Fórum
Beszélgetés a játékokról
Nah csak azért írok, mert ha nem teszem meg, akkor a topic letűnik a top szkrínről, akkor meg kényelmetlen a keresőben megtalálni...

"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Torda, ha ennyire ráérsz, írjdd meg, hogyan kell csinálni, egy egyéni menürendszert, mert az engem is érdekelne.
Takin' care of business
Odin barát kért az új járműveket(IGEN!!!!!!!!!!).
Vágjunk bele!



Csináljunk egy eventet, ez lesz a jármű.
EVENT1
---1.oldal---
a grafikája legyen olyan mint a járművé
event start condition: push key(enter leütésére indul)
event below hero( a hős alatt van)
***
variable(1) set hero's x coordinate
variable(2) set hero's y coordinate
variable(3) map ID
teleport hero "léghajó"*
fork condition: varaiable(3) nagyobb mint pl: 300**
-change switch "szörnyek" on
csináljunk egy eventet, aminél a hős elkezdi a léghajót kormányozni
EVENT2
change hero's walk graphic:"léghajó"
move hero frequency up
teleport hero
-map: variable(3)
-x coordinate: variable(1)
-y coordinate: variable(2)
***
change switch "repülés" on
EVENT 1
---2.oldal---
push key, below hero, need switch "repülés" on, nincs grafikája
change hero's walk graphic: "eredeti"
mobe hero frequency down
change switch "repülés" off
change chipset "térkép1"
EVENT 3
parallel process, nincs grafikája, need switch "repülés" on
change chipset "térkép 2"****
variable(1) set hero's x kordináta
variable(2) set hero'a y kordináta
set event's place event 1
-x kordináta: var.(1)
-y kordináta: var.(2)
*=ez egy másik térkép, ahol a hős léghajója van
**= ha elindítottál egy időszámlálót, ami a var.(3)-hoz ad hozzá folyamatosan valamit, akkor ez azt a célt szolgálja, hogy ha egy kicsit későn jössz, akkor bekapcsol egy switchet, ami előhív szörnyeket.
***= az ezek közé foglalt dolgok csak akkor, kellenek, ha azt akarod, hogy "igazából" is be kelljen szállni a járműbe.
****= ez csak légi jármű esetén kell. megváltoztatja a térkép chipsetét, olyanra változtasd meg ami ugyanúgy néz ki, mint az eredeti térkép, csak ne legyen semmi akadályba!
Vágjunk bele!





Csináljunk egy eventet, ez lesz a jármű.
EVENT1
---1.oldal---
a grafikája legyen olyan mint a járművé
event start condition: push key(enter leütésére indul)
event below hero( a hős alatt van)
***
variable(1) set hero's x coordinate
variable(2) set hero's y coordinate
variable(3) map ID
teleport hero "léghajó"*
fork condition: varaiable(3) nagyobb mint pl: 300**
-change switch "szörnyek" on
csináljunk egy eventet, aminél a hős elkezdi a léghajót kormányozni
EVENT2
change hero's walk graphic:"léghajó"
move hero frequency up
teleport hero
-map: variable(3)
-x coordinate: variable(1)
-y coordinate: variable(2)
***
change switch "repülés" on
EVENT 1
---2.oldal---
push key, below hero, need switch "repülés" on, nincs grafikája
change hero's walk graphic: "eredeti"
mobe hero frequency down
change switch "repülés" off
change chipset "térkép1"
EVENT 3
parallel process, nincs grafikája, need switch "repülés" on
change chipset "térkép 2"****
variable(1) set hero's x kordináta
variable(2) set hero'a y kordináta
set event's place event 1
-x kordináta: var.(1)
-y kordináta: var.(2)
*=ez egy másik térkép, ahol a hős léghajója van
**= ha elindítottál egy időszámlálót, ami a var.(3)-hoz ad hozzá folyamatosan valamit, akkor ez azt a célt szolgálja, hogy ha egy kicsit későn jössz, akkor bekapcsol egy switchet, ami előhív szörnyeket.
***= az ezek közé foglalt dolgok csak akkor, kellenek, ha azt akarod, hogy "igazából" is be kelljen szállni a járműbe.
****= ez csak légi jármű esetén kell. megváltoztatja a térkép chipsetét, olyanra változtasd meg ami ugyanúgy néz ki, mint az eredeti térkép, csak ne legyen semmi akadályba!
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
Pivi, való igaz, ez elég jól működik, hallottam mástól is ilyesmi megoldást. Lehet egyébként a támadásokat is kombinálni. Az itt leírt harcrendszer valóban nagyon egyszerű, Odin2re bízom a csicsát, én a sajátomon már elvégeztem.
Egyébként kifelejtettem a *-ok jelentését.
*= ez a hős HP-ja, lehet a variablet a hős eredeti HP-jához is igazítani.
**== ez a hős támadása, ezt is lehet az eredetihez igazítani.
***=ez a csata animációja, ezt a data base/show battle animation menüpontban lehet megszerkeszteni, a hold item feltétellel a fegyverhez igazítani.
Egyébként kifelejtettem a *-ok jelentését.
*= ez a hős HP-ja, lehet a variablet a hős eredeti HP-jához is igazítani.
**== ez a hős támadása, ezt is lehet az eredetihez igazítani.
***=ez a csata animációja, ezt a data base/show battle animation menüpontban lehet megszerkeszteni, a hold item feltétellel a fegyverhez igazítani.

