Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Assassin's Creed Odyssey

9841 levél
Válasz 19.06.08. 11:13 #168
davkar9
Eh, azért annyira nem izgalmas ez a riftezés. Hp felezés csak a harcban nehezít, általában pont körbe lehet ugrálni a csoporton a teleportálós skillel. Kb 7-8 ilyen "tábor" van elszórva a térképen, van ahol egyszerre kettő. Ott már húzósabb, mert egy csapatot le lehet vágni, de lehet, hogy az utolsóval pont behúzod a másik csapatot, akik viszont még szellemalakban vannak. Ilyenkor gyors sprint a másik rifthez aztán jöhet a csihipuhi. Másik megoldás, gyorsan elbújni és predátorozni, kinek mi a kényelmesebb.

Szobrok most is vannak, de azok csak a bázisokon. Ráadásul most pajzsos változatok is vannak, az azok idegesítő mozdulataival és védelmével + a múltkor már megismert teleportálás-lézer-miegymás kombóval. Csak párszor ébresztettem őket, easyn is játszom, de nem nagy öröm a velük való harc, jobb inkább őket is leszúrni lopakodáskor, az a biztos.

Mordorban nem kell 5 percenként hegyet mászni és emiatt kényelmesebb ez a pálya. Side questek és a páncélvadászat (+ az utána már elérhető területek) azért itt is hajlamos a pálya egyik végéből a másikba elküldeni úgy hatszor, de mivel elég csak átgaloppozni ezért gyorsabban lehet haladni. Ettől függetlenül tényleg érdemes minél előbb ráfeküdni a fallen szettre, hogy ha kapuhoz érünk ne kelljen később csak amiatt az egy rift vagy ami mögötte van, miatt visszatérni.

Nekem egyedül a nehézséggel volt egy kis bajom. Végebosstól remegve, 2%hp-val álltam fel, de a dlc közben is volt egy-két izzasztó szituáció, amiknél kétszer haltam is. Részben persze ez abból adódott, hogy le vagyok maradva egy kicsit a páncél szinttel. Legutóbb megszerzett elysiumi szettben parádéztam. Alapot még, ami esik, percenként átskinezett canon mercenary pirosban játszottam, de mióta átmentünk full scifibe letettem róla, hogy "valósághűen" nézzek ki. Megszerzéskor úgyis mindegyiken +zöld stat volt, jó az, szóval marad a neon Ez olyan 85 körüli szinten volt. Fegyvereket még fel tudtam fejleszteni a dlc előtt, de csak annak a felhúzásával kiürül a fém kasszám. Nézem a páncél követelményeit...hát tudják ki a tököm fog ezért farmolni. 3. részre sem fogok felkészülni, max lecserélem a mostani fallent a sima lilákra. Ez ugye itt kötelező a default engraving (kapuk használhatók) miatt, nem tudom, hogy ez másik páncélra is rakható e, de ugye arra megint költeni kéne. És át is térhetek a gaas modellre.

Úgy gondolom, hogy ha már muszáj ezt a szarságot erőltetni, akkor az ACOd lehetne a követendő minimum és egyben maximum is. Alapjáték alatt nem volt gondom a szintezéssel és a nyersanyagokkal, de mióta csillagászati összegeket kérnek fejlesztésekért (hajó + tierek behozásánál kezdődött talán) kevésbé vagyok elnéző vele. Nem lennék meglepődve, ha a storet megnyitva találnék valami nyersanyag boostert. Nem túl szimpatikus ez az időigényes farm vs bankkártya rendszer. Cosmetic cuccok más kategória, az nem zavar, az külön tetszik, hogy az okos storeban is hozzá lehet jutni ezekhez, igaz a heti rotation miatt rohadt sok időbe fog telni egy páncél összerakása. Egy időben meg is vettem a darabokat, aztán meguntam, mondván úgysem lesz kész, és annyira nem is tetszenek. Nincs olyan a kínálatban, amire azt mondanám, hogy "na ezt muszáj"! Még a normál pegazusra várok, de ha nem jön össze addig, amíg le nem jár a játék (nálam ez az ep3 vége), akkor nem fogok a kardomba dőlni. Egy időben jártam dailyzni a tokenekért (izgalmas volt), de atlantis ep1 óta már csak a heti reset estéjén nézek be, hogy mi az új nagy küldi. Amikor egyszerű, akkor megcsinálom, legyen tokenem ha a paci megérkezne, de amikor 25 hajó, fáklyával verj agyon 30 spártait és hasonlók vannak, olyankor azért hajlamos vagyok inkább passzolni. Amíg aktívan játszik valaki addig ezek jobban beleférnek, két content drop közé viszont nem érzem szükségesnek őket. Egy single játék nyugodtan pihenhet, nem kell napi 10 órát, de még csak 20 percet sem belerakni. Ha majd jön egy kieg, sztori dlc, úgyis visszatér hozzá, akit érdekel. 15 óra egyforma dilyzést és táborpucolást szívesebben becserélnék 1 óra emlékezetes sidequestre. Ezzel az állandó visszanézéssel ~kényszerítenének a költekezésre, amivel nálam nem érik el a céljukat. Füstölgök ugyan a farm és az unalmas küldik miatt, de úgysem fizetek, míg egy sztori tartalomért már muszáj lennék (illetve ha jó még szívesen is tenném), mert azért összességében tetszik a játék.

Mivel van, aki költ a storeban ezért ez a modell sajnos maradni fog. A magam részéről amint befejeztem az atlantis harmadik részt megy is a kukába a játék, mert tudtommal új dlc már nem lesz. 'Csináld magad!' küldi szerkesztőről olvastam, de ez sem mozgat meg annyira. Még egy ng+-ban kiegyezhetünk, esetleg a tervezett Transzvesztitosz végigjátszással, de az élvezhetetlen hangja miatt valószínűleg becserélem inkább egy tragédia Kassie újrára. Játék vége, jobban átgondolva a főbb pontokat és a dlck története alapján hajlok afelé, hogy jobban áll a játéknak/a karakternek a rossz befejezés. Ng+ kiütné a többtizen óra táborpucolás és egyéb hasztalan tevékenységet is, ami eddig a szintlépés miatt kötelező volt. Ehelyett lenne tisztán 40-50+ óra fő- és mellékküldi. Ez azért szebb búcsú lenne ettől a játéktól. Úgyis ezekre fogok emlékezni évek múlva, nem arra, hogy 2019 március 4-én éppen melyik területeket színeztem át kékről pirosra vagy, hogy hány cápát öltem meg aznap random npc #216-nak...
Simple. Eternal. Beige.
1757 levél
Válasz 19.06.07. 22:07 #167
Aribeth
Most már tényleg érdekel, hogy mit akarnak még kihozni a játék-mint-szolgáltatás koncepcióból, meg egyáltalán, meddig tudják még húzni. Bevallom, hogy az előzetes várakozásaimmal ellentétben nálam eddig működött ez az elképzelés, felfedeztem a teljes térképet, megcsináltam minden fő- és fix mellékküldetést (kivéve a The Bright One-t, az a küklopsz párszor már feltörölte velem a padlót, mert mindig elkúrtam a jól induló stratégiáimat), jól elvoltam a szanaszét húzott dlc-kel, kialakítottam pár szimpatikus buildet, lecseréltem a fél éve változatlan öltözéket és fegyvereket, természetesen ezek felfejlesztéséhez orrvérzésig farmoltam, pofán töröltem az összes zsoldost, tehát remekül elvoltam, de már tényleg úgy érzem, hogy lassan kezd kifulladni a játék. Egyébként hatalmas elismerés, hogy ennyi ideig képes szórakoztatni, de ha lemegy az utolsó DLC felvonás is, akkor merre tovább?
Az új részre tényleg két évet akarnak várni, vagy csak kussolás megy, mint a szintén hosszútávra tervezett Originsnél, majd egyszer csak előrukkolnak egy trailerrel?
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
1757 levél
Válasz 19.06.07. 21:54 #166
Aribeth
Úgy vélem, hogy a profilképem pont illik ide.

Annyit kellett várni erre a folytatásra, hogy inkább belefeledkeztem másba (pl. Unity újra megy, magamat sem értem, de most kifejezetten szeretem), el is szoktam már megint az Odyssey-től, de majd valamikor belekezdek. A leírás alapján az tetszik, hogy itt is módosítgatnak a játékmechanikán, az előző felvonás egyik kellemes számomra pontja az volt, hogy életben kellett tartani a legyőzött őröket (istenem, mennyit rúgtam le véletlenül a mélybe...), illetve okosan kellett takarítani, mert az életre kelt szobrok erős ellenfelek voltak.

