25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Baldur's Gate III

Shadowguard
#248 Shadowguard [4334]
Az lehet, hogy nem működött, de engedni biztosan engedte A karakterem pedig egészen biztosan nem használt íjat a játék alatt.
Viszont vicces volt a karakteralkotás. Elég hamar felfedeztem, hogy végtelenszer újra lehet dobni, szóval a karizma kivételével minden képességet kimaxoltam, abból beértem tízessel. Már nem emlékszem pontosan, de olyan 2-3 óra között volt, mire sikerült kidobni Már akkoriban is hajlamos voltam a save scummingra.

Ami még nagyon megmaradt bennem, hogy mennyire megörültem, amikor egy Gurus mellékleten, jóval később találtam végigjátszást. Előtte csak trial and error módra próbáltam haladni, egy kétkötetes angolszótárral az ölemben (németes voltam).

Olvastam a Vérkőföldeket A Hősig a teljes legenda megvan, bár sokszor csak a megszokás és a nosztalgia vitt előre bennük.

Közben elkezdtem a kalandot, még a hajón vagyok

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 22:59
gothmog
#247 gothmog [4988]
Hát, az ezeredforduló előtt a BG1-ben még egészen biztosan nem tudtál kétkezes stílust tolni, mert azt csak a BG2-ben vezették be. (Viszont ha ott két fegyverrel mentél, akkor meg nem tudtál már íjat fogni a kezedbe (értsd: quick weapon slotra berakni)... Ezt a malőrt csak az enhanced editionnel javították ki.)
Pont ezért is írtam, hogy pl. a "Drizzt mod", ahol gyakorlatilag rangert indítottál Drizzt tulajdonságpontjaival (20-as ügyesség alapból) fekete bőrrel/fehér hajjal/elfként, Drizzt mágikus vértjével és két fegyverével, eléggé felemás volt, mert a két fegyverből egyszerre csak egyet tudtál vele kézbe venni. (Persze a BG2-ben már lehetett két scimitarral menőzni.)

Én Artemis Entreriből a Jarlaxle-szal kettesben kalandozó (Boszorkánykirály ígérete, Vérkőföldek királya) korszakát élő "iterációját" kedveltem igazán, mert ott a szimpla lelketlen bérgyilkos bőr mellett kapott némi hátteret/előéletet (főleg a Vérkőföldek regényben), és ebből fakadó emberi(bb) tulajdonságokat is. (Nem kell félni, azért továbbra is átvágta bárki torkát, aki az útjába került. Nem lett belőle nyálgép.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2023.07.21. 22:36
Shadowguard
#246 Shadowguard [4334]
Én sokkal hamarabb játszottam az első BG-vel, mint hogy olvastam volna a Drizzt regényeket A tolvajt, mint kezdőkasztot simán játéktechnikai megfontolásból választottam akkor, a kétkezes stílus meg megtetszett menet közben és azóta elég sokszor használom ezt játékokban. Mondjuk ez még a megboldogult ezredforduló előtti évben volt. Akkor a "játék" még 80% szótárazásból állt nekem (és sokáig az egyetlen eredeti játékom volt a Baldurs Gate első része).

És a regényekből is szimpatikusabb volt a korai Artemis Entreri figurája Nem szeretem a Drizzthez hasonló nyálasan ragyog fehér karaktereket.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 21:51
gothmog
#245 gothmog [4988]
Nekem is Jarlaxle a kedvenc drow figurám. (Főleg Salvatore azon három regénye óta, amelyben Entrerivel kalandozott kettesben.)
Jarlaxle egyébként nyilván folyamatosan változott/fejlődött/nőtt ki egyre nagyobbá Salvatore fejében, és így a regényekben is. (Bizonyos elejtett utalásokból úgy rémlik, hogy ő talán valamiképpen amolyan káosz-kiválasztott (nem ismerem a hivatalos terminológiát) is lehet, normál halandónál némileg komolyabb hatalommal.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.21. 22:06
gothmog
#244 gothmog [4988]
Mi is csak Early Access verzióval tudjuk tolni a rendes megjelenésig. Ez azt jelenti, hogy Act1 és 5-ös szintkorlát, valamint az origin karakterek nem választhatók főkarakternek (csak custom made karit alkothatsz magadnak), illetve nem minden faj, kaszt és alkaszt van benne jelenleg a játékban.
De így is piszok szórakoztató!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2023.07.21. 22:12
Aribeth
#243 Aribeth [2540]
*visszaemlékszik a régi BG2-s/NWN-es sötét bőrű + fehér hajú + világos szemű karaktereire*
*cringe*

A két fegyver viszont azóta is beragadt nálam.

A szőke kérdés: a konzolra valamikor augusztus végén/szeptember elején jön. Ti most a PC-s előrendelés előnyeit élvezitek, tehát ez már semmi béta, hanem a végleges verzió, ugye?

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 21:51
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#242 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5126]
Ha drow, és mindenképp "negatívabb" utat járót kellene alakítani, akkor inkább Jarlaxle.

Érdekes, ha megnézed, hogy mi volt az alignment besorolása a különböző D&D verziókban:

– 2E neutral evil
– 3E neutral evil
– 4E evil
– 5E chaotic neutral

Nem tudom, hogy ez mennyire függ attól, hogy a könyvekben miként alakult a jelleme, de érzésre és a homályos emlékekre támaszkodva, az 5E verzió passzol hozzá leginkább.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 21:51
gothmog
#241 gothmog [4988]
Pont fordítva, Drizzt népszerűvé válása után boldog-boldogtalan kétfegyveres karaktereket akart csinálni, és amelyik számítógépes szerepjátékban volt mód sötét bőrű/fehér hajú kétpengés elf karaktert csinálni, biztos lehetsz benne, hogy ott hemzsegtek a renegát-jólelkű-felszínre ment, két pengével harcoló sötételf karakterek.

