Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Anthem - a Bioware új játéka

4317 levél
Válasz 19.02.03. 16:54 #45
Sucee
Grafika a legkisebb probléma. Nyilván megszoktuk már, hogy szétboostolják a promókat, az ember már azon lepődne meg, ha azt kapnánk, amit ezeknél láttunk.

A játék szerintem szép így is, csak épp szarul fut - állítólag PC-n is produkál érdekes dolgokat erős konfig alatt is.

A legnagyobb gond meg az, hogy én már a demo alatt meguntam a szarba az egészet. Fun kis lövöldözés volt, feloldottam az Interceptort, ami nagyon tetszett a trailerben, mentem vele negyed órát, és köszönöm elég volt. Üres, uninspired tucatlövölde - a fix 25 fps oneX-en meg nem segített azon, hogy akár tíz perccel tovább is maradni akarjak.

Szerk.: Aki kicsit többet játszott - lehet tudni, hogy térképpel mi a helyzet? Mármint gondoltam keresek valamit freeplayben, de nem tudtam eldönteni, hogy mik is vannak bejelölve (a kis boltív ikon), és waypointot az istenért nem tudtam rakni. Utóbbi biztos az én bénaságom, és nem hiányzik valóban a játékból, ugye...?
14680 levél
Válasz 19.02.03. 14:46 #44
Razor03
Dzsíszösz!

Ha már ott a Frostbite motor a kezükben miért kell azt a szép "E3-as" grafikát kukázni és ezzel a MMO kinézetű lapos fossal előállni? Mekkora szégyen és átverés... még jó hogy most vettem Xox-et
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
4317 levél
Válasz 19.02.03. 13:14 #43
Sucee
Ellövöldözgetek amúgy vele, de hát ez, mint a BW új nagy dobása, hát lószar. Inkább adtak volna az új Mass Effectre plusz ennyi időt, meg egy hozzáértő csapatot. Azt a neve is eladta volna, meg tényleg egy jó játék is lehetett volna.

Anthemet meg úgy 20-25 euróért megvenném, ha hajlandóak optimalizálni a "legerősebb konzolra" úgy, hogy elérje a 30 fps-t...
10275 levél
Válasz 19.02.03. 11:02 #42
davkar9
Újból nekifutottam a dungeonnek. Hárman ott álltunk már az ajtónál, utolsót nagy nehezen összeszedtük. Ez egyébként elég hülye rendszer, egy ilyennél nem enged tovább, vannak helyek (küldi instákban is voltak) ahol viszont a semmiből ugrik elő egy 5mpes számláló, hogy lemaradtál, ugrás a csapathoz. Bosst nagy nehezen levertük, bár csak azért nem ment lazán, mert két játékost nálunk is kivágott 15% hp körül. Nálam is belaggolt, én szerencsére megúsztam. Az is furcsa, hogy egy ammo dispenser hihetetlen lenne egy boss arénában, ehelyett x %onként visszavonul, hogy a levágott mobokból szedjük fel a lőszert...

Freeplayben is mászkáltam, de ez elég üres. Az eventekhez egy mapwide értesítő kéne. A "sztori" küldik során már meglátogatott helyszínek újrahasznosítása sem tűnik túl izgalmasnak. Valamelyik barlangban találtunk egy eventet, de az szinte tök ugyanaz volt, mint a küldi során. A dungeon sem olyan vészes, de nem szívesen járnék oda vissza grindolni. Gondolom lesz majd ~10 darab, de a lootpornó miatt úgyis csak 1-2-re lesz érdemes csatlakozni, ahol meg csak speedrunok mennek.

Passzolom. Leárazva, EAcessben se kellene. Nagyon remélem, hogy a bukta nem jelenti majd a BW vesztét.
All me best mates are trees.
4317 levél
Válasz 19.02.02. 21:24 #41
Sucee
Szégyen, hogy oneX-en képtelen elérni a 30 fps-t, és ki merik így adni.
1937 levél
Válasz 19.02.02. 13:36 #40
warcat
"miért volt erre szüksége a BioWarenak" - mert szerinted volt beleszólásuk?

Jött az EA-tól az utasítás buzzwordökkel megtömve,nekik egy látványos online játék kell
amihez tartalmat csepegtetnek (live service) és cserében folyamatosan szedik befelé a pénzt (mostanra a season pass+lootláda+kozmetikai cuccok trióból a hatalmas felháborodás és a szerencsejátékos törvények belengetett/valós kiterjesztése(Belgium) miatt csak az utóbbi maradt)

De egy szaros skint még így is 20 dollárra áraztak be, persze egyből jött a magyarázkodás,hogy az árakon még folyamatosan dolgoznak és csak egy pillanatnyi állapotot láthattunk.Szép világ ahol egy 60 dolláros játék 1/3-át elkérnék még tőled 1 skinért.