Az Elysium valóban végtelenül hosszúra nyúlt, pont meg lehetett unni azt az egyébként nagyon szép tájat, örülök, ha Mordor nem lesz annyira időrabló.

Ja, kösz amúgy az előző figyelmeztetést, egy hétvégén át farmoltam, hogy meglegyen Pegazus, és élveztem, hogy hét hónap után végre nem döglött ki alólam folyton a ló a hegyes tájakon.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
9841 levél
Válasz 19.06.07. 13:10 #165
davkar9
Kedden megérkezett a Fate of atlantis ep2. Érzésre rövidebbnek tűnt az elsőnél, bár a mentések időpontja alapján ez is olyan 7-8 órára jött ki.

Az előző rész végén teaselt, mitológiai Csibész bossharcával kezdünk. Az alapjáték meselényeihez képest egész könnyű volt. Utána egyből belefutunk a góréba, de sajnos ez a Hádész egy világító edgelord, akinek két mondat után legszívesebben beverném az arcát (lásd a Disney változat). Nem értem, hogy Perszephonénak mi baja van vele. Ő picsa volt, ez egy pöcs, illenek egymáshoz... A Révészt viszont bírtam.

Waifuville után most a festői Mordorban kalandozunk. Kihalt táj, láva, füst, csontok, minden tételt felsorakoztattak az alvilági Ikea őszi katalógusából. A játékidő kedvez ennek a helyszínnek, hangulatos, de még pont az epizód végére lehet érni mielőtt unalmassá válna. Elysium nálam hamarabb elvesztette a varázsát.

Játékmenetileg két ~újdonság van. Táborokat/szobrokat riftek váltják. Itt az a trükk, hogy sebezhetetlen ellenségek mászkálnak, ha a riftet aktiváljuk, akkor már lehet ütni őket, viszont a hpnk a felére csökken. Nyílt harcban meg lehet szívni (ezek is lemerítik az adrenalint), szóval rift fel, utána egyenként becserkészni őket vagy a már az első részben is népszerűvé vált késdobálós-teleportálgatós skillel érdemes gyorsan kipucolni ezeket a helyeket.

A másik egy leplezett időhúzó feature. Vannak szellemkapuk a térképen, amiken csak az új páncél szett birtokában lehet átlépni. Sztori szintjén meg van magyarázva, hogy miért kell (mégis csak a holtak birodalmában parádézunk aktív pulzussal) és az összeszedésük sem vészes, de mivel több ponton is vannak ilyen kapuk ezért érdemes minél előbb letudni ezt a küldit. Az alapjáték zsoldos rendszere lett átemelve, pár régi ellenséget kell újból megölni a páncél megszerzéséhez.

Régi ismerősök is felbukkannak és igazából őmiattuk éri meg ezzel a dlcvel foglalkozni. A főszál harmatgyenge, nem halad sehová, szó szerint csak egy lista, "nesze, lesszíves megcsinálni". A jelen ugyanígy egy helyben toporog, ráadásul olyan összecsapott, bénaszar, kötelező szünet, hogy akár egy "lejárt a próbaverzió" feliratot is odabaszarinthattak volna a képernyőre. Na de vissza a mellékküldire, ezek mentik meg ezt az epizódot. Az a bizonyos quest többet ért, mint a Legacy dlc együttvéve.

tldr, ha valaki goldott vett az kedve-ideje alapján leülhet elé. Külön megvenni nem érdemes, arra elég egy végigjátszás videó is.
Simple. Eternal. Beige.
9841 levél
Válasz 19.05.08. 08:36 #164
davkar9
Ezen a héten a pegazus van az okos-storeban (PC, nem tudom, hogy minden platformon egységes e a kínálat). Mondjuk ez a szfinx packban kínált sörényes, patkányfarkas változat. 100 token, ha van már ennyi vihető, ha farmolni kell mindenki döntse el, hogy megéri e neki. Nagyon nagy esésnél nem hal meg a paci, csak csapkod a szárnyaival. Pedig én azt hittem, hogy gliderré alakul.
Simple. Eternal. Beige.
9841 levél
Válasz 19.05.01. 07:57 #163
davkar9
Áh, jó is hogy szólsz, elfelejtkeztem a beszámolóról. Időközben Lara beugrott (remélhetőleg) elbúcsúzni a dlcvel, TWWH-ban kezdtem egy jó kis dawi kampányt. Bár ezek mellékesek, AC tehet arról, hogy kiment a fejemből. Hangulatos map mellé én kis buta azt hittem, hogy kaptunk egy egész dlc-nyi 'Kyra és a spártai ellenállók' questlinet. Ültem a válaszok fölött, néha visszatöltöttem, aztán kiderült, hogy fölösleges, mert igazából TellTale játékkal játszom... Oda is lett a lelkesedésem.

Spoilert én is próbáltam, de buktam. Valószínűleg valami questhez vagy dialógushoz kötődik, nem elég csak a szíveket spammelni. Azt is értem, hogy a történetbe nem nagyon fért vele a hölgyekkel is menni egy kört, de azért csalódott vagyok, hogy Hekate kimaradt.

Legacy
SPOILER
után mondjuk furcsa volt szívecskézni. Illetve az volt furcsa, hogy nem volt furcsa. Értem én, hogy gondolni kell azokra is, akik csak ezt veszik/előbb játsszák, de mintha nem is történt volna meg az a dlc.
Simple. Eternal. Beige.
1757 levél
Válasz 19.04.30. 21:05 #162
Aribeth
Ennek a kiegnek a készítése során kiélhette magát minden olyan fejlesztő, aki eddig méltatlanul háttérbe szorítottnak érezte a vertikális pályaszerkezeteket. (Azok a Dragon Age Inquisitionös emlékek...) A sztori whatever, az új ló skin jól néz ki, a lényeg meg úgyis az, hogy még 10+ óráig lehessen fel-alá mászkálni a pályán. Szó szerint.
Az Odyssey pályafutásom alatt egyszer nem használtam még olyan vehemenciával a rush assassination képességet, mint itt, mindent elkövetek, hogy a Kolossi szobrok ne éledjenek fel, illetve gyorsan jobblétre szenderüljenek, mert aljas ellenfelek. A helyszínek 99 százalékát kitakarítottam, mert persze elragadott engem is a hév, meg tényleg nagyon hangulatos a terep.

SPOILER
Adoniszt még megdöntöm, csak szokjon már le az Afrodité után picsogásról.


Most kaptam egy olyan küldetést, hogy akkor területenként nyolc embert kellene felszabadítani, az összesen 24, de az eddigi próbálkozásim eredménye az, hogy hatból négy meghalt. Ekkor tettem le a kontrollert, hogy jól van, akkor most megint pihenhet egy kicsit a játék.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
22449 levél
Válasz 19.04.24. 10:54 #161
Peace
Első DLC első két epizódja nem is volt rossz. SPOILER
Tempest kimondottan kis fincsi volt! Nem bántam volna ha van mód egy kis romantikázásra. Még ha Cassandrával is vagyok.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
9841 levél
Válasz 19.04.24. 09:11 #160
davkar9
Fate of atlantis ep 1

Azért ehhez tényleg pofa kell. Újabb pályán újból ugyanazokat csináljuk: bázispucolás, területi képviselő imagének olykor szó szerinti rombolása, mindezt mesés skinekkel. Szó se róla, ez a skin elég hangulatos. A lore rész kicsit kiábrándító, először azt hittem, hogy már a staffal lesz időutazás/valóság átírás, de az ingame magyarázat...hát elég meh. Mindegy is, kellett valami indok, hogy full-on mitológiai környezetbe tehessék az AC-t. Originnek is bevált, itt is. Mert tényleg elég pöpecül néz ki az új pálya*, de akkor meg ne tököljünk már a törivel és az emlékbúvárkodással, dinasztiák alapításával (és hozzájuk kötődő rl outrage-ekkel), hanem csináljanak egy 100% mitológia franchiset. Legyen shared universe marvel mintára, pont beleférne egy PoP reboot is.

