Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld!

2302 levél
Válasz 19.10.28. 01:13 #787
Shadowguard
Remnant - From the Ashes

Kb. semmit sem hallottam erről a játékról, de véletlenül belefutottam egy VR-os videóba és kedvet kaptam hozzá. Állítólag Dark Souls fegyverekkel vagy mifene Viszont meglepően jól sikerült. Érdekes csavar benne, hogy minden világ random generált, beleértve a bossokat is. Kíváncsiságból az első világ után kipróbáltam és reseteltem, tényleg teljesen mást kaptam (egy boss egyezett csak). Jó, annyi hátránya van, hogy ismétlődnek a pályaelemek, de nem túlságosan zavaró a dolog és egy végigjátszás alatt nem is futottam bele rosszul összerakott részekbe.
A fegyverek, páncélok fejleszthetők, plusz minden boss dob valamit, amiből újabb fegyvereket vagy fegyver modokat lehet craftolni, de megmondom őszintén én nem igazán használtam, normálon nem éreztem szükségét. Egyedül egy gránátmodot craftoltam le, anélkül pár helyen nem tudom hogy tudtam volna tovább menni.
Annyiból tényleg soulslike, hogy meghalni könnyű. Nagyon... Viszont legalább nem vesztünk el semmit a halálunkkor. És könnyebb újrapróbálkozni is (vagy éppen nehezebb), mert a mezei ellenfelek sem fixek. Minden alkalommal random sorsolja a játék. Néha nem is árt, mert a mezei mobokból is vannak erősebbek (a játék kis hangjelzéssel fel is hívja a figyelmünket, hogy gond lesz), amikből néhányat kifejezetten szemétnek érzek. Na olyankor lehet újra próbálkozni és remélni, hogy nem kapjuk meg újra.
A játék már megjelent pár hónapja, szóval lehet csak emiatt de én bugba sem futottam bele. A történet is egész jó (már a stílushoz képest), bár a végén maradtak bennem megválaszolatlan kérdések. Meg a lezárás azért elég meh. Kicsit epikusabb befejezésre számítottam. Lehet még egyszer kipörgetem magasabb szinten, de most elég volt ennyi belőle.
Én jól szórakoztam, tudom ajánlani
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3168 levél
Válasz 19.10.20. 19:34 #786
Dilizs
Blair Witch

Számomra hozta azt a szintet, amit a Bloober Team horror műfajban induló játékaitól már megszokhattunk. Jó hangzás, szép/ igényes grafika, erős atmoszféra.

Egyetlen negatívum PC-n az optimalizálás, bár ezt valamelyest orvosolták a későbbi javításokkal.

Ezt leszámítva jól szórakoztam.
MSI B350M PRO-VDH ¤ AMD Ryzen 5 1600x + Cooler Master Hyper 412R CPU cooler ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe MZ-V6E250BW ¤ 2*8 Gb Crucial 2133 Mhz DDR4
3168 levél
Válasz 19.10.05. 22:20 #785
Dilizs
Control

Számomra ez hatalmas csalódás! Olyan semmilyen az egész játék! Baromi frusztráló volt az egész, aki meg ezt a checkpoint rendszert belerakta...pfejjj...az állandóan respawnoló ellenfelekről meg ne is beszéljek.

Ami viszont baromira tetszett az a játék fizikai motorja!

Egyébként be kell valljam a mellék küldiket le se nyomtam, illetve az utolsó 1,5 órát inkább YT-on pörgettem végig!

Hol van ez egy Max Payne 1-2 höz képest...
MSI B350M PRO-VDH ¤ AMD Ryzen 5 1600x + Cooler Master Hyper 412R CPU cooler ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe MZ-V6E250BW ¤ 2*8 Gb Crucial 2133 Mhz DDR4
2302 levél
Válasz 19.10.05. 21:48 #784
Shadowguard
The Surge 2

Sosem voltak a szívem csücskei a souls-like játékok, nem is igazán mélyedtem el bennük, de ez szerintem kifejezetten jól sikerült. A végén egy részt (és egyetlen bosst) leszámítva nem éreztem azt, hogy engem most direkt szívatni akarnak a fejlesztők (Szia Sekiro, rólad beszélek). És hagyott úgy játszani, ahogy én szerettem volna (Igen Sekiro, ez is te vagy). Gyors fegyverek, könnyű páncél és dodge a végtelenségig. Kicsit olyan volt így az egész, mint egy Devil May Cry nehéz fokozaton (bizonyos ellenfelek két ütésből le tudtak szedni).
Bár van még benne egy végigjátszás, mert érdekel, hogy más builddel lehet-e így haladni. NG+-ba belenéztem, de kicsit zavarónak érzem a pluszban betett és hozzá pofátlanul erős ellenfeleket.

A végén kerek 120 halált mutatott a beépített számláló és majdnem 29 órát. Én előbbit többnek éreztem, de a program biztos jobban tudja. Mondjuk annyi csalás van benne, hogy nem ez az első karakterem a játékban. Csak a másikat hat óra játék után félbehagytam, mert sikerült két mellékküldetést is bebukni. Mondjuk sokat nem értem vele, mert három küldetés így is beragadt. Elvileg kettőt teljesítettem, de jutalmat nem kaptam, beszélni nem lehet azzal, aki adta és a listában is ott van. A harmadiknál meg szimplán eltűnt a questitem...

Viszont ettől eltekintve semmiféle buggal nem találkoztam, ami manapság nagy szó Kicsit még a kamerakezelésen javíthatnának, mert néha csak sejteni lehet merre is kalimpál a karakter és ez bossoknál egészségtelen.
Szerintem akit egy kicsit is érdekel a stílus az mindenképpen tegyen vele egy próbát.

SPOILER
Egyébként belekezdtem az első részbe is, mert egyik oldalon dicsérték, hogy az sokkal jobb és ez visszalépés... Lófaszt Pedig a sztori miatt érdekelt volna, de inkább elolvastam egy összefoglalót.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
22852 levél
Válasz 19.06.05. 17:06 #783
Peace
THX
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4224 levél
Válasz 19.06.05. 17:02 #782
xeLaR
Ez nálam is probléma volt egy darabig
A rodoszi portál után a tengerparton lesz egy felkiáltójeles emberke, és onnan indul a kaland.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
22852 levél
Válasz 19.06.05. 16:54 #781
Peace
Hol indul az Atlantis kiegészítő? Felraktam csak gyorsan valamelyik nap, de youtube videó segítségével sem jöttem rá honnan indul a kieg.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4224 levél
Válasz 19.06.05. 14:51 #780
xeLaR
Április-Május:

Legend of Grimrock
Unokaöcsém kérésére újra felraktam a gépemre, és nézve, ahogy játszott vele, meghozta hozzá a kedvem. Nem igazán tudom objektívan értékelni, mivel nagyon a szívemhez nőtt. Sztori minimális, de a játékmenet kárpótol érte, és még a látványvilága is tetszetős ennyi év távlatából. Most gondoltam nehéz fokozaton indulok neki egy elég OP csapattal. Negatívat nem igazán tudok mondani róla, nagyon szeretem.