Éppen az volt ritkábbik, ha valaki esetleg azért csinált drow jellegű karaktert, hogy klasszikus-gonosz sötételfet játsszon.

BG1-et én is játszottam például anno egy olyan moddal (szólózva), ahol Drizztet indíthattad. (Csak éppen az alap BG1-ben nem tudtad a kezébe adni mindkét fegyverét, mert a program nem adott lehetőséget a kétpengés harcra. Azt csak az NPC-ként rövid időre megjelenő Drizzt tudta. A kis tápos )
De NWN-ben és BG2-ben is voltak duplapengés karaktereim. Igaz, külsőre nem próbáltam sötételfesíteni őket, de azért Drizzt hatása vitathatatlanul benne volt a harci stílus kiválasztásában és a "mögöttes filozófiában". Ezen valószínűleg rajtam kívül még igen sokan átestek az életük egy bizonyos szakaszában. Mondjuk a jobbak kinőtték idővel (pun intended)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.21. 20:31
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#240 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5126]
Áá, direkt azért választottam, mert snassz Lolth hívőt választani, végül is Drizzt sem az.

[Off, de a Warhammer 40 000: Rogue Trader mellett egy másik taktikai alapú cRPG is érkezik, egy ausztrál földön játszódó posztapokaliptikus történet, a címe Broken Roads. Érdekesnek tűnik. ]

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 20:10
gothmog
#239 gothmog [4988]
Seldarine drow??? Az valami olyasmi lehet, mint a goblin ősmágus vagy a bugbear filozófus-költő, ugye?

SPOILER
Csakis Lolth hívőt, intelligens szemétládát, ha már egyszer drow-t csinál az ember!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.21. 19:58
davkar9
#238 davkar9 [11350]
Igen, inventoryban deatailed viewnél. Általában autosavenél vagy mentés visszatöltésénél tűnik el. Csináltam új wizard karit akivel üres tags-el beszéltem Galelel és a [Wizard] lehetőség ott volt ettől függetlenül szóval nem tűnik el a játékból, csak nem látszódik.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.21. 19:02
gothmog
#237 gothmog [4988]
Nem lehet mindenki mindig mazochista.
Még ha Lae'zelnek jól is áll amúgy az alázós domina szerep. (A voice actorja különben elsőrangú munkát végzett, még a hangsúlyok is a helyükön vannak mindenhol. Telitalálat!)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.21. 19:02
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#236 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5126]
Megerősíthetem, hogy a drow karakterre is reagálnak. Az EA-ban sok válaszopciót még nem dobott fel, de volt rá példa, hogy mivel segítőkész voltam, megjegyezték, hogy ez nem jellemző a fajomra/népemre. Ebben az esetben nem simán csak [Drow] opciót dobott fel, hanem az "alfajomat", [Seldarine Drow], és itt azt lehetett mondani, hogy nem minden drow Lolth-hívő.

Shadowheart-al én is csak a táborban találkoztam, pedig előtte kétszer is lehet: amikor fekszik a földön a zuhanás után vagy az ajtóban. Szóval ez valahol jelzi, hogy vannak bizonyos események, amik más karakterek útját is előre viszik. Nem próbáltam, de kíváncsi vagyok, ha nem szedjük ki Lae'zelt a ketrecből, hol lehet máshol összefutni vele.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 17:55
MattMatthew
#235 MattMatthew [11715]
Rányitottam a pajtaajtót egy bagabúra és egy troll hölgyre... és kiröhögtem a bagabú... bagabúságát? Mindig van valami váratlan és mindig van valami opció amire nem számítottam!
Ha még barbárt nem próbáltátok akkor már a rage ordítás miatt is megérne egy próbát. Nem tudom, hogy hogy csinálták, de valami eszméletlenül hangulatos és teli találat az a csatakiáltás.
1-es voice

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.21. 19:02
MattMatthew
#234 MattMatthew [11715]
Várj, szerinted az előny, hogy a békenő nem aláz folyamatosan?!

@dav Mármint az a tag, hogy a párbeszéd opció melyik feature-ből van fajból jön? Nem szokott eltűnni nekem.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 18:39
davkar9
#233 davkar9 [11350]
Tagek nálatok nem tűnnek el néha? Dialógusban még mindig érzékeli őket és töltőképernyős váltásnál, táborba ki-be lépve újra látszódnak, lehet csak valami ui gebasz. CE-nel matattam ugyan a játékban (xpt adogatva megnéztem a sub/classokat, Liz approvalt felhúztam bár még mindig csak az "under construction érhető el), az is lehet csak ez nem tetszett.

Válasz erre

gothmog
#232 gothmog [4988]
Én nem bírtam ki, és a githyanki karakteremmel is kijavítottam a kiejtését.
A szemeit ugyan nagyon látványosan forgatta nemtetszésében, de közel sem olyan (lealázó) hangnemben szólt vissza, mint amikor a tieflingemmel tettem meg ugyanezt. Hiába no, vannak előnyei a githyanki létnek

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.21. 18:32
MattMatthew
#231 MattMatthew [11715]
*Teeth-ling! Tch!

Astarion második szomjazásánál, amikor már belőlünk akar inni van egy olyan opció, hogy azonnal felkapunk egy fadarabot és átszúrjuk... és... annyi!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 17:55
gothmog
#230 gothmog [4988]
Hopp, elfelejtettem/kifutottam a szerkesztési időből:

Viszont aki kitalálta a githyanki férfi alsóruházatot (páncélcsere közben volt alkalmam megszemlélni a karakteremet)... tuti valami nagyvárosi piroslámpás negyed szadomazo melegbárjában volt előtte tanulmányúton...

