Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Assassin's Creed Odyssey

2757 levél
Válasz 20.10.26. 09:07 #243
Shadowguard
Azt gondoltam, hogy a történetre nem lesz kihatással. Csak nekem adott egy kis pluszt, hogy a térkép majd egésze vörösre van festve. Néha láttam, hogy tőlem függetlenül jelennek meg csaták, mentem oda védeni olyankor, hogy biztosan ne szerezzék vissza az athéniak... Erre a játék szó nélkül resetel... Ha úgysem számít akár úgy is hagyhatták volna

Tegnap csinálgattam a Lost Tales küldetéseket... Van benne pár jó... A "One Really, Really Bad Day" végén már nagyon röhögtem. Azért ennyi idiótaságot összeszedni... De az se volt rossz, amikor szektát alapítottak rám. Utóbbi előtt sajnálom, hogy nem volt mentés, mert kíváncsi lennék milyen párbeszédeket szülne, ha "részt veszek" a játékban...

Mondjuk máskor meg falra mászok a mellékküldetésektől... Minotaurusz, Küklopsz, Medúza ölő hős vagyok és elküldenek virágot szedni a hegyre... Már azon se lepődnék meg, ha a következő küldetésben kutyagumit kellene szednem valaki házikedvence után
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4512 levél
Válasz 20.10.25. 13:20 #242
Sucee
Erőviszonyoknak semmi értelme, vagy hát ha farmolni akarsz, oké... De ez egy háború, nyilván mindig változni fog tőled függetlenül.
2757 levél
Válasz 20.10.25. 11:47 #241
Shadowguard
Mindenkinek más stílus jön be Én most nem azért fogom talonba rakni, mert meguntam, de nemsokára jön a Legion. Valami miatt nagyon rákészültem, majd kiderül...

Egyébként elmegy a fenébe a játék, fáradtságos munkával a térkép cirka 80%-a spártai volt mikor este kiléptem... Mára visszaálltak az erőviszonyok... Ez így nem fair
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
1866 levél
Válasz 20.10.25. 10:11 #240
Aribeth
Nálam az “egy óra főszál, négy óra felfedezés” ritmus vált be. Vagy 1-3, 1-5, 1-10, mikor hogy, az elején sűrűbb a főszál, mert nagyon érdekelnek az események, aztán egyre nehezebben jutok előre, ha nem farmolok xp-t és nyersanyagokat, akkor elkezd szétterülni, és rá is kapok a kérdőjelpipálgatás okozta boldogsághormon-löketre, a végén meg már védett kincsként (rosszabb esetben méla unalommal) tolom magam előtt a főtörténet/ a sztori DLC utolsó felvonását, hogy a világ felfedezésével egyszerre fejezzem be.
Azt vettem észre, hogy ha mindent a végére hagyok, akkor úgy egyben nem is élvezem annyira a főszálat.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
2757 levél
Válasz 20.10.24. 23:06 #239
Shadowguard
Én ow játékoknál szeretem elsőre felderíteni az egész térképet és csak utána questelni. Néha vannak érdekes események emiatt, de amikor már elkezdem csinálni a főszálat sokkal folyamatosabb. Pont a H: ZD kapcsán gondolkoztam rajta, hogy ha a főszál nagyobb részét nem egyben darálom le akkor sokkal darabosabb lett volna és az élmény sem lett volna ilyen intenzív.
Ha meg nem érdekel a főszál, mint némelyik AC-ban akkor meg legalább gyorsan ki lehet pipálni

Közben végeztem a negyedik fejezettel, a fene az egészbe Az összes kérdőjel ki volt pucolva a térképről és most megint kiszórt egy csomót. Plusz mellé aktívak lettek mindenféle (gondolom ez is DLC) kék kérdőjelek is. Megint hosszú pihenőre fog menni ez a játék, már érzem
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4512 levél
Válasz 20.10.24. 21:06 #238
Sucee
Nem engedett szerkeszteni: azért olyan is lesz majd, hogy kapásból rávágja a karakter, hogy "I've already done that / searched that / found that" ... stb, amikor egy küldetésben kérnek tőled valamit. Plusz a viewpointos gyorsutazások miatt a sztori sokkal folyamatosabbnak is hat sokszor, mert tényleg ütemesen tudja csinálni az ember.
4512 levél
Válasz 20.10.24. 21:01 #237
Sucee
Az dlc kontent, igen, én is belefutottam ugyanebbe. Jó hír viszont, hogy buggal nem jár, szimplán eleve halottak lesznek már.

Amúgy nem igazán jár jól, aki előre felfedi Odysseyt, a küldetések úgy lettek megálmodva, hogy egy rakás kérdőjelet amúgy is felfedjen a játékos azokon át.
2757 levél
Válasz 20.10.24. 19:32 #236
Shadowguard
Alakulunk, kerek 100 óra alatt felderítettem az egész térképet, megvan az achi arra is, meg a víz alatti helyszínekre is.
Most ideje visszamenni Athénba és megnézni a sztori meddig tart még ki ezek után

Egyébként azt hiszem ha el nem is törtem a játékot, de repedezik Találkoztam pár Ancient valakivel, meg találtam oda Clue-t is, de az mintha DLC-s cucc lenne... És nem mutatja sehol
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
523 levél
Válasz 20.08.03. 19:30 #235
Trufa
Máshol meg azt olvasni fórumokon, hogy Alexios volt az "igazi", szóval szerintem teljesen mindegy.

Engem az döbbentett meg, hogy simán kicserélték a két főhőst. Azt hittem naívan, mivel Kassandrát választottam, és ő tinédzser volt, majd Alexiosszal máshogy alakulnak a dolgok, hiszen ő csecsemő volt, és a maszkosokhoz került. Legalább az elején lehetett volna így, esetleg kompletten végig, hogy választhatjuk, hogy velük vagyunk... az lett volna az igazi.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
4512 levél
Válasz 20.08.03. 16:00 #234
Sucee
Igen, ez a "szabadság" nekem is inkább zavaró.