De elkalandoztam. Sztorival nem sokat haladtam, mert ugyan az alapjátékban "megtanultam" a leckét, hogy "előbb a történet, utána a felfedezés", de hát a fene tud leszokni a bevált módszerről. Ha az obj marker 300m-re szól jobbra, de mellettem meg ott van egy köpésre egy kérdőjel, hát akkor csak oda fogok menni inkább.. Ami mellett viszont ott egy újabb közel, stb stb, hopp kész is a körzet, a tatyóba meg bekerült vagy 3 unmarked questhez kapcsolódó tárgy.

Az isu, a francokat..., first civ karakterek külsőre (még a neonos redesing ellenére is) nagyjból hozzák az "isten" képet, viszont karakterileg engem inkább a witcher elfekre (aen elle pontosabban) emlékeztetnek. Magasak, arrogánsak és alig várom, hogy Kassivel jól arcon csaphassam őket.

*A pálya keleti részén van egy roppant hangulatos hegyecske, amiről nem tudtam eldönteni, hogy AC japán teaser vagy azt a projectet törölték és az ottani assetek lettek most itt felhasználva.
Simple. Eternal. Beige.
22449 levél
Válasz 19.04.23. 14:55 #159
Peace
Nos ősszel RDR2 előtt ott hagytam abba ezt a játékot, hogy 47-es szinten befejeztem a fő történeti szálat. Most előkaptam és felhúztam magam 50-re, hogy befejezhessem a jelenkori küldetést. Nem dobtam hátast tőle. Meg igazából már az 50-ig való húzás is botrányosan unalmas volt. Ugyanazok az ismétlődő küldetések meg xp szerzési lehetőségek...most elkezdtem az első DLC első epizódját. Meglátjuk ez mennyire lesz izgalmas, képes lesz-e lenyűgözni. Most már csak elütöm az időt vele valahogy a Days Gone-ig...........
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4060 levél
Válasz 19.04.21. 23:07 #158
Sucee
Ja igen, nem volt ilyen éle a dolognak, nem rád céloztam.
22449 levél
Válasz 19.04.21. 22:48 #157
Peace
Valakinél lehet. Nálam biztos nem. Én kimondottan díjaznám, ha automatán töltené és telepíteni a DLC-ket, ha már egyszer Gold a játék. Na de megkeresem akkor....
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4060 levél
Válasz 19.04.21. 22:28 #156
Sucee
Mert akkor meg az lenne a baj, hogy minek töltöget kérdezés nélkül.
22449 levél
Válasz 19.04.21. 22:22 #155
Peace
Manuálisan kell szórakoznom a store-ban? Miért nem automata?
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
1757 levél
Válasz 19.04.21. 20:54 #154
Aribeth
A három Legacy of the First Blade dlc epizódot a store-ból szedtem le manuálisan. Az új nagy dlc első fejezetét nálam automatikusan tette fel a rendszer, ahogy a sok kis kiegészítőt is (Lost Tales of Greece, Barnabas dolgai, stb.).
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
22449 levél
Válasz 19.04.21. 17:30 #153
Peace
A DLC-ket amúgy hogy találom meg vagy hogy kezdem? Ez itt nekem egy Gold edition PS-en, szerintem benne kéne legyenek....

Jah és meglett ma reggel a 49, csak összejön az az 50 is valahogy. 50-es cuccokat honnan. Szerzek majd legendary-t? Kinyirtam ma a legnagyobb BH-t szerintem, mert kaptam egy accsit, hogy a tápláléklánc csúcsán.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
9841 levél
Válasz 19.04.21. 15:44 #152
davkar9
Valamelyik márciusi patch mellé dobtak fel vagy 10 új tornyot. 2-3 hasznos van, a többi általában egy meglévő mellé lett betéve egy köpésre, amit nem nagyon értek.

Acsi sziget valóban aranyos, kb. úgy háromszor hajóztam el előtte, mielőtt ránéztem egy guidera.
Simple. Eternal. Beige.
1757 levél
Válasz 19.04.20. 20:02 #151
Aribeth
137 óránál sikerült végre megszerezni a Hermes’s Homie ácsit (összes régió felfedezése), nyilván egy zsebpiszok méretű kis szigeten múlt, amin eddig nem jártam.

A sync pointokat viszont továbbra sem értem. Vagy én hülyültem meg, vagy a játék néha random bedob újakat, esetleg a régieket kifehéríti, mert számtalanszor végigmentem már a térképen azt kutatva, hogy van-e olyan sas ikon, amit még nem jártam be, és harmadszorra fordult elő, hogy miután megállapítottam, hogy kész, vége, egy későbbi bekapcsolásnál a játék öt-nyolc darab feloldatlan darabot tolt a pofámba. Ha egy-kettő lenne, akkor még oké, benéztem, de apró szigetenként három darabot azért csak nem.

Most a Lost Tales of Greece küldetéseivel pepecselek időnként, és várom az új dlc második felvonását. Az első lópénisz volt esti fénnyel, nekem úgy rémlik, hogy a Dariusos sokkal több és érdekesebb feladatokat adott már egyből az elején. Unalmamban a zsoldosokat kezdtem el sorra levadászni, úgyis adnak valami extrákat.

(Értelemszerűen a játékot még mindig szórakoztatónak érzem, különben nem ülnék előtte ennyit.)
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
22449 levél
Válasz 19.04.20. 09:42 #150
Peace
Így uborkaszezonban elindítottam a játékot.....a világomról nem tudtam így fél év távlatában. Néznem kellett perceken át az irányítást meg a skill-eket....most már nem ártana elérni az 50-es szintet lassan. Meg a DLC-ket sem tudom micsodák.....
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
1757 levél
Válasz 19.04.09. 20:21 #149
Aribeth
Nooooooo.

Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
28 levél
Válasz 19.04.09. 18:32 #148
Zsuzsi87
9841 levél
Válasz 19.04.09. 18:22 #147
davkar9
Kíváncsiságból rányomtam a ng+-ra, egész pontosan mi is jön át. +akkor már megnéztem Alexiost... Hát ez élőben még borzalmasabb. Szörnyű ez a hang, nem értem, hogy miért gondolták, hogy ez jó lesz főszereplőnek. Főleg egy ilyen nextgen sandbox AC-ben ahol alsó hangon 50 óráig kell ezt majd hallgatni.

A ng+ karakter a mentett állás outfitjét használja így az intróban Transzvesztitosz fogadott. Először bugra gyanakodtam, de ez tényleg így néz ki. Na most kephalonia ordibálós drag queenjével végigkaszabolni (evil pt lenne) idegesítő hang ide vagy oda azért poén lenne. Ugyanakkor nem tudom, hogy a poén végig kitartana-e, azért ez mégis egy pártizenórás pt lenne, még úgy is, hogy a ng+-szal megszabadulnék a fölösleges contenttől, vagyis úgy a játék 40%-tól Talán majd egyszer.

Közben a normál játékban: Főmenü új háttere, az új dlc bevezető küldije és a szokásos 'acsival toljunk egy spoilert' módszer elég egyértelműen megjelöli, hogy mi is lesz az új tartalom. Első ránézésre érdekes, de majd meglátjuk. Legacy is jó volt ötlet szintjén csak hát a megvalósítás nem úgy sikerült...
Simple. Eternal. Beige.
1757 levél
Válasz 19.03.16. 18:27 #146
Aribeth
Legutóbb 102 óránál tartottam, azóta további 20 óra játékkal sikerült feltornáznom magam 99,37-ről 99,58-ra. (Khmm.) Ebből kb. négy óra volt a DLC vonal, a többi a szokásos OCD-s kérdőjeltakarítás.

Egyre inkább úgy érzem, hogy valami nem stimmel a statisztikákkal, ugyanis most mentem végig huszadszorra a teljes térképen, már egyetlen árva kérdőjelet és felfedezetlen területet nem látok, de bármennyi gyorsutazási pontot szinkronizálok, mindig 97,89 százalékon van a high point synch, továbbá a ubisoft club szerint még egy fél százaléknyi helyet nem jártam be.

Nevermind, nem ezen múlik a játékélmény, de azért jólesne egy “you need to get a life” rare achievement ennyi mászkálás után.

A Legacy első felvonása megvolt, most a második közepén tartok, illetve már rég elspoilereztem magamnak szinte mindent.

