - Arkham Knight (+DLC-k)

Szép lezárása lett a sorozatnak. Bár három és fél éves játék, de sikerült elkerülnöm minden spoilert idáig, szóval teljesen elégedett vagyok a történettel. Még ha elég hamar sikerült is megtippelnem ki lesz a Knight (és a stúdiós hallucinációk után egészen biztos is voltam benne). Viszont cserébe voltak meglepő részek: Oracle felbosszantott (aztán elégedetten mosolyogtam), Ivyt pedig igazán sajnáltam. És végre Riddle vackaiért sem kellett ötvenszer végigmászkálnom egy helyet, folyamatosan jelentek meg és amikor megkaptam egy-két kivételtől eltekintve rögtön meg is tudtam oldani a feladványt. Joker visszahozása pedig így, ebben a formában... WOW
A Most Wanted misszióknál azért már felemás a dolog, a különböző bűnözők érdekesek voltak (az a nyavalyás Manbat pedig elsőre infarktust okozott), de azért a milícia felszámolása már a vége felé kicsit unalmas lett. És azért el tudtam volna viselni egy Originshez hasonló bossfightot Deathstroke-kal a tankos izé helyett.

Elsőre kicsit zavaró volt a megváltozott grafika is, azért az előző három rész eléggé egységes volt ilyen téren, de a végére megszoktam és most elindítva a Cityt egy challenge map erejéig már az a furcsa és azért el kell ismernem, hogy szépre sikerült.

A harc egy fokkal még jobb, látványosabb lett, bár néha kifejezetten bosszantó is (köszi medic ). Néhány küldetésben társat is kapunk, akik fölött ugyanúgy átvehetjük az irányítást. Itt Macskanő külön kiemelendő, Riddler ezúttal már robotokkal is megkeseríti az életünket, amik időnként színkódoltak-> ha rossz karakterrel ütjük meg a jutalmunk egy áramütés. Mellé van új batruhánk is, amivel már egyszerre három (fejlesztve öt) fegyverest is le tudunk csapni egyszerre, látványos szó se róla

És a Battank... Elsőre nagyon utáltam, főleg, mert sikerült megtalálnom a legbosszantóbb AR kihívást az elején. Azt nem mondom, hogy később megkedveltem, mert sokkal szívesebben közlekedtem a levegőben az egész játék alatt, de azért érdekes színfoltot jelentett, még ha kicsit idegennek is éreztem. Értem én, hogy sokkoló van rajta meg gumilövedék is és papíron a Battank se öl meg senkit, de ha kétszázzal nekimegyek valakinek az akkor is meghal.

A DLC-k meg... kapunk négy Most Wanted missziót a main story mellé, ebből ismét Freeze aki kiemelkedő. Már az Origins DLC-ben is sajnáltam a karaktert és ez most sem változott, sőt... Ivy után szerintem a legszomorúbb rész az övé. Mellette elbúcsúzunk Ra's al Ghultól is (vagy nem, itt szabadon dönthetünk), elverhetjük Croc-ot és a Kalapos is beköszön egy verésre.
Ezen felül van pár kisebb, külön indítható sztori is, ami egy kivétellel kb. 20 perc. Harley-val Ivyt szabadíthatjuk ki a fősztori előtt, a többiben pedig a főszál lezárása után kell akciózni egy-egy karakterrel (Red Hood külön poén, végre nem kell kímélni a népeket). Egy poénnak jók voltak, bár a Macskanős utolsó csatája kifejezetten nehéz lett.
A kivétel a "A Matter of Family", ami az Asylum előtt játszódik. Itt Batgirlt irányíthatjuk, egy elborult vidámparkban miközben még Robin is besegít néha. Ez sem hosszabb egy óránál (ha nem szedünk össze mindent tippre még annyi se), de azért nem volt rossz.

Szóval mindent összevetve ez egy méltó lezárása a sorozatnak, még ha maradtak is nyitott kérdések a végén. Nálam megosztott első helyet kap az Origins mellett És azért szomorú is vagyok, mert vége a történetnek.