Odyssey alatt sem szeretem, hogy nincs igazán személyisége a karakternek, mert a két lehetőség közül bármikor választhatjuk bármelyiket - tehát ha pl. aranyszívű zsoldost játszottunk tizenöt órán át, utána (az addigi játékhoz mérten) teljesen karakteridegen módon választhatjuk azt, hogy lemészárolunk egy csoport civilt, amiért ételt loptak...

Néha meg hirtelen elvették ezt a lehetőségünket - pl. én a sárga földig le akartam baszni Aspasiát Phoibe miatt, és bár ezt részben megtehetjük, utána egy választási lehetőség nélküli cutscene alatt Alexios bocsánatot kér, meg "wasn't your fault"... Hát anyád. De igenis az ő hibája, és eszemben se volt bocsánatot kérni. Másik hasonló (igazából sokkal, sokkal súlyosabb "vétkes") még ME3-ban Thessia bukása, és ahogy ott ""veszítünk"" Kai Leng ellen. Konkrétan lekattintom ott mindig az összes átvezetőt, annyira bosszantóan igazságtalan, és a játékos pofánköpése.

Az, hogy Valhalla esetében a név is egyezik (tehát nem akartak abba sem plusz energiát fektetni, hogy kétféleképp vegyék fel a nekik/róluk szóló sorokat), és hogy közben nonszensz módon nemet váltogathatunk... Hát én ennek nem látom értelmét. Persze, attól, hogy létezik, még nem kell használni egy funkciót... De ezerszer is inkább fix karakter.

Én például azóta is haragszom Aya-ra, hogy elvette a rivaldafényt Bayektől - sosem kedveltem a karakterét, és most nyáron újrajátszva is ugyanazt az ellenszenves sznob picsát kaptam, akire emlékeztem. Bayek meg szerintem az egyik legemberibb és legszerethetőbb AC főhős, messze a legjobb szinkronnal. Ahogy oda nem kellett volna az "erős női karakter" beerőltetése - vagy ha már muszáj, akkor esetleg írhatták volna hitelesre és szimpatikusra -, úgy nem kellett volna férfival eladni Odysseyt.
10381 levél
Válasz 20.08.03. 15:50 #233
davkar9
Fejes szinten sok huncutság is kiderült nemrég, szóval szerintem teljesen hihető, hogy így történet. Egyszerűen érezni, hogy Kassre írták a játékot.

Vikingeknél még nem döntöttem. Külsőre a ffi jobban átadja az érzést (nőnél jobban elhúzhatták volna sorozat Lagartha irányba a slidert), végül ott is a szinkron dönt majd. Az mondjuk elszomorító, hogy már most bevallottan nincs jelentősége a nemnek (bármikor lehet váltani). Dobhatnák már végre ezt az "rpg szabadságot", szívesebben játszanék inkább egy jól megírt karakterrel, mint hogy választhassak 2 (ami igazából egy) közül.
All me best mates are trees.
4512 levél
Válasz 20.08.03. 00:50 #232
Sucee
Jelenlegi körülmények mellett - mindent és mindenkit csúnya szexistának, rasszistának kell bélyegezni - nem lepődnék meg, ha urban legend lenne, viszont mellette teljesen hihetőnek is tartom. Plusz amúgy Deimos revealt is totál agyoncsapta az, hogy pontosan tudtuk a karakterválasztás és a sok trailer miatt, hogy ki is ő...

Ahogy az előző posztomban is írtam, ennyi idő után is az az érzésem, mintha valami "alternatív valóságát" játszanám a játéknak, nem egy teljes értékű főhős sztoriját látnám (mint például Mass Effect esetében, ahol bár az alakítását jobbnak tartom Jennifer Hale-nek, mind a női, mind a férfi Shepard hiteles számomra). Meg sem tudom normálisan fogalmazni, hogy pontosan miben nyilvánul ez meg, csak egy fura érzés, ami végigkíséri a játékomat.

Így látatlanban egyébként Valhalla kapcsán pont az ellenkezőjét érzem, és a legkisebb késztetés sincs bennem, hogy női karakterrel indítsam majd el.
10381 levél
Válasz 20.08.02. 20:47 #231
davkar9
Mostanában volt hír arról, hogy eredetileg Kass volt az egyedüli főhős, csak az idióta fejesek beleszóltak, hogy nővel nem lehet játékot eladni... Emiatt lett ez az ordibáló barom is játszható. Amúgy a másik oldalon, eh a franc fog ködösen fogalmazni, 2-3 év után ne szórakozzunk már spoilerekkel... Szóval Deimosként sokkal jobb, ott működik is az alakítás. Ha az extra időt, munkát és költségeket, amit a szinkronra, animációkra (bár olyan nagy látványos eltérésekre nem emlékszem) és kapcsolódó egyebekre fordítottak, inkább az írásra és a quest designra (Delosból még több!) költik akkor egy sokkal jobb játék lehetett volna.
All me best mates are trees.
4512 levél
Válasz 20.08.02. 16:52 #230
Sucee
Volt egyébként még xboxon egy végigjátszásom megjelenéskor, ott Kassandrát választottam főhősnek, gondoltam most a PC-s újrajátszás alkalmával nézzük Alexiost.

Hát... Hiába "ugyanaz", én nem igazán értem, hogy Alexios miért kellett egyáltalán. És nem arról van szó, hogy még túlságosan élne bennem az első végigjátszás élménye, és most a másodiknak az elején lennék - lassan két év eltelt, az Alexios végigjátszásom pedig száztíz óránál jár.

Konkrétan ez utóbbi az egyetlen dolog, a rengeteg befektetett idő, amiért nem kezdem az elejétől el megint, Kassandrával... Bánom, hogy 10-20 óra környékén nem hallgattam a megérzésemre - egyszerűen ilyen irdatlan játékóra után sem múlt el az a fura érzés, mintha nem az igazi főhőssel játszanék. Azt meg erősen kétlem, hogy ennek harmadik alkalommal nekiállnék majd valamikor, szóval magamnak csesztem el picit ezt, hogy a komolyabb, nem végigrohanós playthrough-t Alexiosnak szenteltem.