[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
Odin2: Nem ígérem, hogy minden nap járok majd ide (főleg, hogy holnap lelépek Franciába egy hétre... ^_^), de majd igyekszem.
Torda Duran: Nem rossz ez a harcrendszer, de még némi csicsát elbírna, mert így egyelőre elég szimpla.
Töltényrendzser alapharcrendszerben:
Gondolom a puskás csávó alaptámadása végtelen, ergó van a sima támadás, amihez az alaptámadásokat lehet hozzárendelni. A speciális támadásokat meg jelképezzék mondjuk a töltények.
A töltényes skilleket switch-esnek állítjuk be, és minden szörnycsoportot úgy alkotsz meg, hogy azok vizsgálják, hogy mikor kapcsolódik be az adott switch (azaz mikor használja valaki az egyik töltényt). Egy ilyen eseménynél csökkenti az event a az adott töltény változóját (ha ez 0-ra csökken, akkor elveszi a skill-t a karaktertők), megmutatja a kívánt harcanimációt, csökkenti a szörny(ek) HP-ját, és kikapcsolja a switch-et.
Így elsőre nekem ez a megoldás ugrik be, de biztos meg lehet csinálni máshogyan is.
Szóval nem kell lebecsülni az alapharcrendszert, mert aki használja az eszét, az abból is ki tud hozni érdekes dolgokat, én láttam pár kifejezetten 5letes alapharcrendszerű játékot...
Torda Duran: Nem rossz ez a harcrendszer, de még némi csicsát elbírna, mert így egyelőre elég szimpla.
Töltényrendzser alapharcrendszerben:
Gondolom a puskás csávó alaptámadása végtelen, ergó van a sima támadás, amihez az alaptámadásokat lehet hozzárendelni. A speciális támadásokat meg jelképezzék mondjuk a töltények.
A töltényes skilleket switch-esnek állítjuk be, és minden szörnycsoportot úgy alkotsz meg, hogy azok vizsgálják, hogy mikor kapcsolódik be az adott switch (azaz mikor használja valaki az egyik töltényt). Egy ilyen eseménynél csökkenti az event a az adott töltény változóját (ha ez 0-ra csökken, akkor elveszi a skill-t a karaktertők), megmutatja a kívánt harcanimációt, csökkenti a szörny(ek) HP-ját, és kikapcsolja a switch-et.
Így elsőre nekem ez a megoldás ugrik be, de biztos meg lehet csinálni máshogyan is.
Szóval nem kell lebecsülni az alapharcrendszert, mert aki használja az eszét, az abból is ki tud hozni érdekes dolgokat, én láttam pár kifejezetten 5letes alapharcrendszerű játékot...
A hintaló még veszélysebb...Ott aztán csak jól előre dőlsz, és jön a *kopp*

