Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Cyberpunk 2077

1695 levél
Válasz 21.09.17. 11:23 #881
Ricsi1976
Kb. ez lesz. Köszi!
25508 levél
Válasz 21.09.16. 21:51 #880
Peace
Játszok helyetted is!
1695 levél
Válasz 21.09.16. 19:44 #879
Ricsi1976
így már értem Ehhez nem lenne idegrendszerem, de időm se. Amit megveszek, az nálam is marad fizikálisan De tényleg nem leszek PS5 vásárló. PS3-at PS4-et megvettem, de erre a PS5-re nincs ingerenciám.. Mondjuk már időm se..
25508 levél
Válasz 21.09.16. 19:00 #878
Peace
Ezt Te látod. Azért csak jól jön az a +FPS szerintem. DLSS Quality módban meg kottára ugyanúgy néz ki a játék, mint DLSS nélkül.
3260 levél
Válasz 21.09.16. 16:24 #877
Shadowguard
Aha, valami ilyesmi rémlett, hogy az inkább akkor kell, ha nem bírja a kártya tartani az fps-t. Azzal egyelőre nem volt baj. Viszont a motorozásról le kel szoknom, mert mindig tikkelni kezdek, amikor felszállok rá és egy másodpercig egy kopasz V ül a motoron sapka nélkül.
Csak az autók irányítása érzésre rosszabb, mint a WD: Legionben volt. Pedig az ki is volt emelve ott, mint hiba
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
25508 levél
Válasz 21.09.16. 15:31 #876
Peace
Nekem nagyon tetszett, amit láttam RT bekapcsolása mellett. Bizonyos felületek egészen másképp festettek. Kikapcsolás után már olyan kicsit fakóbb, élettelenebbnek tűnt minden. De ez van. Nem volt meg a folyamatos és stabil 60-70 FPS, amire vágyott volna a szemem. Elengedtem.
10588 levél
Válasz 21.09.16. 15:20 #874
davkar9
Jaja, dlss az valami boszorkányság, ami az éterből varázsol elő extra fpst. RTX egyelőre még mindig csak egy gyerekcipős parasztvakítás (talán majd úgy 5 év múlva), ami nem ad hozzá annyival többet a játékélményhez, mint amennyit zabál. Persze kurva jól néz ki ahogy az eső után ottmaradt tócsában tűélesen látod a villódzó neont és a fölötte elhaladó kocsit, de máris szertefoszlik az illúzió amikor V-vel próbálnál meg tükörbe nézni...
25508 levél
Válasz 21.09.16. 15:02 #873
Peace
Megdobja az FPS értéket 20-30%-al. Szerintem állítsd quality-re.
3260 levél
Válasz 21.09.16. 14:48 #872
Shadowguard
Na megnéztem a pontos beállításokat, 1920x1200 a felbontás, minden csúszka maxon, kivéve a Képernyőtér-tükröződés (az mi a csöcs?) és az RTX. Azoknál még lenne egy Pszichó szint is, de alapból ultrára állította, ott hagytam. A DLSS kikapcsolva. Utóbbi nem is nagyon tudom mire jó
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
25508 levél
Válasz 21.09.16. 14:12 #871
Peace
Na itt is látszik, hogy RT bekapcsolásával nevetségesen fut. Én is úgy toltam, ahogy az arc hivatkozik rá "my prefered settings": 1440p Ultra, RT off, DLSS Quality. Így volt élvezhető a sebesség. Azért lettem volna kíváncsi, hogy javítottak-e az optimalizáción....ez ugye 4 hónapos videó.
25508 levél
Válasz 21.09.16. 13:53 #870
Peace
De milyen felbontás? Ultra grafika RTX és DLSS bekapcsolva? Nálam játszhatatlan volt 1080p-ben. Ilyen 4-5 FPS-el ment a tűzharc meg robbanások. RTX nélkül gyönyörűen futott 1440p ultrán...
3260 levél
Válasz 21.09.16. 13:22 #869
Shadowguard
Jep, 2080Ti van még, nálam fel van húzva minden ultrára, alapból arra állította be magát, úgy is hagytam. Csak hozzádobtam a VSync-et, mert háklis vagyok rá, hogy be legyen kapcsolva. Elvileg a driver is erőlteti, de nem bízok a játékokban.

Eddig a 41 óra alatt stabil volt, mondjuk ez a grafika nekem ne is merjen akadni
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
25508 levél
Válasz 21.09.16. 09:19 #868
Peace
2080 Ti-d van még? 2080S-el játszhatatlan volt megjelenéskor RT-vel 1080p-ben. Épületen belül szuper volt, de mikor kimentél vezetni, akkor már haldokolt és tűzharcnál diavetítés. Úgyhogy maradt a 1440p max grafika DLSS quality. Így stabilan hozta legalább a 60-70 FPS-t. Csak az a vicc, hogy emiatt a játék miatt vettem meg a kártyát, hogy én majd jól Ray Tracing-el végigtolom és mennyire jó lesz......
25508 levél
Válasz 21.09.16. 09:16 #867
Peace
Használt lemezesek, melyeket annyiba adtam el, amennyiért vettem. DS-t egy ezressel drágábban adtam el. ME Legendary meg előrendelés volt boltból, azon buktam 5k-t eladásnál. PS4 korszakban ész nélkül szórtam a pénzt digitális játékokra, melyekre jó eséllyel soha többet nem nézek rá egy végigjátszás után. Most már nem követem el ugyanezt a hibát.
2053 levél
Válasz 21.09.16. 06:32 #866
Aribeth
Hát, nem tudom, szerintem a legtöbb játék, ha csak az alapkiadást veszi meg az ember, megáll 20-23 ezer körül, továbbá mindig vannak leárazások az online boltban, amikor jóval olcsóbban le lehet csapni rájuk.

