25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egy hét alatt elesett a For Honor játékosainak fele [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Egy hét alatt elesett a For Honor játékosainak fele
A francia kiadó képtelen megtartani az aktív játékosait.

Pras
#26 Pras [5486]
Épp ugyanez. A KCD az első (és az utolsó) játék, amit úgymond előfizettem.

Válasz erre

Előzmény: Artyom 2017.03.09. 16:30
Artyom
#25 Artyom [213]
Sötétközépkor és fantasy rajongóként mondhatom, hogy egyáltalán nem érdekel ez a játék. Eszembe nem jutna megvenni. Várom a Mount & Blade-et, meg a Kingdom Come-ot. Utóbbit kicsit félve.

Válasz erre

Pras
#24 Pras [5486]
A fizetős fogyóeszközök megfordultak ugyan a fejemben, mégsem tartom őket problémásnak az egyszerű hozzáférhetőségük miatt. Egyfelől kredit-szinten sem jelentenek irreális megterhelést, másrészt a játékra gyakorolt hatásuk, ha jótékony is, de egy lapon sem említhető a prémlőszerrel (sőt, úgy olvastam, hogy a prémium és hagyományos fogyócikkek közti rést tovább tervezik szűkíteni, ami az én szempontomból a ranked kivételével már-már megkérdőjelezi az előbbiek értelmét), harmadrészt a napi konténerek egészen szép mennyiségben dobálják őket. Ezért én úgy ítélem, hogy sem a hozzáférhetőségük, sem a kredit-áruk nem lép át egy "pay-to-win"-be, persze értem, hogy ez a határ egy mocskosul képlékeny, nagyon vitatható sáv.

A hajók már egy érdekesebb kérdés. A Belfastot nem is vitatom, az egy mocsokmód elcseszett valami, a Tirpitz szintén az volt, de úgy érzem, annak már azért betett némileg a német csatahajó-ág jelentette powercreep. Viszont a problémát itt teljesen másban látom, mégpedig főleg a "nem nerfelünk prémiumot"-politikában. Ott van pl. a Grozovoj, még a komplette retardált légvédelemmel szerepelt a tesztszerveren, mire kitolták a pultokra, addigra közel használhatatlan lett. Ezt egy Belfasttal nem lehet megtenni (bár a Mikasával megtették indirekte' az MM révén, de ez más kérdés). Holott meg kéne tenni. Ez a probléma, mert máskülönben a prémek közt is van relatíve alulteljesítő (pl. a Dunkerque-et T6-on olykor küzdelmesnek élem meg, de azt se nagyon értem, az emberek miért vesznek Marblehead-et), így a problémásan jó - némileg gyengébb felosztás épp úgy jelentkezik, mint ahogy a hagyományos tech tree-t is sújtja ez, csak ott van mód hozzányúlni. Prémországban meg nem igazán van rá affinitás, valahol érthetően. Ezt inkább egy tankönyvi balance-problémának látom, amire viszont az egyetlen korrekt megoldás a piacradobás előtti lelkiismeretes beállítás volna.

Magát a probléma meglétét persze eszemben sincs vitatni, elég ránézni az idei ranked-re.

Válasz erre

Előzmény: ivanova36 2017.03.09. 11:02
ivanova36
#23 ivanova36 [1321]
A WoWs-ban azért jó pár prém hajó nem éppen 10-15% erősebb a hagyományosnál (Belfast, tripitz), hanem sokkal sokkal többel, igaz fizetős lőszer nincs, de fizetős fogyóeszközök dögivel. Mondjuk a WoWs-nak nem a fizetős rész a legnagyobb problémája szerintem, hanem az MM és a hajók egyensúlya, szerepe.

A többivel egyetértek, bár azért azt meg kell hagyni, hogy az egyszeri összeg első lépésben még akár szűrőként is szolgálhat. Nem mindegy hogy egy F2P játékból tiltanak ki, csinálok új fiókot és visszamegyek, vagy egy 10-20-30-40-50-60€ játékból. Más kérdés hogy az egyszeri összeg mekkora, mire elég, mennyi tartalmat kap a vevő annyiért, fedezi-e a további fejlesztéseket vagy sem, lesz-e elég vevő hogy a multi része az játéknak ne haljon meg a megjelenés előtt. És itt már nehéz meghúzni a határt.

