26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Dark Souls III

gothmog
#180 gothmog [5084]
Stagger nélkül sem nehéz szerintem. Én úgy láttam, hogy csap kb. hármat a kalapáccsal, majd kicsit ki kell fújnia magát. Na, olyankor kell sallerolnii! (Persze én staggereltem is közben ).

Amúgy most kétszer meghaltam a mocsárban. Az egyiknél két ilyen fehérképű dagadt vízipoloskát húztam magamra egyszerre, és olyan tökéletesen eltolt ütemben támadtak, hogy egyszerűen bedaráltak (lezabálták az arcom).
A másoknál ez a hórihorgas gennyláda látott meg miközben egy ilyen vízipoloskával harcoltam. Csak én ezt sajnos nem tudtam, bár gyanúsan ismerős volt a hang, ami felcsendült (amikor idéz). Jöttek az íjászok, aztán kampó.

Mindegy, már lekaptam őt is, meg a fehérképűeket is, meg valami félig elsüllyedt épületnél három ringed knightot (őket egyesével becsízeltem íjat használva). Meg odébb is még egyet, meg még egyet (ahol a híd alatt volt egy sárkányfejes pajzs).
A másik irányban járva láttam egy régi ismerőst is (Dragonslayer Armor), de nem volt kedvem még leállni pofozkodni vele, így elfutottam. (Bár ő nagyon lelkes volt, és a fél tavon át üldözött )

Feltűnt már a távolban (jobb szélen) egy sárkány is. Gondolom, Midir lesz az.
MIndegy, most már elrakom magam holnapra.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.25. 22:50
jawsika
#179 jawsika [4058]
Nincs nektek stílusotok! Strength build… fujj

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.25. 22:50
Shadowguard
#178 Shadowguard [4425]
Igen, a kalapácsosra Bár közben belegondoltam, hogy STR builddel vagy, az az invader is inkább dex karakterrel vészes, mert nem lehet staggerben tartani.
Harald lovagok ellen vegyél kukrit Ha kicsit magasabban vagy (mint itt a lépcsősor) akkor jó eséllyel a fejük helyét kapja el.

Szerk.: Nálam most ER megy, két colossal purgátorral vicces a játék Pedig kezdtem mage-et is, de csak visszaálltam erre.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.25. 22:03
gothmog
#177 gothmog [5084]
No, felmentem Steamre, és úgy látom, hogy Aribeth is bőszen tolja a DS3-mat!
Még csak ma kezdhette késő délután (Iudex Gundyr acsi alapján), de már túl van a Crystal Sage-en!

Majd várjuk az élménybeszámolókat! (Nem muszáj olyan szószátyár módra és rendszerességgel, mint én szoktam, de azért kíváncsi leszek!)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

gothmog
#176 gothmog [5084]
Ott már lehet, hogy voltam (ha a toronyra gondolsz az óriáskalapácsos invaderrel, meg lefelé jövet a Havel+3 gyűrűvel). Meg voltam ott is, ahol a két fashion lovag jött egyszerre. (Na, az úgy már kemény volt!) Bár a legtöbbet a lépcsőn lefelé szórakoztam a puffadt genyókkal (harald knight). Míg azokat egyesével elcsalogattam, hogy a hídról plunged attackolhassam. Egy idő után belefáradtam, és inkább simán lepofoztam őket.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.25. 21:51
Shadowguard
#175 Shadowguard [4425]
Nála nem a lassúság volt a baj, hanem az, hogy a vajazókések tűzzel sebeznek és nem akarta érezni a törődést a vén kecske.
Érdekes módon a hercegnél nem éreztem, hogy baj lenne a sebzésemmel Pedig elvileg azok is ellenállnak a tűznek.
Mocsárban járva-kelve ne felejts el elmenni balra, fel a hegyre. Majd meglátod

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.25. 21:45
gothmog
#174 gothmog [5084]
Az old demon kinghez hogy az öregistenben voltál lassú? Az egyik leglomhább boss volt.

Egyébként még csak a mocsárnál vagyok, aminek a nagyobbik felében még nem jártam. Viszont a tegnapi cumi óta nem haltam (még).

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.25. 21:00
Shadowguard
#173 Shadowguard [4425]
Pont belekezdtél a legnehezebb covenantba, nekem az tartott a legtovább. Már olyan értelemben nehéz, hogy sok idő kell hozzá. Egyébként én ezt direkt úgy csináltam, hogy a három knight után még elfutottam hátra és megöltem a papokat is, ők is dobnak itemet egy másik covanenthoz.
Ami még "nehéz" az a kardos csontvázaktól farmolható, de ott nem hosszú a táv, meg nem is ütnek nagyot, simán viheted magaddal a mimices sisakot.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.25. 21:01
jawsika
#172 jawsika [4058]
Amúgy... Volt egy kis időm, gondoltam leülök kiacsizom. Megérdemelné.

Na most ugye a nehézséget az adja, hogy kell az összes pyromancy, miracle, sorcery, emote és ring.
Kicsit foglalkoztam a dologgal és arra jutottam, hogy teljesen félrenéztem a nehézséget. Eddig az volt a gondom, hogy attól féltem, ha mondjuk sima gameben elhagyok egy gyűrűt, akkor azt már többé nem tudom felvenni, mert NG+1-ben és +2-ben az már nincs ott, nem felvehető. De nem ez a valódi gond. Ezt el lehet kerülni, ha az ember alapos és maga elé vesz egy papírt, amin pipál.
Az emotek sem egyszerűek, mert sok elmaradt és felvehetetlen már, de a két NG+ban elvileg megoldhatók különösebb gond nélkül. Ugyanez igaz a megvehető és felvehető varázslatokra, meg mástípusú spellekre.

Ahogy látom, a gondot a covenant rewardok adják. Ezek nem normálisak... Lehet farmolni online is elvileg mások megölésével, de egyrészt ma már alig van játékos, másrészt aki van, az full profi és úgy elfenekelnek, hogy rossz nézni. Így ezzel felhagytam, amúgy is nem volt négy meccsem két órányi játék alatt. Megnéztem hát az offline farmokat. Az első, amit megpróbáltam, 40 darab kiszedendő kis cuccot igényel, amit három silver knighttól lehet farmolni Anor Londo bejáratánál. Állítólag 1% a droprate, de szerintem alacsonyabb. Megdobtam az item recorymet, amennyire tudtam, de így is 9 darabom van és farmoltam vagy másfél órát. És ez egy covenant, és van belőlük mittomén 8. Áh... hagyjuk már...

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.25. 03:23
Shadowguard
#171 Shadowguard [4425]
Szinte biztosra vettem. Mondjuk az nem tudom mit árul el, hogy nem csak a shard helyét tudom pontosan, hanem azt is, hogy azt felejtik ott a leggyakrabban

Fashion Knightok közül lesz egy olyan, ami dualban forgatja a vajazókéseket, majd meg fogod látni. Legutóbb azzal volt egy teljes NG+ végigjátszásom (kifarmoltam a páncélt is hozzá) , aminek a végén direkt kihoztam egy eldugott befejezést is. Az egész játék alatt egyetlen ellenfelem volt, a gravitáció. Más nem tudott megölni... Meg a DLC-ben Midir, hozzá már lassú volt (na jó, az Old Demon Kinggel is megszenvedtem, de meg nem ölt).

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.25. 18:08
gothmog
#170 gothmog [5084]
Bingo! Ott volt a hiányzó shard, köszi!
De még így is alig találtam meg a ládát

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.25. 03:23
gothmog
#169 gothmog [5084]
Jaja, tudom, miről beszélsz.
Anno írtam is itt, még a High Wall of Lothricnál, hogy Vordt után kipróbáltam néhány fegyvert, köztük egy rapiert is, és utóbbinál, ha pajzsra szúrtam, konkrétan staggereltem tőle.

A claymore különben baromi jó fegyver, és abból két ütés a vikingek pajzsára elég ahhoz, hogy a harmadikhoz már ne emeljék fel védekezéshez. Csak ez a fegyver meg eszi a staminát. Persze még mindig kevésbé, mintha a black knight greatsword lenne a kezemben... És azon hűltem ez a videóidat látva, hogy egyrészt a két penge együtt sebez úgy kb., mint a claymore, de ugye sokkal gyorsabbak és a staminafogyasztásuk viszonylag csekélyebb.

Egyébként az imént találkoztam a shadowguard által emlegetett fashion knight-okkal (tényleg baromi jól néznek ki). Eddig kettőbe futottam bele, de meg sem tudtak ütni. (Na, erre fasza fegyver a claymore - ha kitart a staminád, akkor izomból le tudod gyűrni a lothric, silver és mindenféle lovagok többségét.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.25. 14:02
jawsika
#168 jawsika [4058]
Egyébként egy pillanatra az ikerpengéhez, és ezzel összefüggésben a katanához visszatérve. Ami van, hogy én eredetileg egy két kézre fogott Lothric Straight Sworddal mentem végig a játékon, ami qualityre volt buildelve. Meg az egész kari is. És már a game felétől szemeztem a katanával, viszont egészen a Nameless Kingig nem változtattam. Ott volt egy elakadás és az törte meg a jeget. Akkor elmentem respeccelni és felhúztam a Chaos Bladet. Sok minden érzésre amúgy nem változott a straight swordhoz képest, kicsit lassabb lett, de koolyabb sebzéssel. Ezzel mentem végig a játékon onnan már, és ezzel kezdtem el az első kieget most, mikor visszaültem. De az ER után a katanát játszhatatlannak éreztem. Stamina és sebesség szempontjából is.

Amit az ikerpengéről viszont tudnod kell: imádom, fantasztikus, valósággal megeszi a bossokat. De pl. egy első kieges sima kis pajzsos viking, ha felteszi a pajzsát, meg vagy b*szva. Megütöd, lepattansz róla, jön egy ministagger amináció és semmi nem történt. És ez van minden pajzsos enemyn. Ilyen gond nyilván a claymore forgatása közben nincs. Ez a soulslike gamek sajátja, nincs mindenre jó, tökéletes fegyó. Engem is mindig győzködtek a strength buildről, mert elvileg az sokkal hatékonyabb úthenger, de nekem ez a lassúság túl frusztráló.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.25. 13:05
gothmog
#167 gothmog [5084]
Van amúgy egy magyar csatorna, a Souls Mate VOD, ahol van mesélős ER végigjátszás. Már ha van rá az szabad 50 órája...