És ha már téma volt: csak a gyengék játszanak ki egy játékot 100%-ra, én 120%-ra teljesítettem
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
22056 levél
Válasz 19.01.29. 07:13 #747
Peace
Várom én is az 50%-os leárazást a deluxe-ra!!! Általában 6 hónap után már bedobja a Store, úgyhogy márciusban talán aktuális is lehet.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3510 levél
Válasz 19.01.29. 00:09 #746
Raistlin666
Pókember PS4:
Úgy szedtem ki a platinát tegnap, hogy kb. +20 percet kellett lengedeznem a városban a stáblista után az elmaradt dolgokért!
Példás játék volt ebből a szempontból...is...
6902 levél
Válasz 19.01.28. 21:16 #745
GustyX
A hosszú, bár már kimúlóban lévő kocka énemben egyszer sem fordult meg soha a 100%-os teljesítmény. Egyszerűen nem látom értelmét, nem nyújt semmit, hogy megszerezzek, összegyűjtsek egy akármit, ami egyébként tökre felesleges. Minek? Egy plecsniért vagy egy új megjelenésért, akármiért? Vagy plusz pénzért ami már tényleg nem oszt-nem szoroz? Ez elsősorban a kampány befejezése utáni részre vonatkozik. Ameddig még van értelme fejlődni ezekkel az időbaszásokkal addig rendben van, csinálom,utána viszont nincs (pl. Amalur-ban a DLC-kel hamar elértem a max szintet, aztán már csak befejeztem a történetet. Lett volna még olyan küldetéssorozat ami félbemaradt, de már nem volt motiváció. Semmi haszon). Életem legtöbbet tolt egyjátékos játéka, DLC-kel ~65 óra volt. Aztán a jött az etalon Witcher 3, amit kijátszottam """""teljesen""""" a 88 órával. Elég volt. Majd jött a kettő kiegészítő, azzal lett összesen kb. 140 óra. És maradandó élményt nyújtott, késztetés nem volt a ng+-ra, vagy a megmaradt küldik elvégzésére. Ennyi.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
1589 levél
Válasz 19.01.27. 13:13 #744
jawsika
Ez a Batman komment tényleg gyalázatos...
Zaldrīzes buzdari iksos daor.
152 levél
Válasz 19.01.27. 11:54 #743
frankie93
Lecsaptam rá, köszi!
' forever blue !
1589 levél
Válasz 19.01.26. 22:33 #742
jawsika
Tom Clancy's The Division
https://www.humblebundle.com/gift?key=hP4G6XhA4esxhf3m

Tom Clancy's The Division - Survival
https://www.humblebundle.com/gift?key=X6VYuvDxwPmsXa43

Uplay kódok. Jelezd, ha vitted, más ne szenvedjen, köszi.
Zaldrīzes buzdari iksos daor.
2251 levél
Válasz 19.01.24. 13:26 #741
Shadowguard
Ezt mondjuk jó tudni ÉS akkor szerinted mi az, ami 12 év fölött élvezhető? Egyébként érdekes véleményt mondani valamiről úgy, hogy nem is játszottál vele.

Én is volt már, hogy többször végigtoltam egy játékot (nálam DAO a rekorder azt hiszem), de még ha a játék lehetőséget adott rá sem használtam New Game+ opciót.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
12472 levél
Válasz 19.01.24. 13:11 #740
Gobiakos
"egy Batman úgy 12 éves korig köti le az embert"

Ezt szerintem nagyon sok rajongó nevében kikérhetem magunknak.
"You don't wanna be my enemy I promise you!"
383 levél
Válasz 19.01.24. 13:04 #739
Trufa
Nem gond, ahogy az se, hogy mondjuk egy Batman úgy 12 éves korig köti le az embert, tehát arról a játékról végképp nem tudok nyilatkozni.

Én minimum, hogy 2x kitolom, amit megvettem, s ebben a New Game+ egy nagyon jó barát. Néhány kivétel biztos volt, de az amiatt, hogy mellélőttem és nem jött be a játék.
i5-8600 - GTX 1060 - 16Gb - Windows 10 x64
392 levél
Válasz 19.01.24. 11:59 #738
Berci1
Látom pár ember bögyébe beleléptem ezzel a trófea/acsi kommenttel. Ismétlem mindenki úgy játszik a játékával ahogy akar. De simán tekintheted kijátszottnak a játékot, ha nem szedsz össze minden szöszt vagy nem csinálsz meg egyéb mellékes dolgokat. Én nyilván a 100%-os kijátszásról beszéltem. Ettől függetlenül nem szólok le senkit, mert te miért nem maxoltad ki az xy címet. Biztos vannak ilyen emberek is, én nem tartozom közéjük. Peace.
2251 levél
Válasz 19.01.24. 08:24 #737
Shadowguard
Hát akkor én nagyon sok játékot nem játszottam ki, ha az acsikat kell nézni...

Ha van egy főszál és ott különböző gyűjthető vackok akkor megcsinálom, mert engem személy szerint zavar, ha nem. Ezt mindenféle achievement-rendszer nélkül is megcsinálom. De amikor mindenféle elb@szott kihívást (?) pakolnak bele, ami sokszor csak arról szól, hogy nyitott szájjal szaladj be abba a bizonyos erdőbe...
A Batmaneknél is összeszedtem mindent, de a challenge mapok végképp nem tudnak érdekelni. Se a new game+.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
383 levél
Válasz 19.01.23. 18:44 #736
Trufa
543 órám van a Witcher 3-ban és még mindig vissza-vissza megyek. Természetesen minden achievement meg van. Nemrég megint kitoltam az alap játékot és a 2. DLC-t, de a Heart of Stone-nal várok, már tényleg annyiszor játszottam, hogy talán most kezdem unni
i5-8600 - GTX 1060 - 16Gb - Windows 10 x64
3951 levél
Válasz 19.01.23. 16:33 #735
Sucee
Ez az elgondolás nekem is inkább fárasztónak tűnik, semmint a megvett termék "teljes átélésének".

