Fórum » Beszélgetés a játékokról
Dragon Age: The Veilguard
Tényleg "propaganda", törp gw után már tudtam, de most direkt nem csináltam senki más küldijét sem. Míg a többieké még pnr előtt is a indíthatók a kezdéstől nála automatikusan ugrik a they/themezős részhez, ráadásul a főtörténet lehető legalkalmatlanabb pontjain, kikerülhetetlen módon. Mindenesetre így csak alig 1 percet kell foglalkozni ezzel a szarral, ha valakit esetleg tényleg csak ő tartana vissza a vételtől...
Sejtettem, de fájó, hogy Erik/nekropolisz mennyire nem fontos a történet szempontjából. Jó karakter, elsőre érdekes, a MW körben még foglalkozom vele de utána gond nélkül ki fogom hagyni az újrából.
Az volt az érdekes, hogy így direkt "elrontva" igazából hvg-k nélkül is jól teljesíthető a játék. 3 frakció volt két csillagos, szerepek szerint küldtem mindenkit és így is csak két halálom volt, egyik sem az első körben. Minden lehetőséget megkaptam a befejezés választáskor, arra gyanakszom emiatt, hogy igazából csak az a bizonyos mellékküldetés számít.
Mondja ezt a full Mythal logós Veil Jumper elfem, nyilván nem dalish karaktert akarok játszani... Ráadásul ugyanez a szöveg van nem vallaslin tetkóknál is. Mintha az írók mellett néhány lore-ért felelős embernek is elfelejtettek volna fizetni. Szerintem az eredeti jelentése nincs is meg, ha tudnák valószínűleg kiszórták volna tevinteri és minden más "problémás" elemmel együtt.
VJ ment is a sor végére. Ffi2-t próbálom, amúgy is gyengébb az élmény vele. Átraktam a karaktert Crow-ra, 1-es válaszos jófiúnak elmegy.
Rogue tetszik, mondjuk úgy látom elsősorban ez is közelharcra lett kitalálva. Wari és rugó is színes effektes class lett, nem is értem mi szükség volt így a lomha mágusra.
Simán becserélném őket és minden kapcsolódó contentet egy 5 perces Hawke cameoért...
Wardent csináltam amúgy, igen, és az elképzelés city elf volt (kedvenc DAO végigjátszásom), szóval így elvileg nem köptek bele a levesembe.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Hacsak nincs valami konkrét elképzelés próbáld a wardent, szerintem az működik a legjobban a mindenféle race/class kombókkal. (Míg pl egy qunari mourn watch rogueot nehezen tudnék megmagyarázni.)
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Első Rookom egész jól is sikerült, szóval van is egy kis "canon" érzete. Inquisitiont is emiatt nehéz mindig újrakezdenem (a nagy üres területek keresztülbaktatásán kívül), mert a kedvenc végigjátszásom óta nem érzem úgy, mintha az igazi fő karakterrel játszanék.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Most az utolsó küldetés alatt azért meglepődtem, én nem is sejtettem. Vagy voltak árulkodó jelek? Na mind1. Nem tudom mennyi még a vége, mert ezer éve a végét csinálom. Csak mindig valami miatt ki kell lépnem. De egyszer megtudom mi történik. Szerintem egyáltalán nem rossz eddig ez a végjáték amúgy.
Veil Jumper és Crow lehet még esetleg aminél vannak extrák, bár azoknál csak Shadow Dragon szintre számítok, ami a "fő" Tevinter frakcióként, jelentős részben Tevinterben játszódó epizódhoz képest kissé csalódás volt. Főleg visszamenőleg a mostani wardennel, első körhöz viszonyítva nem érzem kevesebbnek a "kötődést" a pályához.
Amúgy ezt is sajnáltam - lehetett volna inkább kevesebb origin, de egy bekezdésnyi backstory text helyett rendes játszható formában.
Post-cred ending
SPOILER
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Ez a eh, pont jó állapot tényleg a lehető legrosszabb fogatókönyv, bioware marad, ea talán örül/rossz tanulságot von le. ME Next majd sok mindent eldönt. Új DA-re nem biztos, hogy szükség van.
SPOILER
És tényleg amúgy, valahogy jobban bosszant az, hogy nem egy teljes katasztrofális hígfos az egész. Rosszabb volt folyton csalódni, amikor kezdett izgalmassá válni valami, de a kiteljesedés helyett ellaposodás jött...