A srác szerintem több száz órányi videót nézhetett végig/jegyzetelhetett ki, és az alapján megy végig úgy a játékon, hogy mindenhol mindent megmagyaráz. Kedzve onnan, hogy miért van egy halott finger maiden ott, ahol elindulsz, egészen a zárásig. Használ mellé valami programot is, amivel le tudja állítani a játékot, ki/be tud zoomolni extrém mértékben - használja ezeket is a magyarázatokhoz.

Nekem nincs ilyesmire időm, így csak belenéztem egy-egy részbe, de - ha nem is a legösszeszedettebb mesélő (nem egy VaatiVydia, de hát ezek vszg. élő streamek voltak eredetileg, így valahol érthető) - nem nyomja rosszul.

Szerk.: A Midir videódat majd akkor nézem meg, ha találkoztam már a sárkánnyal én is. (A demon prince-szel is így voltam)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.25. 12:53
jawsika
#166 jawsika [4058]
Na majd amikor a midirt meglátod!!! Még azt is tudom fejből, hogy 0:52 körül volt a literally 1 HP pillanat.

Ismerem azt is, de túl sok energiát igényel az, hogy olvasni kell és nem elég hallgatni. Ráadásul mivel nem tudod, mikor vált a felirat, nem is bambulhatsz el.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.25. 11:18
gothmog
#165 gothmog [5084]
Megmondom őszintén, az első próbálkozásom után ránéztem kíváncsiságból a videódra, és egyrészt újfent megdöbbentem, hogy az ikerpengével milyen stamina takarékosan lehet betolni irdatlan sebzéseket rövid időn belül, másrészt röhögtem, mert talán kétszer is volt olyan szituáció, amikor ilyen 100 Hp környékére vagy talán az alá mentél le bekapott sebzéstől, de rendre megúsztad. (Mondjuk nekem meg Friedénél volt olyan mázlim a 2. fázisban, amikor az életerőcsíkom jóformán nem is látszódott, úgy lesebződtem, de nem haltam meg, és ez lett végül a sikeres próbám is egyben.)

Amúgy a te videódból vettem le, hogy én mibe haltam bele az első próbánál. (Én a sajátomnál még láttam, hogy fújja az égnek a tüzet, de hogy jönnek a tűzgolyók, az pont kimaradt, mert úgy futottam, hogy nem voltak benne a kamera látószögében.) Utána figyeltem erre jobban már én is.

Egyébként Zullie the witch csatornája sem rossz! Ott inkább rövidke videók vannak, feliratosak (nincs hangos szöveg), de ügyes, tömör összefoglalók.
Viszont ha van ideje az embernek, akkor VaatiVydia verhetetlen.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.25. 10:00
jawsika
#164 jawsika [4058]
Ez így van. Mostanában kezdtem nézni, de ER-t néztem eddig. De azokat tucat-óraszámra, kis túlzással.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.25. 09:53
jawsika
#163 jawsika [4058]
Hát az eleje valóban szar. Sajnos a DS1 és 2 nekem (még) kimaradt, így a nosztalgia-faktornak ez a része nekem se volt meg.
A harmadik angyal "tulaja" lent van, a mélyben keresd.

Azt hiszem a Demon Prince fightnál nálam az volt a legfontosabb tényező, hogy első try volt. Nálad is jobban ment az, gondolom a kezdőanimáció később már gyorsabb.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.24. 23:21
gothmog
#162 gothmog [5084]
Igazából itt szerintem a tűz (az ősi, eredeti Tűz) táplálását akarja jelenteni, speciális tüzelőanyaggal
Bár a DS1-nél még azt gondoltam, hogy a világban lévő különböző őrzött tüzek központi forráshoz való csatolását értik alatta.

Pontosan még most sem tudom/értem, hogy mi. De hát ez a Fromsoft játékok egyik featurje.
Ha csak nem nézel óraszámra magyarázó videókat a youtube-on (VaatiVydia a legjobb csatorna szerintem erre a célra), akkor a legjobb esetben is félhomályban fogsz tapogatózni, hogy mi miért történik, mi lehetett az előzmény, miért van az ott stb...

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.25. 09:29
jawsika
#161 jawsika [4058]
Amúgy ezt a "linkelni a firet" ezt magam soha nem tudtam értelmes kifejezéssé transzformálni. Nem tudom elképzelni se, hogy ez mégis mi lehet.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.25. 03:23
gothmog
#160 gothmog [5084]
Köszi a lore felvilágosítást!
A Lothric részt magam is felfogtam, de a mocsarat a szélmalmokkal baromira nem értettem. De így már okés.

A hamulényeknél levettem, hogy a botosok támasztgatnak. De az épületben, ahol több szoba van, és illúziófal az egyikben, ami mögött odébb gyűrű lesz, na ott végtelen volt az újratermelődés. De valószínűleg az lehetett, hogy a botosok épületen belül bárhol feltámasztják egymást, és mivel még az illúziófal mögötti részekre is jutott belőlük, ezért nem bírod az egész bagázst egyszerre lecsapni. Legalább egy idéző mindig marad, aki újrakezdi a ciklust.

A vicc az, hogy ezen a területen kétszer haltam: egyszer lelökős esésből (valamelyik spooky botos hamuszar kivetüléstől), illetve a várromos résznél óvatlan voltam, és plunging attackoltam a vörös szemű lothric knightot (a greatswordöset), mire kiderült, hogy van egy másik (pajzsos) is ott. A szűk helyen szétkaptak. Az angyalokkal, harald lovagokkal (vagy kikkel) stb boldogultam.
Majd utána jött az igazi szivacs cunami ... De ezt elég részletesen leírtam

A tippet köszi! Lehet, ma visszanézek majd.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.25. 03:23
Shadowguard
#159 Shadowguard [4425]
Git gud

Na, szóval a mérgezős mocsár az konkrétan a Dark Souls 2-ből került oda. Neked az a rész kimaradt, de például felismerhetőek az ottani szélmalmok romjai is. A DLC legelején szétnézve pedig a távolban felismerhetőek a Lothric Castle és a Wall of Lothric romjai is.
Van ennek egy lore magyarázata, röviden összefoglalva annyi, hogy ez a DLC egy időutazás, az idők végére. A Tűz (még) nem aludt ki, de senki nem akarta "linkelni", ezért az szépen lassan az egész világot maga köré "gyűjtötte".
Ugyanis a Tűz-nek van egy olyan kellemetlen tulajdonsága, hogy nem szeretne kialudni, emiatt a potenciális Lord of Cindereket maga köré gyűjti. Akkor is ha nem akarnak jönni, ennek hála a világ is átformálódik. Ez okozta azt is, hogy az alap DS3-ben bizonyos részeknél a hidak nem egyszerűen le voltak szakadva, hanem mintha magasságkülönbség is lenne közöttük.
A hamu nyomorultak pedig nem termelődnek újra végtelen mennyiségben, kivéve ha van egy botos nyomorult aki folyamatosan idézi őket

A bossnál pedig elsőre volt igazad Normál esetben az első fázisban van egy passzív és egy aktív démon. Előbbi csak messziről emberdémonkodik, ha nem mész hozzá közel. Bizonyos idő elteltével szerepet cserélnek, bár minden ilyen cserénél van cirka 5 másodperc amíg mind a kettő aktívkodik.
Illetve az sem mindegy, melyik démon marad másodiknak, mert a P2 annak függvényében változik.

A DLC további részéhez sok szerencsét, nemsokára találkozol a kedvenc Fashion souls lovagjaimmal is

Utóirat: csak egy tipp... Aldritch előtti teremben van egy eldugott láda a sötétben (ha kintről mész akkor a terem bal oldalán keresgélj). 10ből kilenc ember azt a shardot szokta kihagyni.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.24. 23:21
gothmog
#158 gothmog [5084]
Túl vagyok a Ringed City kiegészítő első bossán (Demon Prince).

Hát, tudom, hogy jawsika és Shadowguard is oda meg vissza vannak ettől a DLC-től, de nekem ez eddig inkább csalódás kategória.
Az alapfelütés ígéretes: mintha meggyúlt volna a tűz, hamuvá égett volna a fél világ, és az üszkös romok között indulunk neki a kalandnak. Viszont úgy érzem, hogy tele van a játék a lehető legolcsóbb játékos-szívató megoldásokkal. A hamuból kikelő kúszó-mászó izé lassúak, de ha eltalálnak, akkor jobban sebeznek, mint az alapjáték egynémely bossa. A varázsbotos hamulényekből időnként kitörő szellemakármicsodák meg simán a halálba tudnak lökni. Mindez még hagyján, hiszen end-game területről beszélünk, ám bizonyos helyeken ezek a hamu-nyomorultak látszólag végtelen mennyiségben újra is termelődnek. Ez baromi olcsó megoldás - a Fromsofttól ennél jóval-jóval többet várnék.
Ezen kívül a félig hamuvá rongyolódott várhoz megint kellett egy mérgező mocsár... Miért is, hogyan kerül a csontszárazra/szikkadtra égett hamukupac közepébe mocsár? Az lényegtelen. A lényeg, hogy mérgez, helyenként lassít, és persze mindez egy olyan helyen, ahol gatling fényágyúval lövöldöző angyal-kivetülések keserítik meg az ember életét. Magyarán csak azért került oda a mocsár, mert az angyalok meg a faágakon rohangálás önmagukban talán nem eléggé szemét dolgok, és akkor már legyena a lehető legjobban megsz*patva a játékos. Megjegyzem, az angyalok amúgy még tetszettek is: jó a mechanika, ötletes a kiiktathatóságuk, és nem baj, hogy van olyan ellenfél is, aki ellen jobb adrenalin pumpáló módon menekülni.
A területet egyébként tisztességesen bejártam (bár az egyik angyal valódi testét nem sikerült megtalálnom/kiiktatnom). A kőkemény Lothric lovagok (a legerősebbek élhettke csak túl), és a fejetlen (dark soullal tömött?), nagydarab páncélos figurák is jó ellenfelek, tetszettek. (Utóbbinak nagyon érzékeny a "feje helye" - sem a plunging attackot, sem a jól célzott lövéseket nem bírja. Cserébe a többi helyen brutál védelme van, és állat módon csapkod a görbe kétkezes kardjával.)