Bizonyos játékokat szeretek én is 100%-ra teljesíteni, de ha történetesen szétunom az agyam egy nem kötelező játékelembe "kóstolgatás" közben, akkor szerintem igazából jobban kihasználom a játékot (ha azt vesszük alapul, hogy a célja a szórakoztatás) ennek a játékelemnek a skipelésével, mintha negatív élményeket generálnék magamnak a teljesítéssel.

A baj akkor van, amikor ez nem opcionális elemeknél történik - heló Rise of the Tomb Raider, aminek a fő sztorijával sem jutottam egy óránál tovább. Szerencsére csak Game Pass részeként játszottam vele, majd egyszer talán rászánom magam újra ugyanilyen kereteken belül, hátha később már beindulna.
392 levél
Válasz 19.01.23. 16:17 #734
Berci1
Persze, értem én. Mindenki úgy játszik a játékával ahogy akar.
22056 levél
Válasz 19.01.23. 11:35 #733
Peace
Odyssey-ben is a fő történet végére értem és azóta elő sem került. Pedig lenne még a jelen szál, ami nincs befejezve, meg azóta állítólag jelent meg DLC is, de egyelőre nem vitt ár a lélek......
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
5152 levél
Válasz 19.01.23. 10:49 #732
Gump
Nekem pl. semmilyen pluszt nem ad, ha a GTA IV-ben megölöm mind a 100(?) galambot a 100%-hoz.
Witcher 3-at a két DLC-vel 330 óra alatt játszottam végig, de Skellige tengeri biszbaszainak összegyűjtésére nem volt erőm, pedig kb. az egyetlen játék, aminél felmerült, hogy kimaxolom, de nem hiszem, hogy sokat vesztettem volna azzal, hogy ott hagytam pár lootot.
Persze megértem, hogy ki akarsz hozni mindent a játékból ha megveszed, csak nálam soha nem volt szempont a 100%. Történet végigmegy, ha játszatja magát, akkor folytatom, ameddig kedvem van, és ennyi. 120+ órám van Odysseyben is, még sehol nem vagyok a végétől, de biztos, hogy ha a főszál végére érek, akkor az nekem elég lesz, és ami marad a térképen, az maradni is fog.
22056 levél
Válasz 19.01.23. 10:27 #731
Peace
"...a küldetések végén látható idővonalon ugyan is visszalehet menni korábbi chekpointokhoz..." Akkor ezt még jó is, hogy nem láttam, mert így sokkal jobb volt!!! Csak a globális statisztikát nézegettem. Ott is megdöbbentő volt, hogy sok esetben az emberek 1-2%-a választott olyan lépéseket, amiket én.
SPOILER
Nálam Luthert lelőtték sajnos, Kara és a kislány pedig szét lettek szerelve és roncstelepen végezték. Markus fejbe lőtte Connort. Markus végig békés volt, a csók megolvasztotta az elnökasszony szívét és így leállította a támadást. Mikor Markus beszédet mondott a végén, akkor a második Connor már vette elő a pisztolyt. De sikerült felülírnom a parancsot és így nem lőtte le Markus-t.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
33139 levél
Válasz 19.01.23. 10:10 #730
Creativ3Form
"Visszatöltés/javítási lehetőség nincs. Ha elszúrtad, akkor elszúrtad."

Azért ez nem teljesen igaz, a küldetések végén látható idővonalon ugyan is visszalehet menni korábbi chekpointokhoz, és akkor máshogy tudod megoldani az adott feladatot vagy más döntést hozhatsz egy-egy résznél. Az már más kérdés, hogy ezzel elvész a játék lényege, de a lehetőség ettől még adott. Nekem amúgy sikerült a lehető legjobb befejezést elérnem SPOILER
Kara, a kislány és Luther épségben átjutottak a határon, Marcus a békés tüntetés mellett tette le a voksát, az emberek mellé álltak és sikerült a lázadást békés úton lezárni, így pedig senki nem halt meg, valamint Connor is felszabadította magában a deviánst, ezzel elnyerve a társa elismerését és szeretetét.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
22056 levél
Válasz 19.01.23. 09:29 #729
Peace
Detroit: Become Human

