Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Assassin's Creed Odyssey

894 levél
Válasz 22.04.18. 11:32 #271
cerebrum
Köszi a tippeket, de érthetetlen módon magától megoldódott a helyzet. Pont ahogy jött, úgy ment is. (Mondjuk csinált egy driver frissítést a gép, pár hónapja nem is használtam.) Most újra tükörsimán fut a játék.
Lacho calad! Drego morn!
26244 levél
Válasz 22.01.25. 19:58 #270
Peace
Sima win defender van, vagy esetleg vásároltál valami spécibb víruskeresőt?
5514 levél
Válasz 22.01.25. 19:46 #269
subject17
Yep, nekem is 3600-am van, és ahogy lejjebb említettem, a videókártyám pedig tök ugyanolyan, mint amilyen a problémás rendszerben is van. (AC Odyssey-t ráadásul extrás textúramodokkal játszottam ezen a gépen.)
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
5393 levél
Válasz 22.01.25. 19:10 #268
Gump
A procija kb. mint az enyém (kicsit jobb), de nem láttam semmilyen játékban 100%-ot, az nem is normális, ott valami még fut, valami os update bug (elő szokott fordulni, hogy valami után valami processz idióta módon terheli a renszert), vagy benyelt a gép valamit, de 100% közeli cpu használat játék közben max. shader compile alatt rémlik vagy ilyesmi, normál játéknál igazából nem tudom elképzelni egy ilyen egész friss 6c/12t procinál.
894 levél
Válasz 22.01.25. 14:00 #267
cerebrum
Köszi a tippeket, kipróbálom őket, amint legközelebb időm engedni játszani, aztán majd írok helyzetjelentést. (Aztán ha semmi nem hat, legfeljebb végigszenvedem így, annyira sok már úgy sincs belőle.)
Lacho calad! Drego morn!
26244 levél
Válasz 22.01.23. 19:13 #266
Peace
Én is erre gyanakszom. A többi játéknál is meg kéne nézni. Azoknál, ahol nincs szaggatás probléma.
11045 levél
Válasz 22.01.23. 17:53 #265
Dark Archon
Akkor CTRL+ALT+DEL, Feladatkezelő. Nézd meg, hogy melyik folyamat tekeri a processzort. Hallottam egyébként ilyen Windows 10 bugról is, EZEKET próbáld ki.

Peace: jó, én már nem követem, melyik CPU mit hajt ki, főleg AMD vonalon
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
5393 levél
Válasz 22.01.23. 17:35 #264
Gump
A 100% procihasználat az sehogy sem stimmel, ott megy még valami háttérben.
26244 levél
Válasz 22.01.23. 15:22 #263
Peace
Érdekes mondjuk. Azt kéne megnézni, hogy ki lehet-e hozni belőle folyamatos, szaggatás nélküli játékmenetet. Mondjuk 1080p abszolút low beállítások. Ha itt szuperül megy és nincs gond, akkor feljebb vinni a grafikai részletességet. Vsync be van lőve? FPS limit? Ha más játékoknál minden rendben, akkor nem is gyanakodnék rá, hogy hardware gond.
894 levél
Válasz 22.01.23. 15:22 #262
cerebrum
Néha úgy érzem ezeknek a rohadt gépeknek lelkük van. Mert ez milyen már, hogy egyik nap semmi baja, a következő nap fél óráig jó, aztán nem, a rákövetkező nap pedig már indításkor szaggatgat. Mintha tiltakozna, hogy "nem, ma azért sem hajtom meg rendesem magam".
Lacho calad! Drego morn!
894 levél
Válasz 22.01.23. 15:18 #261
cerebrum
A GeForce Experience által optimálisnak vélt beállításokat használom, és ez lőtte be ultrára. (Ha jól emlékszem az árnyékokat vettem csak visszább, mert így a városokban kicsit több FPS-t adott.) És még egyszer, tegnapelőttig teljesen jól futott a játék ultrán, semmi baja nem volt.

Kipróbáltam ezekkel a beállításokkal, amit írsz, de a bizonyos időközönkénti beszaggatások továbbra is megvannak. Annyit változott csak, hogy a GPU használat olyan 70% körülire esett vissza, de a CPU-é ugyanúgy 100%.
Lacho calad! Drego morn!
26244 levél
Válasz 22.01.23. 15:03 #260
Peace
Ryzen 1600X-em is azt tette és 5600X is lazsálgat nálam játékok alatt. 30-40%-on 1440p felbontáson.
5514 levél
Válasz 22.01.23. 13:12 #259
subject17
Dehogy kevés, Odyssey-t még én is ultrán játszottam, szinte ugyanaz a konfigunk.