Azután jön a boss. Nem ismertem, nem tudtam, hogy mire számítsak. Ketten vannak rögtön a démonfajzatok, de nem volt zavaró, mert az második némi fáziskéséssel kapcsolódott csak be a buliba, és addigra majdnem levertem az elsőt. Így fél percet sem kellett úgy szórakoznom, hogy duóban vannak, mert halt az első, majd halt a második is. Utána jött a következő fázis: az igazi bossfight... Ahol simán megölt a kamera. Ha ráfókuszálok a dögre, akkor nem ritkán ide-oda pörög/fordul a kamera, mert felugrik a démon a levegőbe, meg átsuhan az aréna másik felére stb. Ez nem lenne baj... az már inkább, hogy a mondjuk megelőzőleg a levegőbe felöklendezett tűzből született tűzgolyóraj a látótereden kívül lesz így, és ami még jobb, kb. 800 Hp-ról is oneshotol, ha nincs szerencséd... Hát, akkor fussunk neki másodszorra. No, itt kiderül, hogy talán csak szerencsém volt az első körben, hogy akkora fáziskéséssel kellett megütköznöm a két démonnal. Itt már, kérem, ez a fáziskésés talán ha 3 másodperc volt. Ahogy kidodge-olom az elsőt, és kezdeném ütni, már tarkón is vág a másik. Magyarán egyszerre jönnek. Csodás! És ami még rohadékabb, néha egyszerre is támadnak (kaszabolósan), úgy, hogy az egyik teste takarja a másikat. Erre nem számítottam: megvan a második halál.
Mindegy, tanul az ember. Harmadik nekifutásnál már erre is figyelek, így gond nélkül jön a második fázis. Itt is figyelek, hogy ne legyen mindig lock a démonhercegen, de a tűzgolyós tüzijátékát (nem amikor kettőt fellő maga mellé, hanem a tűzköpésből születő rajt) megint benyalom. Most legalább látom, mi történik. Dodge-olok, de van egy darab, ami valahogy eltalál, és az is lenulláz kb. 2/3 HP-ról (úgy, hogy az első menet után tűzgyűrűt felpattintottam, így 37 fölött van kicsivel a tűzvédelmem; a vigor meg 42 volt éppen akkor). Jön a negyedik ráfutás, itt már nagyon koncentrálok. És, végül is, meglepően jól sikerül, lemegy a harc - talán maradt is még 7-8 estusom. (14 van összesen, mert valahol nem szedtem fel egyet az alapjátékban, de sajnos nem tudom, hol mulasztottam el a shardot, szóval ez már így marad.)

Oké, mielőtt kilépnék, menjünk még tovább, nézzük meg, hogy mi lesz! Ismerős hangulatú bejátszás nyomán megérkezem a Ringed City perifériájára. Baromi hangulatos a látvány, mondom magamban, talán innen jön a móka. Aha, igen. És a vicces kedvű készítőknek hála, kb. kettő azaz kettő méterre a bonfire-től (a lépcső tetején) rögtön meghalok egy semmiből feltűnő és halálpontosan lövő szellemhad nyílzáporában. (Először azt sem értettem, hogy mit történik...) Oké, nézzünk körül biztonságos távolból - ott vannak a sírkövek, biztosan fedezéknek kell használni. Próbálom óvatosan, figyelem a ritmust, látom, hol lehet ugrani, így meglepő módon már az első tudatos nekifutásomnál elérek a szellemsereg "karmesteréig". Még megölnöm is sikerül, de miközben halványul el, még felemelt karral befejezi az aktuális idézést, a lábamnál megjelenik egy csapat íjász, és azonnal agyonlőnek. Mondom, sebaj, az ilyen miniboss szerű dögök nem termelődnek újra. Hát, ez igen... Kezdhetem elölről az egészet. Itt történik minden, pl. az oldalt leugrásnál(a harmadik jobb oldali sírkőcsoportnál) érthetetlen módon kétszer is "megpattanok" a szélen, és mindkétszer a halálba zuhanok. Vagy csontvázat ütve utóbbi kigurul a sírok mögül, és meg a lock miatt és mivel csapás közben vagyok, automatikusan lépek utána, meg sem tudom szakítani a támadást - persze agyonlőnek a halálpontos íjászok.
Mindegy, túljutok ezen a részen, megyek tovább. Erre pár lépéssel később egy beugróból, persze keskeny úton kell menni oldalt szakadékkal, ambush jelleggel szakadékba rúg egy csuklyás figura. Ugye mondanom sem kell, lehet menni újra a nyílzáporon keresztül (bár a karmestert ekkor már leszarom, és nem ölöm meg). Figyelek az ambushra, oké, elkerülve, csukláys lecsapva. Odébb egy ugyanilyen figura, nem figyel rám, tutira lesz egy másik valahol lesben. Van is (valahonnan fentről ugrik az ember nyakába), de készülök, gurulok. Utána lock, és üssük le az eredetileg meglátott figurát. Aki az első ütéstől esik a szakadékba, de a lock és a valami miatt időnként dupát ütni akaró fegyver miatt esem utána. Majd hajszálra pontosan ez történik a következő ráfutásnál is.

Úgyhogy itt gondoltam, hogy akkor köszönöm, mára ebből ennyi elég volt. Szerintem ma többet haltam, mint az Ashes DLC alatt összesen.
Hátha holnap jobb napom lesz (Vagy esetleg most kapom meg kamatostól a játéktól, amiért eddig - a Lothric tesókat leszámítva - szinte vajsimán siklottam végig rajta.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

gothmog
#157 gothmog [5084]
Azt néztem a videódon, hogy nagyon gyors és brutál jól sebez az ikerpenge!
Meg is hozta a kedvem egy mercenaryhoz. (Pedig az elején is szemeztem ezzel a karakterosztállyal, és ki is próbáltam, csak akkor zavart kicsit, hogy L1, L2, R1, R2 is támadás - kicsit soknak tűnt a lehetőségek e széles tárháza... miközben úgyis L1 és R1 spam lesz belőle... )

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.22. 23:39
gothmog
#156 gothmog [5084]
A rend kedvéért javítanám magam (tegnap azért friss volt az élmény és kicsit zűrzavaros volt még minden - egybefolytak a dolgok/próbák): amikor meghaltam Blackflame "3. fázis" Friede ellen a második nekifutásomon, akkor is nyakazott (egyszer). Az eredeti élménybeszámolómban írtam is, hogy ott mindent beszívtam, amit lehetett (amiket videóban láttam már korábban).

Ma este folytatom a Ringed City-vel. Kíváncsi vagyok, mit tartogat a játék!
Ha pedig végigvittem, talán indítok egy dexes mercenaryt (Bár már január óta soulslike játékokat tolok, és kicsit jólesne valami más is, szóval lehet, hogy mellé behozok egy nosztalgia Baldur's Gate1 és 2 újrázást. Ha elkap az ihlet majd.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.22. 23:13
jawsika
#155 jawsika [4058]
Ja, hát a második fázis az nevetséges. Azzal semmi gond nincs, a nővér full AFK, a papi meg lassú és úgy kapja, hogy el se hiszed.

Ja, az elsőnél nem tudtam mi jön, nem láttam az attackot korábban. A második full az én hibám, nem reagáltam épp csekkoltam a staminám. Az utolsó az meg egy rossz vicc volt, semmit nem tudtam csinálni. De be is fejeztem ezt a hülye ember-betolást, mert többet árt, mint használ. Kegyetlen lassú.

Vagyok, csak láthatatlanban. Kardsoztam épp.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.22. 23:13
gothmog
#154 gothmog [5084]
Láttam, pont most néztem meg a videót!

Viszont a második fázisodon elhűltem - hogy ezt ennyire egyszerűen is lehet?!
Én végig Friedét hajkurásztam, mert ő tűnt veszélyesebbnek/kiszámíthatatlanabbnak. Hát, őt tovább kellett ütni, mint az "atyát". Sokkal, de sokkal tovább (és körülményesebben).

A nyakazással engem kétszer kapott el (amikor meghaltam ellene, akkor viszont egyszer sem, sőt talán nem is használta). De láttam, nem volt szerencséd, mert az Ember betolásnál pont beszívtad az egyiket (de mondjuk túl is élted így, mert már pont visszatöltött eleget). Én harmadik fázisban különben többet voltam Friede közelében. Szeretek dodge-olni, majd abból rögtön ütni. A nulla poise-os ellenfelek ezt nem szeretik. Nála is működött, bár mintha többet és ügyesebben dodge-olt volna ő is, mint az első fázisban. A lényeg: így kevesebbet tolta a nyakazást, meg a sávban kilőtt szarságait. (Viszont a kétkaszás kombós támadásait meg jobban be lehet szittyózni, ha ront az ember. Szóval nem tudom, összesséégben nem biztos, hogy jobb a közvetlen közelében időzni.)

Ja, köszi a visszajelölést! (Nagyon gyors volt - még láttam is, mielőtt kiléptem volna Steamről.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.22. 23:02
jawsika
#153 jawsika [4058]
Kis csipkelődés: Midirt várom. Ha az is lemegy 5-ből, visszavonulok a gamingtől.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.22. 23:02
jawsika
#152 jawsika [4058]
Ugyan!
Sőt, gg.
Láttam, el is fogadtam.

Nekem Champion Gundyr volt így. Lement, 3-4-ből, de ma se értem, hogyan. Akkor még nem rögzítettem sajnos a killeket.

A Friede fightom videója meg egy szégyen. Soha, egyszer nem tudott elkapni a lefejezéssel, azt sem tudtam, hogy van. Talán ez volt a baj, mert a killen 3x (HÁROMSZOR) is eltolta rám, az utolsónál már kínomban röhögtem csak.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.22. 22:49
gothmog
#151 gothmog [5084]
Meg ne utálj, de most lett meg a Friede harc. Harmadik próbálkozásom volt.

Már az első nekifutásnál is eljutottam a második fázis végéig, de kettőre nem egyszerű odafigyelni, így a nagydarab takarásából beszívtam az apáca egyik támadását.
Sokat segített egyébként, hogy láttam már a harcról videót, így tisztában voltam Friede trükkjeivel. (Élőben azért más: a láthatatlanná válásával pl. rendre megszívatott. Egyszer tudtam megtörni, amikor odarohantam, ahol láthatatlannál vált, és keresztbecsaptam a fegyverrel. Mázlim volt, és rögtön láthatóvá vált.)
Az első fázis könnyű volt, mert Friedének a jelek szerint nincs semmi poise-a. Gyakorlatilag minden egyes ütésem megakasztotta, ami azt jelentette, hogy egyszerre 4-5 ütést be tudtam tolni neki rendszerint, majd már ott sem voltam, mire revansot vehetett volna. (Így csak a láthatatlannál válásával volt gondom.)

