26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Baldur's Gate III

jawsika
#71 jawsika [4036]
Figyelj, az a helyzet, hogy én 2019 óta használok kontrollert, de 1998 óta egeret. Más az expertise, na. És a kontroller számtalan helyzetben superior. Melee alapú TPS-eknél például ezerszer jobb. Ilyen játékoknál viszont szarabb, méghozzá sokkal, sokkal szarabb. Diablonál se túl kezes, de ilyeneknél meg egyenesen botrányosan rossz. Tök fura amúgy, az ember azt hinné, hogy nem fontos itt az egér, de itt a legfontosabb.

Ez van, na.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.07.08. 21:17
gothmog
#70 gothmog [5055]
jawsika, Aribeth: Ha ezt meglátja/elolvassa szegény Peace (mármint, hogy jobb szerintetek itt az egér/billentyű kombó, mint a kontroller), és nem kap instant szívrohamot, akkor megkapjátok ám a magatokét! Purge the heretics!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

jawsika
#69 jawsika [4036]
PC-n kitoltam, és ott fantasztikus volt az irányítás. nagyon igényli az egeret. És mivel konzolon később kezdtem, az csak rontott az élményen, hogy volt mihez hasonlítani.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2023.07.08. 20:24
Aribeth
#68 Aribeth [2612]
Az irányítás miatt töröltem le 2x is a Divinity 2-t a konzolról, jó tudni, hogy másnak sem jött be.
Kénytelen leszek PC terén is fejleszteni (valamikor), hogy ezeket a játékokat nyugodtan végig tudjam vinni.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2023.07.08. 19:38
jawsika
#67 jawsika [4036]
Várom egyébként, csak aggódok a kontrolleres irányítás miatt, mert már a Divinity 2-nél sem jött be az az irányítás.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

davkar9
#66 davkar9 [11414]
Ez a headcanonozás aranyos, de azért elég illúzióromboló tud lenni amikor a játék jobb esetben csak leszarja, vagy pedig simán csak belekényszerít a generic világmegmentő szuperhérosz szerepbe... Nyilván itt is lesz egy "főszerep" amit a custom és előregyártott karaktereknek is ugyanúgy kell eljátszaniuk.

D&d (és alapján) settingben nekem mondjuk sose volt szimpatikus ez a mindenki lehet minden. Jobban szeretem a "Tolkien sztereotípiákat" (tünde íjász, harcos törp, stb), nekem az valahogy jobb képet fest az adott világról, fajokról, classokról.

Első végigjátszásom a szokásos pszichológus-mindenes mágus lesz, de itt is azt érzem, hogy a 2. saját/későbbi premade karis újrával fogok beleszeretni a játékba.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.06. 19:57
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#65 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Még annyit, hogy minden faj/kaszt/alkaszt/háttér más alapinduló értékkel bír ezen az alaptulajdonságok közül (amit minimálisan, de módosíthatsz):

– Strength
– Dexterity
– Constitution
– Intelligence
– Wisdom
– Charisma

Egy babárnak az ereje nagyobb, míg egy mágusnak/varázslónak az intelligencia, és ezeket érdemes fejleszteni vagy több pontot tenni rá a későbbiekben. A játékban a kurzort föléjük húzva, röviden, tömören melyik érték melyik kasztnak kedvez vagy fontos.

Pl. ha olyan karaktert alakítasz, aki inkább a beszéd útján történő előre jutásban érdekelt, akkor érdemes a karizmát növelni már induláskor (pl. egy zsiványnak nem sok szüksége van magas wisdom érékre), esetleges olyan bónusz jártasságot választani, ami a meggyőzés képességét erősíti. Nekem hatos karakterszinten már az említett dobókockás szituációkban alapból 9 pontom van, +3 jön a karizmából, +3 az alap meggyőzési képességből, + 3 a kiemelt meggyőzési jártasságból: tehát ha a dobott pont követelménye az adott dialógusban 10, bármit dobok a húszoldalú dobókockával, nem kell aggódnom. Hasonló, de kicsit kevesebb bónuszom van a zárnyitásoknál, de ott is meghatározók az alaptulajdonságok mellett a háttértékek (+tárgyak, eszközkészletek).

Ehhez a karakterhez passzolt az, hogy drow-sötételf vagyok, felszínre keveredtem, az után csibészként éltem az utcán: ehhez életmódhoz illik hogy ért a lopáshoz, ebben ügyes, illetve jól tud fecsegni, hisz az utcai bandák között ezzel is túl tudott élni. Oké, ez már nincs így mögé rakva, hisz egy magad építette szereplő mögé te képzeled oda az indulótörténetet (és itt nem lesznek olyan szituációk, amik pl. egy eleve saját történettel megírt origin szereplővel), de ez is az RPG egyik opciója, hogy végig gondold, miért azokat választottad, amiket és eszerint is cselekszel majd a játék során (még ha a morális döntéseknél pl. úgy döntesz, ahogy te döntenél, nem pedig pl. kitalálsz egy tőled eltéri morális kódexű egyént és aszerint játszol).