Titan Quest: Atlantis
A semmiből jött ez a kiegészítő, és mivel nem is oly elképesztő rég játszottam vele, egy próbát tettem vele. Bár van több új helyszín hozzá, meg egy egész küldetéssorozat, ebben nincs annyi tartalom, mint a Ragnarökben volt. Az egész egy hatalmas mellékküldetés, ami vagy érdekel, vagy nem. Közvetlen a megjelenést követően játszottam vele, és pár kisebb-nagyobb bug előfordult (pl. bizonyos megölt szörnyek vagy egyszerűen megmerevedtek a halál pillanatában, vagy az utolsó animációs fázisukat ismételték egy helyben), de alapvetően stabil volt a játék. A játék érdemi frissítése extra skillekben, egy végtelenített módban, pár UI változtatásban és egy "loot box" rendszerben merül ki. A játék eleve jó volt, ez csak apró változásokat hozott, ami természetesen jó, de alapvetően úgy érzem nem változtat az összhatáson. Ha bejön az alapjáték, akkor esetleg leértékelve ez érdekes lehet.

A Plague Tale: Innocence
Reménykedek, hogy az Asobo Studio játéka az eladásokban is sikeres lett, mert kb. a nagy kritikusi ajnározás nélkül nem figyeltem volna fel rá. Az se segített neki, hogy a Focus Home játékai általában a középkategóriát ütik ben, és többségében a középszerű szintet hozzák. Itt most egy érdekes kivétel van, mivel prezentációban és játékmenetben is érezhető, hogy milyen kategóriát képvisel (pl. grafika egy elfogadható szintet képvisel, bár optimalizációs problémák vannak, illetve a játékmenet nagyon lineáris, "csőjáték"), ám az is tapasztalható, hogy nagy figyelemmel lett összerakva a játék. Lehet a grafika nem a legjobb, ám a látványvilága érdekes, mivel olyan pályákat és jeleneteket mutat be. Csőjáték, de bizonyos helyeken engedi a játék, hogy úgy játsszunk, ahogy szeretnénk. És akkor persze még nem említettem a játék egyedi érdekességét, a patkányokat, amik amellett, hogy nagyon hatásosan néz ki, alapvetően csak egy "lávaszerű" mechanika, miszerint azonnali halált jelent, ám ugyanakkor nem féltek többfajta módon felhasználni ezt a játékosok ellen. Ez a játék számomra érdekesebb volt játékdizájn szempontból, mivel ez alapvetően egy lopakodós cucc lenne, de az a temérdek mennyiségű játékelem, amit mellé pakoltak, azoknak gyengítenie kellett volna az összhatást, ám úgy lett összerakva, hogy ez mégse történt meg. Maga a sztori kevésbé fogott meg, mert hát egy középkorban, pestis idején, két gyermek főszereplővel gondoltam, hogy egy komor történetet fogok kapni, ám így is sikerült 1-2-szer meglepnie. Kissé túlértékeltnek tartom kritikusi szempontból, de azt mindenképp elismerem, hogy az év egyik legnagyobb meglepetése, és nagyon érdemes kipróbálni.

Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
Na ez is megtörtént, a Phoenix Wright trilógia PC-n. Tudtommal ez az iOS verzió portja, amit sajnos szokni kellett, mivel a Nintendo DS-es sprite-ok anno nagy hatást gyakoroltak rám, ezek meg úgy érződtek, mintha kevésbé lettek volna kidolgozva. Viszont egy-két apró szövegbeli változtatás kivételével a trilógia maradt ugyanaz. Az őrült tárgyalótermi drámák most is annyira élvezetesek voltak, mint anno sok évvel ezelőtt. A Trials and Tribulations még mindig a kedvenc részem, ami az ügyek minőségének és a sztori felépítésének köszönhető (persze a szereplőket se hagyjam ki). Lényeg, ezt nagyon szeretem, remélem jön majd egy hasonló update az Apollo Justice és az Ace Attorney Investigations-höz is.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
4224 levél
Válasz 19.03.31. 10:56 #779
xeLaR
Március:

Escape from Monkey Island
Ha volt célja a Monkey Island sorozat újrajátszásának, akkor ez volt az. Az Escape volt az utolsó Lucasarts kalandjáték, ami nem elég, hogy egy nagyszerű sorozatot nyírt ki (egy időre, mert hát ott a Telltales-es Tales of Monkey Island), de ugyanakkor egy nagyszerű mintapéldája, hogy miért haltak ki a kalandjátékok a 2000-es évek elejére. A játék a Grim Fandango irányítását és játékmenetét vette át és "kijavította" pár dologgal, ami inkább frusztrálóbbá tette a játékot. Van egy minimális leírás a játékban az irányításáról, de a legfontosabb újítás az említett előző játékhoz képest, hogy ebben végre kombinálni tudjuk a tárgyainkat a tárgylistában, mint ahogy azt egy "normális" kalandjátékban lehet. A probléma ott jelentkezik, hogy ezt a játék elején egyáltalán nem kell használni, és csak a rettenetesen frusztráló második szigeten lesz jelentősége, addigra meg akár el is felejti a játékos, hogy van egy ilyen opciója. A frusztráció viszont a feladványoknak köszönhető, amikből sajnos túl sok nem a logikán alapszik. Ez nem újdonság ettől a sorozattól, de olyan asszociációkat vár el a játékostól, amik egyszerűen nem ésszerűek. Míg a Curse végigjátszása során többnyire egyértelmű volt mit mivel kell használni, addig ebben túlságosan elvontak lettek a megfejtések. És akár még említhetném a Monkey Kombat-ot is, amit csak jegyzeteléssel lehet megoldani, amire egyik Monkey Island játéknál sem volt példa.
Ami talán megmenthette volna a játékot, az a sztori és a szereplői, de ahogy írom ezeket a sorokat, egyre nehezebb visszaemlékeznem bizonyos történésekre, vagy hogy valaha újrajátszottam volna a játékot. A Curse se volt egy nagy valami ilyen téren, de legalább az előző részek legjobb elemeit emelte át, hogy egy átfogó képet alkosson az új játékosoknak, hogy mi is a Monkey Island. Az Escape viszont inkább új dolgokat hozna bele, amit értékelek, de amit elénk tol, az vagy teljesen érdektelen, vagy már túlságosan is komolytalan. Minden pozitívan értékelhető poénjára jut 3 humortól mentes jelenet vagy megszólalás. Sajnos nem tudtam élvezni.
Viszont látva, hogy anno miképp értékelte a "PcDome" és több kalandjátékos oldal vagy személyiség, a véleményemmel az ellentétes szélsőség táborát erősítem, de megvannak ennek a játéknak a rajongói is. Ezért mondom azt, hogy aki szereti a sorozatot, az nyugodtan tegyen egy próbát ezzel is, csak ne számítson sok jóra.

