Nincs a VATSnak semmi baja,de főleg melee karakternek vagy "sheriff" (pisztoly,kalap) stílusú végigjátszáshoz kell.
A karizma hasznos dolog de teljesen kihagyható akár,mert simán összelopkodod elején ami kell,a pár fontosabb vendoros fegyót meg kifizetheted lőszerrel(az alap pipe fegyókba való .308?-as darabjáért millió-csillió karizma hiányában ígyis-úgyis csak 1 capet adnak)
Ha meg van elég inted a science perkhez,a víztisztítók irgalmatlan bevételt generálnak eladható purified water formájában.
Viszont 20. szint környékén az általam legfontosabbnak tartott és elérhető perkeket kiraktam már és volt lehetőség tartalékolni,most 30 felett kipakolom a local leaderig minimum,ezt teljesen csak a beleélés kedvéért,a szép nagy saját településekért saját vendorokkal.A maximum lakók száma: 10 + a karizmád értéke egyébként
Én erődöket szoktam építeni vaskos betonfalakkal,egy bejárattal ahol bejöhetnek,jól megpakolva turretekkel,a lakókra combat armort meg combat rifleket pakolva.
Néhány betelepíthető hely hajmeresztően védtelen érzetet kelt egyébként,a fene se telepedne le ott ilyen világban (county? crossing pl,teljesen nyitott,sík terület volt,a szomszédban szupermutáns táborral)
A méteres betonalap egymásra pakolva elég impresszív látványt nyújt
A raider/gunner támadók nem vészesek,viszont akkor mentem át erődökbe,amikor északkeleten, a frissen benépesített outpostomat 6-7 fős szupmut banda támadta meg két minigunnal meg egy missile launcherrel.