Megvannak a jó pillanatai, de magát az akcentust visszább kellett volna fogni, egyszerűen önmaga paródiájának érződik sokszor.

Ez az akcentus dolog egyébként mindig érdekes kérdés az AC sorozatban, teljesen érthetetlen döntések vannak sok esetben - igen, Ezio szinkronja is érthetetlen döntés, akármennyire is imádja mindenki a karaktert. (Csak ott más okból, amerikait kértek fel olasz karakterhez - ugyanilyen fura eset Shay is, vagy épp AC1 Altair, akinél a nemzetiség stimmelt, de amerikai akcentust kértek...)
523 levél
Válasz 20.07.29. 13:21 #229
Trufa
Bármi mást. Előre levághattál bármilyen szörnyet, megtalálhattál nyomokat, felvehettél küldetés-tárgyat, amik nem csak akkor termettek oda, ha aktiváltad a küldetést (beszéltél egy NPC-vel), hanem pl. vérnyomok elemzésével is aktiválódott. Pl. belefuthattál Thalerbe meg a hegyi trollokba a barlangban, hogy felvetted volna a küldetést.

Valódi felfedezés élmény volt, na.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
4512 levél
Válasz 20.07.27. 17:47 #228
Sucee
Küldetéseket valóban nemigen vettél fel ilyen módon, de sok esetben automatikusan "I've already done that" reakcióval járt, ha már kész volt az adott task, amire meg akart kérni minket a kedves npc. Nyilván butább változata ez a dolognak, de legalább gondoltak rá, hogy 1) ne kelljen mindenképp backtrackelni 2) a karakter reakciója is tükrözze, ne csak a "felveszed a küldetést, és cutscene után egyből újra beszélsz vele" rendszer legyen.

Egyébként mi ez a "rakás más"? Kétszer játszottam végig W3-at, de egyáltalán nem rémlik, hogy előre megtaláltam volna bármi érdemi küldetést. Nem kötözködős kérdés, hanem tényleg érdekelne.

És amúgy tessék, kép egy 99% felfedezett Velenről. Ezerszer ugyanaz.
523 levél
Válasz 20.07.27. 16:24 #227
Trufa
Nem éppen, pl. megtalálhattad előre az "erdő szellemét", meg még egy rakás mást is. Odyssey-ben hiába harangozták be a nagy felfedezést, ha nem vetted fel a küldetést, nem találtál lóf@szt sem. Talán csak az időre menő öld meg ezt vagy azt a katonát lehetett úgy megcsinálni, hogy nem vetted fel a küldetést. S ez egy igen nagy hátránya a játéknak.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
4512 levél
Válasz 20.07.24. 17:42 #226
Sucee
"W3-ban azért nem volt ennyire repetitív minden kérdőjel, ott tényleg vezérelhetett a kíváncsiság, sosem tudhattad, mit találsz."

Egyetértek, hogy W3 kb. az évtized legjobb játéka eddig, de... Mi? Minden Witcher 3 kérdőjel is teljesen ugyanaz, a semmiért ne ajnározzuk már. Egy filler játékelem.

Bandita tábor egyik változata (van fogoly/nincs), szörnyfészek egyik változata (sima nest, barlang, vagy elhagyott settlement), őrzött vagy elrejtett láda... Teljesen mindegy: ölj le mindent és mindenkit, aztán lootolj. Oké, hazudtam, lehet, hogy place of power, na bumm. Ilyen szempontból épp annyira "változatos", mint az Odyssey kérdőjelei.

Maximum a tálalásuk volt igényesebb a ctrlc-ctrlv AC táborhelyekhez mérten.
523 levél
Válasz 20.07.22. 20:23 #225
Trufa
Ami nekem marhára hiányzott amúgy itt, az a wingsuit. Adta volna magát Ikaros miatt, eszkábálhatott volna Kassandra / Alexios valamit tollakból, vagy mittomén.

W3-ban azért nem volt ennyire repetitív minden kérdőjel, ott tényleg vezérelhetett a kíváncsiság, sosem tudhattad, mit találsz.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
4512 levél
Válasz 20.07.22. 17:00 #224
Sucee
Csak nekem fura ebben a kettősség. Zavar, ha nem deríted fel, tehát lenne motiváció rá, de nem élvezed, ha megteszed... Akkor megérhet egy próbát az, hogy megbékélsz azzal, hogy épp ott maradt valami, hátha kiderül, hogy jobban élvezed egy idő után így a játékot, hogy levetkőzted ezt a "kényszert" az adott cím esetében. És ahogy azt már lejjebb is említették, a küldetések sokszor kérdőjeles helyszínekre visznek, igazából plusz munkát csinál csak az ember bizonyos esetekben, mert visszaküldik az előző nap kipucolt és a kilépés óta újraspawnolt táborba egy fogoly megmentéséért...
2757 levél
Válasz 20.07.22. 13:10 #223
Shadowguard
A sztori a harmadik rész óta nem érdekel az AC-játékokban, de addig sem az volt a fő vonzereje a sorozatnak. Az Origins kissé kivétel volt, ott egy darabig érdekelt a sztori, de a végére az is ellaposodott. És kb. odáig emlékszek rá, hogy jött Cézár. Pedig egyszer az alapot vittem végig, egyszer a fáraós DLC feléig jutottam el az elejétől kezdve.
Én alapvetően minden nyílt világú játékot így játszok, elmászkálok a világban, felderítek minden helyet és mellékszálat és utána jöhet a történet. Vagy ha valamelyik főküldetés kell egy mellékszálhoz akkor kicsit haladok vele. Például a Syndicate-ben kellett egy sztoriban megszerezhető holmi az egyik mellékküldetés opcionális feladatához.