Devil May Cry V
A Capcom nagyszerűen kezdett idén a Resident Evil 2 és ennek köszönhetően, mivel a műfajukon belül mindkettő nagyszerű élményt nyújt. A DMCV hozza ugyanazt a kezdőknek kevésbé felhasználóbarát harcrendszerét és játékmenetét, amit megszokhattunk. Alapesetben ez egy negatív dolog lenne, de a játék megad minden esélyt a játékosnak, hogy vagy túlélje az adott küldetést (pl. a Gold Orb-okkal), vagy kipróbálja az újonnan vásárolt képességeket, fegyvereket, stb. A játék célja sem teljesen a megszokott, mert ahelyett, hogy simán csak végigmennénk rajta, inkább az az elvárás, hogy minél jobb értékelést kapjunk a küldetés végén. Ne csak egy bejáratott kombót toljunk végig, hanem próbáljuk az összes technikáinkat használni, illetve használjunk pontos kitéréseket és ellentámadásokat. Ennek eredménye meg több pont lesz, amit vásárlásra költhetünk. Mindhárom karakter nagyszerűen használható, pedig kicsit aggódtam, hogy V-vel gond lesz, ám meglepetésre Ő volt az, akivel a legkönnyebb volt S-rangokat elérnem, de az is igaz, hogy vele nem volt túlságosan tudatos a harc. Nero és Dante harcstílusa sokkal élvezetesebb, de ugyanakkor nehezebb is, mert a különféle technikáik használatához pontosnak kell lenni, és amikor minden összejön, akkor a legjobb a játékélmény.
Maga a sztori és karakterek hozzák a sorozat nevetséges szintjét, habár harmadik résztől így is elmarad. Meg ez nagy általánosságban egy új generációnak mutatja be a sorozatot, és ehhez bármiféle új ötlet és gonosz helyett inkább a sorozat legnépszerűbb elemeihez nyúltak. Ez nem probléma, de feltűnt, hogy mennyire egyszerű a cselekmény egy DMC3 vagy DMC4-hez képest. A látvány is elképesztő, ez az RE Engine sokrétű, egy áldás Capcomnak, ugyanakkor az is feltűnő, hogy nincs igazán nagy variáció a terekben.
Összegezve tetszik a játék, viszont mintha hiányozna vmi. Eszméletlen szép, nevetséges jelenetek tárházával szolgáltat és a játékmenet is ott a szeren. Mégse mondhatom, hogy úgy megfogott volna, mint mondjuk egy Metal Gear Rising: Revengeance. Ettől függetlenül nagyszerű, jelenleg biztos helye van nálam az év legjobbjai között.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
22852 levél
Válasz 19.03.20. 14:37 #778
Peace
South Park: The Fractured But Whole:

A legvége annyira nem tetszett, mint az előző részé. De minden más kegyetlenül jó volt!!! A történet is adta, a harcrendszer felturbózása is jót tett! Sokkal kevesebb volt az agyfelba**ós rész, talán kettő ilyen ha volt összesen. Rengeteget röhögtem, az tuti!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3008 levél
Válasz 19.03.18. 08:28 #777
RAI*DEN
Nekem is hiányzik. Kicsit körülményes így a játék, hogy alapvetően a jobb bumpert kell kontrolleren lenyomva tartani és ugrás+irány gomb együttesével tudok elvetődni. Többször nem működik, mint ami még elviselhető lenne. Dmc irányítása volt eddig az etalon, de azt meg szarrá fikázták az emberek, és a harc is sokkal folyamatosabban ment benne.
2302 levél
Válasz 19.03.17. 18:54 #776
Shadowguard
GustyX: Nekem pont az lenne zavaró, ha lenne külön gomb dodge-ra, az öt rendszere szerintem tökéletes (négyben nem tudom milyen volt): ha lockolva van egy enemy akkor a space a kitérés, egyébként meg ugrás. Lock meg csak addig van amíg nyomva tartod a shiftet. Nekem bejött, nagyon gördülékenyen lehet kombózni így és legtöbbször úgysem dodge-olni akarsz, hanem átugrod az ellenséget, megszórod a pisztolyból a levegőben és már csapkodod is egy karddal hátulról (vagy motorral )

Nem tudom mennyire fulladt ki a stílus, nekem a Darksiders első része óta ez volt az első ilyen játék (lehet fel is rakom megint). Valamiért a második rész is megvan (Bundle? Akció?), de még csak ki se próbáltam.
Bayonetta nagyon érdekelt volna mikor eredetileg kijött, de ha csak 1-2 évet kell várni a PC-s portra is megveszem. De majdnem hét év? Kösz nem
Pedig most jó lenne valami, már ma is beletettem három órát... És egy pálya még mindig csak A:
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
22852 levél
Válasz 19.03.17. 13:16 #775
Peace
South Park: The Stick of Truth:

Nekem ez a játék teljesen kimaradt. Az okát nem tudnám megmondani, a sorozatot imádom, minden részét láttam. Most volt nemrég leárazva a két játék együtt PS-en, így ismerősök megvették és felemlegették. Egyből nekiugrottam én is. Iszonyat beteg, nagyrészt iszonyatosan tetszett és élveztem. Viszont volt nem kevés baromira idegesítő rész, ami nálam kiverte a biztosítékot és ilyenkor ki kellett lépnem jó pár órára pihentetni a dolgot. De ezt leszámítva kimondottan szórakoztató volt, el is kezdtem már a "The Fractured But Whole"-t.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4137 levél
Válasz 19.03.17. 13:15 #774
Sucee
A "kifulladt a stílus" nem feltétlenül jelenti, hogy sok képviselője van, csak azt, hogy ami van, abból elég egyet játszanod, a többi már nem fog újat mutatni.

(Nem játszottam ilyen játékokkal, pusztán a kommentedben írtakra reagálok, mint alternatív értelmezés.)
3606 levél
Válasz 19.03.17. 13:01 #773
gregmerch
Ha nem csak a PC-re koncentrálunk, és belevesszük a japán piacot - no meg a régebbi játékokat és más alstílusokat, ill. a műfajok keveredését - is, azért elég népes ez a tábor. A God of War első hat része, a komplett Castlevania széria (beleértve az oldalra scrollozós epizódokat is), a Severance: Blade of Darkness, a Metal Gear Rising: Revengeance, de akár a régebbi Tomb Raider játékok is az eszembe jutnak így hirtelen - amikor Lara még a védjegyéül szolgáló két stukkerral szórta az ólmot ide-oda szaltózva -, de van sok másik is. Az tény, hogy a kőkemény képviselői idehaza az általad említett programok, és az is, hogy mint mostanra a legtöbb, ez a stílus is kicsit megfáradt, így kell(ett) neki a vérfrissítés.
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
6953 levél
Válasz 19.03.17. 11:13 #772
GustyX
Igaz, de nekem olyan....semmilyen a Castlevania. Akárhogy nézem (láttam/próbáltam), közelébe sem ér akár DMC akár a Bayonetta sorozatnak. Meg azoknak picit felpuhított változatának érzem. Persze lehet a demó és a többször megtekintett videótesztek/játékmenet felvételek kevesek voltak és valóságban közelebb áll egy DMC-hez.
Marlow Briggs valóban nagyon adja, én kitoltam és élveztem. Bár emlékeim szerint volt benne jópár szopatós rész.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
11196 levél
Válasz 19.03.17. 10:52 #771
VodevilX
Azért akad pár ilyesmi hack'n slash, pl az új Castlevania? Másodikat picit elbaszták settinggel, de az első nekem nagyon adta!!
Marlow Briggs and the Mask of Death ez meg a legjobb olcsó játék ever!! amit senki sem ismer, zseniális!!
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
6953 levél
Válasz 19.03.17. 09:31 #770
GustyX
Én most a megjelenés apropóján feltettem a DMC4 Specil Edition-t, de zavart, hogy nincs külön dodge/evade gomb, így hagytam a francba. El nem tudom képzelni, hogyan tudtam ezzel régebben órákat játszani. Az új rész is érdekel, de mivel ott sincs külön gomb, így hagyom ezt is, pedig érdekelne, mivel szeretem ezt a stílust. Viszont a DmC-ban van, úh adtam annak egy második esélyt és élt is vele.