Ha meg nem hozza számokat, Bioware is megy a Visceral után
23860 levél
Válasz 19.02.02. 12:43 #39
Peace
Hulladék szemét szar másodszor vágott ki insta közben. Elsőre már csak 15% HP-ja volt a nagy dögnek.....
33453 levél
Válasz 19.02.02. 02:17 #38
Creativ3Form
Toltam most haverral PS4-en olyan 4-5 órát. A repülés és a Vasemberes lebegés kontrollerrel piszok élvezetes, nem éreztem se sutának se lomhának (de eltudom képzelni, hogy a bill+egér kombóval az), a víz alatti irányítással se volt gondom igaz, tényleg el lehet tévedni a kurva sötétben. A grafika és a látvány szép, bár lagol rendesen, valamint a bázisnál sztem maximum 15-20 FPS-el döcög, ráadásul maga a karakter rohadt lassan mozog, ami egy idő után rohadt idegesítő lesz. Lehet beszélgetni random NPC-kel, de értelme kb. nulla, mert se következménye, se XP vonzata nincs. Lehet majd a sztoriban lesz, de ha csak ott, nem értem most még miért rakták bele főleg, hogy maga a sztori része, amit ki lehetett próbálni itt demoban, kb. a lószarnál is kevesebbet ért. Még csak olyan téren se indult be és mozgatta meg a fantáziámat, mint annó a Destiny első és második részének demoja, ott ugyan is a felvezetés megadta az alap löketet a történethez. Itt ez nincs meg. Plusz a harc egyelőre rohadt káoszos, ráadásul ha privát meccset állítotok be, azaz nem dob be a játék még mellétek két random embert, hanem csak ketten vagytok (toltunk így pár missziót), akkor a BOSS-ok kb. Mission Impossible szintet képviselnek, már medium nehézségi fokozaton is. Az egyik ilyen középbaszomnagy robotot cirka 50 percig gyalultuk, mire megpusztult. És ez idő alatt vagy háromszor kezdtük újra, ebből kétszer úgy, hogy már az életének a háromnegyede lement. Bőven van még mit javítania a srácoknak, kikúrt nagy Day One patchre lehet számítani, annyi szent. Amivel viszont már most vagy 1 teljes órát eltöltöttem, az a karakterem kinézete. De ez nálam csak a belépő idő az ilyen játékoknál.
Összességében tehát nem tudom...az így, hogy játszottam vele se derült ki számomra, hogy mivel érne ez többet mint egy Warframe vagy egy Destiny széria és, hogy miért volt erre szüksége a BioWarenak ahelyett, hogy rendesen megcsinálta volna az Andromedat. Vagy ha már mindenképpen az Anthem féle új vizekre evezés elve, akkor lehetett volna ez egy sima, baszóévjátéka single kaland is. Vegyesek az érzések, mert bár le nem lettem nyűgözve, viszont még is vonz vissza mint az állat, hogy menjek és csináljak meg mindent. Hétvégén még lehet nyomok egyedül egy kis free rideot, aztán meglássuk.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
10275 levél
Válasz 19.02.01. 22:07 #37
davkar9
Dungeonben nem lehet továbbjutni. Kurvaszar víz alatti irányítás, tök sötétben, hogy még véletlenül se lehessen tájékozódni. És természetesen 2019-ben nem, hogy egy szájbavert chatet, de még egy alap pingelés sem lehet berakni egy online játékba, hogy a még kóválygó társakat esetleg oda lehessen navigálni a helyesnek tűnő irányhoz.

Sztorinak és a "kidolgozott" világnak ebben a formában semmi értelme, fölösleges kutyagolás két session között. Ott is csak menj oda, öld meg, küldi vége. Ismételd. Nagy játék lesz. Repülés és a célzás is lomha, mintha kilós súlyok lennének az egérhez kötve. Grindolós lootpornó +1 statokért, nem tudom mi ebben a jó. Ha a játékmenet fun volna még esetleg elmenne, de ez csak az n-edik bullet sponge shooter. Division egy életre elég volt.

Ha egy biowarees single játékot csináltak volna belőle bázis és erőforrás menedzseléssel, felfedezéssel, talán adtam volna a teljesnek egy esélyt, de ennek így max 6 hónapot jósolok.
All me best mates are trees.
23860 levél
Válasz 19.01.29. 10:04 #36
Peace
De most ezzel nem tudsz mit kezdeni. Mérgelődhetsz, de az nem tesz jót. Meglátjuk hogy alakul. Mondjuk annyi, hogy én Anthem-el mindenképpen játszani fogok, szóval támogatójuk lesz az online szarságra.
10275 levél
Válasz 19.01.29. 09:15 #35
davkar9
MEA óta rezeg már a léc, szóval ha ez is bukta, akkor elképzelhető, hogy a BW is megy a levesbe. Úgy meg aztán nehezen lesz DA4. Ha viszont (anyagi) siker, akkor jöhet a sok online szarság abba is.
All me best mates are trees.
23860 levél
Válasz 19.01.29. 08:35 #34
Peace
Division-t 99%ban én is egyedül nyomtam, de bizonyos részekhez elengedhetetlen a segítség. Brutális sárga boss-ok meg companionok, a durvább insták. És iszonyat nagy élmény tud lenni ha együtt összedolgozva sikerül végrehajtani egy küldetést. Mondjuk nem sok példa volt rá, talán 2-3 alkalom és akkor is egy angol csóka koordinálta össze az egészet. De neki köszönhetően így is sikerült és nagy volt az öröm. Anthem-et is lehet egyedül tolni, de mocskos nagy dögöket leszedni nem olyan mókás. A bogárkirálynőt írta talán valaki, hogy egyedül csinálta meg vagy a négy helyett ketten. De vért izzadtak...