A második fázisban a két ellenfél volt a gond. Míg rá nem jöttem, hogy a nagydarab igazából "vonalban" mozog, így mindig igyekeztem kerülni, és Friedét gyepáltam. Azért ha a közelbe került Ariandel, akkor ő is kapott.

A második nekifutásnál már eljutottam a harmadik fázisig. Hát, ez k*rvára kemény! Hiába láttam videót, élőben nagyon más. Beszoptam mindent, amit lehet: a lecsapós robbantását, a két kaszával nyaknyiszálást, mindent. Így is letoltam fele hp-ra, de egy támadássorozata elől késve kezdtem kitérni, és gyakorlatilag bedarált vele.

Harmadik nekifutás. Itt a második fázisban majdnem meghaltam. Kb. két mm hp csíkon tudtam elhúzni gyógyulni. A harmadik fázist pedig nem is tudom, hogyan csináltam meg. Szinte transzba kerültem. Egyetlen estusom maradt a végére. Az utolsó két csapásomnál kockáztattam: kb. egynegyed hp-n voltam, ha valamit csinál, nekem annyi, de inkább támadtam az utolsó estus bekortyolása helyett, mert ütőtávban voltam hozzá, és féltem, hogy ha arrébb szaladok inni, akkor betolja valamelyik rohadékabb trükkjét, és ha nem tudom kikerülni, akkor nekem reszeltek. Szerencsémre pont nem dodge-olt, így a két ütésem valóban lenullázta. Szóval komoly mázli volt ebben a ráfutásban - többször is.

Az első fázist szerintem 20-ból 19-szer röhögve letolom. A második fázis, talán háromból kétszer. A harmadik fázis? Most másodjára sikerült, de szerintem azért, mert mázlisan kijött a lépés. Reálisan most valahol a négyből egyszer és nyolcból egyszer közé tippelném. Persze ha 20-30 vagy több alkalommal kellett volna ráfutnom a harcra (de kár, hogy nem lehet "versenyen kívül" újra letolni ezeket!), akkor jobban belém ivódott volna minden, és lehet, hogy a harmadik fázis sem tűnne annyira rémisztőnek, mint éreztem a harc során.

Ja, nálam sokat segített talán (az életben maradásban), hogy én szinte mindig "parázsló" (embered) állapotban megyek/játszom. Azt az extra HP nem egyszer megmentette az életemet. (Igaz, igyekszem nem is sokat halni, hogy ne csappanjon meg nagyon a készlet. Csak ott nem toltam be embert halál után, ahol sokszor haltam (pl. Lothric), hogy ne fogyasszam feleslegesen, míg ki nem tapasztalom az ellent.)

Szerk: Ja, nemrég beléptem Steamen a Dome csoportba, és láttalak ott. Nem gond, ha bejelöllek barátnak? (Nem vagyok multis, szóval csak formalitás. De ha már ennyit csevegünk itt, hozzáadnálak a szerény barátlistámhoz.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.22. 22:32
jawsika
#150 jawsika [4058]
Nem volt abban semmi elegancia, meg én haltam rajta vagy ötöt. Nem maga a boss volt amúgy nehéz, inkább az, hogy kegyetlen módon más a sebesség itt. Nehéz volt az Elden Ringezés után visszaszokni erre a tempóra. Rögtön ezután a boss után el is engedtem a katanát, mert kegyetlen lassúnak éreztem. Az a furcsa, hogy könnyebbnek kellene lennie a lassabb sebesség okán, de mégsem az. És iszonyat frusztrálók a beragadó animációk, amikor azért nem csinálja, amit akarok, mert még van egy "eltárolt" ütés, amit elnyom. Friede fantasztikus volt. De rajta tényleg sokat haltam, főleg mert az első phaseben ki akartam tanulni az egyik movet (majd elolvasod a lentebbi kommentem) és azt próbálgattam mindenhogy.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.22. 22:01
gothmog
#149 gothmog [5084]
Nincs annyi időm mostanában játékra...

De ha kíváncsi vagy, hát kb. 15 perc múlva belépek, és jön Friede nővérke (Róla még régebben láttam videót; még bőven azelőtt, hogy egyáltalán az ER-be belefogtam volna. Illetve az ER környékén J.I.B. emailben Friederől küldött - emlékeim szerint - elrettentő szándékú videót, így jelezve, hogy neki miért nincs esze ágában sem ezekkel játszani Bár a Sekiroba belekóstolt anno, azt tudom, mert néha emlegeti. Úgyhogy, bár zéró tapasztalatom van az apácával, de mégsem teljesen vakon fogok belemenni a harcba.)

Az eddigiekről. A falu, mint említettem nagyon tetszett. Utána megint egy havas pályára keveredtem, amit láthatóan szívatósnak szántak, de ezúttal nem volt olyan unfair, mint az első helyszínen a torony és közvetlen környéke. A hollow followereket is le lehetett "vadászni", el lehetett kerülni, hogy gruppenba vágjanak többen is. Egy hely izzasztott meg: odalent a jégtükör a három drabális vikinggel. Az elsőt leszedtem sunyiból (plunged attack, majd adni neki). Azután, amikor lemerészkedtem a jégre, megjelent egy fejszés/pajzsos. Gondoltam, eltángálom, de hirtelen valami rengés, és felrepültem a levegőbe. Így derült ki, hogy a jégtavacska másik végében van egy harmadik, tápos viking, aki igen messziről is tud fingatni. Na, itt levertem a fejszéset, de erre a táposra már nem maradt erőm. Nekimentem, de kettő olyat benyomott, hogy inkább elhúztam a csíkot. (Estusom se nagyon volt már ekkorra.) Persze a pudvás fákat megrugdostam, így volt shortcut, szóval hamar visszamentem, és másodjára már okosan lenyomtam őt is (meg a visszatermelődött két másikat is persze).
Itt már jobban esett a souls is egyébként. Nem tudom, miért, mert ugyanazok az ellenfelek. Mégis több soult adtak.
Utána következett a légytanya. Meh terület volt. Semmi izgalom, minimális taktikai érzékkel simán hozható (a lényeg annyi, hogy ne húzzuk magunkra az egész rajt).
És megérkeztem a DLC végi bosshoz. És ekkor lett gyanús, hogy én annak idején a függőhíd túloldalán láttam létrát, amit nem értem el, meg mintha lefelé is lettek volna ott dolgok. Tehát mintha valamit kihagytam volna... Ránéztem egy végigjátszásra gyorsan. Ó, a függőhíd, az áldóját! Az alapjátékban volt hint, hogy szét lehet csapni, itt nem, és magamtól valamiért eszembe sem jutott.

Szóval így ez a rész a végére maradt. Nem vesztegetnék sok szót rá. Az ER-be is előszeretettel raktak bele faágakon szupermáriózást (Deeproots, Sacred Haligtree pl), a DS1-ben is volt (Blighttown alatti mocsár jobb szélén - a hely neve nem ugrik be; no meg Anor Londoban a gerendákon egyensúlyozás... de utáltam azt is). És a jelek szerint ide is kellett, de úgy, mint egy falat kenyér. Egyszer haltam, amikor az egyik íjász meglőtt, és a nyílvessző robbanása ledobott az ágról. A magasabban lévő íjászt meg sem öltem, mert egyszerűen nem érte meg a szenvedést. A többieket az ágakon, no meg a fákat és a rákokat azért lerendeztem.
A Gravetender boss elsőre lement. Nem tudtam, mi lesz. Azt sejtettem, hogy boss aréna. Rosszul kezdtem, mert amikor farkast láttam, egyből íj a kézben, zoom és lövésre felkészül, erre megindult felém a farkas a muksóval, majd még két másik farkas is feltűnt. Alig tudtam a Claymore-ra visszaváltani időben. Automatikusan két kézre kaptam a nagy kapkodásban, pedig tömegben egy kézre fogva lehet R1-gyel fantasztikusan keresztbe kaszálgatni (kb. 180 fokos szöget ütsz vele ilyenkor horizontálisan). Helyette enyhén ferdén fentről lefelé csapkodtam (ez a kétkezes R1), ami persze nem ideális az össze vissza ugráló farkasok ellen + a hiperaktív muksó ellen. Mindegy, azért lementek viszonylag gyorsan, bár egy estust meg kellett innom. A pasi nagyon egyszerű volt (a farkasok nélkül) - csodálkoztam is, hogy ez lenne a boss? Biztos átváltozik vagy valami egyéb turpisság lesz a második fázisban. Azután kiderült a turpisság: megjött a - szerintem korábban is látott/bekóstolt - nagy farkas tesó. Mire szembekerültünk, szerencsére a muksó pont megfeküdt, így nem kellett többfelé figyelnem. Lenyomtam. Nem olyan szépen és elegánsan, mint Te (utána ránéztem a videódra), mert nem éreztem, hogy a "becsúszós" támadásánál mikor kell jól dodge-olni. Így bekaptam némi sebzést. De így is - izomból - szétütöttem. Úgy láttam, hogy fejre durvábban sebződik, mint amikor éppen háttal van, és a seggét/lábát ütöd. Gond nélkül lement a dolog.

Most itt vagyok. Még van egy kis dolgom, utána ránézek Friedére. Biztos több ráfutás lesz, szóval, ha esetleg ma letudnám (max. félórát szánok rá - már fáradt vagyok ilyenkor), akkor is csak holnap írok majd. De lehet, hogy Lothric tesók scenarió lesz, és két napra húzódik szét, míg megoldom a "puzzlet" (Igazából ebben a játékban valahol minden harc egy puzzle - ki kell tapasztalnod, hogy mit tud az ellenfél, mikor mennyit enged meg, milyen támadására miként érdemes vagy nem érdemes reagálnod stb.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.22. 21:37
jawsika
#148 jawsika [4058]
Na, mizujs? Tűkön ülök

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.21. 14:37
gothmog
#147 gothmog [5084]
Köszi!
A lobog a haja dologra magamtól is rájöttem, és onnantól kezdve az volt a technikám, hogy odarohanok és már ütöm is. Így három ütésből (claymore, refined, dex és str 35-nél az AR 501 per pillanat R1-re) meghal. Gyakorlatilag az első ütés után "elevenedik meg", és megkapja még a másik kettőt mielőtt bármit tudna csinálni.
Ott nem szerettem csak őket, ahol tömegben vannak, és úgy szétszórva, hogy mindig van belőlük ami már aktív, de nincs a látóteredben.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.21. 11:32
Shadowguard
#146 Shadowguard [4425]
Egyébként a fákat nagyon egyszerűen lehet kezelni, főleg claymore-ral Első körben tudni kell felismerni a fasszonyt-> ha lobog a szélzsák "haja" akkor nem rendes fa. Második körben figyelmesnek kell lenni, ilyen hidegben ő is fázik->hozzá kell b... vágni egy firebombot. Ennek hatására örömteli sikítozásba kezd és nem mutatja meg milyen üde a lehelete, nem köp tüzet és főleg nem próbál megölelni. Nincs más dolgod, mint 2-3 ütéssel megkérni álljon már egy kicsit arrébb

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.20. 19:07
gothmog
#145 gothmog [5084]
Köszi, de jó lesz már így is! (Majd a DLC-k után fejezem be legfeljebb az alapjátékot.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.20. 19:29
jawsika
#144 jawsika [4058]
Nem, ez nincs így. Én végigvittem, és simán tudtam kezdeni őket. Semmi akadálya nincs, hogy a végigvitel után menj oda. Én amúgy kb. 110-n mentem be, és olyan 118 lehetek most, asszem.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.20. 19:07
gothmog
#143 gothmog [5084]
Éppen most akartam beírni egy nagyon rövidke helyzetjelentést...