És egyébként én szeretek is így játszani, mert a legtöbb open world játék ebben partner. Mert vagy a játékmenet, vagy a világ vagy valami extra benntart a játékban, amíg megyek egyik jeltől a másikig:
- A Blackflagben a hajózás elvitte a hátán az egészet, ott azért elég kevés volt a szárazföld
- Az említett Syndicate-ben tetszett London és a Batmanből "lopott" csáklya
- A Batman játékokban a siklás, mint közlekedési mód, főleg amikor már csáklyával gyorsítani is lehetett rajta
- Az egyébként némileg felejthető Mad Maxben a száguldozás a sivatagban elég volt
- A W3-ban egyedül Skellige volt olyan, ami már kicsit idegtépővé vált. A többi részen voltak kis apróságok a kérdőjeleknél, néha egy levél, néha valami morcosabb szörny.
- Far Cry Primalben pedig a macskagolás

Itt viszont azt érzem, hogy csak azért ekkora a világ, hogy el lehessen mondani: "Négyszer annyi kérdőjel van, mint az előző részben". Fele térképpel, negyedannyi kérdőjellel lehet nem hagyom ott 65 óra után Mi értelme van egy területre betenni két ugyanolyan tábort? Amiből egyébként már kipucoltam vagy egy tucatot legalább? Pontosan tudom hol a lyuk a kerítésen, hol van a két láda és mindben van egy oroszlán a ketrecben...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2051 levél
Válasz 20.07.22. 12:22 #222
jawsika
Egyébként, nekem is van ilyen problémám. Elkezdtem, egy darabig csináltam, de az a helyzet, hogy egyrészt minden full ugyanolyan, másrészt tök üres az egész. Ezt egyébként nem tudnám egyszerűen megfogalmazni, hogy miért van így. Pl egy RDR2, vagy egy Witcher 3 esetében is hatalmas üres terek vannak, illetve a Witchernél van a kérdőjel system is, ami egyébként szerintem, pláne a RDR2 óta, nagyon idejétmúlt. Viszont ott nem érződött üres grindnak a kutatás, keresgélés. Kivéve a Skelligés vízi rész, az nekem egy komplett délután-este-éjjel kombó volt, és azt hittem, lekaparom az arcom a végére. Pláne hogy súlygondok is voltak, és elkezdtem majdnem mindent simán otthagyni. De a Witchert, most, 3. végigjátszásra már tényleg kifulloztam, most teljesen. A Skelligés kérdőjelekre egyszerűen nem volt lelkierőm korábban. Itt az a baj, hogy lvl 14-15 fele egyszerűen rájössz, hogy semmi nem vezet sehova, és óriási üres területeken van egy-két felvennivaló, közte meg semmi.
Nem tudom, hogy fogom-e folytatni, mert a harc maga tetszik, csak valamiért, megfoghatatlanul ugyan, de egy Arkhamhoz, vagy a fent említett címekhez képest lelketlennek érzem.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
523 levél
Válasz 20.07.22. 12:19 #221
Trufa
"Engem például zavar, ha egy kérdőjelet nem derítek fel"

De ez a te egyéni szoc. problémád, a játék nem kényszerít rá... azt csinálsz meg, amit akarsz. Ráadásul úgy van felépítve az egész sztori, küldetések, hogy nagy részét úgy is felfedezed menet közben. Kifejezetten rááállni a kérdőjelekre szerintem felesleges, és úgy persze, hogy monoton lesz.

Van, aki ezt bírja, ők nyilván a szabadabb játékot választották, én direkt a guided-re mentem.

Én a tomboktól kaptam eleinte agyf@szt, meg a polc tologatástól, egyszerűen elkerültem, és kész...
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
2051 levél
Válasz 20.07.22. 11:30 #220
jawsika
Jaj a Skellige kérdőjelek... PTSD intensifies..
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
10545 levél
Válasz 20.07.22. 10:27 #219
MattMatthew
Köszi a tippet a uplay+-ról. Az lenne még a kérdésem, hogy a történet végigjátszása mennyi repetitív grindot igényel? Sok egyforma tábort kell felderíteni, hogy ne tapossanak el story mission alatt?

Egyre aggasztóbbnak érzem azt a trendet, hogy minden "RPG" lesz, ami persze semmilyen role playinggel nincs kapcsolatban, csak valamiért néhány embert ha torkon szúrsz egy tőrrel akkor nem hal meg mert a menüben a tőr sebzése csak két számjegyű.
Ezt már kicsit syndicate is éreztette, de még nem volt annyira vészes mint a videók alapján itt vagy az egyiptomi reszben. AC megmaradhatna ügyességi játéknak...
“This is not going to go the way you think.”
2757 levél
Válasz 20.07.22. 10:09 #218
Shadowguard
Ez attól függ ki milyen stílusban játszik. Engem például zavar, ha egy kérdőjelet nem derítek fel, anno a W3-ban Skellige két estémbe került mire az összes víz alatti kérdőjelet összeszedtem és a végére már baromira utáltam a helyet. A többi térképen ezzel nem volt gond, de ott nagyon.
Még egy Doomot sem tudok úgy játszani, ahogy elvileg kellene, mert minden vackot össze KELL szednem
Csak van olyan játék, ami ezt meg tudja oldani viszonylag elegánsan (még az AC régebbi részeinél is volt ilyen) és van az Odyssey, ahol egy területen belül is van két ugyanolyan tábor. És van 50+ terület. De a világ a kérdőjelektől eltekintve teljesen üres.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4512 levél
Válasz 20.07.22. 09:48 #217
Sucee
De nem értem, srácok. Igen, teljesen egyétértek, hogy a játék túl nagy, és ehhez mérten túl üres is.

De ki a fene kényszerít arra, hogy megnézzetek minden kérdőjelet? Én például azért teszem ezt, mert élvezem, napi szabad 2-3 órámban jó kikapcsolódás, szeretem a játékmenetét.

De amikor először játszottam végig, teljes területeket skipeltem, és senki nem koppintott az orromra miatta... A szektát úgy is egészében levadásztam, szóval mindhárom történeti szálat be is fejeztem.
32931 levél
Válasz 20.07.22. 09:40 #216
szbszig
Én ennél is többet, bőven 200 óra felett toltam bele. Az a gond, hogy ennek egy része valóban élvezetes volt, de legalább a fele, vagy inkább több, meg nem, mert csak a kérdőjeleket pipálgattam a térképen, és már a hideg rázott ki tőlük a végén. Szóval összességében nem mondanám a játékot egyértelműen jó élménynek.