davkar9: Értem én, hogy másra szakosodott, de hadd próbálják már ki magukat más területen is. Azt is megértem, hogy sokan féltitek a Dragon Age szériát. Én is nagyon szeretem, de cseppet sem aggódom (mondjuk mostanában már nem sok minden miatt hála az égnek ). Megpróbálkoznak vele, aztán meglátjuk hogy sikerül. Vagy siker lesz vagy hatalmas felháborodás és bukta.
12727 levél
Válasz 19.01.29. 08:11 #33
Gobiakos
Meg van az is, ami mindkét játékmódban (single, CO-OP) élvezhető. Én például a Division-t teljesen egyedül játszom annak ellenére, hogy játszató lenne az összes küldetés párban vagy akár több ügynökkel egyszerre is. Nekem mégis teljes értékű élményt tud nyújtani a játék úgy, hogy tök egyedül kóborolok az utcákon és pucolom ki a küldetések helyszíneit.

(Nagyon zárójelben, mert nem itt van a helye: IMÁDOM azt a játékot, teljesen beszippantott! )
10275 levél
Válasz 19.01.29. 08:09 #32
davkar9
Csak hát egy single játékokra szakosodott stúdió miért csinál online játékot...? Az a legnagyobb baj, hogy az Anthem sikere/bukása nagyban befolyásolja majd az új DA játék fejlesztését. Kasza és az agyonlootboxozott online szemét között minden lehetőség játszik.

Nekem maga a világ se jön be. BW tudna ennél jobbat is. Ráadásul azt sem értem, hogy ha már a Titanfall megélt két játékot, akkor minek kell megcsinálni ugyanazt csak izgalmas óriásrobotok helyett, emberméretű power suitokkal. Mert lényegében ugyanarról van szó, csak űrös-több bolygós settingből váltottak postapok sci-fire. De még az unalmas világ is elmenne, viszont nagy kontrasztot érzek a, "nesze két négyzetméternyi sztori játszótér, odakint meg menjél destinyzni" játékélmény között.

Én csak pénteken jutok hozzá a demóhoz (remélhetőleg nem lesz már annyi technikai gebasz), de nem hinném, hogy meg tudna győzni.
All me best mates are trees.
23860 levél
Válasz 19.01.29. 07:05 #31
Peace
"co-op és MMO jelleg kivételével" <- Márpedig ennek a játéknak ez a sava-borsa. Iszonyat nagy élmény még random emberekkel is a felfedezés és a missziók végén a boss-ok, meg úgy általában a koordinált irtás. Ez remélhetőleg hatványozottan jobb lesz barátokkal/ismerősökkel majd, csak működjön végre rendesen a nyílt demo PS-en!!!!!!!! De emlékeim szerint mindig is a szingli játékok híve voltál. Ez nem az. Van bőven single player játék is a piacon.
6967 levél
Válasz 19.01.28. 21:02 #30
GustyX
Önmagában az, hogy egy akció-RPG-ben robotruhába bújva kalandozhatunk és gyilkolhatunk nem rossz ötlet. Viszont minden egyéb benne van, ami miatt kezdek elfordulni az egész gamingtől: open world, crafting, milliónyi alapanyagból és az ember feje már azt se tudja fiú vagy lány, co-op és MMO élmény, mindez megfejelve egy felső sávra felbaszott iránytűvel, mert hogy "fedezzen fel a játékos, élje át ennek az élményét". Úgyhogy ez is kimarad. Az ötletet át lehetne ültetni egy klasszikus egyjátékos élménybe, ahol megvan (co-op és MMO jelleg kivételével) minden megvan a fentiek közül, de korlátozottabban. Vagy egyszerűen csináljanak már egy igazi, vérbeli egyjátékosnak szóló játékot, akár lineárisat is.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
23860 levél
Válasz 19.01.26. 15:04 #28
Peace
No nagyon nem indult zökkenőmentesen a kapcsolatunk. Ma éjfél után pár perccel már sikerült bejutnom első küldetésre PS-en. A karakteremnek konkrétan nem volt feje, csak egy lyuk a nyakánál. Tutorial nem volt, ötletem sem volt hogy kell repülni (ma tudtam meg reggel fórumról). Iszonyatosan szaggatott, élvezhetetlen volt az egész játékmenet. Második küldetést viszont semmiképp nem akarta beadni, csak a töltőképernyőt mutatta. Ma reggel is 4szer próbáltam a második küldetést, mindig csak végtelenített töltőképernyő...akkor free roam, azt sem töltötte be. Teljesen fel is húztam magam, kiléptem. Aztán mikor kezdett tisztulni a fejem, rájöttem, hogy nekem van egy PC-m is. Lekaptam és egyből indul, pöccre megy a második küldetés is és álomszépen fut high detail-en. Ultra-t is meglestem, ahhoz már kicsit kevéske a GTX 1060. A lényeg, hogy így már tudtam rendesen játszani, le is nyomtam a demo-ban elérhető összes küldetést. Korrekt és pörgős a harc, mini-boss-ok is kemények! Ami rohadtul nem tetszik, hogy az erődben FPS nézetben kell sétálgatnunk. Nem lehet rohanni, iszonyat idegesítő. Remélem ezen hamarosan változtatnak, mert nagyon ki tud zökkenteni...
23860 levél
Válasz 19.01.25. 19:30 #27
Peace
Nem indul zökkenőmentesen....1 óra után bejutottam. PS-en szaggat konkrétan az elején FPS nézetben. Matchmaking felirat után most már 8 perce nézem a töltő képernyőt, de szerintem nem csinál semmit. Lassan ki is lépek szerintem....
1937 levél
Válasz 19.01.24. 16:21 #26
warcat
Videókat nézve nekem ez egy se íze-se bűze, most "menő" tucat openworld kreálmánynak néz ki, buzzwordos "live service"-el összekapcsolva a max profitért.
Ha meg nem tarol, akkor vélhetően a Bioware megy a Visceral után.
23860 levél
Válasz 19.01.23. 19:28 #25
Peace
Elvileg kapok kódot péntekre, kunyiztam. Nagyon kíváncsi vagyok!!!
10275 levél
Válasz 19.01.23. 18:55 #24
davkar9
Preorder és EAccess demó most péntektől (megy már a preload), mindenkinek jövő péntektől.
All me best mates are trees.
23860 levél
Válasz 18.12.07. 12:55 #23
Peace
ANTHEM - NEW Trailer ( The Game Awards 2018 )