Valhallában már valóban voltak kompromisszumok.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
11045 levél
Válasz 22.01.23. 13:04 #258
Dark Archon
Aha, nekem az a 100% CPU használat, ami mindegyik képen van, gyanús. De a VGA is szenved rendesen.

Szerintem szimplán kicsit túlbecsülted a géped képességeit. Ebből kiindulva én azt javaslom, vedd lejjebb a grafikai beállításokat, mondjuk mediumra, aztán nézzük meg az értékeket. Nincs kizárva, hogy egy frissítés elállította ezeket. Mindezek mellett az FPS limitet érdemes 60-ra tenni, és bekapcsolni a VSyncet, hogy se a CPU, se a GPU ne szenvedjen feleslegesen.

Nálam ÍGY néz ki ultrán.

Peace: igen, a proci általában lazsálni szokott. Kivéve, ha AMD Egyébként, ha ultrára tette, akkor nem csoda. Az RTX 2060 kevés ahhoz, főleg, hogy úgy néz ki, épp, hogy kihajtja szerencsétlen proci.
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
26244 levél
Válasz 22.01.23. 13:01 #257
Peace
Elég fura az a 100%-on pörgő CPU. Bár ha a többi játék nem produkál ilyet, akkor nincs gond. Csak a proci általában lazsálni szokott játék közben, mikor a GPU folyamat 100%-on szenved. Milyen proci van a gépben?
894 levél
Válasz 22.01.23. 12:24 #256
cerebrum
Kipróbáltam a javítást, sajna nem változott a szitu.

Az USB eszközökből is csak az egér, billentyűzet (mindkettő vezetékes), ill. a modem vevőegysége van rádugva a gépre (ahogy eddig is volt).
Lacho calad! Drego morn!
894 levél
Válasz 22.01.23. 11:50 #255
cerebrum
Ezeknek a számértékeknek a GeForce Experience teljesítményrétegében pirosra kéne átváltania, ha valami gond lenne? Mert ha nem, nekem nem mondanak túl sokat, de beszúrtam pár képernyőképet, hátha ti le tudtok szűrni belőlük valamit:

https://parf-en-ereglass.hu/CV/AC01.jpg
https://parf-en-ereglass.hu/CV/AC02.jpg
https://parf-en-ereglass.hu/CV/AC03.jpg

(Bocs, linkelve nem jeleníti meg őket rendesen.)

Ha a videókártyával lenne valami, más játékoknál is gond kéne, hogy legyen, nem? Ez a legutóbbi Tomb Raider van még fenn ezen a gépen, annak semmi baja. És hangsúlyozom, az elmúlt másfél évben az AC is tükörsimán futott.
Lacho calad! Drego morn!
11045 levél
Válasz 22.01.23. 09:41 #254
Dark Archon
Ha csak a tanácsok felét nézed meg, akkor csak vaktában tudunk tippelgetni mi is. Kapcsold be a Teljesítményréteget az nVidia Experience-ben, és akkor talán kiderül, mi a baja - például maxon pörög-e a CPU / VGA, akármi.

Windows frissítés rendszerint nem csinál ilyet, döglődő / túlmelegedő VGA inkább, vagy vírus.
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
5514 levél
Válasz 22.01.22. 17:06 #253
subject17
Magát a játékot is megpróbálhatod repair-elni. Ubi Connecten belül a játékon jobb katt / Verify Files, vagy játékadatlapon Properties alatt ugyanez.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
894 levél
Válasz 22.01.22. 16:54 #252
cerebrum
Kipróbáltam tegnap ezt a képernyőmódok közötti váltást, amikor átment játszhatatlan diavetítésbe a játék, és annyiban változott a helyzet, hogy bár megmaradtak, de megritkultak a befagyások. Érdekes módon ma már ebből az alaphelyzetből indult a játék, tehát már nem fut simán 20-30 percig, ahogy' tegnap, hanem kb. 2-3 percenként 4-5 másodpercekre befagyogat.