Takin' care of business
Laa-Chy is megkapta a harcrendszerét. Meg a lovát

[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
És prof. T. D. tapsot kap!
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
mielőtt elkezdődne a harcrendszer jegyeztessük meg a géppel azt, hogy melyik térképen vagyunk(switch vagy más)és csináljunk két variablet.
event szörny
1. oldal
ontouch
variable(1): set hero's x coordinate
variable(2): set hero's y coordinate
teleport hero "csatamezo"*
2. oldal
push key, need "nyert" switch on
---CSATAMEZŐ---
Csináljunk egy eventet ami úgy néz ki, mint a hős. Jobb oldalt legyen és balra nézzen. Legyen a neve "HERO". Legyen tőle balra két üres mező, 2. üres mező fölött egy event, úgy nézzen ki mint az ellenség, nézzen jobbra neve legyen "FELSO", a 2. üres mező alatt pedig legyen ugyanezzel a beállítottsággal "ALSO".
Csináljunk fölűre egy olyan eventet, amelynek nincs semmilyen grafikája, tehát nem lehet látni, legyen a neve "SERVER"
-SERVER-
Auto Start
set variable(3) 50
set variable(4) 50
set variable(5) 80*
change switch "start" on
label 1
-choice
---1:támadás---
set variable(6) 10**
variable(6) random plus 1-5
choice
---1: FELSO
fork condition: variable(3) nagyobb mint 0
-move event HERO up left
- show battle animation FELSO***
- variable(3) minus variable(6)
- move event HERO right down face left
-goto label 2
else case( ha nem teljesül a fork condition feltétel)
show message: Már halott!
goto label 1
---2: ALSO
fork condition: variable(4) nagyobb mint 0
-move event HERO up left
- show battle animation ALSO***
- variable(4) minus variable(6)
- move event HERO right down face left
-goto label 2
else case( ha nem teljesül a fork condition feltétel)
show message: Már halott!
goto label 1
---2: védekezés---
ezt egyenlőre nem rakom be, enélkül is bonyolult.
---------------------
label 2
set variable (7) random 4-9
fork condition variable(3) 0-nál nagyobb
move event FELSO right right face down
show battle animation HERO****
variable(5) minus variable (7)
fork condition variable(4) 0-nál nagyobb
move event FELSO left left face right
move event ALSO right right face up
show battle animation HERO****
variable(5) minus variable (7)
move event ALSO left left face right
goto label 1
----------------
még egy event
parallel process
fork condition switch "start" on
fork condition variable(3) kissebb mint 1
fork condition variable(4) kissebb mint 1
change experience plus 200
show message: 2000 xp a jutalmad
switch "nyert" on
teleport hero a feljegyzett térképre
-x coordinate: variable(1)
-y coordinate: variable(2)
fork condition variable(5) kissebb mint 1
Game Over
mára csak ennyire van időm, ha kell valami érdekes dolog(pl: új járművek), akkor leírom másnap.




event szörny
1. oldal
ontouch
variable(1): set hero's x coordinate
variable(2): set hero's y coordinate
teleport hero "csatamezo"*
2. oldal
push key, need "nyert" switch on

---CSATAMEZŐ---
Csináljunk egy eventet ami úgy néz ki, mint a hős. Jobb oldalt legyen és balra nézzen. Legyen a neve "HERO". Legyen tőle balra két üres mező, 2. üres mező fölött egy event, úgy nézzen ki mint az ellenség, nézzen jobbra neve legyen "FELSO", a 2. üres mező alatt pedig legyen ugyanezzel a beállítottsággal "ALSO".
Csináljunk fölűre egy olyan eventet, amelynek nincs semmilyen grafikája, tehát nem lehet látni, legyen a neve "SERVER"
-SERVER-
Auto Start
set variable(3) 50
set variable(4) 50
set variable(5) 80*
change switch "start" on
label 1
-choice
---1:támadás---
set variable(6) 10**
variable(6) random plus 1-5
choice
---1: FELSO
fork condition: variable(3) nagyobb mint 0
-move event HERO up left
- show battle animation FELSO***
- variable(3) minus variable(6)
- move event HERO right down face left
-goto label 2
else case( ha nem teljesül a fork condition feltétel)
show message: Már halott!
goto label 1
---2: ALSO
fork condition: variable(4) nagyobb mint 0
-move event HERO up left
- show battle animation ALSO***
- variable(4) minus variable(6)
- move event HERO right down face left
-goto label 2
else case( ha nem teljesül a fork condition feltétel)
show message: Már halott!
goto label 1
---2: védekezés---
ezt egyenlőre nem rakom be, enélkül is bonyolult.

---------------------
label 2
set variable (7) random 4-9
fork condition variable(3) 0-nál nagyobb
move event FELSO right right face down
show battle animation HERO****
variable(5) minus variable (7)
fork condition variable(4) 0-nál nagyobb
move event FELSO left left face right
move event ALSO right right face up
show battle animation HERO****
variable(5) minus variable (7)
move event ALSO left left face right
goto label 1
----------------
még egy event
parallel process
fork condition switch "start" on
fork condition variable(3) kissebb mint 1
fork condition variable(4) kissebb mint 1
change experience plus 200
show message: 2000 xp a jutalmad
switch "nyert" on
teleport hero a feljegyzett térképre
-x coordinate: variable(1)
-y coordinate: variable(2)
fork condition variable(5) kissebb mint 1
Game Over
mára csak ennyire van időm, ha kell valami érdekes dolog(pl: új járművek), akkor leírom másnap.






