25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Baldur's Gate III

Aribeth
#1248 Aribeth [2510]
Nemrég tudatosult bennem valami az egyik baráti körömmel beszélgetve. Régen, a Mass Effect idején egyszerűen nem értettem a Bioware közzétett statisztikáit: hiába volt zseniálisan jó a női Shepard, a játékosok túlnyomó része a férfi verziót választotta. Ott gondolkodtam, hogy tényleg ennyire kevés embert érdekelnek a női főhősök, ha amúgy van választási lehetőség a két nem között? Meg ennyire kevés lenne a női játékos? (Mert szerintem kiegyenlítik egymást a nőként férfi karaktert, férfiként nőt választó emberek.)

Azóta viszont rájöttem, hogy nagyon magas azoknak az egyébként (nagyrészt) hetero nőknek a száma, akiket a meleg kapcsolatok villanyoznak fel, és a szerepjátékokban a férfi karaktereikkel a férfi társakat választják. Ők teljesen odavannak Astarionért, valamint Gale és Halsin is igen népszerűek.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.12.08. 22:55
Aribeth
#1247 Aribeth [2510]
És Timothée Chalamalabingbong adta át a díjat!

Egyrészt gratula nekik, mert bár nekem nem annyira jött be, objektíven nézve is hatalmas eredmény ez a játék, ilyen szempontból megérdemelték.

Másrészt meg nem volt olyan rég, amikor a CDPR volt olyan becsben tartva a játékosi körökben, mint a Larian most: ó, ők tényleg rendesek, csak a játékosok érdekeit tartják szem előtt, és szívvel-lélekkel készítik a termékeiket, aztán láttuk, mi lett ebből.

És mindenki elnézi nekik, hogy egy befejezetlen, megvágott játékot adtak ki, aminek a bugjait azóta is patchekkel hegesztik (az Act 3 narratív dizájnját csak hatalmas írói és pályaszerkesztési bravúrokkal tudnák kijavítani, ami esélytelen, ezért inkább csak a gamebreaking bugokra és az epilógusokra koncentrálnak), aminek csak az első egyharmadát, felét csiszolták fényesre még az EA idején, az egészet leöntötték egy überwoke mázzal, és íme, itt is van az aktuális közszellemhez igazodó minden idők legjobb játéka.

Nagyon ügyesen csinálták, meg kell hagyni, de innen lehet nagyot bukni. Én drukkolok nekik, mert a Larian egy olyan cég, amit egyelőre nem a részvényesek rángatnak ide-oda, tehetségesek és egyelőre lelkesek is. Ne higgyék el, hogy ők tojták a spanyolviaszt, szerezzenek be jobb írókat (úgyis balhé van a Disco Elysium háza táján, felszabadult pár kiváló szakember), és akkor részemről rendben lesznek.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.12.08. 21:09
gothmog
#1246 gothmog [4969]
Szerintem "Raphael hangja" a legzseniálisabb alakítás a játékban. Csak ugye ő nem csapattárs npc.

A társaink hangjai mind telitalálatok Gale-től békanőn át Wyllig. Igazából bármelyiküket jelölhették volna, de Neil a legextravagánsabb, külön legtöbbet szereplő közülük, plusz Astarion is népszerű, így ő volt az "ésszerű döntés".
Egyébként gonosz DU mellett Astarion végtelen cinikus és aljas megjegyzései ütnek. És tényleg zseniálisan tolja a fickó hozzá (pont annyira túlzón színpadiasan, ami még pont illik) a hanglejtést.

Bár nálam akkor is Raphael hangja nyert

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.12.08. 22:55
MattMatthew
#1245 MattMatthew [11693]
Mondjuk kicsit sem meglepő a győzelmük mint legjobb játék.

Neil... mondjuk vele kapcsolatban ambivalens érzéseim vannak. Mármint egyrészt cseszettjól alakít egy sérült karaktert... és kb a megnyilvánulásaiból azt érzem, hogy otthonról hozott mintával dolgozott. Viszont valahol olyan fura, hogy egy defektes karakter van istenítve.
Másrészt meg meg lett lovagolva a "lmbtq+ thirst trap" vonal a karakterrel. Nem akarok rosszindulatú lenni, hogy ez mennyire volt mesterkélt, de Devora vagy Jennifer is volt ilyen jó, vagy jobb, csak ők nem áldozatként voltak keresztre feszítve a narratívában mint meg nem értett nemi/irányultsági kissebbség.
Szóval nála azt érzem kicsit, hogy ez a karakter a jelenlegi közhangulatot meglovagolandó (no pun intended) készült a díjak bezsákolására.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.12.08. 21:09
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1244 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Sven "győzelmi" beszédje is azt a hozzáállást tükrözi, ami a stúdióra jellemző, és a közösségépítésükre. Ez látszik a többieken is, akik vele tartottak. Abszolút megérdemelten nyert.