SPOILER
Aya és Kassandra összekötése tetszik, az egy szép jelenet lett. Natakas... nos, szódával elmegy, valóban sokkal korábban kellett volna behozni.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
9841 levél
Válasz 19.03.13. 22:34 #145
davkar9
Legacy is pipa. Elég vegyes. Részben kellett, mert így végre újra AC lett a játék, viszont az alapjáték "szabadsága" után elég furcsa volt Kassandra dlc személyisége. Főleg az alap befejezései után. Gondolkodtam rajta, hogy esetleg érdemes játék közben játszani, elvégre ~ch5 után már elérhető, de tartalmilag több ponton (időben, földrajzilag, stb) is belerondítana a főszálba. Két spoilerbe teszem, első minimális, ha valaki követte az ep2 körüli balhét mehet, második már nagyobb, ep3. Viszont mindkettő postgame, alapjáték befejezéseivel spoilerezve.

SPOILER
Szóval a családosdi. Az ötlet tetszik, a megvalósítás kevésbé. Családi szálon a legjobbat kaptam, összeszedtem mindenki, akkor most miért akar Kassandra hirtelen családot alapítani egy vadidegennel, aki egy kis nyikhaj... De oké ízlések és pofonok, viszont ezzel a nyámnyila kis köcsöggel semmi kémiájuk nincsen, így aztán abszolút nem működik a dolog. Még ha a legrosszabb befejezést is kapta valaki - és érzésre mintha ez lenne a default a dlcnél - , akkor is ott van Barney és a hajó, aki szintén le van szarva. Atlantis ending után pláne nem értem a dolgot, minek baba, ha örökké (oké, amíg nála a staff) él. Bár az a befejezés sok egyéb más dolgot is felborít a sorozatban.


Váltás a nagy spoilerre, Legacy ep3 vége.

SPOILER
Már a bemutatkozáskor ott virított a számláló az npc feje fölött. Borítékolható volt, hogy a választható főhős miatt az ő szerepe csak szósz/kemence volt a babához. Meg is halt, de az említett kémia hiánya miatt nem jött át a jelenet. Kassandra pedig alakítana. Na de mindegy is, a baba a lényeg. Darius el is viszi szépen és jön a nagy reveal, hogy Kassandra "minden assassin anyja". Szép kis fallout séta montázzsal el is jutunk a fiától egészen Ayaig. Ez tetszett. Persze felmerül a kérdés, hogy onnan hogyan folytatódott a vonal, elvégre a Bayekkel közös gyerekük halálával nyit az ACO. Remélhetőleg az origin trilógia 3. része Aya/már Amunet új gyerekével folytatódik.

Értékelendő végcél volt ez a jelenet, de az odáig vezető út összecsapott és átgondolatlan. Hagyni kellett volna az egyéjszakás kalandokat az alapjátékban és már ott be lehetett volna hozni ezt a társ karaktert, mint állandó LI-t. Plusz elég lett volna csak egy titkos társaság.
Simple. Eternal. Beige.
32598 levél
Válasz 19.03.11. 00:02 #144
szbszig
180 óra játék után értem el oda, hogy karakterünk végre kilépett az Animusból, és valami a jelenben is történt végre. Ez valószínűleg új rekord részemről az AC játékok történetében. Persze az is közrejátszott valamennyire, hogy a fősztorit eléggé elhanyagoltam, illetve hogy a térkép irgalmatlanul nagy, és nagyon könnyű elveszni benne. Pedig már a korábbi játékok sem feltétlenül bővelkedtek jelenbeli eseményekben. És nemcsak feltétlenül a legutóbbiak, még a sokak által legjobbnak tartott AC2 is alig tartalmazott ilyet, konkrétan a játék kezdetét és végét leszámítva egyetlen alkalommal láttuk benne Desmondot.

Egyébként az utolsó régió, amit felfedeztem, Pephka legalább vicces volt. Itt a készítők jól láthatóan szándékosan paródiát csináltak az összes küldetésből. Mondjuk néha már kifejezetten soknak éreztem a szövegelést bennük, de azért alapvetően a játéknak jót tett, hogy egy kis időre nem vette komolyan magát.

Az Aréna viszont kicsit kiábrándítóra sikerült számomra. Bár ez nagyban annak köszönhető, hogy 50-es szinten, csupa epic cuccban érkeztem oda, így az ellenfelek és a kihívások többsége már nem jelentett kihívást egyáltalán. Skoura szimpatikus arc, de a fordulat a végén kiszámítható volt nagyon...

Az összes közül a Demosthenes/Lysander-féle küldetéssorozat befejezése volt eddig a legrosszabb. Már ha lehet befejezésnek nevezni egyáltalán azt, hogy odadobott egy generic conquest battle közepébe, aminek a kimenetele az ég egy adta világon semmit sem befolyásolt. Most komolyan, ez mégis mi volt?... És én még akkor lentebb a Demokritos-féle küldetéssorozat végére panaszkodtam...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
9841 levél
Válasz 19.03.08. 22:36 #143
davkar9
Elvileg minden? fontos content kész. Felfedezést sikerült optimalizálni. Küldiket fel, majd ha az összes hozzájuk tartozó kérdőjelhez ellátogattam utána álltam neki a többinek. /terület, ismétlés. Azokon is csak célirányosan, kapitányt levágni, ládát kifosztani aztán uccuneki, nem kell a harc. Amúgy is rohadt idegesítő, hogy egy-egy riasztás utáni csatában lazán 2-3 csillagot a nyakunkba dobnak... Ötlet szinten jó ez a bounty rendszer, de megvalósításban hatalmas buziság. Ha lemészárolom a várost akkor rendben, csapjanak a kezemre, na de katonákkal dulakodva két kardcsapás után már ekkora büntetéseket kell kiszabni? A történet alatti scriptelt körözésektől a hajamat téptem, mert szokás szerint nem lehet lopakodni* a sok sasszemű faszkópé között, majd a nagy kiabálás között persze, hogy egyből ott kell teremnie a két legacélosabb tökű zsoldosnak, akik ninjamódra gurulásznak és mérgezett fegyverekkel tüzes támadásokat csinálnak...

Sztori fronton nem volt újdonság, mindet ismertem már. Odysseynél a legjobbat kaptam, ami tartalmilag tetszett (nagyjából), de játékmenetileg az epilógusban+ már csalódás. Cult endingnél inkább hajlok afelé, hogy ez így hülyeség. Atlantis ending is inkább *leeresztő lufi hang*, ami csak több kérdést vet föl. Meselényeket azért élveztem. Bikával izzadtam, a szfinx szexi, medúza és küklopsz kicsit unalmas volt a hosszú hp csíkjukkal.

Maradtak a flc küldik és a legacy. Utóbbira kíváncsi vagyok már. Beletekertem a "botrányt" okozó videóba, nem értem a problémát. Vagyis hát de, csak azt nem, hogy ez miért probléma pont ennél a játéknál, amiben vannak ugyan döntések, viszont mégsem egy saját karakteres rpg...

*Mi a tökömnek van a játékban stealth, ha az esetek 90%-ban úgyis észrevesznek? Ja biztos én vagyok a béna, de nem értem, hogy miért kell egy stealth finishereknek 6 méternyi helyváltoztatással járó animációnak lenni. Elég lenne egy szúrás, ahogy azt a hb-del csináljuk évek óta, de nem, inkább az őrök végtagjaiból perecet kell hajtogatni...
Simple. Eternal. Beige.
32598 levél
Válasz 19.03.03. 10:52 #142
szbszig
Ez a Messara megint olyan kegyetlenül hosszú volt, mire végeztem mindennel, mint Lesbos. Gyakorlatilag több mint egy hétig csináltam, és a közepén volt egy jelentősebb, önmagában több napon át tartó időszak, amikor már az aranyszínű küldetésekhez sem volt túl sok kedvem, azokat is szinte csak gépiesen, fintorogva daráltam, az egyéb points of interestről nem is beszélve. Mondjuk az sem segített, hogy a küldetések sorrendjét helyenként sikerült valószínűleg a lehető legrosszabbul megválasztani, mert például a sziget közepén álló erődbe háromszor vagy négyszer kellett visszatérnem, és ennyiszer kellett kipucolnom gyakorlatilag teljesen. A végére hagytam a knósszoszi palotát és a Minótauroszhoz vezető küldetéssorozatot, az azért valamivel jobb volt a többinél. A Minótaurosz, illetve a labirintus a Küklopsznál egy fokkal hangulatosabbra és félelmetesebbre sikerült, illetve maga a harc is egy fokkal nehezebb volt, de azért még mindig a Medúza a kedvencem az összes közül, és nehézség terén is az volt egyértelműen a legdurvább. Amit viszont nem tudok megunni így közel 170 óra játékidő után sem, az a táj. Ez egyértelműen a játék egyik nagy erőssége, és bár már kb. a huszonötödik régiót járom, nincs köztük két egyforma, teljesen eltérő látványvilággal rendelkezik mindegyik. Krétán például a végeláthatatlan kősivatagok és a lépten-nyomon fellelhető, a minószi kultúrából hátramaradt romok mind nagyon adják. A történelmi utalásokkal sincs általában probléma, például Gortynban nagyon tetszett, amikor a város központjában megtaláltam a kőfalat a híres törvényekkel. Egy kicsit azért az első néhány AC játéknak a lexikon része hiányzik, ott ugye komplett cikkek voltak a fontosabb személyekről, eseményekről, amiket végig lehetett olvasni. Itt a térkép jelöli a történelmi helyszíneket, és csak egy pár soros magyarázó szöveget fűz általában hozzájuk.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32598 levél
Válasz 19.03.01. 21:45 #141
szbszig
Azért a gortyni vízesésnél a Fekete Párduc-os easter egg láttán felröhögtem.