Viszont bambán nézem az összes teszt videót, mindegyikben megemlítik, hogy kifulladt ez a stílus, de jött az 5. rész.... Hol, merre, mikor? PC-re van a DMC sorozat és a Bayonetta. Ezeken kívül? Talán még a Darksiders 1. része sorolható ide, de ezeken kívül mi van még?
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
16686 levél
Válasz 19.03.17. 08:57 #769
david139

Szeretném én is játszani, de túl sokat vertem el mostanában játékokra, ez meg nem valami olcsó.
Addig is gondoltam újrázom az egyetlen DMC-t amit játszottam, a tényleges DMC-t, de sajnos valami bugyuta bugba jutottam, hogy minél tovább játtszom, annál jobban elkezd szaggatni az egész, és mindennek a kontrollerhez van valami köze, de x éve nem sikerült megoldani, pedig elég sokan jelezték.

Mindenesetre Nico
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
2302 levél
Válasz 19.03.17. 01:04 #768
Shadowguard
Devil May Cry 5

Elöljáróban: nem ismerem a sorozatot. Még nagyon kölyökkoromban volt szerencsém (?) a harmadik részhez, de már csak arra emlékszem, hogy nem tetszett. Illetve a DMC-t láttam ismerősnél, de nem éreztem rá késztetést, hogy kipróbáljam (bár lehet most ránézek kíváncsiságból arra is), viszont láttam pár videót ebből a részből (meg ez az intrót és úgy éreztem muszáj kipróbálni. Hát nem bántam meg
A menüben van egy nagyon rövid összefoglaló az eddigi részek történetéből, ez kb. elég is az alapozáshoz. Kb. ennek a résznek a történetét is össze lehetne foglalni pár mondatban, de a hangsúly úgyis az agyament akción van. És mikor motorral (!!!) verünk agyon egy rakás rusnya démont... Na az valami fenomenális.
Nekem külön öröm volt, hogy kontroller nélkül is játszható a játék. Van, de alapvetően PC-n és bill+egérrel szeretek játszani. És egyszer sem éreztem a játék során, hogy így nehezebb lenne. Még az alap kiosztást sem kell piszkálni, egy kis megszokás után tökéletesen kézre esik.
Nem tudom az eddigi részekben mi volt a helyzet, most három irányítható karakter is van, akik tényleg különböznek. V különösen, mert vele pont, hogy ki kell maradni a harcokból és idézett démonok küzdenek helyettünk. Mi csak a kegyelemdöfést adjuk meg. Mondjuk érdekes, mert vele abszolút nem is próbáltam kombózni, csak püföltem a gombokat és magasan jobb eredményeket hoztam össze, mint Neroval vagy Danteval. Utóbbinál van egyébként a motor... Na az valami eszement dolog...
A játék egyébként nem túl hosszú, nekem úgy volt 13 óra a végigjátszás, hogy némelyik pályának többször is nekiestem a jobb eredményért... Mondjuk lenne még mit csinálni most is, van új nehézségi mód, még hiányzik egy secret mission és a legjobb eredményt sem sikerült elérni három pályán, de egyelőre elég volt ennyi. Viszont az biztos, hogy rendszeresen vissza fogok nézni a játékba és idővel a többi nehézségi szint is meglesz S-re.

Szerintem mindenkinek megéri kipróbálni, akitől nem idegen a stílus.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
22852 levél
Válasz 19.03.07. 15:57 #767
Peace
Legyen ég és föld, én ezen aztán tényleg nem fogok vitatkozni. Nekem Metro után ez a New Dawn szinte minden szempontból csalódás volt, ennyi a lényeg. Egyedül a könnyed FUN, ami jó móka volt, de kis idő után ez a varázs is elillant.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
704 levél
Válasz 19.03.07. 15:51 #766
stero
Prey és ennek hatására felbuzdulva deus ex human revolution. Mindkettő szenzációs, de a Prey mindent visz. Kötelező darab azoknak akik szeretik a para scifit + a lopakodós deus ex-es játékokat. Most pedig félúton járok a Mankind Divided-ban. Zseniális játékok, még ilyeneket!
2302 levél
Válasz 19.03.07. 13:50 #765
Shadowguard
"Év FPS-e díjnál is külön van Far Cry-ok meg Metro-k alkategória."

Nincs külön kategória, de attól még ég és föld a kettő Az egyik egy sztori orientált játék, a másik meg egy openworld lövölde, ahol csak alibiből van főszál, ami kb. a játék 5%-át teszi ki. Egyébként meg a díjakról annyit, hogy 2018 RPG-je a Monster Hunter World (Game Awards), de anno az Overwatch ( ) is több helyen lett év játéka (amely tény meg az év vicce). Az előbbinél az ACdyssey-ben több az RPG-elem, az utóbbinál meg némelyik flash-játék tovább le tud kötni.

"Mindkettő FPS..."

Erről most olyan sok minden jutott eszembe... De inkább nem kötözködök
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
22852 levél
Válasz 19.03.07. 13:07 #764
Peace
Itt mindenki hülye, csak én vagyok helikopter!!!!

Év FPS-e díjnál is külön van Far Cry-ok meg Metro-k alkategória.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
5370 levél
Válasz 19.03.07. 12:38 #763
Skorpio90
Itt egyedül te beszélsz hülyeséget
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
22852 levél
Válasz 19.03.07. 12:06 #762
Peace
"Szerintem a kettőt nem is lenne szabad összehasonlítani."

Ugyanezt a hülyeséget mondta egy kedves ismerősöm is úgy egy hete. Mindkettő FPS, Exodus mindenben magasan veri. Pont.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
2302 levél
Válasz 19.03.07. 10:54 #761
Shadowguard
Az a baj, hogy előbb az előző két részt is végig kellene tolni, mert anno kimaradt. De majd egyszer arra is sort fogok keríteni. Csak nehezen szánom rá magam...
Egyébként nem biztos, hogy visszacsúszik Szerintem a kettőt nem is lenne szabad összehasonlítani.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
22852 levél
Válasz 19.03.07. 10:08 #760
Peace
Akkor most jöhet az Exodus es vissza is csúszik a New Dawn a béka segge alá.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
2302 levél
Válasz 19.03.07. 09:29 #759
Shadowguard
Far Cry New Dawn

Direkt emiatt játszottam végig az ötöt és szerintem ez sokat dobott az élményen. Nagyon tetszett ahogy ráismertem egy-egy helyszínre, láttam mi lett belőle 17 év alatt, találkoztam a régi ismerősökkel vagy csak hallottam róluk valamit. [Spoiler]És megtalálam Boomer sírját[/link] Bár az meglepett, hogy Prosperity elköltözött
Megértem a fanyalgókat is, akik azt mondják ez csak egy reskin, mert nagyrészt tényleg az.

