26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Baldur's Gate III

Peace
#121 Peace [28298]
A link az feláras!

Nekem mindenki váltig állítgatta Steam fórumon, hogy július 31, de reggel megtaláltam a hétfői bejegyzésüket, amiben tisztázzák.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.13. 14:55
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#120 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Linket ki hoz, Peace? Ha már beidézted, a bejegyzés linkjét is hozhattad volna, ejnye, mínusz egy pont ezért a karizmádból. Jól összefoglalt tartalom.

Ám augusztus harmadika, mert lentebb írják is:

"Our PC launch is just a few weeks away! Baldur's Gate 3 is set to release to PC on August 3rd, followed by its PlayStation 5 release just a few weeks later on September 6th – or September 3rd if you pre-ordered the Digital Deluxe Edition for PS5."

Válasz erre

Előzmény: Peace 2023.07.13. 06:19
MattMatthew
#119 MattMatthew [11787]
Köszi, tök jó videó!
Még jobban lelkesülök Dark Urge origin kapcsán! Bár látom már, hogy Larian race-shamingelni fog, hogy human karaktert indtok! Nem tudom, hogy még DOS vagy már az EA BG során panaszkodott Swen, hogy milyen sok az ember PC, mikor mennyi izgalmas faj van!

Kaszt még kérdéses, EK jó lenne, csak lehet túl redundáns* Lae'zellel, szóval lehet pala vagy cleric, csak lehet nem lesz szimpi istenség. Annak még nem néztem utána, hogy paladinnak kell-e vallás, ugya 5Eben az Oath of Crown kifejezetten szekuláris, világi rendfenntartókat is takarhat.

*Bár max normálon fogom tolni, szóval nagy érvágást nem jelenthet valószínűleg, ha nem meta a csapat.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.09. 15:39
Peace
#118 Peace [28298]
"The PC Digital Deluxe Edition does not include a 72 hour head start, which would have essentially made the game’s release date July 31st. Shifting the release date – and thus communication around the Digital Deluxe Editions across PS5 and PC – came with a few complexities that we didn’t manage to communicate very well, so we thought it best to clarify it here, given that a 72 hour head start on PC wouldn't have been plausible."

Na ezt is tisztázták 10-én akkor. Nem lesz itt semmiféle július 31-es indulás. Steam-en rákérdeztem és ott mindenki azt írta még, hogy de bizony 3 nappal augusztus 3 előtt indul a game.

Válasz erre

Peace
#117 Peace [28298]
Akkor jól sejtettem. Majd szóljatok plz, ha telepíthető a végleges verzió.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.12. 21:48
MattMatthew
#116 MattMatthew [11787]
,,Galenél éreztem a legjobban, hogy kussoljon vagy megütöm, de amúgy funnak tűnik."
Miért nem vágod le a kezét?

,,Jobb képességeket nem is merem használni, mondván mi/kor lesz a következő encounter. Kapcsolódóan a long restet se használnám minden csata után."
DnD (főleg 5E) legidegesítőbb része a napi resource management ami meta adatok alapján várja, hogy a karakter döntsön, illetve DMre teszi az egész nap beosztásának túl nagy felelősségét... és most inkább abbahagyom 5E fikázását, mert hosszú lenne!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.13. 00:48
davkar9
#115 davkar9 [11414]
60-ra lekorlátozva 40-50 fok, ez lesz. Még lehet a dlsst is ráengedem.

HE wizarddal kezdtem neki, ami kár volt, de hé, ezért a próbakör. Társak miatt HE lefedettség elég nagy, tünde vonalon WE, drowban kell majd inkább gondolkodnom, feleseknél szintén. Társaknál eddig az első gondolatom az volt, hogy de szívesen orrba vágnám, ami lehet jó előjel.... Kivétel persze Shadowheart, elf waifu, nálam ezzel már nyert. Kicsit mondjuk sótlan és a szinkron is lehetne jobb.
Bongyorkánál (Astarion? még tanulom a neveket) erős Zevran utánérzetem volt...
Galenél éreztem a legjobban, hogy kussoljon vagy megütöm, de amúgy funnak tűnik. Miatta le kell majd mondanom a mágus classokról, egyelőre SH és ő tűnik fix csapattagnak, első készkaris végigjátszás is szerintem vele lesz majd.
Lizzie (előre is bocs, lehet ezt fogom használni, a '-t mindig eltéveszteném), a majombéka elég ellenszenves. A loret nem ismerve annyit már összeraktam, hogy a chtulukkal elég ronda a viszonyuk, szóval ha majd kikerült a kukac a fejünkből akkor jobban meg lehet ismerkedni vele.

Teljesben még gondolkodom a karin. HE lekerült a listáról, Gale miatt kiesett a wizard (mindenki lehet mindenki, bizonyos pontokon mindenki tanulhat majdnem mindent rendszer miatt a többi varázs class is). Ezek miatt most kicsit a törp felé húzok, akinél az lenne a rólpléj, hogy nem értem a loret, nem értem mi történik, kicsit frusztrál is, smash. Vagy, és ez nyilván tökeredeti ötlet, halfling bard, meggyőzés-kidumálásra gyúrva. Vagy valamiféle rogue, hozzá passzoló fajjal, mert általában stealth bonus actionnel zárom a köröket, az legalább hasznosítaná is.

Combat nem vészes, de mindenképp leveszem majd storyra a teljesben. Sok mindent nem értek, ezt a rengeteg féle és fajta skillt nem is tudom mind fejben tartani. Jobb képességeket nem is merem használni, mondván mi/kor lesz a következő encounter. Kapcsolódóan a long restet se használnám minden csata után. Részben időhúzásnak érem ezt az egész folyamatot, részben tartok tőle, hogy valami nem jelölt narratív hatása is van - több napot töltünk ->egyre jobban hízik az agykukac.