[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
küldöm postán a leveleket. egyenlőre Odinnak küldöm, szóljatok ha kell nektek is(vagy valami más dolog). Laa-Chy: ne aggódj, ez nekem csak hintaló

[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
Most ide leírom a harcrendszert, hogy ne kelljen mindenkinek elküldeni. Talán még más trükköket is leírhatok. Ez az első harcrendszerem, röpke 10-12 perc alatt dobtam össze, megpróbálom fejből elmondani, ha van benne valami hiba, akkor szóljatok. Tehát néhány perc és itt a szuperrászletes, choice-on alapuló, angol nyelvű utasításos(mert nekem az angol van meg)
harcrendszer.
u.i. Az RPG maker csak 256 színű és 2003-as még nincs, csak japánul, de ha valakinek megvan magyarul, akkor azzal szívesen elbeszélgetnék

u.i. Az RPG maker csak 256 színű és 2003-as még nincs, csak japánul, de ha valakinek megvan magyarul, akkor azzal szívesen elbeszélgetnék

[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
Korábban én is foglalkoztam a makerrel csak én nem kezdtem bele semmilyen átcsinálásba se harcrendszer se semmi ilyesmi szerintem ha jó történeted van akkor az alap rendszerrel is lehet jó játékot tervezni.
Van e valami prog a makerhez amivel lehet 256 színnél nagyobba is gondolkodni?Akkor esetleg kicsit komolyabban elkezdeniég foglalozni a dologgal...ha nem az se túl nagy baj végülis a Diablo II is 256 színű
Van e valami prog a makerhez amivel lehet 256 színnél nagyobba is gondolkodni?Akkor esetleg kicsit komolyabban elkezdeniég foglalozni a dologgal...ha nem az se túl nagy baj végülis a Diablo II is 256 színű

Twelve galaxies, and all coming at me!
Rami: Ne keseregj, attól hogy nem 3D-s, a játék lehet nagyon jó és híres. (Ld. Moondragon)
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Azt mondod erre születni kell...... Már megint születhetek újjá
Rami: Persze Bobby
. Először legombolsz potom nehány tízezer forintot egy _átlagos_ 3D szerkesztőért, kitanulod a modellszerkesztést, textúrázást, animálást, nehány év, ezután ha még van benned elég kitartás leülsz megcsinálni a játékot, 8-10 ember munkáját végzed és néhány év múlva kész is a nagy mű
. Amúgy ezzel a 3D dologgal akkor foglalkozz igazán, ha amúgy is számtech-pályán tanulsz tovább. Ha elvégezted a pályát, és még mindig elég kedvet érzel hozzá, sok sikert
! Szóval sajnos nincs olyan komplett program ami 3D szerkesztő, és játék szerkesztő is egyben, és a laikusoknak is érthető
...
---
Szutyi, a 14 éves bölcs




---
Szutyi, a 14 éves bölcs

"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Játékokat keresel?
http://www.gamingw.net/ itt egy rakat RPG Makeres játék van habár ezek angol nyelvűek
Ha megyar kell ajánlom a http://www.tar.hu/freegamespalace/ helyet.
http://www.gamingw.net/ itt egy rakat RPG Makeres játék van habár ezek angol nyelvűek
Ha megyar kell ajánlom a http://www.tar.hu/freegamespalace/ helyet.
Takin' care of business
Hát megnézném, hogy csinálsz 3D-t az RPG Makerrel, Ez erre nem jó...
Egyébként lehet, csak nem ezzel.
Egyébként lehet, csak nem ezzel.
Takin' care of business
Valaki leírná az hol találok az összes ilyen progihoz leírást és képet??
Maceod: RPG makerrel mert ez egyszerű és ingyen van
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Torda Duran: Ájm egríí viz Laa-Chy. Bí kerful. Ha neadj' Isten leesel az alulírott négylábúról, még eltöröd a karod, és akkor nem írod le nekem az oldalnézetes harcrendszer menetét, akkor nem lesz meg a három komponens, és ha az nem lesz meg, nem készítem el a tökéletes harcrendszer menetét, és a játék megbukik, a Szuty&Cib Gaming Company meg eltűnik a süllyesztőben... De pssz, ez titok
.