Döcögősen indult a kapcsolatunk. Hónapokig csorgattam rá a nyálamat, a demo teljesen levett a lábamról. Mikor leakciózták 9k-ra, akkor meg is vásároltam végül, de az első 1-1,5 óra után ki is léptem. Majd ismét leültem elé egy órácskára, de nem volt képes beszippantani. Félre lett téve bő 3 hétre, majd múlt hétvégén leporoltam és folytattam a kalandot. Kellett ismét egy jó óra, de végre kezdett elképesztő módon beindulni a játék és a kissé vontatott és számomra valamelyest unalmas bevezetés átcsapni valami egészen elképesztőbe!!! A roncstelepes jelenet után pedig már nem volt megállás, onnantól képtelen voltam letenni a játékot vagy másra gondolni. Olyan játékélményt sikerült összehozniuk és olyan mély érzelmeket kiváltani belőlem, ami elképesztő teljesítmény! Minden apró részletet lecsekkoltam, minden újságcikket ámulattal olvastam el, minden tv híradót elképedve hallgattam végig! Iszonyatosan sok a választási lehetőség és történet elágazás, tuti benne van még 3-4 végigjátszás lehetősége. Számtalan alkalommal volt, hogy már a gomb lenyomásának pillanatában megbántam a döntésem. Volt, amit egészen másképp terveztem, de nem úgy alakult. És volt olyan is nem egy alkalommal, hogy elbénáztam valamit. Visszatöltés/javítási lehetőség nincs. Ha elszúrtad, akkor elszúrtad. Nem is tudom, hogy találkoztam-e már olyan játékkal, amiben a SPOILER
két főhős egymással szembekerül és skizó módjára kell megküzdenünk lényegében saját magunkkal.
Ez a rész iszonyatosan tetszett!!! Amikor pedig már tényleg azt hittem, hogy a vége közeleg, akkor még távol voltam tőle és még képes volt ezután is 2-3 alkalommal meglepni a játék!!! Sikerült egy nagyjából pozitív befejezéssel zárnom a történetet. Veszteségek persze értek, nem volt teljes happy end. Iszonyatosan jó az egész történet és mindaz, amit fejteget! Lehet-e egy ember által alkotott tárgy emberibb az embernél? Képes-e elviselni az ember, ha a végtelenül intelligensre tervezett gép szeretné levetni béklyóit és önálló új fajként elismertetni önmagát? Van-e az embernek létjogosultsága a bolygón, ha egy sokkal fejlettebb, értelmesebb, környezetbarátabb faj akár át is vehetné a helyét a Földön? Az emberiség legnagyszerűbb alkotása lehet-e egyben a veszte is? Ha kimaradt volna, mindenképpen tegyetek vele egy próbát! Hatalmas élmény lesz! Ha a sci-fi szerelmese vagy, akkor mindenképp!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
392 levél
Válasz 19.01.22. 14:32 #728
Berci1
De, lehet pendrive-ra kimásolni, vagy, ha ps plus-od van akkor felhőbe menteni. De witcher 3-nál nem szükséges, mivel akkor mentesz amikor akarsz.

Egyébként én is úgy vagyok, hogyha nincs kiplatinázva/acsizva akkor az nincs is kijátszva. Mert misselsz contentet. Számomra a trófeák egyfajta útmutatók amik segítenek az összes tartalmat megtalálni. Ha casual gamer vagy akkor persze nem zavar, de én mindent meg akarok kapni a játéktól amit nyújtani képes, ha már nem kis összeget fizetek érte.
634 levél
Válasz 19.01.22. 08:29 #727
Ricsi1976
Shadow of TR, nekem bejött. Igaz nem classic TR, amin felnőttem, de ha TR, mindenevő vagyok.
22056 levél
Válasz 19.01.21. 12:00 #726
Peace
Nálam RDR 2 magasan verte a GoW-ot, sokkal közelebb áll a szívemhez. Érdekes, hogy Detroit-ot megvettem több hónap sírás után. Játszottam vele olyan 3-4 órát két felvonásban, nem kapott el. Most majd egy hónap kihagyás után ismét elővettem pár napja és kezd nagyon állat lenni! Olyan jelenetek voltak, hogy az agyam eldobtam. Nem tudom miért indult nekem ilyen döcögősen. Viszont totálisan eltudom hinni, hogy így fog kinézni a jövő. Mindennel így bánunk, mintha csak szemét lenne. Az androidok miért is lennének kivételek. Most már ráfekszem szerintem és befejezem. Lesz majd újrajátszásom is, az tuti! Olyan dolgokat szúrtam el, hogy a fejemet fogtam és közben kínomban nevettem magamon.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
22056 levél
Válasz 19.01.21. 10:34 #725
Peace
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3951 levél
Válasz 19.01.21. 10:14 #724
Sucee
Hiába, a csalás kéz a kézben jár egy PC birtoklásával.
33139 levél
Válasz 19.01.21. 10:11 #723
Creativ3Form
Picit megkésve ugyan, de csak elkészültem a saját élménybeszámolómmal a tavalyi év játéktermésével kapcsolatban.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
383 levél
Válasz 19.01.21. 08:26 #722
Trufa
Hiába, az igénytelenség kéz a kézben jár egy konzol birtoklásával Ha már megveszek egy játékot, én is igyekszem a 100%-ra.