Amúgy kb. három hete használtam utoljára ezt a gépet, és azóta semmi változtatás nem volt. Lehet, hogy valami automatikus Windows frissítés tett be neki? Amit persze nem tudok leellenőrizni, mert most néztem, hogy a Windows Update sem működik (amikor megnyitom fent futnak a csíkok, de be nem töltődik). Visszaállítottam próbaképpen a rendszert a legutóbbi állapotába, de nem lett érdemi változás (se a játékban, se a frissítőben).
Lacho calad! Drego morn!
5514 levél
Válasz 22.01.22. 12:12 #251
subject17
- Valami szoftverrel figyeltethetnéd a dolgokat közben, lehet, hogy memory leak

- USB eszközöket meg lehetne nézni, ne legyen semmi bedugva, ami nem kell, vagy esetleg ha wireless kontrollerrel irányítod, próbáld vezetékesen

- In-game beállíások: fullscreen/borderless közötti váltás, resolution scaling esetleg, ha van ilyen (nekem nincs most telepítve)

Also: Változott a setupodban bármi azóta, hogy anno jól futott? Akár hardveres, akár szoftveres téren.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
894 levél
Válasz 22.01.22. 11:13 #250
cerebrum
Szerintetek miért csinálhatja nálam azt a játék tegnap óta, hogy egy kb. 20-30 perc után elkezd durván beszaggatni, így ki kell lépni, és újraindítani? Aztán 20-30 percig megint minden okés, de aztán ugyanúgy diavetítésbe megy át.

Kb. 1,5 éve játszom vele (sajnos csak ritkán van időm rá), de eddig még soha nem csinált ilyet, simán futott akár 2 órán át is, tegnap kezdte ezt el.

Videókártya drivereket frissítettem, nem segített. Más játékoknál egyébként nem csinálja, csak ennél, szóval nem túlmelegszik a gép vagy ilyesmi (gondolom én).
Lacho calad! Drego morn!
11045 levél
Válasz 21.12.18. 12:34 #249
Dark Archon
Kösz a tippet, én lehúzom a játékot, mert hiányom van
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
10694 levél
Válasz 21.12.15. 16:49 #248
davkar9
Valhalla crossover mellé kapott az Ody is egy új küldit.

Eh.

Jó volt ugyan újra játszani Kassandrával, de csak ezért nem éri meg emiatt lehúzni újra a játékot, max ha időbe/tárhelybe belefér. Egy pár órás hihi kaland, ami talán tragédiával is végződhet?

SPOILER
Megint egy alma, ami most lemeríti a lándzsát. Barnabas, egyemaszívét, segíteni akar és az alma után indul, de hát normál embernek ez ugye nem való szóval kissé megkattan. Van egy klónos bossfight (mint a legtöbb ilyen almás a korábbi részekben), aminek a végén van egy almáért vagy a lándzsáért nyúlunk "választás". Én az almára nyomtam, de nem vagyok biztos benne, hogy a másikkal megöljük őt mert ez egy lehetséges endgame quest szóval a hajón még szükség van rá máshol. FLC végén átadjuk a lemerült lándzsát Herodotosnak megőrzésre (->miért van az ő sírjában az alapjáték jelenkori elején) és stáblista után Kass elugrik az alexandriai könyvtárba leadni az írásait. Utána Valhalla teaser.
33427 levél
Válasz 21.06.08. 12:52 #247
szbszig
Nem olvastam el a spoilert, mert nem fejeztem be a játékot (még? már? soha?), de igazából ez a probléma az elejétől folyamatosan megvan benne. Open world játékoknál én is hasonlóan játszom általában, mint te, szóval az elején, az első adandó alkalommal elmentem felfedezni a térképet, és a main storyt abbahagytam. Hát, számos vicces szituációt eredményezett a dolog... Például több cult membert sikerült úgy eltennem láb alól, hogy semmilyen nyom nem állt még rendelkezésre hozzájuk, egyszer csak a játék közölte, hogy hoppá, sikerült megint levadásznom egyet. Sőt, ha jól emlékszem, még a Cult of Kosmos jelentőségével sem voltam igazán tisztában, annyira a sztori elején jártam, szóval azt se tudtam, mi ez az egész, és mit jelent.

