Azért az is sokat elmond, hogy eddig a Metacriticen 33%-os átlagon áll 17 teszt alapján, melyek közül a legjobb is csupán 47%-ra taksálta (a legszigorúbb pedig 16%-ra), ami egyszersmind azt is jelenti, hogy ha ez egy főiskolás csapat vizsgamunkája lenne, akkor bizony még egy kevésbé szigorú tanszéken is megbuknának. És én még gondolkodtam a beszerzésén, anno...
A Kolléga alant olvasható okfejtésével pedig valamennyi minőségemben (úgy is, mint "botcsinálta" szakzsurnaliszta, és úgy is, mint hétköznapi játékos) maximálisan egyetértek!
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
Válasz erre
Lassan egy évtizede vagyok az X sorozat rajongója, mindegyik játék megvan. Viszont a Rebirth most megfordította az egészet. Az Egosoft hiába hangsúlyoz bármit, a tény az tény. Ahogy a játék kiadáskor és azóta is kinéz és fut, az egy trágya, bárhonnan nézzük is. Az, hogy mi lesz majd a játékból egy-két év múlva az nem túlzottan érdekli a sok játékost aki kiadáskor megvette jó drágán, mert ő most szeretne játszani vele, és nem 1-2 év múlva. Az pedig, hogy a fejlesztők helyett a modderek fejezik be a játékot és fejlesztik szabadidejükben (és tök ingyen), az pedig a stúdiónak hatalmas égés. Ha 1-2 év múlva lesz ebből valami, akkor 1-2 év múlva kellett volna kiadni, és nem idelökni nekünk ezt a félkész szemetet. Az pedig végképp baromság, hogy valami jövőbeni 40 magos procira írták a játékot és ezért nem fut a mostani top vasakon. Az X3TC például ennél jóval nagyobb univerzummal dolgozott, és nagyjából el is boldogult az univerzum szimulálásával, az pedig az X2 továbbfejlesztett motorjával futott amit több mint 10 éves! Az sem mentség "hogy hát ennyire futotta szegény pár emberből álló stúdiónak", mert ha nem képesek lefejleszteni a játékot amit kitaláltak, akkor minek állnak neki? Nyilván egy 4 emberből álló indi fejlesztő csapat nem fog neked összehozni egy StarCraft 2-t pár év alatt, ha pedig mégis megpróbálják és belebuknak, akkor azt a saját hülyeségüknek köszönhetik. Az Egosoftnak sem a játékosokkal kellene megfizettetni a baklövésüket, hanem kiállni és megmondani, hogy "srácok, elcsesztük, ez van, bocs", nem pedig lehazúdni a csillagot az égről mindenféle fennkölt marketingdumával, hogy ilyen meg olyan tökéletes lesz a játék, aztán idetolni nekünk ezt a hulladékot, ami köszönő viszonyban sincs azza, amit ígértek. De azóta is bőszen hangoztatja Bernd, hogy mekkora orbitális siker a Rebirth, ami egyszerűen undorító. Ami tény az tény, a Rebirth egy baromi nagy leégés a stúdiónak is és főleg az X sorozatnak, amit nem hiszem, hogy ki fognak tudni heverni.
Válasz erre
Komolyan nem értem mi ez a sok siránkozás a játék körül. Az Egosoft nem győzi hangsúlyozni hogy minden hiba javítva lesz és minden hiányosság pótolva. Persze ez sovány vigasz de bármilyen gyengén is rajtolt, a játék univerzuma rendkívül látványos, hangulatos, tömve van élettel az állomások pedig gyönyörűek és változatosak. Nem csak pár kisebb-nagyobb doboz a semmi közepén, tetőtől-talpig ablakokba burkolva még ott is ahol semmi értelme. Egy rendkívül hangulatos, látványos sandbox űrhajós játék alapjait rakta le az Egosoft amit az elkövetkező években tömni fog tartalommal MOD-okról nem is beszélve. Ez nem csak egy egyszeri megjelenés, ez egy hosszútávú terv első lépése ami ugyan gyengén sikerült, de egyáltalán nincs veszve semmi és főleg nincs ennyiben hagyva. A játékban tapasztalható lag pedig főként abból ered hogy a free módban semmi sincs előre scriptelve hogy mi hogy legyen, mi merre mennyen és ezt kellene megpróbálni megérteni. Mindent ami történik a játék egész világában, feltételekhez igazodva a processzorunk valós időben számítja. És nem csak arról van szó ami közvetlen körbe vesz minket, a játék egész világáról van szó. Ez rengeteg számítást igényel, ideálisan a játéknak 32 magos processzorra lenne szüksége, és ez nem optimalizálatlanság, ez az ára annak hogy egy élő, mesterséges univerzum vesz körbe minket a játékban. A mai 4-8 magos processzorok mindenképp csak arra elegendőek hogy a játékkal elkezdjünk játszani, de minél tovább játszunk, annál több számítást kell majd végezzen a processzor ezért előbb utóbb ez mindenkit utol fog érni és a játék egy bizonyos idő után egyszerűen nem lesz képes tovább futni. Csoda hogy ezt a bonyolult rendszert az Egosoft letudta butítani annyira hogy egyáltalán elinduljon a mai processzorokon, Meg kellene próbálni megérteni, mit próbál az Egosoft megalkotni pár emberből álló stúdióban.
Válasz erre
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.