Tény, hogy idén még alig van rajta érdekes új játék. Sokáig ellen is álltam, és csak azért rendeltem meg, mert kérdéses volt, hogy mennyi a várakozási idő, fél év lesz-e esetleg, és jövőre a Forbidden Westet már ezen akarom tolni. Aztán végül is laza három hónap után befutott.

Most meg csak a négyesre megvett/illetve lemezen kölcsön kapott játékok ingyenes ps5-ös upgrade-eivel játszok.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
3260 levél
Válasz 21.09.16. 06:24 #865
Shadowguard
Jól sikerült patch, tegnap már össze is omlott egyszer De láttam kanyarodás közben az úttestbe süllyedő és aztán felrobbanó autót is azóta. Ha videóznék 2-3 naponta összejönne egy ~10 perces bugválogatás a játékból... De amíg gamebreaking nincs belőle addig ezen annyira nem akadok fent.

Viszont tegnap például kimentem a városból, ráadásul nappal és a játék egész egyszerűen rusnya. Éjszaka, RTX mellett a zsúfolt városban jól néz ki (többnyire), de városon kívül nekem a WD2 ugrott be róla. Elsőre meg is néztem, nem a patch vette-e vissza a grafikai beállításokat. De nem, ultra mellett rusnya.
És ha már említve volt a tömeg: nekem vannak az utcákon emberek, néha egész sokan, de ezzel kettő baj van. Egyrészt néha beakad valami a generálásnál és egyszerre 10-15 teljesen ugyanolyan figura van egy kupacban. A másik, hogy értelme egyébként nincs. Az emberek 90%-án simán át lehet szaladni, a maradéknál kicsit megmozdul a kamera futás közben, mintha V elhajolna előlük... És ennyi.

Egyébként továbbra is azt mondom, openworld bohóckodásnak jó a játék, de én eddig nem látok benne semmi pluszt. Attól függetlenül végig fogom játszani, a magam mindent felfedező módján, de ennyi. Lehet, ha ismerném a világot, akkor jobban megfogna, de így simán lehetne egy Far Cry spin-off is És lehet akkor sokkal kevesebb savat is kapna mindenkitől.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
1695 levél
Válasz 21.09.16. 06:12 #864
Ricsi1976
Ez hogy jött ki? Mármint 4K. Mondjuk speckó ezekből egyik sem érdekel, mint game.
25508 levél
Válasz 21.09.16. 06:05 #863
Peace
Nekem eddig 4000 Ft-omba fájt végigjátszani ezeket: Miles Morales, Cold War, Mass Effect Legendary, Rift Apart, Demon's Souls. Lehet ezt okosan is csinálni.
1695 levél
Válasz 21.09.15. 21:48 #862
Ricsi1976
Én személy szerint a PS5-öt kihagyom. B+ 30K egy játék...Az ellátási problémákról meg ne is beszéljünk. Majd megveszem a PS8-at, amikor nyögdíjba megyek
1695 levél
Válasz 21.09.15. 21:45 #861
Ricsi1976
5164 levél
Válasz 21.09.15. 20:45 #860
subject17
Akkor ehhez a nem-újranyitott vitához: azért fejlesszünk már arra, amire bejelentettük a dolgokat, faszom - legyen az nyolc, négy, kettő év... Erre egyszerűen nincs mentség, sokmindent lehet így vagy úgy magyarázni meg mentegetni, ezt nem. (Az megint más, hogy bejelentéskor még PS3 időkben voltunk. )

Azzal meg egyetértek, hogy ahogy ez kinézett, hagyni kellett volna az egészet, de kiadni abban a formában egyébként se PC-re, se az új generációs konzolokra nem lehetett volna. Series X-en játszottam megjelenéskor, és akkoriban azon is le kellett rakni, annyira elcseszett játékélményt tudott nyújtani.
Szóval egy ezredik halasztás és egy teljes generáció kihagyása, utolsó pillanatban bejelentve... Nem lett volna az se szép. És igen, korona: sokaknak még jelenleg sincs PS5 a birtokában, szóval elég cidri lett volna csak ezekre kiadni.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
10588 levél
Válasz 21.09.15. 19:40 #859
davkar9
Ez is volt már szóval csak ismétlésként; az a 8 év igazából <4. BW (2016) után feküdtek rá keményen. Első E3 demó mikor volt, '18? Elsőszülött lelkét nem, de azért kisebb pénzösszeget tennék rá, hogy ezután pár hétre-hónapra került be a projectbe Kenu és mivel nem csak egy gta cameore ezért nyomtak is egy soft resetet. Máris 18 közepe-vége, 19 elején vagyunk. Marketing és vezetők közben a csillagokat is leígérik, a "főnök ez így és ekkorra nem fog összejönni" memókat újabb ígéretekkel, "jobb" esetben halasztással továbbították felénk. Zárójelben ehhez még hozzájön a saját összeesküvés elméletem miszerint sony és ms is suttogta a háttérben, hogy mivel egyiküknek sincs system seller címe ezért valahogy igazítsák már a nextgen megjelenéshez amiről ugye megint nincs konkrét dátum. És akkor habnak a tetejére bejött ez a koronátha is.