Válasz erre

Előzmény: Pras 2017.03.09. 10:42
Pras
#22 Pras [5486]
Elsősorban a WoWs-ra vagyok ráfeküdve, de egyetértek. A prémeslőszer gyakorlatilag indokolható azzal, hogy kreditért is vásárolható most már (ami egy egyértelműen és vastagon szükséges lépés volt), de továbbra is problematikus az idő=pénz egyenlet kapcsán amiatt, mert a casual játékosok így is hátrányt szenvednek. Nem mintha nem röhögném halálra magamat, amikor havonta egyszer bemegyek tankolni, erre a Pz. III-amra kitáraznak golddal. Mintha belépnék egy kocsmába, erre elkezdenének ötforintosokkal dobálni, hogy "b*szódj meg!". Amikor a pohár épp ugyanúgy fájna. Kontraproduktív, na. Persze, kinek mi az élmény.
WoWs-ban nem lehet bármilyen szempontból is komolyabb teljesítményt nyújtó lövedékekhez hozzájutni, és ez így van jól. A dolog többi része pedig teljesen rendben van. Sőt, én is raktam zsettát a játékba - nem is bántam meg. Mi több, ha kétszer, akár háromszor többet is ölnék bele, mint egy AAA-címbe, időarányosan még így is problémamentesen és látványosan verné őket a WoWs.

Önmagában tehát a mikrotranzakció, pont úgy, ahogy a DLC, használható jól is és rosszul is. Az ár-érték arány jogossága, bár ha szubjektív is, azért egy adott határon belül belőhető a választott finanszírozási modellen túlmenően is, mi több, maga modell is vitatható, sőt, kell is vitatni, hogy az adott termékhez ésszerű választás-e, de pusztán önmagukban nem pozitívak vagy negatívak. Egy egyszeri áron eladott végtermék is lehet pofátlanul túlárazott, csak az kevésbé látványos a konzervatív értékesítési forma miatt. Ahogy a lízing, a hitel és az egyszeri kápé sem önmagában rossz választás - minden a paraméterektől függ. A sz*rházi kiadói mentalitás az üldözendő, nem az, amilyen módon azt realizálják.

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2017.03.09. 07:31
LordMatteo
#21 LordMatteo [29272]
Kicsit olyan érzés lehet olvasni egyébként annak, aki nem ismeri a játékot, hogy a játékban egyszer lehet meghalni, és a játékosok fele egy hétig bírta csak.

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: david139 2017.03.09. 09:13
subject17
#20 subject17 [6537]
Csatában, ofc.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: david139 2017.03.09. 09:13
david139
#19 david139 [18369]
Sorry to interrupt, de csak én tartom értelmetlennek azt, hogy "elesett a játékosainak fele"? Elcsúsztak a tyúkszaron, vagy mi?

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

ivanova36
#18 ivanova36 [1321]
Ha már ennyire elkanyarodtunk a For Honortól a mikrotranzakció felé.

Szerintem is van ahol van létjogosultsága, és van ahol nincs. MMOk között kedvenc elrettentő példám az SWTOR. Igaz ma már nem, de mikor átállt F2P-re, a mikrotranzakció ikonja a karakterlapon 9 azaz kilenc helyen volt ott. Olyanokért "lehetett" fizetni, hogy a karakteren látszódjon a sapka vagy ne.
Ennek ellentettje az STO, ami átállás után sem vágta meg a kapott xp mennyiséget, nem volt a karakterlapon mikrotranzakció gomb, ingame kifarmolható a prémium fizetőeszköz, vagyis ténylegesen olyan F2P + mikrotranzakció, amilyennek lennie kellett volna az összes többinek. Igaz, most velük is kezd elszállni az űrszekér, adják ki sorba sok sok pénzért a legerősebb hajókat, így van olyan hajó (pl Defiant) amiből jelenleg 5 fajta érhető el, egyre erősebb kivitelben, vagy hogy bevezették pár éve a ládákat, melyeket nagy lutri kinyitni, és persze kb 4 percenként bevillan mindenkinek hogy xy kinyitott egy ládát és kapott egy legerősebb hajót. De szerencsére a legmagasabb szintű hajókat is utána dobálják az embernek, így ha casual is vagy, bőven van lehetőséged 14-21 nap alatt T6-os hajót szerezni.

Azt akartam csak kihozni, hogy lehet ésszel is csinálni a mikrotranzakciót, és lehet ész nélkül is.

