Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Resident Evil 2 teszt – minden idők talán legjobb remake-je? [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Resident Evil 2 teszt – minden idők talán legjobb remake-je?
A Capcom egyik legsikeresebb túlélőhorror-játékának felújítása teljesen lenyűgözött minket.

Resident Evil 2 (2019)

Resident Evil 2 (2019)
A legutóbbi Resident Evil 2 (2019) cikkek, hírek
3532 levél
Válasz 19.02.05. 14:37 #5
gregmerch
Nálam kicsit az elfogultság is belejátszott, de igyekeztem a lehető legobjektívebb maradni. Ha nagyon szőrözni akartam volna, akkor azt írhattam volna, hogy nem tetszik az, hogy a tükrökben nincs tükörkép, se páralecsapódás, vagy, hogy fura, ahogy a két főszereplő rendszeresen nyögdécsel (khm, ez mégsem az a stílus, khm) stb.. A mozgással nincs bajom. Egy zombi, az zombi, nekem átjön a nyűglődése. Aki meg óvatosan mozogva igyekszik túlélni, és azt se tudja, milyen rettenet vár rá a következő sarkon, az szerintem kb. pont így mozog, ahogy Leon és Claire. Akkor már inkább az zavar, hogy nem tudnak rendesen iszkolni, még akkor se, ha tényleg az életük múlik rajta... A Sityi által is említett adaptív nehézség miatt eleinte én pl. simán mentem előre, fel se vettem egy csomó mindent, mert vagy nem volt helyem, vagy nem kellett - gondoltam én. Aztán később, az alagsor után kezdett nagyon fogyni a skúló, és sokkal inkább előtérbe került az "el innen, amilyen gyorsan és messze csak lehet" irányelv.

Nekem az eredeti AitD volt az első találkozásom a stílussal (tudom, az teremtette meg azt részben, de én akkor is játszottam vele, amikor még újdonság volt), amit nagyon szerettem! A 2. részt kicsit kevésbé, majd a 3.-at ismét nagyon! Utána a RE volt az első hasonló játék (amelyet sokan a mai napig a survival horror zsáner első képviselőjének tartanak tekintve, hogy az AitD trilógiát még "ambient survival horror"-ként aposztrofálták a készítők az Infogrames-nél. Mivel nem volt akkor még konzolom, sőt, egy pár évig PC-m se, a RE2 volt az első igazi horror élmény az AitD után. Nekem, nekünk akkor az akkorát ütött, mint Muhammad Ali. Most ezt a mai technikai feltételekre totál jól átszabva, a mai játékok és játékosok elvárásait a lehető legjobban kiszolgáló formában tálalva iszonyat jó és hátborzongatóan libabőrös, nosztalgikus érzés! Ennyi szubjektivitás pedig szerintem belefér még egy egyszeri teszter véleményébe is ... Megértem, hogy mai szemmel van szebb, jobb, ütősebb, csak nem az én korosztályomnak, vagy azoknak, akik anno szintén játszottak az eredetivel. De ha minden szubjektív véleményt félreteszek, akkor is csak azt tudom mondani és leírni, hogy ha minden beharangozott és agyon hájpolt remake csak negyed ennyire sikerülne jól, akkor egy szavunk s lehetne .
Asus ROG G703GX (i9-8950HK, 32GB DDR4/2666, RTX 2080 8GB GDDR6); Asus ROG Strix GL12CX (i9-9900K, 32GB DDR4/3200, RTX 2080 Ti 11GB GDDR6); PS4 Pro, X1X, Switch; 6.&7. gen; Andr, iOS
3547 levél
Válasz 19.02.05. 14:16 #4
Raistlin666
Nem tudom biztosan megfogalmazni a nyűgömet. Az idei GOW és Póki után valahogy kellemetlen volt ránézni ahogy ebben a környezetben ezzel a kissé esetlen mozgással kell kavarognom a sötétben.

Tudom más kategória, de például az Outcast remake is azzal verte ki a biztosítékot, hogy sikeresen elcseszték a karakter mozgását az amúgy csodásan feltuningolt környezetben. Inkább lenne randább de ne lenne ilyen rettenet a mozgás.

Szóval valahogy nem jön át...de ahogy írtam is hogy értem a sikerét, remélem sikeres is lesz és még több frankó felújítást kapunk! PS2 címből vagy 10 kapásból vevős lenne ezzel a minőséggel!
1271 levél
Válasz 19.02.05. 13:10 #3
Sityi
Dinamikus nehézség van, a feszültség fenntartása miatt. Van zombi, ami egy fejlövéstől padlót fog és van, amelyik háromtól se - minden attól függ, hogy állsz a lőszerekkel és a gyógycuccokkal. Plusz ugyebár a játék a túlélésről szól: nem kell minden zombit lepuffantani.
A grafika miben gyenge amúgy? A statikus környezet más játékban is bőven ott van, kevés az, ahol teljesen dinamikus a környezet - ezért ekézni én nem látom különösebben indokoltnak. A fény-árnyék hatásokat remekül kidolgozták, amire szerintem remekül rájátszik a színhőmérséklet dinamikus változtatása (kivilágított helységekben melegre vált, a sötét folyosókon (amikor gyakorlatilag csak a zseblámpánk van) meg hidegre. Oké, a tükröződések lehetnének jobbak is, de az összképet nézve szerintem meglehetősen gusztusos lett (ha szabad ezzel az idétlen poénnal élnem...).
3547 levél
Válasz 19.02.04. 20:28 #2
Raistlin666
Tudom a béna ellenzőket gyarapítom, de nekem ez elég gyenge grafikailag és játékmenetileg. Úgy értem hogy persze vágom mennyire nagy szó ez egy régi motorosnak. Illetve tudom mióta sírnak is miatta hogy legyen. Sőt a Resi 1 Remake GC-n le is lett tolva úgyhogy nem az "antihorrorista/antiremakeista" szól most.

DE nekem igenis béna 2019-ban ez a statikus környezet! Egy nyamvadt lámpabúra/villanykörte nem törik. Sima PS4-en az egész grafikai összhang elég kiábrándító valahogy.
A karakter mozgása rettenet lassú. Még a "vagy lövök vagy mozgok" választható opciónak maradhatott volna a teljes örömhöz.
A fegyvereknek nincs normális sebzése. Ó persze f*sza ez a sebzés a zombik testén, de a fejlövés miért szelektált? Inkább lenne tényleg kevés lőszer, de akkor ha valakit fejbe trafálok az nem csalinkázzon már tovább felém!

Nekem a fél órás demóból 20 perc bőven elég is volt. Tudom ilyen gúnyos kifigurázás manapság, de ez nálam "majd PS+-ban ingyen" kategória lett.

DE azokat is maximálisan értem, akik ezeket nem veszik nagy dolognak és ezerrel tolják. Nekem a Resi2 csak egy játék a sok közül. De ilyen minőségben egy MGS1 vagy Killzone1 remake (akármennyi meghagyott elavult marhasággal) instant vétel lenne teljes áron is!
22222 levél
Válasz 19.02.04. 19:17 #1
Peace
Nem voltam nagy rajongója a sorozatnak, de a Resi 1 remake-et és a Zero-t végigvittem pár éve. Mindkettő tetszett, de a Zero különösen!!! Lehet adnom kellene egy esélyt, hátha ez is tetszene.....az a baj, hogy rosszul viselem a horrort, rosszak az idegeim. Alien Isolation-ben is leesett valami gerenda, halálra rémültem és ki is léptem gyorsan.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.