"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Toran,Toran. Magas lóról óriásit lehet tanyálni...
Takin' care of business
Torda Duran: Bizony ha küldenél megköszönném...
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Természetesen ide a fórumba írok mindent. Odin nincs szükséged újabb típusú léghajókra/hajókra/földi járművekre? Csináltam újfajtákat, sokkal több dolgot lehet vele kezdenmi(pl: ha sokáig vagy távol a léghajódtól és az egy elhagyatatott helyen van, akkor pl. szörnyek várakoznak benn, stb.).Megjegyzem a játékomban(címe még titok) lesznek légi csaták is. Pivi, a sima harcrendszerben elég korlátolt minden. Elmondanád, hogy tudsz benne töltényrendszert, kombinált támadásokat stb. csinálni?
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
Korreksön: Confused
.

"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Vajon Pivi mostmár rendszeres látogató lesz
???
(OK, visszaveszek egy kicsit, de tényleg
)
Amúgy a játékom sztorija, hááát jó. Szerintem nagyon jó. Persze ez az én véleményem, szóval nem tárgyilagos... Haha most hogy van Idraw legalább meglesz a hőn áhított duci főszereplőm
.
Pivi: Az Emlékcsvar nagyon über, de sajna a játék a léghajó hepehupás földetérése után még komoly tápolás mellet is igen nehéz... túl kemény. Sokat tápoltam mégis sok helyen a túélési esélyeim egyenlőek voltak a nullával...
Torda Duran: Nekem is leírnád? Vagy nekem szólt? Huh, I'm a bit comfused.



(OK, visszaveszek egy kicsit, de tényleg

Amúgy a játékom sztorija, hááát jó. Szerintem nagyon jó. Persze ez az én véleményem, szóval nem tárgyilagos... Haha most hogy van Idraw legalább meglesz a hőn áhított duci főszereplőm

Pivi: Az Emlékcsvar nagyon über, de sajna a játék a léghajó hepehupás földetérése után még komoly tápolás mellet is igen nehéz... túl kemény. Sokat tápoltam mégis sok helyen a túélési esélyeim egyenlőek voltak a nullával...
Torda Duran: Nekem is leírnád? Vagy nekem szólt? Huh, I'm a bit comfused.

"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Wow!!!!! EZ PIVI
!!!

"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Ha az "EGYEDISÉGET" célzásnak címzed, akkor majd várj egy kicsit...