Na, most meg is néztem gyorsan az AC Wikin:
"In Assassin's Creed: Odyssey, it is possible, through rigorous leveling, to find and kill Exekias before Elpenor. This can potentially make Exekias the player's first cultist kill before even discovering the Cult of Kosmos."
Ezt én simán eljátszottam, emlékszem.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
3563 levél
Válasz 21.06.08. 12:34 #246
Shadowguard
Inkább az a gond, hogy nem is veszik a fáradtságot. Pedig nem lett volna nagy ördöngösség, csak annyit kellett volna csinálni, hogy a DLC nem érhető el a sztori végéig. Az Originsben még azt hiszem ez működött.
Mondjuk... Ha csak ennyi gond lenne a játékkal egy szót sem szólnék
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
11045 levél
Válasz 21.06.07. 15:02 #245
Dark Archon
A spoilerhez: persze, ki gondolta volna, hogy érdemes végigjátszani az alap játékot, és csak utána a DLC-ket? Azért ez nem egy Witcher 3, hogy gondoljanak mindenre, és nem is igazán veszik a fáradtságot. Ez így van a Valhallában is.
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
3563 levél
Válasz 21.06.05. 23:49 #244
Shadowguard
Végre!!! Végre kész!!!

Negyedik nekifutásra csak sikerült a végére érnem, már nem is sok volt hátra mikor a Days Gone miatt legutóbb félretettem. Az achik tanúsága szerint tavaly március 22-én kezdtem el.
A DLC-ket megcsináltam már korábban, ahogy elérhetőek lettek... Az eléggé eltörte a játékot, legalább az Atlantiszos DLC második részétől kezdve...
SPOILER
Konkrétan találkoztam Testiclessel, aki ismerősként üdvözölt, én azt se tudtam kicsoda, aztán a halott Brasidassal aki nálam csak ma halt meg...

Mindenesetre örülök, hogy sikerült a végére érni, mikor először félbehagytam nem gondoltam volna, hogy lesz hozzá energiám
Még friss az élmény, a többi részt lehet megszépíti az idő is, de nálam utcahosszal nyerte a legrosszabb AC díjat
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3563 levél
Válasz 20.10.26. 09:07 #243
Shadowguard
Azt gondoltam, hogy a történetre nem lesz kihatással. Csak nekem adott egy kis pluszt, hogy a térkép majd egésze vörösre van festve. Néha láttam, hogy tőlem függetlenül jelennek meg csaták, mentem oda védeni olyankor, hogy biztosan ne szerezzék vissza az athéniak... Erre a játék szó nélkül resetel... Ha úgysem számít akár úgy is hagyhatták volna

Tegnap csinálgattam a Lost Tales küldetéseket... Van benne pár jó... A "One Really, Really Bad Day" végén már nagyon röhögtem. Azért ennyi idiótaságot összeszedni... De az se volt rossz, amikor szektát alapítottak rám. Utóbbi előtt sajnálom, hogy nem volt mentés, mert kíváncsi lennék milyen párbeszédeket szülne, ha "részt veszek" a játékban...

Mondjuk máskor meg falra mászok a mellékküldetésektől... Minotaurusz, Küklopsz, Medúza ölő hős vagyok és elküldenek virágot szedni a hegyre... Már azon se lepődnék meg, ha a következő küldetésben kutyagumit kellene szednem valaki házikedvence után
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
5514 levél
Válasz 20.10.25. 13:20 #242
subject17
Erőviszonyoknak semmi értelme, vagy hát ha farmolni akarsz, oké... De ez egy háború, nyilván mindig változni fog tőled függetlenül.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
3563 levél
Válasz 20.10.25. 11:47 #241
Shadowguard
Mindenkinek más stílus jön be Én most nem azért fogom talonba rakni, mert meguntam, de nemsokára jön a Legion. Valami miatt nagyon rákészültem, majd kiderül...

Egyébként elmegy a fenébe a játék, fáradtságos munkával a térkép cirka 80%-a spártai volt mikor este kiléptem... Mára visszaálltak az erőviszonyok... Ez így nem fair
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2152 levél
Válasz 20.10.25. 10:11 #240
Aribeth
Nálam az “egy óra főszál, négy óra felfedezés” ritmus vált be. Vagy 1-3, 1-5, 1-10, mikor hogy, az elején sűrűbb a főszál, mert nagyon érdekelnek az események, aztán egyre nehezebben jutok előre, ha nem farmolok xp-t és nyersanyagokat, akkor elkezd szétterülni, és rá is kapok a kérdőjelpipálgatás okozta boldogsághormon-löketre, a végén meg már védett kincsként (rosszabb esetben méla unalommal) tolom magam előtt a főtörténet/ a sztori DLC utolsó felvonását, hogy a világ felfedezésével egyszerre fejezzem be.
Azt vettem észre, hogy ha mindent a végére hagyok, akkor úgy egyben nem is élvezem annyira a főszálat.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
3563 levél
Válasz 20.10.24. 23:06 #239
Shadowguard
Én ow játékoknál szeretem elsőre felderíteni az egész térképet és csak utána questelni. Néha vannak érdekes események emiatt, de amikor már elkezdem csinálni a főszálat sokkal folyamatosabb. Pont a H: ZD kapcsán gondolkoztam rajta, hogy ha a főszál nagyobb részét nem egyben darálom le akkor sokkal darabosabb lett volna és az élmény sem lett volna ilyen intenzív.
Ha meg nem érdekel a főszál, mint némelyik AC-ban akkor meg legalább gyorsan ki lehet pipálni