Az megint más kérdés, hogy a fősztorinak nem hogy nem jutottam a végére, de igazán elindulni se sikerült benne. Bár ez más open world játékoknál is probléma szokott lenni nálam, olyanoknál is, amik ennél jóval érdekesebb történettel rendelkeznek.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
24375 levél
Válasz 20.07.22. 09:16 #215
Peace
"...a felénél úgyis beleunsz és letörlöd"
523 levél
Válasz 20.07.22. 09:14 #214
Trufa
De ezért 100-150 órát lehet tolni lazán bele (én mondjuk 182-nél tartok), szóval én abszolút nem bántam meg. Mint látod, előtte ingyen ki is tudod próbálni, én is azt tettem egy ingyenes hétvégén, és berántott.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
1961 levél
Válasz 20.07.21. 19:13 #213
warcat
Július 27-ig ingyen adnak 7 nap Uplay+ előőfizetést ami tartalmazza a Gold kiadást, a felénél úgyis beleunsz és letörlöd, ha mégsem akkor még mindig megveheted/ becsattinthatsz Uplay kasszába 14.99€-t amiért +1 hónapig lehet ásítozni
10545 levél
Válasz 20.07.21. 18:53 #212
MattMatthew
Bíztam benne, hogy a Valhalla közeledtével lesz jó leértékelés. Viszont ha az egész történetet végig akarom tolni ahhoz úgy látom a Gold edition kell ami még 1/3-ra értékelve is 33EUR. Ez most komoly? Nagyon elszálltnak érzem ezeket az árakat, amikor pl Witcher 3-at lehetett 15-ért kapni.
“This is not going to go the way you think.”
2757 levél
Válasz 20.05.13. 13:20 #211
Shadowguard
+1 Én is hasonló cipőben jártam, a főszál ott tart, hogy Athén első küldetés, de a karakter lvl54 és gyakorlatilag csak a térképet fedezgettem fel. Pár küldetés útba esett, azokat persze megcsináltam, de ennyi. Egy ideje már nem is indítottam el, mert felfedezni való ugyan lenne, de már így is túl sok az ismétlődés, a sztori meg utoljára a kettőben érdekelt
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
32931 levél
Válasz 20.05.12. 22:20 #210
szbszig
Tudtommal minden ilyen időkorlátos küldetés véletlenszerű, és a történet szempontjából nem vesztesz semmit azzal, ha kihagyod. Már csak azért sem, mert később ugyanezeket újra feldobálja rendszeresen, akár teljesítetted már egyszer őket, akár nem. Én is nekifeszültem az elején mindegyiknek, de tök felesleges. A térkép olyan kicseszettül nagy, hogy még a felét sem fedeztem fel, a fősztorit meg szinte el se kezdtem, csak a mellékküldetéseket csinálgattam, meg a térképen a különböző point of interesteket pipálgattam ki, és már így is sikerült kimaxolni lényegében a karakteremet.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
161 levél
Válasz 20.05.12. 18:54 #209
frankie93
Még nem öltem bele túl sok időt a játékba, de - értelemszerűen - feltűnt, hogy vannak időkorlátos küldetések. Na most, ezek csak ilyen "menj ide, ölj meg x farkast/banditát/stb." jellegű küldik?
Nagyon nem lenne szimpatikus, ha egyéb questeket is érintene, bár már alapból sem az... Én az ilyen játékokban mindig elfogadok minden vackot, de ha csak egy hét múlva van kedvem levadászni az x mennyiségű farkast, akkor legyen már rá lehetőségem akkor.
' forever blue !
4634 levél
Válasz 20.02.03. 21:53 #208
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Nem, de van saját topikja, ott szívesen segítenek, ha van kérdésed.
3 levél
Válasz 20.02.02. 17:22 #207
vicellarvera
Köszönöm!!! Szuper vagy!!!!
A Division 2-ben nem vagy járatos?
Vicellár Vera
4634 levél
Válasz 20.02.02. 17:04 #206
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Nekem a legtöbb képességem a Warrior vonalon volt (később már nyolcat tudsz betenni a képességmenübe, ha jól emlékszem, ha a Leónidasz-lándzsa elér egy szintet és a D-pad alsó nyilával lehet váltani), egy jó pár a Hunter szálon és elenyésző az Assassin ágon. Ám mindegyik működőképes, attól függ te milyen stílusban akarsz játszani. Én először kardos+lándzsás, majd heavy bladed+lándzsa párost használtam (a heavy bladed-nél nálam az OP képességet használva lelassult az idő, és ha több ellenfél volt a közeledben, többre le lehetett csapni).