Vagy akár felfogható egy DLC-nek is, amihez nem kell az alapjáték. De azért kapott egy kis pluszt is a játék a szintrendszerrel (ami közel sem lett olyan zavaró, mint ahogy tartottam tőle) és a bázisfejlesztéssel (bár utóbbi mintha a Primalben is benne lett volna). És nagyjából ennyi, esetleg még azt lehet megemlíteni, hogy az ölések függvényében a társaink is fejlődnek.

De nem is kell több, a Far Cry szerintem (!) eddig sem a sztoriról szólt, legalábbis nekem már a közönségkedvenc harmadik részt is a felfedezhető terület és a rengeteg mellékes küldetés/gyűjtögetni való vitte el a hátán (az első rész kimaradt). És az öttel ellentétben most nyugodtan kiélhetjük magunkat, egy korai küldetésen kívül nem vagyunk rákényszerítve, hogy foglalkozzunk a történettel (és az sem annyira sürgős)... Ami mondjuk nem is baj... A sztori ugyanis abszolút csak egy alibi, hogy miért is öljük halomra az embereket. Logikai bakik, megmagyarázhatatlan események, érthetetlen motivációk... De ha az ember maximalista akkor a játékidő alig 5%-át teszik ki a küldetések, szóval el lehet viselni. És ha szorgalmasan olvassuk a szétszórt cetliket pár dolog azért kiderül még (például mi lett az öt főhősével és hol is volt Seed fia az előző rész alatt), de rengeteg a nyitott kérdés a végén is. Köztük mondjuk az, hogy 16 évvel a bombák után miért burjánzik minden

Meg hogy hol élte túl ennyi ember... Oké, emlékszek az ötből, hogy szinte minden ház alatt volt egy óvóhely, de nah... Megnéztem a játék végén, csak a csapattársak 619 enemyt öltek meg... Én ennek minimum a tízszeresét... Jó, egy részét az expedíciók alatt, de értitek?

És ha már expedíciók... Gyakorlatilag annyi az egész, hogy elrepülünk egy külön térképe, felszedünk egy csomagot és megvárjuk a mentést, cserébe kapunk némi nyersanyagot a fegyvereink gyártásához/fejlesztéséhez. Egyfelől érdekes volt kimozdulni másfelé is, látni, hogy máshol mi történt, de azért itt is volt pár logikai baki, ebből csak kettőt emelnék ki... 1. A csomagon nyomkövető van, nehogy lehessen kommandózni. Most tekintsünk el attól, hogy ha még az ISS is lezuhant miért működik a GPS rajta, de direkt kipróbáltam: ha csak felvesszük a csomagot és megvárjuk a fél percet akkor is tudják hogy nálunk a csomag 2. Ugyanazok az ellenfelek vannak mindegyik helyen, szóval ez valami fél kontinensre kiterjedő banda, akivel küzdünk (így legalább érthető a lemészárolt tömeg), de akkor miért nem tudtunk róluk addig, amíg Carmina nem kereste meg Rusht?

Összességében:
+ A "Far Cry recept" szinte tökéletesre lett csiszolva
+ Korrekt grafika
+ 30+ óra alatt egyetlen buggal sem találkoztam (a 10+ GB-os Day0 patchek korában ez is ritkaság)

- A történet csak egy (gyenge) alibi
- A respawn rendszer azért néha a kettőre emlékeztetett
- Ez poszt-apokaliptikus környezet?!
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3168 levél
Válasz 19.03.05. 21:18 #758
Dilizs
Már nem tudtam szerkeszteni.

Mostanában volt még Metro Exodus, RE 2 Remaster, SoTTR is.
MSI B350M PRO-VDH ¤ AMD Ryzen 5 1600x + Cooler Master Hyper 412R CPU cooler ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe MZ-V6E250BW ¤ 2*8 Gb Crucial 2133 Mhz DDR4
3168 levél
Válasz 19.03.05. 21:07 #757
Dilizs
DEVOTION

Thai indie horror a Layers of Fear nyomdokain. Nekem tetszett, kb. 2.5-3 óra alatt kitolható. Szép grafika, nyomasztó atmoszféra, ötletes. Aki szereti a stílust ajánlom!
MSI B350M PRO-VDH ¤ AMD Ryzen 5 1600x + Cooler Master Hyper 412R CPU cooler ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe MZ-V6E250BW ¤ 2*8 Gb Crucial 2133 Mhz DDR4
4224 levél
Válasz 19.03.04. 15:57 #756
xeLaR
Február:

Resident Evil 2 (2019)
Az eredeti RE2-t és magát a szériát egy jól megírt, informatív cikkből ismertem meg még réges-régen. A sorozat egyik fénypontja volt az a rész, és a remakenek hoznia kellett az ezzel kapcsolatos elvárásokat. Szerencsére sikerült megugrani ezeket. A játékmenet ötvözi a klasszikust a modernnel, mivel a limitált tárgylista, kulcsok és "fejtörők" probléma nélkül keverednek a pazar látványvilággal és a hátulnézetes irányítás és harcrendszerrel. A feladványai pofonegyszerűek, nem ezek fogják a problémát okozni, hanem hogy a tárgylistánkban lesz-e elég hely, vagy hogy egyáltalán el tudunk-e jutni épségben a rejtvényekhez. Ugyanis a drága zombik és egyéb szörnyecskék előszeretettel zabálják a lőszert, amiből nincs olyan elképesztő sok. Míg másokat lehet ez irritál, számomra ez több szempontból is pozitívan hatott. Egyrészt a zombikat ezzel sikerült kicsit félelmetesebbé tenni, mert ha egy sima fejlövéstől elintéznénk őket, akkor feszültséget se igazán tudnak teremteni. Másrészt pedig az eredetiben (illetve a januárban játszott első rész remasterében) is több lövés kellett hozzájuk. Az pedig egy extra plusz, ahogy a sebzésmodellezést megcsinálták. A sztori bár itt se mond el sokat, de követhetőbb és érdekesebb mindkét karakterrel, mint mondjuk az első részben volt. Azonban ennek az adaptációnak az egyik problémája, hogy miután végigvittük a játékot, az utána megnyíló "2nd Run" opció nem teljesen egyezik az eredetiben található "B" kampányokkal, amik az első végigjátszásban nem használt karakterrel megyünk végig a sztoriban mondhatni egy időben a másik szereplővel. Ebben viszont csak egy alternatív, kicsit nehezebb kezdést jelent.