Mivel a teljes játékban lesz félork faj és szerzetes kaszt, ezzel fogok menni, kereskedő jellegű hatérrel (+ bónusz a meggyőzésre és az éleslátásra).

A karakteremet a szerzetesrend kölyökként annak ellenére, hogy félork, befogadta és tanítani kezdte, mert látták benne, hogy hűséges típus. Sajnos még igen fiatal volt, amikor banditák kifosztották a rendházat és leégették, egyedül ő maradt életben. Ezután bujdokolt, de végül úgy döntött, ha még nem is vállalhatja fel, hová tartozott, a rend elvei szerint élhet. Legjobban egy kereskedőházban tudott elrejtőzni, és így járhatja a világot is; az itt eltöltött évek fejlesztették a beszédmodorát, egyre jobban kezdte kiismerni mások szándékait (így kap értelmet majd a + bónusz a meggyőzésre és az éleslátásra). Szóval ez a háttérsztorija a világban.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.06. 18:55
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#64 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Ahogy Aribeth is mondja, ezek a modern cRPG-k már széles közönségnek készülnek, pl. van bennük sztorimód, ha csak a narratíva érdekel, így a harc egy kicsit könnyebbé van téve ezen a nehézségi fokozaton. Itt, a BG3-ban bizonyos tulajdonságokra vonatkozóan + előnyt biztosít, de ahogy Aribeth is mondja, ettől még a taktika megmarad. Tetszik, hogy nincs millió, level 100-ig kitolható karakterszint, hanem szép lassú fejlődés.

Alapvetően ezek a játékok a történet, a döntések mellett a karakterfejlesztésről és taktikai alapú harcokról szólnak. Abszolút nem vagyok penge benne, de a korai hozzáférésben eddig minden küzdelmen átjutottam, pedig itt csak a normál fokozat érhető el, és nagyon nem tudtam hibázni a karakterek fejlesztésben sem, szóval ez sincs megnehezítve szerintem, hogy elakadnál, ha nagyon félrefejleszted a karaktert - régen azért volt ilyen.

Amiért szeretheted majd ezt a játékot, noha nem hoz Zelda mélységet a mechanikákban, de pl. ha egy harc közben neki vágod az ellenfélnek a vizes hordót, szétplaccsan a környezetében, majd a következő szereplővel villámot lősz a felületre, annak tömeghatása lesz. A Larian híres erről, hogy ezeket milyen jól építi bele, fontos a vertikalitás is. Pl. az egyik romban volt egy bandita csapat, de ha egy másik irányból mész, akkor tudsz lopakodni. A közelükbe tettem egy robbanó hordót, elsomfordáltam, majd egy másik szereplővel visszamentem, akinél már egy erősebb tűzlabda varázslat elérhető volt, megcéloztam ezt a hordót, paff, meghalt mindenki, anélkül, hogy az aktív, körökre osztott harci módba léptem volna. Nekem teszik az a Larian megoldás is, hogy harc közben is menthetsz, azaz ha úgy érzed, elértél egy biztos pontot a harci körökben, akkor bármikor menthetsz; szerintem ez jó dolog, mert felnőttként nem vagyunk időmilliomosok; jó, hogy nem kell az elejéről kezdeni egy-egy nehezebb küzdelmet.

A küldetéseket többféleképp is meg lehet oldani: pl. az első felvonás druida ligetes küldetésszálát egy videós addig gyűrte, amíg elég sok variációt ki nem sajtolt belőle, és nem is gondoltam volna, hogy az én három vagy négy elágazásom mellett ennyi van még. Ezeket még befolyásolja kis részben a "szerencse", mert vannak húsz oldalú dobókockás helyzetek, ahol a dobott szám + képességekből jövő bónuszok döntik el, hogy az adott cselekvést megtudod-e csinálni (pl. meggyőzni, megtéveszteni valaki, kinyitni egy ládát). Ha nem tetszik egyébként az eredmény, vissza is töltheted az állást , de ez persze egy kicsit ellentmond a szerepjátéknak, a való életben nem nagyon lenne ilyen (mentés visszatöltés nélkül van lehetőség újra dobni, korlátozott számban - ha a szereplőd a saját karakterének megfelelően dönt vagy egy társunknak tetszik egy döntésünk, akkor inspirációs pontot kapunk; ennek száma a korai hozzáférésben négy, és ha nem használjuk, de közben kapunk újabb pontot, az elveszik; ha újra dobsz, ebből a pontszámból kerül levonásra).