Ja, még egy kedvenc githyanki párbeszéd rész: Voloval beszélgetve, amikor kikérdez a goblin támadásról, a sárkányos résznél van olyan [githyanki] megjelölésű válaszlehetőség, hogy "Te most részeg, vagy szimplán csak egy közönséges idióta vagy?"

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 17:55
gothmog
#229 gothmog [4988]
Nekem ez a githyanki nagyon bejön. Míg a tieflingemmel alig volt olyan párbeszéd, ahol szóba került a származásom vagy kamatoztathattam volna azt, addig a githyankimmal talán még nem volt egyetlen olyan diskurzus sem, ahol vagy szóvá nem tették volna, hogy Hát te meg ki a radai rosseb vagy?!?, vagy ne lett volna legalább egy (de többnyire inkább több) [githyanki] megjelölésű válaszopcióm.
Többnyire Lae'zel is kinként kezel (noha más gréche-ből valók vagyunk), és a legtöbb megjegyzésére van lehetőség "githyanki minőségben" válaszolni.

Képzelem, hogy drownál még elég sok hasonló spéci opció lehet, meg talán a sárkányfattyú is kellően különleges és ritka lesz, hogy rengeteg egyedi reakció/párbeszéd opció legyen rá. De ez így jóleső, hogy tényleg reagálnak a szimpla npc-k is az egzotikus fajodra.

A kedvencem eddig mégis a gyógyfüves anyóka a druida táborból, aki meglátva előbb közölte, hogy ó, kedveském, te inkább zöld vagy mintsem sárga, mi a baj? Majd - nem részletezem - kiderült, hogy jól ismeri a githyankikat, bár régen találkozott fajtabelimmel, de most az eszébe juttattam, hogy micsoda humortalan, "grumpy" társaság vagyunk, de azért ne aggódjak, szeret minket, és segít, amiben tud

Egyedül a darkvision hiányát sajnálom a fajnál. Ugyan két méterig látna a vasksötétben is, de ezt a program valamiért nem veszi figyelembe, mert sötétben még melee range-ben is disadvantage-ben voltam a közelben égő gyertyák ellenére is (romos templom, élőholtak elleni csata).
Apropó, tök ötletes dolog: ha nem darkvisionös karakterről mellette álló darkvisionösre kattintasz, hirtelen világosodik a játék, és jobban látod, mi van előtted. Persze fordítva is működik (hirtelen, mintha lejjebb vennének a gamma correctionből... )

Illetve még egy érdekesség: A templomromnál lemaradtam Shadowheartról ("kitakarítottam" a fenti részt, vagyis eradikáltam az ottani kincskeresőket, mert nem akarták megérteni, hogy a hajó "githyanki zsákmány", nem holmi törpenövésű majmoké, és csak utána mentem le a kapuhoz, de addigra már nem volt ott... biztosan megunta a dörömbölést), de a druida táborban belefutottam. Ekkor már Lae'zel is mellettem volt persze. Talán nagyon minimálisan spoileres, de a karakterem egyrészt Shadowheart mystery boxát azonnal githyanki rúnákkal borított eszközként ismerte fel, másrészt a jelek szerint egyszerre két githyanki sok neki, mert már nekem sem örült (és nem azért, mert nem szabadítottam ki a hajón, hanem mert githyanki vagyok), a csapathoz pedig egészen egyszerűen csatlakozni sem volt hajlandó, míg ketten vagyunk githyankik benne, vagyis Lae'zel a társam.
Hát, egy gyógyító pap nem jött volna rosszul, de így is könnyű döntés volt. Shadowheart ücsöröghet magában, és eheti a fene!


Kicsit más: valakinek van tippje, hogy Withers mi/ki lehet? Én nem vagyok tisztában a second sunderinget követő eseményekkel az istenek vonalát tekintve (csak a ma már említett Erevis Cale történetekből olvastam el egy regényt, ami már ekkor játszódik, így annyit tudok, hogy Lathandernek kampó, pontosabban Amaunatorként született újjá), de simán kinézem, hogy Jergal szórakozik. (Megunta talán az előbb Myrkul, majd Cyric, végül Kelemvor melletti udvasmerterkedést?)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.21. 17:30
MattMatthew
#228 MattMatthew [11715]
Salvatore-t nem olvastam, de Martin szerintem olyasmi kategória mint Rejtő. Ponyva, de attól még jó.

Közben két tüzet tartok a vasba (sic!), Halsinra is ráakadtam szóval kiszabadítottam, de Mintharát egy kiszabadított goblin elvezette a táborhoz. Meglátjuk mi lesz. Még a shadow druidokat meg kéne nézni, csak közben underdark lejáratot találtam...

Man literally too angry to die

Válasz erre

gothmog
#227 gothmog [4988]
Ó, tehát nálad Salvatore és Martin ugyanazon a polcon csücsül, ha fantasy-ről van szó?