Összességében jó első benyomást tett. Örülök, hogy eddig nem foglalkoztam vele, így csak egy hónapot kell várni.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.12. 12:38
gothmog
#114 gothmog [5055]
Igen, az eredettrilógiát később írta meg Salvatore. (A Kristályszilánkban kicsit másabb, ha úgy tetszik "vadabb" Drizzt, mint amit az eredettörténetében, illetve a későbbi regényekben mutat. Bár tény, hogy már meglehetett valami Salvatore fejében, mert pl. Masoj Hun'ettet is említi. Igaz, a Kristályszilánkban leírtak szerint Drizzt gyakorlatilag megorvgyilkolja a mit sem sejtő Masojt (hogy megszabadítsa Guenhwyvart a méltatlan tulajdonos igája alól). Miközben az Otthon című regényben már teljesen másképpen játszódik mindez le.

Na mindegy, ez már nagyon off, még egy BG topikban is.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.12. 21:48
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#113 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Úgyhogy elég jól tisztában vagyok a történettel, karakterekkel.

Persze, tudom. Nem is azon volt a hangsúly, hanem a videó azon tartalmán, hogy hogyan kötődik össze bő egy évszázaddal későbbi kor a régiekkel. Humort félretéve, szerintem érdemes megnézni miket halászott össze a videós, a kiadott ingyenes nyomozós játék mellett más is van, ami megmagyarázza az eseményeket.

Drizzt. Nekem (is) a Vadászpengékig van meg. Ott sok lett nekem is.

Amúgy érdekes (ez nem feltétlen neked szól) , hogy az eredeti, egyenrangú főhős Wulfgar volt Drizzt mellett, mert A Jeges Szelek Völgye trilógia lett megírva először, és ebben még nincsenek is benne Drizzt könyszakasz-elmélkedései sem. Az "eredettörténet" utólag lett megírva, és Menedék a kedvencem (meg A hajnal ösvénye). Volt, hogy elgondolkodtam pótolni kellene, de a mostani magyar kiadással tizenhét kötetnyi lemaradásom van, és akkor inkább választok, más, tartalmasabb írást.

Peace

Most nincs benne kontroller támogatás. Igen, lesznek jelentősebb változtatások is, a történetet illetően is, de az alapmechanika . Tesztelésnek, gyakorlásnak

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.12. 21:07
Peace
#112 Peace [28298]
Gondolom semmi értelme letöltenem, mert full más lesz a végleges verzió július 31-én. Jól sejtem? És gondolom a kontroller támogatás sincs benne még jelenleg, csak a megjelenéskor.

Válasz erre

gothmog
#111 gothmog [5055]
A Csend pengéi az utolsó, amit anno megvettem. (Nekem még a Valhalla féle kiadások vannak meg. Mindegyik megjelenéskor megvéve.) Igazából a "Drizzt eredettörténet" három kötetét kedveltem/kedvelem. A Wulgar/Regis/stb. szereplős vonulat már nem az én világom. Azok a kötetek nekem már a 90-es évek közepén, középsulis fejjel is a gyenge ponyva kategóriába estek. Ám olyan régen olvastam őket, hogy valamiért kedvem támadt újra végigmenni rajtuk.

Még az Ezer orkos trilógia, ami megvan a drizztes vonulatból. De az már első olvasásra is fájdalmasan gyalázatos "könyvélmény" volt (nekem).

Salvatorétól akkor már jobban kedveltem Artemis Entreri és Jarlaxle közös kalandozását Vérkőföldeken (az übertáp paladinkirály, monk nagymester stb. figurák) birodalmában.

Ami a BG kánont illeti... Az első részt bő tucatnyiszor, a másodikat kb. fél tucat alkalommal vittem végig a megjelenésük óta. Úgyhogy elég jól tisztában vagyok a történettel, karakterekkel.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.12. 20:00
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#110 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
gothmog

Bár megmondom, most ez a Dark Urge is érdekel (csak nem Bhaal ivadék lesz a lelkem?)

Erre elfelejtettem reagálni.

Rengeteg ember feltételezi ezt, és ha belenézel a lentebb linkelt videóba, ahol összefoglalják az első és második rész eseményeit röviden, mi a kánon ebben a tekintetben, majd azt is, hogy milyen kiegészítő tartalmak kötik össze a klasszikus duológiát a jelenleg érkező részt megelőző eseményekkel, nagyon valószínű, hogy az előző két résznek is lesznek következményei itt (már csak azért is, mert egykori társak is visszatérnek).

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#109 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Jó látni, hogy másik is ennyire lelkesek lettek.

davkar9, soha az életben nem jutott volna eszembe ilyen opció a CP2077, pláne, hogy nem is reagál rá a játék. Egyébként vannak vicces mondatok, amiket a fő karakter mond, amikor mész vele a pályákon, pl. valami ilyesmi volt: "still breathing, despite everything". Ez munkahelyemre tökéletesen illik.

Részben egyetértek, nagyon figyelni kell, milyen hangot választasz, mert noha a párbeszédopciókban "néma", a pályákon/területeken bizonyos helyeken reagál, megszólal.

MattMatthew, szívesen. Nem ismertem a Steam refund policy-jét (ott vetted, ugye), pláne nem korai hozzáférésű játékok esetélben, de szerintem csak igen indokolt esetben adnak vissza pénzt, pláne, ha már sok órát beleölsz. Az EA-játékok esetében szerintem részben "vállalod", hogy előre fizetsz egy jövőbeli lehetséges tartalomért, és azzal is járhat, ha mondjuk "dead game" lesz belőle.

Elég jól ismered az Đ&D5E-t, szerintem kizárt, hogy visszadobd.