Neil Newbonon pedig annyira látszik, hogy teljesen váratlanul érte ez a "rivaldafény", és ő is pont olyan szerényen éli ezt meg, mint Sven.

Válasz erre

Avsk
#1243 Avsk []
Köszi.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.12.07. 15:42
davkar9
#1242 davkar9 [11350]
Mielőtt felveszed nyomj arra a karira protection from evil and good-t. Scrollról, de Shadowheartnál biztosan megvan. Szárnyak egy körben ikonja van a spellnek. Vagy turn based modeban rakd rá valakire aztán gyorsan söpörd át a csapatot az ajtón és utána egyből vedd is le.

Válasz erre

Előzmény: Avsk 2023.12.06. 20:59
Avsk
#1241 Avsk []
Arct 1-nél a banyánál van az a faajtó, amivel ilyen tudatmódositott maszkal lehet átmenni. Ha be lett valamelyikünk folyásolva, akkor, hogy lehet a maszkot leszedni róla a csatában?

Válasz erre

gothmog
#1240 gothmog [4969]
A DU-mhoz képest ez egy nyüzüge, nyálas kis b*zi

(Amúgy jó! Köszi a linket!)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.12.05. 15:58
Peace
#1239 Peace [27978]

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.12.05. 15:58
MattMatthew
#1238 MattMatthew [11693]
American Psycho in Baldur's Gate 3

Man literally too angry to die

Válasz erre

davkar9
#1237 davkar9 [11350]
Hmm, kiütéssel nekem nem hozta át Mintharát. Grove party előtt a goblinoktól kijövet nyomtam egy LR-t, hogy túlessek a guardian bemutatkozón. Kiütött ellenfelek általában LR után mozdulnak, nem tudom ez befolyásolta e. Underdark felől mentem, de a templom helyett a zhent búvóhely bejáratot használtam, lehet ez is számít. Talán a "kiürített" gobbo tábor nem tudott így frissülni? Halsint is a vezetők megölése után szabadítottam és mivel a távozása korábban tisztán gyilkoláshoz kötődött az is elképzelhető, hogy a küldi lezárása "megölte".

Plusz ez most éppen DU (light urge Geraltd), és
SPOILER
Ketherickel van egy rövid beszélgetés moonrisba érkezéskor, lehet ez is felülírta a nem normális Minthara átvitelt.

Válasz erre

davkar9
#1236 davkar9 [11350]
Teljesen jogos. Én mondjuk ezért inkább a biowaret "okolnám", mégis csak ők kezdték el ezt a "cinematic dating-sim" trendet/műfajt a Mass Effecttel. BG3 playersexuality "kellett" a dnd "szabadság" miatt és azért sokkal jobb ez mint ami a DA2-ben volt, de én is jobban örülnék fix karaktereknek (/teljesen kidolgozott románccal). Ezt valamelyest össze lehetne hozni egy default sexuality gombbal amit nyilván soha nem fognak meglépni, hiába pl az új custom játékmód. Ettől függetlenül azért vannak nyomok, hogy ki minek készült. Pl animációk alapján Karla a3 érezhetően nővel íródott, ffivel így egy éjszakára urológus classra vált....

Komolyságot szintén adom. Világvége, timer indul... nem akarunk beugrani a cirkuszba? Dráma kinyírása szintén. Shadowheart, mert unalmas vagyok
SPOILER
bejelentés óta szeretem, ő van kinézve, teljes játék románc adja is valamennyire. Shar elutasítva, szüleit kéne megmenteni. Érzelmi roncs elvileg, de itt vagyok, támogatom. "Heló, toljunk egy incest orgiát a kupiban, tihihi, hozd a medvét is!"

Persze, mindent a játékos indít, de abszolút (heh) nem értem ez is mit keres a játékban (főleg ezen a ponton).