Shadowguard: a Pókkirálynő háborújánál szerintem megvolt kb., hogy mi hová fut ki, melyik karakternek mi legyen a sorsa, az íróknak pedig az volt a dolga, hogy formába öntsék ezt.
Én kb. 15 év után pont idén olvastam újra a sorozatot, és hát valóban vannak furcsa dolgok, pl. egyik könyvről a másikra történő "jellemváltások" némelyik szereplőnél, de szerintem ez abból fakad, hogy nem egy író műve, hanem "csapatmunka" volt, részben talán párhuzamosan írva az egyes köteteket, és nem mindenhol lett olyan alaposan kidolgozva egy-egy történés háttere/magyarázata, mint kellett/ideális lett volna.
Ettől függetlenül, ha Kempnél tetszett pl., az első fejezet hangulata/stílusa (Inthracis, Tetemrév, Vhaerun feltűnése stb.), akkor nem lőhetsz mellé a regényfolyamával sem.

Ahogy az Alkonyat végén a szerzőről részben írják:
...Ha nem Ed Greenwood mesés világának meséit írja, akkor társasági joggal foglalkozik Detroitban. Igen, ő is csak egy szolga. A közemberek torkát szorongatja. Ezért oly hitelesek gazfickó karakterei a műveiben.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.21. 10:27
MattMatthew
#226 MattMatthew [11715]
Martin mióta nem ponyva?

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 09:38
Shadowguard
#225 Shadowguard [4334]
Tudtam, hogy Kemp neve ismerős valahonnan, szóval rákerestem, én őt nagyon utálom Ő írta a "Pókkirálynő háborúja" zárókötetét és bár a könyvet szerettem, de amit néhány karakterrel ott csinált...
Viccet félretéve, az ajánlás alapján rákerestem, érdekesen hangzik. Mostanában úgyis keveset (szinte semmit) olvasok, ideje lenne megint visszaszokni rá.

Kíváncsi leszek mennyire lesznek szerteágazóak a lehetőségek és mennyire gondolnak mindenre a Lariannál. Alapvetően én nem gonosznak tervezem a karaktert vagy rosszfiúnak, csak teljesen amorálisnak Szóval kifejezetten díjaznám, ha megadnák a lehetőséget, hogy egy küldetés közben is oldalt váltsak, mert a másik fél többet ajánl. Legfeljebb a társak majd hisztiznek érte
Vagy kihasználhatnám a fajom rossz hírét... Mert "én egy tisztavérű drow vagyok, aki felderítőúton van és nem akarsz velem rosszban lenni".

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.21. 09:38
jawsika
#224 jawsika [3986]
Feltelepítettem a Divinity 2-t PS-re, de én erre képtelen vagyok kontrollerrel. Egérrel kell ezt. Tehát PC-re fogom venni, eldőlt.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

gothmog
#223 gothmog [4988]
Paul S Kemp (író) Forgotten Realms világában játszódó "Erevic Cale" trilógiájában (Alkonyat, Estidő, Éjfélmaszk) az egyik rosszfiú (bár abban a könyvben a főszereplők is rosszfiúk - szerintem neked is tetszenének azok a regények) egy felemás szemszínű, piperkőc fél-drow rugó (aki valójában sokkal több annál, de nem akarok spoilerezni), aki gyűlöli a csúnya beszédet és az igénytelenséget.

Kemp regényeiben van jó néhány olyan figura, akiket szívesen megcsinálnék játékban, ha lenne rájuk mód. (A kdvencem Drasek Riven, bár az ő "jellemfejlődéséhez" végig kell követni a teljes regényfolyamot, ami tartalmaz a fent említett trilógia elé kerülő előzményregényt, valamint folytatás trilógiát (az Alkonyháború trilógia, abban is csupa badass ellenségekkel), illetve már a Sundering utáni időszakra még egy regényt.)
Az AD&D/D&D ponyvaregények folyamából nekem messze Kemp a kedvenc szerzőm. (Ponyvákat ír ő is, tehát Martint/Abercrombiet ne várjon senki, de emberiek a karakterei minden oldalon, kellően ötletesek, még ha megvannak persze a kötelező klisék nála is, illetve nincs fekete-fehér. És jó a történetszövése, a fordulatok, izgalmasak a regények. Főleg, ha nem spoilerez magának előre az ember. Tényleg úgy ír, hogy kedved lenne azonnal valami hasonlóan ötletes badass karaktert kreálni a Forgotten Realms világába.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2023.07.21. 09:19
Shadowguard
#222 Shadowguard [4334]
Munka közben helyett belenéztem kicsit a karakteralkotásba, kezd körvonalazódni a karakterem. Nagyjából maradok az eredeti tervnél, dual wieldes rogue. Viszont a tervezett karakterem mentalitásához jól fog illeni a charlatan background. Csak elvtelenül és a profitot szem előtt tartva, arccal a kassza felé Plusz a háttér jól passzol a választott classhoz is.

Fajnak pedig fél-drow, ha már adott a lehetőség. Látatlanban is félelfet akartam csinálni, de ez túl jól egybevág a többivel és szépen fel lehet építeni az egész karaktert.

Ami még nagyon csábít, de nem első végigjátszásra az egy dragonborn. Csak mert sárkánymániás vagyok

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Peace
#221 Peace [28054]
"Bár állítólag az origin karakterek rengeteg pluszt adnak itt is a történethez..."

Na ezzel most elültetted a bogarat a fülembe. Végignéztem őket, de talán egyedül Astarion a szimpi.....meggondolandó. Nem is merült fel bennem soha, hogy original karit indítsak, mert mindig is sajátot kreáltam.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.20. 22:18
gothmog
#220 gothmog [4988]
Békanőről jut eszembe, hogy amúgy érdekes lenne, ha githzerai karaktert is lehetne indítani. Főleg, hogy kb. olyan szinten gyűlölik egymást a githyankikkal, amihez képest a drow-felszíni elf szembenállás ovis kislányok cicaharca

Nekem a mai napig a kedvenc NPC-m pont egy githzerai (tőle van a fórumaláírásom is): Dak'kon (harcos-mágus, filozófus... a többi spoileres lenne) a Planescape: Tormentből.