+ nekem is Lae'zel tűnik az egyik legérdekesebb társnak.

gothmog

Drizzt legendája... Magyarul nemrég jelent meg a 33. kötet, ha nem számoljuk pl. a fiával közösen írt trilógiát (Tymora Köve), angolul már a 36. kötet. Ez az egyik leghosszabb ideje futó, egy karakterre fókuszáló széria. Meddig tervezel elmenni? És milyen élményt nyújt ennyi idő újra belevágni?

Aribeth

Ááá, a Phantom Liberty... Későbbre teszem, mert addig képtelenség, hogy végezzek a BG3-al.

____________

Többen játszhattak már a teljes játékkal, és az elmúlt napokban tettek közzé videókat, pl. a lentebb linkelt Wolfheart FPS mellett, Fextralife csatornáját érdemes követni. Lesznek majd karakterspecifikus videók is, de pl. most mutatott be egy teljesen új funkciót, ami nincs az EA-ban. Mások illithidjét gyűjteni lehet, és külön "képességfán" plusz erőket és passzív szorzókat lehet aktiválni az agyadban - nagyon érdekesen hangzik, kíváncsi vagyok, ha minél inkább fejleszted az illithid erőidet, az milyen hatással lesz a történetre, hogy reagál rá a világ.

Válasz erre

gothmog
#108 gothmog [5055]
Köszi! Amikor utoljára pan&paper alapon játszottam, még csak AD&D volt, pc-s játékokból pedig ugyan a Solasta alapkampányát letoltam (ami szintén 5E), de ott nem jött elő ilyen, és máshonnan már nem ismerem a D&D 5E-t.

Apró kieg: közben rájöttem, hogy a "Brutál mennyiségű átvezető lesz..." kezdetű hírhez kommenteltem anno, nem ide, de kikerestem, és nálam akkor ez volt a karakterötlet.

"Valószínűleg az lesz, hogy amikor rákészülök a játékra, akkor alaposan végignézem a választékot, és ami éppen ihletet ad majd. Persze még az is meglehet, hogy egy Lolth hívő sötét elf vagy egy vérbeli githyanki anti-paladint (az oathbreaker gondolom olyasmi akar lenni, mint a Blackguard volt korábban) fogok csinálni. Utóbbi még menne is az illithides környezetbe, hiszen a githek nagyon sokáig agyszívó rabszolgaságban éltek, engesztelhetetlen a gyűlölet, és alapjáraton egy githyanki kb. a lawful evil pozíciót foglalja el a jellemskálán. Szóval egy rigorózus szabályok szerint élő, de könyörtelen, az illithideket zsigerből gyűlölő githyanki anti-paladin akár még működhetne is."

Bár megmondom, most ez a Dark Urge is érdekel (csak nem Bhaal ivadék lesz a lelkem?), bár tuti nem első végigjátszásra. Elsőre szeretnék olyan karaktert, ahol az én kezemben van a döntés.

Máskülönben ma újra belekezdtem a BG sorozat újrázásba (nosztalgiavonat még a harmadik rész előtt). Az elf harcos/mágusomat kukáztam, mert nem volt kedvem folytatni (bár sehol sem tartottam még vele). És mivel a klasszikus ponyva Drizzt könyveket olvasom újra éppen, így megjött a kedvem egy elf kószához (még ha nem is sötét elf lesz), úgyhogy indítottam egy Stalker alosztályú vándort. (BG1-ben inkább íjászkodni fog, a 2-ben meg két fegyverrel aprít majd.) Messze nem a legtáposabb kit, de valahogy mindig is vonzott ez az archetípus.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.12. 17:33
MattMatthew
#107 MattMatthew [11787]
Az Oath of Vengeance elég flexibilis gyakó subclass, lehet kapásból gonosz 5Eben. Az Oathbreaker DMGben jött be, de igazából elég rugalmas a Vengeance, hogy antihős lehessen.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.12. 11:03
MattMatthew
#106 MattMatthew [11787]
Nekem is rosszkor jött meg a fizu, most majdnem úgy néz ki mintha megengedhetném magamnak!

A refund policyt még át kell nyálaznom, hogy ha early accessben tolom most, hogy kiderüljön mennyire fut jól akkor refundolhatom-e, ha esetleg diavetítés (de a 2 órán túl vagyok).

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Peace 2023.07.12. 15:53
Peace
#105 Peace [28298]
Na gyorsan megvettem én is, mielőtt jönne a 20-a és elkezdenék aggódni a pénz miatt.

Válasz erre

davkar9
#104 davkar9 [11414]
Ez 144-nél történt. Magától ultrára dobott mindent, vsync ment, csak úgy 1 óra után gyanúsan melegem lett aztán ránézve a mérőre ez fogadott.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.12. 10:39
MattMatthew
#103 MattMatthew [11787]
Hasonlóan érzek, mert ugyan az origin karakterek nagyon nem érdekeltek, mármint főszereplőként (amúgy Lae'zel ), de most nemrég mutatták be a Dark Urge origint ami szabadon választható kasztú és fajú és van saját történetszála.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: subject17 2023.07.12. 10:45
Peace
#102 Peace [28298]
Én nagy bajban vagyok. Iszonyatosan hiányzik a D4-ből nekem egy jó kis nehézvértes és pajzsos class, ezért evidens lenne, hogy paladint vagy bármiféle lovagot kezdenék itt, de annyira adja a duplatőrös hátbaszúrós rugó is és annyira jó volt azzal lenyomni első körben a D: OS2-t is, hogy azt is nagyon szívesen választanám.....