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Elsőre feloszlat+Solas lebeszélés, most chantry+megállítás importtal tolom, egyelőre látványos különbséget nem láttam. A jelek szerint elsősorban Lavellanra írták az inkvizítort, amihez (nem biztos) amúgy a szobros side quest a kulcs szóval végső soron Rook "dönt".
Összességében nekem újra DA2 (nyilván más körülmények és eredmény) érzésem van a játékkal kapcsolatban. Más, idegen, nem jó, de ha sikerül majd megtalálni a "canon" Rookot és döntéseket, akkor valamivel pozitívabb lesz a megítélése.
Ami "felépítés" ahhoz a befejezéshez van, az szimplán az, hogy karaktergeneráláskor kikattintod, hogy Solas romance volt, meg gondolom azt kell választani mellé, hogy meg akartad menteni önmagától.
Nekem nem Solas romance volt, így szimplán barátként sétált oda a jelenetbe Lavellan meggyőzni, és nyilván így nem tartott aztán vele, mint "veilguard" (heh, most jöttem csak rá, hogy igazából Solas a cím így is, hogy nem Dreadwolf lett ).
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
SPOILER
A steallar blade féle műanyag szexbábu a lónak a másik oldala... Létező jelenség a női karakterek "csúnyítása", de nem igazán értem, hogy a túróba nem fér bele Bel és Neve legalább egy objektív "szép"-be ha egy ME2 Miranda (láttuk mostanában?) pedig igen.
És igen, persze, nyilván egyszerűbb volt skipelniük és kínosan kerülniük mindent, ami végigjátszásonként változó lehetett volna...
Én amúgy már évekkel ezelőtt mondtam DAI után, hogy annyira megbonyolítják már saját maguknak, hogy én egyetlen DA részt tudnék már csak elképzelni, amibe aztán tényleg mindent bele is adnak, és lezárják a franchise-t. Hát... Tartom, hogy ezt kellett volna tenniük. :/
Másik, endgame spoiler
SPOILER
Meg hát, hogy is volt? I would treasure the chance to be wrong once again, my friend.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Rook nekem tetszik tematikusan, minden DA főhős az előző után takarít.
Az importok nekem is hiányoztak. Belegondoltam, hogy lehetett volna warden all-star: warden, awakening csapat, Alistair, Hawke testvér, Blackwall. Ugyanakkor ezek A-B-C variációit és különféle kombinációit figyelembe véve egyszerűbb volt új karaktereket behozni.
Ugyanakkor2 "Nevarrát" és "Rivaint" nyugodtan ki lehetett volna vágni a játékból mert sem a frakció sem pedig a kapcsolódó companion nem adott hozzá semmit a történethez és az így felszabaduló fejlesztést és időt ezekre a szaftos cameokra fordíthatták volna.
__________________
Amúgy az overall értékelésem annyi, hogy bosszantó nagyon ez a játék. Minden pozitív eleméből is csak az csapódik le, hogy "mennyivel jobb lehetett volna, ha az elejétől így terveznek". Így csak kapkodós, mindenbe belemarós.
Egy Inquisition után meg aztán főleg szembetűnő volt, hogy mennyire elnagyoltak még azok a pillanatok is, amiktől egy normális folytatás normális kivitelezése mellett abszolút magam alá kéne szarjak.
Utolsó küldetés előtti gyűlés a toronyban, és Rook mond két gyenge mondatot, és sem itt, sem utána a küldetés 90%-ában nem szól SEMMILYEN ZENE. Én nem tudom, mi történt - a zenére szánt teljes büdzséből megszerezték Hans Zimmert, aki az összegből megkomponálta a pályafutása egyik legfelejthetőbb fő témáját, aztán magára a játékra már nem maradt keret...? Pedig itt-ott amúgy voltak jó dallamok, főleg Arlathant felfedezve, de a cutscene-eket sose támogatta semmi erős aláfestés. De még csak generic aláfestés sem... :/
Ja és Rook teljesen kilóg ebből a sztoriból. Értem én, hogy a DA sorozat mindig új hőssel operál, de ennek az egésznek úgy lett volna értelme, ha az Inkvizitor marad a főhős. Ez már a kiindulóponttól egy nagy faszság volt, hogy nem ő maga indult el Varricék oldalán.