Bár nem tudom, hogy miként lehetne megmagyarázni, hogy akár egy is elhagyja közülük a Limbót. (Ott élnek, a káosz közepén, ahol a városaikat végtelen fegyelemmel közös tudatba koncentrálva óvják a káosztól; a githzerai-ok abszolút lawful figurák, a káosz kb. antitézisei. Persze a végtelen fegyelmet is meg lehet törni. Erről a Nameless One tudna mesélni... ).

Azért egy githzerai monk valószínűleg nagyon adná. (Persze ez kb. álmodozás szint.)

Mindegy, nálam így fog kinézni valószínűleg a dolog:
1. végigjátszás: Githyanki fighter vagy paladin (Bár állítólag az origin karakterek rengeteg pluszt adnak itt is a történethez (hasonlóan az OS2-höz) a custom made karakterekhez képest, ezért lehet, hogy "ráfanyalodok" majd Lae'zel szerepére***.
2. végigjátszás: egy hagyományosabb jófiúbb karakter. Fene tudja, még akár valamelyik másik origin karakter is lehet majd (de jó jellemű/karakterű és férfi legyen. Lae'zel az egyetlen nő, akinke hajlandó leszek esetleg a bőrébe bújni).
3. végigjátszás: Dark Urge, hagyva magamat sodortatni a gyilkos öszönökkel...

***Csak nagy hirtelen beugrott, némi trollkodás gyanánt: ha Lae'zelt választjuk saját karakternek, akkor kinek a szemszögéből látjuk a dolgokat az intróban?

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.20. 19:57
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#219 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5126]
Áá, nyugodtan használhatod, hogy Kate, könnyebb legépelni (meg nem mintha én mondanám meg, kinek nevezd. ). Lae'zel is maradjon Lizzie, mert vicces.

__________

Egy cyberpunk környezetben egy céges háttérű ember valóban elég jól fekszik. Szerintem megoldható lett volna, hogy a három életút kidolgozott legyen, sőt, még kellett volna egy netrunner is. Ám tudom, hogy ez telhetetlenség.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.20. 20:53
davkar9
#218 davkar9 [11350]
Kontextus nélkül, hehe vicces animáció. Játékban megtapasztalva viszont Astarionnal kell egyetértenem.

Shadowheart témába; a komment írásakor épp a steames bannert néztem, ott szerintem rá hasonlít. Továbbra is vicces becenévnek tartom, de értem ha csak beesik valaki az nem biztos, hogy ránézésre érteni fogja szóval használom rendesen, Shadowheart. Saját "problémámra" is jó megoldást találtam, így könnyebb "leírni", akár többször is. Shadowheart, Shadowheart.

(C77 szerintem ott szúrta el, hogy a másik két origint is beletette. Nekem corpoval adta a legjobb játékélményt. Erre az egyre kellett volna koncentrálniuk és egy Geralt szintű karaktert faragni V-ből. Szívem szerint én a ffiV lehetőségét is kukáztam volna a szinkronja miatt.)

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.20. 19:57
MattMatthew
#217 MattMatthew [11715]
"Among githyanki I am considered extremely humorous!"
Sírok!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.20. 19:57
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#216 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5126]
Egy kiss OFF.

Nem tudom, hogy mennyire ismeritek a Mann Shorts csatornát, de a D&D-t vegyítik hétköznapi témákkal a klasszikus témákkal: bolt, iskola, túrázás, erre építenek karterképességeket, karaktereket, és szerintem k@rva jók, sokat szoktam nevetni rajtuk.

ON

Még mindig a humoros témánál maradva, de aki még nem látta, érdemes megnézni a két perces rövid animációs mesét az első öt origin karakterrel. Spoileres az EA tartalmaira nézve, de pl. reflektál a Larian harcban bevetett taktikai előnyeire is. Már a feltételezett csapatvezető is vicces (nem, nem a békanő).

Válasz erre

gothmog
#215 gothmog [4988]
Az nem trollkodás, hanem a szabályalkotók/szabálykönyv írók hanyagsága

Egyébként igen, bár én olyan 1996-1997 táján játszottam utoljára! asztali szerepjátékot, de el tudom képzelni, hogy egy egyszerű, pörgős, játékélményre koncentráló rendszer nagyon jól működhet, és könnyen lehet, hogy magam is előnyben részesítenék egy ilyet. (Anno pl. játszottam Earthdawnt is, aminek iszonyatosan bejött a hangulata, a kasztok/fajok, a világ, a rendszer több része, de egyikünk sem (beleértve a mesélőt is) ismerte igazán jól a rendszert, csak az alapszabálykönyv volt meg, kellően meg is volt bonyolítva itt-ott, és érezhetően rontotta a játékélményt, hogy rendre feljöttek "ezt most akkor meg lehet-e tenni vagy sem" szituációk.)
Viszont a PC-s játékoknál pont az a frankó, hogy ha rendesen le van programozva (és a programozók értették a szabályokat), akkor van egy kvázi DM-ed, aki keni-vágja az összes szabályt, neked kb. azzal kell tisztában lenned, ami éppen a karakterednek (karaktereidnek) fontos(ak). Persze ez is lehet "cumbersome", mert pl. a PF:K-ban mindig is csinálni akartam egy Sword Saintet (harcos-mágus, a harcos irányba tett elmozdulással, rengeteg spéci, alkasztspecifikus dologgal, amik nagyon egyedivé teszik), de annyira mikromenedzsment igényesnek tűnt (minden harci körben figyelni, hogy tart-e még adott hatás, kapcsoljak-e most be valamit vagy sem stb.), hogy rendre lemondtam róla. Ennél sajna kényelmesebb játékos vagyok. (Mondjuk az íjász Slayerem nagyon adta. Egyszerű, de mégsem "túl egyszerű" karakter volt, ráadásul megfelelően fejlesztve bivalyerős/tápos! Meglepetésből harcot kezdve első körben a vége felé már 4-5-6 lövést is leadtam, természetesen rengeteg íjász feattel (sebzésnövelések, rezisztcsökkentések stb.), no és a meglepetésnél elmaradhatatlan sneak attack sebzésekkel. Némelyik, máskülönben húzós harc így konkrétan az első körben véget is ért. Mielőtt egyáltalán elkezdődött volna...)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.20. 19:25
MattMatthew
#214 MattMatthew [11715]
Amúgy, ha már ekkora a banda akkor co-op is mehetne! Most még poénból bármi is mehet, de gondolom itt a többség a teljes játékot első körben single-player tolná végig...