Elöljáróban annyit, hogy köszi a figyelmeztetést: nem olvastam tovább (becsszóra!).

Szóval, rákérdeztem (egy másik fórumon), és kiderült, hogy ha végigviszem az alapjátékot, akkor már csak NG+ indítással tudnék rámenni a DLC-kre. (Mivel nem izgatnak különösebben az acsik, nem mozgat a platinázás gondolata, ezért a legtöbb játéknál nem foglalkoztat az emelt szinten történő újrajátszhatóság. Itt sem. Kivételt az olyan alkotások jelentenek, ahol ennek valóban komoly funkciója van, és gyakorlatilag a játék szerves részét képezik. Pl. diabloid arpg-k, slay the spire).
Így hát, Lothric fejével a tarsolyomban (őt nem dobtam fel még a trónusára) elmentem szépen Ariandel festmény-világába...

Egyelőre vegyesek az érzéseim.
Az első (havas/hóviharokkal sújtott) területről az a véleményem, hogy ez roppant aljas dolog volt a Fromsofttól. Én szeretem a kihívást jelentő pályákat, az izzasztóbb ellenfeleket, de itt szerintem az egészségesnél egy fokkal jobban elmentek a játékosok szívatása irányába. Gyakorlatilag az ellenfelek többsége "behúzza egymást", vagyis ha egyet megtámadsz, akkor meglepően messziről is rohannak egyből a "bajtársak", hogy együtt lássák el a bajodat. Igaz ez a hollow followerekre (ezek a legalapabb ellenfelek talán - itt azért alapos HP és sebzés buffot kaptak, meg új támadó- és védőfelszerelést), a farkasoknál meg feature, hogy vonítva csődítik össze a falkát, hogy azután 6-7 darab, kutya módra kiszámíthatatlanul ugráló ordassal kelljen egyszerre viaskodnod. Azután ott vannak a fa-asszonyok (vagy micsodák). Ők tetszenek, ötletesek, de ott is jellemző, hogy azért hármat négyet be kell tolni belőlük egyetlen helyre, lehetőleg úgy, hogy ha az egyiket ütöd, akkor ne lásd a többit, akik típustól függően van tucatnyi (bár szerencsére csigalassú és keveset sebző) nyomkövetős lövedékkel, vagy fagyfúvással ajándékoznak meg. (A nyomkövetős lövedékesek, ha egyszer beindulnak, olyan távolságból is szórják utánad az áldást, ami konkrétan látótávolságon túl van.) Mindez azonban kezelhető lenne (mint ahogy az is volt, halál nélkül, némi odafigyeléssel és óvatossággal). Amin felhúztam maga, az a romos rész a nagydarab vikingekkel. Nem elég, hogy egymagukban is durvák (miniboss hp poollal, védelemmel és sebzéssel rendelkeznek - szerencsére legalább nem túl gyorsak), de annak a helynek a dizájnja... nettó játékos szopatás. Az első viking a "beetetés": félelmetesnek tűnik, de szerintem könnyen leverhető. Hanem amikor utána közeledni kezdesz a toronyhoz, kiszúrod a két, egy-egy farkas társaságában járőröző további vikinget, ezért úgy gondolod, hogy inkább bal felé sunnyogsz el, hogy először a tornyot nézd meg. Amiből hirtelen ketten kezdenek el robbanó óriásnyílvesszőkkel lődözni, és az egyik romos fal sarkából meg rád vetődik egy harmadik böhöm viking, az még mindig kezelhető lenne. (Az, hogy a robbanó nyílvesszők nem hatnak a vikingre, csak rád, mondjuk szemét - és az eddigi tapasztalatok alapján meglehetősen szokatlan - húzás a fejlesztőtől.) De amikor erre hirtelen az onnan fél kilométerre lévő egyik farkasos páros is már feléd lohol, majd a toronyból is előbődül egy harmadik, akkor azt mondom, hogy meg az anyátok p*csáját... Mire megoldom a dolgot, nincs gyógyital, irány vissza a tábortűzhöz. Minden kezdődik előlről (hollowok, farkasok, majd óvatosabban a viking levadászás). A legjobb, hogy amikor végre bejutsz a toronyba, mászol fel, és megtalálod a második (felsőbb szinten lévő), jaj de jó, háttal álló íjászt, akkor már dörzsölöd a markod, jó nagyot rácsűrsz hátulról, mire egy hajszálnyit esik a hp-ja, megfordul, vörös a szeme (szteroidos/tápos verzió), és az első baltasuhintással (dodge-olni alig van hely) lelök a torony aljába, ahol a zuhanástól persze meghalsz. Megint kezdődhet minden előlről. Ekkor már ezt is tudom - így óvatosan, de lenyomom őt is.

És mi a jutalom mindezért? Ahhoz képest, hogy Lothric kastély utánra szánták a készítők, tehát kvázi endgame helyszín (sl70-80 fölött ajánlott odamenni), szánalmas az soul drop (ezek a 2000 Hp körül rohangáló vikingek is - azt hiszem - 2000 soul alatt dobnak), upgrade nyersanyagból meg a legegyszerűbbek hullanak, amivel amúgy is tele a zsák. Végignyomod háromszor a pályát (nem farmolás, hanem "kényszer", mert a vikingeknél mindig szívsz), és összesen talán egy szintlépésnyi soul jön össze, meg egy-két feledhető fegyver, meg a megtalált ashból a shrine-os nyanyánál egy új páncélszett, amit amúgy sem veszel fel, mert van jobb/másik.

Szerencsére a következő helyszín, vagyis "Hollófalva" visszahozta a kedvemet! Morbid hangulat, az ottani lovagok (főleg a duplakarmosak) nagyon jók/élvezet ellenük harcolni, és jó a pályszerkezet - eltartott egy darabig míg mindent felderítettem/megtaláltam. (Most ott tartok, hogy beszéltem a "fehér hajú lánnyal", és meggyújtottam az épületen kívüli bonfire-t. Oda kellett figyelni itt is; sok volt az ambush, némelyik ellenfél nagyon meg tud szívatni, ha nincs észnél az ember, de mégis egyetlen lendülettel átmentem ezen, és az estusaim kb. fele megmaradt még.

Remélem, a további helyszínek inkább a Corvian Village-re fognak hajazni, mert az első terület nekem nagyon "nemgyerebe" volt. Mint írtam, nincs ellenemre a kihívás, de ott elgurult kicsit a gyógyszer szerintem. (Vagy legalább lett volna valami shortcut a romokhoz, hogy ne kelljen mindig a teljes hollow, majd farkas fertőzte területen végigcaplatni. Csak hogy azután, ha nincs szerencséje az embernek, akkor három szakállas elmebeteg vegye egyszerre üldözőbe, miközben ketten a toronyból lövik, de még eszement távolságból is...)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.20. 18:35
jawsika
#142 jawsika [4058]
Van egy bevallanivalóm. Ahogy it többen (Peace, subject17 megShadowguard) három éve a lelkemre kötötték, végre az elmúlt két hétben én is lenyomtam a DS3 két dlc-jét. Megvoltak egy ideje, de nem volt kedvem a DS3-hoz igazán eddig. Most volt.

Nem akartam mondani, amíg nem végeztem.

Gothmog, te ne olvasd, de írok beszámolót.

Painted World of Ariandel

Nagyon tetszett a DLC hangulata. Az ellenfelek, bár elég kevés van belőlük, nagyon emlékezetesek és kellően sokfélék. Kiemelném a Corvian Knightokat, brutál adrenalinlöket volt ellenük harcolni. Sajnos a végére elfogyott az ötlet. A legyes kripta brutál egyhangú volt az előtte lévő szakadék menti ösvényen való küzdés meg erősen izzadtságszagú szopatás volt már csak.

Champion's Gravetender & Gravetender Greatwolf: Meh. 5-6 halálom volt, de ez inkább annak volt betudható, hogy vissza kellett szokni az Elden Ring után, teljesen más a tempó. Unalmas, egyhangú, sima töltelék boss, teljesen ötlettelen.

Sister Friede: Na ez. Ez... ez valami fenomenális volt. Volt rajta vagy 20-30 tryom, hihetetlenül el lett kapva. Fantasztikus a hangulat, a zene, a moveset, az egész atmoszféra tökéletes. Az elején nagyon sokat szívtam a láthatatlanná válós trükkjével, de mikor rájöttem a nyitjára (gothmog ha mégis olvasod, meghagyom a felfedezés örömét), onnantól élvezetes lett. Az első phase igazából nem probléma, a második pedig egyenesen triviális. A harmadik viszont... iszonyat agresszív, gyors, hatalmas sebzéssel. De fair. Nagyon tetszett, talán a legjobb fight az egész játékban. Persze segített, hogy elengedtem a Chaos Bladet és átmentem Sellsword Twinbladesre. Ez egy álomfegyver.

The Ringed City

Egyértelműen ez izgatott jobban, ezer okból. Mindenki szerint szuper a pályadesing, jók az ellenfelek, remek bossok vannak és irgalmatlan jó a hangulata. Nem is csalódtam. Illetve, az eleje frusztráló volt és semmi fun nem volt benne. A lövöldöző angyalok a világból kikergettek, semmi jót nem tudok róluk mondani. Lent a városban viszont, csodálatos volt minden. Talán kicsit - nem is kicsit - kicsi, ennyit tudok felhozni. Ott az egész város beharangozva, erre alig látunk valamit belőle, annak is a fele mocsár.