A technikai fantasztikussága miatt imádom. Svédasztal ez a játék és mivel már tudom hogyan kerüljem azt amit nem szeretek/nem jó és hogyan tegyek csak olyat a tányérra amit szeretek belőle (+olyan újat ami illik a már meglévőhöz) ezért minden újabb kör frissnek hat. Plusz mindezt ~30 órába belesűrítve 100+ helyett szintén elég kellemes. Tervezési részek szoktak elhúzódni és játékon belül is megállok olykor hosszabb időre gyorsan fejben végigpörgetni, hogy kell e igazából xy küldi/személy az éppen aktuális történethez.

JIB: pofátlan fanservice elég sok elemében, de azért lenyűgöző, hogy itt is milyen részletekre figyeltek egy-két variációban (pl gith tojás). Végigpörgettem a mentéseimet, de én elégedett voltam (és vagyok) az alap befejezésekkel is. Egyedül a Karlás körön ~javított ez az epilógus, Mad Max Gale!

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2023.12.02. 10:50
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1235 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Az új epilógus miatt nekem a Wyll/Karlach jelenet Avernusban már nem töltött be.

Most hirtelen felindulásból indítottam egy Tav folk hero duergar Oath of Vengeance paladint, akiből lehet, hogy Oathbreaker-t csinálok, mert ahogy utána néztem, akkor egy egyedi táborlakót fogsz kapni.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.12.02. 13:02
gothmog
#1234 gothmog [4969]
Szerintem, ami zseniális a játékban (ide értve az interakciók/karakterek/párbeszédek egy jó részét is), az nálam bőven tudta feledtetni a nemszetetem dolgokat (melyek egy részéről magam is zsörtölődtem itt a topikban időnként).

Egyébként indíts gobosz DU-t, és aki nem tetszik, azt egyszerűen megölöd vagy szarrá alázod A játék olykor még direktbe is ad lehetőséget erre, ha DU-val vagy
Én a mostani játékom alatt találkoztam pár olyan lehetőséggel, hogy hangosan röhögtem kárörvendve a gép előtt.

Más... Epilógus: kipörgettem a Tavommal, látszik, hogy volt benne meló (kisebb döntésekre is igyekeztek kitérni), de nem adott igazából többet (érzelmileg) az eredeti befekezésnél. Igaz, ott a Wyll/Karlach/ Illithid Tav trió alászáll az Avernusba outró jelenet az utóbbi évek egyik leginkább badass, legütősebb, legkielégítőbb zárása volt nálam. Ezt az esti partizós/beszélgetős zárás megközelíteni sem tudta.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2023.12.02. 10:50
MattMatthew
#1233 MattMatthew [11693]
Ezt... ellenőriznem kell. A tudomány érdekében.

Egyébként, bár nem látom olyan borúsan a helyzetet, de részben egyetértek. A szokásokkal ellentétben nem szitokszóként értem ezt, de hangulatilag idézi a korai marvel filmeket. Van benne komoly érzelmi és szellemi munka, de ugyanakkor egy vidám családépítgetés vegyül akcióval. Nincs az a tisztán dráma, vagy krimi hangulata. Wailing death keresgélés közben ne pattanjon táncra a csapattárs, stb.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2023.12.02. 11:14
Aribeth
#1232 Aribeth [2510]
Lol.
De lefogadom, hogy a női (bocsánat, ez kirekesztő, szóval még egyszer: body type 1) mellek meg úgy állnak ellen minden mozgási behatásnak, mintha szilikonból lennének odatapasztva a karakter mellkasához.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.12.02. 11:03
MattMatthew
#1231 MattMatthew [11693]
A komolytalanság és mélységnélküliség margójára itt az új jiggle physics update...

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2023.12.02. 10:50
Aribeth
#1230 Aribeth [2510]
JIB-vel az elmúlt hetekben már átbeszéltük a bennem gyűlő ellenérzéseket, de akkor ide is beállok rázni a pofonfát :
A BG3 technikai szempontból fantasztikus: az interakciók száma, az elágazó küldetések és döntések bonyolult hálója, a harcrendszer kreativitása mind előremutató, az iparágnak leckét feladó pozitívumai a játéknak.

De istenem, ami a sztorit és a párbeszédek minőségét illeti, én megálltam az Act 3 utolsó harmada fele, és sem befejezni nincs kedvem, sem egy Tavot indítani (pedig tudom, hogy ő éri meg a legjobban), mert annyira úgy érzem, mintha egy nagy rakás vegán, pánszexuális, genderfluid, terminally online tumblr és twitter függő szedte volna ki a fiókból a 19 éves korában a livejournalnak írt vicceskedő és szexi fanfictionjeit, hogy a hasonszőrű játékosok elvárásainak megfeleljenek. Lásd, most is az az egyik legfontosabb frissítés az epilógus mellett, hogy kellő mennyiségű romantikázó animáció bekerüljön a játékba, tisztára, mintha a Sims 4 patch jegyzeteit olvastam volna.