20 eleji első nagy halasztásnál kellett volna venni a nagy levegőt és közölni, hogy a lastgen kukázva, benyelni a népharagot, ráfeküdni legalább a pc verzióra és talán úgy menthető lett volna a helyzet. Így is úgy is meg lettek volna baszva az ígéretek/"ígéretek" miatt, de legalább lett volna egy stabil platform. Én ugyan elvoltam Kenuval, de érezhetően ő (szerepe) vitte félre a játékot - sztori, részben gameplay részen is. Nélküle össze lehetett volna hozni talán úgy a beígért cuccok 60%-át.
2755 levél
Válasz 21.09.15. 17:15 #858
neumark
2563 levél
Válasz 21.09.15. 13:28 #857
jawsika
Már bocs, de ez teljes hülyeség. 8 évig fejlesztették, és ha nem 23x, csak 22x tolnak a megjelenésen, nincs is kint az új generáció. Nemár, hogy régi generációnak hívjunk valamit, amire a komplett fejlesztés ment 8 éven át és az volt a célplatform. Ez persze nagyon kényelmes hozzáállás, csak totális kamu.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
4071 levél
Válasz 21.09.14. 18:12 #856
Raistlin666
Egyiket sem emlegettem! Mármint, hogy jogos elvárás lenne, illetve hogy a PS4 performance lenne a mérvadó.

Meg azért aranyos vagy, hogy kijelented nem akarsz vitázni de azért beböfögöd hogy kizárólag a Sony feje bűzlik ez ügyben! Szerintem meg marhára a CPR-nek se volt büdös a várható bevétel a 100+ milliós bázistól!

Voltak itt a boldog békeidőkben akik szépen kijelentették, hogy amit akarnak az "only for next gen"! Kojima MGS4-e például ilyen volt! Így is lehetett volna, de győzött a lóvé mind a két oldalon!

Amúgy meg nem vitázni, hanem poénkodni akartam, mert jelen állás szerint a GTA4 szintjét súrolja kinézetre annyira vissza van véve már a grafika last gen.-en...
28933 levél
Válasz 21.09.14. 17:46 #855
LordMatteo
Hiszen teljesen jogos elvárás, hogy egy ekkora méretű játéktér fusson egy 10 éves konzolon, de közben a grafika is legyen jó.

Nem akarom újranyitni a százszor lejátszott vitát, de nehogymár a Sony által kierőszakolt PS4-verzió legyen a mérvadó...
A kibaszás társas játék, sose feledd.
4071 levél
Válasz 21.09.14. 16:11 #854
Raistlin666
Úgy látszik stabilizálták 30 fps körül még PS4-re is, de cserében kb. 10 ember lakik a városban és csak 3-nak van autója...
5164 levél
Válasz 21.09.14. 09:36 #852
subject17
Haha, nekem pont onnantól volt elviselhetetlen a sztori, a prológus egész jó volt.

A karakter maga is irritáló volt számomra (meg az egész felütés), Keanu pedig még talán rosszabb szinkronszínész, mint amilyen "rendes" színész...
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
3260 levél
Válasz 21.09.14. 09:09 #851
Shadowguard
Ha már van saját topicja akkor mégse máshol offoljak...

Mióta Keanu folyamatosan a nyakamban lóg és random megjelenik kommentálni a dolgokat mellékküldetések közben kicsit javult a véleményem, ha majd egyszer újrakezdem akkor gyorsabban végigszaladok az előzetes részen, hogy ezt kioldjam.

És mászkálás közben belefutottam egy zenészbe is, ami adott egy mellékküldetést Johnnytól, az is jó volt. Olyan kis színesítés. Bár a mellékesek közül a legjobb a megemlékezés volt eddig, ott nagyon jó volt a hangulat. És nem éreztem azt, hogy én most rögtön el akarom nyomni a beszélgetést.

Viszont az nagyon látszik, hogy ha nem erőltetném a lopakodós játékmenetet akkor sokkal kevésbé szórakoztana a játék. Tegnap belefutottam egy bugba az egyik side quest közben, valami beakadt és nem tudtam menteni, de az automentés se működött, szóval kezdhettem újra a felétől. Második nekifutásra csak beszaladtam és lekaszáltam mindenkit... A gunplay finoman szólva sem a legjobb...