Demon Prince: Meglett elsőre. Szerencsém is volt, mert mindig rettegtem az olyan fightoktól, ahol több enemy van, de itt az egyik meghalt, mire igazán elkezdtük volna. A második phase sem volt igazán durva, élveztem a harcot, de nem vésődött be.

Darkeater Midir: Na ez bevésődött. Ezt a cheapshit szart. Kb. 40-50 tryom volt rajta érzésre. Mivel max kettőből megöl, semmilyen progress-érzésed nincs, mert gyakorlatilag nem tudsz úgy tanulni, hogy nem harcolsz, csak rohansz vissza újrakezdeni minden hiba után. Itt is volt egy 1 HP-s pillanat az utolsó tryon, de Fortuna megkegyelmezett, és még egy staggerelés is belement. Nem jó ez a fight sehogy se. Túl nagyot sebez, ezért nem élvezhető, és a harc is iszonyat hosszú.

Slave Knight Gael: Nos, erre nem tudom mit mondjak. Lement egyből. Elég könnyűnek éreztem, talán csak nekem volt szerencsém, de nem volt túl agresszív, nem ütött túl nagyot és brutál módon kapta. Maradt 7 estusom úgy, hogy legalább 3 csak biztonsági ivászat volt. Nos, így nehéz mit mondani, mert mindenki szerint ez a legjobb fight, és bár tetszett nagyon, de lehetett volna hosszabb.

Mindenesetre lement, imádtam mindkettőt.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

gothmog
#141 gothmog [5084]
Na, újra nekigyűrköztem, és 6 újabb halál (összesen 13, ami több, mint amennyit összesen haltam eddig a játékbeli bossoktól) árán, de lenyomtam a Lothric tesókat. Nem tudom, hogy ez nálam volt-e csak így, de én ennyire unfair, rohadék bosst régen láttam. Utoljára talán az ER-beli crucible knightok játszották el azt, hogy ha gyógyitalt akartam inni, akkor normál ütőtávon túlról is elértek valami azonnal indított támadással. No, itt az idősebb herceg csinálta rendszeresen azt, hogy ha estust akartam inni, azonnal, erősen input reader-gyanús módban betolta azt a kardvágást, amivel egy sávban tűzet is tol maga előtt. Volt olyan ráfutásom, ahol háromból háromszor megcsinálta ezt, ha még a tűzár sávján belül voltam.
A másik rohadékság az volt, amikor a herceg senior betolja a kamehamét, és te még éppen kidodge-oltad, sőt, még nem is látsz rendesen a fehér láng (vagy micsoda) effektje miatt, amikor herceg junior már tolja rád a maga varázssugár lövedékét. Ez konkrétan 100%-ban így ment. Ezért persze egy idő után kidodge-oltam már mindkettőt, mert tudtam, hogy amint jön a kamehame, kb. fél másodperc késéssel érkezik a nyomi herceg varázslövedéke is.
Ja, az sem volt ritka estus ivásnál, hogy rámtelézett a gennyláda (ha a tüzes támadás hatótávján kivül voltam). Komolyan mondom, nem egyszer azért fogytam ki (vagy fogytam ki majdnem) az estusból, mert konkrétan büntette a boss, ha gyógyulni akartam. Magyarán egy sima gyógyulás is mondjuk három estusba került, mert az első két kortyintásnál reagálási időn belül azonnal vissza is ütötte. (Ilyet azért utoljára az ER-ben láttam, és sem a DS1-re, sem a DS3-ra nem volt eddig jellemző, hogy néhány nyugisabb pillanatot leszámítva az egyébként éppen inaktívnak tűnő boss azonnali támadással reagál a gyógyital benyomására.)

A sikerhez végül az kellett, ezt muszáj volt belátnom egy idő után, hogy egynél többet nem nagyon szabad ütnöm egyszerre, illetve bármennyire is nem szeretem, de ha csak nem döfött a kardjával (ilyenkor felé dodge-olva mindig ingyen be lehet ütni neki egyet - szerencsés esetben a hátába), akkor elfelé kell inkább dodge-olni és kivárni, míg befejezi a kombóit. Én alapjáraton elég agresszív stílusban játszom, igyekszem mindig rajta lenni az ellenfelen (támadás kigurul, majd üt, üt), volt nem egy boss, amit konkrétan üldöztem
Itt az utolsó előtti és az utolsó ráfutásomnál viszont átmentem egy óvatosabb megközelítésbe, és ugyan valami érthetetlen okból ilyenkor is baromi gyorsan kifogytam a staminából (140 az értéke, ami nem kevés; és ennél a harcnál állandóan stamina gondjaim voltak, ami nem volt korábban jellemző - pedig a regenerálást gyorsító gyűrű is rajtam van mindig), de sokkal könnyebben menedzselhető volt. (Az ivás bebüntetése miatt viszont az átlagban kettőt kell inni egy helyett rendszer megmaradt azért...) Így egyébként az utolsó előtti ráfutásom is majdnem sikeres volt. A gond az volt, hogy amikor leütöttem a pacit, akkor gyorsan rámentem a kis gyökérre (végül is rá lehet lockolni, de valamiért nem mindig akarja elsőre), miközben alig volt hp-m, és pont nem bírtam lecsapni a nagytesó feltámasztása előtt. Ami ugye kis robbanással és sebződéssel járt. Ami - mondanom sem kell - megölt.

Ez volt máskülönben az első bossharc a játékban ahol kifejezetten azt gondolom, hogy egy gyors, dexes fegyver valószínűleg nagy könnyebbség lett volna. (A claymore-t sokszor lassúnak éreztem itt, ami fura, mert nem kifejezetten gyors a boss. Mindegy, sokféle szempontból fura volt a ritmusa ennek a harcnak. Valahogy nagyon-nagyon nehezen éreztem rá. Igazából az utolsó előtti próbámnál voltam úgy vele, hogy nagyjából a helyükre kattantak az elemek, hogy mit és hogyan kellene megoldanom. Mire figyeljek, mit nem szabad csinálnom stb.)

A Grand Archives viszont tetszett! Igazi, játék vége feléhez illően szopatós rész volt, de jól, élvezetesen összerakva! Végig figyeltem (a könyvek azért így is megleptek egyszer-kétszer - egy alkalommal kb. mm híja volt, hogy nem ment maxra a curse meter, aminél ugye haltam is volna megfele.) Egy cucc volt a könyvtárban, amit nem szedtem fel, mert nem tudtam, hogyan lehetne oda leugrani, de minden más meglett. (Az illúziófalat is kiszúrtam magamtól - a mögötte lévő figurát pedig gond nélkül csaptam szét. Hozzá nagyon megy a dodge-olok, majd ütöm, míg újra dodge-olni nem kell féle semmi kecmec meg finomkodás játékstílusom.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.18. 19:16
gothmog
#140 gothmog [5084]
Úgy tűnik, megvan a mumsom a játékban: a Lothric tesók...

A Grand Archiveson egy halállal végigmentem (ráadásul bután haltam meg, még az elején, mert elfelejtettem estust kortyolni, és kb. 40% hp-n voltam, amikor két kis tűzbombadobáló gennyládába meg egy közelharci fegyveres haverjába belefutottam váratlanul). Később már sem a gargoyle páros (úgy látszik, ide is kellett belőlük), sem a dagi szárnyas lovagok, de a black hand (vagy milyen) trió (ahol a fejsze/pajzsos, a dupla katanás és a varázsló egyszerre jön rád, hiába próbáltad egyesével behúzni őket) sem tudott túlságosan megizzasztani.

Viszont Lothric tesóknál már 7-szer behaltam (eddig 4 halál volt a csúcsom Aldrichnál), mielőtt kiléptem az előbb kicsit pihenni, és egyelőre fogalmam sincs, hogyan oldajam meg.
Az első fázisban az a problémám, hogy a nagytesó hol kettőt, hol hármat, hol négyet üt, és nem lehet kitalálni, hogy mikor mi lesz. Ezen kívül az ütései egy részénél (a keresztbe suhintásoknál) van egy olyan minimális delay, aminek mindig alászaladok, és túl hamar dodge-olok el. Ugyanakkor a kidöfései meg frankón gyorsan. Az már csak hab a tortán, hogy amikor kamehame mutatványhoz teleportál, akkor mindig olyan helyen tűnik fel, hogy gyakran meg sem találom (ugye a lock leesik róla automatikusan, ha teleportál) mielőtt elsütné az amúgy érzésre ~1000hp-t simán lesöprő támadását. A bónusz, hogy utána, ha elég közel voltál hozzá, törtmásodpercen belül már üt is. De ami a legidegesítőbb dolog, én már ránéztem leírásra is, ahol "hatalmas ablakokról" írnak, meg nyugodtan ütheted, rengeteg idő van rá stb... Hát nálam valami kávé és felpörgetős kábszerkúrán volt a fickó, mert ahogy lenyomja a kombóját, már teleportál is. Volt, hogy háromszor nyomott le kombót és teleportált a végén úgy, hogy mindig próbáltam ütni, de el sem tudtam találni, mert mire lecsapott volna a kard, már nem volt ott, vagy ami még röhejesebb, látszólag nem ért el hozzá a döfésem. (Azt észrevettem, hogy ha háttal áll, mert oldalra kidodge-oltam a keresztsuhintását, olyankor a kidöfésem - ami a claymore-nál azért elég jelentős távolságra megy el - nem ritkán csak a levegőt találja, mintha nem egy köpésnyire állna tőlem, hanem mondjuk az aréna túlfelén.)
De mindez hagyján. A 3-4. próba környékén már kezdtem azért ráérezni az első fázisra (úgyhogy volt, hogy mondjuk 5+ estussal indultam neki a másodiknak). Hanem amikor a kis gennyláda felmászik a hátára.... Arra már rájöttem, hogy őt kell leütni (kétszer is eljutottam oda, hogy a nagyot kicsaptam alóla, de ilyenkor feltámasztja), viszont ahhoz hátulról kell ütni a nagyot - ilyenkor találjuk el a kicsit is. És ez az amit nem tudok, miként lehetne megbízhatóan, ugyanis konkrétan nincsen olyan fél másodperc, amikor a hátában lehetnék. Vagy azonnal fordul (suhintva a fegyverrel), vagy rögvest elteleportál. Volt olyan - nem viccelek -, hogy kb. 5-6 másodperc alatt már a harmadik teleportot nyomta. Amikor meg kiütöttem a nagyot, és odarohanok, hogy a kicsit gyepáljam, az utóbbira az istennek sem tudok ráfókuszálni.
A legjobb ráfutásom eddig az ötödik volt: akkor olyan 1-1,5 cm hp csíkja volt mindkettőnek, de valami kombóval (a kicsi nyomkövetőes varázslövedékei még úton voltak, amikor rám is teleportáltak, és a nagy egyből egy tüzes kardvágással indított, ami megrendített, így a még szálló varázslövedékek is mind gond nélkül tudtak belém vágódni...)

