25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Baldur's Gate III

subject17
#148 subject17 [6643]
Én meg refundoltam is.

Volt egy kis időm megnézegetni, és egyszerűen olyan szinten nem áll nekem kézre/kedvemre ez a meglehetősen lomha, kissé furán kialakított irányítás, hogy inkább nem teljes áron adok esélyt annak, hogy "hátha megszokom".

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.16. 13:26
MattMatthew
#147 MattMatthew [11693]
Gnome bard? Orc sorcerer? Elf barbár?

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.16. 13:33
gothmog
#146 gothmog [4969]
Én meg éppen telepítem... (Amihez aktuálisan lenne kedvem egyéb játékok (pl. a két Pathfinder játék), azok túl nagy falatot jelentenének, amikről meg úgy gondoltam, hogy addig is legköthetnek... (Diablo 3 pl.) hát, nem sikerült most nekik.)
Így legalább kicsit tanulmányozom megjelenésig a rendszert, kezelést stb.

(És rögtön csinálok majd valami gennyláda karaktert , lehetőleg olyan kasztot választva hozzá, amit valószínűleg teljes végigjátszásra sosem választanék, mert kevésbé az én világom.)

Szerk.: Hopp, ne feledjem: nem egész egy hónap és két évtizedes leszek itt a dome-on!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

MattMatthew
#145 MattMatthew [11693]
Így kezdtem én is nem rég és pár napra rá már meg is vettem. Veszélyes itt olvasgatni.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Aruns 2023.07.16. 01:00
Aruns
#144 Aruns [7071]
Hűha. Elkezdtem olvasni a hozzászólásokat és nő a kedv, de foglamam sincs, mikor lesz rá időm...

Válasz erre

MattMatthew
#143 MattMatthew [11693]
Pfff... INT a dump stat, mindig!

Ami trükkös lehet a csatákban, és ami nagy eltérés pláne X-Com, de DOS-hez képest is az az adventuring day resource management. Ttrpg 5E esetén olyan 1-2 harc van, aztán short rest, repeat és a harmadik SR után egy long rest. A slotok kb erre vannak skálázva. Itt meg 2 SR van LRenként, szóval picit más, de valószínűleg többet kell aludni mint az ember (meg Bae'zel gondolná).

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.15. 16:14
davkar9
#142 davkar9 [11350]
Tegyél még pár pontot intelligencere és akkor nem lesz bajod a becenevekkel.

Szerintem spoiler csak a komoly sztori részekre kell. Amennyi félefajta kimenetele lehet akár egy rövid küldinek egy-egy megoldás inkább érdekesség, nem pedig élményromboló. Jelölés egyszerű pl act1 mocsár, quest-, karakternév is használható.

Pl gobbo tábor. Mindhárom vezetőt megöltem. Goblin picsa "egyszerű" volt, sikerült elcsalni egy magánbeszélgetésre.
Alapvetően nekem nem jön be a combat, nem igazán értem mit csinálok rosszul ráadásul xcomot megszégyenítő gurításokkal reagál a pozitívabb %-ra is. Gondoltam kipróbálom a beépített exploitokat.
Drow bossnál kitakírottam a szomszéd szobát, az őt vigyázó őrt is sikerült kiiktatni így maradtak ketten. Wizarddal raktam egy minor illusiont a szakadék mellé majd Lizzievel (strengthes kari kötelező lesz úgy látom) pár próbálkozás után sikerült olyan szögben taszajtani rajta, hogy beleessen. A mellett álló őr nem kezdett el visítani (bug?) így hát két lökéssel ment utána. Nem valami nagy epic adventure, de működött.

Harmadiknál belöktem minden-1 őrt a pókverembe ahonnan nem tudtak kimászni. Astarion és a pc a fenti gerendákról lődözött, Sha.. khm Katetel pedig lopakodásból fireboltot puffogtatva levittem a boss hpjának 95%-át mire mindenki bele lett kényszerítve a combatba. Ezután már csak a lentiekkel kellett végezni, perem, lő, elfut módszerrel.

De elvileg lehet a drow mellé is állni, igaziból vagy "", amit gondolom a groveba visszatérve még utoljára át lehet alakítani rajtaütéssé vagy druid mészárlássá. Egy boss már halott volt mikor beszéltem vele szóval talán olyat is lehet, hogy minkét oldalt meggyengíted aztán csak hátradőlve nézed mi az eredmény, vagy vállrándítás, elárulod a druidákat és haladsz tovább a történettel.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.15. 15:10
MattMatthew
#141 MattMatthew [11693]
Csak előtte megjelölni, hogy mi van a dobozban, az lesz nehéz, mert annyi szál, quest van. Azt hiszem most már technikailag mehetnék az Act 1-ből, de tudom, hogy van még komoly mocsári rész meg egy komoly underdark rész, de később amikor az ember már a tag-et sem érti akkor mókás lesz. Pláne, ha davkar9 mindenféle hülye elnevezést fog használni, amit csak részegen lehet érteni.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.15. 12:58
gothmog
#140 gothmog [4969]
Én szándékosan csak megjelenés után ugrok majd neki (valószínűleg akkor is kivárok valamennyit, hogy lássam, mennyire bugos stb.), addig videókat sem nagyon nézegetek, úgyhogy nekem minden (amit itt olvasok) olyannyira idegen (a nevek stb.), hogy gyakorlatilag még csak spoileresnek sem érzem. (Oké, pár dolog megvan még a bejelentése körüli időkből, így az illithid "ebihal" beültetés ügyében pl. képben vagyok, de kb. ennyi.)