[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
Ja, igaz is most játszom az FF4-gyel és tök jó a sztorija! Ha mond neked valamit most támasztottam fel Rosát és a jéghegyekben bénázok.
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
Na, én itt irogatom a harcrendszert, mint egy hülye, te meg engem gyanusítgatsz?
Egyébként holnap leírom neked pontosan, hogy kell egy ennél egyszerűbb harcrendszert csinálni, pontról-pontra bemásolom az utasítássort. Azontúl szerintem egy ilyen játékban a harcrendszer, a menürendszer, a komfort és a grafikák a lényegek, mert a régi harcrendszeres játékok már abszolút unalmasak.Az RPG játékokban ugyan fontos a sztori, de a fő izgalom mégis csak a harcrendszer.Viszont valóban ha rossz a sztori, akkor elég unalmas tud lenni a játék.
Egyébként holnap leírom neked pontosan, hogy kell egy ennél egyszerűbb harcrendszert csinálni, pontról-pontra bemásolom az utasítássort. Azontúl szerintem egy ilyen játékban a harcrendszer, a menürendszer, a komfort és a grafikák a lényegek, mert a régi harcrendszeres játékok már abszolút unalmasak.Az RPG játékokban ugyan fontos a sztori, de a fő izgalom mégis csak a harcrendszer.Viszont valóban ha rossz a sztori, akkor elég unalmas tud lenni a játék.
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
Igazából az oldalnézetes harcrendszer, az az Rpg Makeres körökben hoz egy kis elismerést, ha tényleg igényesen csinálja meg az ember, és visz bele EGYEDISÉGET. Az átlag játékost baromira nem izgatja, hogy milyen a harcrendszer, ha könnyen elboldogul vele...
Egyszóval saját harcrendszert annak érdemes csinálnia, aki valami egyedi dolgot talált ki, és azt nem tudja megcsinálni az eredeti harcrendszerrel (mert hát azzal is lehet ám ügyeskedni, ha az ember használja az eszét)...
Egyszóval saját harcrendszert annak érdemes csinálnia, aki valami egyedi dolgot talált ki, és azt nem tudja megcsinálni az eredeti harcrendszerrel (mert hát azzal is lehet ám ügyeskedni, ha az ember használja az eszét)...
Hááát....
Ha jobban belegondol akárki, végül is az RPG-ben nem a harc a lényeg, ha van egy rohadt jó történeted, egy rakás olyan zene, amelyektől úgy érzed, hogy 2X leesel a székről, akkor nem lehet probléma.Jó persze, fontos a harcrendszer hogy pofás legyen, meg minden,de engem a 279. csata már nem fog úgy lekötni, mint az első...
A lényeg, az, hogy szép legyen,részletes és EGYEDI a játékmenet.Igen,a egyediség egy nagyon fontos dolog szerintem.Habár nyílvánvaló, hogy nem lehet újat vinni az Rpg játékokba.Ha jobban megnézed, az FF sorozat, már tud újat adni a harcban hanem mindig, és mindig új, lenyűgöző történetek adnak.(nemigaz Odin?
)
És szerintem ez a fontos a meggondolt, fordulatokkal teli, színes játékmenet...
Ha jobban belegondol akárki, végül is az RPG-ben nem a harc a lényeg, ha van egy rohadt jó történeted, egy rakás olyan zene, amelyektől úgy érzed, hogy 2X leesel a székről, akkor nem lehet probléma.Jó persze, fontos a harcrendszer hogy pofás legyen, meg minden,de engem a 279. csata már nem fog úgy lekötni, mint az első...
A lényeg, az, hogy szép legyen,részletes és EGYEDI a játékmenet.Igen,a egyediség egy nagyon fontos dolog szerintem.Habár nyílvánvaló, hogy nem lehet újat vinni az Rpg játékokba.Ha jobban megnézed, az FF sorozat, már tud újat adni a harcban hanem mindig, és mindig új, lenyűgöző történetek adnak.(nemigaz Odin?