Válasz erre

gothmog
#101 gothmog [5055]
Én már megálmodtam (pár hozzászólással korábban) egy illithid-irtó lawful evil githyanki "anti-paladint", csak azután láttam, hogy az oathbreaker paladin osztály nem olyan, amit csak úgy indítasz, hanem először valamelyik "jófiú" osztályt kell megcsinálnod, majd a történet egy adott pontján valami olyan disznóságot végrehajtanod, ami elvezet az oathbreaker irányába. (Ez így már egy fokkal kevésbé vonzó a számomra, pedig az eredeti karakterötlet megragadt a fejemben.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.12. 10:39
subject17
#100 subject17 [6790]
Me: Hm, egész érdekesnek tűnik ez a játék.

Also me: ... Fuck.

Lehet, hogy itt csattan el még hatvan euró...

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

MattMatthew
#99 MattMatthew [11787]
Ja, hát nem is tudott mit kezdeni vele a játék amikor femV-re fütyit és ffi hangot tettem. Kíváncsi voltam, hogy megy e így a "fordított" romance, de se Judy, se pedig Panam nem aktiválódott. Judy nyilván azért mert a hang alapján lövi be a nemet a játék, a test pedig nem volt kompatibilis a Panam animációkkal.

@JIB Köszi az infót, jól hangzik!

Ráadásul még Oathbreaker Paladin is van, szóval ha nem is Blackguard, de majdnem.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.12. 10:17
gothmog
#98 gothmog [5055]
Ja, nem kell 60-ra levenned, csak én voltam talán félreérthető. Azt akartam inkább csak mondani, hogy ha nem húzod meg a max fps-t a monitorod szintjén, akkor némelyik játéknál folyamatosan maxon teker a hardvered (és állítja elő pl. a menüben is a csillió fps-t, amiből úgyis csak annyit érzékelsz, amennyit a monitorod tud, a többi megy feleslegbe).
Én annyit tennék a helyedben, hogy ha van az opciók között framerate cap (elvileg van), akkor ott behúznám 144-re (vagy amennyivel szeretnéd játszani), és meglátod, hogy használ-e valamit.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.12. 10:17
Aribeth
#97 Aribeth [2612]

De, mindenképp meg fogom venni, csak a mikor játszom végig a kérdéses.

(Ha már szóba került a Cyberpunk, 3 évig türelmesen vártam, és már csőre van töltve a játék, hogy a Phantom Liberty megjelenésének napján végre elkezdjem.)

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.11. 22:57
davkar9
#96 davkar9 [11414]
144re képes monitorom van 1-2 éve, de a régi kártyával nem erőltettem a dolgot. Most az újjal már próbálgattam (főleg böngészőben érezhető) és az újabb címek (Darktide, jSurvivor, D4) bele-bele nyaldostak a 70+ fokba, ennél viszont folyamatos 75 ment. Mondjuk fölé viszont egy fokot se ment szóval ilyen szempontból nem rossz. Ha a játék során is ilyen meleget csinál akkor legalább megvan mivel játszom majd télen... Azért majd megnézem 60ra levéve milyen az idő.

JIB: Ja, hát nem is tudott mit kezdeni vele a játék amikor femV-re fütyit és ffi hangot tettem. Kíváncsi voltam, hogy megy e így a "fordított" romance, de se Judy, se pedig Panam nem aktiválódott. Judy nyilván azért mert a hang alapján lövi be a nemet a játék, a test pedig nem volt kompatibilis a Panam animációkkal.

Mondom nem vesz el a játék értékéből csak "bosszantó", hogy az alap 3 újraellenőrzés (oké, minden skill, stat stimmel? haj nem clippel a fél arcon?) mellé még az ikont, hangot is újra át kell majd nézni. Legalább ha nem ffi-nő-ffi-nő felosztásban tették volna. (4 nagyjából semleges hang nem is biztos, hogy elég ennyi faj variációra, de ez csak akkor igazán ~probléma ha a teljes nem bővíti őket.)

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.11. 22:46
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#95 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Hogy mi a CC-ben az a dream, spoileres lenne leírni.

Igen, de gondolj bele, a CP2077-is megvolt részben ez szabadság (a nemi jellegeket is lehetett pakolni, ahogy akartad), szóval én lendülök is túl rajta, mert ez már alaptrend lesz még egy ("jó"?) darabig. Úgy vagyok vele, hogy nem használom és ennyi.

Már várom a teljes kiadását, hogy átnyálazzam a változtatásokat, és szerencsére bekerült a szerzetes kaszt, még nem tudom, hogy három alkaszt közül melyik legyen: a Way of the Open Hand lett volna alapból, de a zsiványt idéző Way of Shadow iszonyú vonzó (a drowhoz nagyon passzolna), viszont az air/fire/earth-iron/waterbender hangulatot idéző Way of the Four Elements meg szintén ingatja a döntést.

__________

Aribeth, ha erre jársz: nem csábulsz a játék irányába? Van tiefling faj is, lehetnbél újra a "neved" Faerûn földjén. Még a TLoU-t idéző gombamester druida is lehetnél.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.11. 22:29
gothmog
#94 gothmog [5055]
Én fel sem telepítettem még: megvárom a végleges megjelenést + kb. az első három patchet. Addig elleszek a BG1-2 újrázással (ez szerintem 2-3 hónap között lesz valahol időre), plusz talán mégiscsak belenézek majd Diablo IV S1-be egy druidával, bár ez még bizonytalan).
Tehát most látatlanba pofázok, de sok játéknál divat, lett hogy ha nem szabályozod le a max fps-t, akkor menüben is ezerrel teker a gép, gyakorlatilag fullra járatva a hardvereket. (Nekem könnyű dolgom van, mert 60Hz-s monitor előtt ülök még - de le nem cserélném, míg el nem romlik, mert tökéletesen megfelel/nagyon szeretem -, és nálam alap, hogy mindig betolom a Vsyncet, illetve lekorlátozom 60-ra a max fps-t (ha van rá opció)).