Remélem azért jönnek páran innen PS-en kicsit puffogtatni!
23860 levél
Válasz 18.01.31. 06:28 #22
Peace
"EA pushes Anthem back to early 2019"

Várható volt.
1320 levél
Válasz 18.01.25. 18:57 #21
ivanova36
Kis pletyka:
https://www.polygon.com/2018/1/24/16929154/bioware-anthem-delay-ea-electronic-arts

TL: DR:
2018as megjelenés alapból vállalhatatlan volt, leghamarabb 2019, de 2019 márciusa előtt, hogy az EA pénzügyi évébe még beleférjen. halasztás = nagyobb nyomás a kiadón, studión, hogy ez jobban sikerüljön, mint a ME:Andromeda. Ha ez sem sikerül, akkor a Bioware issza meg a levét.

Plusz adalék:
"BioWare’s general manager and Anthem’s director, Aaryn Flynn, resigned from the studio." - rossz ómen. Persze ettől még lehet hogy minden simán megy, csak éppen még tervezik hogy kerüljön-e be lootbox vagy sem.
1320 levél
Válasz 17.06.16. 07:44 #20
ivanova36
MEA -t hagyjuk picit, inkább általánosan nézzük a problémát:
Amit felvázoltál az remek, mármint hogy gameplay alatt dőlne el hogy a coopban résztvevő páros az adott feladatot hogy oldja meg, pl kit ment meg, kit hagy veszni. Érdekes elem lenne coopba berakni hasonlóan epic scriptelt átvezetőt, mint pl COD:MW2 Favella kimenekítés, hogy egyik feljut a helikopterre a másik nem. Vagy olyan kérdés elé állítódik a coop egyik játékosa hogy egy npc-t ment meg, vagy a társát? Értelemszerűen a társ is megúszná, csak mondjuk megsérülne (sebesülten kellene x ideig jásztania, csökkennek képességei, stb.), plusz ez okozhat a későbbi párbeszédek során új opciókat a történetben.
Ezt lehetne alkalmazni párbeszédekkor is. 3 vagy több fős párbeszédek kialakítása, vagy adott npc megszólítása előtt egymással egyeztetne a két játékos szintén párbeszédpanelen keresztül, hogy mi legyen a csapat álláspontja az adott kérdésben. Így a játék is "tudni" fogja a résztvevő játékosok hozzáállását egyes szituációkhoz. Érdekes játékmenet lenne ha cooptárstól vagyis válaszaitól, reakcióitól függene a történet alakulása...kb mintha egyik végigjátszást überjó, másikat meg aljasszemét hozzállással viszed végig.
Nem tudok példát mondani olyan játékra, ahol 3 vagy több fős párbeszédet jól oldották volna meg, de szerintem a fenti módszerekkel lehet erősíteni a coop szálat.

Kérdés, hogy az Anthemben milyen szintű, mélységű történet lesz, játékos-játékosoknak milyen szinten lesz ráhatása.