Nem mintha az utóbbit fel lehetne róni problémaként, hisz ez a játék mondhatni az új generációnak készült, akik csak hallomásból ismerhették ennek nagyszerűségét. Bár hangulatban sem hozza azt a feszültséget, mint azt az első részben éreztem, helyette kaptam egy "bombasztikusabb" horrort, ami ijesztésekkel operál, illetve a látványával akar lenyűgözni. Végigvittem mindkét karakterrel, 2nd run is megvolt velük, még hardcore-on is, és a végére nem igazán tudott olyat mutatni, amit ne láttam volna, és mégis élveztem az egészet. Rettenetesen jó, alig várom a Resident Evil 3 remake-t.


The Curse of Monkey Island
Míg az első két játék klasszikus, addig ezzel csak jóval később sikerült találkoznom, és nem sikerült az előzőek szintjét megütnie. Ettől függetlenül egy aranyos, vicces játék, ami mondhatni mindkettőből táplálkozik, hogy egy letisztult Monkey Island élményt nyújtson. Úgy értem itt is van inzultus párbaj, vagy nagy magyarázkodás, hogy mi is volt a második rész vége, vagy éppen a vegetáriánus kannibálok. Ami újat hozott a szériába, az a kicsit rajzfilmes látványvilág, vagy éppen Murray, a beszélő "démoni" koponya. Amúgy maga a játékmenet ekkor már átváltott a különféle cselekvés ikonok használatára (használni/felvenni, nézni, beszélni), a feladványok többnyire érthetőek, habár pár idegesítő darab ide is beesett. Bár alapvetően egy humoros hangulata van, sajnos nem üt olyan erősen, mint az elődei. A rímelős inzultus párbaj rímpárjai szellemesek, de kevésbé hatásosak, amit súlyosbít még az is, hogy nem is tart olyan sokáig ez a játékrész. Aztán ott a második rész befejezésének a kimagyarázása, ami bár tényleg humoros (főleg LeChuck hangjátéka miatt), de erőltetett is.
Mindezek ellenére jól el voltam ezzel, pozitívabb élményt hagyott, mint előző végigjátszásom alkalmával. Nem mondhatom, hogy alig várom a következő részt, mert több problémásabb része van, mint az előzőeknek együttvéve, de meglátom mi lesz...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
2302 levél
Válasz 19.02.27. 10:54 #755
Shadowguard
Far Cry 5

Az új (fél)rész apropóján megint rápróbálkoztam, mielőtt nekikezdenék a New Dawnnak és ezúttal sikerült végigszenvedni.
Emlékszem előző nekifutásra is akkor lett elegem, mikor először találkoztam Hit nővérrel: a csajtól és a területétől instant dobta le az agyam az ékszíjat, de most is kapott ott két nap pihenőt a játék.
Alapvetően nem lenne rossz, az alapötlet (és a főellenfél) különösen tetszik, de a kötelező elrablásokkal teljesen tönkreteszik a játékélményt. Tapasztalat (még az első végigjátszásból), hogy John területén például úgy el lehet jutni a végkifejletig (gondolom a többin is), hogy a főszál küldetéseihez hozzá sem nyúlunk. Ha az ember nem akar idő előtt konfrontálódni az adott területet irányító testvérrel akkor bizony kerülgetni kell az őrhelyeket és a főbb útvonalakat is. Ami nem kicsit zavaró egy hozzám hasonló maximalistának. Oké, ha legyőztük az adott testvért utána még lehet kószálni a területen, befejezni a küldetéseket, de jobb lett volna ezt a főszálhoz kötni inkább...

Az elrablásokkal egyébként sem vagyok kibékülve... Az elején még megértem, hogy Joseph be akar minket szervezni a szektájába és azért kell elkapni minket (illetve Jacobnak egyéb céljai is vannak), de komolyan, két testvér halott és még akkor is ezzel kell szórakozni?! És teljesen megkerülhetetlen, most direkt ki akartam szúrni a játékkal és szépen röpködve a helikopterrel csinálni az egyik mellékküldetést... De nem jött össze, így is megkaptam a lábamba a nyílvesszőt.

Egyébként van egy olyan érzésem, hogy a három területet három teljesen különböző csapat csinálta, mert szerintem érezhető minőségi különbség van köztük. Holland Valley nálam az abszolút favorit, de Whitetailben is csak kicsit éreztem gyengébbnek a mellékes (!) küldetéseket (plusz a három ezer ponttal alacsonyabb követelmény miatt túl könnyű eljutni a végjátékhoz), viszont Faith területe még mindig borzasztó... Értem én, hogy ott még a csapból is a drog folyik, de nah... A bossfight pedig külön szívfájdalmam volt, mert előtte eltökéltem, hogy egy mosolygós lapáttal verem agyon a drogos tyúkot...

Viszont azért nem olyan rossz a játék és ha az ember szépen végignéz mindent lehet azért találni vicces/érdekes dolgokat. Például a filmrendezőt aki közli, hogy igazi sikert akar forgatni, nem olyan sz@rt, mint a Far Cry De egy üzenetrögzítőt is találtam, ami az open world játékokat hordja le a sárga földig.
Összességében szórakoztató volt, kicsit felelevenítettem a történetet (bár a vége sehogy sem stimmel), de az biztos, hogy ezt a részt se fogom elővenni többet.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2302 levél
Válasz 19.02.17. 19:01 #754
Shadowguard
Robothorium: Sci-fi Dungeon Crawler

Avagy amikor egy indie cím jobban beszippant, mint a nagyok
Véletlenül fedeztem fel ezt a játékot egy youtube videónak hála és valamiért elsőre megfogott.
Az alapsztori szerint egy mesterséges intelligenciát alakítunk, akinek az a "feladata", hogy segítsen a robotoknak elismertetni magukat. A történet során találkozunk öt frakcióval is, amiknél két esetben dönteni is kell ki mellé állunk, ez (sejtésem szerint) a történeten is változtat, de ehhez még kell egy végigjátszás. Mondjuk a (randomgenerált) pályákon egyébként is belefuthatunk eventekbe, ahol a döntéseink valamelyik frakcióhoz adnak plusz reputációt, ami néhány bónusz kioldása miatt hasznos (ezen felül vannak demonstrációk is, ahová a küldetések között küldhetjük el a nem aktív egységeket, onnan is jöhet repu).
A harcrendszer kicsit emlékeztet a Darkest Dungeonre (lehet ez fogott meg benne), de azzal ellentétben nem olyan szigorú a játék. Mivel robotokat irányítunk az elhullott egységeket némi pénzmagért cserébe hamar visszakapjuk. Egyébként nyolc különböző típust irányíthatunk, amikből egyszerre ötöt vihetünk harcba (én hetet próbáltam ki, a nyolcadiknak nem éreztem olyan jónak). A különböző egységek jól elkülönülnek egymástól a képességeket tekintve és RPG szerűen öltöztethetjük is őket, ami bizonyos szinten meg is jelenik az egységeken. Meg egyébként is XP-t szereznek és különböző képességeket lehet feloldani. Viszont bármikor újra ehet osztani a pontokat, szóval semmi sincs kőbe vésve, lehet kísérletezni.
És akkor még a nem túl mély, de azért érdekes craftrendszer is ott van. Minden robottípusnak kétféle set-et barkácsolhatunk össze, amik hasznos bónuszt adnak.