Persze, vannak jó jelenetek és kicsit mélyebb küldetések (Ethel, Ketheric, társak sztorijai), meg remekül elszórakoztam több interakción (az a drow prostituált fickó BG-ben, azt vagy húsz percen át visszatöltöttem, hogy az összes párbeszédopciót átküldhessem a barátaimnak, akikkel sírva röhögtünk), meg a társak színesek és szerethetőek, de annyira… gyerekesnek és felületesnek érzem összességében.

(És nem azzal van a gond, hogy a világa eleve ilyen, a DnD film is laza volt, de szerintem jobban pengette az érzelmi húrokat.)

Plusz az is szívfájdalmam, hogy 20 évvel ezelőtt rengeteg időt töltöttem a Forgotten Realms világában (BG, NWN, regények), valamennyire még emlékszem a lore-ra, de nem gondolom, hogy a játék jól adagolná azt akár az új játékosoknak, akár az újrakezdőknek.

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1229 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Nem volt rossz ez az epilógus, de számomra olyan hatást keltett, hogy csak a panaszok miatt készült el.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.11.30. 23:51
davkar9
#1228 davkar9 [11350]
Ezen nem működött. Érthető, korábbi verzió aminél még a kiütés=halott jelentett, act2 átlépés pedig enek megfelelően haladt.

Jó döntésnél úgyis igazából Arabella és Dammon cuccai (+Karla románc) számít szóval csak ezek miatt érdemes ezzel trükközni. Amúgy ha Minty kell tessék csak szépen vállalni a rossz döntéseket! (vagy még ott a grove skip ami jó kis rp adalék )

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.11.30. 22:50
davkar9
#1227 davkar9 [11350]
Ejj de fancervices lett ez az epilógus. Cast dnd játékát is pótolni kéne valamikor ha már bevették a "canonba".
Boss utolsó mentése működik, lehet átnézem majd akkor a többi végigjátszást is egy-egy újabb újrázás között. Felfedezős kör mentése nagyjából stimmel, bár van egy két dolog amire vagy én vagy a játék emlékszik rosszul.

MM: passz, nem tudom mikor jöhet a vagy-vagy helyzet, gondolom LR alatt, amit meg ki lehet tolni. Az se biztos, hogy vagy-vagy, lehet van rá egy 30-as dc amivel mindkettő megtartható, elvégre az a múltkori csak datamine volt. Halsin küldi teljesíthető első Moonrise látogatás előtt, hiszen onnan nem kell semmi, a lezárás (x megölése) pedig minden verzióban megtörténik. De úgy sejtem, ha Halsint rakod ki a csapatból akkor nullázódik a küldije.

Válasz erre

MattMatthew
#1226 MattMatthew [11693]
Nem működik, ha letudod az Act 2 Halsin questet és utána mész Moonrise-ba? Vagy az előbbi már léptet a világon és a MR bukó?

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.11.30. 22:50
davkar9
#1225 davkar9 [11350]
Meh, puhányság... Állítólag ebben a felállásban jön elő a múltkor linkelt Halsinos konfrontáció, de hát baszhatja a medveúr, drow mommy lesz választva akkor jó oldalon is. Halsin act2 küldi nem ér annyit önmagában.

Vicces amúgy, ezzel a mostani clericemmel pont kiütöttem Mintharát, megnézem majd az egyik act2 mentésemből, hogy felbukkan e már így is.

Szakáll bugos maradt.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.11.30. 21:20
MattMatthew
#1224 MattMatthew [11693]
De akkor kimarad a... khm... szóval nem lehet... mármint a tábori ünneplés... izé!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.11.30. 21:20
gothmog
#1223 gothmog [4969]
Így nem kötelező mellé állni a táborügyben/druidaligetben.

Ó, ifjú padavan... még nem ízlelted meg a sötét oldal zamatát...
(Én legalja szemét DU-t játszom most, és végtelen elégedettséggel töltött el a kihalt druidaligetben hullákat fosztogató szorgos kis goblinok látványa.)