Ha a kövek az "Ainigmata Ostraka" feladványokat érted, amikor körülírják, hogy hol van X dolog elrejtve, nos, ezeket én hanyagoltam nemcsak itt, hanem az Originsben is (ott papiruszok voltak talán). Szerintem nem érnek annyi XP-t, hogy fáradjon velük az ember, így is elképesztően fárasztó lesz a végére a lootolás.
3 levél
Válasz 20.02.02. 16:35 #205
vicellarvera
Szia!!!
Nagyon szépen köszönöm! Ez hatalmas segítség!!!!!
Még + kérdés. Képességek ( hunter, warrior, assisin's) melyiket fejlesztetted? Én mindet apránként.
A köveken lévő feladatok mennyire fontosak?
Köszönöm!
Vicellár Vera
4634 levél
Válasz 20.02.02. 15:31 #204
Juraviel.Ihuan.Bedvin
1. A fegyverek, páncélokat talán, ha egyszer szétszedtem a játék folyamán. Mivel folyamatosan lootolunk a játék során, ezekből elképesztő, milliós nagyságrendű pénzünk lesz. Abból meg lehet nyersanyagot venni, bár nem úgy, hogy minden szintlépésnél nyugodt szívvel lehetne a szetteket szintet léptetni. Átlagban én öt szintenként fejlesztettem.
2. Ami kell a történethez, legyen az mellék- vagy főküldetés, az a "quest item" részre pakolódik. A "trade goods" nyugodtan eladható.
3. A legelső sárga szintig érdemes felhúzni a hajó minden elemét. A DLC-k adnak hozzá még egy sárga szintet, de azok már pénzben és nyersanyagban is horrorisztikusak, nem érdemes bajlódni velük. Sőt, szép, lassan nyugodtan elég fejleszteni a hajót, nem kell sietni vele. Amit javaslok, hogy a hajó "páncélját" és a "faltörő kosát" részesítsd előnyben, meg az evezési sebességet, kitartást. A hajókat oldalról elkapva, gyorsan szét lehet kapni.
3 levél
Válasz 20.02.02. 13:27 #203
vicellarvera
Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki, aki már járhatos ezekben a dolgokban? Lennem néhány kérdésem.
1. A megszerzett fegyvereket, ruházatot eladni vagy szétszedni érdemes?
2. A Drade goods cuccok is eladandók?
3. A hajót milyen mértékben, hogyan érdemes felfejleszteni?
Köszönöm
Vicellár Vera
24375 levél
Válasz 20.01.12. 19:02 #202
Peace
Azigen! Én olyan 25-30 óra után már elképesztőőőőőően untam. A DLC-ket valahol a felénél abba is hagytam. A szamurájos fan made plakát felkeltette az érdeklődésemet, de sajnos nem lett belőle semmi.
4634 levél
Válasz 20.01.12. 18:49 #201
Juraviel.Ihuan.Bedvin
300 óra, 90-es szint, VÉGRE a végére értem (ami még megmaradt, de azt már nem fogom meg megcsinálni: a fennmaradó emelt szintű zsoldosok, azzal már nem fárasztom magam). A két küldetéslemez így összesen 54 óra lett, ebből 17 óra volt a "Legacy of the First Blade", és 37 óra a "The Fate of Atlantis".

SPOILER
Az első küldetéslemez első felvonása viszonylag tetszett. A Huntsman, eszközeitől eltekintve, érdekes kérdést vetett fel Kassandra ténykedésével kapcsolatban, amiről lentebb ti is beszélgettetek már, visszás békéről és emberek segítéséről beszélni, miközben tömegek esnek áldozatul a harc közben (igaz, lehetne figyelni a rád támadó civilekre, hogy ne haljanak meg, hisz végül ki lehetne "dodzsolni" őket). Sajnos ezt ennyiben hagyták, nem mentek bele bővebben a fa alá letérdepelő jeleneten kívül, pedig az első felvonás egy jelentős részét erre felhúzni, na az érdekes is lehetett volna, mondjuk számos olyan küldetés létrehozásával, ahol az áldozataink családjaival kerülünk kapcsolatba.

A "The Tempest" küldetéssort is elcseszték, ha több társalgás és ütközés jött volna létre a másik hibrid és közötte, abból is egy érdekes történet bontakozhatott volna ki, szemben a végső konfrontációval való szembesülés során. Nekem az anya és a lánya is meghalt. Elfogadom én, hogy minden játékban vannak előre megírt, változatlan fordulópontok, de ezt a gyerekvállalást, nos, tényleg egy kicsit beleerőltették. Meghagyhatták volna mindkét testvért (Neema, Natakas), hogy valóban választani lehessen, vagy egyáltalán ne.

Mert ebből következően kitalálható volt a fő fordulata, a harmadik epizódnak. Igazából sokadik bosszúhadjárat a AC-k történetében, ráadásul sejtettem, hogy az öreg kamuzik valamit a második fejezetben, így nem volt nagy meglepetés, mikor kiderült, ő a pengés egykori barátja. Kár érte, de Darius legalább érdekes karakter volt és elismerem, hogy szépen össze lett volna kötve Ayaval. Azért is kár, hogy mire elkezdtem a DLC-t, nekem a teljes Kozmosz Kultusz ki lett purgálva, minden családtagom a hajón, erre Kassandra arról regél, hogy magányos (kérdezhettem volna Geralt-módra "where's your newfound family?"), a DLC meg úgy beszélt a Kultuszról, mintha még létezne. Ha a CDPR képes volt figyelni arra, hogy a "The Hearts of Stone" reagál és változik, ha még nem végeztél az alapjátékkal, akkor itt is illő lett volna követni ezt a minőségi példát a fordított esetre is.

Nagy reményeket fűztem a második DLC-re, de igazából semmi újat nem tudott adni, Isu-k ide, Isu-k oda. Lázadás, erődfoglalás. Pokol, embergyűjtögetés, nem túl kreatív. Atlantiszon már nagyon untam az erődfoglalást, akarom mondani adatgyűjtést. Igazából abban bíztam, hogy lesz egy kis érdekes fűszere annak, hogy egy másik humanoid faj nézőpontjával ismerkedhetünk meg, de igazából túl emberi karakterek voltak, jellemben is.

Nos, Layla, abszolút nem érdekel a jelenbeli szál. Amikor a barátnőjét, nyekk, megöli, majd a következő jelenetben, mosolyog meg kacarász, majd a végén odanyög a barátnőnek egy pár mondatos sajnálkozást a holtteste felett... Aletheia is tett erre megjegyzést, ha jól emlékszem. És még az alapjátékban Kassandra, akinek a sorsát 300 órán át követtem, átadja ENNEK a Merlin-Gandalf-pálcát, majd végül is úgy zárul a több évezredes sorsa, hogy összeesik, meghal... Egyáltalán nem látom, hogy mi az az extra, amiért Layla kiválasztott, amiért ennyi ideig küzdött a főhős, hogy átadja neki. Desmond szimpatikusabb volt.