Off: Rájöttem, hogy valahogy nincsen kedvem nagy rpg-be belevágni a BG3 előtt... A BG sorozattal terveztem (de hiába imádom, most nem kapott el a nosztalgia, így csak azt érzem, hogy minden szörny helyét tudom BG1-ben, már előre a fejemben van, hogy hol kit fogok felfogadni, így meg nincs meg az igazi élvezeti érték), de a múltkori Pathfinder: Kingmaker ajánlgatásom meghozta a kedvem egy lawful evil végigjátszáshoz ott is (viszont az a játék bődületesen nagy, így őszbe fordulna az idő mire végigérnék rajta, s nem biztos, hogy lenne erőm rögtön utána egy újabb nagy rpg-hez), illetve a Divinity: Original Sin2-őt 2018-ban vittem végig utoljára, így ez is felmerült (de mechanikájában sok szempontból túl hasonló lenne a BG3-hoz, plusz ez sem egy rövid alkotás).
A Diablo IV visszatérésen gondolkodtam egy karival, de rájöttem, hogy nincs kedvem hozzá, úgyhogy a D3-at tettem fel éppen. Egy Season karit csinálok (hogy nulláról kelljen kezdeni), ráadásul Demon Huntert (ezzel az osztállyal játszottam a legkevesebbet). Könnyed aprítás, míg meg nem unom. Akkorra pedig már remélhetőleg bele lehet ugrani majd a BG3 egy stabil, a játék végéig megbízhatóan működő verziójába
(Majd helyben/a pillanat hevében fogok csak dönteni úgyis, de most nagyon húzok látatlanban egy Oath of Vengeance alosztályú, "illithid-irtó terminátor", szabálytartó, hagyománytisztelő, de aki az utamba áll a "szent küldetésen", az inkább ássa meg a saját sírját jellegű githyanki (anti)paladin felé.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.15. 12:58
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#139 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Eddig elég felületesen érintettük a témákat.

Ám mivel az Act I.-en is módosítottak + kapott még tartalmat, azt javaslom, hogy a megjelenéskor mehet a spoiler tag mindenre, tekintve, hogy az origin szereplők is elérhetők lesznek, és a saját szemszögükből nézve sokkal több információ lesz elérhető, mintha csak társként faggatjuk őket.

Igen, valószínűleg a "gonosz" szálon több lehetőség nyílik egyes dolgok felfedezésére előbb.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.15. 12:17
MattMatthew
#138 MattMatthew [11693]
Igazából teljesen indokolatlan a goblinok mellé állni, de másik oldal mellett sem szól sok indok. Inkább csak a gonosz vonalat akarom jobban kipróbálni, mert bízom benne, hogy lesznek komoly lehetőségek és tényleg kidolgozzák azt, hogy lehessen értelmesen gonosznak lenni, nem csak murderhobonak.
Szerintem Minthara szál mellett majd több lore dolog fog szólni, ő tudhat is valamit arról, hogy mi a tök van, miért nem változtunk még át mindflayerré, az Absolure hogy függ össze a murder trioval, meg ilyenek. Remélem sok kontextus majd bekerül a véglegesbe ami miatt lesz indok (bár önző), hogy melléjük álljunk, míg a menekültek miatt csak piros pontok járnak.

...majd spoilere kéne valami konvenció. Most it EA már évek óta kint van, szóval nem dobozolok semmit, de majd valószínű kéne.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.15. 09:15
Peace
#137 Peace [27978]
Mai napig az egyik legzseniálisabb az első résszel egyetemben!!! Örök kedvencek maradnak!

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.15. 09:34
gothmog
#136 gothmog [4969]
Erről eszembe jutott a Fallout 2! (Régi szép idők!) Ott a kezdőhelyszín közelében volt egy város - a nevére már nem emlékszem -, ami tele volt zsebmetsző gyerekekkel. Általában igyekeztem békésen megoldani a dolgot, de egyszer csináltam egy "keményebb" karaktert az egyik végigjátszásra, és úgy döntöttem, hogy - kb. a harmadik lopás után - nála betelt a pohár... Hullott a sok kis emberlárva, meg persze a futtatójukat is lerendeztem.
Majd utána néztem, hogy megjelent a karakterlapomon a "child killer" perk. Régi, régi szép idők! Úgy rémlik, hogy a perk azt tudta, hogy bizonyos helyeken beszólogattak a karakteremnek, illetve néha fejvadászok jöttek rám random (akik kitűnő lőszerutánpótlást/eladható cucc ellátást biztosítottak így a karakteremnek. ).