Man literally too angry to die

Válasz erre

MattMatthew
#213 MattMatthew [11715]
Uhhh... nem kezdek trollkodni (nagyon), de mindig az jut eszembe, hogy aki szerint az 5E egyszerű az nem gondolkozott még azon, hogy V komponensű spell attack és a hiding hogy működik együtt és lesz-e advantage, vagy smite és sneak attack hogy kombózható, netán a hexadinok miként működnek, vagy a divination magic és a lunky feat (bárd már ne is legyen, hogy bonyolítsa)...
Az 5E szimplán csak szar, nem egyszerű! Bár ezt főleg DM oldalról mondom, most, hogy Larian elvégzi a mesélést és encounter designt így már nem panaszkodom!

Pathfinderes arcoktól (owlcat games) a Rogue Tradert várom nagyon! PF:K-ra nincs erőm, de a 40k átlendítene azon, hogy amúgy annyira nem vonz a játéképítésük.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.20. 19:13
gothmog
#212 gothmog [4988]
Az ability-k és skillek intenzíven megjelennek a játékban (P:K), mert lépten-nyomon vannak próbák. Sőt, a játékban van egy csomó "lapozgatóskönyv" rész is, ahol rengeteg próbadobás van, illetve bizonyos dolgokat csak adott jellem vagy tulajdonság birtokában próbálhatsz/tehetsz egyáltalán meg. (A jellemed egyébként változhat a játék alatt, mert ugyan bizonyos válaszopciók jellemhez kötöttek vagy éppen adott jellemmel nem választhatod, ugyanakkor rengeteg van, amit igen, és az tolja majd (apránként) ilyen vagy olyan irányba a jellemet.)

De nem ilyen szempontból emlegettem fel a rendszert. (Például a Pathfinder: Kingmaker is nagyszerű egyébként szvsz kreatív szempontból, de "régimódibb"/hagyományosabb megközelítésű, mint a Larian játékai, és ez utóbbiak sziporkázó ötletessége, minduntalan elálmélkodtató kreatív húzásai nincsenek meg benne. Ebben a P:K vitathatatlanul a nyomába sem érhet annak, amit eddig a BG3-ból láttam.) Én ugyanis a Pathfinderre, mint szabályrendszerre és az abban rejlő fejlesztési/taktikai stb. lehetőségekre gondoltam. Ott hemzsegnek a featek, sokuk egymásra is épül, és csak a sima harcos osztályt nézve (alosztályokat még be sem vonva a képletbe) az ellenfeleket aprítva a hátralévőket (sikeresen intimidation próbákkal) folyamatosan megfélemlítő figurától a pajzsával nem csak védekező, de azzal remekül "pofozkodó" típuson át a védekezésre és abból riposztok indítására specializáló vagy éppen "teknősbéka" szupertankot játszó harcosig rengeteg mindent építhetsz a featekre/skillekre alapozva is.
És akkor a különféle metamagic-es mindenféle featekről nem is beszéltem.
A mentődobások és a harci bónuszok a korábbi D&D iterációk elvén (3E, 3.5E) fejlődnek, ami számomra szimpatikusabb, mert pl. az utóbbi szempontjából jobban differenciálja a fegyveres kasztokat az inkább tisztán varázshasználóktól. (Itt most, gyakorlatilag az első 4-5 szinten, amit látni lehet a játékból, gyakorlatilag azonos támadóbónusszal rohangál egy mondjuk tőrt fogó 16-os dexes sorcerer és egy kétkezes kardot lóbáló 16-os strength-es harcos, még 5. szinten is.)
És ezek fölé jön egy csomó olyan extra bónusz, ami kaszt vagy alkaszt specifikus. Nekem nagyon durván bejött, gyakorlatilag bármit csinálhatsz ott is, akár aasimar fajú undead born (mondjuk halva születtél, de mégis életben maradtál, ám megérintett a sír szele, s ezért kötődsz a halál világához) eldritch sciont is (akinek teljesen más lesz a spéci extra feat és varázslat fejlődési táblája, mint mondjuk egy sárkány vérvonalú vagy egy démonvérrel fertőzött eldritch scionnak.)