Közben végeztem a negyedik fejezettel, a fene az egészbe Az összes kérdőjel ki volt pucolva a térképről és most megint kiszórt egy csomót. Plusz mellé aktívak lettek mindenféle (gondolom ez is DLC) kék kérdőjelek is. Megint hosszú pihenőre fog menni ez a játék, már érzem
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
5514 levél
Válasz 20.10.24. 21:06 #238
subject17
Nem engedett szerkeszteni: azért olyan is lesz majd, hogy kapásból rávágja a karakter, hogy "I've already done that / searched that / found that" ... stb, amikor egy küldetésben kérnek tőled valamit. Plusz a viewpointos gyorsutazások miatt a sztori sokkal folyamatosabbnak is hat sokszor, mert tényleg ütemesen tudja csinálni az ember.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
5514 levél
Válasz 20.10.24. 21:01 #237
subject17
Az dlc kontent, igen, én is belefutottam ugyanebbe. Jó hír viszont, hogy buggal nem jár, szimplán eleve halottak lesznek már.

Amúgy nem igazán jár jól, aki előre felfedi Odysseyt, a küldetések úgy lettek megálmodva, hogy egy rakás kérdőjelet amúgy is felfedjen a játékos azokon át.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
3563 levél
Válasz 20.10.24. 19:32 #236
Shadowguard
Alakulunk, kerek 100 óra alatt felderítettem az egész térképet, megvan az achi arra is, meg a víz alatti helyszínekre is.
Most ideje visszamenni Athénba és megnézni a sztori meddig tart még ki ezek után

Egyébként azt hiszem ha el nem is törtem a játékot, de repedezik Találkoztam pár Ancient valakivel, meg találtam oda Clue-t is, de az mintha DLC-s cucc lenne... És nem mutatja sehol
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
529 levél
Válasz 20.08.03. 19:30 #235
Trufa
Máshol meg azt olvasni fórumokon, hogy Alexios volt az "igazi", szóval szerintem teljesen mindegy.

Engem az döbbentett meg, hogy simán kicserélték a két főhőst. Azt hittem naívan, mivel Kassandrát választottam, és ő tinédzser volt, majd Alexiosszal máshogy alakulnak a dolgok, hiszen ő csecsemő volt, és a maszkosokhoz került. Legalább az elején lehetett volna így, esetleg kompletten végig, hogy választhatjuk, hogy velük vagyunk... az lett volna az igazi.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
5514 levél
Válasz 20.08.03. 16:00 #234
subject17
Igen, ez a "szabadság" nekem is inkább zavaró.

Odyssey alatt sem szeretem, hogy nincs igazán személyisége a karakternek, mert a két lehetőség közül bármikor választhatjuk bármelyiket - tehát ha pl. aranyszívű zsoldost játszottunk tizenöt órán át, utána (az addigi játékhoz mérten) teljesen karakteridegen módon választhatjuk azt, hogy lemészárolunk egy csoport civilt, amiért ételt loptak...

Néha meg hirtelen elvették ezt a lehetőségünket - pl. én a sárga földig le akartam baszni Aspasiát Phoibe miatt, és bár ezt részben megtehetjük, utána egy választási lehetőség nélküli cutscene alatt Alexios bocsánatot kér, meg "wasn't your fault"... Hát anyád. De igenis az ő hibája, és eszemben se volt bocsánatot kérni. Másik hasonló (igazából sokkal, sokkal súlyosabb "vétkes") még ME3-ban Thessia bukása, és ahogy ott ""veszítünk"" Kai Leng ellen. Konkrétan lekattintom ott mindig az összes átvezetőt, annyira bosszantóan igazságtalan, és a játékos pofánköpése.

Az, hogy Valhalla esetében a név is egyezik (tehát nem akartak abba sem plusz energiát fektetni, hogy kétféleképp vegyék fel a nekik/róluk szóló sorokat), és hogy közben nonszensz módon nemet váltogathatunk... Hát én ennek nem látom értelmét. Persze, attól, hogy létezik, még nem kell használni egy funkciót... De ezerszer is inkább fix karakter.

