
Fórum » Beszélgetés a játékokról
Fallout 4

Respect is not given. It's taken.

Valahogy parázok tőle, pedig minden korábbi részt szerettem. Tudom, várjam meg, de jó lenne megjelenéskor játszani, akkor lenne időm is, plusz ugye előtöltés, apámfasza... Van aki már megvette?
Respect is not given. It's taken.


“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
2016 ? Mass Effect 4.

Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
November 10, várunk!
"A játék kiegészül egy opcionális és dinamikus crafting rendszerrel is: a játékos bármilyen építőanyagot/kelléket összegyűjthet, és képes saját otthont, majd akár saját várost is építeni, amelybe lassan túlélők, kereskedők költözhetnek be. A városunkban mindent irányíthatunk és megépíthetünk: világítás, elektromos vezetékek, védelmi ütegek fosztogatók ellen. Egy bizonyos ponton pedig akár több várost is futtathatunk így, járműveket rakhatunk össze, amelyek karavánokként mozognak a településeink között. A crafting rendszer érdekessége, hogy nincsenek fix alapanyagok, egy távcsövet például számtalan kacatból, alkatrészből építhetünk, a rendszer révén pedig saját fegyvereket is készíthetünk, fejleszthetünk – még a Brotherhood of Steel egyenruhánkat is saját szájízünk szerint alakíthatjuk."


Hát aztapicsa.

Anno a 3-ban egy küldetésnél el lehetett dönteni, hogy egy cool cuccért kinyírok-e egy fószert vmi kulcsokért vagy jófej leszek és odaadom neki, ami az övé. Nem akartam genyó lenni és lemondtam a "kincsről".
Aztán jóval később csak lazán mászkáltam a pusztaságban, amikor megláttam az ominózus csodapáncélt egy hullán. A csávókám megkapta a kulcsokat, végiggaloppozott a betonpusztán a raktárba, elhozta a cuccát, majd visszafelé menet kinyírta egy halálkarom. Behaltam, amikor lekaptam a sisakot a tagról és ott volt a korábbi üzlettárs.
Szóval ilyen és ehhez hasonló finomságok vannak. A karakterek nemcsak megjelennek itt-ott, de ténylegesen gyalogolnak A-ból B-be. Ha közben bármi éri őket, akkor kampó, pl. a vándorkereskedőket vagy rendfenntartókat is simán kinyírhatják.
De az se rossz, hogy a lelőtt társuktól elszedik a fegyvereket, néha az öltözéket is. A NV-ban már megtámadsz vkit vagy vmit (pl. állatot) és van, hogy inkább elmenekül, majd kisvártatva társakkal jön vissza.
Tény és való, hogy vannak elnagyolt dolgok ezekben a játékokban, de bizonyos aspektusok példásan szofisztikáltan vannak megvalósítva. Ha a 4-ben sikerült visszahozni azt a hangulatot és realizmust, akkor engem már megvettek vele.
Ma melyik játék az még, ahol a küldetés szempontjából ilyen, abszolút nem szokásos megoldással is megoldhatod?
Vagy ilyen volt az is, hogy épp a minap találtam meg egy küldetést, vagy nem is küldetés inkább csak egy ilyen nagyon nagyon mellék valami, ha tényleg a játékbeli karakterrel gondolkodsz.
SPOILER
Ha a Bethesda legalább ilyen lelkesedéssel, szakértelemmel rakja össze a 4. részt tőlem a három motorjával is jöhet, akkor is biztos vétel lenne, mert az előzőek azon kevés részek közé tartoznak, amiket ténylegesen megéltem, nem csak végigjátszottam.