De az sem rossz, hogy olyan sebzésük van, hogy 40-es vigorral, elég jó vértezetben (Gundyr mellvért és silver knight cuccok - még medium loadban vagyok vele), a táposabbik varázslatellenállást biztosító gyűrűvel is, ha nem nyomok be egy embert, akkor az anélküli kb. 1200 hp-mat kb. két vagy három támadással bontják le nullára...) Volt, hogy három estust ittam meg úgy, hogy mindig ugyanott maradtam vele, mert egy pillanatra nem álltak le, így rögtön le is sebezték, ami visszatöltődött. (És olyan csodálatos ütemben támadtak, hogy az estus ivás alatti immunitás elmúltát követő töredékmásodpercben kaptam be találatot mindig - nehogy megússzam már.)

MIndegy, ilyen is kell a játékba. Eddig amúgy is egy vidámparki séta volt a DS3, legalábbis a bossokkal való szenvedést tekintve

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

gothmog
#139 gothmog [5084]
Szokásos helyzetjelentés - Archdragon Peak

A lényeggel kezdem: a Nameless King második próbálkozásra lement, de úgy, hogy első menetben az első fázisnál haltam meg... hála a sárkány és a kamera fantasztikus párosának, melynek köszönhetően többször konkrétan azt sem láttam, hogy honnan ér sebződés...
Második nekifutásra is megszenvedtem az első fázissal - volt, hogy kínomban a sárkány lábai között szaladgáltam, és azt ütöttem (hint: ott alig sebződik). Ennél a próbálkozásnál is előfordult, ráadásul kétszer is, hogy pl. úgy kaptam be tűzfújást, hogy a látóteremben sem volt a sárkány. Amikor meglett ez a fázis, nagy nehezen, még el sem kezdődött a következő, de már a tököm tele volt az egésszel - semmi kedvem nem volt hozzá, hogy ennek az első fázisnak X alkalommal ugorjak neki. (Ugye mindenki azt mondja, hogy a második fázis a nehéz - az első csak bemelegítés. Ezért abból indultam ki, hogy a király jól elkalapál néhányszor, így járkálhatok vissza betanulni/begyakorolni a dolgot néhányszor.)
Nos, szerencsére nem volt rá szükség - a "paciját" vesztett névtelen királyt úgy szétcsaptam, mint a szart (már bocsánat). Segített, hogy láttam már róla videót, így nagyjából megvolt hogy ilyen kettes-hármas kombókat ütöget közelről. (Végig az orra előtt táncoltam, kivéve, amikor estust kellett innom, mert benyaltam valamelyik támadását - amúgy szerintem fantasztikusan dodge-olható a figura, mert hála az égnek nem túl gyors, de nem is lassú/delayes, hanem pont - legalábis nekem - "kézre állt" a sebessége.) Illetve a területen talált villámsebzéstől védő gyűrűt is magamra pakoltam (a videóból tudtam, hogy villámsebzéssel is dolgozik a mester). Na meg "parázsló" módban voltam, mert több hp kisebb esélyt ad az egy-két támadásból padlózásra, így jobban van idő/esély gyógyulni.
Szóval, előtte voltam végig, kigurultam a támadásait, és a szünetekben beveregettem neki. Azt is tudtam videóból, hogy amikor polírozni kezdi a cerkáját, akkor nagy kisülés következik - viszont a művelet eltart egy ideig, így addig hármat-négyet simán bele lehet ütni (csak a staminára kell figyelni, hogy el ne fogyjon, mert utána kell még dodge is). Egyszer játszott el nálam ilyet, de az alatt négyet is kapott a pofájára a claymore-ral (és az bizony nem kevés sebzés már 35/35 str/dex kombóval, refined-ös, maxra húzott fegyverrel). Utána a következő ütésemtől pedig szerencsére meg is rogyott. Sajnos kritikust nem tudtam beütni neki, csak két sima light attackot, de onnantól már tudtam, hogy ha csak nagyon el nem rontom (vagy valami olyan medias res nem jön közbe, mint amikor a sárkánypáncél egyetlen apró kis ütésnyire a megpusztulástól egyszerűen lelökött a szakadékba), akkor ennyi volt a királynak! És szerencsére így is lett.
Úgyhogy most örülök magamnak, mert a Nameless King meglett egyetlen halállal, ráadásul a második fáziselső próbálkozásra siker! (Nem akarok beképzeltnek tűnni, de szerintem - kedvenc fegyveremmel legalábbis - háromból kétszer bármikor letolom a második fázisát. Én nem éreztem nehéznek. Viszont az első fázis... rémálmomban se jöjjön elő, ahogy szaladgálni és közben a kamerával is eszetlen módon forogni kell, hogy legalább lássa az ember, mi történik...)

Persze nem volt fenékig tejfel az élet magán a területen:
Egyszer meghaltam még a rácsozaton való átjutás előtt, amikor szarul gurultam ki egy támadást, és a szakadékban kötöttem ki.
Utána sokáig nem volt gond, az ősi sárkánygyíkkal is gond nélkül elbántam. Főleg mivel mindenfelé ott virított a földön offline módban is (amiben játszom) a "használati utasítás" (vagyis, hogy használj plunging attackot, majd használj plunging attackot)! Így csak meg kellett keresni a megfelelő helyet - ahol két felirat is volt a gyengébben kedvéért.
Legközelebb a Havel páncélos ürgénél haltam, de nála kétszer is. Az a baj, hogy ha megüt, és nem egyetlennek indult ütés volt, hanem valamelyik kombós támadása, akkor pont annyi időre staggereli be az embert, hogy ne lehessen eldodge-olni, és a következő ütés is eltalál. (Igazán rohadék, mert csak megrendít, de nem vág földhöz az ütéssel - ugye utóbbi esetben immunis lennél a sebzésre egy ideig, míg el nem kezdesz tápászkodni. Staggernél viszont nincs ilyen.) És ha nem full hp-n voltál, és nem öltöztél be tanknak, akkor annyi volt, szevasz, már szórják is földet rád... Itt az volt a titok nyitja: nem szabad hagyni, hogy megüssön. Szerencsére elég lassú, de azért annyira nem, hogy ne lett volna izzasztó a dolog. (És itt is az jött be egyébként, amikor agresszívebbre vettem a figurát - jó ütemben beküldött megsorozásokkal őt is meg lehetett rendíteni azért.)
Ezután még kétszer haltam ott az oltárhoz vezető úton. A franc se gondolta volna, hogy annyi kígyóembert nyomorítottak be oda, és az a behemót baltás kígyó páros a kisköcsög mitugrász haverjukkal együtt bizony nem esett jól!
Viszont annak örülök, hogy az oltárnál magamtól rájöttem, mit is kellene csinálni. (A területre, mint írtam is ma, viszont csak guide segítségével jutottam be. Magamtól sohasem jutott volna eszembe, hogy ott azt a bizonyos dolgot kell csinálni.)

Mára ennyi volt. Holnap megyek a Grand Archives-ba (kíváncsi vagyok, mennyire lesz olyan/mennyire fog hasonlítani az első rész azonos nevű területére).

Végiggondoltam, és eddig Aldrichtnál haltam a legtöbbet (4 halál), aki amúgy tök noname boss, mert szinte mindenki Pontiffot, a Dancert meg a Namelesst szokta emlegetni. (Ezek mind 1 halállal mentek le nálam.) Igaz, én DS1-ben is Quelaaggal szívtam a legtöbbet, amin mások meg röhögve átsétáltak.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

gothmog
#138 gothmog [5084]
DS1 DLC érdekes volt. Mindenki mondta, hogy majd Artoriasnál és Kalameetnél megtanulom, hogy hol lakik a magyarok úristene. Azután elsőre lement mindkettő. Artoriasnak egyébként baromi jó volt a movesetje, nagyon tetszett az a harc, csak éppen az ER bossokhoz képest olyan volt a sebessége, mint egy csúzban szenvedő vemhes lajhárnak... Így meg mérsékelt kihívást nyújtott. (A kőgólemek az előtte lévő területen esküszöm, jobban tudtak szívatni, ha nem jól jött ki a lépés.)

Egyébként Gundyr mellvértje van most rajtam (a többi silver knight cucc). Így még éppen beférek a 70% load alá. (Igaz, íj nincs már bekészítve.)

Archdraghon Peaknél vagyok (ránéztem végigjátszásra, hogy miként lehet odamenni, mert erre magamtól a büdös életben nem jöttem volna rá). Tegnap ott fejeztem be, hogy megérkezett egy második sárkánygyík. Eddig könnyű volt (egyszer haltam egy elbénázott dodge miatt, amivel szakadékba gurultam). Sajnos a Nameless King nem lesz teljesen ismeretlen előttem, mert láttam már videón harcot ellene. Tehát tapasztalatom nincs, de ugyanakkor láttam már pár trükkjét/támadását. Tehát nem vakon fogok belemenni.

DLC ügyben: Friede nővérről még régebben láttam teljes harc videót (tehát tudom, hogy három fázis, a másodikban két ellenféllel; tudom, hogy láthatatlanná tud válni stb.), viszont Gaelt eddig szerencsére teljesen elkerültem (youtube ügyileg), és ehhez tartom is magam. Szeretnék vele majd úgy találkozni, hogy semmit nem tudok róla - meglepetés lesz, hogy mit tud

Egyébként pedig nincs az az isten, hogy lecseréljem a claymore-t!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.05.16. 12:03
Shadowguard
#137 Shadowguard [4425]
A legjobb páncélt utána lehet megvenni, az itteni öregasszonytól-> Artorias cosplay Onnantól kezdve nincs is miről beszélni... Bár aki még mindig claymore-ral megy, ahelyett, hogy megcsinálta volna a kardját azzal nincs is miről beszélni

Nekem a DS3-ban mai napig Pontiff a mumus, első végigjátszásnál, katanával jó pár órára megfogott. Amin persze nem segített az sem, hogy szinte rongyokban mentem rá és addig alig pakoltam HP-ra... Csak előtte ez nem ütközött ki annyira. Mondjuk utána korrigáltam a hibát és ha jól emlékszem a DLC-ket is beleszámítva a legtöbb try egy bizonyos névtelen fickó volt 6-8 körül. Attól függetlenül NG+-ban is meg tudott ölni kétszer a mocsok, szinte egyedüliként

Kedvenc bossharcot majd a végén beszéljük meg, ha a DLC-ket is letoltad. Az ottani legutolsó bosst nekem az ER-ben sem múlta felül senki

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

gothmog
#136 gothmog [5084]
Azt nem írtam már, de amúgy baromi jó volt ez a boss! Az első harc, amikor vörös szemre vált, szarrá alázós volt rám nézve: olyan lendülettel esett nekem, hogy megütni sem tudtam onnantól, és persze kicsontozott egy idő után... Igaz, ebben benne volt az is, hogy akkor mindenáron a védekezésre koncentráltam, és visszaütni sem mertem.