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.11. 22:29
davkar9
#93 davkar9 [11414]
Megvettem, majdnem másfél órát el is töltöttem a cc-ben...

Remek dolog, hogy az az egy darab jamaicai transzleszbikus eszkimó helikopter aki játsza twitterre posztol majd róla, a kitalált "nemét" a játékban is használhatja. De kurvaélet, ha bejelölöm a nőt megjelenésre és identitásra is, akkor ugyan lockolja már a lehetőségeket és ne adja fel a ffi hangokat vagy a szakállat... Többi beállításnál legalább adott racenek (de jó, hogy d&d túltolt pcskedése ide nem szűrődött be) megfelelő defaultot adja fel bőrszín és hasonlókra és a minden faj változatai külön kattintással érhetőek el. Én legszívesebben ezeket is kivenném, bár egy Shrek vagy Thanos mémvégigjátszás legalább poén lehet... Nyilván nem lesz emiatt refund, csak ettől a hülyeségtől a pupillámig kopott a szemem a sok forgástól.

Amúgy +1 a lentebbi hszemre a d&d szabadságról, nagyon durva ez a választék! És akkor ugye a teljesben még újabbak is lesznek. Class-faji bónuszokkal próbálom szűkíteni, hogy mi legyen és akkor az origin +okat még nem is számoltam. (Nem tudom mennyire spoileres, de az a dream részleg mit csinál? Elég "eldugott" része a cc-nek.)

Tényleges játékig még nem jutottam el, szerintem holnapra halasztom, de már itt a cc-ben meglepően meleget csinál. Friss géppel folyamatos 75 fokon főzi a kártyát, próbált játékok közül eddig ez a legmelegebb. Mondjuk mindezt vulkanon (pun?), dx11re váltás 5 fokot jelentett, dlss-t bekapcsolva további 5-öt kaptam le róla.

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#92 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
The Digital Deluxe version will come with a custom dice skin based on whether you bought it on PC or PlayStation 5, as well as the following

Igen.


Itt is megerősítették a hivatalos posztjukban


Do you already own Baldur’s Gate 3 on PC? Are you planning to purchase it in Early Access before launch? You’re going to get a free upgrade to the Digital Deluxe edition on launch day!

Nem találom a GOG-os megerősíti posztot, hírt, de oda is igaz. Ha jól emlékszem a PFH-en is mondták.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.11. 20:59
MattMatthew
#91 MattMatthew [11787]
,,Zsákold mert, mert eleve megkapod a Deluxe verziót, ahogy Peace is írja, szóval ez már eleve plusz előny (digitálios művészeti album, a játék teljes zenéje)."
Ez minden platformra vonatkozik? Mert steam oldalán nem láttam erről hírt!

Most amúgy az új origin karaktert meglátva nagyon hangulatba jöttem. Bár nem tudom, hogy cleric vagy paladin illik-e jobban a SPOILER
Ba'al Spawnhoz...

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.11. 19:17
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#90 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
WolfheartFPS játszott a teljes verzióval, egy közepesen hosszú összefoglaló róla

[Szerk. Germi, ezt a videót érdemes még megnézned, hogy lásd egészében, milyen. Végül hogy döntöttél? Megveszed?]

davkar9

Jól érted, és nem hiszem, hogy modderek veszteség nélkül át tudnák emelni. A fenti videóban mondja el, hogy elvileg az Act I. tartalmain is kb. 33%-ban változtattak, új játékbeli lehetőségek nyílnak meg, és a pl. már lentebb említett eredet karakter, Karlach az EA-ban egy rövid mellékküldetés erejéig jelenik meg, szóval eleve nem is tudjuk társunkká fogadni (egyébként a múlt pénteki Panels of Hell alapján egy rendkívül szerethető szereplőről van szó, rá mondanám azt, hogy egy archetipikus Elfeledett Birodalmak-béli hősnő.

A félre fejlesztés szerintem itt kevésbé játszik, ha jól értettem a PFH prezentáció alatt, akkor (játékbéli) pénzért lesz majd lehetőség újra osztani a képességeket (nyilván nem mindent).

A karakterkészítést a teljes játékra átdolgozták, szóval ott nem tudsz kiindulni a EA-ból teljesen.

Zsákold mert, mert eleve megkapod a Deluxe verziót, ahogy Peace is írja, szóval ez már eleve plusz előny (digitálios művészeti album, a játék teljes zenéje).

Válasz erre

MattMatthew
#89 MattMatthew [11787]
Akár már most vehetsz ojrót, ha attól félsz, hogy bukod egy túrórudi árát a késlekedéssel!

@gothmog Köszi a PF:KM tippet, de nem éreztem még az erőt arra, hogy beleássam magam. Tyranny is elvileg ilyen, de ezeknél a gameplay loop nem tűnt túl izgalmasnak. BGIIItől is félek kicsit, mert csapatot managelni nagyon nem akarok. DOS2-nél is két lone wolf-al toltam, de annál is érződött, hogy nem erre tervezték és annyira úgy nem adja, sok mindenről lemarad az ember.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.11. 12:55
Peace
#88 Peace [28298]
Igen, minden EA-ban elért progress kuka. Elvileg júli 31-el lehet kezdeni, ha jól értettem. Előrendelőknek upgrade-elődik az alap játéka Deluxe-ra és van 3 nap headstart is. De majd kijavítanak, ha tévedek.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.11. 12:55
davkar9
#87 davkar9 [11414]
Jól értelmeztem, hogy induláskor nullázódnak a ea kampányok? Egyre jobban hajlok a megvétel felé aztán úgy érzem, hogy az egy hónap alatt az árfolyam miatt csak drágább lesz szóval lehet már most bedobom. Na meg addig legalább ismerkednék a cc-vel, classokkal és élesben talán nem futok bele a "10-15+ óra után ez már egy menthetetlen kampány, jobb inkább újrakezdeni" problémába.