Azt hiszem, hogy később kiszedték a játékból ezt a lehetőséget, de én kb. bő 20 éve vittem végig utoljára, és akkor abban a verzióban, amivel játszottam, még simán fel lehetett szabdalni/szét lehetett loccsantani a fejét/plazmafegyverrel takonnyá lehetett olvasztani bárkit, aki nem volt szimpatikus.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.14. 23:20
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#135 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
MattMatthew

Ez valószínűleg így is lesz. Nyilván nem végleges döntésként, de meghatározó lesz, hogy és merre mész tovább az első fejezetből. Megmondom őszintén, gondolkodnom sem kellett, hogy végezzek Mintharával, meghalt, anélkül, hogy különösebben megismertem volna.

davkar9

Van ilyen lehetőség? Eszembe nem jutott volna goblin gyereket fegyverként használni.

Amúgy egyetértek. Nekem már most ez az év, sőt az utóbbi évek legjobb játéka.

Germinator

Itt egy rövid, velős összefoglaló a különböző osztályokból, mi a különbség közöttük. Már ha még gondolkozol a megvételben.

Válasz erre

MattMatthew
#134 MattMatthew [11693]
Nem tudom, hogy a gyerek dobálás, vagy a waifu potenciál a hangsúlyosabb a GOTY választásban, de nekem az volt a legmeglepőbb, hogy mennyire bug mentes volt eddig! Jól fut, nem crashel, stb. Oké, még csak pár órát toltam és inkább a main questet, de eddig pozitív nagyon!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.14. 23:20
davkar9
#133 davkar9 [11350]
Goblin gyerekek rugdosnak egy tetemet, nagypofával kérdezik, hogy beszállunk vagy balhét akarunk? Lizzie javasolja, hogy mi lenne ha őket rúgnánk meg inkább. Pff, butus, rpgben ilyet nem lehet. De, combat start, pont Liz kezdett. Felkaptam az egyik gyereket és agyonvertem vele a másikat. És utána nem eszméletlen vagy hasonló puhányság, simán halott.

GOTY!

Válasz erre

MattMatthew
#132 MattMatthew [11693]
Nem biztos, hogy adja mondjuk, mert Minthara nagyon murder-trio lelkületű, szóval azon kívül, hogy neki is kell a MacGuffin, eléggé úgy tűnt, hogy a tieflingeket is for shits and giggles le akarja mészárolni. Szóval őt is át kéne verni, ami okés, csak lehet, hogy pont ez a szál lesz az ami a BG2ben a Bodhi/Shadow Thieves, szóval mindenképp be kell tagozódni vagy menekült mészárosnak, vagy rasszista goblingyűlölőnek.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.14. 20:16
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#131 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Érdekes felvetés! Kellene, hogy majd legyen ilyen, de egy rövid keresés eddig nem dobott fel ilyen videókat. Sőt, egyenesen érdekes lenne egy Halsin és Minthara csapattársítás, bér kétlem, hogy ebbe a mélységbe elmennének (nagyon érdekes lenne ezt szemlélni).

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.14. 19:29
MattMatthew
#130 MattMatthew [11693]
Köszi!
Azon gondolkozom, hogy a tiefling kolónia pl megmenthető-e, ha Mintharával társul az ember(/humanoid). Druidák azok úgyis gyökér természeti népek, le lehet őket kaszálni, csak vajon a másik banda szöktethető-e, hogy üres tábort találjanak a goblinok.

Ami kicsit fura, hogy elvileg sietünk, de ugyanakkor a játék azt jutalmazza, ha felfedez az ember. Most melyik?

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.14. 14:48
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#129 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
16:15 környéke és igazából nem sorol fel így sem minden megoldást, pl. ezek javarészt a druida táboron belülre vonatkoznak.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.14. 09:08
MattMatthew
#128 MattMatthew [11693]
@JIB
Valahol linkeltél egy videót ami összegyűjti a legnyakatekertebb megoldásokat is a goblin-tiefling / drow-druids kérdésre, de nem találom. Be tudod linkelni megint, ha még megvan! Köszi!

Man literally too angry to die

Válasz erre

MattMatthew
#127 MattMatthew [11693]
Itt azért súlyos agymenések vannak!

Közben sikerült beosonnom a goblin táborna, nem értettünk egyet a drow vezetővel és levágtak... oké, nem, de a harci dobokat elérte az egyik goblin, szóval az egész tábor jött már és késő volt, szóval inkább kiléptem mielőtt levágnak!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.13. 22:55
davkar9
#126 davkar9 [11350]
Wyllig még nem jutottam el (kapu harcban mintha npcként láttam volna), de a boxartot elnézve érdekesnek tűnik a helyzete... Jólvan, a elsősorban a "társára"? vagyok kíváncsi.