Ismét csak STO. Folyamatosan jönnek az új tartalmak, immár 7 éve, abból kb 5 éve F2P. És F2P játékosként sem vagy elzárva az újabb történésektől. Nem olyan mint pl Division, hogy megvetted, majd DLC-nként fizess ha érdekel az újabb rész.

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2017.03.09. 07:31
LordMatteo
#17 LordMatteo [29272]
Jó, de érted, attól még elavult a megveszem-és-kész modell. Az előző kommented - és itt most csúnyán nézek a Domeos kollégákra is - meg a +1-ezés kb. az a szint, hogy "azt szeretem ha jó idő van" vagy "szeretek sok pénzt kapni".

A mikrotranzakció nem rossz dolog, szerintem ott kell meghúzni a határt, hogy tényleges, egy-az-egy elleni szituációkban ne jelentsen pluszt, ha valaki fizet valamiért. Lásd pl. LoL. Skineket vehetsz, meg ward-skineket, de nagyjából ennyi, nem lesz több sebzésed, semmilyen statod nem változik. A WoT már kicsit más helyzet, ott a prémium lőszer már komolyan befolyásolja a harci részeket. Amiért sokan sírnak, hogy prémium tank meg prémium account, pont semmit nem befolyásol az éles harcban. A fizetős lámák többségét skillel így is felül lehet múlni minden játékban, ettől még idegesítőek maradnak, persze.

Én hajlandó vagyok fizetni az ilyen játékokban, egyszerűen meg kell határozni, kinek mennyit ér meg az az élvezeti faktor, amit kap az adott játéktól.

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: subject17 2017.03.08. 16:38
stero
#16 stero [770]
Path of Exile jó példa mikrotranzakcióra. Csakis kozmetikát kapsz meg + tárhelyet (amire szükséged is van mert rengeteg a cucc a játékban). Mindemellett egy olyan ütemben frissülő, bővülő játék amilyet még sehol máshol nem láttam eddig. Lényegében egy AAA játék totál ingyen, nagyon masszív supporttal.

Válasz erre

Noggle
#15 Noggle [224]
Még ha csak önös érdekeinket nézzük, akkor is van létjogosultsága a mikrotranzakciónak. Nem minden cég csinálhatja azt, mint az Ubisoft, hogy kiadnak AAA áron egy játékot, aztán elfelejthetik az egészet. Ott vannak példának okáért a böngészőben futtatható játékok. Nem hiszem, hogy te mondjuk nem próbáltál ki egy facebook játékot sem. Vannak komolyabbak is, de nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy böngészős játékoknál kíváncsi lennék, hogy előre, kipróbálás nélkül mennyien fizetnének, mondjuk csak 20$-t. Szerintem nagyon kevesen, hisz nagyon zsákbamacska. Mikrotranzakciós modellel viszont nyugodtan ki tudod próbálni, ha tetszik, de annyira nem hogy tovább költsél rá, akkor folytatod ingyen, ha meg komolyabban érdekel és van értelme, akkor fizetsz. (most nem kívánok kitérni a P2W rossz példákra).
Ez csak 1 szegmens volt a játékpiacból, elővehettem volna máshonnan is példát.

Válasz erre

Előzmény: subject17 2017.03.08. 16:38
VodevilX
#14 VodevilX [11345]
Minden évre kell egy Mondjuk a Battlefront miatt nem hiszem hogy sírtak, abból eladtak eleget. Az még utólag, olcsón jó volt pár órára, de tényleg van amikor első ránézésre látszik, hogy halva született, de ugyanez volt a Titanfall meg az Evolve is.

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Előzmény: szbszig 2017.03.08. 16:50
szbszig
#13 szbszig [33602]
A For Honor a 2017-es év Star Wars Battlefrontja, ha jól értem.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

subject17
#12 subject17 [6537]
Ja, azért, mert nem értek egyet valamivel, biztos nem ismerem.
Tisztában vagyok vele, hogy pénzből élnek az emberek, attól még az én szempontomból ugyanakkora szar a mikrotranzakció.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: Noggle 2017.03.08. 12:11
Artemius '89
#11 Artemius '89 [405]
És az sem elhanyagolható probléma, hogy a karakterek balance-olása lényegesen másodlagos szempont volt a fejlesztőknél, valamint az a tény, hogy egyetlen lökéssel kinyírhatsz bármilyen taktikás játékost, ha vízpartra, vagy szírt szélére csalogatod. Én részt vettem a játék alfa és béta tesztelésében is és az első pillanattól fogva, nem egyedül jeleztük ezeket a fejlesztőknek. Semmit nem tettek ellene...