Én például azóta is haragszom Aya-ra, hogy elvette a rivaldafényt Bayektől - sosem kedveltem a karakterét, és most nyáron újrajátszva is ugyanazt az ellenszenves sznob picsát kaptam, akire emlékeztem. Bayek meg szerintem az egyik legemberibb és legszerethetőbb AC főhős, messze a legjobb szinkronnal. Ahogy oda nem kellett volna az "erős női karakter" beerőltetése - vagy ha már muszáj, akkor esetleg írhatták volna hitelesre és szimpatikusra -, úgy nem kellett volna férfival eladni Odysseyt.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
10694 levél
Válasz 20.08.03. 15:50 #233
davkar9
Fejes szinten sok huncutság is kiderült nemrég, szóval szerintem teljesen hihető, hogy így történet. Egyszerűen érezni, hogy Kassre írták a játékot.

Vikingeknél még nem döntöttem. Külsőre a ffi jobban átadja az érzést (nőnél jobban elhúzhatták volna sorozat Lagartha irányba a slidert), végül ott is a szinkron dönt majd. Az mondjuk elszomorító, hogy már most bevallottan nincs jelentősége a nemnek (bármikor lehet váltani). Dobhatnák már végre ezt az "rpg szabadságot", szívesebben játszanék inkább egy jól megírt karakterrel, mint hogy választhassak 2 (ami igazából egy) közül.
5514 levél
Válasz 20.08.03. 00:50 #232
subject17
Jelenlegi körülmények mellett - mindent és mindenkit csúnya szexistának, rasszistának kell bélyegezni - nem lepődnék meg, ha urban legend lenne, viszont mellette teljesen hihetőnek is tartom. Plusz amúgy Deimos revealt is totál agyoncsapta az, hogy pontosan tudtuk a karakterválasztás és a sok trailer miatt, hogy ki is ő...

Ahogy az előző posztomban is írtam, ennyi idő után is az az érzésem, mintha valami "alternatív valóságát" játszanám a játéknak, nem egy teljes értékű főhős sztoriját látnám (mint például Mass Effect esetében, ahol bár az alakítását jobbnak tartom Jennifer Hale-nek, mind a női, mind a férfi Shepard hiteles számomra). Meg sem tudom normálisan fogalmazni, hogy pontosan miben nyilvánul ez meg, csak egy fura érzés, ami végigkíséri a játékomat.

Így látatlanban egyébként Valhalla kapcsán pont az ellenkezőjét érzem, és a legkisebb késztetés sincs bennem, hogy női karakterrel indítsam majd el.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
10694 levél
Válasz 20.08.02. 20:47 #231
davkar9
Mostanában volt hír arról, hogy eredetileg Kass volt az egyedüli főhős, csak az idióta fejesek beleszóltak, hogy nővel nem lehet játékot eladni... Emiatt lett ez az ordibáló barom is játszható. Amúgy a másik oldalon, eh a franc fog ködösen fogalmazni, 2-3 év után ne szórakozzunk már spoilerekkel... Szóval Deimosként sokkal jobb, ott működik is az alakítás. Ha az extra időt, munkát és költségeket, amit a szinkronra, animációkra (bár olyan nagy látványos eltérésekre nem emlékszem) és kapcsolódó egyebekre fordítottak, inkább az írásra és a quest designra (Delosból még több!) költik akkor egy sokkal jobb játék lehetett volna.
5514 levél
Válasz 20.08.02. 16:52 #230
subject17
Volt egyébként még xboxon egy végigjátszásom megjelenéskor, ott Kassandrát választottam főhősnek, gondoltam most a PC-s újrajátszás alkalmával nézzük Alexiost.

Hát... Hiába "ugyanaz", én nem igazán értem, hogy Alexios miért kellett egyáltalán. És nem arról van szó, hogy még túlságosan élne bennem az első végigjátszás élménye, és most a másodiknak az elején lennék - lassan két év eltelt, az Alexios végigjátszásom pedig száztíz óránál jár.

Konkrétan ez utóbbi az egyetlen dolog, a rengeteg befektetett idő, amiért nem kezdem az elejétől el megint, Kassandrával... Bánom, hogy 10-20 óra környékén nem hallgattam a megérzésemre - egyszerűen ilyen irdatlan játékóra után sem múlt el az a fura érzés, mintha nem az igazi főhőssel játszanék. Azt meg erősen kétlem, hogy ennek harmadik alkalommal nekiállnék majd valamikor, szóval magamnak csesztem el picit ezt, hogy a komolyabb, nem végigrohanós playthrough-t Alexiosnak szenteltem.