Galet a bemutatkozásában meg akartam ütni, de alapvetően szimpatikusnak tűnik. Ha nagyon mágust akarok indítani akkor kiesik (Wyll is), de amúgy elképzelhetőnek tartom, hogy állandó csapattag legyen a végigjátszások során.

Nono, csak óvatosan.... Shadowheartban mégis mi a Yenes? Hajszín? Ea-től még én se fogok tűzbe menni érte, de bízom benne, hogy a teljes története/románc után majd mehet a kedvencek közé. Első körben az ő helye is biztosítva van a csapatban.

Lizzie nálam pont fordítva. Csípem a szúrósat de itt kicsit soknak éreztem az ellenkezést, plusz Shadowhearttal (...) is állandóan összekapnak szóval a döntésekhez kapcsolódó approval maximalizálás céljából lehet repül majd a partyból a féregtelenítés után. Teljes kaland szempontjából viszont jól mutatna, ha jóban rosszban végig együtt maradna a tutorial csapat.

Astarion ahogy írtam engem Zevranra emlékeztet, akit évekkel később, külön végigjátszást építve rá kedve... fogadtam el. Ea morzsák és a nyilvánvaló jelek valami őszinte "boo, szörny vagyok (kérdőjel)" drámázást sejtetnek, ami érdekes lehet a seggfej személyiségévvel ütköztetve.

Összességében kiegyensúlyozott (személyiségek, classok) csapatnak tűnik, de én még állítottam volna a diversity slideren. Astarion szerintem halflingként is működne. Shadowhe... oké, állj. Ez hosszútávon tarthatatlan lesz. Waifu vagy sem, ez egy hülye név, nem jó leírni. Rövidíteni nem lehet a mert túl sok hasonló kétbetűs van már statra és fajra is. Hmm, lássuk. Borítón eléggé Evangeline Lillyre hasonlít, áhá, meg is van; innentől Kate lesz.
Szóval lehet mellélövök, de Kate sztori vibeja (töltőképernyő, félmondatok) alapján akár half/drow is lehetne.

(És mielőtt megvétóznátok; hahó, szó szerint mystery boxot tart a kezében! Duplán illik rá a név.)

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.13. 20:04
MattMatthew
#125 MattMatthew [11693]
Igazából, nem kritika volt, sőt, az egyik Skeletor meme vágna ide!
Meg elég felszínesek az ismereteim, épp csak meghaltam egy kriptában, Wyllt még nem láttam a játékban. Igazából minddel csak főszereplőként van gondom, társnak érdekesek lesznek! Illetve a Dark Urge monk elég jó, mert frontliner, de nem redundáns sem Lae'zellel, sem
Mintharával... és a dedikált vérpistikés történet mindig nyerő!

,, (Triss-párti vagyok )"
Mindenki tévedhet...

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.13. 20:04
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#124 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
"Röviden":

Részben egyetértek. Karlach még csak egy küldetésig volt elérhető a korai hozzáférésben, így nem tudok nyilatkozni róla, de ő és Lae'zel tényleg sokkal dominánsabbak a többieknél. Annak tűnmnek. Amit a legutóbbi bemutatón láttam Karlachból, lehet őt indítanám első origin karakterként, nem Wyllt.

Ettől függetlenül Wyll-t nem mondanám nyüzüge és lányos férfinak sem, sőt, az egyik kedvenc csapattársam. Karlach mellett ő lenne a tipikus fénylő hős toposz, nem onnan, ahonnan indul, hanem alaptermészetét tekintve (hevesen reagál, néha előbb cselekszik, mint gondolkodik, de jó lelkű, a közösségért szeret tevékenykedni, kedveli a gyerekeket és szót is ért velük), már a kapott neve is ezt jelzi, Blade of Frontiers, ugyanakkor ki is forgatják ezt a klisét majd, a története passzol a karakterosztályához, amivé vált. Nagyon várom, merre viszik el a természetét.

Gale, mint kifinomult varázsló, ő is egy alap D&D szereplő, engem leginkább egy anti-Raistlin (Sárkánydárda) figurára emlékeztet ambíciók tekintetében (minden idők legnagyobb varázslója, mit cél). Nekem ő volt a másik csapattagom.

Lae'zel - az ő története érdekel leginkább, és ha sikerül feloldani a románc opciót, bizony őt választom. Határozott elvek, morális kódex szerint él, bár lenézi és alsóbbrendűnek tartja Faerûn népeit, ugyanakkor nem gonosz, alapvetően igazságoságra törekszik (legalábbis nem akar ártani, de a céljai érdekében nem kötik a szokásos erkölcsi faerûni megkötések).

Sajnos Shadowheart annyira Yennefer érzetet keltett bennem (Triss-párti vagyok ), hogy eddig mellőztem, amennyire lehet, nem volt szimpatikus.

Ahogy nagyon Astarion sem, de az Act I. vége felé már megnyílt valamennyire és ő története is érdekes lesz szerintem ez alapján, itt egy kicsit változott a véleményem.

