Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
Egy hét alatt elesett a For Honor játékosainak fele [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: Egy hét alatt elesett a For Honor játékosainak fele
A francia kiadó képtelen megtartani az aktív játékosait.

A hajók már egy érdekesebb kérdés. A Belfastot nem is vitatom, az egy mocsokmód elcseszett valami, a Tirpitz szintén az volt, de úgy érzem, annak már azért betett némileg a német csatahajó-ág jelentette powercreep. Viszont a problémát itt teljesen másban látom, mégpedig főleg a "nem nerfelünk prémiumot"-politikában. Ott van pl. a Grozovoj, még a komplette retardált légvédelemmel szerepelt a tesztszerveren, mire kitolták a pultokra, addigra közel használhatatlan lett. Ezt egy Belfasttal nem lehet megtenni (bár a Mikasával megtették indirekte' az MM révén, de ez más kérdés). Holott meg kéne tenni. Ez a probléma, mert máskülönben a prémek közt is van relatíve alulteljesítő (pl. a Dunkerque-et T6-on olykor küzdelmesnek élem meg, de azt se nagyon értem, az emberek miért vesznek Marblehead-et), így a problémásan jó - némileg gyengébb felosztás épp úgy jelentkezik, mint ahogy a hagyományos tech tree-t is sújtja ez, csak ott van mód hozzányúlni. Prémországban meg nem igazán van rá affinitás, valahol érthetően. Ezt inkább egy tankönyvi balance-problémának látom, amire viszont az egyetlen korrekt megoldás a piacradobás előtti lelkiismeretes beállítás volna.
Magát a probléma meglétét persze eszemben sincs vitatni, elég ránézni az idei ranked-re.
A többivel egyetértek, bár azért azt meg kell hagyni, hogy az egyszeri összeg első lépésben még akár szűrőként is szolgálhat. Nem mindegy hogy egy F2P játékból tiltanak ki, csinálok új fiókot és visszamegyek, vagy egy 10-20-30-40-50-60€ játékból. Más kérdés hogy az egyszeri összeg mekkora, mire elég, mennyi tartalmat kap a vevő annyiért, fedezi-e a további fejlesztéseket vagy sem, lesz-e elég vevő hogy a multi része az játéknak ne haljon meg a megjelenés előtt. És itt már nehéz meghúzni a határt.


WoWs-ban nem lehet bármilyen szempontból is komolyabb teljesítményt nyújtó lövedékekhez hozzájutni, és ez így van jól. A dolog többi része pedig teljesen rendben van. Sőt, én is raktam zsettát a játékba - nem is bántam meg. Mi több, ha kétszer, akár háromszor többet is ölnék bele, mint egy AAA-címbe, időarányosan még így is problémamentesen és látványosan verné őket a WoWs.
Önmagában tehát a mikrotranzakció, pont úgy, ahogy a DLC, használható jól is és rosszul is. Az ár-érték arány jogossága, bár ha szubjektív is, azért egy adott határon belül belőhető a választott finanszírozási modellen túlmenően is, mi több, maga modell is vitatható, sőt, kell is vitatni, hogy az adott termékhez ésszerű választás-e, de pusztán önmagukban nem pozitívak vagy negatívak. Egy egyszeri áron eladott végtermék is lehet pofátlanul túlárazott, csak az kevésbé látványos a konzervatív értékesítési forma miatt.


A kibaszás társas játék, sose feledd.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
I wish I could have known about the view from halfway down
Szerintem is van ahol van létjogosultsága, és van ahol nincs. MMOk között kedvenc elrettentő példám az SWTOR. Igaz ma már nem, de mikor átállt F2P-re, a mikrotranzakció ikonja a karakterlapon 9 azaz kilenc helyen volt ott. Olyanokért "lehetett" fizetni, hogy a karakteren látszódjon a sapka vagy ne.
Ennek ellentettje az STO, ami átállás után sem vágta meg a kapott xp mennyiséget, nem volt a karakterlapon mikrotranzakció gomb, ingame kifarmolható a prémium fizetőeszköz, vagyis ténylegesen olyan F2P + mikrotranzakció, amilyennek lennie kellett volna az összes többinek. Igaz, most velük is kezd elszállni az űrszekér, adják ki sorba sok sok pénzért a legerősebb hajókat, így van olyan hajó (pl Defiant) amiből jelenleg 5 fajta érhető el, egyre erősebb kivitelben, vagy hogy bevezették pár éve a ládákat, melyeket nagy lutri kinyitni, és persze kb 4 percenként bevillan mindenkinek hogy xy kinyitott egy ládát és kapott egy legerősebb hajót. De szerencsére a legmagasabb szintű hajókat is utána dobálják az embernek, így ha casual is vagy, bőven van lehetőséged 14-21 nap alatt T6-os hajót szerezni.
Azt akartam csak kihozni, hogy lehet ésszel is csinálni a mikrotranzakciót, és lehet ész nélkül is.
Ismét csak STO. Folyamatosan jönnek az új tartalmak, immár 7 éve, abból kb 5 éve F2P. És F2P játékosként sem vagy elzárva az újabb történésektől. Nem olyan mint pl Division, hogy megvetted, majd DLC-nként fizess ha érdekel az újabb rész.