Bár egyelőre a kedvencem az volt, amikor - nagyon-nagyon mérsékelt spoiler, igazából nem is az - SPOILER
Act2-be a Mountain Passon átérve már várt rám egy goblin, aki elvezetett a többiekhez, akikkel meg, a dridert hívva rögtön el is mentünk Moonrise towerbe. Na, volt ott a várakozó csoportban egy hiéna, akivel az egyik goblin gonosz tréfát űzött: egy csontot túldobott a fénykörön, majd közölte a hiénával, hogy jófiú, eredj, hozd vissza! Hiéna eltűnik, rémhangok, félelemből vonyítás, csámcsogás, hiéna nem jön vissza persze. Goblin elégedetten vigyorog, mire odamegyek a DU-val, és miután szóba elegyedtem vele, felkaptam egy csontot, túldobtam a fénykörön, és közöltem vele, hogy jófiú, eredj, hozd vissza! A goblin rettegve visszakérdezett, hogy ugye csak viccelek? De a DU-m nem ismer tréfát, ha gyilkolásról van szó! Kis goblin barátunkra hamar lecsapott a karma... Ketheric egyébként közölte is velem, mikor meglátott a tróntermes jelenetnél, hogy csodálkozik a visszatérésemen (igen, itt kezd igazán érdekes lenni a DU története - kár, hogy az előző végigjátszás itt-ott olvasható üzeneteiből/jegyzeteiből nagyjából már kitaláltam az egészet, így nem ért ez meglepetésként), és nagyon reméli, hogy ezúttal fogok tudni viselkedni, és mélyen magamba rejtem a gyomorforgató, szadista énem... A kis naiv... Ja, miután a toronyban széttépettem a gnollokkal az őket tadpole-power útján idomítani próbáló szerencsétlen absolute hívőt, azt hittem, hogy a gnollok nekem fognak ugrani, vicsorogtak is, már vártam az újabb csatát, mire az egyik gnoll felismerte a szagomat, és boldogan csaholva közölte, hogy visszatért a gyilkolós mester Egyből zöld körvonalas spanok lettek... Szóval vannak jópofa apróságok gonosz DU vonalon is. Nem is írtam le az összeset a toronyból, hogy maradjon is, esetleg, a jövőre nézve

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.11.30. 21:20
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1222 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
davkar9

"Minthara will still appear at Moonrise Towers if she was knocked out in Act I." Így nem kötelező mellé állni a táborügyben/druidaligetben.

Válasz erre

davkar9
#1221 davkar9 [11350]
Direkt van mentésem az utolsó ütésnél mindenkivel, ha azokkal is működik remek, ha nem max csak a felfedezős karival tolom le újra. "Gyorsabb" egy tiszta végigjátszást tolni.

Hét elején fejeztem be egy Liz-es Tavot, egy nem tervezett erdei pónis (Melikki?) half-welf clericcel. Kényszerből lett ez a kari, mert patch4 óta bugosak voltak a szakállak - úgy néznek ki mintha filctollal rajzolták oda - szóval remek hír az epilógus, de ennek a (remélhetőleg) javítása jelenleg nagyobb hype.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.11.30. 18:39
gothmog
#1220 gothmog [4969]
Kint az új patch, benne vadiúj, extra részletes és mindenféle jót ígérő epilógus moddal, ami elérhető valamennyi korábbi karaktered/végigjátszásod számára is, feltéve, hogy van mentésed az utolsó harc előttről...

Meg egy rakás egyéb dolog, de ez vszg. a "highlight" része a patchnek. Steamen több mint 26Gb-ot tölt le, úgyhogy combos lesz

[Na, davkar9 fárasztó részletességgel végignézheti most majd az összes korábbi végigjátszása eredményeit, csak a régi mentések kellenek, meg persze orrvérzésig nyomni az utolsó csatát minden egyes karakterrel ]

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

jawsika
#1219 jawsika [3962]
Ma toltam egy picit.
SPOILER
Visszajött Ethel, bevallom nem számítottam így erre, de bejött. Kicsit mászkáltam meg felfedeztem, meg a torony tetején megöltem azt a csicska hosszú nevű mágust. Nagyon tömött ez a város, nem annyira látom át és a kamera se segít, nem tudok rendesen körülnézni. Mindegy, a térképet figyelem.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

xyzw
#1218 xyzw [755]
Na, én is végére értem, nettó 106, bruttó 172 óra volt. Mostanáig tartott szeptember elejétől, sajnos ennyi szabadidőm akadt rá. Szép volt, jó volt, de most egy jó ideig biztos nem fogom elindítani, ha egyáltalán. Köszönöm davkar9-nek, gothmog-nak, és másoknak az iránymutatásokat.
A vége ez lett:
SPOILER
Orpheust kiszabadítottam, én lettem mindflayer, az Elder Brain-t arra utasítottam, hogy pusztítsa el magát és a tadpole-okat.