Szóval összetett egy játék, én simán beleöltem 15 órát és a végső bossfightot kivéve végig élveztem Megvan benne a "na még egy küldetést, hátha esik valami" érzés.
Viszont némi negatívum azért volt... Az a befejezés... Spoiler nélkül csak annyit, hogy kicsit félkész érzetet keltett, vártam volna valami epilógust, összefoglalót, bármit... Mintha levágnák egy film utolsó 10 percét
Illetve kétszer bugba is belefutottam, fight után beakadt és csak kilépni engedett, de ez bocsánatos bűn.
Ettől függetlenül aki szereti a stílust annak csak ajánlani tudom
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4224 levél
Válasz 19.02.02. 22:17 #753
xeLaR
Január...

Resident Evil HD Remaster
A Resident Evil 2 remake hype elég durván elkapott engem is, és úgy gondoltam érdemes lenne végre megtapasztalni az "eredetit" vmilyen formában. És az élmény egész jó volt, ami főleg a játékmenetnek köszönhető. Általában történetpárti vagyok, és ha ez alapján kellene értékelni a játékot, akkor egy közepest is nagy nehezen érne el. Jill kampánya kicsit erősebb, mint Chris-é, előbbi egy többé-kevésbé kerek történet, míg az utóbbiban inkább magadra vagy utalva. Azonban atmoszférában és horrorisztikus hangulatot fokozó játékmenetben verhetetlen a játék. Meg is lepett, hogy az archaikusnak tűnő mentési rendszer, illetve a limitált tárgylista és a bizonyos helyeken elérhető ládák milyen jól fokozzák a feszültséget. Eleve már azért feszült vagy, mert kevés lövedék és a zombik nem fekszenek meg egykönnyen. Aztán, mint az számomra kiderült ez a Remaster sajátossága, ha a zombikat nem fejlövéssel ölöd meg, vagy nem égeted el a testüket, akkor később erősebb formában jönnek vissza. Ettől pedig a játék még "izgalmasabb" lett. Mert amúgy a játék feladványai nem túl nehezek, de ha pár olyan szobán kell végighaladni, ahol ezek az erősebb rohadékok szaladgálnak, akkor a következő végigjátszásra valszeg kicsit jobban át lesz gondolva a stratégia. A játék pedig tökéletes több végigjátszásra, mert igazán nem hosszú a sztori (először volt egy 11 óra, másodikat viszont lefaragtam 6-ra), és több érdekes módozata is van. Úgyhogy lenyűgözött a játék, és vmennyire megértem, hogy ez miért lett felkapva. Egy jó feldolgozás, amit érdemes kipróbálni.

Monkey Island 1-2
Újrázás, természetesen a Special Edition-öket vittem végig, és szinte felesleges is ezekkel játszanom. Olyan sokszor végigvittem már őket, hogy szinte kívülről fújom az egészet. A mostanival arra jöttem rá, hogy bár az első részt jobban szeretem a feladványai miatt (ott is főleg az inzultus kardozást), addig a második rész kiforrottabb majdnem minden tekintetben (de több is a frusztráló feladvány). Kellett egyfajta referencia számomra a folytatások miatt (valszeg februárban kerülnek terítékre), ezért vittem végig ezeket. Mestermű számomra mindkettő...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
6953 levél
Válasz 19.02.01. 15:12 #752
GustyX
Egy-két embernél biztosan futott rendesen, de azért az már jelent valamit, hogy pár nap múlva eltűnt a digitális áruházakból és fizikai példányokat is leszedették a polcról.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
33280 levél
Válasz 19.02.01. 13:49 #751
Creativ3Form
Az volt a baj a PC-s problémákkal, hogy tök random volt, kinél jött elő és milyen mértékben. Én a GTX970-el toltam ki és semmi problémám nem volt vele, de voltak ismerőseim, akiknek erősebb kártyával lagolt, szaggatott vagy volt, hogy fél óra játék után kifagyott. Sőt. A mai napig van olyan ismerősöm, akinél nem fut rendesen, pedig erősebb gépe van mint nekem. Szóval itt alapjaiban baszták el a PC-s portot, be is ismerték, hogy olyan sohasem lesz, mint eredetileg kellett volna, ahhoz ugyan is kb. a nulláról kellene teljesen újraírniuk és optimalizálniuk az enginet. És mindezt azért, mert a játék első verziója meg se mozdult az újgenerációs konzolokon (ezt is beismerték), ezért kellett változtatni a kódsoron, amiket viszont annyira nem szeretnek a PC-k. Kár érte, mert így a játékosok nagy %-ban ez marad meg belőle és nem az, hogy torony magasan a legzseniálisabb rész az Arkham szériában.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
22852 levél
Válasz 19.02.01. 10:39 #750
Peace
PC-n sem volt semmi gond vele nálam.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3008 levél
Válasz 19.02.01. 09:12 #749
RAI*DEN
Indokolatlanul sokat savazták ezt a játékot anno. Értem én, hogy voltak vele optimalizációs problémák PC-n, de én pl konzolon semmi problémát nem tapasztaltam a játékkal, főleg, hogy elég méltó lezárása a szériának, és egyben szerintem simán a legjobb Arkham játék a szériában. Nekem a sokak által favorizált Arkham City volt a leggyengébb eresztés a sorozatban.
2302 levél
Válasz 19.01.31. 23:40 #748
Shadowguard
És itt a vége...

Batman - Arkham Knight (+DLC-k)

Szép lezárása lett a sorozatnak. Bár három és fél éves játék, de sikerült elkerülnöm minden spoilert idáig, szóval teljesen elégedett vagyok a történettel. Még ha elég hamar sikerült is megtippelnem ki lesz a Knight (és a stúdiós hallucinációk után egészen biztos is voltam benne). Viszont cserébe voltak meglepő részek: Oracle felbosszantott (aztán elégedetten mosolyogtam), Ivyt pedig igazán sajnáltam. És végre Riddle vackaiért sem kellett ötvenszer végigmászkálnom egy helyet, folyamatosan jelentek meg és amikor megkaptam egy-két kivételtől eltekintve rögtön meg is tudtam oldani a feladványt. Joker visszahozása pedig így, ebben a formában... WOW
A Most Wanted misszióknál azért már felemás a dolog, a különböző bűnözők érdekesek voltak (az a nyavalyás Manbat pedig elsőre infarktust okozott), de azért a milícia felszámolása már a vége felé kicsit unalmas lett. És azért el tudtam volna viselni egy Originshez hasonló bossfightot Deathstroke-kal a tankos izé helyett.

Elsőre kicsit zavaró volt a megváltozott grafika is, azért az előző három rész eléggé egységes volt ilyen téren, de a végére megszoktam és most elindítva a Cityt egy challenge map erejéig már az a furcsa és azért el kell ismernem, hogy szépre sikerült.