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#86 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Hogyan kapcsolódhat a harmadik rész az első és második részhez, illetve a harmadik részt megalapozó tartalmakhoz

davkar9

Ezt én is várnám majd, bízom benne, hogy lesz visszahatás a világ részéről.

Válasz erre

davkar9
#85 davkar9 [11414]
Főszál gondolom továbbra is elég fix, hogy minden variációban játszható legyen. Remélem azért a mellékküldiknél jelent annyit a nem-ember választás, komolyabb morális kilengések, (esetleg class?) hogy valamivel másabb élményt adjon. Jó lenne ha az npck/világ jobban érzékelné a döntéseket, legalább a nagyobbakat. Pl a rabbi karakter minimum tegye már szóvá ha a nácikkal pacsizunk (nem tudom mi a d&d megfelelője).

Transzformersz őrülettel sikerült sikerült eljutni oda, hogy a normális buziknak már örülni lehet... Úgy sejtem a társak itt is mindenkinek elérhetőek, ami részben hurrá, választási lehetőségek, ugyanakkor eléggé béna megoldás is. DOS2 alapján mondjuk bízom a Larianban, biowarehez képest jobban oldották meg a playersexual karaktereket.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.08. 22:53
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#84 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Elfogadom, hogy reálisan hangzik (pl. igaz, hogy a való életben valóban nem várna semmilyen sereg, amíg én másokkal barátkozok a világban), de továbbra is állítom, hogy ennek állítható opciónak kellene lennie; most kíváncsiágból megnéztem, létezik ilyen mod a Nexuson, tehát kivitelezhető lenne a készítők által, ha erre adnának még nagyobb megengedést (pl. a sztori mód beállításainál, a többinél meg maradna, ami alapból benne van).

Mint mondtam, nekem épp elég a határidők a való életben vagy amikor este fél kilenckor rád ír a vezetőd, hogy nézted-e az email-t, mert épp az egyik autóipari cégnek épp kínja van a beszállított termékeke közül néhány darabbal, extraurgent, másnap reggel már reagálnod kell. Nekem egy játékban nulla ilyen élmény kell, vagyis vagy kihagyom, vagy fejlesztő tegye opcionálissá, ha teheti. Ha nincs lehetőség, az se baj, és igazából azzal sincs bajom, hogy ilyenné fejlesztette, hisz más játékoskörnek készült, a Pathfinderek jobban a hardcore cRPG-s veteránoknak készültek és nem akarnak causal irányba elvivő dolgokat belevinni.

Csak nekem mások a szempontjaim (pl. szabadidőm eltöltése kapcsán a munkakörömből adódóan), amit játékidőre való áldozásra szánok. Nekem pl. kifejezetten tetszik az a fejlesztői mentalitás, amit a soulslike Steelrising esetében léptek meg: lehet alap és hardcore módba is nyomni, de gondoltak az "apukákra" is, könnyítési lehetőségekkel. Nekem ez sokkal pozitívabb hozzáállás a vásárlók felé, és ez nem kritika sem a fejlesztők irányába, sem arra, akik megvédik, hogy ettől nem kell több engedmény pl. a ebbe a játékba.

Én csak annyit mondok, hogy nem sok energiát jelent egy láma módot beletenni a lámáknak.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.09. 11:13
gothmog
#83 gothmog [5055]
Nekem anno mindkét végigjátszásnál belefért minden lehetséges felfedezés a játékidőmbe. Ott az időlimitet inkább úgy képzeld el, hogy ha valamilyen feladatra (nyilván a főküldetés bizonyos történéseire) van ilyen, akkor érdemes arra koncentrálni, mert ha sokáig ignorálod és nem törődsz vele, akkor olyan súlyos hátrányok érhetnek, amelyek visszafordíthatatlan lejtőre küldenek, esetleg azonnal (az időlimit lejárta után) game overt eredményeznek. (Egyébként legyünk őszinték: ez így normális. Ha troll horda fenyeget, akkor életszerűtlen, hogy te éppen a térkép másik felén játsszál felfedezősdit hónapokig.)
Tudom, hogy ez riasztóan hangzik, az első végigjátszásom idején engem is frusztrált, ezért kivételesen - nem is olyan ritkán - belenézegettem itt-ott guide-okba menet közben, mert féltem, hogy mi lesz, ha valamit rosszul csinálok... de rá kellett jönnöm, hogy nem olyan vészes, amennyire elsőre hangzik, és végigjátszás-leírások nélkül is rendben ment volna minden időben. Csak tényleg annyi van, hogy ha valami időlimites, akkor érdemes nem megfeledkezni róla. Rendszerint egyébként bőven elegendő az a limit mindenre, és az ilyen történések között rengeteg "üresjárat-idő" van, amikor pedig azt csinálsz/arra bolyongsz/felfedezel, amerre jólesik. (Lesz azért egy-két olyan pont a játékban, ahol párhuzamosan két limites dolog is feltűnhet egyszerre, és ha nem egy ideális megoldási ösvényen haladsz, akkor az egyiket részben bukod ilyenkor, de ezek nem game over jellegű veszteségek lesznek, hanem egyszerűen dramatikusabbá teszik a játékélményt, és ha legközelebb (egy másik végigjátszásnál) sikerül ott megoldanod a dolgot, csak annál elégedettebb leszel. Illetve lehetnek olyan látszólag apró, jelentéktelen dolgok is, melyek később komolyabban kihathatnak, de ettől valahogy csak életszerűbbé válik minden.)