Ha van kedved, időd a kérdést boncolgatni, eszmecserélhetünk másik témában, mondjuk "MEA coop, jó lett volna ha..."
10499 levél
Válasz 17.06.15. 20:27 #19
MattMatthew
[off]
Nem te offolsz, én offolok, hogy tessék csak nyugodtan folytatni! Azért van a topik, hogy eszmecsere folyjon a játékkal kapcsolatban, ebbe beleértve a játék megoldásait és a fejlesztők kvalitásait is.
Nem az Anthem miatt olvasom én sem elsősorban, mert az ennyi alapján nem érdekel annyira, hanem mert tudom, hogy akik írnak ide azoknak jó gondolataik vannak.

[/off]
“This is not going to go the way you think.”
4317 levél
Válasz 17.06.15. 14:47 #18
Sucee
Nem akarok már sokat offolni, de komolyan, konkrétan mégis milyen formában lenne életképes a MEA coop? Hogy oldanád meg?
Squad-based harcrendszer (bár már elég kiherélt irányítási lehetőség), gyakori beszélgetések, sok cutscene, cutscene-ek alatt interrupt lehetőségek, karakterek között kialakított viszonyok, időnkénti döntések egy-egy küldetésen... Egyszerűen sehova nem fér bele egy plusz játékos, ez egy egyjátékos élmény, direkt arra kihegyezve.
Coop történetet arra lehet alapozni, ha átvezetők alatt semmi lehetőségünk nincs beleszólni a történetbe, max. gameplay alatti "vagy ezt, vagy azt csináljuk" módszerrel. Ezen túl egy fix cutscene-ekkel és dialógusokkal megalkotott sztorit kell végignéznünk, két főszereplővel, na akkor életképes egy ilyen vállalkozás. Viszont ebben az esetben is nem a fél-mmo megoldással, hanem konkrét coop címként.
1320 levél
Válasz 17.06.15. 14:25 #17
ivanova36
MEA ryder quest miatt írtam pont hogy nem a jelenlegi formában, hanem az elejétől kezdve tesós felállásban megoldható lett volna.

Divisionben pont hogy scriptelt átvezetők tették lehetővé, hogy ne szakadjon ketté a csapat, míg az egyik a cutscenet nézi a másik meg a számlálót, hogy mikor folytatódik a balhé. A scriptelt ingame átvezetőrészeket mindenkinek végig kellett várnia
Megfelelő társsal élvezetes a Division is, persze 3. karakterrel én is belefutottam menjükmárnoobok meg kickellekmertmeghaltál játékosokkal, de ez az mmo-coop velejárója.
A kerület feláldozás meg küzdelem rész koncepció váltás miatt került ki, lásd a korai e3as videókat és a megjelent terméket.

Na igen, pláne hogy másik cikkben meg az szerepelt hogy állítólag a ME1-2 írója 2015ben már visszament a BW-hez, akkor már ott volt amikor a MEA-t sokadjára kezdte újra a BW...
10275 levél
Válasz 17.06.15. 13:16 #16
davkar9
A lego játékokban megkapod azt a karaktert, aki kell a továbbjutáshoz. 100%-hoz persze vissza kell menned másikkal is, de ott is meg van oldva, hogy egyedül is boldogulhass.

MEA esetében nem működött volna a tesós dolog, emlékezz csak vissza a Ryder questlinera (már ha megcsináltad). ME coopra bőven elég a multi. Mondjuk a 3-ét anno jobban élveztem, ebben szerintem összesen ~15-20 meccsem van.

Divisionös megoldás teljesen rossz. Gameplay szempontból persze elment, de itt most elvégre történetről beszélünk. Az hogy néz már, hogy te szépen ülöd a cutscenet a másik meg már morgolódik, hogy skippeljünk. Ha az online erőforrásokat inkább singlere fordítják... Bázisfejlesztés jelentősége: küzdesz a vírussal, nyomozol, mented ami és aki még menthető? Hajlandó vagy a feláldozni egy egész kerületet vagy elveszíted a fél várost. Stb. Kellett volna ide egy combosabb történet, karakterek, döntések, atmoszféra. Ehelyett lett az a moslék-mmo. Még esetleg ha összeengedik a játékosokat a hubokon kívül is akkor talán működhetett volna az eventezés.

De a legjobb példa miért nem megy a coop és a BW: Swtor. Ott ugye úgy mennek a dungeon storyk, hogy mindenki gurít, aztán lesz ami lesz. Intézzük békésen...ó a másik már hatost dobva kihajította a legénységet a légzsilipen.
BW történetben (egyre kevésbé) és a karakterekben erős. Ha a főhős mellé odatesznek még egy valakit, aki fölött bárki más is átveheti az irányítás, vagy ha a másik jelenlétében jelenik csak meg a másik főhős akkor ott máris borul a narratíva. Most képzeld már el ahogy Sheppel benne vagy a nagy geh-kvarián drámában; "penizzlord88 joined your session".