A földönkívüli intelligencia létezésére az a legnagyobb bizonyíték, hogy még egyszer sem tették a lábukat a bolygónkra.

Válasz erre

gregmerch
#10 gregmerch [3766]
+1

"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/

Válasz erre

Előzmény: subject17 2017.03.08. 11:55
LordMatteo
#9 LordMatteo [29272]
Gazdaságilag ezer és egy ellenérv van, és - minő meglepetés - a játékipar is gazdasági alapokon dübörög. Persze, lehet most mutogatni az indie stúdiókra, hogy dejófejekhogynem, pedig de, ők is. Pénzből él mindenki, ezért azt csinálja mindenki, amiért pénzt kap. És igenis, jó játékok jönnek és vannak, amelyek mikrotranzakciós modellel működnek.

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: subject17 2017.03.08. 11:55
Noggle
#8 Noggle [224]
Nem nagyon lehetsz otthon az online multiplayer játékok világában, ha így gondolod.

Válasz erre

Lacko
#7 Lacko [11514]
+1

Válasz erre

Előzmény: subject17 2017.03.08. 11:55
subject17
#6 subject17 [6537]
Nincs az a játék, aminek mikrotranzakciósként kellene kijönnie...

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: Noggle 2017.03.08. 11:54
Noggle
#5 Noggle [224]
Igazából már a béta alatt sejthető volt, hogy az árához képest túl kevés tartalmat fog felmutatni. Béta alatt elég jól megvoltam vele, de nem volt hiányérzetem miután véget ért a béta.
Alapkoncepcióval nincs gond, de ennek egy mikrotranzakciós freetoplay modellel kellett volna kijönni. De akkor ugye nem Ubisoft lenne...

Válasz erre

Shadowguard
#4 Shadowguard [4257]
Hát én megnéztem róla egy pár videót még zárt béta alatt és már akkor biztos voltam benne, hogy ez nem lesz hosszú életű játék Főleg ilyen áron.
Viszont szerintem az ubit nem fogja hanyatt vágni a csökkenő játékosszám. Az előrendelők/premiernapi vásárlók pénze megvan, majd ha nagyon leesik a játékosszám kidobnak egy patchet, hogy ne legyen "always online" és lehet számolni a profitot.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

ivanova36
#3 ivanova36 [1321]
Személy szerint az alapkoncepciója sem fogott meg a For Honornak, így meg sem vettem.

Division esetében se az ár, se a mikrotranzakció nem volt probléma, mégis ott is esett, igaz nem ekkorát, nem ennyi idő alatt, ott egy hónap kellett a feleződéshez.
Inkább az a probléma, hogy ennyi tartalom van benne. És tippre a wildlands is ennyire fogja vinni. Wildlands alatt az open béta már előrevetíttette hogy mekkora nagy farmolás lesz az egész.

Division esetében a tartalomhiány kb egy hónap után mutatkozott meg, mikorra a fő ügynök elérte a max szintet és gearben is a topra került. Esetleg még indítottál 1-2 altot, kísérletezni, PxC-et farmolni, és el is ment egy hónap. Még a fejlesztők bénázása is kellett hogy patchről, patchre egyre jobban el tudták cseszni az amúgy jónak indult játékot. Mostani 1.6os patchel sikerült, a megjelenés után tizenhárom hónappal, egy alapvetően elhibázott játékmechanikát kijavítani a DZben. De hurrá, a massive újabb játék fejlesztésébe fogott bele, és nem, nem fog a Division rovására menni, hogyne.

Esetleg lehet reménykedni, hogy mind a Division, mind a For Honor egy-egy széria első tagjaként tele vannak gyerekbetegségekkel és majd a második részek meghozzák a várva várt megdicsőülést, nem csak a kasszáknál, hanem a játékosoknál is. Ahogy tette az AC 1-2 esetében. WD 1-2-vel nem példázódok, a WD2-vel nem játszottam. Se a főhős, se az ár nem szimpatikus benne.

Válasz erre

gregmerch
#2 gregmerch [3766]
Ott a pont...

"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/

Válasz erre

Előzmény: Skorpio90 2017.03.07. 23:50
Skorpio90
#1 Skorpio90 [5506]
Bazd... mondjuk megérdemli az Ubi, mert így talán rájön, hogy nem feltétlenül kell 18 ezerért eladni egy olyan játékot, amiben még mikrotranzakció is van.

Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.