De legalább változatos bugokba lehet belefutni még 1.3 alatt is. Ezek nagy része grafikai (T-póz, talajba süllyedő emberek), néhány csak fura (visszatöltésnél teljesen más ellenfeleket kapok vagy csak elfeledkeznek rólam emberek), de a mentéses miatt 20 perc játékom ment a levesbe és a lépcsőkön is random át szokott esni a karakter.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
1635 levél
Válasz 21.04.08. 09:18 #850
Yaho0
Sikerült a játék végére érnem, röpke 55+ óra után, amely magában foglalta az összes side jobot és a grindolós Gig-ek jó részét.
Szándékosan nem hypeoltam fel magamat a játék megjelenése előtt. Semmit nem olvastam róla, azon kívül, hogy megnéztem egy gameplay videót. Nem voltak irreális elvárásaim, csupán egy továbbgondolt Witcher 3-at szerettem volna látni, ami nagyobb, szebb, hosszabb.
Összességében elmondhatom, hogy a Cyberpunk 2077 mindössze a látványvilágban hozta (talán felül is múlta) a 2020-ban elvárható minőséget. A játék további elemei 15 évvel ezelőtti szintet idéznek.
A küldetések rendben vannak, főleg a főszál, ez kellőképpen lekötött. A főszereplővel tudok azonosulni, Johnny Silverhand természetesen hozta az elvártat. Sajnos cserébe nagyon rövid, kevésnek éreztem. A döntések száma is csekély, nem éreztem igazán a súlyukat. A mellékküldetések közül van pár emlékezetes, de nem estem hasra tőlük. A Gig-ek, rendőrségi mini küldetések számomra unalmasak voltak, így egy idő után felhagytam velük (hozzáteszem, hogy sosem szerettem az ilyen jellegű repetitív melléktevékenységeket, így efölött elsiklottam).
És azt hiszem ezzel minden pozitívumot el is mondtam a CP2077-el kapcsolatban. Nem is tudom hol kezdjem a hibák felsorolását. Az, hogy ordító bugokkal van tele, még megbocsátható lenne, és nem is különösen zavartak.
A RED engine egyszerűen nem lett felkészítve egy ilyen jellegű játék támogatásához. Az autóvezetés fizikája gyakorlatilag nem létezik, ez túlzás nélkül visszalépés a GTA: Vice City-hez képest, ami 2002-es. Néhol vérlázítóan illúzióromboló, ahogy "közlekednek" ezek a sínen vezetett járművek. A közlekedés szimulációja ugyancsak nem létező elem, gyakorlatilag azon kívül, hogy az autók a sávban haladnak, kanyarodnak és megállnak a piros lámpánál, semmi másra nem képesek. Ezért kár volt erőltetni ezt a vonalat.
A kiosztható perk-ek szánalmasan unalmasak, nagyrészük %-ban kifejezhető képességeket biztosít. Sokszor előfordult, hogy 10+ ki nem osztott pontom volt, annyira érdektelennek tartottam.
A fegyverek átgondolatlanok, 15-ös szinten felvettem egy overpowered revolvert, amit később le sem cseréltem. A melee gameplayt nem próbáltam, de a boxolós side job után kedvesem sem volt hozzá, annyira igénytelen és idegesítő volt. Ez a része a játéknak erősen szubjektív, így nem ezt tartottam a leggyengébb aspektusnak.
A nehézségi szintek nevetségesek, very high fokozaton játszottam, de sokszor touchpaddal is túl könnyűnek éreztem.
A mesterséges unintelligenciáról sem lehet semmi jót elmondani, erre már csak legyintettem. Az már az elején kitűnt, hogy nem lopakodással fogom tölteni az időmet. Az ellenségek teljesen random fordulnak, a hitbox rengeteg alkalommal megviccelt, így nem tudtam hatékonyan, csendben elintézni az ellenfeleket. Egy esetleges Reboot Optics hack után pedig rendszeresen odafordult az ellenség, ahol éppen én voltam.
Nagy lelkesedéssel vetettem bele magamat a hackelésbe, amely gyorsan le is csillapodott, ahogy rájöttem, hogy egy glorified DoT effektusnál nem egyéb tevékenységről van szó. A tárgyakat a már említett ostoba lopakodási rendszer miatt fölösleges volt meghackelni. A hackelős minijáték hamar végzetes unalomba fullad, csakúgy, mint maga a hackelés. Hamar lemondtam róla és később sem lett érdekesebb.
A ripperdocnál egyedül a dupla ugrás és a mantis blade/gorilla arms upgrade volt említésre méltő, a többi fejlesztés egyszerű statokkal szolgált, amelyre a játék könnyedsége miatt szükség sem volt.
A shardok nagy részét a játék elején sikerült elolvasni, itt voltak jó szösszenetek, amik érdekes háttértörténettel szolgáltak (Bartmoss, Arasaka vs Miltech war stb.), azonban ez is hamar unalomba fullad a kontextus nélküli teljesen random, érdektelen beszélgetések miatt.
A város elég nagy és ez is elég unalmas, egy kezemen meg tudom számolni hány váratlan esemény következett be. A fele is elég lett volna, ha értelmesen megtöltik tartalommal és tevékenységekkel, ám ezt már számtalan helyen kivesézték, így nem megyek bele részletesebben.
Amit elmondhatok, hogy keserű csalódottságot érzek. Nem azért, mert nem egy világmegváltó cím lett (rengeteg őrültebbnél őrültebb elvárást olvastam), amire nem is számítottam. Ez azonban egy félkész, erősen közepes semi-RPG, de inkább csak egy FPS, jó történettel és profi színészekkel. Jó pár évet kellett volna erre még szánni, hogy egy kiváló játék kerekedjen ki belőle. Kétlem, hogy bármilyen patch sokkal jobb szintre tudja emelni, itt már az alapokkal is gondok vannak.
4071 levél
Válasz 21.01.28. 19:49 #849
Raistlin666
PS4-en is nyertek 3-4 fps-t...csak most PS1 szintű járókelők rohangálnak az utcán...
5164 levél
Válasz 21.01.28. 15:19 #848
subject17
Beléptem megnézni, van-e valami szembetűnő változás 1.1 + hotfix után - hát van. Nagyon csúnya lett (Series X)... Kár, hogy a performance javítás ezt jelentette.