Egyébként most jutott eszembe, hogy egy konzolon szerintem nem lehet olyat sem csinálni, mint csináltam a Witcher 3 gwent versenyeinél. Nevezetesen, hogy a partik között "biztonsági" másolatba tettem a checkpoint mentést, aztán ha veszítettem, csak visszamásoltam.
i5-8600 - GTX 1060 - 16Gb - Windows 10 x64
22056 levél
Válasz 19.01.21. 06:33 #721
Peace
Mikor közöltem, hogy 3,5 hónapos PS4 tulajként 13 játékot játszottam ki rajta...kérdezték, hogy platinázva lettek? Mondom nem, csak a kampányt játszottam végig. "AKKOR AZ NINCS KIJÁTSZVA!!!!!!!" Válaszom az volt, hogy szerintem meg de. Van akinél a 100% a minimum, engem soha nem izgatott. A Story vagy a játékélmény összességében üssön és legyen befejezve.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
2251 levél
Válasz 19.01.20. 23:36 #720
Shadowguard
Azt nem mondom, hogy élveztem, de attól még 100% volt nekem is. Mint még sok más játék, maximalista vagyok és szeretek összeszedni minden vackot. Vagy ha nagyon beleunok akkor hagyom a francba az egészet

Mondjuk a Knightnak nagyon össze kell kapnia magát, mert amit eddig láttam belőle magasan a legrosszabb rész... Ha a továbbiakban is így fogják erőltetni a tankot akkor megy a kukába...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3951 levél
Válasz 19.01.20. 21:39 #719
Sucee
Kinek mi, nekem legmeghatározóbb "nextgen" játék. Tizenöt éves kölyök végre új gépet kap, és kipróbálja az első játékát, ugye.
5313 levél
Válasz 19.01.20. 21:35 #718
Skorpio90
Jézusom, 100%-os AC1? Legszörnyűbb játékos élményeim egyike az a játék, konkrétan alt f4-es rage quiteket nyomtam, annyira felbaszott.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
2251 levél
Válasz 19.01.20. 19:21 #717
Shadowguard
Egen, Batmobilos volt... 10 autót kellett kiütni, de az immobilizert nem lehet eltenni a Ctrl-ról és azzal baromi kényelmetlen. A legjobb az volt, mikor azt hittem meglesz, mert még volt 40 sec a timerből két autóra és egyet se találtam... Előtte négyesével idegesítettek.
Nem baj, ha a fene fenét eszik is végigjátszom.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3951 levél
Válasz 19.01.20. 19:15 #716
Sucee
Not kidding, én letöröltem Arkham Knightot, mert LEHETETLEN volt egy batmobilos AR challenge. Már ivós játékot építettünk rá négy ismerőssel, és senkinek nem sikerült, józanul sem.

Azóta sem játszottam végig...
2251 levél
Válasz 19.01.20. 19:01 #715
Shadowguard
Nekem is 100% volt az AC első része (meg a többi is)
Egyébként nekem az Originsben sem volt zavaró Riddler, csak amikor már kipucolt belső részre kellett visszamenni a dolgokért. Itt viszont különösen untam a mászkálást is, meg azt is mikor pontosan tudtam mit kell csinálni, de mindig másodperceken/millimétereken múlt.

Viszont a Knight "jól" indul, már felbosszantott... Remélem véletlenül a legnehezebb AR challenge-et találtam meg elsőre, mert több, mint egy fél órám ráment mire sikerült (és mi az a hülyeség, hogy nem lehet testre szabni az irányítást?! )
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3951 levél
Válasz 19.01.20. 17:49 #714
Sucee
Riddler dolgai minden részben így működnek, szóval még Asylumban volt talán a legkevésbé zavaró. Többi részt sosem játszottam 100%-ra, egyszerűen nem tudtam rászánni magam, pedig amúgy jól viseli a szervezetem a grindolást. (100%-os AC1 mentésem is volt - ahol még csak SEMMI jutalom nincs is érte. )

Majd talán egy leárazás keretében megveszem XOne-ra, és ott már úgy játszom Cityt is...
2251 levél
Válasz 19.01.20. 16:56 #713
Shadowguard
Folytatódik a Batman sorozat végigjátszása

Batman - Arkham Asylum

Harmadik végigjátszás, második alkalom, hogy 100%-os lett (a City előtt is végigtoltam anno, de az csak egy gyors főszál volt) és ez a játék még mindig üt. A "kicsit" unalmas boss-harcokat mondjuk nem sírom vissza és az Origins után a harc is kissé fapados benyomást keltett, de a sztori itt is maximálisan kárpótolt minden kényelmetlenségért.
Illetve maximalistaként bosszantó volt, hogy a végén még egy csomót kellett mászkálni a Rébusz-trófeákért (a főszál vége után még egy cirka órám ment rá), mert amikor ott jártam nem volt meg a megfelelő kütyüm, később meg az adott rész le volt zárva...
Elvileg itt a legkisebb a bejárható terület és eléggé csőjáték is, de ha az ember halad a sztorival ez egyáltalán nem zavaró. És a grafika még közel 10 év után is jobb, mint pár mai AAA címnél.
Bár az vicces, hogy még harmadik alkalommal is volt olyan rész, ahol el tudtam tévedni...