A kingdom management még a legelején teljesen kikapcsolható (amikor a karaktert kreálod, emlékeim szerint, akkor nyomhatod ki a nehézség beállításánál), de úgy a játék egy szerintem integráns részétől fosztod meg magad. (A játék egy pontján különféle pozíciókra az elérhető embereid közül tanácsosokat kell kinevezned, akik a jellemüktől függően igyekeznek majd megoldani problémákat/eseményeket. Ezekről mindig egyeztethetsz velük: mindig ők ajánlanak megoldást (ez függ a beállítottságuktól), amelynek ellenszegülhetsz, de akkor egy idő után visszalépnek a pozíciótól. Azt, hogy mennyire sikeresek a feladat megoldásában, a tanácsköri szerepükhöz rendelt tulajdonságuktól (pl. diplomatának magas karizma kell), a királyságod fejlesztéseitől, esetleges korábbi döntéseidtől stb. függ (mindig célszámra kell nehézséget dobni). Én soha, egyetlen végigjátszásból ki nem hagynám ezt a királyság menedzselős dolgot, mert ugyan tökéletlen, megtöri a kalandok lendületét, viszont nagyon jó olyan szempontból, hogy nem csak van egy földdarabod, hanem azon problémák és lehetőségek merülnek fel, melyekkel törődnöd kell, idővel érezni fogod a fejlődést ott is, hosszútávon kihat arra is, hogy miként fejezed be a játékot (hosszú, vetítős, fallout-típusú outró van, ahol mindent végigvesz a program, kivel mi történt, mi lett a sorsa, hogyan alakul a királyságod, benne a néped élete stb.)
Én azt mondom, hogy érdemes bekapcsolni, de extra könnyűre állítani (ilyenkor a tanácsosaid által megoldandó feladatok nehézségi célszáma kisebb lesz, vagyis kevesebb lesz a kudarc (így is lesz azért biztosan), és több a sikerélmény.)

Játszva különben minden egyszerűbb és természetesebben adja magát, mint ahogy most leírtam. A pathfinder rendszer összetett, már a karakteralkotás ijesztő lehet, de ha egyszer belelendül az ember, megismeri a játékot (közben lesz azért némi szívás és anyázás pl. a swarm típusú ellenfelekkel, míg rájössz, hogy mi a jó taktika ellenük), akkor rájössz, hogy ez az egyik legteljesebb "klasszikus" (AD&D regényekből, asztali partikból stb. ismerős) szerepjátékos élmény, amit csak számítógépes játéktól kaphatsz.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.09. 10:50
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#82 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
MattMatthew

Bár a BG3 részben, ahogy Aribeth is írta, egy szélesebb közönség felé nyit, azért bízom, benne, hogy azért többféle út-választási lehetőség lesz elérhető "jólelkű megmentő" és "Joker-szintű őrült gonosz" között.

gothmog

Mindkét Pathfinder (bár a Wrath of the Righteous esetében még nem jött ki emlékeim szerint olyan változat, amiben minden kiegészítő benne van) esetében az alábbi dolgok "riasztanak" vissza:

– Az első rész időlimitje (második "rész" esetében is emlékszem ilyenre, minimálisan); minden játékban komótosa császkálós vagyok, idegesítene, ha az idő, mint meghatározó tényező korlátozna; bár nem zavar a 150-200-300 órányi játéktartalom, mostanában kevés időm és energiám van játszani. Itt is az alapállásom, hogy felnőttként épp elég korlátok vannak, pl. munkából adódóan (ocsmány határidők, mindenre azonnal reagálni), nem kell még egy játékban is ez a stresszfaktor - szóval nekem az első rész mindképp ki fog maradni emiatt.

A korlátot olyan értelemben elfogadom, hogy pl. adott küldetésekkel haladva a történetidő előbbre lép, és ezért ha elfelejtettél megcsinálni pl. egy elvállalt küldetést, ezt bukhatod és hatása van.

Nekem az időlimit nem pozitív és játékoscsalogató "beállítás" - még akkor sem, ha a történet részét képezi.
– Igaz nem próbáltam, de nekem az ország - és hadseregmenedzselés nem egészen vonzó tényező -> "már amennyiben úgy játszol, hogy legyen benne királyság-kormányzás is" (ez esetleg azt is jelenti, hogy teljesen kihagyható, vagy könnyített formára is állítható?

Egyébként engem egy szerepjátékban mindig az érdekelt, hogyan hatnak a világra a döntéseim, illetve a választott fajom/kasztom/hátterem mekkora hangsúllyal érvényesül, reagál-e erre a világ, akkor is, ha "szerepben" maradok, akkor is, ha eltérek tőle.

