25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Assassin's Creed Odyssey

Trufa
#221 Trufa [529]
"Engem például zavar, ha egy kérdőjelet nem derítek fel"

De ez a te egyéni szoc. problémád, a játék nem kényszerít rá... azt csinálsz meg, amit akarsz. Ráadásul úgy van felépítve az egész sztori, küldetések, hogy nagy részét úgy is felfedezed menet közben. Kifejezetten rááállni a kérdőjelekre szerintem felesleges, és úgy persze, hogy monoton lesz.

Van, aki ezt bírja, ők nyilván a szabadabb játékot választották, én direkt a guided-re mentem.

Én a tomboktól kaptam eleinte agyf@szt, meg a polc tologatástól, egyszerűen elkerültem, és kész...

i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2020.07.22. 10:09
jawsika
#220 jawsika [3938]
Jaj a Skellige kérdőjelek... PTSD intensifies..

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2020.07.22. 10:09
MattMatthew
#219 MattMatthew [11657]
Köszi a tippet a uplay+-ról. Az lenne még a kérdésem, hogy a történet végigjátszása mennyi repetitív grindot igényel? Sok egyforma tábort kell felderíteni, hogy ne tapossanak el story mission alatt?

Egyre aggasztóbbnak érzem azt a trendet, hogy minden "RPG" lesz, ami persze semmilyen role playinggel nincs kapcsolatban, csak valamiért néhány embert ha torkon szúrsz egy tőrrel akkor nem hal meg mert a menüben a tőr sebzése csak két számjegyű.
Ezt már kicsit syndicate is éreztette, de még nem volt annyira vészes mint a videók alapján itt vagy az egyiptomi reszben. AC megmaradhatna ügyességi játéknak...

Man literally too angry to die

Válasz erre

Shadowguard
#218 Shadowguard [4289]
Ez attól függ ki milyen stílusban játszik. Engem például zavar, ha egy kérdőjelet nem derítek fel, anno a W3-ban Skellige két estémbe került mire az összes víz alatti kérdőjelet összeszedtem és a végére már baromira utáltam a helyet. A többi térképen ezzel nem volt gond, de ott nagyon.
Még egy Doomot sem tudok úgy játszani, ahogy elvileg kellene, mert minden vackot össze KELL szednem
Csak van olyan játék, ami ezt meg tudja oldani viszonylag elegánsan (még az AC régebbi részeinél is volt ilyen) és van az Odyssey, ahol egy területen belül is van két ugyanolyan tábor. És van 50+ terület. De a világ a kérdőjelektől eltekintve teljesen üres.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: subject17 2020.07.22. 09:48
subject17
#217 subject17 [6590]
De nem értem, srácok. Igen, teljesen egyétértek, hogy a játék túl nagy, és ehhez mérten túl üres is.

De ki a fene kényszerít arra, hogy megnézzetek minden kérdőjelet? Én például azért teszem ezt, mert élvezem, napi szabad 2-3 órámban jó kikapcsolódás, szeretem a játékmenetét.

De amikor először játszottam végig, teljes területeket skipeltem, és senki nem koppintott az orromra miatta... A szektát úgy is egészében levadásztam, szóval mindhárom történeti szálat be is fejeztem.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

szbszig
#216 szbszig [33606]
Én ennél is többet, bőven 200 óra felett toltam bele. Az a gond, hogy ennek egy része valóban élvezetes volt, de legalább a fele, vagy inkább több, meg nem, mert csak a kérdőjeleket pipálgattam a térképen, és már a hideg rázott ki tőlük a végén. Szóval összességében nem mondanám a játékot egyértelműen jó élménynek.

Az megint más kérdés, hogy a fősztorinak nem hogy nem jutottam a végére, de igazán elindulni se sikerült benne. Bár ez más open world játékoknál is probléma szokott lenni nálam, olyanoknál is, amik ennél jóval érdekesebb történettel rendelkeznek.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Előzmény: Trufa 2020.07.22. 09:14
Peace
#215 Peace [27923]
"...a felénél úgyis beleunsz és letörlöd"

Válasz erre

Előzmény: warcat 2020.07.21. 19:13
Trufa
#214 Trufa [529]
De ezért 100-150 órát lehet tolni lazán bele (én mondjuk 182-nél tartok), szóval én abszolút nem bántam meg. Mint látod, előtte ingyen ki is tudod próbálni, én is azt tettem egy ingyenes hétvégén, és berántott.

i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.07.21. 18:53
warcat
#213 warcat [2039]
Július 27-ig ingyen adnak 7 nap Uplay+ előőfizetést ami tartalmazza a Gold kiadást, a felénél úgyis beleunsz és letörlöd, ha mégsem akkor még mindig megveheted/ becsattinthatsz Uplay kasszába 14.99€-t amiért +1 hónapig lehet ásítozni

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.07.21. 18:53
MattMatthew
#212 MattMatthew [11657]
Bíztam benne, hogy a Valhalla közeledtével lesz jó leértékelés. Viszont ha az egész történetet végig akarom tolni ahhoz úgy látom a Gold edition kell ami még 1/3-ra értékelve is 33EUR. Ez most komoly? Nagyon elszálltnak érzem ezeket az árakat, amikor pl Witcher 3-at lehetett 15-ért kapni.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Shadowguard
#211 Shadowguard [4289]
+1 Én is hasonló cipőben jártam, a főszál ott tart, hogy Athén első küldetés, de a karakter lvl54 és gyakorlatilag csak a térképet fedezgettem fel. Pár küldetés útba esett, azokat persze megcsináltam, de ennyi. Egy ideje már nem is indítottam el, mert felfedezni való ugyan lenne, de már így is túl sok az ismétlődés, a sztori meg utoljára a kettőben érdekelt