Válasz erre

davkar9
#1217 davkar9 [11350]
Szerintem várd meg az új patchet (héten valamikor). Javítja majd az act3 lagot és mivel alapból sikerült "megutálnod" a játékot legalább a technikai gebaszokkal ne legyen bajod.

Én kezdem elengedni az alap classokat, persze azért próbálok karihoz illőt választani. Shadowheartot át szoktam pakolni paladinra, most shadow monk lett (arra is jó, hogy a saját karimat így kihúztam, nem jött be ez a spec). Karlából ranger lett de duallal nem tudok a sűrűben maradni, mindig csak íjászkodik.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2023.11.28. 09:11
gothmog
#1216 gothmog [4969]
BG1-2-ben fighter/druid multiclass volt. Szerintem ne legyen lelkiismeretfurdalásod: csinálj belőle nyugodtan harcost (aki druida filozófiát követ), de szerintem egy Oath of the Ancients paladin is illeszkedhet még az eredeti "filozófiájához".

(Én is belassultam a DU-mal, most lépek csak majd át Act2-be. Nettó 300 órám benne van már kb., ami gombócból is sok, na, nem hogy egyetlen single player cRPG-ből. Ráadásul úgy, hogy mással nem is játszottam közben.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2023.11.28. 09:11
jawsika
#1215 jawsika [3962]
Holnap lesz egy kis időm, talán visszaülök. Bár még mindig rohadtul idegesít ez a szarság, de nem lehet kibírni a game nélkül, na.
Jaheirából rangert csináltam, de egyébként különösebben nem jó ez a class se. Csak a druida taszít. Lehet valami fighter kellene belőle talán. Tudom, hogy lore szempontból druidának kellene lennie, de nekem az nem jön be egyáltalán.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Avsk
#1214 Avsk []
Köszi

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1213 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Nincs. Összesen van tizenkét fejlődési szint. Többosztályúság/többkasztúság esetén egyet sem tudsz maximális szintre fejleszteni. Teszem azt feles-feles arányban akarsz harcos-zsivány párosítást, akkor a fighter/rogue kasztod/osztályod is csak maximum hatos szintű képességekkel fog rendelkezni, minkét osztályból származó, az addig a szintig elérhető előnyökkel/képességekkel.

Külön achievement-et kapsz, ha mind a tizenkét kaszt/osztály esetén eléred az egyes szintet.

+ csak Balanced és Tactician fokozaton érhető el a funkció, Explorer fokozaton nem.

Válasz erre

Előzmény: Avsk 2023.11.26. 17:12
Avsk
#1212 Avsk []
Ez az első karakterem a Baldurban és még csak level 4 vagyok, de hallottam erről a multiclass dologról. Úgy tudom párhuzamosan lehet mindkettőt is növelni, bár ennek a folyamatát nem tudom hogy működik. Elinditunk egy alkasztott és a kapot xp. eloszlik?
És van esély, hogy mind a 2-t felvigyük 12. Szintre?

Válasz erre

xyzw
#1211 xyzw [755]
Köszönöm!

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.11.24. 13:10
davkar9
#1210 davkar9 [11350]
Igen.

SPOILER
Iron Throneban van fogva tartva Wyll apja. A pact felbontása ugyan azt mondja, hogy meg "kell" halnia, de - nehezen ugyan - megmenthető így is. Rp szempontból ezt az infót nem tudod, akkor jössz rá ha éppen belebotlasz az iron thoneba (felfedezés vagy foundryból irányítanak ide), de innen Gortash amúgy is visszanavigáltat (amit vissza lehet utasítani).

Gortash megölése Karla küldijéhez is kell, de ez keserkés szóval nem nagy gond ha az alkuval most ezt is kihagyod.

Cazadorhoz gondolom vitted Astariont, ez pipa.

Shadowheart és Galenek van még küldije a városban, ezekkel nem tudom hogy állsz.

Liznél ott van Orpheus szabadítása, de szerintem ha nem állandó csapattagod/románc, akkor ez ne befolyásoljon a döntésedben.

Orin után lesz még egy találka Gortashsal majd mehet is a végjáték. Utolsó csata olyan ~2 óra +-. Lesz majd egy gauntlethez hasonló point of no return jelzés ha valamit esetleg kihagytál/megcsinálnál még előtte.