A harc egy fokkal még jobb, látványosabb lett, bár néha kifejezetten bosszantó is (köszi medic ). Néhány küldetésben társat is kapunk, akik fölött ugyanúgy átvehetjük az irányítást. Itt Macskanő külön kiemelendő, Riddler ezúttal már robotokkal is megkeseríti az életünket, amik időnként színkódoltak-> ha rossz karakterrel ütjük meg a jutalmunk egy áramütés. Mellé van új batruhánk is, amivel már egyszerre három (fejlesztve öt) fegyverest is le tudunk csapni egyszerre, látványos szó se róla

És a Battank... Elsőre nagyon utáltam, főleg, mert sikerült megtalálnom a legbosszantóbb AR kihívást az elején. Azt nem mondom, hogy később megkedveltem, mert sokkal szívesebben közlekedtem a levegőben az egész játék alatt, de azért érdekes színfoltot jelentett, még ha kicsit idegennek is éreztem. Értem én, hogy sokkoló van rajta meg gumilövedék is és papíron a Battank se öl meg senkit, de ha kétszázzal nekimegyek valakinek az akkor is meghal.

A DLC-k meg... kapunk négy Most Wanted missziót a main story mellé, ebből ismét Freeze aki kiemelkedő. Már az Origins DLC-ben is sajnáltam a karaktert és ez most sem változott, sőt... Ivy után szerintem a legszomorúbb rész az övé. Mellette elbúcsúzunk Ra's al Ghultól is (vagy nem, itt szabadon dönthetünk), elverhetjük Croc-ot és a Kalapos is beköszön egy verésre.
Ezen felül van pár kisebb, külön indítható sztori is, ami egy kivétellel kb. 20 perc. Harley-val Ivyt szabadíthatjuk ki a fősztori előtt, a többiben pedig a főszál lezárása után kell akciózni egy-egy karakterrel (Red Hood külön poén, végre nem kell kímélni a népeket). Egy poénnak jók voltak, bár a Macskanős utolsó csatája kifejezetten nehéz lett.
A kivétel a "A Matter of Family", ami az Asylum előtt játszódik. Itt Batgirlt irányíthatjuk, egy elborult vidámparkban miközben még Robin is besegít néha. Ez sem hosszabb egy óránál (ha nem szedünk össze mindent tippre még annyi se), de azért nem volt rossz.

Szóval mindent összevetve ez egy méltó lezárása a sorozatnak, még ha maradtak is nyitott kérdések a végén. Nálam megosztott első helyet kap az Origins mellett És azért szomorú is vagyok, mert vége a történetnek.

És ha már téma volt: csak a gyengék játszanak ki egy játékot 100%-ra, én 120%-ra teljesítettem
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
22852 levél
Válasz 19.01.29. 07:13 #747
Peace
Várom én is az 50%-os leárazást a deluxe-ra!!! Általában 6 hónap után már bedobja a Store, úgyhogy márciusban talán aktuális is lehet.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3631 levél
Válasz 19.01.29. 00:09 #746
Raistlin666
Pókember PS4:
Úgy szedtem ki a platinát tegnap, hogy kb. +20 percet kellett lengedeznem a városban a stáblista után az elmaradt dolgokért!
Példás játék volt ebből a szempontból...is...
6953 levél
Válasz 19.01.28. 21:16 #745
GustyX
A hosszú, bár már kimúlóban lévő kocka énemben egyszer sem fordult meg soha a 100%-os teljesítmény. Egyszerűen nem látom értelmét, nem nyújt semmit, hogy megszerezzek, összegyűjtsek egy akármit, ami egyébként tökre felesleges. Minek? Egy plecsniért vagy egy új megjelenésért, akármiért? Vagy plusz pénzért ami már tényleg nem oszt-nem szoroz? Ez elsősorban a kampány befejezése utáni részre vonatkozik. Ameddig még van értelme fejlődni ezekkel az időbaszásokkal addig rendben van, csinálom,utána viszont nincs (pl. Amalur-ban a DLC-kel hamar elértem a max szintet, aztán már csak befejeztem a történetet. Lett volna még olyan küldetéssorozat ami félbemaradt, de már nem volt motiváció. Semmi haszon). Életem legtöbbet tolt egyjátékos játéka, DLC-kel ~65 óra volt. Aztán a jött az etalon Witcher 3, amit kijátszottam """""teljesen""""" a 88 órával. Elég volt. Majd jött a kettő kiegészítő, azzal lett összesen kb. 140 óra. És maradandó élményt nyújtott, késztetés nem volt a ng+-ra, vagy a megmaradt küldik elvégzésére. Ennyi.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
1715 levél
Válasz 19.01.27. 13:13 #744
jawsika
Ez a Batman komment tényleg gyalázatos...
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
153 levél
Válasz 19.01.27. 11:54 #743
frankie93
Lecsaptam rá, köszi!
' forever blue !
1715 levél
Válasz 19.01.26. 22:33 #742
jawsika
Tom Clancy's The Division
https://www.humblebundle.com/gift?key=hP4G6XhA4esxhf3m

Tom Clancy's The Division - Survival
https://www.humblebundle.com/gift?key=X6VYuvDxwPmsXa43

Uplay kódok. Jelezd, ha vitted, más ne szenvedjen, köszi.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
2302 levél
Válasz 19.01.24. 13:26 #741
Shadowguard
Ezt mondjuk jó tudni ÉS akkor szerinted mi az, ami 12 év fölött élvezhető? Egyébként érdekes véleményt mondani valamiről úgy, hogy nem is játszottál vele.

Én is volt már, hogy többször végigtoltam egy játékot (nálam DAO a rekorder azt hiszem), de még ha a játék lehetőséget adott rá sem használtam New Game+ opciót.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
12585 levél
Válasz 19.01.24. 13:11 #740
Gobiakos
"egy Batman úgy 12 éves korig köti le az embert"

Ezt szerintem nagyon sok rajongó nevében kikérhetem magunknak.
"You don't wanna be my enemy I promise you!"
422 levél
Válasz 19.01.24. 13:04 #739
Trufa
Nem gond, ahogy az se, hogy mondjuk egy Batman úgy 12 éves korig köti le az embert, tehát arról a játékról végképp nem tudok nyilatkozni.

Én minimum, hogy 2x kitolom, amit megvettem, s ebben a New Game+ egy nagyon jó barát. Néhány kivétel biztos volt, de az amiatt, hogy mellélőttem és nem jött be a játék.
i5-8600 - GTX 1060 - 16Gb - Windows 10 x64
418 levél
Válasz 19.01.24. 11:59 #738
Berci1
Látom pár ember bögyébe beleléptem ezzel a trófea/acsi kommenttel. Ismétlem mindenki úgy játszik a játékával ahogy akar. De simán tekintheted kijátszottnak a játékot, ha nem szedsz össze minden szöszt vagy nem csinálsz meg egyéb mellékes dolgokat. Én nyilván a 100%-os kijátszásról beszéltem. Ettől függetlenül nem szólok le senkit, mert te miért nem maxoltad ki az xy címet. Biztos vannak ilyen emberek is, én nem tartozom közéjük. Peace.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.