Egyébként látatlanban is egészen biztos vagyok benne, hogy ha a Lariant nem köti a licensz, amit minden bizonnyal rájuk tukmált a WotC a játék elkészítésének a lehetőségéért cserébe (vagyis, hogy D&D 5E szabályrendszerrel kell mennie), vagy nem lett volna kvázi kötelező "D&D alapú világban" játszódó játékhoz D&D szabályrendszert vinni, akkor Swenéknek eszük ágában sem lett volna az 5E rendszerrel megcsinálni a játékot. Esetleg alapul vettek volna valami hasonlót, amit agyonvariáltak volna, hogy jobban megfeleljen nekik.
De mint írtam, itt is annyi kreativitást pakoltak bele a terep stb. nyújtotta taktikai lehetőségeken keresztül, hogy igazából nem igazán zavaró az egész mögött megbúvó pőre, végletekig leegyszerűsített rendszer. (Egyszerűen csak - kicsit belenézegetve már - engem elvi alapon zavar a D&D 5E fapadossága, bekorlátozott lehetőségrendszere. Viszont mint említettem az eredeti hozzászólásomban is, a játékélményből szerencsére nem tud elvenni semmit.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.20. 18:41
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#211 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5126]
Mondom én, megfertőztem másokat a lelkesedésemmel.

Egyébként davkarnak igaza van, a Witcher 3 (+ RDR2) óta a legnagyobb élményem, nagyon adja.

Jut eszembe, aki eljut Underdark/Arcane Tower területre...

SPOILER
...van egy robot fent a torony tetején, akit Bernardnak hívnak, akivel a toronyban felszedett versekkel, színdarabokkal lehet beszélgetni.

Volt egy olyan érzésem, hogy ez WestWorld utalás. Pl. ez a vers:

There is a light in every little thing.
It's crawling t'wards the surface to survive.
And in it wake, it tramples everything.
We'll kill the rest, so that the one can thrive.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2023.07.20. 18:34
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#210 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5126]
david139, jawsika

Kb. két hónapja vettem meg, mert egyrészt közel volt/van a megjelenés, másrészt a Deluxe Editiont is adják. Ki akartam próbálni az élesedés előtt.

Utána meg egy pár hírt, témakört, meg ezt topicot elkezdtem "spammelni", hogy mennyire atomjó játék és ajánlom mindenkinek. Nektek.

MattMatthew

Astarion először totál ellenszenves volt, de aztán egy ponton megnyílt, és azt mondom, érdekes lesz az ő története is. Valószínűleg ez igaz lesz Shadowheart-ra is. Amúgy davkar, nekem abszolúte nem hasonlít Evangeline Lilly-re. Akkor inkább egy nagyon kicsit Emily Blunt-ra.

gothmog

"a két Pathfinder cRPG-ben található rendszer meg aztán a variációk, karakterfejlesztési lehetőségek mekkája és medinája"

És ez a részleteség mennyire jelenik meg az interakciókban, párbeszédlehetőségekben? Nekem egy "komolyabb" RPG-ben, ahol van "karaktertípus" választási lehetőség ez iszonyú fontos: a "player agency", a befolyásod a világra, karakterekre, a történetre. Pont szerintem ez a CP2077 egyik legnagyobb hibája, hogy ott a választott három életút nincs érdemi hatással a "player agency"-re (csak ha fejben odagondolod), nagyon minimális ennek a következménye erre (ettől függetlenül, két évvel később, mikor már stabilan futott, tetszett).

Válasz erre

Shadowguard
#209 Shadowguard [4334]
Jó, kész, feladtam, fenébe a fogadalmakkal meg az elvekkel, elvégre hörcsög vagyok vagy mi a fene.
Már telepedik a játék, ma már nem jön le (gyenge ehhez a netem, nah), de holnap én is bele fogok nézni. Ha csak karakteralkotás szintjén is.
A fene a sok rajongót itt a topicban, ez mind a TI hibátok

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

MattMatthew
#208 MattMatthew [11715]
Igen, a body-horror az eléggé hangsúlyos, már a tadpole miatt is, de az ő története, illetve Karlach is talán?
Egyébként Astarion pont olyan, hogy érdekesen ellenszenves! Érdekel a története, meg akarom csinálni a küldijét, de benne van, hogy lehet le fogom vágni ha olyan irányba megy. Gale csak simán érdektelen. Wyllel majd beszélgetek kicsit, nem csak levágom, bár ahogy itt olvastam úgyis átírják.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.20. 15:54
gothmog
#207 gothmog [4988]
Mókusról jut eszembe: még a genya tiefling sorcereremmel a druidák táborában/tiefling "migránsgettóban" (hogy ilyen NER-kompatibilis/divatos kifejezéssel éljek) vettem észre egy mókust (nem volt kiemelve, megjelölve, semmi, csak egy fa tövében mozgó szimpla mókus), akire kíváncsiságból rákattintottam. Hátha. (A Lariant ismerve simán benne van a pakliban, hogy lesz ebből valami.) És valóban, lehetett vele "beszélgetést" kezdeményezni - gyakorlatilag megpróbált lábon harapni. Kíváncsi lettem, hogy miért, úgyhogy kiválasztottam a megfelelő válaszopciót, majd skillpróba következett. Ezt elbuktam, így újra megpróbált megharapni. Erre a további választási lehetőségek között ott volt, hogy akkor én meg belerúgok.
Hát... nem gondoltam volna, hogy ekkorát fog rúgni a karakter... A mókus gyakorlatilag sugármeghajtású sebességgel csapódott bele a közeli fa törzsébe, majd törött gerinccel, csurom véresen/haldokolva ért földet. (A sok kifröccsenő vérre Astarion is tett megjegyzést...)

"Civilben" biológus végzettségű vagyok, szeretem az állatokat, még viccből sem csinálnék ilyet, de ennél a jelenetnél konkrétan felröhögtem, hogy milyen legalja pitiáner rohadékságokat is megtehetünk...


Különben Astarionnal találkozva, ha a rövid "akciójelenet" után kibontakozó párbeszéd során arra a kérdésére, hogy:
Please tell me you at least know something about these worms.