Válasz erre

Előzmény: xyzw 2023.11.24. 12:42
xyzw
#1209 xyzw [755]
Köszönöm!
SPOILER
Will pact-je felbontva. 12-es szint megvan. Akkor most jöhet Orin is akár, ha jól értem.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.11.24. 12:19
davkar9
#1208 davkar9 [11350]
legvége előtti végét kicsit érintve (külön*)
SPOILER
Ha iron thronet is intéznéd akkor mindenképp ugrik a szövetség Gortashsal. Foundry felrobbantásában nem vagyok biztos, de annak úgyis az a fő célja (iron throne a "békés" megoldás előtte) hogy minden steel watchert kiiktass a pályákról -> könnyebb harc Gortashsal, de mivel ezt nem akarod ezért a Foundry szerintem kihagyható.

Iron Throne Wyll miatt "kötelező". A pactját nem tudom hogy intézted. Ha maradt akkor illene megcsinálni (mégis a lelkét adta az infóért), ez fel is rakja a markert a térképre. Ha bontottad akkor végül is hagyható.

Szintkorlátot gondolom már elérted így csak az xp miatt nem kell csinálni dolgokat.

Amennyiben marad a szövetség Gortashsal Orin kavicsát ne add oda neki! Nem kell félni tőle, állj szépen a sarkadra.

*minimálspoiler Emperorral
Utolsó csata előtt lesz lehetőség szabadítani Orpheust, de ez egy vagy-vagy helyzet. Egyikőjük sem jár komolyabb előnnyel/hátránnyal így dönts aszerint, hogy melyikük a szimpatikusabb. Társaktól is függ, hogy melyiknek van több "értelme".


Avsk: az advantage akkor is működik, ha egy társ áll az ellenség mellett, nem szükséges mindig lopakodni.

Válasz erre

Előzmény: xyzw 2023.11.24. 11:37
xyzw
#1207 xyzw [755]
Kérek egy kis útmutatást Act 3-hoz:
SPOILER
Milyen sorrendben érdemes ezeket a dolgokat megcsinálni, illetve kérdésem is van: Megvan a hammer, mehetek Orpheust kiszabadítani. Ekkor az Emperor szövetség ugrott. Vagy nem? Gortash-al szövetségben vagyok, maradnék is, akkor gondolom nem kellene felrobbantani a foundryt. Hogy lesz akkor iron throne quest? Orin hátravan még. Cazador és Raphael már lement. Nine-fingers már a szövetségesem. Companion quest is van még hátra.

Válasz erre

Avsk
#1206 Avsk []
Köszi . Úgy olvastam a rouge elég népszerű karakter pláne az assassin. Viszont ahhoz, hogy sikeres legyen egy-egy támadásnál előnyben kell lennie. Ezt könnyű fegyverrel tudja megoldani és lopakodva kell támadnia? Vagy ezt az előnyt hogy tudom megszerezni? A csatában többször is vagy csak az első sebzésnél?

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.11.23. 19:05
gothmog
#1205 gothmog [4969]
Ha bemész az inventoryba, akkor a karaktered fölötti három ikjon közül a balról a másodikra (nyitott könyv) kattints, és onnan érhetők majd el az ismert varázslataid. (Van gyorbillentyűje is, de azt meg nem mondom fejből.) Egyúttal itt tudod frissíteni, hogy mely varázslataid legyenek bekészítve használatra.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Avsk 2023.11.23. 09:18
Avsk
#1204 Avsk []
Igen, köszi, pontos magyarázat volt . Egyébként játékon belül úgy hogy nem vagyok se táborban se nagy pihenésben, hol lehet megnézni a varázslók összes rendelkezésére álló, de nem memorizált varázslatait? Keresem mindenfele, de sehol nem találom.
Már csak azért lennék rá kíváncsi, mert ha az út során találok egy érdekességet ( jelen esetben egy kővé változtatott egyént), akkor egyáltalán van e az arzenálomban olyan varázslat amivel ezt fel tudom oldani. Csak nem találom sehol a nem memorizált varázslataimat, csak amiket már bememorizáltam az előző pihenéskor.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.11.22. 21:38
gothmog
#1203 gothmog [4969]
Amikor olyan varázslattal lősz, mint a fire bolt, akkor ugyanúgy támadódobást teszel, mintha közel- vagy lőfegyverrel támadnál. Csak az a különbség, hogy spell attack értékkel végzed a támadódobást. Az, hogy találsz-e, ugyanúgy az ellenfél védelmi értékétől függ.