Ennél kevésbé szándékos, de hasonlóan vicces, ha úszva elindulsz a nyílt óceánon, és felmászol vadidegen hajókra, vagy akár a vizen lebegő hulladékokra. Utóbbiakat egyébként ugyanúgy be lehet gyűjteni egy gombnyomással, mintha hajózás közben szednéd fel őket, csak ha rajta állsz, akkor hatalmas robajjal egyszerűen eltűnik alólad.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4289 levél
Válasz 19.02.28. 22:47 #140
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Nekem Ayát túltolták negatív irányba (ezt az Origins topikban egy kicsit TL;DR módon ki is fejtettem), Bayek meg szimpatikus számomra, vele még az unalmas lootolást sem tartottam annyira unalmasnak, mint itt (bár lehet, hogy közrejátszott, hogy az egyiptomi környezet jobban tetszett).
9841 levél
Válasz 19.02.28. 21:44 #139
davkar9
Direkt újranéztem pár jelenetet nem-Kassandrával is, hát ég és föld... Alexios lerontja szerintem a játékot, minimum -2 pontot jelent az ő szinkronja. Beastmodeban ordibáló elmebetegnek jól áll,
SPOILER
pont emiatt ő a jobb Deimos

Syndicate Eve-jét is jobban élveztem (mondjuk ott Jacob is jó volt, de mindkettejükből és a kapcsolatukból is többet ki lehetett volna hozni) és továbbra is tartom, hogy az Origin jobb játék lett volna Aya főszereplésével. Bejön ubinak a girlpower, de ezt így is kell, természetesen, nem vállveregetésre várva beleerőltetni.
Simple. Eternal. Beige.
32598 levél
Válasz 19.02.28. 00:34 #138
szbszig
Én is hasonló felfogásban nyomom.

Az nem volt kérdés, hogy Kassandrával fogok játszani. Egyrészt az összes eddigi AC játékban férfi főhőssel toltam (a Syndicate, ahol van női társfőhős, nekem kimaradt), szóval ki akartam próbálni végre egy női főhőst is. Másrészt hallottam, hogy Kassandra szinkronját sokan dicsérik, míg Alexiosét éppen ellenkezőleg, inkább kritizálják...

Továbbá én is megfektetek mindenkit (vagy megfektetem magam mindenkivel), akinél erre lehetőség adódik. Miért ne használnám ki, ha már egyszer a játék külön jelzi is az erre vezető párbeszédeket? És veszíteni sem tudok vele, mármint nincs olyan, hogy egy karakter féltékennyé válna, vagy megharagudna rám azért, mert lefeküdtem egy másikkal is.

Közben a végére értem a legendás állatos küldetéssorozatnak. Az utolsó állatok már mind nagyon könnyűek voltak. Nálam a hiéna és a bika maradt a végére, de egyik sem tudott már semmi kihívást nyújtani, fél perc alatt kivégeztem. Ami eléggé kiábrándító ahhoz képest, hogy az elején több állattal is komolyan megszenvedtem, mint arról lentebb írtam is számos alkalommal.

De nem is ez volt a legrosszabb az egészben, hanem ahogy a küldetéssorozat véget ért. Ott ki is nyomtam a játékot, egyszerűen nem volt kedvem folytatni utána...

SPOILER
Én azt választottam elsőre, hogy életben hagyom Daphnae-t. Viszont így a Daughters of Artemis az ellenségeim maradnak, ha jól értem. Ha azonban megölöm, akkor minden huntress onnantól a szövetségesemmé válik. Ami elég jól hangzik, de nem tudom, ezért érdemes-e esetleg megváltoztatnom a döntésemet...


Amúgy egyébként is igaz, hogy sok küldetésnek eléggé elbaszott a vége. Ha már lentebb egy konkrét eset kapcsán dilemmáztam azon, hogy több közül melyik lehet a "jó" döntés, akkor érdemes megjegyezni, hogy sok küldetésnek kimondottan csak "rossz" vége van. Számtalanszor előfordul, hogy a küldetésben a célszemély, vagy a célszemély szerelme, barátja meghal, és nem tudsz tenni ellene semmit. Ezt lehet realisztikusságnak nevezni, mármint hogy nem minden küldetés zárul happy enddel, időnként mégis inkább bosszantó vagy frusztráló a dolog.

SPOILER
Jó példa erre a Demokritos által nyújtott küldetéssorozat, aminek a befejezése talán a leginkább kiábrándító volt eddig az összes közül. Pedig ott tényleg azt vártam, hogy majd valami érdekes fordulat jön talán, vagy legalább kapok valami nagy jutalmat az összegyűjtött cuccokért. Ehhez képest eleve az ostoba szerelmi szál nagyon nem hiányzott a végére, ha már a tudományról szólt alapvetően az egész. Pláne ilyen formában, hogy random banditák meggyilkolják a nőt a szemünk láttára, és itt a vége, quest finished...


Amúgy a legendás állatokra visszatérve, elképzelhető, hogy nekem a Kalydonian Boar kimaradt teljesen?! Elvileg ennek kéne lenni az első ilyen küldetésnek, de én csak jóval később találkoztam az első legendás állattal, és utána is csak egy vaddisznóval vívtam meg, az Erymanthian Boarral. Mostanra meg már befejeztem Daphnae történetszálát teljesen. Nem értem... Mondjuk eléggé összevissza, nem feltétlenül az elrendelt sorrendben haladok a küldetésekkel, ezért aztán máskor is sikerült már összekevernem a játékot kicsit.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
9841 levél
Válasz 19.02.25. 20:54 #137
davkar9
Gyors háttérinfó: én egy pánszexuális amazon félistennőt játszok. Ahol van lehetőség szívecskés válaszra, arra gondolkodás nélkül lecsapok.

Delos és Mykonos talán a silver islands néven fut. Athén 1. körben a hajós küldinél a fedélzetre lépéskor Barney fogadott ezzel a küldetéssel. Athéni színekben zsarnokoskodó faszfej rezsimjét kell megdönteni helyi gerillák és spártai segítséggel. Trouble in paradise talán a quest neve, ami a küldisort indítja. Kyra, a gerillák vezére kapta a szíves dialógusokat. Gyerekcipős az AC szerelem, de ez a románc magasan a játék legjobbja! Mint azt jeleztem full Zeusz módban tolom (heh) ezért értelemszerűen a spártai fickónak, ~Thelmaésloisnak is csaptam a szelet. Extra poén, hogy ezek elvileg szeretik egymást. A dolog a questline végén vett egy izgalmas fordulatot.
SPOILER
Játékmenetileg Kyrához voltam "hűséges" (értsd őt döngettem meg előbb), T-t csak szédíteni tudtam, amit a kis buta úgy értelmezett, hogy örök szerelmet esküdtünk egymásnak. A búcsúzásnál nekiállt hisztizni, hogy elvettem a dicsőségét a csatában, a leader megölésével és amúgy basszam is meg, mert hagytam, hogy Kyra elszeressen tőle. Wut? Második rantnál már váltott, majd ő szépen legyőz engem és azzal bizonyítja Kyrának, hogy méltó hozzá (gondolom összeakadtak a szövegei). Holdsütötte tengerparti csetepaté végén holtan zuhant a földre. A győzelmi partyn lehetett volna hazudni Kyrának, de inkább bevallottam, hogy sajnos le kellett vágnom mr MaleEgo Woundedpride-ot. Nem örült.