És szerintem ez a fontos a meggondolt, fordulatokkal teli, színes játékmenet...
Takin' care of business
Kaptam egy gyanús mélt... se feladó se téma... Helyettes nem te küldted?
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Az Idraw egy rajzoló program kifejezetten az RPG makerhez.
u.i. ha nem érted ezt, akkor a hamarosan megjelenő honlapomról letölthetsz néhány demót.
u.i. ha nem érted ezt, akkor a hamarosan megjelenő honlapomról letölthetsz néhány demót.
A harcrendszer(by Torda)
I. lépés: hős helyzetének rögzítése: variable(1) set hero x coordinate, variable (2) set hero y coordinate
II. lépés: teleport a csatába: change teleport graphic teleport hero "csatamező"
III. lépés: a csatamező felépítése: a hősnek a grafikáját változtassuk kézzé. Álljon példaképpen egy event jobb oldalt, kettő bal oldalt. a jobb oldali garfikáj legyen olyan mint a hősé, a baloldaliaké pedig legyen az ellenségé(valamilyen szörnyé). Az Idrawval rajzolj egy ablakot, és a benne megjelenő szövegeket is azzal rajzold.
IV. lépés: a csata: na, a hős akit irányítunk az a kéz aminek mozgása az ablakba van korlátozva. elsőnek rakjuk be a hős nevét(pl: Lujo). Tegyünk a Lujo mellé egy eventet, ami push keyre(enter lenyomása) bekapcsol egy swirchet.Ezzel elindulnak más, az ablakban levő eventek, a szöveg is megváltozik. Legyen most két szöveg: Támadás, Kombo. Ezután bekapcsolnak két switchet, mondjuk "a"-t és "b/c"-t."a" arra kelol, hogy megjelenjen az újabb szöveg, "b" a sima támadásnál kapcsolódik be, "c" a kombónál. Majd legyen ismét két szöveg amiben a támadni kívánt felet kiválaszthatjuk(also/felsö).
v. lépés: támadás: sima támadás esetén a jobboldali event odamegy mondjuk a felsöhöz. Csináljunk egy variablet(3) ami a hero(hős) attackjával(támadás) fog megegyezni. Aztán még egyet(4) ami a szörny HP-jával. Miután odament a hős a monsztához legyen egy battle animation a szörnyön(pl: kardcsapás) majd a Hp-jából(variable (4))levonjuk a támadást((variable(3)). Aztán visszaballag a hős, és a gép ugyanígy támad.
VI: lépés: FONTOS!: legyen néhány event ami akkor jön létre, amikor valakinek 0 a Hp-je. Ilyekkor ne legyen támadható(meg látható) az illető!Mindenkinek legyen Hp-je és Attackja, de később lehet bonyolítani védekezésekkel csoportos támadásokkal, varázslásokkal stb.
VII. lépés: a csata vége: ha megnyertük a csatát akkor a feljegyzett map(térkép)-ra kerülünk vissza, a feljegyzett x,y koordináták helyére.
Ennyi dióhéjban
I. lépés: hős helyzetének rögzítése: variable(1) set hero x coordinate, variable (2) set hero y coordinate
II. lépés: teleport a csatába: change teleport graphic teleport hero "csatamező"
III. lépés: a csatamező felépítése: a hősnek a grafikáját változtassuk kézzé. Álljon példaképpen egy event jobb oldalt, kettő bal oldalt. a jobb oldali garfikáj legyen olyan mint a hősé, a baloldaliaké pedig legyen az ellenségé(valamilyen szörnyé). Az Idrawval rajzolj egy ablakot, és a benne megjelenő szövegeket is azzal rajzold.
IV. lépés: a csata: na, a hős akit irányítunk az a kéz aminek mozgása az ablakba van korlátozva. elsőnek rakjuk be a hős nevét(pl: Lujo). Tegyünk a Lujo mellé egy eventet, ami push keyre(enter lenyomása) bekapcsol egy swirchet.Ezzel elindulnak más, az ablakban levő eventek, a szöveg is megváltozik. Legyen most két szöveg: Támadás, Kombo. Ezután bekapcsolnak két switchet, mondjuk "a"-t és "b/c"-t."a" arra kelol, hogy megjelenjen az újabb szöveg, "b" a sima támadásnál kapcsolódik be, "c" a kombónál. Majd legyen ismét két szöveg amiben a támadni kívánt felet kiválaszthatjuk(also/felsö).
v. lépés: támadás: sima támadás esetén a jobboldali event odamegy mondjuk a felsöhöz. Csináljunk egy variablet(3) ami a hero(hős) attackjával(támadás) fog megegyezni. Aztán még egyet(4) ami a szörny HP-jával. Miután odament a hős a monsztához legyen egy battle animation a szörnyön(pl: kardcsapás) majd a Hp-jából(variable (4))levonjuk a támadást((variable(3)). Aztán visszaballag a hős, és a gép ugyanígy támad.
VI: lépés: FONTOS!: legyen néhány event ami akkor jön létre, amikor valakinek 0 a Hp-je. Ilyekkor ne legyen támadható(meg látható) az illető!Mindenkinek legyen Hp-je és Attackja, de később lehet bonyolítani védekezésekkel csoportos támadásokkal, varázslásokkal stb.
VII. lépés: a csata vége: ha megnyertük a csatát akkor a feljegyzett map(térkép)-ra kerülünk vissza, a feljegyzett x,y koordináták helyére.
Ennyi dióhéjban

az jóóóóóóó
!
Amúgy mi az az idraw és egész pontosan mire jó?

Amúgy mi az az idraw és egész pontosan mire jó?
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
lehet animokat berakni, a leírtnál nagyobbakat/kisebbeket is.Akármilyen hosszú lehet a movie. Ha ilyet akarsz csinálni akkor szerezd meg a netről az Idraw3-at, amit az Rp Makerhöz csináltak. Mindjárt írom a harcrendszert(az enyém sokkal jobb mint Laa-Chy-é!

Laa-Chy: Egy kérdés: Lehet-e animokat berakni? Illetve tudom hogy lehet, de lehet 300*200-as felbontásnál nagyobbat? Milyen hosszú lehet a movie? Amúgy az oldalnézetes harcrendzserről akkor is megdobhatnál egy maillal. szutyi3@freemail.hu
Helyettes2:Bazz, most sokkal okosabb lettem
. Azért köszi. Amúgy amilt te is küldhetnél.
Amúgy a játékom sztorija tiszta ötletlopás... nem baj az összkép jó
.
Helyettes2:Bazz, most sokkal okosabb lettem