Utánaolvastam, hátha tévedek, de végül azt találtam, hogy PC-n is ugyanezt latolgatják az emberek, hogy most vajon megőrültek, vagy tényleg downgrade történt.

Nektek ez feltűnt? Elvileg LOD / draw distance-et csúnyán érinti max. beállításon is PC-n.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
33313 levél
Válasz 21.01.18. 23:26 #847
szbszig
A játékkal ugyan még nem játszottam, de most végignéztem újra a 2018-as demót, és abban is van falon átlövő tech shotgun meg hozzá scanner, és már ott is elég OP-nek mondják ezt a kombinációt. Legalább ez az egy nem volt fake abból a videóból akkor.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
5375 levél
Válasz 21.01.18. 13:02 #846
Gump
GOG Galaxy szerint 98 óra játékban eltöltött idő, mentés szerinti "nettó" 83 óra alatt végére értem. Tetszett, töröltem. Ha lesz új lényegi tartalmat hozzáadó DLC, akkor majd előveszem.
1635 levél
Válasz 21.01.14. 09:29 #845
Yaho0
Más is észrevette, hogy a revolverek/power gunok mennyire undorítóan broken fegyverek? Konkrétan kiveszett a játékból minden nehézség mióta felvettem egyet. Már felkapcsoltam a fokozatot Very Hard-ra, és így is 1 lövésből halnak az emberek 3(!) falon keresztül. Most komolyan kezdjek el szuboptimális fegyverekkel menni, hogy megmaradjon az élvezet? Pedig nem kerestem rá semmilyen videóra, hogy hogyan törhetem el a játékot, csupán annyi volt a vétkem, hogy felszedtem egy fegyvert.
889 levél
Válasz 21.01.08. 09:32 #844
pb69
Kicsit szerényebben kéne beleállni ezekbe a személyeskedésekbe... Ha már a belemagyarázásnál tartunk, konkrétan leírtam, hogy tudom mire vonatkozott a megjegyzésed, ill. én egy általános hozzáállásra reflektálok, nem pedig személy szerint neked szól a dolog. Tehát semmit nem próbálok belemagyarázni, csak te akarod ezt belelátni, aztán már a kocsmából taknyon kihúzással amperkodsz...
Nem írtam olyat, hogy amit írtál, az konkrétan felesleges lenne, az meg már nem az én bajom, hogy ezt ki értelmezi "cinikusan bújtatott odaköpködésnek". Amúgy meg, aki egy ilyenért hangosabb szót emel, pláne testi agresszióval lép fel, akár kocsmában, akárhol, az egy vérprimitív tahó, aki csak kifogást keres és amúgy is beléd köt, mert nem jól nézel vagy nem tetszik neki az arcod.
(Ja, és csak a félreértés elkerülése végett, nem rád gondolok, mert a kommented nem tekintem "hangos vagy agresszív szóemelésnek", még mielőtt megint jönne a duzzogás )

Visszakanyarodva a témához, továbbra sem értem mit számít jelen esetben az, hogy játszott-e vki a játékkal vagy sem. Semmi olyan szempont nincs az értekezésemben, amihez játszani kellene a játékkal, ezek tökéletesen kiderülnek más forrásokból is. Ahogyan mondtam is, objektív dolgokról beszélünk.
A CDPR (pontosabban CDP) felel tudtommal a teljes projektért, szóval a mehetnek a lecsóba nemcsak a fejlesztőkre vonatkozik. Azt is leírtam már többször, hogy a mai világban nem a játékfejlesztőknek vagy pl. a designereknek fog fájni, ha bebukik a cég, mert fél pillanat alatt találnak maguknak röhögve melót máshol.
Azt így kívülről amúgy sem tudjuk megítélni, hogy mennyire vannak benne a fejlesztők a fiaskóban, de eleve csak bizonyos részeiben lehetnek érintettek vagy hibáztathatók, de ott se biztos, hogy rajtuk múlott.

És igen, én továbbra is úgy gondolom, hogy egy ekkora pofátlan hazugságkampány után, ill. egy ilyen botrányos játékkiadás után illendő lenne minél drasztikusabb következményekkel szembenéznie a cégnek, mert ebből profitálhatna a játékos közösség is leginkább. Legalábbis kicsit hosszabb távon.
Az a baj, hogy most ezzel annyira alacsonyra tették a lécet, az ingerküszöböt meg annyira magasra, hogy ezek után nehéz elképzelnem olyan balhét, aminél jogosan állnának ki magukért az emberek. Egy EA, Ubi vagy újragondolt Bethesda stb. meg nyugodtan hátradőlhet, hogy az eddigieknél is sokkal többet engedhetnek meg maguknak, hisz sokan kifejezetten engedékenyek tudnak lenni, ha épp elfogultak, az se baj, ha több frontról is nyíltan szembeköpik őket.
3260 levél
Válasz 21.01.08. 06:36 #843
Shadowguard
De a topiktól inkább jó időre búcsúzom, mert lehoz az életről, ami itt megy jelenleg.

Én tök jól elszórakozom rajta Napjában kétszer ránézek és végigszaladok rajta.