Na ami miatt tetszett, hogy mennyire szerteágazó ez a küldisor. Utánaolvastam, ha Thelmaésloist döngetjük elsőnek akkor abból nem lesz baj, nem áll neki hepciáskodni a quest végén, Kyra csak megértően legyint erre a viszonyra. Összejönnek hivatalosan is és megvan a hepiend. Deloson van két mellék-mellékküldi, ami hatással lehet a befejezésre. Van egyszer az őrült radikalista, akit ha életben hagyunk a boldog befejezésbe belerondít azzal hogy T-t megmérgezi. Ha! beszédet tartunk. Aztán ott a félszemű csempész, aki ha életben marad Barney csaja lesz, hajón felvehető lt-ként. Az én esetemben ő volt a vigaszdíj, ha már nekem csak a görög tragédia jutott, legalább Barneynak jól végződött a kaland.


Battle of One Hundred Handsen én is túlestem már. Értelemszerűen a végén inkább a trófeát választottam, főleg mivel a prequel küldinél már volt alkalmam megkóstolni ezt a csokoládét. Később vált érdekessé ez a quest, az északi szigeten. Az itteni szál npcjével is lehet flörtölni. Lehet=nálam kell, ment is minden, ahogy annak kellett. A zárásnál azonban besétált a jelenetbe Roxana, jelentve, hogy *ha korábban úgy döntöttünk lett egy kulcs feladat, amit intézni kellett a küldinél* azt megcsinálták, jók vagyunk. Helyi npcvel való románcot egy "na kopás innen ribanc" nézéssel rövidre is zárta, az az ürge illedelmesen ki is hátrált. Kaptam helyette egy újabb naplementés fade-to-blacket szóval két körös npc-ként úgy sejtem akkor ezzel a karival házasok vagyunk (Megdöntött Odessa is a hajón van, kíváncsi vagyok, hogy Roxi hiányában esetleg ő jelenik-e meg ebben a jelenetben).

Abantis islandsnél kicsit képmutatónak éreztem magam, mert
SPOILER
a főszál során próbálom megmenteni a menthetetlennek tűnő tesót, míg ennek a fickónak azt mondtam, hogy az ő testvére nem éri meg a fáradságot, meg kell halnia. Megnéztem a reptetést, de inkább a sima megölést választottam.
Simple. Eternal. Beige.
32598 levél
Válasz 19.02.24. 20:24 #136
szbszig
Igen, azóta rákerestem neten, mert nem hagyott nyugodni a dolog. Mondjuk olyan sok véleményt vagy elemzést nem találtam, de ami keveset igen, azok általában valóban ezt a magyarázatot említik, amit te is. Nekem, bevallom őszintén, ez pont nem tűnt fel egyáltalán.

SPOILER
Ami inkább igen, az az, hogy Diona megpróbált időnként már túl kedvesnek meg jószándékúnak tűnni a végső beszélgetés során. Például előadta, hogy mennyire sajnálja a szolgálólány halálát. Miközben a nővére, még korábban, arról beszélt, hogy igazából le se szarja, mi lett a lánnyal, csak arra kíváncsi, hogy mit sikerült kiderítenie. Nekem az effajta megnyilvánulások segítettek a leleplezésben.

Logikusabb, földhözragadtabb fejjel is ezek nevezhetők inkább érdemi bizonyítékoknak. Nem az, hogy a "by the Fates" kifejezés kettejük közül Diona szavajárása volt általában. Utóbbi már csak azért sem értelmezhető igazán, amit már lentebb leírtam: Diona attól függetlenül tudja, mi szerepelt az üzenetben, hogy ezt korábban elárultuk-e neki, vagy sem. Ez utóbbi ugyanis arra utal, hogy az üzenetet nem is a szolgálólány írta.


Teljesen más: a boss fightoknak is utánaolvastam kicsit. Így utólag összerakva, valószínűleg azért sikerült olyan marha gyorsan kivégeznem a Küklopszot, mert végig ösztönösen a szemére céloztam, és azt írják, hogy ez automatikusan critical damage-et eredményez minden lövésnél. Mondjuk arra továbbra sem szolgáltat magyarázatot, hogy ő miért nem támadott érdemben engem, illetve ha nagy ritkán igen, akkor miért sebzett jóval kisebbeket rajtam, mint a Medúza például. Annyira meglepődtem ezen a csatán, hogy utána megnéztem konkrétan, nem állítódott-e el a nehézségi szint a játékban. A grafikai beállításoknál egyszer már megtörtént, hogy a játék lejjebb tekerte őket valamiért. De a nehézséggel nem volt semmi probléma, ugyanúgy normalon áll, ahogy elkezdtem a játékot. És nem, a játékbeli karakterem nem fejlődött, nem lett erősebb a Medúza óta. Ugyanazokat a felszereléseket használom, ability pointokból meg már van kb. 18, amit nem tudok felhasználni, mert előbb a fősztoriban kéne továbbhaladnom, hogy elérhetővé váljanak új képességek.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4060 levél
Válasz 19.02.24. 16:54 #135
Sucee
Kythera Cultist spoiler

SPOILER
Egyértelmű bizonyítékod van, ami még a küldetés neve is: "By the Fates". Csak Diona mondogatja ezt az összes előző küldetése alatt is, és itt a döntésed előtt is elejti.
32598 levél
Válasz 19.02.23. 19:16 #134
szbszig
Nálam szerintem az nem volt még. Legalábbis Delosról vagy Mykonosról nem emlékszem semmi jelentősebb küldetéssorozatra. Mondjuk Szókratésszel sem találkoztam még, úgyhogy gondolom, néhány mellékküldetés is majd annak függvényében oldódik fel, mikor a fősztorihoz visszatérek végre, és abban előrehaladok valamennyit. Másrészt viszont sok, tipikusan az endgame-hez tartozó, illetve a fejlesztők által is bevallottan a sztori befejezése utánra szánt plusz küldetés, mint például a mythical creature lairek, meg már simán elérhetők voltak számomra. Szóval látszik, mennyire nem úgy haladok, mint ahogy kéne...

Ami egyébként engem nem különösebben zavar. Egyedül talán amiatt bosszankodtam komolyabban, hogy a két tábornok, az athéni Demosthenes és a spártai Lysander által adott küldetéssorozatot csak mostanában, a játék vége felé vettem fel, mire már szinte az összes létező erődöt kipucoltam legalább egyszer. Úgyhogy a stemplik gyűjtögetéséhez kezdhettem az egészet elölről...

Nekem az Abantis Islands küldetéssorozata tetszett például. Az egyrészt kicsit grandiózusabb volt, mert az egész szigeten átívelt, egy csomó embernek kellett segíteni, illetve a végén egy komplett felkelést le kellett verni gyakorlatilag. Értelmezhető választási lehetőségek is voltak benne, nem úgy, mint sok másik küldetésnél, ahol a döntéseknek szinte csak dísznek vannak, semmi jelentőségük. Ilyen szempontból az egyik kedvencem a Dagger to the Heart című részküldetés volt, ahol több ember sorsáról is kellett dönteni. Plusz a megismert karakterek is viszonylag elviselhetőek, illetve legalább mérsékelten érdekesek voltak végig, az egész küldetéssorozatban.

Elment még az Obsidian Islands küldetéssorozata is a Battle of One Hundred Handsszel. Bár a lezárás a legvégén az eléggé klisés lett őszintén szólva, de maguk a küldetések érdekesek voltak. A battle royale részt is élveztem benne, ami szerintem egyértelműen a műfaj pillanatnyi népszerűsége miatt, poénból került bele.

Illetve amit most, nemrég fejeztem be, és tetszett még eléggé, az a kytherai küldetéssorozat volt. Mondjuk ennek meg pont a legvége hozta a legjobb csavart, amiatt lett az egész igazán érdekes. Nem akarom lelőni a poént, úgyhogy inkább spoilerben folytatom:

SPOILER
Szóval amikor kiderül, hogy a főpapnő és a húga egypetéjű ikrek, és meg kéne állapítanunk, melyikük melyik. Bár az ötlet zseniális, de maga a megvalósítás igazából annyira nem jó szerintem. Meggyőződésem, hogy a rendelkezésre álló infókból nem lehet egyértelműen eldönteni. Még úgy is ezt mondom, hogy hosszas tanakodás és a párbeszédek sokszori visszajátszása után végül sikerült elsőre eltalálnom.