A másik két új társ, társfunkcióban még nem elérhetőek, róluk nem tudok nyilatkozni, Minsc és Jaheira pedig majd később oldódnak fel.

Szóval, szerintem jó szereplők lettek választva, még akkor is, ha ezt egy kicsit a mai korhoz igazították, de a D&D is rengeteget változott a nyolcvanas és kilencvenes évek óta, más közönséghez is szól (elsősorban?), nemcsak az eredetikkel játszókhoz.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.13. 19:23
MattMatthew
#123 MattMatthew [11693]
Legalább a class-gender beosztás against type ment, kemény, harcos és barbár csajok és nyüzüge varázsló/rogue férfiak (bár ez utóbbi lehet, hogy Astarionra erős túlzás)!
Egyébként azt hittem, hogy már az origin karakterekkel is lehet játszani, de úgy látom, hogy nem, legalábbis nálam lockolva volt még.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.13. 18:45
davkar9
#122 davkar9 [11350]
Igaza is van. Viszont érdekes módon az npc csapatba meg csak "embert" raktak. Oké, hivatalosan csak kettő, de az elfek a hajuk miatt lényegében emberek. Az új tiefling (, veszélyben Shadowheart első helye ) és még Lizzie, aki egy csúnya (objektíven nézve, amúgy we'll bang, ok?) majombéka is eléggé emberi. Semmi törp, halfling? Miért!?

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.13. 14:03
Peace
#121 Peace [27978]
A link az feláras!

Nekem mindenki váltig állítgatta Steam fórumon, hogy július 31, de reggel megtaláltam a hétfői bejegyzésüket, amiben tisztázzák.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.13. 14:55
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#120 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Linket ki hoz, Peace? Ha már beidézted, a bejegyzés linkjét is hozhattad volna, ejnye, mínusz egy pont ezért a karizmádból. Jól összefoglalt tartalom.

Ám augusztus harmadika, mert lentebb írják is:

"Our PC launch is just a few weeks away! Baldur's Gate 3 is set to release to PC on August 3rd, followed by its PlayStation 5 release just a few weeks later on September 6th – or September 3rd if you pre-ordered the Digital Deluxe Edition for PS5."

Válasz erre

Előzmény: Peace 2023.07.13. 06:19
MattMatthew
#119 MattMatthew [11693]
Köszi, tök jó videó!
Még jobban lelkesülök Dark Urge origin kapcsán! Bár látom már, hogy Larian race-shamingelni fog, hogy human karaktert indtok! Nem tudom, hogy még DOS vagy már az EA BG során panaszkodott Swen, hogy milyen sok az ember PC, mikor mennyi izgalmas faj van!

Kaszt még kérdéses, EK jó lenne, csak lehet túl redundáns* Lae'zellel, szóval lehet pala vagy cleric, csak lehet nem lesz szimpi istenség. Annak még nem néztem utána, hogy paladinnak kell-e vallás, ugya 5Eben az Oath of Crown kifejezetten szekuláris, világi rendfenntartókat is takarhat.

*Bár max normálon fogom tolni, szóval nagy érvágást nem jelenthet valószínűleg, ha nem meta a csapat.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.09. 15:39
Peace
#118 Peace [27978]
"The PC Digital Deluxe Edition does not include a 72 hour head start, which would have essentially made the game’s release date July 31st. Shifting the release date – and thus communication around the Digital Deluxe Editions across PS5 and PC – came with a few complexities that we didn’t manage to communicate very well, so we thought it best to clarify it here, given that a 72 hour head start on PC wouldn't have been plausible."

Na ezt is tisztázták 10-én akkor. Nem lesz itt semmiféle július 31-es indulás. Steam-en rákérdeztem és ott mindenki azt írta még, hogy de bizony 3 nappal augusztus 3 előtt indul a game.

Válasz erre

Peace
#117 Peace [27978]
Akkor jól sejtettem. Majd szóljatok plz, ha telepíthető a végleges verzió.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.12. 21:48
MattMatthew
#116 MattMatthew [11693]
,,Galenél éreztem a legjobban, hogy kussoljon vagy megütöm, de amúgy funnak tűnik."
Miért nem vágod le a kezét?

,,Jobb képességeket nem is merem használni, mondván mi/kor lesz a következő encounter. Kapcsolódóan a long restet se használnám minden csata után."
DnD (főleg 5E) legidegesítőbb része a napi resource management ami meta adatok alapján várja, hogy a karakter döntsön, illetve DMre teszi az egész nap beosztásának túl nagy felelősségét... és most inkább abbahagyom 5E fikázását, mert hosszú lenne!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.13. 00:48
davkar9
#115 davkar9 [11350]
60-ra lekorlátozva 40-50 fok, ez lesz. Még lehet a dlsst is ráengedem.