A mikrotranzakció nem rossz dolog, szerintem ott kell meghúzni a határt, hogy tényleges, egy-az-egy elleni szituációkban ne jelentsen pluszt, ha valaki fizet valamiért. Lásd pl. LoL. Skineket vehetsz, meg ward-skineket, de nagyjából ennyi, nem lesz több sebzésed, semmilyen statod nem változik. A WoT már kicsit más helyzet, ott a prémium lőszer már komolyan befolyásolja a harci részeket. Amiért sokan sírnak, hogy prémium tank meg prémium account, pont semmit nem befolyásol az éles harcban. A fizetős lámák többségét skillel így is felül lehet múlni minden játékban, ettől még idegesítőek maradnak, persze.
Én hajlandó vagyok fizetni az ilyen játékokban, egyszerűen meg kell határozni, kinek mennyit ér meg az az élvezeti faktor, amit kap az adott játéktól.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
Ez csak 1 szegmens volt a játékpiacból, elővehettem volna máshonnan is példát.

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Tisztában vagyok vele, hogy pénzből élnek az emberek, attól még az én szempontomból ugyanakkora szar a mikrotranzakció.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
A földönkívüli intelligencia létezésére az a legnagyobb bizonyíték, hogy még egyszer sem tették a lábukat a bolygónkra.
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
A kibaszás társas játék, sose feledd.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Alapkoncepcióval nincs gond, de ennek egy mikrotranzakciós freetoplay modellel kellett volna kijönni. De akkor ugye nem Ubisoft lenne...

Viszont szerintem az ubit nem fogja hanyatt vágni a csökkenő játékosszám. Az előrendelők/premiernapi vásárlók pénze megvan, majd ha nagyon leesik a játékosszám kidobnak egy patchet, hogy ne legyen "always online" és lehet számolni a profitot.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Division esetében se az ár, se a mikrotranzakció nem volt probléma, mégis ott is esett, igaz nem ekkorát, nem ennyi idő alatt, ott egy hónap kellett a feleződéshez.
Inkább az a probléma, hogy ennyi tartalom van benne. És tippre a wildlands is ennyire fogja vinni. Wildlands alatt az open béta már előrevetíttette hogy mekkora nagy farmolás lesz az egész.
Division esetében a tartalomhiány kb egy hónap után mutatkozott meg, mikorra a fő ügynök elérte a max szintet és gearben is a topra került. Esetleg még indítottál 1-2 altot, kísérletezni, PxC-et farmolni, és el is ment egy hónap. Még a fejlesztők bénázása is kellett hogy patchről, patchre egyre jobban el tudták cseszni az amúgy jónak indult játékot. Mostani 1.6os patchel sikerült, a megjelenés után tizenhárom hónappal, egy alapvetően elhibázott játékmechanikát kijavítani a DZben. De hurrá, a massive újabb játék fejlesztésébe fogott bele, és nem, nem fog a Division rovására menni, hogyne.
Esetleg lehet reménykedni, hogy mind a Division, mind a For Honor egy-egy széria első tagjaként tele vannak gyerekbetegségekkel és majd a második részek meghozzák a várva várt megdicsőülést, nem csak a kasszáknál, hanem a játékosoknál is. Ahogy tette az AC 1-2 esetében. WD 1-2-vel nem példázódok, a WD2-vel nem játszottam. Se a főhős, se az ár nem szimpatikus benne.

"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Days Gone Remastered teszt – Szebb napokat látott
- 2. A Clair Obscur: Expedition 33 készítői megszólaltak végre a DLC-tervekről
- 3. A Mafia: The Old Country új előzetese akár a Red Dead Redemption 2-ből is származhatna. Csak szebb
- 4. DOOM: The Dark Ages teszt – Fabula originis
- 5. The Precinct teszt – „A rendőrmunka nagyon durva ééés veszélyes.”
Legfrissebb fórumtémák
- 13:38
- Szét*** az ideg [5401]
- 16:36
- Ki mivel játszik mostanában? [8024]
- 12:08
- Mit hallgatsz most? [39616]
- 08:40
- The Precinct teszt – „A rendőrmunka nagyon durva ééés veszélyes.” [hozzászólások] [1]
- 16:25
- Disney+ Star Wars [541]
- 11:08
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [44121]
- 23:49
- Milyen játékot vettél/tervezel venni mostanában? [2492]
- 21:25
- Coming Soon! [9077]
- 19:39
- Jött a szomorú hír a Marvel rajongóknak – a Marvel 1943: Rise of Hydra idén már biztos nem jelenik meg [hozzászólások] [1]
- 18:52
- Mandragora: Whispers of the Witch Tree [35]