A második nekifutásnál viszont agresszívebb voltam (bár nem annyira, mint szoktam lenni a bossfightoknál), és dodge-okból mindig belevertem egy R1-et. (Nem hátra irányuló dodge-ból a könnyű támadás két kézre fogott claymore-ral egy előre kidöfés - jó messzire elér.) Nagyon jó volt a harc dinamikája, figyelni kellett, de nem érezte az ember csalósnak Gundyrt. Mindig látni, hogy mi fog történni, mire kell készülni. Mint írtam, csak az egyik delayes támadása (előreveti magát és fentről előre kicsap/lecsap a bárddal) szívatott meg, de az viszont mindig. Ha kaszált a fegyverrel vagy megpróbált megragadni stb., dodge és rögtön döfés, majd megint dodge. Néha pofán rúgott, olyankor hátrálás/hátrabukfencezgetés gyorsan, és rögtön ivás. (Minden sérülésre toltam az estust, mert ember-turbózta hp növelés nélkül ha nincs a maxon az ember, akkor egy dupla kombó már padlóztat.) Így ment a dolog, majd mint írtam, amikor már jóformán "láthatatlanul" kevés volt a hp-ja, akkor a bárd + térddel? felfelé lök a levegőben, majd feltápászkodásra még egyet odaver a rend kedvéért mozdulatsorral dezintegrált. Iszonyat felmérgesített, mert rögtön az jutott eszembe, hogy lehet, most a következő 10 nekifutásból sem jutok el egyszer még ilyen közelségbe a győzelemhez...

De azután nem vártam, nem is tettem le kicsit a játékot, hogy megnyugodjak, hanem rögtön nekiugrottam megint. Ezúttal az addig vezető úton az ellenfelek többségét egyszerűen kikerültem (a két undead grave wardent azért lecsaptam, mert azok kellemetlenek, ha a duplakarddal utolérik az embert; a többiek közül csak azokat, akiket muszáj volt), és egyből visszavetettem magam a harcba. Érdekes, az első fázisban többször is megcsapott, pedig az első két nekifutásnál az szinte sebződés nélkül lement, így gondoltam, hogy basszus, ebből ma már nem lesz semmi. De amikor váltott, bevörösödött a szem, akkor hirtelen a helyére kattantak a fogaskerekek, és azt vettem észre, hogy nem pánikszerűen próbálom túlélni, hanem dodge-olok, szúrok, dodge-olok, szinte meg sem tud ütni. Viszont amikor hibáztam, és eltalált, akkor kemény volt, mert többször eljátszotta, hogy amikor már azt hittem, nyugodtan megihatok egy estust, ott termett, és kb. vissza is sebezte, amit bekortyoltam... Azután, mint tegnap írtam, megint betolta rám/beszívtam (kb. két ütésnyire a haláltól) a bárd+térdelős kombóját, de ezúttal biztonságba tudtam gurulni, amikor a karakterem feltápászkodott. Innentől nem volt gond: megittam gyorsan egy estust, majd lecsaptam.

Igazából ez három ráfutás volt összesen, és egyik sem tartott sokáig, de azért részleteztem most kicsit jobban, mert ma reggel döbbentem rá: ez volt eddig a kedvenc bossharcom a DS3-ban, és Champion Gundyr a kedvenc bossom eddig a játékból. Hozzá szívesen visszamennék még (főleg így, hogy már túljutottam rajta )! Kár, hogy nem lehet utólag - versenyen kívül - harcolgatni még velük.
Ja, a négy black knight utána már levezetésnek is kevés volt. (Az egyik azért meg tudott ütni.) Kár, hogy semmit sem dobtak. (A gatya még hiányzik a settjükből. Bár most silver knight settben vagyok amúgy is.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.14. 22:38
gothmog
#135 gothmog [5084]
Huhh, bocsi a floodért, de jelentem, harmadikra meglett!

És F12-vel működött a screenshot is: katt

Ja, és a kombónál nem vállal lök, hanem felrúg. (Rosszul vettem le, de most tisztán felfogtam, mi történik.) Most is beszoptam, amikor kb. két ütésnyire volt a haláltól, de most nem folytatta, így fel tudtam állni, és hátra tudtam menekülni, hogy visszagyógyuljak.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.14. 22:30
gothmog
#134 gothmog [5084]
Nem hiszem el... Második nekifutásom, és konkrétan egy, azaz egy milliméter hp-ja volt, amikor agyonvert. Ugyanazzal a kombóval, mint az első nekifutásnál (megüt az alabárddal, de közben fellök valahogy vállal is, te elesel. Ahogy felkelsz, még lépni sem tudsz, abban az ütemben rádcsűr a halberddel, és kész, halott vagy.)
Viszont már így a másodiknál kezdem érezni a komát (egy delayes támadása van: egy egyenes előre kicsapás a bárddal, amit rendre beszívok - a többit el tudom kerülni, ha nem bénázok), szóval talán nem kell 20 ráfutás majd...
Még teszek egy próbát, azután hagyom mára (ha nem sikerül).

Ja, próbáltam screenshotot csinálni, amikor meghaltam, mert tényleg röhejes, hogy vörös nem is látszott a hp csíkjából, de a Prt Scr billentyűt nyomtam. A jelek szerint nem azt kell... (Pedig az ER-nél mintha azzal működött volna.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.14. 22:01
gothmog
#133 gothmog [5084]
A játékba még nem merészkedtem vissza, de kikerestem a videót, és ~20 halálból tolta le Pisti! Mondjuk amikor végre sikerült neki, akkor kb. aranyat ér a reakciója

Viszont neki mániája a katana - itt is a washing pole-lal (kb. ER Nagakiba) tolta. (Ha jól emlékszem, annak valami 10 a durability értéke... Hogy nem tört szét neki harc közben?)

Kíváncsi leszek! Visszanézek a játékba még ma, de fáradt is vagyok már ilyenkor, szerintem 3-4-nél több ráfutásom nem lesz most. (Ha esetleg sikerülne ennyiből, az legfeljebb kellemes meglepetés lesz.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2024.05.14. 20:26
jawsika
#132 jawsika [4058]
Oceirosnál nekem is ugyanez volt, semmi gond nem lett volna vele, csak egy idő után kezdett nőni a curse-meterem és akkor elkezdtem sietni.

Gundyr meg... hát igen. Arra nagyon emlékszem, akkor még sokat néztem, hogy mikor először letarolta, Pisti felordított, hogy "Ez egy NINDZSA!!!"
És annyit tudok mondani: Yes, indeed...

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.05.14. 19:21
gothmog
#131 gothmog [5084]
Consumed King's Garden

Hát ez meglepően kicsi hely volt! Mondjuk annál rohadékabb... A csigákkal, lovagokkal elvagyok, de ezeket a Pus of Man (megnéztem már kíváncsiságból, és a Fextralife-on ezen a néven futnak) venom-izéket gyűlölöm. Közelharcban tiszta káosz, nem látod, hogy mi történik, csak csapkodsz és gurulsz akár egy hülye, és reménykedsz, hogy nem szívod meg. Úgyhogy őket szétlőttem/szétdobáltam tűzbombákkal. Úgy nagyon egyszerű, persze. Csak nem ez lenne az alapstílusom.

Oceiros... Ez ilyen wtf figura és harc volt. Az eleje mesedélután: magyaráz, magyaráz, néha suhint egy kényelmeset a botjával, illetve egyszer jött belőle valami átkozós jégköd is. Egyik sem hatott meg. Majd begurul (utólag ránéztem már kíváncsiságból, hogy ki akart lenni ez a wannabe sárkány, és kiderült, hogy itt a láthatatlan gyermekét b@ssza földhöz, akit addig az egyik karjában ringatott), négykézlábra áll, és innentől egy átláthatatlan, kaotikus harc következik. A farokprögése, az ugrása és az átkozós jégfúvása könnyű, egyszer sem ért el ezekkel, de amikor négykézláb lerohant, az mindig olyan gyors és váratlan volt, hogy sosem tudtam időben elugrani. Mondjuk nem sebzett olyan vészesen. Ami a legidegesítőbb volt benne, hogy folyamatosan kergetnem kellett, és nagyon sokszor a levegőt találtam csak el. Borzasztó fura volt a hitbox! Máskülönben nem volt nehéz: elsőre meglett, talán három estust ittam az egész alatt. (Több fogyott, míg egyáltalán odaértem.)

Untended graves
Avagy vissza a tanulópályára, csak felturbózva mindent. Itt állok jelenleg. Champion Gundyr átesett némi szteroid kúrán. Az elején nem volt gond: talán sebezni sem tudott, míg kb. a harmadát le nem ütöttem az életerejének. Ám akkor begurult, vörös izzásba borult a szeme, és onnantól kezdve hozzáérni sem tudtam, agyonvert lazán. Megütött, meglökött, elestem, és mire felkeltem, már olyat oda is vert, hogy kész, összességében full hp-ról (1500+ életerő, embered állapotban) lenullázott.
Ez volt az egyetlen próbám nála eddig, de itt érzem most azt, hogy talán itt elleszek egy darabig. Ebben a vörösszem állapotban alig láttam ablakot, amikor támadhatnám, ilyen full hosszú kombókat letol, és iszonyat gyorsak bizonyos támadásai. Ja, és a 490 körüli AR-emmel ilyen 200 körül tudom sebezni ütésenként... Mégis milyen sebzéscsökkentés ez már? Anyád.

Az egész játékban "embered" módban voltam, mert... mert hát alig halok, még 20+ van nálam úgy, hogy egy darabot sem vásároltam. De azt hiszem ehhez a komához most szüneteltetem egy darabig, mert kb. olyan 5-20 try között bármennyi benne van a pakliban, míg ráérzek, megtanulom, hogy fejezi be a kombóit stb.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Fórumszabályzat