HE wizarddal kezdtem neki, ami kár volt, de hé, ezért a próbakör. Társak miatt HE lefedettség elég nagy, tünde vonalon WE, drowban kell majd inkább gondolkodnom, feleseknél szintén. Társaknál eddig az első gondolatom az volt, hogy de szívesen orrba vágnám, ami lehet jó előjel.... Kivétel persze Shadowheart, elf waifu, nálam ezzel már nyert. Kicsit mondjuk sótlan és a szinkron is lehetne jobb.
Bongyorkánál (Astarion? még tanulom a neveket) erős Zevran utánérzetem volt...
Galenél éreztem a legjobban, hogy kussoljon vagy megütöm, de amúgy funnak tűnik. Miatta le kell majd mondanom a mágus classokról, egyelőre SH és ő tűnik fix csapattagnak, első készkaris végigjátszás is szerintem vele lesz majd.
Lizzie (előre is bocs, lehet ezt fogom használni, a '-t mindig eltéveszteném), a majombéka elég ellenszenves. A loret nem ismerve annyit már összeraktam, hogy a chtulukkal elég ronda a viszonyuk, szóval ha majd kikerült a kukac a fejünkből akkor jobban meg lehet ismerkedni vele.

Teljesben még gondolkodom a karin. HE lekerült a listáról, Gale miatt kiesett a wizard (mindenki lehet mindenki, bizonyos pontokon mindenki tanulhat majdnem mindent rendszer miatt a többi varázs class is). Ezek miatt most kicsit a törp felé húzok, akinél az lenne a rólpléj, hogy nem értem a loret, nem értem mi történik, kicsit frusztrál is, smash. Vagy, és ez nyilván tökeredeti ötlet, halfling bard, meggyőzés-kidumálásra gyúrva. Vagy valamiféle rogue, hozzá passzoló fajjal, mert általában stealth bonus actionnel zárom a köröket, az legalább hasznosítaná is.

Combat nem vészes, de mindenképp leveszem majd storyra a teljesben. Sok mindent nem értek, ezt a rengeteg féle és fajta skillt nem is tudom mind fejben tartani. Jobb képességeket nem is merem használni, mondván mi/kor lesz a következő encounter. Kapcsolódóan a long restet se használnám minden csata után. Részben időhúzásnak érem ezt az egész folyamatot, részben tartok tőle, hogy valami nem jelölt narratív hatása is van - több napot töltünk ->egyre jobban hízik az agykukac.

Összességében jó első benyomást tett. Örülök, hogy eddig nem foglalkoztam vele, így csak egy hónapot kell várni.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.12. 12:38
gothmog
#114 gothmog [4969]
Igen, az eredettrilógiát később írta meg Salvatore. (A Kristályszilánkban kicsit másabb, ha úgy tetszik "vadabb" Drizzt, mint amit az eredettörténetében, illetve a későbbi regényekben mutat. Bár tény, hogy már meglehetett valami Salvatore fejében, mert pl. Masoj Hun'ettet is említi. Igaz, a Kristályszilánkban leírtak szerint Drizzt gyakorlatilag megorvgyilkolja a mit sem sejtő Masojt (hogy megszabadítsa Guenhwyvart a méltatlan tulajdonos igája alól). Miközben az Otthon című regényben már teljesen másképpen játszódik mindez le.

Na mindegy, ez már nagyon off, még egy BG topikban is.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.12. 21:48
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#113 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Úgyhogy elég jól tisztában vagyok a történettel, karakterekkel.

Persze, tudom. Nem is azon volt a hangsúly, hanem a videó azon tartalmán, hogy hogyan kötődik össze bő egy évszázaddal későbbi kor a régiekkel. Humort félretéve, szerintem érdemes megnézni miket halászott össze a videós, a kiadott ingyenes nyomozós játék mellett más is van, ami megmagyarázza az eseményeket.

Drizzt. Nekem (is) a Vadászpengékig van meg. Ott sok lett nekem is.

Amúgy érdekes (ez nem feltétlen neked szól) , hogy az eredeti, egyenrangú főhős Wulfgar volt Drizzt mellett, mert A Jeges Szelek Völgye trilógia lett megírva először, és ebben még nincsenek is benne Drizzt könyszakasz-elmélkedései sem. Az "eredettörténet" utólag lett megírva, és Menedék a kedvencem (meg A hajnal ösvénye). Volt, hogy elgondolkodtam pótolni kellene, de a mostani magyar kiadással tizenhét kötetnyi lemaradásom van, és akkor inkább választok, más, tartalmasabb írást.

Peace

Most nincs benne kontroller támogatás. Igen, lesznek jelentősebb változtatások is, a történetet illetően is, de az alapmechanika . Tesztelésnek, gyakorlásnak

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.12. 21:07
Peace
#112 Peace [27978]
Gondolom semmi értelme letöltenem, mert full más lesz a végleges verzió július 31-én. Jól sejtem? És gondolom a kontroller támogatás sincs benne még jelenleg, csak a megjelenéskor.