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: szbszig 2020.05.12. 22:20
szbszig
#210 szbszig [33606]
Tudtommal minden ilyen időkorlátos küldetés véletlenszerű, és a történet szempontjából nem vesztesz semmit azzal, ha kihagyod. Már csak azért sem, mert később ugyanezeket újra feldobálja rendszeresen, akár teljesítetted már egyszer őket, akár nem. Én is nekifeszültem az elején mindegyiknek, de tök felesleges. A térkép olyan kicseszettül nagy, hogy még a felét sem fedeztem fel, a fősztorit meg szinte el se kezdtem, csak a mellékküldetéseket csinálgattam, meg a térképen a különböző point of interesteket pipálgattam ki, és már így is sikerült kimaxolni lényegében a karakteremet.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Előzmény: frankie93 2020.05.12. 18:54
frankie93
#209 frankie93 [186]
Még nem öltem bele túl sok időt a játékba, de - értelemszerűen - feltűnt, hogy vannak időkorlátos küldetések. Na most, ezek csak ilyen "menj ide, ölj meg x farkast/banditát/stb." jellegű küldik?
Nagyon nem lenne szimpatikus, ha egyéb questeket is érintene, bár már alapból sem az... Én az ilyen játékokban mindig elfogadok minden vackot, de ha csak egy hét múlva van kedvem levadászni az x mennyiségű farkast, akkor legyen már rá lehetőségem akkor.

' forever blue !

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#208 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Nem, de van saját topikja, ott szívesen segítenek, ha van kérdésed.

Válasz erre

Előzmény: vicellarvera 2020.02.02. 17:22
vicellarvera
#207 vicellarvera [3]
Köszönöm!!! Szuper vagy!!!!
A Division 2-ben nem vagy járatos?

Vicellár Vera

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2020.02.02. 17:04
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#206 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Nekem a legtöbb képességem a Warrior vonalon volt (később már nyolcat tudsz betenni a képességmenübe, ha jól emlékszem, ha a Leónidasz-lándzsa elér egy szintet és a D-pad alsó nyilával lehet váltani), egy jó pár a Hunter szálon és elenyésző az Assassin ágon. Ám mindegyik működőképes, attól függ te milyen stílusban akarsz játszani. Én először kardos+lándzsás, majd heavy bladed+lándzsa párost használtam (a heavy bladed-nél nálam az OP képességet használva lelassult az idő, és ha több ellenfél volt a közeledben, többre le lehetett csapni).

Ha a kövek az "Ainigmata Ostraka" feladványokat érted, amikor körülírják, hogy hol van X dolog elrejtve, nos, ezeket én hanyagoltam nemcsak itt, hanem az Originsben is (ott papiruszok voltak talán). Szerintem nem érnek annyi XP-t, hogy fáradjon velük az ember, így is elképesztően fárasztó lesz a végére a lootolás.

Válasz erre

Előzmény: vicellarvera 2020.02.02. 16:35
vicellarvera
#205 vicellarvera [3]
Szia!!!
Nagyon szépen köszönöm! Ez hatalmas segítség!!!!!
Még + kérdés. Képességek ( hunter, warrior, assisin's) melyiket fejlesztetted? Én mindet apránként.
A köveken lévő feladatok mennyire fontosak?
Köszönöm!

Vicellár Vera

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2020.02.02. 15:31
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#204 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
1. A fegyverek, páncélokat talán, ha egyszer szétszedtem a játék folyamán. Mivel folyamatosan lootolunk a játék során, ezekből elképesztő, milliós nagyságrendű pénzünk lesz. Abból meg lehet nyersanyagot venni, bár nem úgy, hogy minden szintlépésnél nyugodt szívvel lehetne a szetteket szintet léptetni. Átlagban én öt szintenként fejlesztettem.
2. Ami kell a történethez, legyen az mellék- vagy főküldetés, az a "quest item" részre pakolódik. A "trade goods" nyugodtan eladható.
3. A legelső sárga szintig érdemes felhúzni a hajó minden elemét. A DLC-k adnak hozzá még egy sárga szintet, de azok már pénzben és nyersanyagban is horrorisztikusak, nem érdemes bajlódni velük. Sőt, szép, lassan nyugodtan elég fejleszteni a hajót, nem kell sietni vele. Amit javaslok, hogy a hajó "páncélját" és a "faltörő kosát" részesítsd előnyben, meg az evezési sebességet, kitartást. A hajókat oldalról elkapva, gyorsan szét lehet kapni.

Válasz erre

Előzmény: vicellarvera 2020.02.02. 13:27
vicellarvera
#203 vicellarvera [3]
Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki, aki már járhatos ezekben a dolgokban? Lennem néhány kérdésem.
1. A megszerzett fegyvereket, ruházatot eladni vagy szétszedni érdemes?
2. A Drade goods cuccok is eladandók?
3. A hajót milyen mértékben, hogyan érdemes felfejleszteni?
Köszönöm

Vicellár Vera

Válasz erre

Peace
#202 Peace [27923]
Azigen! Én olyan 25-30 óra után már elképesztőőőőőően untam. A DLC-ket valahol a felénél abba is hagytam. A szamurájos fan made plakát felkeltette az érdeklődésemet, de sajnos nem lett belőle semmi.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2020.01.12. 18:49
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#201 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
300 óra, 90-es szint, VÉGRE a végére értem (ami még megmaradt, de azt már nem fogom meg megcsinálni: a fennmaradó emelt szintű zsoldosok, azzal már nem fárasztom magam). A két küldetéslemez így összesen 54 óra lett, ebből 17 óra volt a "Legacy of the First Blade", és 37 óra a "The Fate of Atlantis".

