Aribeth
Nem vagyok "elvakult" fanatikusa a játéknak, itt és privátban is megfogalmaztam a sajátszemszögemből látott hibáit. Ez igaz a Cyberpunk 2077-re is, amit, miután normálisan futtahatóvá vált a gépemen, és kicsit finom hangoltak a kőbuta kezdeti nyílt világon (és még az még nekem a 2.0 előtt volt), tavaly remek élményt éltem meg, a CPDR nem felejtett el írni, szóval nekem annyira nem romlott a renoméjuk.
Nem hinném, hogy ők találták fel a spanyol viaszt, ők is hibázhatnak, nem véletlen, hogy a DOS1-DOS2-ből is van Enchanted/Definitive Edition, ami figyelembe vette a megelőző teljes játék/verzió hibáit. Hallgatnak a közösségre, Wyll szálát pl. teljesen újra alkották, ez azért nem általános a játékiparban, de persze megtehetik, mert még többségében függetlenek.
Ez a játék objektíve nézve, még a szétvágott/kivágott Act 3 hibáival együtt is egy zseniális játék, ahogy gothmog írja, és remélem ez figyelem felhívás lesz a nagy stúdióknak, ahogy a Witcher 3 is hatott a gaming világra (ami kezdetben, szintén hibákkal és bugokkal teli játék volt). Ezért szerintem jó, ha ilyen játékok nyernek, vagy mint pl. Elden Ring, még ha nem is szeretem a műfajt. Szerintem fontos, hogy a kiadók és a közösség is lássák, hogy azért nem mert el teljesen az emberek esze, hogy tartalom&minőség vs. mennyiség kérdéskörében az előbbi még mindig előbbi erősebb hatással bír.
És persze bejön a személyes, szubjektív élmény is: nekem évek óta nem volt ilyen remek játékélményem, főleg, hogy van opció arra, hogy saját karaktert alkoss, ami persze más élményt ad, mint egy Geralt/Shephard/V.féle jobban történet ágyazott szereplő.
__________________
Általánosan, mindenkinek, mert Aribeth, gothmog és Matt Matthew is érintette.
Szerintem még egy jó darabig ez lesz a trend a szórakoztató iparban (mainstream filmek, sorozatok, könyvek, képregények, játékok), hogy másféle közösségek (legyen az nemi identitás, vagy eddig háttérbe szorított népcsoport), reprezentálva lesz, aminek a hatása, szerintem és ez a BG3-on is érződik, hogy kicsit felhígulnak a karakterek közötti hatérvonalak, konfliktusok, mert nem akarnek sértőek lenni.
Még nagyon az elején vagyok, de pl. a Wrath of Righteous-ban is, kiérve az első területről, a két női katona, újra találkozva kiderül, hogy leszbikusok (és ezt egy orosz csapat készítette).
"
Azóta viszont rájöttem, hogy nagyon magas azoknak az egyébként (nagyrészt) hetero nőknek a száma, akiket a meleg kapcsolatok villanyoznak fel, és a szerepjátékokban a férfi karaktereikkel a férfi társakat választják. Ők teljesen odavannak Astarionért, valamint Gale és Halsin is igen népszerűek."
A Molyon én is meglepődve látom, hogy férfiak közötti kapcsolat mennyire népszerű a fiatal női korosztály körében. Ahogy én látom, a Könyvmolyképző Kiadó elég sokat tol ezekből a könyvekből.
Enélkül ilyen típusú játékot nem lehet kiadni, hogy ne legyen marketing és PR katasztrófa. Lásd Hogwarts Legacy-ba is beépítették.