Belefolyni annyira nem akarok, mert eléggé a partvonalon állok a játékkal kapcsolatban. Én a kezdetektől úgy álltam neki, hogy majd a GOTY. A megjelenéskor megkapta az esélyt, belenéztem pár streambe, egy volt, ami nekem nyomokban adott némi hangulatot, bár ott is sejtettem tudtam előre mi fog történni a sztoriban.
Attól függetlenül a kipofozott verziót esélyesen meg fogom venni. Majd egy 50, de inkább 66%-os akcióban. Én annyira áraztam ezt be.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
25508 levél
Válasz 21.01.08. 06:18 #842
Peace
"Peace vagy hatvanhatszor leírta mindegyik patchnél, hogy majd GOTYE addig hanyagolja, most azért mégis kitolta ő is."

Az az abszurdum, hogy sokadszorra találsz be ezzel, pedig tisztán és érthetően leírtam, hogy a szabadságom alatt végigjátszottam, december 17-én értem a végére és a második végigjátszással várok a GOTY-ig vagy Complete Edition....bármilyen néven is fusson. A játékot pedig Karácsonykor letöröltem a gépről, mikor párom testvére szerette volna megnézni, de a GOG elkezdte leszedni 0-ról az egészet(ezt is leírtam).
Visszatérve a játék megjelenésére és az állapotára. Nagyon szép, hogy kinézték maguknak a 2020-as évet tisztelegve az eredeti szerepjáték előtt, de jó eséllyel ezt már 2019-ben bőven látták, hogy rohadtul nem lesz kész és nem fér bele minden, amit szerettek volna/ígértek. Ekkor gondolom az észkombájn felső vezetés megmondta(nyilván nem önszántából, hanem már igencsak kopogtattak az ajtón...), hogy nem érdekel, akkor is 2020 április. Bedarálta őket is a pénzes gépezet és az állam, a befektetők és egyéb érdekszervezetek mind látni akarták már a pénzüket. Szó sem volt itt türelmetlen rajongókról(nyilván volt sok millió belőle, velem együtt). Ha azt mondják, hogy márpedig 2022 december a megjelenés, hiába verdestük volna a földhöz a valagunkat és hiába írnak alá millióan petíciót, hogy MOST AZONNAL ADJÁTOK KI!, akkor sem lett volna semmi változás és mindenki megvette volna 2022 végén. Csak 2022 januárban kellett volna elindítani a hype gépezetet. Felmérték az igényeket és megijedtek? Főnök! Az általunk kreált globális szintű reklámkampány hatására azonnal akarja mindenki a játékot! Jesszumpepi!!! Kész van a játék? Nincs. Nem baj, adjuk ki, mert ők azonnal akarják! Ezt Ti sem gondolhatjátok komolyan!!! Minden befektető verte az asztalt, mert bedarálta a CDPR-t is a lovetta bűvölete. Én igazából a fejlesztőket sajnálom a legjobban, mert látszik, hogy szívüket-lelküket beletették a játékba. Nagyot markoltak, 9 platformra akarták kihozni, ez lett a vége.
És írom mindezt úgy, hogy baromira élveztem a végigjátszást! A decemberi élménybeszámolóm olvasható a Face-en. Páran már ismerőseim vagytok, jelöljetek be nyugodtan. De a topiktól inkább jó időre búcsúzom, mert lehoz az életről, ami itt megy jelenleg.
28933 levél
Válasz 21.01.07. 21:30 #841
LordMatteo
Megint belemagyarázod, hogy én mit akarok mondani. Az a baj, hogy megint totál mellé.

Abszurdumra próbáltam rámutatni. Peace vagy hatvanhatszor leírta mindegyik patchnél, hogy majd GOTYE addig hanyagolja, most azért mégis kitolta ő is. Most meg már ott tartunk, hogy AAA játékok milyen profin, gond nélkül jelennek meg. Melyikek? És ez nem a CP-hez méregetés, hanem a játékiparhoz általában, az éppen folyó beszélgetésre csatlakoztam rá, erre belemagyarázod, hogy amit én írok az már hovatovább felesleges. Az ilyen cinikusan bújtatott odaköpködésért egy vidéki kocsmában a taknyodon húznak ki az utcára, itt a neten max. elkönyvelem, hogy továbbra is anélkül szapulsz egy játékot hogy kipróbáltad volna, szóval még kevésbé releváns a véleményed, mint akárkié másé, mert legalább páran itt elindították.

Na most a türelmetlenségről nem akarok ismételni McCl@ne soraiból, és bár nagyon szeretjük Peacet, ő is ugyanannyira egyedi hópehely, mint itt mindenki más - szóval még csomó csomó hasonló felfogású player van ugyanígy, mint ő. Igen, a játék szarul jelent meg és hihetetlenül korán, az unásig csépelt fogyasztói társadalom nyomására. Túlvállalták magukat. Ugyanez a türelmetlenség van a pernél is - a befektetők kérik vissza a pénzüket.

Egyébként minap még azon voltál, hogy az egész CDPR menjen a süllyesztőbe mindenestül, most már nem a fejlesztők hibája?

Ami jó benne, azt jópáran köszönjük szépen, szeretjük, élvezzük.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
10588 levél
Válasz 21.01.07. 20:11 #840
davkar9
Bocs az offért, én közben továbbra is élvezem a játékot.