Batman - Arkham City (+ a "Harley Quinn's Revenge" DLC )

Szintén újrajátszás, de ezúttal 100%-os főszállal. Nekem (eddig) ez a sorozat leggyengébb része, a sztori most sem igazán tudott lekötni és a záró képsorokat leszámítva nem igazán éreztem olyan erősnek a történetet, mint akár az Asylum, akár az Origins esetében. Az összegyűjtött hangszalagok és városi történetek ugyan dobtak rajta valamennyit (ez első alkalommal nagyrészt kimaradt), de nekem sok helyen elég zavaros/logikátlan maradt.
Amin mondjuk a Rébuszos vackok gyűjtögetése sem segített, némelyiknél hiába tudtam mit kellene csinálni, de annyira ki volt centizve, hogy kellett hozzá 10+ próbálkozás (egyhez konkrétan netes segítség is). Bár az tény, hogy a játékidőt szépen elnyújtotta... Ami a sztori miatt szintén vicces, a játék elején Strange azt mondja 10 (?) óra a "Protocol 10" kezdetéig... Én 20 óra fölött jártam mire kezdődött...
Macskanő szerepeltetése érdekes színfolt volt, még ha nem is kapott túl sok játékidőt és annak is a nagyobb része gyűjtögetéssel telt/a játék vége után zajlott. Kicsit nagyobb szerepet is adhattak volna neki, esetleg pár plusz kütyüt, mert ebben a formában akár videóbetét is maradhatott volna.
Attól függetlenül ennek a résznek is megvannak a jó oldalai, a harc mindenképpen gördülékenyebb, látványosabb, mint az Asylumban és meg merem kockáztatni, hogy az Originsnál is.

A DLC viszont szót sem érdemel. Nem tudom az egész tartott-e másfél óráig (igaz, a 30 opcionális lufit nem szedtem össze), de nem is baj. Harleyt az Asylum óta utáltam, a sztori teljesen érdektelen és logikátlan, ráadásul egy helyen még bugba is futottam. Pedig kicsit bíztam benne, hogy ad valami a történethez vagy a karakterhez. Mindenesetre a "Cold, Cold Heart"-nak a nyomába se ér.

És most jöhet a záró fejezet
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2251 levél
Válasz 19.01.11. 00:00 #712
Shadowguard
Batman - Arkham Origins (+ a "Cold, Cold Heart" DLC)

Anno az Asylum és a City részekkel játszottam, a Knight és ez viszont kimaradt. Előbbi a botrányos megjelenés, a jelen rész meg azt hiszem a WoW miatt. Viszont most úgy döntöttem bepótolom/újrajátszom az egész sorozatot időrendi sorrendben (nem a megjelenés, a történet időrendje).
Hát izé... Az Asylum anno tetszett (abban van két végigjátszásom is), a City már kevésbé. Abból csak homályosan maradt meg pár részlet a sztorival kapcsolatban, inkább csak az hajtott az első pár óra után, hogy letudjam a "kötelezőt". Viszont az Origins nálam magasan viszi a pálmát (aztán majd a Knight lehet letúrja a második helyre), a harcrendszer szinte tökéletes, a sztori érdekes és Joker magában elvinné a hátán az egészet És érdekes volt látni, honnan is indult az egész... Batman még csak egy legenda sokaknak, a GCPD a korrupció melegágya és Gordon is ránk vadászik (bár ő nem a vérdíj miatt). És Quinzel kisasszony sem az az idegesítő p**sa, mint később

És mint olyan, aki mániákusan szeret összeszedni mindent mondhatom, hogy a gyűjtögetés sem volt olyan bosszantó , mint a másik két általam játszott részben. Bár pár Anarchia jelhez kellett netes segítség, de a többséget meg lehetett találni repkedés közben. Egyedül az nem tetszett, hogy pár Enigma datapackhoz vissza kellett menni már kitakarított, üres pályákra, mert amikor ott jártam még nem volt meg hozzá a megfelelő eszköz.
Steamen emlegetnek mindenféle bugokat, nekem ezekhez nem volt "szerencsém", összesen egyszer fagyott ki a játék (jah kérem, majd hat év alatt illik kijavítani) és a grafika még ma is megállja a helyét.

És a DLC még egy kicsit rá is tett. Ugyan sok újdonságot nem kapunk és az egész összesen négy óra volt (de csak mert mindent összeszedtem, segítség nélkül ), de engem a sztori kárpótolt. Mr. Freeze sosem volt egy szimpatikus karakter, de itt sikerült úgy átadni a karaktert, hogy szabályosan sajnáltam a végére

Ha valakinek hozzám hasonlóan kimaradt mindenképpen pótolja
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
9633 levél
Válasz 19.01.09. 14:22 #711
davkar9
Nier: Automata