Amúgy a játékom sztorija tiszta ötletlopás... nem baj az összkép jó

"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Hát igen, az ego nagy úr...
Hát az oldalnézetes harcrendszer, olyan ál oldalnézetes.
Van az alapharcrendszer, amiből a max-ot kihoztam.Értem ezalatt, hogy a karakterek oldalnézetből lesznek, amik a semmiből tűnnek elő majd úgy mennek oda a kiválasztott áldozathoz.Az ütések még finomítva lesznek, ahogy egyre bonyolultabb kombókat tanul.
Nahiszen, pár hónapja nekem is csak a sztori volt meg, sőt nem is tudtam kezelni az RPG Makert, de most már ok.Honlap, addig nem lesz, amíg valami használható demo nincs a játékról, addig nem akarok, mert most minek egy üres honlap, csak a sztorival, nem tetszenek az ilyen honlapok.

Hát az oldalnézetes harcrendszer, olyan ál oldalnézetes.
Van az alapharcrendszer, amiből a max-ot kihoztam.Értem ezalatt, hogy a karakterek oldalnézetből lesznek, amik a semmiből tűnnek elő majd úgy mennek oda a kiválasztott áldozathoz.Az ütések még finomítva lesznek, ahogy egyre bonyolultabb kombókat tanul.
Nahiszen, pár hónapja nekem is csak a sztori volt meg, sőt nem is tudtam kezelni az RPG Makert, de most már ok.Honlap, addig nem lesz, amíg valami használható demo nincs a játékról, addig nem akarok, mert most minek egy üres honlap, csak a sztorival, nem tetszenek az ilyen honlapok.
Takin' care of business
A játékom elég komoly lesz, le lesz védve a játék neve és lesz hozzá honlap. De ingyenes lesz, úgyhogy aggodalomra semmi ok!

Na, szevasztok!(Torda Durant helyettesítem!)
Én éppen egy játékot készítgetek. Már megcsináltam az új menürendszert és az odalnézetes harcrendszert(így a csata már 5 hőssel megy!).Ha valakit beavassak e titokba az szóljon!
Felkelés az ágyból:Laa megoldása túl bonyolult.Kezdetben a hősnek a walk graphcija ne legyen semmi. Csinálj egy eventet, amelynek első oldalán automatikusan elindul a cselekmény(animáció), azután:"change hero walk graphic" parancssal megváltoztatja a hős grafikáját, majd bekapcsol egy switchet. A 2. oldalán a bal felső sarokban válaszd ki azt a switchet, így a 2. oldal akkor jön le amikor az a switch be van kapcsolva(azaz az animálás után).
Van még kérdés?
Én éppen egy játékot készítgetek. Már megcsináltam az új menürendszert és az odalnézetes harcrendszert(így a csata már 5 hőssel megy!).Ha valakit beavassak e titokba az szóljon!
Felkelés az ágyból:Laa megoldása túl bonyolult.Kezdetben a hősnek a walk graphcija ne legyen semmi. Csinálj egy eventet, amelynek első oldalán automatikusan elindul a cselekmény(animáció), azután:"change hero walk graphic" parancssal megváltoztatja a hős grafikáját, majd bekapcsol egy switchet. A 2. oldalán a bal felső sarokban válaszd ki azt a switchet, így a 2. oldal akkor jön le amikor az a switch be van kapcsolva(azaz az animálás után).
Van még kérdés?

Laa-Chy: Na bazz, kész az FF8. Mostmár szépen szerkesztgetem a honlapom és a játékom.
A játékm címe: Armageddon. Szokványos eljön a gonosz, világvége, kiválasztott sztori. Először úgy gondoltam, magamról fog szólni, de inkább félretettem az egomat... na mindegy remélem írsz mert én mostmár gyakrabban fogok ide járni... Amúgy mégcsak a sztori van meg
.
Amúgy az oldalnézetes harcrendszert elmogyorózhatnád e-mailben
!
A játékm címe: Armageddon. Szokványos eljön a gonosz, világvége, kiválasztott sztori. Először úgy gondoltam, magamról fog szólni, de inkább félretettem az egomat... na mindegy remélem írsz mert én mostmár gyakrabban fogok ide járni... Amúgy mégcsak a sztori van meg

Amúgy az oldalnézetes harcrendszert elmogyorózhatnád e-mailben

"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
Ki hogy áll a játékával, amit csinálgat?
Takin' care of business
Ok, lényegtelen, már megoldottam magam.
Hajrá RPG Makeresek!
Hajrá RPG Makeresek!
Takin' care of business
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.