Ma fedeztem fel, hogy a The hunt (River Ward küldi) elbaszható. Mondjuk nem tudom véletlenül hogy lehet, mivel elég ~szájbarágósan adagolja a nyomokat. SK-del hiányzott a bónusz? infót adó hack skill, de vele is össze tudtam rakni a dolgot.
SPOILER
Első két alkalommal is feltűnt, hogy a bd elemzése végén lehet még maradni, de mivel addigra megvan minden nyom sok értelme nincs (hőjellel van valami, de azt továbbra se tudom eldönteni, hogy bug vagy valami más, mert sose találok azzal semmit). Az összegzős beszélgetésnél lassan sorolja Ward az infókat, apró, de észrevehető szünetekkel a mondatok között, mint amikor x szövegnél más is elérhető. Korábban ow nézelődésnél láttam is egy ugyanolyan házat, mint az igazi hely, gyanús is volt, de letudtam annyival, hogy csak újrahasznosított elem. Na most a bd elemzést direkt elrontva, csak kötelező adatokat felfedezve ki is jött a hiányos következtetés; van egy másik farm is, pont az a hely amit megtaláltam. Itt még mindig lehet dönteni, hogy melyikre megyünk. Küldi scriptelt timelimitje miatt a rosszat választva értékes időt veszítünk és mire elérünk a rendes helyre addigra Randy és a többi srác is már halott. Ward elég pipa. Értelemszerűen így ez a kapcsolat ennyi.

YT-n keresgéltem sikertelenül (mint írtam véletlenül elrontani kb lehetetlen), hogy mi történik utána /epilógusban. Wiki alapján Ward meghal ezen az úton.


Ezután nyomozgatva kidobott az algoritmus egy másik videót. Megnéztem a játékban, mivel pont így állok én is és tényleg.

Prológus, maelstrom #1

SPOILER
Ha Meredith meghal (bejáratnál nem ő fogad, ha találkozás nélkül csináltuk nem tudom mi van, valószínűleg ugyanez) meg lehet találni később a testét betoncipővel a folyóba hajítva. Kopasz, ami nem tudom, hogy bug vagy placeholder (később majd bekerül vízalatti haj grafika?) vagy a militech vallatási folyamat része.


ugyanez #2 + Johnny questline közepe

SPOILER
Azt már tudtam, hogy a maelstrom döntés hatással van ere. Elsőre Brick fogadott (ha többiek halottak és kiszabadítjuk), ez a legkönnyebb megoldás. Másodiknál Brick és Royce is halott volt, ilyenkor egy kötelező harc vár az új ms boss picsával. Most, hogy Royce él lehet választani egy csöndes kiosonás és a nyílt harc között. Bes így kapja a legtöbb infót, majd figyelem a híradót is hátha bekerül erről valami (első kettőnél nem volt elég anyaga).
889 levél
Válasz 21.01.07. 17:55 #839
pb69
Tudom, hogy ez egy reflektálás egy korábbi felvetésre, de az az igazság, hogy már a kérdés se jól lövi be miről van szó. Többször futottam már bele ebbe a "más játékok se jönnek ki tökéletesen" hozzáállásba, csak az a baj ezzel, hogy a CP esetében erről még beszélni is felesleges.
Mintha az lenne a kérés lényege, hogy akkor sorolja mki a csillagos ötös játékokat, ugye, hogy nincs sok, miközben a CP-nál az a kérdés, hogy jelenleg a kegyelemkettest érdemes-e megszavazni neki. Minek beszéljünk arról, hogy szinte tökéletes állapotban milyen game-ek voltak az elmúlt években, inkább arról kéne beszélni, hogy ekkora fiaskó hány volt az elmúlt 10-15 évben.

Hány olyan játék jött ki, amely a megcélzott konzolgenerációk közel felén kvázi játszhatatlan? Vagy ahol a beígért tartalmak legizgalmasabb és leginkább várt része konkrétan hiányzik a végtermékből, míg más kulcsterületek meg 10+ éves elavult színvonalon teljesítenek csak.
És akkor ezekhez tegyük hozzá, hogy 8 éve lett bejelentve, kétszer lett eltolva, a kiadáskor pedig szintén sokaknál akár játszhatatlanul bugos volt. Na hány ilyen cím jött ki érdemi stúdiótól?

Miközben a CP mellett eddig egyetlen objektív szempontot láttam magas szinten teljesülni: ha bírja a vas, akkor fantasztikus a grafika és a képi világ. Hol a többi pozitívum? Már ami nem szubjektív ugye, mint a "nekem bejön a cyberpunk stílus" vagy "nekem tetszik a sztori", "izgalmasak a karakterek" és hasonlók.
Mert az itt a probléma, hogy iszonyatos gondok ugyan vannak a játékkal, amik miatt lehet levonogatni a pontokat, de mi kerüljön a mérleg másik serpenyőjébe? Mitől lenne ez egy jó játék? Mármint nem mit lehetne még hozzáfejleszteni, hogy jó legyen, hanem ha csak hibamentesítenék, akkor milyen helyet foglalna ez el a palettán?
Gyanítom egy erős közepes tucatjáték lenne, amit csak az egyedi setting és hangulat mentene meg, ill. a bitang grafika. Szóval legfeljebb egy erősen jóindulatú 7 pontról (de inkább közelebb van az a 6-hoz) indul lefelé a sok-sok probléma mentén, ami felmerült. A végeredmény meg így azért nehezen fog 3 felett megállni.
28933 levél
Válasz 21.01.07. 16:23 #838
LordMatteo
ahh mobilrol nem gorgetek le odaig, de

"Hány AAA cím érkezett meg szinte tökéletes állapotban az elmúlt 10-15 évben, amit óriási várakozás övezett?" na, mennyi? multiplatform azonos megjelenessel, day1 patchek hada nelkul.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
4071 levél
Válasz 21.01.07. 15:49 #837
Raistlin666
Ha a marketing osztályuk simán hazudozhat akkor ez a felsőbb vezetőket minősíti! Ezért írtam hogy itt az egész banda a hibás annak ellenére hogy ki volt a közvetlen kontakt felénk!