Ebből az e3 demóból egyelőre az jött le, hogy a division, wildlands, destiny egyéb vonatra akar az EA is felpattanni, ami önmagában nem baj, csak ezzel miért pont a bw-t kellett megbízniuk?
All me best mates are trees.
4317 levél
Válasz 17.06.15. 12:59 #15
Sucee
Coopban is váltogatni kell a karakterek között, kétféle karakterrel nem teljesíthetőek a pályák 100%-ra.
1320 levél
Válasz 17.06.15. 10:43 #14
ivanova36
"Lego SW nem kifejezetten coop, legalábbis az első biztos nem, én azt egyedül játszottam végig (100%-ra, szóval ilyesmiben se volt szükségem társra)."

Időnként át kellett váltani a másik karakterre hogy pl erőt használhass, vagy a szigonypuskát vagy mit amivel elérhetetlen helyekre lehetett felmenni, vagy pl kisméretű társra aki be tudott kis járatokba bújni, vagy olyanra aki lőni tudott céltáblákra (kapcsolók). Egy karakterrel biztosan nem lehet megoldani. Emiatt sorolom coopba, mert bár át lehet/kell váltani singleben is a társra, ott a lehetőség a coop folyamatos végigjátszásra.

ME sorozat és ide az Andromeda is beletartozik szerintem elbírta volna a coopot, legfeljebb nem abban a formájában hogy pl az egyik játékos a főszereplő, a másik meg az egyik csapattagot irányíthatja, (lásd: lara croft and the temple of osiris, red alert 3 coop megoldás) hanem pl ahogy az Andromeda felépül, a testvérpárral egyszerre lehetne párost játszani.
Mondjuk a lara croft and the temple of osiris coop része nekem kifejezetten nem tetszett, de jobb megoldás volt mint ha 2 Lara dolgozna össze.

A Division esetében mikor csapattal toltam, nem álltunk le nézelődni, csodálkozni, hanem haladás volt a cél, jellemzően az instákat toltuk le úgy, esetekben megosztva a szerepeket, ki tankolt, ki cc-zett. Cutsceneknek max az insták elején és a végén lett volna értelme, ami igény szerint elnyomható, vagy ahogy végül meg lett megoldva, ingame scriptelve voltak, akit érdekelt megnézte, akit nem, az ment a helyére a következő harchoz.

Igen, a ME sorozat szerves része a csapattársakkal való csevegés, és ezt továbbra is megoldhatónak tartom, coop esetén is.

Kérdés hogy az Anthem-ben hogyan lesz megoldva a dolog.
4317 levél
Válasz 17.06.14. 19:30 #13
Sucee
Fel nem fogom, Andromedába hogy (és miért) akarnak sokan coopot erőltetni. Akármilyen is lett végül a játék, a beszélgetés, és személyes kapcsolatok kiépítése még mindig az egyik építőköve, mint az mindig is volt ME esetében. Totál lelketlen lenne az egész.

Davkarral értek egyet itt, a Division története még úgy-ahogy érdekelne is, de még csak normális cutscene-ek sincsenek, nem tartja fenn az ember érdeklődését az itt-ott elszórt infó, főleg, ha több ember is ott van. Nem ugyanaz a játékosok igénye, ami az egyiknek a beleélést jelentené, a másiknak teljesen kizökkentő, a türelmetlensége pedig az első egyénnek lesz az.

Lego SW nem kifejezetten coop, legalábbis az első biztos nem, én azt egyedül játszottam végig (100%-ra, szóval ilyesmiben se volt szükségem társra). Persze, tény, az igazi varázsa a coopban van. Na de történetet azért ne is legótól várjunk.
1320 levél
Válasz 17.06.14. 10:54 #12
ivanova36
Mindenhol feladatok pipálgatása a történet elmesélése. Max nincs kint a képernyő szélén hogy menj ölj le öt farkast, hanem máshogy oldják meg, de minden játékban így van a mesélés megoldva, 1994 óta.
Mindketten nyomtuk a Divisiont legalább 40+ órát. Mindketten ismerjük a hiányait és az erősségeit. Nem volt kifejezetten coop, mint pl a Red Alert 3 single-coop megoldása, de attól még élvezhető volt coopban, és hozzátett a játékélményhez ha sikerült coopra értelmes társa(ka)t találni.
Kifejezetten coop, hogy mindenképpen kell legalább egy játékostárs, mert pl neki vannak olyan skilljei, amik kellenek a továbbjutáshoz, lásd Lego sw és társai esetében, nem igazán voltak eddig sikeresek szerintem, mert egyedüli játékosok nem vették meg ezeket. (készült pl egy star trek klón (Artemis Spaceship Bridge Simulator) ahol a híd személyzetét csak külön emberek alkothatták, és legalább 6 fő kellett egy hajó vezetéséhez, nem is lett sikeres). A hibrid megoldások, mint a lego sw és társai viszont bemutatták hogy lehet coopban és singleben is jól történetet mesélni. Diablókat is lehet coopban nyomni, vagy Dungeon Siege sorozatot, mégsem kifejezetten coop játékok. Ahogy a jelenleg elérhető több száz mmo-t is.