Essünk túl gyorsan a kötelezőn. Igen, a főszereplő 2B feneke csodás, erről számtalanszor megbizonyosodhatunk, ahogy a szoknya alól ránk kacsint. Nem tudok konkrét számokat, mennyi lehetett a beleölt pénz és idő, de a végeredmény őket igazolja. Ebben a játékban van a valaha létező legjobb séta animáció is. Lore szempontból nem tudtam rájönni, hogy miért kell az androidoknak ilyen szexinek lenni, hiszen a Földről elűzött emberiség a holdon húzta meg magát, odalent csak gép v gép háború folyik. Ilyen összecsapásban formás farpofáknak aligha van jelentősége. De mindegy is, ezt egy laza rántással... vállrántással... vállrándítással és egy "hehe, japánok" felkiáltással könnyedén el lehet intézni. Mindenesetre üdítő, hogy létezik még az alkotói szabadság. A nyugati "kultúrában" sajnos a többség ma már ilyet, akár ennek csak a töredékét (helló Blizzard!), nem mer megtenni.

A kellemes popsi mellett a fő erősség a történet, pontosabban a narratíva. A játék befejezése után szereplőt váltunk (9S) és újrajátsszuk a játékot. ~Más szemszög, új infók. Befejezve indul a 3. végigjátszás, immár az előzőek folytatása, aminek a végén megint kapunk egy elágazást. Ez lehet nem mindenkinek tetszene, rá is lehet fogni, hogy a játékidő indokolatlan elhúzása. Nekem azonban ez a fajta időhúzás sokkal jobban tetszett, mint tök üres térképek pipálgatása és a ~gyűjtögetést (itt mellékküldetések, fegyverek maxra húzása) is kényelmesebb letudni egy amúgy is újrajátszás alatt, mint egy ponr (amit mondjuk nem jelölnek, buktam is egy mellékküldit az A úton) előtt vagy post-game fel-alá rohangálni. Van még ezen kívül 20 kisebb, szöveges rossz/poén befejezés is. Pl. egy nagy harcot otthagyva olyasmit kapunk, hogy "a folyamatos háborút megunva hősünk elment inkább horgászni".

Karaktereken az író csapat kicsit csiszolhatott volna még. A személyiségük átjött, az alakítások is jók, de azért voltak furcsaságok. Pl 9S az egyik jelenetben még "szívesen segítünk neked kedves gép", a következőben már "a gépek megbízhatatlanok, öljük meg mind!!". Neki amúgy a designjával sem voltam kibékülve. Sortos kisfiú (japánok...) aki férfihangon beszél de, szellemi képességei és világnézete viszont ide-oda ugrál a külsőnek megfelelő kisfiú és a terminátor között. A játék mély filozófiáját is dicsérik sok helyen, összességében jogosan, viszont ezek befogadása és értelmezése (/átérzése) főleg a játékosra van bízva.

Harcrendszer leginkább elmegy. Ügyesen csapkodós dodge-olós. Easyn adnak auto chipeket, ami csinált szépen mindent, nekem csak hátra kellett dőlni. Fegyverek, sima kard, kétkezes, lándzsa, boxerek. Utóbbit nem használtam, sima kard elég volt mindenhova. Másik slotba lándzsa+2h ment, leginkább az animáció miatt (rúdfitnesz, pörgés közben lábakkal elhajított pallos) Van egy aranyos kis robotunk (feat. Legion az extra élményért!), aki a távolsági támadásokat intézi. Néha átmegy a játék space invadersbe (így is nyitott, nem is voltam biztos hogy jó játékot vettem) és bizonyos pályarészeken 2D indie platformerré alakul

Zene is érdemel egy említés. Éneklős részek között vannak cukiállatos animébe illő kislány?kórusos és gyönyörű, már-már földöntúli hangzásúak is. Kedvencem az orgonás harci zene lett.

tl:dr
Alice: Madness Returns "fűben heverészve beszélgessünk az életről" filozófiával, rövidebb szoknyával és formásabb fenékkel.
Simple. Eternal. Beige.
22056 levél
Válasz 18.12.31. 12:23 #710
Peace
Unity és Black Flag, ami kimaradt nekem a sorozatból. De annyi szó esik róluk,hogy most már csakazértis pótolnom kell mindkettőt.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3951 levél
Válasz 18.12.31. 11:59 #709
Sucee
Zenéhez annyit hozzáfűznék, hogy vannak azért nagyon jó ötletek. Ha jól emlékszem, a cselló Evie-t, a hegedű Jacoböt jelképezi, elvileg ez freeplay alatti váltogatásnál is automatikusan átáll, a kötött küldetéseknél meg ugye egyértelműen.
5313 levél
Válasz 18.12.31. 09:58 #708
Skorpio90
Hát ha egy játékban kell választanom a jó sztori, és a jó játékmenet között, akkor egyértelmű, hogy az utóbbi mellett döntök. Itt tényleg nincs nagy sztori, Londont egy templomos uralja, le kell verni, és kész. De valahogy ez nem zavar most, pedig van olyan játék, ahol a játszás rovására ment az idegesítő sztori (Rise of the Tomb Raider, meg a Wolfenstein legújabb része, te jó ég...) Sőt most már ott tartok, hogy leginkább azzal foglalkozom, hogy London kerületeit szabdítom fel ahelyett, hogy csak a sztorira koncentrálnék. Ha lenne benne hajózás, akkor a Black Flaget is überelné. A zene is tetszik, bár nem az a nagyon különleges, inkább csak aláfestésnek szolgál, de jó kis h angulatot ad a hegedűkkel, meg ezzel a csibészes hangzásvilággal, engem a Guy Ritche-féle Sherlockra emlékeztet, ami szintén jó.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
4192 levél
Válasz 18.12.30. 15:38 #707
xeLaR
Alapvetően a Syndicate tanult a Unity hibáiból, jobban össze van rakva, több játékelem van benne, kevésbé bugos, stb. Ám mégis, amikor fel kellene sorolni a sorozat főbb részeit, akkor ezt majdnem mindig kihagyom. A Unity azért marad meg az emberben, mert rossz, a Syndicate viszont azért nem marad meg, mert csak egy jobban kivitelezett Unity. Míg a Unity történetbeli érdekességeit lehúzza az optimalizálatlan látvány és játékmenet, addig a Syndicate játékmenetét az rontja el, hogy lényegében a sztori egy nagy semmi, főszerepben semmilyen karakterekkel.