És köszi nem kell hülyének nézni, mert elsőre is értettem az érveidet!
17584 levél
Válasz 21.01.07. 15:37 #836
david139
Itt lassan valami rekord fog dőlni, hogy hányszor lehet ugyan azt leírni kicsit máshogy

Egyébként jellemzően a menedzsment amikor sürgeti a dolgokat, akkor a tesztelés és a minőség kárán egy ideiglenes gyorsulás tapasztalható a fejlesztésben. Ha ez hosszan fent van tartva, akkor egy olyan helyzet áll elő, hogy drasztikusan és folyamatosan lassul a fejlesztés, az instabil, igénytelen szarfos kódbázis miatt. Mivel lassú a haladás, még jobban kell kapkodni, még rosszabb lesz a minőség, még lassabb a szállítás. Aztán magyarázkodik mindenki a főnökének, hogy mért ilyen lassú minden. Feldoglozni a felgyűlt technikai adósságot pedig szintén rengeteg idő lenne, amire minden menedzser helyből nemet mond, hiszen ebben nincs business value, és mivel nem szakmabeli emebrek jellemzőek, ezért fingjuk nincs, miről van szó, de ők döntenek.
Ez egy ördögi kör, és folyotn megtörténik.

Az meg fura feltételezés, hogy a marketing részleg bármit tud a fejlesztés állapotáról. Ők kaptak egy feladatot, hogy hype-olják ki a szart is az internetből, és azt elég jól csinálták.
You do the hokey pokey and you turn yourself around, and that’s what it’s all about.
13358 levél
Válasz 21.01.07. 15:36 #835
McCl@ne
Te simán hazugnak nevezed a marketing részlegük de én csak ne találgassak?

Utoljára leírom még neked, de már kurvára unom ismételgetni: a marketingesek beszélgetnek a játékosokkal. Bármit, ami hazugság volt a játékkal kapcsolatban, tőlük hallottál. Őket nevezhetjük bátran hazugnak, mindent tőlük tudunk a játékról. Ezért nevezem őket simán hazugnak: mert hazudnak. Amit a fejlesztőkkel kapcsolatban írtál, pusztán találgatás. Nem tudom már máshogy leírni, jelenleg a Tesz-Vesz Város szintjén magyarázom, ha így sem érted, kénytelen vagyok így hagyni.
Respect is not given. It's taken.
4071 levél
Válasz 21.01.07. 15:30 #834
Raistlin666
Te simán hazugnak nevezed a marketing részlegük de én csak ne találgassak?

A megjelenés óta látható, hogy ez a cím nem egy világmegváltó innováció. Semmi olyan új eleme nincs aminél a spanyol viasz feltalálására is szükség lett volna. Egyszerűen mindent is bele akartak tenni, amit valamikor az első "mi legyen benne brainstorming" ülésen elhangzott, még akkoriban persze felelőtlenül.

Az egész CDPR mindenestül elk*rta és kész! Szégyen ahogy Te is elismered! A türelmetlen játékosok csak + lökést adtak ehhez az egészhez...
889 levél
Válasz 21.01.07. 15:27 #833
pb69
Nem gondolunk ilyen értelemben semmit, de őszintén szólva egyáltalán nem érdekel végül mennyi időt töltöttek fejlesztéssel. Természetesen nem is a fejlesztőkön akarok leverni semmit, a CDPR vitte a projektet, gyakorlatilag teljes egészében, a kritika az övék, nem a programozóknak vagy designereknek szánja szerintem senki.

De ha az étteremben kijön a pincér, felveszi a rendelésem, majd azt mondja, hogy 2 óra múlva tudja hozni az ételt, hát oké. De ha ezek után aztán csúszik vele még fél órát, akkor totálisan hidegen hagy, hogy amúgy mikor kezdtek neki a konkrét főzésnek.
Ha meg még tele is van csótányokkal, kihűlt, sótlan és amúgy is krumplilevest kaptam a bélszín helyett, akkor meg aztán pláne gond van. Hatalmas gond. Arról már nem is beszélek, ha még időközben is ki-kijön a főszakács, hogy itt bizony a világ legjobb és legfinomabb étele fog elkészülni, a világ piacvezető konyhájáról.

Van egy nagy projekt, ennek csak egy része a fejlesztés. Ha a piacra kerüléssel belőnek egy dátumot, amit X napon bejelentenek, akkor a projekt megy, ennyi. Ha két nappal, hónappal, évvel, évtizeddel a határidő előtt állnak neki a konkrét implementálásnak, az ő dolguk. Ahogyan az is, hogy milyen fázisban jelentik be a projektet, milyen szkópot lőnek be, hogyan kommunikálnak stb.. Ahogyan az is, hogy a projekt haladása során hogyan kezelik az esetleges változásokat, problémákat, hogyan közlik ezeket, mennyire tisztelik a játékosközösséget, vagy épp a saját munkatársaikat stb..
25508 levél
Válasz 21.01.07. 15:22 #832
Peace
Isten ments, hogy unatkozz! Azt nem venném a lelkemre!!!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.