Lehet inkább definiálni kellene mi is az a coop a fogalmaink szerint.

"Jó" játékmenet meg ugye mindenkinek mást jelent.

"A kettő együtt nem megy." - egyszerűen megoldotta a Division is, és a gr:wildlands is, hogy alapból multi, de single-ként is nyomható ám társ becsatlakozhat single játékba is, coopot kreálva belőle. Ez vállalható és szerintem megfelelő útvonal. Lehet sokat hozzátett volna ez a megoldás a ME:A-hoz is.

"50-100 órás üres és élettelen területet az attól még nem lesz jó és tartalmas content. " - ez viszont nem a coop vagy multi hibája, hanem a fejlesztők-kiadók ötlettelensége-nyomása miatt kerülnek így ki.

Ha tényleg történet központúságot akarunk coopra kihegyezve, akkor olyan történet is kell hozzá ám az sajnos nem biztos hogy jó élményt nyújtana single játékosoknak is...

mintha az alábbiak közül választhatnánk, de csak kettőt:
- jó történet
- coop
- tartalmas content

10275 levél
Válasz 17.06.14. 09:27 #11
davkar9
Jó példát kértem. Ezeknél a játékmenet a jó. Division esetében pedig nem nevezném történetnek a tételek pipálgatását a listán (menj az új területre, old fel a sh-t, csináld meg a dungeont, ismételd vagy tízszer). DS3 is próbálkozott coop kampánnyal és az elég ciki volt, amikor néha a képernyő széléről bekiabált vagy besétált a coop szereplő, aki igazából ott se volt.

Ennél az anthemnél időben el kellett volna dönteniük, hogy történetet akarnak (és akkor ott nagyon oda kell tenni magukat) vagy pedig coop gameplayt. A kettő együtt nem megy. Sajnos ez most az új hullám, de hiába raknak egy játékban online featureöket és egy 50-100 órás üres és élettelen területet az attól még nem lesz jó és tartalmas content.
All me best mates are trees.
4260 levél
Válasz 17.06.13. 10:36 #10
gothmog
Óriási +1

A Kotor2-nek egyetlen baja volt: az Obsidian félkészen, s ebből fakadóan félbehagyott küldetésekkel, kivágott területekkel és egy nagyon hirtelen, különösebb végjáték nélkül, kérdéseket megválaszolatlanul hagyóan, kurtán-furcsán lezárult főtörténettel volt kénytelen kiengedni a kezei közül kiadói nyomásra.

A Kotor1 szerintem a fő történeti szálban erősebb... pontosabban, a Kotor1 zseniálisan hoz egyfajta, a legjobb értelemben vett "vegytiszta SW életérzést", és ugye ott van benne az az áll-leejtős fordulat, kegyetlen profin (párbeszédtöredékek visszaidézésével stb.) tálalva. Ebben verhetetlen. De minden másban szerintem is jobb a Kotor2. Ég és föld a kettő között a különbség "mélységben", gondolatiságban, persze a második rész javára. Igaz, ennek a megértéséhez azért kell egy befogadó közeg is.
Aki könnyed, klasszikus SW kalandot vár csúnya, gonosz sithekkel és jóságos hős-típus jedi lovagokkal, tele a filmeket idéző megoldásokkal és jelenetekkel, azoknak az első rész a nyerő. Akik pedig nem bánnak egy kis extra gondolatiságot, a fekete-fehér/jó-rossz bipóluson túlmutató árnyalatokat is felvillantó világot, életutakat és sorsokat (Kreia zseniális volt pl., különösen a modokkal többé-kevésbé kibővített verzióban), azok ezt mind megtalálhatják a Kotor2-ben.


Nem is tudom, nekem a Kotor2-vel kapcsolatban egyébként folyamatosan az volt az érzésem, mintha a Planescape Tormentet próbálták volna megcsinálni újra (nem is rosszul), csak ezúttal az SW világában, a Nameless One helyett pedig ezúttal egy Jedi Exilet kapunk.
Kicsit kiforgatott és erőltetett párhuzam, de ebből a szempontból a Kotor1 a Baldur's Gate sorozat, a Kotor2 pedig a Planescape: Torment. Más megközelítés, más súlypontok (és gyengeségek), de a maga módján mindkettő zseniális. Innen pedig már csak ízlés kérdése, hogy ki melyik vonalat találja vonzóbbnak.
Endure. In enduring, grow strong.
1320 levél
Válasz 17.06.13. 08:35 #9
ivanova36
Coopnál konkrétan a Spec ops és a lego star warsokra gondoltam, valamint szintén coopba sorolom a Divisiont is.

Kotor 2 meg inkább olyan kötelező kör volt semmint várt folytatás. A szemeben nem múlta felül a Kotor 1-et.