Válasz erre

gothmog
#81 gothmog [5055]
Ha nem ismernéd/nem próbáltad volna, érdemes lenne esélyt adnod a Pathfinder: Kingmakernek! (A megjelenése környékén egy játszhatatlan bug-tenger volt, ami miatt nagyon sok negatív értékelés van rá, de már bő két éve is olyan szinten ki volt pofozva/rendbe lett rakva, hogy tökéletesen játszható.) Az a játék állítólag egy lawful evil karakterrel a legnagyobb fun, és maximálisan ki is tudod használni azt a jellemet és az abból következő "cselekvési mintákat"! Én folyamatosan terveztem/tervezek harmadik végigjátszásra - az első kettőm jófiúkkal volt - egy lawful evil ördögfattya tiefling grenadier alosztályú alkímistát, csak akkora és olyan hosszú az a játék is (150-200 óra között van egy végigjátszás, ha körökre osztott harccal tolod és mindent felfedezel/megcsinálsz), hogy egyszerűen nincs időm/energiám/érkezésem rá. (Plusz a Pathfinder: WotR is ott vár, csak az még grandiózusabb, még nagyobb, még hosszabb, úgyhogy azt is csak halogatom folyamatosan.)
Csak annyit mondok: gonosz karakterrel három olyan figurát is felfogadhatsz a királyságodba tanácsosnak/egyéb pozícióra (ők nem csapattagok lesznek, hanem a birodalmad ügyeit menedzselhetik, de ezek is fontos dolgok, már amennyiben úgy játszol, hogy legyen benne királyság-kormányzás is), akiket egyéb esetben maximum megkímélni/száműzni/megölni tudnál. Viszont egy gonosz karakterrel... megláthatod és kiaknázhatod a bennük rejlő értékeket. (Az egyik ilyen figura pl. adott fejezet főgonosza. Bármilyen már karakterrel csak az elpusztítása az egyetlen megoldás, de ha gonosz a karaktered, akkor kapsz opciót az egyezségre. És állítólag adott szerepkörben a legjobb tanácsos lesz az illető.)
Ja, és ha törvényes gonosszal játszol, a fővárosod is totál másképpen néz ki, mint mondjuk egy semleges jó karakter esetében. (Viszont a kánon karakter elvileg semleges jó a játékban, így néhány eseménynél - pl. a koronázásodnál - a csapattársaid/egyes embereid úgy fognak beszélni, mintha nem egy szigorú, keménykezű zsarnok lennél, hanem a jóságos Mikulás, aki beugrott megnevettetni a gyerekeket. De ez apróság, igazából ez eddig az a cRPG, ahol a legtöbb opciót láttam játék során az "intelligens gonoszkodásra", magyarán nem csak paladin jófiú és pusztuljon a világ/kaotik evil lehetőségek vannak, hanem tényleg többféle jellemet is kijátszhatsz.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.07.09. 09:13
MattMatthew
#80 MattMatthew [11787]
Jó, mondjuk sosem az ultrapatkány, chaotic stupid opció hiányzott ezekből, hanem a pragmatista, big-picture, lawful/neutral evil. Bár galaxis őrzői után szabadon: azért akarjuk megmenteni a világot mert azon idióták vagyunk akik benne élnek. Szóval remélhetőleg a bébifóka fojtogatásnál gyakrolatisasabb genyózások is lesznek!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.08. 22:53
Peace
#79 Peace [28298]
Pontosan!!!

Én is egérrel játszottam végig elsőre, de elmondhatatlan öröm volt a 24 colos monitor előtt görnyedés után átülni a kényelmes kanapéra 65-ös tv-vel! Ráadásul ahogy lentebb is elhangzott, körökre osztott játéknál abszolút nem lényeg az egeres reakció. Bevallom őszintén, hogy én most nem vettem volna meg, ha nem kerül bele megjelenéskor a támogatás.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.08. 21:17
Peace
#78 Peace [28298]
Micsoda?! Pedig csúcs volt! Amiatt játszottam végig másodszor, mert végre megkapta. Ha legalább olyan jó lesz, akkor már bőven jó lesz nekem.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2023.07.08. 19:38
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#77 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
A tegnapi bemutatójukban volt egy spoilers rész, ezt átugrottam, ahol egy történetszakaszt mutattak be elvileg "jó" és "rossz" megközelítésből, elvileg lehetsz ultrapatkány is.

Eleve az Act I. során hozott döntések fogják megszabni, szerintem, hogy a két csapattárs (akik nem origin karakterek) közül ki csatlakozik hozzád: Halsin vagy Minthara. Ez pedig azt is megszabja, hogy a világmegmentő vagy elpusztító szerepébe kerülsz. Remélem lesz lehetőség benne a közepes, "semleges" utat is választani, akit ez érdekelne.

A GOG értékelésekben rengeteg egy csillagos van, mert sokallják benne a SJW/woke tartalmat, eddig én egyszer találkoztam olyannal, ahol ez túl nyilvánvalóan ki volt mondva (férj és férj gnómok), a tegnapi bemutató során, nos, aki meleg karaktert akar alakítani bizarr állatfetisizmussal, lesz rá lehetősége. Amiért nem rémiszt ez meg, a modernebb Bioware játékok fullba nyomták ezt már tizenéve is, szóval aki nem akarja, itt sdme él vele.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.07.08. 14:39
jawsika
#76 jawsika [4036]
Nekem az volt a gondom a Divinity 2 irányítással, hogy egér után kezdtem bele. Ég és föld. Persze, nem időre megy, de iszonyat körülményes és nehézkes sajnos.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.08. 22:43
jawsika
#75 jawsika [4036]
Arra figyelj, hogy megvan, milyen game támogatja az egér+billt. De vannak elvileg ilyen cuccok, amikkel rá lehet kötni, de nekem nincs ilyenem.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2023.07.08. 22:09
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#74 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Eretnek vagyok (pont mi vagyunk az eretnekek, hisz ez eredetileg egy egérre tervezett műfaj), mert szerintem jó volt a D: OS II irányítása kontrollerrel. Alig várom a BG3 is megkapja.

Eleve ez egy körökre osztott harcrendszerű játék, ahol abszolút nem számít a kattintás-időzítés, mint pl. a Diabloban. Bár az öcsém a felújított D2-t PS4-en tolta és neki kézre állt minden, különösebb nehézség nélkül.

Azonban akinek nem fekszik ez, elfogadhatónak tartom.

Válasz erre

Aribeth
#73 Aribeth [2612]


Btw most ugrott be, hogy elvileg a PS5-höz is lehet egeret + billentyűzetet csatlakoztatni, lehet, hogy megpróbálom. Nem bánnám, ha azt a fél-1 milliót, amit egy jó PC-re kellene költenem, inkább a lakáshitelbe törleszthetném.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.08. 21:17
gothmog
#72 gothmog [5055]
Nyugi, én abban is szar vagyok kontrollerel, amit egyébként elvileg csak azzal lehetne játszani.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2023.07.08. 21:26

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.