Fisher
Elég nagy térképen bóklászhattál akármerre és nem igazán kaptál támpontot. Ott volt a főküldetés, de ha nem akartál sietni, viszont untad a dumákat, akkor volt baj elég. Nem vágták csak úgy hozzád tucatszámra a mellékküldetéseket, kicsit utánuk kellett menni.
Meg jobban kellett figyelni mit csinálsz. Ha bunkóztál valahol vagy félrement egy golyó, akkor az egész város neked esett és így jártál. Kevés megölhetetlen karakter volt, ha Rambóként arattál (és nem öltek meg), akkor könnyen kinyírhattál minden küldetéses vagy egyéb fontos figurát.
Ami még furcsa lehetett, hogy a főszál is elég realisztikus, mondhatni földhözragadt volt. Nem a szokásos nagy volumenű "mentsd meg a világot", csupán vmi helyi jelentős dolog, ami lokálisan ugyan nagyon fontos volt, de globálisan apróság.
Talán az egyik legjobb volt, mikor elindultam gyalog a semmibe, kezdett sötétedni, mire elértem egy kihalt városkához. Végignéztem a házakat esti szálláshelyet keresve magamnak, de nem találtam ezért a nyílt terepen egy elhagyott lakókocsiban húztam meg magam. Éjjel egyszer csak felébredt a karakterem mert egy csapat fosztogató jelent meg. Ettől az egész pedig annyira életszerű lett. Jó persze nem mindenki szeretheti ezt a fék nélküli szabadságot, de mind az Elder Scrolls újabb részei, mind a Fallout újabb részei valahogy ezért voltak mások. Nincsenek megjelölt küldetések, csak karakterek, akiket megismerhetsz és akiknek besegíthetsz, helyzetek amiket megélhetsz ettől pedig az egész valahogy kevésbé tűnik megrendezettnek.
A trailer alapján egyébként nagyon nagy plusz a hangulatnak, hogy tényleg nem erőltették a szürkés, zöldes sivár látvány és még a robotok is kaptak egy kis szint (az egyik jelenetbe az a lepattogott festékes robot bazi jól néz ki...voltak ilyenek a Fallout 3-ban is, de ott csak unalmas egyszínű szürkék vagy zöldek voltak).
Fallout 1-el viszont játszottam, és az piszok jó volt, de ott meg az a baj, hogy nagyon elkényelmesedtem teljesen szinkronizált játékokkal, és ott bizony sokat kell olvasni. Részben ezért, részben a hossza miatt nem is mentem neki a 2. résznek sem...
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Man literally too angry to die
Fisher

New Vegasba kezdtem bele a napokban, de a karakteralkotáson alig jutottam túl, meguntam, lemészároltam a kocsmát és letöröltem!

Man literally too angry to die

Fisher
Ki kéne várni azt a másfél hetet az infókig, bemutatóig, de annyi mindent belelátok már ebbe a trailerbe.


Hype on! Cho-cho!

Most nem fogok tudni aludni a megjelenésig, pedig azt hittem az Assassin's Creed Syndicate után már semmit nem fogok jobban várni



Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)


Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!



Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Star Wars Episode I: Jedi Power Battles teszt
- 2. Marvel's Spider-Man 2 PC-s teszt – Pókember második kalandja is PC-re költözött
- 3. Napokon belül elrajtol a Sancticide korai változata
- 4. Hoppá! Törölték a Football Manager 2025-öt!
- 5. Kipróbálhatod az Amerzone: The Explorer’s Legacyt
Legfrissebb fórumtémák
- 17:39
- Path of Exile 2 [41]
- 10:06
- Kingdom Come: Deliverance II [14]
- 23:01
- Itt a Returnal szellemi örököse: Saros [hozzászólások] [1]
- 20:19
- SYSTEM SHOCK 2 HELP!!! [44]
- 21:18
- Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld! [1479]
- 11:48
- Sorozatok [10882]
- 21:13
- Szét*** az ideg [5246]
- 10:28
- VR-verziót kap a Sid Meier’s Civilization VII [hozzászólások] [2]
- 23:07
- Kipróbálhatod az Amerzone: The Explorer’s Legacyt [hozzászólások] [2]
- 15:13
- GG - GameGuess játék [844]