SPOILER
Az első küldetéslemez első felvonása viszonylag tetszett. A Huntsman, eszközeitől eltekintve, érdekes kérdést vetett fel Kassandra ténykedésével kapcsolatban, amiről lentebb ti is beszélgettetek már, visszás békéről és emberek segítéséről beszélni, miközben tömegek esnek áldozatul a harc közben (igaz, lehetne figyelni a rád támadó civilekre, hogy ne haljanak meg, hisz végül ki lehetne "dodzsolni" őket). Sajnos ezt ennyiben hagyták, nem mentek bele bővebben a fa alá letérdepelő jeleneten kívül, pedig az első felvonás egy jelentős részét erre felhúzni, na az érdekes is lehetett volna, mondjuk számos olyan küldetés létrehozásával, ahol az áldozataink családjaival kerülünk kapcsolatba.

A "The Tempest" küldetéssort is elcseszték, ha több társalgás és ütközés jött volna létre a másik hibrid és közötte, abból is egy érdekes történet bontakozhatott volna ki, szemben a végső konfrontációval való szembesülés során. Nekem az anya és a lánya is meghalt. Elfogadom én, hogy minden játékban vannak előre megírt, változatlan fordulópontok, de ezt a gyerekvállalást, nos, tényleg egy kicsit beleerőltették. Meghagyhatták volna mindkét testvért (Neema, Natakas), hogy valóban választani lehessen, vagy egyáltalán ne.

Mert ebből következően kitalálható volt a fő fordulata, a harmadik epizódnak. Igazából sokadik bosszúhadjárat a AC-k történetében, ráadásul sejtettem, hogy az öreg kamuzik valamit a második fejezetben, így nem volt nagy meglepetés, mikor kiderült, ő a pengés egykori barátja. Kár érte, de Darius legalább érdekes karakter volt és elismerem, hogy szépen össze lett volna kötve Ayaval. Azért is kár, hogy mire elkezdtem a DLC-t, nekem a teljes Kozmosz Kultusz ki lett purgálva, minden családtagom a hajón, erre Kassandra arról regél, hogy magányos (kérdezhettem volna Geralt-módra "where's your newfound family?"), a DLC meg úgy beszélt a Kultuszról, mintha még létezne. Ha a CDPR képes volt figyelni arra, hogy a "The Hearts of Stone" reagál és változik, ha még nem végeztél az alapjátékkal, akkor itt is illő lett volna követni ezt a minőségi példát a fordított esetre is.

Nagy reményeket fűztem a második DLC-re, de igazából semmi újat nem tudott adni, Isu-k ide, Isu-k oda. Lázadás, erődfoglalás. Pokol, embergyűjtögetés, nem túl kreatív. Atlantiszon már nagyon untam az erődfoglalást, akarom mondani adatgyűjtést. Igazából abban bíztam, hogy lesz egy kis érdekes fűszere annak, hogy egy másik humanoid faj nézőpontjával ismerkedhetünk meg, de igazából túl emberi karakterek voltak, jellemben is.

Nos, Layla, abszolút nem érdekel a jelenbeli szál. Amikor a barátnőjét, nyekk, megöli, majd a következő jelenetben, mosolyog meg kacarász, majd a végén odanyög a barátnőnek egy pár mondatos sajnálkozást a holtteste felett... Aletheia is tett erre megjegyzést, ha jól emlékszem. És még az alapjátékban Kassandra, akinek a sorsát 300 órán át követtem, átadja ENNEK a Merlin-Gandalf-pálcát, majd végül is úgy zárul a több évezredes sorsa, hogy összeesik, meghal... Egyáltalán nem látom, hogy mi az az extra, amiért Layla kiválasztott, amiért ennyi ideig küzdött a főhős, hogy átadja neki. Desmond szimpatikusabb volt.


A hírek a Ragnarokról, ha igazak... Ha ezt a "tartalom" felfogást folytatják, és Észak-Európa, Párizs, London, Kijev, és egyes más Európai régiók bejárhatók lesznek, megtartják a háborús játékelemet, tényleg behozzák a négy fős, becsatlakozós baromságot, különböző kasztokat különböző képességfákkal, akkor tömve lesz annyi barlanggal, erőddel, őrposzttal, hogy atomfárasztó lesz, már ez a térkép is feleslegesen óriási volt a lootolásra kihegyezve... Lehet erre már nem ruházok be, csak akkor, ha képesek valami extrát vinni a történetbe (kétlem).

Az Origins jobban kiegyensúlyozta az egészet, szerintem, bár, az is repetitív volt.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2019.12.12. 22:42
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#200 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
A munka miatt nem mindig volt időm játszani, vagy ha volt is, egy-két óra, így lassan haladtam.

Meg ennyit szöszöltem. Mindenhová gyalog/lóval és hajóval mentem, nem használtam a gyors utazást (a való életben sem tudnék teleportálgatni a magaslati pontok között). Kivéve, amikor az athéni tábornok már a negyedik "aggyá három polemarkhosz pecsétet" küldetést adta és akkor utána néztem, hogy ez mi ez, ennek lesz-e értelme.

Akkor döbbentem rá, hogy mivel még a közelében sem voltam a spártai tábornoknak és ebből nála is van öt, és az athéni tábornoknál még hátra van egy sor ugyanilyen meg a felvett negyedik, miközben a térkép jelentős része kardélre hányva, mondom, na nem (és az oldalválasztásnak nincs következménye, semmi, egyébként Demosthenes-t választottam, Lysander tényleg csak a katonai propagandát nyomatta)! A witcher skelligei hordós küldetéseit is úgy oldottam meg, hogy rászántam az időt, összeszedtem mindent, teleportálgatva eladtam. Ezen kívül gyalog mentem mindenhová, volt, ahol sétálgattam is (Kassandrával azért nem, úgy még most sem végeztem volna ), ezért lett háromszáz óra körül a teljes DLC-s végigjátszás.