Megvannak a jó pillanatai, de magát az akcentust visszább kellett volna fogni, egyszerűen önmaga paródiájának érződik sokszor.

Ez az akcentus dolog egyébként mindig érdekes kérdés az AC sorozatban, teljesen érthetetlen döntések vannak sok esetben - igen, Ezio szinkronja is érthetetlen döntés, akármennyire is imádja mindenki a karaktert. (Csak ott más okból, amerikait kértek fel olasz karakterhez - ugyanilyen fura eset Shay is, vagy épp AC1 Altair, akinél a nemzetiség stimmelt, de amerikai akcentust kértek...)
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
529 levél
Válasz 20.07.29. 13:21 #229
Trufa
Bármi mást. Előre levághattál bármilyen szörnyet, megtalálhattál nyomokat, felvehettél küldetés-tárgyat, amik nem csak akkor termettek oda, ha aktiváltad a küldetést (beszéltél egy NPC-vel), hanem pl. vérnyomok elemzésével is aktiválódott. Pl. belefuthattál Thalerbe meg a hegyi trollokba a barlangban, hogy felvetted volna a küldetést.

Valódi felfedezés élmény volt, na.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
5514 levél
Válasz 20.07.27. 17:47 #228
subject17
Küldetéseket valóban nemigen vettél fel ilyen módon, de sok esetben automatikusan "I've already done that" reakcióval járt, ha már kész volt az adott task, amire meg akart kérni minket a kedves npc. Nyilván butább változata ez a dolognak, de legalább gondoltak rá, hogy 1) ne kelljen mindenképp backtrackelni 2) a karakter reakciója is tükrözze, ne csak a "felveszed a küldetést, és cutscene után egyből újra beszélsz vele" rendszer legyen.

Egyébként mi ez a "rakás más"? Kétszer játszottam végig W3-at, de egyáltalán nem rémlik, hogy előre megtaláltam volna bármi érdemi küldetést. Nem kötözködős kérdés, hanem tényleg érdekelne.

És amúgy tessék, kép egy 99% felfedezett Velenről. Ezerszer ugyanaz.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
529 levél
Válasz 20.07.27. 16:24 #227
Trufa
Nem éppen, pl. megtalálhattad előre az "erdő szellemét", meg még egy rakás mást is. Odyssey-ben hiába harangozták be a nagy felfedezést, ha nem vetted fel a küldetést, nem találtál lóf@szt sem. Talán csak az időre menő öld meg ezt vagy azt a katonát lehetett úgy megcsinálni, hogy nem vetted fel a küldetést. S ez egy igen nagy hátránya a játéknak.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
5514 levél
Válasz 20.07.24. 17:42 #226
subject17
"W3-ban azért nem volt ennyire repetitív minden kérdőjel, ott tényleg vezérelhetett a kíváncsiság, sosem tudhattad, mit találsz."

Egyetértek, hogy W3 kb. az évtized legjobb játéka eddig, de... Mi? Minden Witcher 3 kérdőjel is teljesen ugyanaz, a semmiért ne ajnározzuk már. Egy filler játékelem.

Bandita tábor egyik változata (van fogoly/nincs), szörnyfészek egyik változata (sima nest, barlang, vagy elhagyott settlement), őrzött vagy elrejtett láda... Teljesen mindegy: ölj le mindent és mindenkit, aztán lootolj. Oké, hazudtam, lehet, hogy place of power, na bumm. Ilyen szempontból épp annyira "változatos", mint az Odyssey kérdőjelei.

Maximum a tálalásuk volt igényesebb a ctrlc-ctrlv AC táborhelyekhez mérten.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
529 levél
Válasz 20.07.22. 20:23 #225
Trufa
Ami nekem marhára hiányzott amúgy itt, az a wingsuit. Adta volna magát Ikaros miatt, eszkábálhatott volna Kassandra / Alexios valamit tollakból, vagy mittomén.