Nekem konkrétan ez nagy vonalakban a problémám a két résszel, valszeg ha rangsorolnom kellene a sorozatot, akkor ez a két rész lenne a legalján.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
52379 levél
Válasz 18.12.30. 14:35 #706
Barthezz
Hát a Heart of Darknesst gyerekként játszottam és akkor még nem volt nagy rutinom az ilyen játékokban (mondjuk nem is volt ilyen jellegű logikai akció-platformer), így eléggé sokat szívtam vele, de azért sikerült kijátszanom (a végső boss ultra nehéz volt, ott majdnem feladtam én is).

Az Orphan nem volt ennyire nehéz, de azért benne van ebben az elmúlt 15 évben szerzett rutinom is, lehet ma már a Heart of Darkness sem okozna akkora nehézséget. De azt kijelenthetem, hogy a bossfightok addig nehezek, amíg rá nem jön az ember a megfelelő taktikára (melyik fegyverrel hol kell lőni, mikor hova kell helyezkedni), utána már ügyestégileg nem igényel a játék villámreflexeket, kivéve az utolsó boss egyik szemét csápos támadását. Szóval ha az ügyességi és akció részt nézzük, akkor könnyebb a Heart of Darknessnél, a nemrég megjelent Cuphead-del pedig össze se lehet hasonlítani a nehézséget, ez a játék sosem válik szívatóssá és frusztrálóvá, hanem korrekt kihívást nyújt. Egyedül az utolsó helyszínen nyomtam el pár bazdmeget, ahol elég hosszú szakaszon nem enged a játék menteni és a kissé nehézkes irányítás miatt még nehezebbé válnak az egymást követő ügyességi és lövöldözős részek, de ezt is meg lehet csinálni megfelelő időzítéssel és a megfelelő fegyvereket használva.

Leginkább azon múlik minden, mennyit időt fordítasz a felfedezésre, ugyanis nagyon hasznos tárgyakat lehet találni, amelyek helyét nem rágja az ember szájába a játék. A plusz armor, mászásgyorsító képesség és plusz életerő pedig jelentősen megkönnyíti a továbbiakat, az elején kapott és közben szerezhető még egy energiaitalt pedig mindenképp érdemes a legvégére tartogatni, mert az összes képességet megnöveli 1-el 15 percen keresztül. Amit még tippként javaslok, hogy mindig érdemes visszamenni a legújabb fegyverekért egy bizonyos helyszínre, mert minden boss az éppen előtte megszerezhető fegyverre lett szabva (a youtube-on fellehető egyetlen teljes végigjátszásban pl. az alapfegyverrel szenvedi végig a játékot az illető, nah úgy tényleg elég nehéz).

Szóval sztem tegyél vele egy próbát, ha ésszel csinálja az ember és igyekszik felderíteni minden zugot és feltápolni a főszereplő kisfiút, akkor azért nem olyan észveszejtően nehéz. A grafika és a megteremtett világ pedig végig nagyon hangulatos, kedvencem a barlang labirintusa volt ilyen terén, ahol a tök sötétben világítva kellett felfedeznünk, hogy mit merre kell csinálni, közben pedig vadásztak ránk a robotok, ami megadta a kellő parafaktort.
383 levél
Válasz 18.12.30. 13:30 #705
Trufa
Kösz a tippet, én is gondolkoztam rajta, de féltem, hogy agyf***t kapok tőle. De akkor ezek szerint annyira nem szívatós?

Mert a Heart of Darkness ilyen szempontból nem jó példa, egyszerűen feladtam, annyira direkt a játékos szopatására mentek rá. Mondjuk akkoriban ez sajnos elég nagy divat volt.
i5-8600 - GTX 1060 - 16Gb - Windows 10 x64

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.