Valóban, a delosi száli és a lentebb említett Abantis Island küldetéssor mutatta meg, hogy miket kellett volna máshol is behozni. Vagy még több Lost Tales of Greece mintájú mellékküldetés-sorokat becsempészni a főfeladatok mellé. Sok homokórás egy kaptafára készült térkép teleszórás nem megoldás.

Igen, ki lehet hozni a történet végét egy igazi véres görög tragédiává. Akkor ütne, ha a válaszokról nem sütne sokszor, hogy melyik hová vezet, akkor tudna meglepni, hogyan döntöttél (bár azért néha így is volt benne fordulat).

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.12.13. 17:27
davkar9
#199 davkar9 [11344]
Várj, jól olvasom? Alapjáték? Ez valami magasabb nehézségen ment vagy csak ennyit szöszöltél? Hogy lesz így erőd a kiegekre? Ilyen tempóval az még legalább +100 óra.

Spoiler nagyjából +1. Nekem is ez jött ki, de összességében lehet jobban működne a történet tragédiaként. Plusz ugye a gameplayhez is jobban illene a *adott befejezéshez szükséges döntések* karakter helyett egy agresszívabb.

Delos magasan a játék legjobb része, szívesen becseréltem volna vagy három szigetet ha legalább még egy ilyen területet kapunk helyette.
SPOILER
Nálam Kyra élt, a fickót viszont le kellett vágnom mert a szentem őrülten féltékeny volt. Én "szúrtam el" mert szemtelenül kattintgattam minden beszélgetésben a szíves ikonra. Mérgezőt már a kiszabadítás után lecsaptam, gyanús volt a figura. Plusz Szókratész is összezavart előtte-alatta.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2019.12.12. 22:42
subject17
#198 subject17 [6590]
"Én már az Eziós részeknél is vágytam a beszélgetős opciókra. Szeretem, ha személyessé tehetem a történetet, és még ha minimális szinten is, de lehet beleszólásom."

Bár az alap felvetéssel nagyon is egyetértek, szerintem az AC pont nem az a sorozat, ahol ezt jó ötlet volt meglépni. Élveztem én nagyon ezeket az új vonalon vezetett részeket, de azért az AC eredetileg nem erről szólt, sokkal inkább arról, hogy a bábuk mindig jókor jó helyen legyenek, ilyen-olyan erők által irányítva, a szabad akarat illúzióját keltve (lásd Ezio monológja Revelations végén, lényegében a játék címadó momentuma).

Az, hogy egy szerteágazó történetet tesznek elénk, ahonnan azért csak-csak ráböknek egyre, mint canon, nekem annyira már nem tetszik.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2019.12.12. 22:42
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#197 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Tegnap az alapjáték végére értem, 246 óra. A játék egyik legnagyobb negatívuma továbbra is a hatalmas mérete és a végtelen, lélektelen faromolás (erőd/őrposzt/xy/atomsok szektatag pusztítás). A melléküldetések jelentős része, amik nem képezték a The Lost Tales of Greece részét, lehettek volna hosszabbak, érdekesebbek és összetettebbek.

Én már az Eziós részeknél is vágytam a beszélgetős opciókra. Szeretem, ha személyessé tehetem a történetet, és még ha minimális szinten is, de lehet beleszólásom. Talán nem véletlen, hogy a túlnyomórészt szerepjátékokkal játszok. Oké, nem lehet minden játék ilyen, de már az RDR2-ben is lehet apróbb döntéseket hozni a történet során, és a világ reagál is a viselkedésedre.

A főtörténet alapvetően tetszett, voltak remek pillanatai. Tetszett az is, hogy most utána olvasva, azért csempésztek bele olyan részeket, ahol a korábbi döntéseidnek vannak későbbi következményei. A delosi szigetek történetének az összes lehetséges variációját elolvastam utólag, és jó dolognak tartom, hogy bár nincs hatással a történet végkimenetelére, azért elég sokféleképp befejeződhet ez a helyi konfliktus (még az sem mindegy, hogy melyik szigeten kezdesz, mert én pl. az egyikre csak a legvégén, az itteni főszál után mentem el és így nem tudta befolyásolni).

SPOILER
Mind a négy családtagom életben maradt. Örülök, hogy sikerült, mert igazából végig ez volt a célom.

Aspasiát elengedtem. Az is tetszett, hogy elengedhetem, hogy erre megvolt a lehetőségem. Főleg, hogy elvileg ő és a nézete a templomosok nem egyértelmű ősének tekinthető, és bár nem állnék egyértelműen melléjük, nem mindenkit tartok rossznak közülük és terveik sem rosszak minden esetben. Fenntartásokkal, de részben egyetértettem a szándékaival és céljaival, ha az eszközeivel nem is. Soha nem kedveltem igazán ezt a (sarkítva) az orgyilkosok a jók, a templomosok az elnyomók. Még most sem léptek túl ezen, pedig ideje lenne a következő részben elérni már oda, hogy választhatunk közülük vagy egyik mellé sem állunk.

Egyébként, amikor megjelent Periklész szimpóziumán, 95%-ig biztos voltam benne, hogy ő a fő irányítója a kultusznak. Később, amikor újra megjelenik és velünk tart egy ideig, akkor már megerősítette a gyanúmat (kb 100%-ra, de azért inkább meghagytam egy 1%-os hibahatárt).

Sajnos Kyra és Podarkes nálam mindketten meghaltak. Podarkes a megtámadott, Kyra öngyilkos lett. Erre a történetszálra utaltam fentebb. Ha a másik szigeten kiszabadítod Kyra emberét, akkor később megmérgezi Podarkest, mindegy milyen pozitívra véled kihozni az eseményeket.