W3-ban azért nem volt ennyire repetitív minden kérdőjel, ott tényleg vezérelhetett a kíváncsiság, sosem tudhattad, mit találsz.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
5514 levél
Válasz 20.07.22. 17:00 #224
subject17
Csak nekem fura ebben a kettősség. Zavar, ha nem deríted fel, tehát lenne motiváció rá, de nem élvezed, ha megteszed... Akkor megérhet egy próbát az, hogy megbékélsz azzal, hogy épp ott maradt valami, hátha kiderül, hogy jobban élvezed egy idő után így a játékot, hogy levetkőzted ezt a "kényszert" az adott cím esetében. És ahogy azt már lejjebb is említették, a küldetések sokszor kérdőjeles helyszínekre visznek, igazából plusz munkát csinál csak az ember bizonyos esetekben, mert visszaküldik az előző nap kipucolt és a kilépés óta újraspawnolt táborba egy fogoly megmentéséért...
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
3563 levél
Válasz 20.07.22. 13:10 #223
Shadowguard
A sztori a harmadik rész óta nem érdekel az AC-játékokban, de addig sem az volt a fő vonzereje a sorozatnak. Az Origins kissé kivétel volt, ott egy darabig érdekelt a sztori, de a végére az is ellaposodott. És kb. odáig emlékszek rá, hogy jött Cézár. Pedig egyszer az alapot vittem végig, egyszer a fáraós DLC feléig jutottam el az elejétől kezdve.
Én alapvetően minden nyílt világú játékot így játszok, elmászkálok a világban, felderítek minden helyet és mellékszálat és utána jöhet a történet. Vagy ha valamelyik főküldetés kell egy mellékszálhoz akkor kicsit haladok vele. Például a Syndicate-ben kellett egy sztoriban megszerezhető holmi az egyik mellékküldetés opcionális feladatához.

És egyébként én szeretek is így játszani, mert a legtöbb open world játék ebben partner. Mert vagy a játékmenet, vagy a világ vagy valami extra benntart a játékban, amíg megyek egyik jeltől a másikig:
- A Blackflagben a hajózás elvitte a hátán az egészet, ott azért elég kevés volt a szárazföld
- Az említett Syndicate-ben tetszett London és a Batmanből "lopott" csáklya
- A Batman játékokban a siklás, mint közlekedési mód, főleg amikor már csáklyával gyorsítani is lehetett rajta
- Az egyébként némileg felejthető Mad Maxben a száguldozás a sivatagban elég volt
- A W3-ban egyedül Skellige volt olyan, ami már kicsit idegtépővé vált. A többi részen voltak kis apróságok a kérdőjeleknél, néha egy levél, néha valami morcosabb szörny.
- Far Cry Primalben pedig a macskagolás

Itt viszont azt érzem, hogy csak azért ekkora a világ, hogy el lehessen mondani: "Négyszer annyi kérdőjel van, mint az előző részben". Fele térképpel, negyedannyi kérdőjellel lehet nem hagyom ott 65 óra után Mi értelme van egy területre betenni két ugyanolyan tábort? Amiből egyébként már kipucoltam vagy egy tucatot legalább? Pontosan tudom hol a lyuk a kerítésen, hol van a két láda és mindben van egy oroszlán a ketrecben...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3059 levél
Válasz 20.07.22. 12:22 #222
jawsika
Egyébként, nekem is van ilyen problémám. Elkezdtem, egy darabig csináltam, de az a helyzet, hogy egyrészt minden full ugyanolyan, másrészt tök üres az egész. Ezt egyébként nem tudnám egyszerűen megfogalmazni, hogy miért van így. Pl egy RDR2, vagy egy Witcher 3 esetében is hatalmas üres terek vannak, illetve a Witchernél van a kérdőjel system is, ami egyébként szerintem, pláne a RDR2 óta, nagyon idejétmúlt. Viszont ott nem érződött üres grindnak a kutatás, keresgélés. Kivéve a Skelligés vízi rész, az nekem egy komplett délután-este-éjjel kombó volt, és azt hittem, lekaparom az arcom a végére. Pláne hogy súlygondok is voltak, és elkezdtem majdnem mindent simán otthagyni. De a Witchert, most, 3. végigjátszásra már tényleg kifulloztam, most teljesen. A Skelligés kérdőjelekre egyszerűen nem volt lelkierőm korábban. Itt az a baj, hogy lvl 14-15 fele egyszerűen rájössz, hogy semmi nem vezet sehova, és óriási üres területeken van egy-két felvennivaló, közte meg semmi.
Nem tudom, hogy fogom-e folytatni, mert a harc maga tetszik, csak valamiért, megfoghatatlanul ugyan, de egy Arkhamhoz, vagy a fent említett címekhez képest lelketlennek érzem.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.