Válasz erre

gothmog
#111 gothmog [4969]
A Csend pengéi az utolsó, amit anno megvettem. (Nekem még a Valhalla féle kiadások vannak meg. Mindegyik megjelenéskor megvéve.) Igazából a "Drizzt eredettörténet" három kötetét kedveltem/kedvelem. A Wulgar/Regis/stb. szereplős vonulat már nem az én világom. Azok a kötetek nekem már a 90-es évek közepén, középsulis fejjel is a gyenge ponyva kategóriába estek. Ám olyan régen olvastam őket, hogy valamiért kedvem támadt újra végigmenni rajtuk.

Még az Ezer orkos trilógia, ami megvan a drizztes vonulatból. De az már első olvasásra is fájdalmasan gyalázatos "könyvélmény" volt (nekem).

Salvatorétól akkor már jobban kedveltem Artemis Entreri és Jarlaxle közös kalandozását Vérkőföldeken (az übertáp paladinkirály, monk nagymester stb. figurák) birodalmában.

Ami a BG kánont illeti... Az első részt bő tucatnyiszor, a másodikat kb. fél tucat alkalommal vittem végig a megjelenésük óta. Úgyhogy elég jól tisztában vagyok a történettel, karakterekkel.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.12. 20:00
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#110 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
gothmog

Bár megmondom, most ez a Dark Urge is érdekel (csak nem Bhaal ivadék lesz a lelkem?)

Erre elfelejtettem reagálni.

Rengeteg ember feltételezi ezt, és ha belenézel a lentebb linkelt videóba, ahol összefoglalják az első és második rész eseményeit röviden, mi a kánon ebben a tekintetben, majd azt is, hogy milyen kiegészítő tartalmak kötik össze a klasszikus duológiát a jelenleg érkező részt megelőző eseményekkel, nagyon valószínű, hogy az előző két résznek is lesznek következményei itt (már csak azért is, mert egykori társak is visszatérnek).

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#109 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Jó látni, hogy másik is ennyire lelkesek lettek.

davkar9, soha az életben nem jutott volna eszembe ilyen opció a CP2077, pláne, hogy nem is reagál rá a játék. Egyébként vannak vicces mondatok, amiket a fő karakter mond, amikor mész vele a pályákon, pl. valami ilyesmi volt: "still breathing, despite everything". Ez munkahelyemre tökéletesen illik.

Részben egyetértek, nagyon figyelni kell, milyen hangot választasz, mert noha a párbeszédopciókban "néma", a pályákon/területeken bizonyos helyeken reagál, megszólal.

MattMatthew, szívesen. Nem ismertem a Steam refund policy-jét (ott vetted, ugye), pláne nem korai hozzáférésű játékok esetélben, de szerintem csak igen indokolt esetben adnak vissza pénzt, pláne, ha már sok órát beleölsz. Az EA-játékok esetében szerintem részben "vállalod", hogy előre fizetsz egy jövőbeli lehetséges tartalomért, és azzal is járhat, ha mondjuk "dead game" lesz belőle.

Elég jól ismered az Đ&D5E-t, szerintem kizárt, hogy visszadobd.

+ nekem is Lae'zel tűnik az egyik legérdekesebb társnak.

gothmog

Drizzt legendája... Magyarul nemrég jelent meg a 33. kötet, ha nem számoljuk pl. a fiával közösen írt trilógiát (Tymora Köve), angolul már a 36. kötet. Ez az egyik leghosszabb ideje futó, egy karakterre fókuszáló széria. Meddig tervezel elmenni? És milyen élményt nyújt ennyi idő újra belevágni?

Aribeth

Ááá, a Phantom Liberty... Későbbre teszem, mert addig képtelenség, hogy végezzek a BG3-al.

____________

Többen játszhattak már a teljes játékkal, és az elmúlt napokban tettek közzé videókat, pl. a lentebb linkelt Wolfheart FPS mellett, Fextralife csatornáját érdemes követni. Lesznek majd karakterspecifikus videók is, de pl. most mutatott be egy teljesen új funkciót, ami nincs az EA-ban. Mások illithidjét gyűjteni lehet, és külön "képességfán" plusz erőket és passzív szorzókat lehet aktiválni az agyadban - nagyon érdekesen hangzik, kíváncsi vagyok, ha minél inkább fejleszted az illithid erőidet, az milyen hatással lesz a történetre, hogy reagál rá a világ.

Válasz erre

gothmog
#108 gothmog [4969]
Köszi! Amikor utoljára pan&paper alapon játszottam, még csak AD&D volt, pc-s játékokból pedig ugyan a Solasta alapkampányát letoltam (ami szintén 5E), de ott nem jött elő ilyen, és máshonnan már nem ismerem a D&D 5E-t.

Apró kieg: közben rájöttem, hogy a "Brutál mennyiségű átvezető lesz..." kezdetű hírhez kommenteltem anno, nem ide, de kikerestem, és nálam akkor ez volt a karakterötlet.