Mongerrel a barlangjában a végeztem, aminek "örülök", mert enélkül nem tudtam volna megmenteni a családjával zsarolt arkhónt. Az anyámat itt egy kicsit vérmesnek tartottam. Brasidassal értettem egyet és hittem neki, igaza is volt.

Ebből ered a másik legnagyobb hibája a játéknak. A kultusztagokból többnek kellett volna személyes történetet adni, beszélgetésekkel, hogy megismerjük az egyéni motivációikat és el tudjuk őket engedni adott esetben, illetve, én mire elértem az utolsó küldetéshez, már nem volt élő kultusztag, mégis mindenki úgy beszélt a rendről, hogy mennyien vannak, pedig egy pelyva nem sok, annyian nem maradtak (melléküldetés sem). Ebből is látszik, hogy ez a rész nem volt rendesen átgondolva, mert a világ nem reagált erre a változásra.

A mellékszereplők közül Szókratészt szerettem a legjobban és neki voltak legjobban megírva a szövegei, a vele folytatott beszélgetések voltak a legjobbak. Nem tudom kinek a kezébe került, de nagyon eltalálta.

Válasz erre

davkar9
#196 davkar9 [11344]
Én abban reménykedem, hogy a breakpoint pofonja most tényleg fel fogja rázni az ubit. Lassítani a tempón, 2-3 év jusson egy-egy franchise címnek, kirakni/lényegesen kevésbé pofátlanul tolni a mikrotranzakciókat és végre visszatérhetünk 2010-es évek környéki aranykorba. AC2 trilógia, Far Cry 3.

Hajlandó lennék újra megvenni a sorozatot, ha érkezne egy Hitman féle soft reboot, amiben ahhoz hasonlóan a korábbi részek meg is történtek, meg nem is. Altair kaphatna egy saját trilógiát, 2-3. részeiben megejthetnénk végre ázsiát (naplója szerint a mongoloknál hülyéskedett nem?). AC2 trióból egy combosabb remastered. 3. részből dobni Connort és egybegyúrni a korszak epizódjait (3, Lib, Rogue, Unity) egy nagy/1-2 részes epizódba, amiben Haytham a főhős.

De hát mégis csak az ubiról beszélünk. Jövőre jönnek a vikingek (axe-assination!), aztán tényleg japán, majd egyéb ilyen theme-park részek, amíg végül ez az open worldös szál is eljut a maga Syndicatejához, aminél megint rá lesznek kényszerülve egy átszervezésre.

Válasz erre

Előzmény: subject17 2019.11.05. 22:13
subject17
#195 subject17 [6590]
Értettem, csak gúnyosan költői próbáltam lenni. Párhuzam két szar között.

Ja hát igen, assassinationnek így tényleg nincs sok értelme, nem csendes gyilkosok vagyunk (amire elvileg épült volna az egész sorozat), hanem "zajos csetepaté előtti nagyot sebzők". De még ha öl is instant, most Odysseyben ilyen hülye over-the-top high profile killeket csináltál, amik sokáig is tartottak, zajosak voltak, és sok esetben pont annyi helyváltoztatással is jártak, hogy pont bekerülj valaki látómezejébe.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.11.05. 22:01
davkar9
#194 davkar9 [11344]
Ja én úgy értettem, hogy ez a fanart logó szó szerint egy bohóc feje.

Combatot szerintem az arkham irányba kellett volna jobban elvinni, nekem elég lett volna egy olyan butítás. Nem is tudom melyik AC2 alepizódban éreztem jól magam, ott tök jól lehetett ritmusra csapkodni és hárítani. A golyópengeszivacsozás zavar engem ebben az új érában, ami a "rpg" velejárója. Assassinastiont is jobban szerettem, amíg hatékony volt. Most snikt, szúrás, mire a koma hátraszól, hogy instant finisher vagy csak örülünk neki aztán csalódottan elkiáltja magát, hogy álárm! és jöhet a hp csíkok nyalogatása.

Aribeth: ubi hírek, valami reddit post és-vagy videók keverékéből élt a fejemben az a kép, hogy itt még lesz valami. Ha ezt tudom már 3 hónapja letörlöm, arra whatif Ari sztorira és a legacy light-ra kár volt várni.

Válasz erre

Előzmény: subject17 2019.11.05. 21:16
Aribeth
#193 Aribeth [2489]
Az oktatómódot próbáltam ki a hétvégén, de rájöttem, hogy az nem igazán köt most le, így nálam is felszabadult 100 gigányi értékes hely. Én nem vártam már nagy kontentet, a két season passos DLC volt a fő vonulat, azokkal és a kisebb mellékküldetésekkel kifújt a téma.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.11.05. 16:35
subject17
#192 subject17 [6590]
Mondjuk kivetíthetjük a bohóc logót arra, ami ebben az új, rpg-like AC érában az animációkkal történt... Imádom a gameplayt a "két ACO-ban", de azért elég fájdalmas pl. Unity után megnézni egy-egy harcjelenetet. Sokkal szívesebben mennék inkább azon az úton egy esetleges ázsiai részre.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.11.05. 20:53
davkar9
#191 davkar9 [11344]
Hangulat stimmel, a bohóc logó már kevésbé.

Amúgy nem kell temetni, jön ez is. Valószínűleg a '20-as a vikinges, japán majd a '21-22-es epizód lesz.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2019.11.05. 19:53
Peace
#190 Peace [27923]
Már megvolt a tökéletes ötlet, amit azonnal rendeltem volna elő!!!!!! De az Ubi nem kért belőle.