A karaktered azt válaszolja, hogy:
Yes, unfortunately. They'll turn us into mind flayers.

Erre Astarion:
Turn us into - ha. Hahaha! (Itt elnyújtottan egy keserű/zaklatott/beletörődő nevetés.) Of course it will turn me into a monster. What else did I expect?

Mivel bűzlik róla messziről, hogy vámpír (sápadtság, vérre tett megjegyzései stb.) vagy legalábbis valami vámpír-lét felé vezető átok alatt állhat, ez rögtön szerethetőbbé/emberibbé tette a figurát (balekségből, buta önzőségből, amit már megbánt, vagy valami szerencsétlen dolog miatt válhatott azzá, ami). Ha úgy tetszik, ott van a cinikus, önző, beképzelt piperkőc mögött a tragédia, ami talán tett azért, hogy ilyennek mutassa magát a külvilág felé. Bár talán eredendően egy cinikus, önző, beképzelt piperkőc volt, legfeljebb nem ilyen durva fokozaton (A genya tieflingem amúgy jól kijött vele, mert kellően cinikus humora is van Astarionnak.)


Nekem a játékban egyelőre a D&D 5E tűnik gyenge pontnak kissé. Értem, hogy pen&paper alapon vonzók a szimpla rendszerek, mert több idő jut a "játékra" (kevesebbet kell bemagolni, fejben tartani, pörgősebb harcok stb.), ám nekem itt ez kissé túlzóan egyszerűsítettnek tűnik (sok tekintetben az NWN 3E-je is "kifinomultabb" volt ennél, a két Pathfinder cRPG-ben található rendszer meg aztán a variációk, karakterfejlesztési lehetőségek mekkája és medinája, már ha hajlandó kicsit beleásni magát az ember, és nem riad vissza a kezdeti információdömpingtől). A játék élvezeti értékéből egyébként ez semmit nem von le, mert a Larian leleményessége bőven kipótolja (játéktérben a tereptárgyak, felületek stb. kihazsnálásával) a rendszer "fapadosságából" eredő hiányosságokat.
(De azért úgy megnéztem volna/megnézném ezt a játékot egy Pathfinder rendszer alatt, de akár a DS2-ben használt szisztéma alatt is.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.20. 10:03
davkar9
#206 davkar9 [11350]
Az ea bejelentése óta "követem", de JIB múltkori "spammelése" után kaptam rá én is. Elején nem adta annyira, de mostanra belerázódva abszolút imádom, kétség nélkül goty+ lesz, kb. a legjobb játék a Witcher 3 óta. Ha valakit érdekel/tervezi megvenni akkor érdemes már most lecsapni rá, mert egyrészt ingyenes digi-deluxe upgrade jár majd hozzá illetve a cc, classok, combattal is meg lehet már ismerkedni, nem ezzel kell tölteni a teljes játék első x óráját.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2023.07.20. 09:40
MattMatthew
#205 MattMatthew [11715]
Release Trailer... ami nem tudom, hogy innuendo miatt kapta a release megnevezést, mert még nem jött ki.

A mókus a shock value reklámhoz tartozik: a PfH-en már a kvázi teljeset játszották a nézők kb bekiabálása alapján, abban volt egy druida aki állattá tud változni. Illetve egy love scene a druidával... és a közönség ezt úgy akarta, hogy medve alakban legyen. Ez aztán állítólag nagyon megdobta az eladásokat, meg akik megbotránkoztak is jó reklámot csináltak neki.

Ami az érdemleges az az, hogy új (és szerintem nagyon jó) origin karaktert jelentettek be, valamint már az EA is jobb mint sok játék teljes kiadása. TeCsőre is egy csomó csatorna akik már kaptak komolyabb preview-t elkezdte önteni a ilyen videókat, szóval e miatt is pörög.

...illetve itt a fórumon meg behergeltük egymást, hogy a majdnem kész termékkel már előre próbálkozunk, mert a karakteralkotás hosszadalmas döntéseit előre lehet hozni egy kicsit, hogy induláskor már kész kép legyen, hogy mivel akarunk kezdeni.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2023.07.20. 09:45
david139
#204 david139 [18480]
Oh, I see. Én kivárom a release-t, hogy teljes fényében űzhessen

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.20. 09:43
jawsika
#203 jawsika [3986]
Ez valami belső poén?

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.20. 09:43
MattMatthew
#202 MattMatthew [11715]
Kb ez...

Volt nagy bemutató (Panel from Hell), és nagyon felpörgették a hypeot, részben shock value-val.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: david139 2023.07.20. 09:29
jawsika
#201 jawsika [3986]
Pontosan ezt akartam kérdezni. Azt hittem, kint van, itt stalkingolok én is, de közben nincs.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: david139 2023.07.20. 09:29
david139
#200 david139 [18480]
Ahogy nézem, még mindig early access a játék. Mi történt, hogy az elmúlt hetekben-napokban ennyire felkapott lett?

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

MattMatthew
#199 MattMatthew [11715]
Ranger 5e-ben is csalódás.

Az még fura (értsd: nem tudom, hogy exploitoljam), hogy ha valaki harcban van akkor mozdulatlan, de ha csapat messzebb volt akkor azok akár Icewind Dale-be is elsétálhatnak mielőtt a második kör elkezdődne.

Még a DOS2-BG3 tengerparton kezdés trollkodása kapcsán jutott eszembe, hogy majd milyen szivatós képrejtvényt tudnak ebből csinálni Dinoék, hogy na egy homokkupacról és két cserlyéről döntsd el melyik játék.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.19. 23:36

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.