A default world state-ből eredő hangsúlyos cameok hiánya, korábbi nagy pillanatok semmissé tétele pedig kriminális.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
SPOILER
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Többinél az furcsa, hogy SPOILER
Waifuk: ez max csak az első körben "valós", azzal kezdem aki nekem "tetszik". Újráknál már csak ugyanolyan rp elem mint a faj vagy a class. Még csak nem is a lányokra korlátozódik, pl DAI-ban a "Cullen a főszereplő" (mindhárom DA főhőshöz volt kapcsolata) trilógia végigjátszásom volt az egyik kedvencem.
Veilguard hölgyfelhozatala amúgy külső szempontjából talán a legváltozatosabb és legjobb(?) a bioware cinematic dating sim korszakából (ME+).
"Virtuális barátnő" téma: irl valós vonzalomként nálam nem játszott soha ez a dolog videojátékok esetében, szóval lehet, hogy nem számít a véleményem. De nekem tényleg pont az tűnt fel, hogy fogalmam nincs, valós személyről mintázták-e Neve arcát, de ha igen, akkor nagyon szép nőről lehet szó.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Peace: Még Isabela sem? Bár ha Stellar Blade a mérce a "vonzónak" akkor már mindent értek...
SPOILER
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Maga románc valóban elég gyenge de hát ez passzol is az amúgy is erőtlenebb társakhoz. Minimális preferencia van elhintve néhányuknál, de ugye a playersexual baromság miatt mindenkinek ugyanazt a szenvedély- és mindenmentes alapcsomagot kell kapnia.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Emmerich szál vége csúcs!!! Összességében az ő története érdekelt talán a legjobban (már csak hivatalból is, mert ugye Mourn Watch rulz!) és ez lett a legütősebb végül a zárással.
Ami eddig elszomorít, az a románc. Mivel az összes női karakter visszataszítóan néz ki a játékban, ezért Bellara lett a választott. Az ő arca talán az egyedüli, ami nem taszított. Már ezer éve párkapcsolatban vagyunk, de konkrétan se egy csók nem csattant el, se semmi más. Ez így eléggé lehangoló, ha végig így marad.
Egyrészről picit zavar, hogy ennyire nyomatva van a ranged egy warriornál is, másrészről iszonyat fun tömegeket lemészárolni így, még mielőtt a kardot meg kellett volna lendíteni.
Szerk.: Másik kedvencem a Champion spec. egyik traitje, ahol unblockable ellen is véd a parry. Iszonyat cheat volt így több bossfight is már. (Mondjuk nem szégyellem, mert egyébként a színtévesztésemmel nagyon nehéz megállapítani, hogy mikor jön unblockable.)
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Grafika műanyag érzése ide vagy oda, bitang jól néz ki a szakáll! Próbáltam volna más hangot is, de a ffi1 tökéletes. Rányomtam a lower pitchre, törpnek (qunarinak is?) elég jól áll a módosítás és kicsit valóban máshogy hangzik, persze lehet csak illúzió. 3-as, komolyabb válaszokat nyomogatom, karakter hangulat így adja. Yt vagy reddit commenteken láttam, én is "tapasztalom"(?) de mintha újra DA2 féle többségi válaszok határoznák meg Rook "alapszemélyiségét"->a nem választott válaszok általános hangnemét.
Warden és törp válaszlehetőségeim is voltak, több, mint a ember mágus shadow dragonnal. Warden origin eddig magasan vezet, hajlok afelé, hogy ez a "canon", történetbe talán a legjobban illeszkedik. Race/class roleplay kombókkal is ez a legrugalmasabb.
Főleg a főszálra feküdtem rá (A-B eset előtt szántam időt a másikra), pacing így valamivel jobb. Felfedezgetésre is hatékonyabb már teljes létszámmal nekivágni.
Trasht direkt hanyagoltam mondván a küldijével jön be a pronounozás. Tanulságos. Az a bizonyos frakcióhoz tartozó nagy esemény (legyen act2) elléptette a küldijét (gondolom mindenki másét és hasonló meg nem kezdett faction questeket is) és egy levélben kaptam összefoglalót. Act2t követően lezajlik pár komoly beszélgetés, hangulat is egészen más. Namost elég nevetségesen fest, hogy a főszál folytatásához a Neve-t basztató lányruhás beszélgetésén kell megkerülhetetlenül átvergődni...