Nem akarok túlzottan belemélyedni, mert a végén már szabályosan fájt a fejem tőle. A lényeg nagyjából, hogy az egyetlen érdemi bizonyíték a szolgálólány által hátrahagyott feljegyzés lehetne. Ezt a főpapnőnek ugye mindenképpen elmondjuk, a húgának viszont nem feltétlenül áruljuk el, mi állt pontosan benne, ott hazudhatunk is. Ennek ellenére, kipróbáltam, a húga mindkét esetben tudni fogja az üzenet szövegét a végén. Persze meg lehet magyarázni ezt is, azzal például, hogy az üzenetet nem is a szolgálólány írta, hanem a húg találta ki, és csempészte oda a bűntény helyszínére. Viszont ezen a ponton tényleg képtelenség logikusan kitalálni a választ arra, hogy melyikük melyik, kizárólag az érzéseinkre hagyatkozhatunk. És az sem egyszerű, mert a főpapnő igazából közel akkora fasz, mint a húga, neki is vannak olyan megnyilatkozásai, amiből kiderül, hogy totál érzéketlen, és leszarja, másokkal mi történik.


Amúgy ha már itt tartunk, ami engem bosszant kicsit, az az, hogy a küldetéseknél nem lehet előre tudni, milyen hosszúak lesznek. Vannak egészen nyúlfarknyiak is, amik nem hosszabbak, mint a véletlenszerűen generált, homokórával jelölt "küldetések". És vannak olyanok, mint a fent taglalt három, amik egy komplett küldetéssorozatba torkollnak, aminek keretében az egész adott szigetet be kell járni, és egy komplex történet bontakozik ki. Ez azért baj, mert az utóbbiakat nem szívesen szakítom meg a közepén. Viszont valamikor több, valamikor meg kevesebb időm van éppen játszani. Ha tudnám előre, hogy "hosszú" vagy "rövid" küldetés jön, akkor a "hosszabbakat" meghagynám akkorra, amikor nyugisan, egy huzamban végig tudom vinni őket. Így viszont gyakorlatilag lutri az egész, a játékmegszakítás és több napnyi szünet pedig még egy jó sztorit is képes gallyra vágni sajnos.

Visszatérve a döntésekre, mint írtam, sokszor ezek csak látszólagosak, nincs jelentőségük. De még ahol van is érdemi kihatásuk, ott sem feltétlenül egyértelmű, hogy mi számít "helyes" döntésnek. A fenti spoilerben vázolt eset mondjuk pont nem ilyen, de például a szintén említett Abantis Islands végén tényleg nem tudom, mi a "jó" döntés.

SPOILER
Én, némileg a józan eszemnek ellentmondva, azt választottam, hogy a csóka próbálja meg meggyőzni a testvérét, hogy tegye le a fegyvert, és javuljon meg. Minek hatására ugye a testvére megöli a fazont, majd mi megöljük a testvért. A másik esetben ugyanúgy végeznünk kell a testvérrel, viszont a barátunk életben marad. Elvileg, első ránézésre ez tűnik a "jó" döntésnek. Mégis belegondolva abba, hogy végig mennyire aggódott a testvére sorsáért, meg hogy a saját korábbi életét is hajlandó volt feladni azért, hogy megmentse a testvérét, ha életben marad, akkor kb. egész hátralévő életében lelkiismeret-furdalása lesz szerencsétlennek. Ilyen szempontból szerintem jobb így, hogy a testvére lelökte a szikláról...


A fenti három küldetéssorozaton túl a másik nagy kedvencem még a Medúza volt, amiről az egyik lentebbi hozzászólásban írtam viszonylag részletesen. Ehhez képest a Küklopsz ( mármint az igazi, nem a hasonló fantázianevű martalócvezér még a játék elején ) sokkal kiábrándítóbbra sikerült sajnos. A helyszín sem volt olyan nagy szám, mint a petrified temple; a küldetést adó Empedokles egy rossz értelemben vett őrült, aki nem szórakoztató, hanem inkább idegesítő; de leginkább maga a harc volt nevetséges. Míg a Medúzával igen komolyan megszenvedtem, addig a Küklopszot kb. egy perc alatt, elsőre lerendeztem. Nem is csinált semmit gyakorlatilag végig, csak rendkívül lassan vánszorgott felém, míg én bármiféle erőfeszítés nélkül, kényelmesen lenyilaztam.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4060 levél
Válasz 19.02.23. 12:17 #133
Sucee
Őszintén, ezt a játék legelső cutscene-je alatt tudni lehetett.

De attól függetlenül tényleg hatásos volt, főleg a rage, ami előjött (és előjöhet a játékos választására) Kassandrából/Alexiosból. Sajnáltam, hogy egy későbbi cutscene alatt automatikusan bocsánatot kérünk attól a hülye picsától.
9841 levél
Válasz 19.02.23. 08:49 #132
davkar9
Well, shit. Gondoltam haladok kicsit a főszállal. Athén, 2. kör.

SPOILER
Baszki, szegény Phoibe. Látod kedves me3 a "halott gyerek=dráma" önmagában kevés, kell a kapcsolat az említett gyerekhez, hogy a karakterből és/vagy a játékosból érzelmi reakciót váltson ki. Családi spoilereket már tudom, de ez az infó valahogy háttérbe szorult, váratlanul ért. Sikításnál gondoltam oda lehet még érni, biztos csak "elájul". Vissza is töltöttem kétszer, odafutottam az időlassítós skillel, de sajnos ez scriptelt halál.


Komolyan egész jó ez a sztori, kár, hogy az open world (ez inkább a műfaj hibája) kinyírja a pacinget. Tervezek egy ng+ végigjátszást, ahol csak a küldikkel kell majd foglalkozni. Nem bánnám, ha visszahoznák a lezárt területeket, amik csak későbbi sequence-ek alatt nyílnak meg. "Visszalépés" lenne, de szerintem jót tenne a történetnek és a területpucolásnak is.
Simple. Eternal. Beige.
9841 levél
Válasz 19.02.20. 17:21 #131
davkar9
Na ez a delos-mykonos küldisor nagyon adta! Ilyen kéne minden területre a bounty boardok helyett és simán össze lehetne hozni egy erős 9 pontot!

Rájöttem közben miért nem vette (még?) el a kedvem a pipálgatás; Kassandra évek óta a legélvezetesebb AC hős! A főszál a családi drámával és a titkos társaságokkal tisztára Ezios hangulatot ad, aki közismerten a legjobb főhős volt. A történelem is végre jól van hasznosítva, a figurák nem csak easter eggnek vannak benyomva. Szókratészt bírom, bár néha már trollkodás, amikor filozofálgat... Moralizálásoknak mondjuk olyan sok értelmét nem látom, a gameplay teljesen szembemegy a mélyebb gondolatokkal. Hiába, kell az a fránya gyilkolós xp.
Simple. Eternal. Beige.
32598 levél
Válasz 19.02.18. 16:02 #130
szbszig
Én olyan 150 óránál tartok jelenleg. A karácsonyi szünetben elég sokat belepakoltam, azóta viszont csak lassan haladok, heti úgy egyszer, vagy maximum kétszer, ha előveszem. Bár ennyi igazából bőven elég is, egy-egy alkalom végére nekem is általában csömöröm lesz már tőle.