Válasz erre

Előzmény: Firisz444 2019.09.29. 09:35
ivanova36
#189 ivanova36 [1321]
Mindegy hová írod, nem érdekli Őket, meg úgy a nagyobb fejlesztők egyikét sem. Már évekre előre megvannak a pénzügyi és fejlesztési tervek, amiken csak nagyon erős trend hatására módosítanak, lásd a hirtelen jött battleroyale őrület.

Inkább írj egy "könyvet" róla és irány a Patreon. Ott még talán pénzt is kapsz a munkádért.

Válasz erre

Előzmény: Firisz444 2019.09.29. 09:35
davkar9
#188 davkar9 [11344]
Végre. Atlantisz 3 óta mindig felmerült, hogy le kéne már törölni, de mindig megvártam a hó eleji szösszenetet, hogy mire lehet számítani, hátha. Októberi is elég semmilyen volt, de mondom kivárom még a novembert. Meg is jött, a szokásos hír helyett viszont csak egy összegző fogadott. Köszönet, ennyi és ilyen kill, feleletválasztások, miket csinált a kollektív community, stb. A lényeges infó, hogy még múltkor jött ki az utolsó content, szóval senki ne várjon már semmire. Én valamiért abban a félhitben voltam, hogy jön valami nagyobbacska tartalom az atlantisz után, de az csak az a maradék két ltog küldit takarta. Az ubi részéről tehát hivatalosan is halott a háték, hurrá, állhatunk sorba 2020-as AC-ért...

Lett ajándék +100 gigám, kellemes. Mentéseket eltettem a biztonság kedvéért, ha esetleg lesz kedvem a későbbiekben a ng+-os újrára.

Válasz erre

Firisz444
#187 Firisz444 [1]
Helo hol tudnám jelezni az ubisoft nak hogy lenne pár ötletem az assasin's creed fejlesztésében és érdeklődési körének növelésében?

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#186 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Jelen pillanatban, kiegészítőkkel együtt még az alapjáték 57%-ánál tartok, a térkép 60%-a van felfedezve. Tudom lassú vagyok. A fő történetszálban jelenleg...

SPOILER
...ott tartok, hogy megismerkedtem Kassandra apjával, aki megadta az atlantiszi ereklyekeresős küldetéssorozatot, valamint Myrrine vár Spártában.

Szóval mivel van egy halom felfedezetlen régió, mellékküldetés, a 'Lost Tales of Greece' küldetésekből is csak kettő van meg. Mivel ezeket pedig az atlantiszi küldetések érintik, szépen körbejárom a megmaradt görög világot, a Kozmoszjampikból és Kozmoszjampinákból pedig levadászom, akiket le lehet vadászni, csak ezután megyek az anyám után.


Egyébként egyetértek, a farmolós, kérdőjel-takarítós munka utáni játéknak megtesz az ACdy. Nekem továbbra is tetszik ez a beszélgetős irány, még akkor is, ha nincsenek eget rengető mélységek. Csak a világ lett túl nagy, meg túl sok az erőd, őrposzt, alfa-állat. Ezektől eltekintve ötből négy pont.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2019.09.21. 09:48
Aribeth
#185 Aribeth [2489]
Én azon akadtam fent, hogy Aita miért volt olyan babaarcú, miért nem hasonlított a már megismert Sage-ekre (akiket mindig nagyon csíptem a többi játékban, nagypofájú, szarkasztikus, karizmatikus seggfejek). Még a heterokrómiája sem volt rendben.

Layla meh, azt se bánnám, ha legközelebb még kevesebbet szerepelne, pedig abba a kisebbségbe tartozok, akik imádják a modern szálat.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.07.19. 00:55
Aribeth
#184 Aribeth [2489]
Most fejeztem be, íme a statisztikai jelentés. Pár nap híján egy év, 206 játékóra, és ami még soha nem fordult elő a pályafutásom során: az alapjátékban megvan az összes trófea, de a kiegekből is csak 3-4 hiányzik.

Abszolút igaz, hogy rendes játékként kezelve feleslegesen sok benne az üresjárat, a lélektelen farmolás, efféle “kéthavonta pár napig munka után lelazulós” szórakozásnak viszont kiváló volt. Nagyon ügyesen csinálták a folyamatos frissítéseket is, mindig hoztak pár elfogadható plusz küldetést, játékmechanikai elemeket, kihívásokat és javításokat, szinten tudták tartani az érdeklődést. Az oktatómóddal adósok még, és ha jól tudom, terveznek egy ilyen kieget is még idénre.

Az alapok megvannak egy minőségibb darabhoz (és az Atlantiszos kiegészítőben még helyenként érdekes naplóbejegyzések is voltak elszórva, nagyon halványan emlékeztetve a Witcherre), de kis esélyt látok arra, hogy a Ubisoft gyökeresen eltérne a már megszokott recepttől, ők nem profi rpg gyártók, hanem a nyílt világos, közepesen érdekes háttérsztoris csihipuhikra szakosodtak.

Indítottam egy new game plust, csak hogy lássam ismét a bevezető jelenetet, aztán kiléptem, és ha megvolt az oktatómód, akkor utána letörlöm.

Nálam erős érzelmi háttere is volt a játéknak, sajnos elhunyt egy rokonom, és valahányszor tengerre szállok az Odysseyben, eszembe jut, hogy tavaly októberben még bőven élt, itt nézte, hogy mit művelek a játékban, és még nem tudtuk, hogy milyen súlyos a baja. A játék a korábbi, problémamentesebb életemre emlékeztet, és emiatt is nehéz elbúcsúzni tőle.

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#183 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Egyetértek. A Witcher 3 tengeri kérdőjelei borzalmasak voltak. Öt napot rászántam, és megszakítás nélkül összeszedtem az összeset durván túlterhelt karakterrel. Ám még messze nem az üres világ szint. Ugyanezt érzem, csak rohanok egyik erődtől/tábortól a másikig, közben néha akad egy-egy melléksztori.