Jelen esetben/példádban az adott emberednek mondjuk fire bolttal történő támadása esetén 35%-a van arra, hogy eltalálja a faembert. Viszont, ha eltalálja, akkor nem a varázslat leírásában szereplő sebzést fogja bekapni a faember, hanem annál nagyobbat sebződik majd (már nem emlékszem, hogy 50%-kal vagy 100%-kal kap-e több sebzést az, aki érzékeny az adott támadás/elemtípusra).

Varázslatoknál azt érdemes megjegyezned, hogy:

1. Bizonyos varázslatokkal támadódobást végzel az ellenféle Armor Class értéke ellen (mintha fegyverrel támadnál).
2. Más varázslatoknál van egy spell difficulty class érték (vagy hasonlóképpen hívják), amely ellen a megcélzott lénynek vagy lényeknek mentődobást kell tenniük (a varázslat leírásában ilyenkor ott van, hogy wisdom save vagy dexterity save stb.)
3. Végül vannak olyan varázslatok, amik "mindig találnak" (pl. magic missile, vagy fireball esetében minden, ami beleesik a varázslat hatóterületébe), legfeljebb néha lehetőség van a hatások egy részének a kivédésére, ha van mentődobás vagy egyéb skill.

+1 Vannak varázslatok, amelyeknél a Concentration szerepel a leírásban. Ezekből egyszerre egy lehet aktív egy karakterednél, és a varázslat hatóideje alatt, ha sebződsz, mentődobást kell tenned, amely sikertelensége esetén megtörik a koncentrációd, és szertefoszlik a varázslat a lejárati hatóideje előtt.

Bónusz: ha egy varázslat leírásában azt látod, hogy "ritual" típusú, azokat harcon kívül ingyen varázsolhatod, vagyis nem fogyaszt azokból a kis kék kockákból (a rendelkezésedre álló spell slotokból), amit davkar9 a múltkor már magyarázott neked.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Avsk 2023.11.22. 21:20
Avsk
#1202 Avsk []
Az mitől van, hogy egy élő fát lövök (lőnék) tűzzel és érzékeny is rá de csak 35% a sikeres találatra? Lehet hülye kérdés, csak furdal a kiváncsiság.

Válasz erre

davkar9
#1201 davkar9 [11350]
SPOILER
A 36 segglyuk ajtó tök egyforma, de a térképen el lehet igazodni. Ráadásul gondolom Wyll küldijét is csináltad, a terem amiben Zevlor van az pont előtte van.

Act3-ban nem vagy időhöz kötve. Egy áldozat meghalhat, talán 2-3 LR után, amihez nem tudom pontosan, hogy aktívnak kell e lennie a questnek, de utána az idők végezetéig a 2. áldozatnál fog várni rád.

Elrabolt társsal se kell foglalkozni, nem lesz baja.


JIB: első kürtölés után beígérni, hogy legközelebb fizetsz aztán nem hívod őket többet. Nem tudom hányadik LR volt, fontosak (pl Mizora) után jött.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2023.11.22. 18:11
gothmog
#1200 gothmog [4969]
Apropó, csak a "lazítás" végett: egy kis poén. Dark Urge-öm képzeletbeli instagram oldaláról egy kép, a címe: Kicsimmel
(Szerk: Ha ezt Wyll láthatta volna. Persze ahhoz ki kellett volna szednem a maradék szemét is, mert a hullája a grove-ban maradt a múltkor... )

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

gothmog
#1199 gothmog [4969]
SPOILER
Én a podok egyikében találtam rá, és nálam életben maradt/feltűnt Act3 végén.

Értem, nagyon bosszantó, de ha kicsit sikerült lecsillapodnod, nyugtasson az, hogy maximum egy achievementet bukhatsz el így, más szignifikáns hatása nem lesz a dolognak. (Elvileg segíthet neked/adhat bónuszt az uccsó küldetésnél (már nem emlékszem pontosan), de ez nem szignifikáns hatás. Érezni sem fogod a hiányát.)

A siessél dolog: szerepjátékos fejjel engem is zavart a rengeteg időlimitesnek tűnő dolog, de valójában ezek nem azok. A végtelenségig húzhatod pl. Lae'zel visszaszerzését, nem lesz baja. Haladj nyugodtan a dolgokkal, fedezgesd fel a térképet stb. Nem maradsz le semmiről/nem buksz el semmit.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2023.11.22. 18:11

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.