Már csak Kréta és egy másik, kisebb, déli sziget hiányzik. Egyébként bejártam a térképet teljesen, és kipucoltam minden helyszínt, meg megcsináltam minden létező mellékküldetést, ami a játék jelenlegi állapotában elérhető volt. A cultistoknak is kb. a kétharmadát levadásztam már, a maradékhoz meg azt írja, hogy haladjak tovább a történetben.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
22449 levél
Válasz 19.02.18. 11:55 #129
Peace
Olyan szinten csömöröm lett ettől a játéktól. Farmolgattam egy 60-70 órát a mellékküldetéseket és területekete, de teljesen belefásultam. A fő történetet végigvittem, de a jelen szálra és az 50-es szint eléréséhez már nem volt energiám. Azóta is többször meglátom PS-en a menüben, de nincs erőm elindítani. Talán ha kijön majd az utolsó DLC is, akkor ráveszem magam, de még nem telt el kellő idő október óta úgy érzem.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
9841 levél
Válasz 19.02.18. 11:33 #128
davkar9
Nem tudom miért, valószínűleg az origin letevése óta eltelt idő, de összességében élvezem. Pedig lelketlen grind az egész, unottan pipálgatom a táborokat, a nagy csatáknak nem sok értelmét látom. Felfedezésnek sincs értelme, mert vagy "spoiler" (ládából kivett quest item), vagy úgyis visszaküldenek az adott helyszínre. Nem is nagy élmény a kérdőjelek felfedése, mert 80%-ban táborok vannak. Történetre ráhasalva néha könnyen lemarad az ember, van amikor hirtelen rádob akár +3 szintet a miénkhez képest. Mintha lenne valami dinamikus szintre húzás, amikor mi húzunk el nagyon az ajánlotthoz képest, ez tetszik.
Mellékküldikből lehetne több is, szívesebben játszanék megtervezett questeket, mint az egy mintára készült random dailyket. Területenként akad jobb esetben egy, de van, ami meg tök üres. Simán meg lehetne ugrani a w3 szintjét a side contetnttel. Pl az idióta, aki egy jóslat miatt elzárta magát, nehogy bántsa a szüleit elég emlékezetesre sikerült.
Simple. Eternal. Beige.
9841 levél
Válasz 19.02.16. 00:06 #127
davkar9
A hajón feldobta ezt az tutorialt. Utána kellett mondjuk néznem, mert a fél másodpercre felvillanó üzi annyira nem volt egyértelmű. Mindenesetre jó kis feature. Mondjuk akkor már mohó leszek, belefért volna egy always-on funkció is adott páncélrészre. Kényelmesebb lett volna, bár még mindig jobb, mint a farmolás+kovácshoz rohangálni félpercenként. Úgy sejtem azért max szintig/lego gear megszerzéséig nem nagyon érdemes gearre költeni, bőven elég a loot.
Simple. Eternal. Beige.
5177 levél
Válasz 19.02.15. 21:50 #126
Gump
A volumetric clouds, ami indokolatlanul eszi az erőforrást, kb. alig látsz különbséget, de high felett szintenként 10+% fps-t veszítesz. Medium-high bőven elég.
5177 levél
Válasz 19.02.15. 20:47 #125
Gump
Gear+fegyver kinézet szabadon változtatható.
9841 levél
Válasz 19.02.15. 20:26 #124
davkar9
Vagy 3 salen keresztül toltam magam előtt a játékot, most az újévesnél végül bemászott a kosárba. 13500ért gold edi, így már megéri. Megjelenés környékén már spoilerezgettem (random belekattintva videókba, főbb pontokat azért már ismerem). Mondjuk régóta nincs már itt történet, szóval nem érzem, hogy bármilyen élménytől megfosztottam volna magam. Közel egy éve jött ki az origin dlcje, azóta nem vettem elő azt a részt. Valószínűleg nem is fogom, ami kár, BFig azért 2-3 végigjátszás összejött játékonként. A lényeg, hogy most pont jól esik ez a lelketlen grindolás és pipálgatás. Tudom a fejlesztés miatt jött most ez így ki, de ha ezt az origin+ vonalat erőltetik a checklist térképpel akkor bőven elég lenne ezeket 2 évente kidobálni.

Értelemszerűen Kassandrával kezdtem. Csini. Viszont az animációk borzalmasak. Teljesen vállaható arcmimika, de amikor a karakterek a beszélgetésnél elkezdenek hadonászni...

Gear változtatások se jönnek be. Bayekkel a default ruhában játszottam végig a játékot, páncélrészek fejlesztése nem volt gond. Itt most ugye fejtől bokáig van vagy 6 cucc. Na most vagy úgy nézek ki mint egy tarka bohóc, hogy rendben legyenek a statok vagy szintenként nekiállok farmolni... Nyilván nem. A nyersanyag mennyiségekkel rohadtul elszálltak. Gondolom mid, late gamenél hajók lootolásával ez már kevésbé lesz probléma, de így elsőre nagyon nem tetszik ez az új rendszer. 1-3 bőr egy-egy farkasból, 3 szintet felhúzni a gatyán 20+. Úgy sejtem biztos van erre valami megoldás az item storeban... Levettem easyre, egységes kinézet nekem fontosabb (zsoldos gear a "canon", jól is néz ki, ez marad).

970-es kicsit izzad, pedig magától lőtte be very highra. Megnéztem a topultrát, kinézet ugyanaz, csak több az effekt. Maradt a vh. Háttal a városnak beszélgetés közben néha darabos, de átlag 40+ megvan játék közben.
Simple. Eternal. Beige.
16761 levél
Válasz 19.01.27. 13:19 #123
ufodani
Talán a Medusa és tsai volt a legütősebb boos fight.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
32598 levél
Válasz 19.01.27. 12:21 #122
szbszig
LOL, és én még a legendás állatokat találtam lentebb nehéznek. Aztán most szembejött a Medúza egyszer csak, és szintet lépett minden.

SPOILER
Mondjuk maga a küzdelem annyira talán nem volt nehéz... A szörnynek lényegében kétféle támadása van, és önmagában könnyű kivédeni mindkettőt: az egyiknél csupán el kell ugrani a villámok elől, a másiknál pedig be kell menekülni egy oszlop mögé gyorsan. Csak ezt körülbelül huszonötezerszer kell megismételni, mire sikerül milliméterről milliméterre haladva legyalulni a teljes képernyőt betöltő életerőcsíkját. Legalábbis én egyszerűen nem tudtam a közelébe férkőzni, úgyhogy maradt az a megoldás, hogy távolról nyilaztam folyamatosan, ami nyilván roppant lassú folyamat. Hát, olyan fél órával a csata kezdete után már eléggé görcsben voltak az ujjaim, bevallom őszintén.

De viccet félretéve maga a küldetés igazán hangulatos volt. És még félelmetes is, úgyhogy élveztem nagyon. Utóbbi köszönhető egyrészt a helyszín, a Petrified Temple dizájnjának, ami teljesen egyedi, abszolút elüt az eddig látottaktól, pedig azért a játék már eddig is elég változatos tájképeket vonultatott fel a tengerparttól a dzsungeleken és a kősivatagokon át egészen a hóborította hegycsúcsokig. Nekem még a first cives behatás is bejött rajta, legalább egy nagyon kicsit visszahozta a régi AC-hangulatot. Másrészt pedig köszönhető annak, hogy ez volt az első mythical creature-ös küldetésem, úgyhogy a sok, már meglehetősen kiismert, egy kaptafára zajló helyszín, illetve quest után itt tényleg nem tudtam végig, mire számíthatok majd.


Viszont hogy mikor érek a játék végére, ha a végére érek egyáltalán, azt még nem tudom... Lesbos olyan hatalmas, és annyi minden van rajta, hogy lényegében az egész hétvégét ezen az egy szigeten töltöttem most. És Lesbos még csak az egyik felét képezi a Petrified Islandsnek. Ami mindössze egy a játékban fellelhető legalább 25 régióból. Durva...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
402 levél
Válasz 19.01.21. 14:08 #121
Trufa
Ez jó játék lett? Black Flag óta nem játszottam AC-del és már nem is várok lezárt történeteket. Viszont, ahogy utána jártam, ez ilyen érdekesnek tűnő RPG elemekkel is gazdagodott.
i5-8600 - GTX 1060 - 16Gb - Windows 10 x64
32598 levél
Válasz 19.01.20. 13:10 #120
szbszig
Na, ilyenkor mi van? Chioson van egy küldetés, ahol egy huntress azzal bíz meg, hogy szabadítsak ki fogságban tartott farkasokat. Viszont azoknak egy részét én már leöltem, amikor kitakarítottam a sziget déli részében található táborhelyeket. Szóval miután elfogadtam a küldetést, és elindultam, ahogy megközelítettem az első ilyen táborhelyet, ami célpont lett volna, a játék kiírta, hogy quest failed. Megpróbáltam visszatölteni a néhány perccel korábbi autosave-ek közül néhányat, azoknál még viszonylag távol tartózkodom a célterülettől, de ott meg már betöltés után automatikusan kiírja, hogy quest failed. Ezeken kívül maximum a tegnapi manuális mentésemet tudnám visszahozni, amivel rengeteg játékórát elvesztenék, és kezdhetném több sziget felfedezését egészen elölről. Ezt nyilván nem fogom csinálni. Akkor viszont ezt a küldetést buktam végleg? Pedig ez nem is generált küldetés, hanem aranyszínű, egyedi történettel rendelkező cucc lett volna, még ha nem is a fősztorihoz tartozik persze...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
599 levél
Válasz 19.01.16. 16:42 #119
nazgul
Már szintben, 2 szintnnél jobban nem tudsz tőlük eltávolodni

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.