A hírek a Ragnarokról, ha igazak... Ha ezt a "tartalom" felfogást folytatják, és Észak-Európa, Párizs, London, Kijev, és egyes más Európai régiók bejárhatók lesznek, megtartják a háborús játékelemet, tényleg behozzák a négy fős, becsatlakozós baromságot, különböző kasztokat különböző képességfákkal, akkor tömve lesz annyi barlanggal, erőddel, őrposzttal, hogy atomfárasztó lesz, már ez a térkép is feleslegesen óriási volt a lootolásra kihegyezve... Lehet erre már nem ruházok be, csak akkor, ha képesek valami extrát vinni a történetbe (kétlem).

Az Origins jobban kiegyensúlyozta az egészet, szerintem, bár, az is repetitív volt.
4634 levél
Válasz 19.12.13. 18:49 #200
Juraviel.Ihuan.Bedvin
A munka miatt nem mindig volt időm játszani, vagy ha volt is, egy-két óra, így lassan haladtam.

Meg ennyit szöszöltem. Mindenhová gyalog/lóval és hajóval mentem, nem használtam a gyors utazást (a való életben sem tudnék teleportálgatni a magaslati pontok között). Kivéve, amikor az athéni tábornok már a negyedik "aggyá három polemarkhosz pecsétet" küldetést adta és akkor utána néztem, hogy ez mi ez, ennek lesz-e értelme.

Akkor döbbentem rá, hogy mivel még a közelében sem voltam a spártai tábornoknak és ebből nála is van öt, és az athéni tábornoknál még hátra van egy sor ugyanilyen meg a felvett negyedik, miközben a térkép jelentős része kardélre hányva, mondom, na nem (és az oldalválasztásnak nincs következménye, semmi, egyébként Demosthenes-t választottam, Lysander tényleg csak a katonai propagandát nyomatta)! A witcher skelligei hordós küldetéseit is úgy oldottam meg, hogy rászántam az időt, összeszedtem mindent, teleportálgatva eladtam. Ezen kívül gyalog mentem mindenhová, volt, ahol sétálgattam is (Kassandrával azért nem, úgy még most sem végeztem volna ), ezért lett háromszáz óra körül a teljes DLC-s végigjátszás.

Valóban, a delosi száli és a lentebb említett Abantis Island küldetéssor mutatta meg, hogy miket kellett volna máshol is behozni. Vagy még több Lost Tales of Greece mintájú mellékküldetés-sorokat becsempészni a főfeladatok mellé. Sok homokórás egy kaptafára készült térkép teleszórás nem megoldás.

Igen, ki lehet hozni a történet végét egy igazi véres görög tragédiává. Akkor ütne, ha a válaszokról nem sütne sokszor, hogy melyik hová vezet, akkor tudna meglepni, hogyan döntöttél (bár azért néha így is volt benne fordulat).
10381 levél
Válasz 19.12.13. 17:27 #199
davkar9
Várj, jól olvasom? Alapjáték? Ez valami magasabb nehézségen ment vagy csak ennyit szöszöltél? Hogy lesz így erőd a kiegekre? Ilyen tempóval az még legalább +100 óra.

Spoiler nagyjából +1. Nekem is ez jött ki, de összességében lehet jobban működne a történet tragédiaként. Plusz ugye a gameplayhez is jobban illene a *adott befejezéshez szükséges döntések* karakter helyett egy agresszívabb.

Delos magasan a játék legjobb része, szívesen becseréltem volna vagy három szigetet ha legalább még egy ilyen területet kapunk helyette.
SPOILER
Nálam Kyra élt, a fickót viszont le kellett vágnom mert a szentem őrülten féltékeny volt. Én "szúrtam el" mert szemtelenül kattintgattam minden beszélgetésben a szíves ikonra. Mérgezőt már a kiszabadítás után lecsaptam, gyanús volt a figura. Plusz Szókratész is összezavart előtte-alatta.
All me best mates are trees.
4512 levél
Válasz 19.12.12. 23:24 #198
Sucee
"Én már az Eziós részeknél is vágytam a beszélgetős opciókra. Szeretem, ha személyessé tehetem a történetet, és még ha minimális szinten is, de lehet beleszólásom."

Bár az alap felvetéssel nagyon is egyetértek, szerintem az AC pont nem az a sorozat, ahol ezt jó ötlet volt meglépni. Élveztem én nagyon ezeket az új vonalon vezetett részeket, de azért az AC eredetileg nem erről szólt, sokkal inkább arról, hogy a bábuk mindig jókor jó helyen legyenek, ilyen-olyan erők által irányítva, a szabad akarat illúzióját keltve (lásd Ezio monológja Revelations végén, lényegében a játék címadó momentuma).

Az, hogy egy szerteágazó történetet tesznek elénk, ahonnan azért csak-csak ráböknek egyre, mint canon, nekem annyira már nem tetszik.
4634 levél
Válasz 19.12.12. 22:42 #197
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Tegnap az alapjáték végére értem, 246 óra. A játék egyik legnagyobb negatívuma továbbra is a hatalmas mérete és a végtelen, lélektelen faromolás (erőd/őrposzt/xy/atomsok szektatag pusztítás). A melléküldetések jelentős része, amik nem képezték a The Lost Tales of Greece részét, lehettek volna hosszabbak, érdekesebbek és összetettebbek.

Én már az Eziós részeknél is vágytam a beszélgetős opciókra. Szeretem, ha személyessé tehetem a történetet, és még ha minimális szinten is, de lehet beleszólásom. Talán nem véletlen, hogy a túlnyomórészt szerepjátékokkal játszok. Oké, nem lehet minden játék ilyen, de már az RDR2-ben is lehet apróbb döntéseket hozni a történet során, és a világ reagál is a viselkedésedre.

A főtörténet alapvetően tetszett, voltak remek pillanatai. Tetszett az is, hogy most utána olvasva, azért csempésztek bele olyan részeket, ahol a korábbi döntéseidnek vannak későbbi következményei. A delosi szigetek történetének az összes lehetséges variációját elolvastam utólag, és jó dolognak tartom, hogy bár nincs hatással a történet végkimenetelére, azért elég sokféleképp befejeződhet ez a helyi konfliktus (még az sem mindegy, hogy melyik szigeten kezdesz, mert én pl. az egyikre csak a legvégén, az itteni főszál után mentem el és így nem tudta befolyásolni).