Az Originsben érdekes mód, voltak ilyen elszórt levelek Egyiptom-szerte, feleségnek, testvérnek, családnak írt üzenetek, kőtáblák. Itt nem nagyon találkoztam még ilyennel.

És valóban, a több ezres ölésszámláló üti a sztori egy morális gondolatait, bár, ez a Vampyr rákfenéje is volt, nem öltél meg egy NPC-t sem, de az utcán zabáltad a jónépet.

Ahhoz, hogy a Witcher szintre eljussanak, át kellene helyezni a hangsúlyt a looting/farming-ról a történetorientáltságra, meg arra, hogy minden kis helynek megvan a maga múltja, fájdalma, nem pedig csak mindent az elnyomás/szabadság mantrára kellene felfűzni (sarkított, de ide futnak ki gyökereiket tekintve).

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.08.11. 19:12
davkar9
#182 davkar9 [11344]
Lett volna lehetőségük eljutni a witcher 3 szintjére, de legalábbis a közelbe. Az a baj, hogy a világ üres. W3-nál az volt a designfilozófia, ha jól emlékszem, hogy 27 másodpercenként (utazás) legyen valami, amire a játékos felfigyel. ACOd-nál csak távolságok vannak. Még el is tudnám fogadni, a hajót és a lovat is szeretem, de a figyelmem végig a gps-en van. Táborpucolás, "felfedezés" szintén unalmas. W3 kérdőjeleinél (nem a skelligések, azokat én sem tudom védeni) legalább mindig volt valami kis történet, elszórt levél, valami. Itt csak pipálgatom a listát, ez is kész, jöhet a következő.

Küldetéseknél szintén ez a baj. Főszálon jobban el kellett volna találni a pacinget (igaz ezzel minden open world játék küzd) és a napi fetch questek helyett is inkább emlékezetes mellékküldetésekkel kellett volna feltölteni a világot. A Delos küldisor (ha jól emlékszem a szimpózium után pár küldetéssel kerül fel a térképre) és egy-két egymásba átnyúló mellékküldivel (pl Roxanne) megmutatták, hogy mit is lehetett volna ebből a játékból kihozni.

Kassandra is jó főkarakter lenne, csak hát neki is az a baja, hogy AC főhős - karakter/történet üti egymást a gameplayjel. Bayek drámája is elég vicces volt; nagy homlokráncolós moralizálás arról, hogyan tudja megőrizni az emberségét ~10 halált érdemlő? ember megölésével, de közben az uplay statisztikában már 3k-nál járt az assassinations számláló... Kass esetében is furcsa könyörületről, második esélyekről, reményről szóló dialógusokat "választani", ha közben a gameplay a gyilkolásra kényszerít rá (kombók->több xp->fejlődés).

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2019.08.07. 20:49
Peace
#181 Peace [27923]
Origins topic-ot visszaolvasva élveztem a játékot. De felidézni belőle bármit is azon kívül, hogy nem volt szimpatikus a főhős és nem hatott meg, ami a gyerekkel történt nem igazán tudnék. Megfakulnak az emlékek. Lehet amire meg gyerekkoromból szép emlékként emlékszem, az valami szörnyűség volt.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2019.08.08. 13:26
Peace
#180 Peace [27923]
Szinte semmi emlékezetes nem volt számomra ebben sem és Origins-ben sem. Kötelező jelleggel végigvittem őket, de nem rémlik, hogy különösebben nagy élményt nyújtottak volna. Odyssey DLC-ket elkezdtem. Az elsőt befejeztem, de a másodikat félbe is hagytam és nem is lett elindítva többet. Pedig a feudális japánnal feltudtak volna csigázni nem kicsit, de a pletykák szerint annak reszeltek. Gondolom elkaszálták a gondolatot mielőtt bármi lehetett volna belőle. Vagy lehet fel sem merült bennük csak a fan art-ot készítő embernek.

Válasz erre

ivanova36
#179 ivanova36 [1321]
Fejlődés során nálam kb három alkalommal volt üresjárat a megfelelő szint hiánya miatt. A fegyverfejlesztést lvl7-en abbahagytam, és loot meg reward fegyverekkel haladtam utána. Az akkor még max szintet (lvl50 talán...) elérve húztam fel az addigra összeszedett és használt gearemet.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2019.08.07. 20:49
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#178 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Hasonlóképp érzek, annak ellenére, hogy az Origins jobban tetszett. A nagy távolságokat én is indokolatlannak érzem, eddig a GTA V és a Witcher 3 volt az, ahol azt éreztem, jól eltalálták a sandbox elemeket egy nyílt világban (küldetések, mellékküldetések, tevékenységek, felfedezni való, kérdőjelek).

Így viszont kifulladni érződik ez az egész.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.08.07. 20:42
davkar9
#177 davkar9 [11344]
Fejlesztést felejtsd el, fölöslegesen szopatod magad! Originban én is vígan elvoltam 5 szintenként kovácshoz rohangálással. A hajót persze, annak van értelme, de fegyvert/páncélt elég lootból, szinten tartás miatt farmolni nem érdemes. Lego cuccoknál lehet esetleg, ha van egy szimpatikus, 5-10 szintenként fejleszteni, de lehet egy sima engraving olcsóbb x esetben.

Továbbra is kitartok mellette, hogy ha nincs a játékban 30 különféle időhúzó "feature" - farmolás, indokolatlan nagy távolságok, funkciótlan gameplay elemek és zónák, stb - akkor az egyik legjobb AC lehetett volna.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2019.08.07. 15:03
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#176 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Duplikálódás, bocsánat.