Anthemre visszatérve: hiányoltam a nagy nyílt területeket a bemutatóból. Mikor leszállt és ott futkározott a fák között a vízmosásban olyan Neverwinter sikátorszimulátor hangulat fogott el. Szép, azon a kis területen. Ahogy a végén 06:17-nál is gyakorlatilag egy sikátorban zajlott az egész.
4317 levél
Válasz 17.06.12. 20:44 #8
Sucee
Ha Kotor2-ből semmi nem maradt meg, lehet, hogy túl fiatalon játszottad. Zseniális, bizonyos szempontból felül is múlja az elsőt, ha hagyták volna érvényesülni szegény fejlesztőket, talán egy az egyben kimondanám, hogy jobb játék.
10275 levél
Válasz 17.06.12. 20:27 #7
davkar9
Swtort megtűrik, mert valamennyi pénzt még termel. A kotorok viszont a Disney deallel "törölve" lettek. Átalakított remake, új kotor, szellemi örökös, lehet válogatni. Akár egy film trilógiát is lehetne hozzá igazítani (vagy fordítva), mert nyilván az ep9 után mikiék nem fognak leállni és úgy legalább nem az OT baszogatnák továbbra is.

Erre a coopra mondjál már jó példát. Még egy zárt játéknál esetleg - pl Trine bár annak a történetére nem igazán emlékszem. Egy fölöslegesen nagy open world játék esetében viszont ez kizárt. Főleg nem egy ilyen fél-mmo, ubi mintára készült játéknál.
All me best mates are trees.
1320 levél
Válasz 17.06.12. 09:05 #6
ivanova36
Kotor folytatás?

Kotor 1 nagyon jó volt, kb etalon a single történetmeséléses játékok között, Kotor 2-ből nekem semmi sem maradt meg, swtor meg úgy ahogy van felejtős számomra. A 8 sztori az úgy ahogy jó volt, de azon kívül semmi érdeme annak a játéknak. Csak annak örültem, hogy nem egy esetleges mass effect mmo-t cseszték el úgy mint az swtor-t, de sajnos mára ez az állítás sem teljes igaz a me:a fényében.

Coopban is lehet jó történetet elmesélni, ahogy singleben is. Multiban már problémásabb.
10275 levél
Válasz 17.06.12. 08:53 #5
davkar9
A "milyen jót beszélgetnek a karakterek...ó, ez csak a voicechat" volt nagyon divisionös. Más-más csapatok, de BW-nek egyszerűen nem megy az open-world. Ezek fél/offline mmok. Húdejó, eventekbe belebotlunk majd útközben, de hol van itt a bw tartalom? Tényleg többet értek volna, ha beszállnak inkább az andromedába (mea csapat csinálhatta volna a harcot, az jó volt legalább). Vagy ha nagyon unták már az univerzumot akkor egy kotor folytatást/~rebootot is szívesebben láttam volna. Vagy Jade Empire folytatás, amivel ugyan nem játszottam, viszont már csak a hangulat miatt több értelmét láttam volna, mint egy n+1 poszt apokaliptikus powerarmoros cuccnak.
All me best mates are trees.
4317 levél
Válasz 17.06.12. 08:04 #4
Sucee
Plusz kizárt, hogy ez így nézzen majd ki.

Amúgy semmit nem mozgatott meg bennem ennyi alapján, valószínűleg jó szórakozás lesz majd első pár alkalommal ez a suit, de BW-től inkább sztorit várnék, de coop környezetben nem lehet azt olyan jól átadni. Alapesetben csak ignorálnám amúgy, de nem tudok eltekinteni attól, hogy emiatt lett az Andromeda olyan, amilyen... Igen, kellenek az új címek, de felfoghatatlan, hogy miért kellett az egyik legsikeresebb címüket teljesen elásni ezért.
1320 levél
Válasz 17.06.12. 08:01 #3
ivanova36
Nekem valahogy nem a Division ugrott be elsőnek a videó alapján, hanem a Call of Duty: Infinite Warfare + Mass Effect Andromeda.

Egyelőre a MEA miatt leírtam a Bioware-t teljes mértékben, még ha ez nem is annak a Bioware-nek a műve, hanem állítólag egy másiknak. Nagyon nagyot kell singleben alakítania ahhoz hogy jelenlegi állás szerint megvegyem amikor megjelenik.
10275 levél
Válasz 17.06.12. 00:49 #2
davkar9
Gameplay

Szép. Kb ennyi a pozitívum. Lehető legfantáziátlanabb póverszuitos online coop lövölde. Nagyon remélem, hogy ez nem teljes division és kb minden mostani ubi játék majmolás hanem soloban is élvezhető lesz majd. Bővebb infók hiányában még nem írom le, de ez nagyon gyenge első benyomás volt.
All me best mates are trees.
10275 levél
Válasz 17.06.10. 21:50 #1
davkar9
Rövid teaser

Holnapi MS konf után többet lehet majd tudni. A "rendes" BW csapat (ME) új játéka lesz. Ránézésre sablon poszt-apokaliptikus környezet, enyhe titanfall beütéssel.
All me best mates are trees.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.