SPOILER
Mind a négy családtagom életben maradt. Örülök, hogy sikerült, mert igazából végig ez volt a célom.

Aspasiát elengedtem. Az is tetszett, hogy elengedhetem, hogy erre megvolt a lehetőségem. Főleg, hogy elvileg ő és a nézete a templomosok nem egyértelmű ősének tekinthető, és bár nem állnék egyértelműen melléjük, nem mindenkit tartok rossznak közülük és terveik sem rosszak minden esetben. Fenntartásokkal, de részben egyetértettem a szándékaival és céljaival, ha az eszközeivel nem is. Soha nem kedveltem igazán ezt a (sarkítva) az orgyilkosok a jók, a templomosok az elnyomók. Még most sem léptek túl ezen, pedig ideje lenne a következő részben elérni már oda, hogy választhatunk közülük vagy egyik mellé sem állunk.

Egyébként, amikor megjelent Periklész szimpóziumán, 95%-ig biztos voltam benne, hogy ő a fő irányítója a kultusznak. Később, amikor újra megjelenik és velünk tart egy ideig, akkor már megerősítette a gyanúmat (kb 100%-ra, de azért inkább meghagytam egy 1%-os hibahatárt).

Sajnos Kyra és Podarkes nálam mindketten meghaltak. Podarkes a megtámadott, Kyra öngyilkos lett. Erre a történetszálra utaltam fentebb. Ha a másik szigeten kiszabadítod Kyra emberét, akkor később megmérgezi Podarkest, mindegy milyen pozitívra véled kihozni az eseményeket.

Mongerrel a barlangjában a végeztem, aminek "örülök", mert enélkül nem tudtam volna megmenteni a családjával zsarolt arkhónt. Az anyámat itt egy kicsit vérmesnek tartottam. Brasidassal értettem egyet és hittem neki, igaza is volt.

Ebből ered a másik legnagyobb hibája a játéknak. A kultusztagokból többnek kellett volna személyes történetet adni, beszélgetésekkel, hogy megismerjük az egyéni motivációikat és el tudjuk őket engedni adott esetben, illetve, én mire elértem az utolsó küldetéshez, már nem volt élő kultusztag, mégis mindenki úgy beszélt a rendről, hogy mennyien vannak, pedig egy pelyva nem sok, annyian nem maradtak (melléküldetés sem). Ebből is látszik, hogy ez a rész nem volt rendesen átgondolva, mert a világ nem reagált erre a változásra.

A mellékszereplők közül Szókratészt szerettem a legjobban és neki voltak legjobban megírva a szövegei, a vele folytatott beszélgetések voltak a legjobbak. Nem tudom kinek a kezébe került, de nagyon eltalálta.
10381 levél
Válasz 19.11.08. 10:17 #196
davkar9
Én abban reménykedem, hogy a breakpoint pofonja most tényleg fel fogja rázni az ubit. Lassítani a tempón, 2-3 év jusson egy-egy franchise címnek, kirakni/lényegesen kevésbé pofátlanul tolni a mikrotranzakciókat és végre visszatérhetünk 2010-es évek környéki aranykorba. AC2 trilógia, Far Cry 3.

Hajlandó lennék újra megvenni a sorozatot, ha érkezne egy Hitman féle soft reboot, amiben ahhoz hasonlóan a korábbi részek meg is történtek, meg nem is. Altair kaphatna egy saját trilógiát, 2-3. részeiben megejthetnénk végre ázsiát (naplója szerint a mongoloknál hülyéskedett nem?). AC2 trióból egy combosabb remastered. 3. részből dobni Connort és egybegyúrni a korszak epizódjait (3, Lib, Rogue, Unity) egy nagy/1-2 részes epizódba, amiben Haytham a főhős.

De hát mégis csak az ubiról beszélünk. Jövőre jönnek a vikingek (axe-assination!), aztán tényleg japán, majd egyéb ilyen theme-park részek, amíg végül ez az open worldös szál is eljut a maga Syndicatejához, aminél megint rá lesznek kényszerülve egy átszervezésre.
All me best mates are trees.
4512 levél
Válasz 19.11.05. 22:13 #195
Sucee
Értettem, csak gúnyosan költői próbáltam lenni. Párhuzam két szar között.

Ja hát igen, assassinationnek így tényleg nincs sok értelme, nem csendes gyilkosok vagyunk (amire elvileg épült volna az egész sorozat), hanem "zajos csetepaté előtti nagyot sebzők". De még ha öl is instant, most Odysseyben ilyen hülye over-the-top high profile killeket csináltál, amik sokáig is tartottak, zajosak voltak, és sok esetben pont annyi helyváltoztatással is jártak, hogy pont bekerülj valaki látómezejébe.
10381 levél
Válasz 19.11.05. 22:01 #194
davkar9
Ja én úgy értettem, hogy ez a fanart logó szó szerint egy bohóc feje.

Combatot szerintem az arkham irányba kellett volna jobban elvinni, nekem elég lett volna egy olyan butítás. Nem is tudom melyik AC2 alepizódban éreztem jól magam, ott tök jól lehetett ritmusra csapkodni és hárítani. A golyópengeszivacsozás zavar engem ebben az új érában, ami a "rpg" velejárója. Assassinastiont is jobban szerettem, amíg hatékony volt. Most snikt, szúrás, mire a koma hátraszól, hogy instant finisher vagy csak örülünk neki aztán csalódottan elkiáltja magát, hogy álárm! és jöhet a hp csíkok nyalogatása.

Aribeth: ubi hírek, valami reddit post és-vagy videók keverékéből élt a fejemben az a kép, hogy itt még lesz valami. Ha ezt tudom már 3 hónapja letörlöm, arra whatif Ari sztorira és a legacy light-ra kár volt várni.
All me best mates are trees.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.