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#175 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5118]
Jelenleg 81 óra, 35%-nál tartok (a szimpózium utáni három főküldetés egyikét már megcsináltam). Jó, tudom, komótosan játszok.

Bár közel az alapjáték harmadánál tartok, de azt kell mondjam, hogy szerintem az Origins jobb volt a világépítés és a terület/tartalom-küldetés elosztásban. Igaz, még a térkép jelentős részét fel kellene fedeznem, de eddig ezt érzem. Ez egy "apróbb" negatív pont, ami azért mégis rányomja a bélyegét a játékra.

A legzavaróbb számomra, hogy a játék szinte üvölt rám, hogy vegyél már valami nyersanyagcsomagot/boostot, ha fejleszteni akarsz (és átfutva a lenti kommenteket, elszomorítónak tartom, később EZ még nehezebb lesz). Az Originsben folyamatosan és egyenletesen tudtam fejlődni, a nem választható felszerelések és a válaszhatóakat tekintve egyaránt. Néha vadászgattam egy kicsit, kiraboltam a karavánokat, őrjáratokat, hajókat, és mindig megfelelő arányban adagolta a játék a felszerelés szinten tartását. Mindig öt szintenként léptettem előre a válaszható felszereléseket (fegyverek, íjak, pajzs stb.).

Itt ez nem működik, bárhogy is próbálom, mert ennél jóval többet kellene alapanyagbeszerző mászkálásokban fognom, amit rühellek (sokkal természetsebben, folyamatosabban kellene beleépülnie a játékba, az Origins ebben szerintem jobban teljesített, itt fárasztó), örülök, ha a szokásos öt szintenként a két alapfegyveremet és az íjamat fejleszteni tudom, mert nem elég a pénz hozzá, hanem még pluszba három nyersanyag és persze átfedések vannak, pedig az előző részben még állatbőrből is többféle volt. Sőt, szerintem a hajók és a karavánok által szállított alapanyag is jobban el volt osztva, itt szinte a tengeren csak fa van náluk, ahol tartok. Ezért a páncélszettekkel nem foglalkozom, ha találok éppen jobb vagy erősebb páncélt, cserélek.

Az Ubisoft túltolta ezt a részt, az Odüsszeia nem azt jelenti, hogy fáért, kőért, kristályért, ősi táblákért kell rohangálni.

Van még mit tanulniuk ezen a téren.

A történet és a karakterek egyelőre tetszenek, a Szókratésszel folytatott diskurzusok a legjobbak. Viszont az Originst ezen a téren is jobban bírtam (történet), és Bayek is kedvelhetőbb volt számomra, jobban tudtam azonosulnia a jellemével. Ez még változhat, Kassandra útja sem rossz, de az értelmetlen lootsivatag elszívja előle a levegőt.

Válasz erre

davkar9
#174 davkar9 [11344]
Azért rágtam most be nagyon Layláékra, mert a múltbéli zárójelenet tényleg jól sikerült, ami után kifejezetten idegesítő volt a keménykedése. Mindezt megfejelve azzal, hogy a dlc jelenkori szálának tényleg semmi jelentősége nem volt, ráadásul ezzel Kassandra kalandját is sikerült telibeszarni.

A Kass jelenet azért is tetszett, mert engem hangulatában egy kicsit a Revelations Ezio befejezésére emlékeztetett.

Válasz erre

Előzmény: subject17 2019.07.19. 12:22
subject17
#173 subject17 [6590]
Layla meg a kis csodacsapata undorító cringe. Tipikus esete annak, amikor egy olyan stílusban próbál valaki karaktert írni, amihez semmi köze (mint a filmes/sorozatos "hackerek"). Borzasztóan előadott "lazaság" meg "poénkodás", mintha egy negyven éves leülne tizenöt évesekkel beszélgetni, és azt hinné, hogy meg kell játszania magát ahhoz, hogy beilleszkedhessen.

Így, hogy az alapvetően amúgy sötét, nyomasztó és depresszív (még ha sokak által nem is túlzottan kedvelt) Desmond szál után ezt kaptuk, hát igen, én is azt mondom, hogy inkább mászkálok Abstergo alkalmazottként fps nézetben. Elég csak meghallgatni Brotherhoodból a "Desmond Miles" c. tracket, szerintem nagyon jól átadja az érzetét az akkori jelen szálnak.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2019.07.19. 09:46
davkar9
#172 davkar9 [11344]
Alapjáték atlantis befejezése miatt ennek nem sok értelme van. Kellett egy ending, ami nagyobbat szól az ac2 végénél. Nálam nem igazán sikerült, ez a retcon csak még több kérdést vet fel, leginkább ilyen "x bosszúálló miért ült a seggén y filmje alatt" típusúakat. Ott helyben bele kellett volna vágnia a staffot Layla fejébe. Bocs, túl sokat tudsz. Történelem titkos terelője és testőre, aki mindkét oldalon belenyúl, hogy meglegyen az egyensúly egy izgalmas karakter lenne. Layla 'assassins rulz' és 'ooh, magic' kétdimenziós "karaktere" nem az. Modern Kassandra újraírja/elmeséli a történelmet valóban adhatna egy lore magyarázatot AC1-től fölfele remasteredek-remakek-rebootoknak, de ezt a lehetőséget azzal az endinggel kihagyták.

Atlantis dlc elvileg Layla előléptetése lenne főfő karakterré, de amit, amennyit és leginkább ahogyan "halad" a jelenkori szál, fájdalmasan nyilvánvaló, hogy még annyi ötletük és irányuk sincs, mint ami eddig (világvége, Juno) volt. Akkor meg inkább hagyják a fenébe. Legyen csak egy abstergo videó a játék elején: "hahó, itt az éves AC adagod, hajrá!".

Válasz erre

Előzmény: ivanova36 2019.07.19. 04:22

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.