"Valószínűleg az lesz, hogy amikor rákészülök a játékra, akkor alaposan végignézem a választékot, és ami éppen ihletet ad majd. Persze még az is meglehet, hogy egy Lolth hívő sötét elf vagy egy vérbeli githyanki anti-paladint (az oathbreaker gondolom olyasmi akar lenni, mint a Blackguard volt korábban) fogok csinálni. Utóbbi még menne is az illithides környezetbe, hiszen a githek nagyon sokáig agyszívó rabszolgaságban éltek, engesztelhetetlen a gyűlölet, és alapjáraton egy githyanki kb. a lawful evil pozíciót foglalja el a jellemskálán. Szóval egy rigorózus szabályok szerint élő, de könyörtelen, az illithideket zsigerből gyűlölő githyanki anti-paladin akár még működhetne is."

Bár megmondom, most ez a Dark Urge is érdekel (csak nem Bhaal ivadék lesz a lelkem?), bár tuti nem első végigjátszásra. Elsőre szeretnék olyan karaktert, ahol az én kezemben van a döntés.

Máskülönben ma újra belekezdtem a BG sorozat újrázásba (nosztalgiavonat még a harmadik rész előtt). Az elf harcos/mágusomat kukáztam, mert nem volt kedvem folytatni (bár sehol sem tartottam még vele). És mivel a klasszikus ponyva Drizzt könyveket olvasom újra éppen, így megjött a kedvem egy elf kószához (még ha nem is sötét elf lesz), úgyhogy indítottam egy Stalker alosztályú vándort. (BG1-ben inkább íjászkodni fog, a 2-ben meg két fegyverrel aprít majd.) Messze nem a legtáposabb kit, de valahogy mindig is vonzott ez az archetípus.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.12. 17:33
MattMatthew
#107 MattMatthew [11693]
Az Oath of Vengeance elég flexibilis gyakó subclass, lehet kapásból gonosz 5Eben. Az Oathbreaker DMGben jött be, de igazából elég rugalmas a Vengeance, hogy antihős lehessen.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.12. 11:03
MattMatthew
#106 MattMatthew [11693]
Nekem is rosszkor jött meg a fizu, most majdnem úgy néz ki mintha megengedhetném magamnak!

A refund policyt még át kell nyálaznom, hogy ha early accessben tolom most, hogy kiderüljön mennyire fut jól akkor refundolhatom-e, ha esetleg diavetítés (de a 2 órán túl vagyok).

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Peace 2023.07.12. 15:53
Peace
#105 Peace [27978]
Na gyorsan megvettem én is, mielőtt jönne a 20-a és elkezdenék aggódni a pénz miatt.

Válasz erre

davkar9
#104 davkar9 [11350]
Ez 144-nél történt. Magától ultrára dobott mindent, vsync ment, csak úgy 1 óra után gyanúsan melegem lett aztán ránézve a mérőre ez fogadott.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.12. 10:39
MattMatthew
#103 MattMatthew [11693]
Hasonlóan érzek, mert ugyan az origin karakterek nagyon nem érdekeltek, mármint főszereplőként (amúgy Lae'zel ), de most nemrég mutatták be a Dark Urge origint ami szabadon választható kasztú és fajú és van saját történetszála.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: subject17 2023.07.12. 10:45
Peace
#102 Peace [27978]
Én nagy bajban vagyok. Iszonyatosan hiányzik a D4-ből nekem egy jó kis nehézvértes és pajzsos class, ezért evidens lenne, hogy paladint vagy bármiféle lovagot kezdenék itt, de annyira adja a duplatőrös hátbaszúrós rugó is és annyira jó volt azzal lenyomni első körben a D: OS2-t is, hogy azt is nagyon szívesen választanám.....

Válasz erre

gothmog
#101 gothmog [4969]
Én már megálmodtam (pár hozzászólással korábban) egy illithid-irtó lawful evil githyanki "anti-paladint", csak azután láttam, hogy az oathbreaker paladin osztály nem olyan, amit csak úgy indítasz, hanem először valamelyik "jófiú" osztályt kell megcsinálnod, majd a történet egy adott pontján valami olyan disznóságot végrehajtanod, ami elvezet az oathbreaker irányába. (Ez így már egy fokkal kevésbé vonzó a számomra, pedig az eredeti karakterötlet megragadt a fejemben.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.12. 10:39
subject17
#100 subject17 [6643]
Me: Hm, egész érdekesnek tűnik ez a játék.

Also me: ... Fuck.

Lehet, hogy itt csattan el még hatvan euró...

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

MattMatthew
#99 MattMatthew [11693]
Ja, hát nem is tudott mit kezdeni vele a játék amikor femV-re fütyit és ffi hangot tettem. Kíváncsi voltam, hogy megy e így a "fordított" romance, de se Judy, se pedig Panam nem aktiválódott. Judy nyilván azért mert a hang alapján lövi be a nemet a játék, a test pedig nem volt kompatibilis a Panam animációkkal.

@JIB Köszi az infót, jól hangzik!

Ráadásul még Oathbreaker Paladin is van, szóval ha nem is Blackguard, de majdnem.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.12. 10:17

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.