És ja, kimondottan én sem farmolom, csak olyan szempontból, hogy néha egy-egy side questre ez alapján válogattam csapatot.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Hardened csak az 5/7 társ beszervezése utáni A-B döntésnél fordul elő, csakis annál az érintett két karakternél. Valószínűleg ez is maradék a sokadik project reboot valamelyik szakaszából. A társak küldijét záró döntések érzésre hasonló "jó-rossz" felosztást kaptak, de csak különféle páncélt oldanak fel. Egyiküknél van életre szóló változás, de azt se éreztem komolynak. Hardened mellett ugyanúgy elérhető a hvg státusz, viszont más tempóban és kizárólag a "rossz" lezárást kapod.
Most próbálom még boostolni a bondot, hátha van erre egy plusz mechanika, ami triggerel valami spec. beszélgetést. Így is 8-as végefele van, és szerintem pont olyan main quest jön, ami sokat fog dobni rajta - meglátjuk.
Elég betegnek érzem magam, szóval szerintem délutáni meeting után el is lépek csúszóra, aztán folytatom, majd írok, hogy mi a tapasztalat.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Szerintem nem. Véget ért Neve-el a küldetéssorozata és nem kapta meg sajna.
De vajon az approval, mint olyan, egyáltalán létezik még játékmeneti hatásként? Vagy csak kvázi tájékoztatásképp, meg Telltale-féle kamu következmény érzetként van ez ott?
Mert amúgy minden párbeszéd úgy érződik, hogy nulla változót hordoz magában, a társakkal civakodni, egyet-nem-érteni, ne adja ég rivalizálni körülbelül lehetetlen. Közeledek szerintem a végéhez, personal questek egyet kivéve kész vannak*, mindez alatt nem viccelek, EGYETLEN alkalommal sikerült olyat mondjak, amire disapproval jött. Minden egyéb ilyen prompt megadott pontokon volt csak, ahol either/or lehetőségek kapcsán muszáj az egyikre menni, aztán az alapján elosztja, hogy melyik csapattárs erről hogy vélekedik.
*Lehet, hogy mindegyik kész van. Egy ponton ugye két karakter közül az egyik "hardened" státuszú lesz, fogalmam nincs, hogy ilyenkor még elérhető-e a hero of the veilguard is mellé, vagy ez ilyenkor adott végigjátszásra kizáró ok a karakternek.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Már ha az, akire gondolok. Amúgy lenyomtam fightot is, hogy megnézzem, más-e valamiben a kimenet, és sokkal könnyebb volt, mint a 40-es boss a másik questline végén.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Trash megkapta a legjobb és talán egyetlen nagy cameot, minimum a wardeneknél is simán el tudtam volna képzelni valaki/k hasonlót. X karakter helyzetébe belegondolva volt egy nagy revelációm is valaki mással kapcsolatban. Fel is hypeoltam magam mondván, hogy az ő korábbi sorsa nem olyan kérdőjeles aztán még neki se szorítottak helyet... Lehet valami naplóbejegyzésben vagy mementoban.
Hangulatában és a befejezéssel pontosan ezt vártam anno a ME3-tól, de a jó részei közötti időhúzó tartalom (live service maradékok, 3 mondatos quest start ami egy levél is lehetne, funkciótlan pálya felfedezések, stb) valami botrányos.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Új előzetesben kapott dátumot a Mandragora
- 2. Újabb pixel art nyomozás vár a Kathy Rain 2: Soothsayerben
- 3. Horizon Zero Dawn Remaster teszt – Kellett ez nekünk?
- 4. Immár tényleg készül a The Witcher 4
- 5. Egyszerre 2D-s és 3D-s lövölde, megjelent az ingyenes Strinova
Legfrissebb fórumtémák
- 13:30
- S.T.A.L.K.E.R. 2 [37]
- 18:33
- Erre számíthatnak a Frostpunk 2 rajongói 2025-ben [hozzászólások] [2]
- 16:06
- Helyzetjelentés [157284]
- 13:23
- Sorozatok [10854]
- 23:14
- Új gép és bővítés - tippek és tanácsok [15055]
- 11:08
- GG - GameGuess játék [819]
- 17:55
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43939]
- 13:22
- Immár tényleg készül a The Witcher 4 [hozzászólások] [10]
- 02:07
- Szét*** az ideg [5152]
- 21:55
- Dragon Age: The Veilguard [205]