Sőt, Mélysötét vidékén van egy nehezen átüthető küzdelmes rész, nekem nem is sikerült elsőre, de találtam másik megoldást: elszórtan vannak a területen, így apránként számoltam le velük, sőt, ha egy korábbi döntésem másképp lett volna, két külön csapat is besegíthetett volna, ha erre előbb jövök rá. Spoiler nélkül csak ennyit írok.

Vagy pl. volt egy puzzle, aminek megoldására nem jöttem rá (később megtaláltam hozzá egy elrejtett helyen a megoldókulcsot), de mivel zsivány szereplőm volt, kiemelt zárnyitási képességgel, megtaláltam a titkos zárszerkentyűt, és egyszerűen kinyitottam, megkerültem a logikai feladványt.

Befolyásolja a lehetőségeid a választott fajod, kasztod, háttered, melyek plusz beszélgetésopciókat nyitnak meg. A legtöbb játékban nagyon fontos a "player agency", vagyis az, hogy a játékos milyen hatással tud lenni a világra. Ez a jó RPG-kben/karakterfejlesztős játékokban igen jól kidolgozott. Itt egy remek videó, ami bemutatja, hogy mi a különbség a Tears of the Kingdom és az Elden Ring player-agencyje között.

A BG3 a kettő között helyezkedik el, részben megvan a Zelda szabadsága, hogy az eszközök, elemek hatásait is figyelembe tudod venni, de nincs is meg az a nyitottság, mert a kasztod, a karaktered megköt bizonyos fokig. Nekem ez az utóbbi megoldás egy kicsit erősebb, még akkor is, ha korlátoz.

Ha ismered a Dragon Age: Origint, akkor ha nem saját magad kigondolt szereplőt indítasz, a hét lehetséges társad egyikét is alakíthatod a BG3-ban: nekik egyedi történetük, hátterük van, és ezt viheted végig. Nagyon jók eddig a szereplők, akiket a Larian feloldott a korai hozzáférésben. Ami tetszik, ahogy a videók alapján elég megosztó, ki kit kedvel, vagy kiben bízik meg közülük, mert természetesen a csapattársaidnak saját morális iránytűje van.

Hiába játszok úgy, hogy magam helyezem a játék világába, és megpróbálom végig gondolni, miként döntenék, a környezeted és a társaid is hatással vannak rád, mivel véleményezik a döntéseid, közbe szólnak. Pl. a Dragon Age: Origin ember nemes háttérrel teljesen más társakat választottam magam mellé, mint a törpe karakterrel, és volt olyan szituáció, hogy éppen ezért egy kicsit másképp döntöttem.

Az már most látható, hogy iszonyú sok energiát beletoltak ebbe a programba, és szerintem atomjó lesz. Nem tudom kinek mi a chill, de ez nem Zelda szerű chillt ad. Nekem eddig az utóbbi évek legnagyobb élménye, nagyon várom már a nyitányt. Másféleképp kapcsol ki, mint a Zelda, azért egy-két küzdelemnél volt, hogy erősen gondolkodnom kellett, hogy jutok tovább. Szóval ez nem olyan jellegű felfedezés, mint az új Zelda játékok.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2023.07.06. 17:33
Aribeth
#63 Aribeth [2612]
Mostanában szerintem a legtöbb nagy költségvetésű játék úgy készül, hogy minél nagyobb közönség megtalálja benne a maga számítását, és - bár még csak belekóstoltam a fejlesztő eggyel korábbi alkotásába - ez alól a Larian BG3-ja sem lesz kivétel. Tehát azt mondanám, hogy az első beszámolók elolvasását követően, ha továbbra is szimpatikus, akkor nyugodtan vágj majd bele!

Gyanítom, hogy jó tutorialok, magyarázatok lesznek az egyes elemekhez, továbbá a nehézségi szintek beállításával az is örömmel tud játszani, aki a kihívást és a klasszikus RPG élményt keresi, meg az is, akit nem érdekelnek a statisztikák, illetve nem akar hónapokat foglalkozni azzal, hogy a négy-öt csapattag között elosztott 300 varázslat + 100 képességek + kismillió felszerelés legtökéletesebb, a karakterek jellemeivel és kasztjaival jól harmonizáló elegyét kialakítsa. Ez utóbbi sem egy végletekig lebutított játékélmény, csak a szélesebb játékosréteghez igazított, és a játszótér, a felfedeznivaló és a stratégiázás ettől ugyanúgy megmarad.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2023.07.06. 17:33
Germinator
#62 Germinator [29872]
Segítsetek. És a Margin Call című filmből szeretném először is idézni Jeremy Irons figurájának mondatát: olyan primitív egyszerűséggel válaszoljatok, mint ahogy egy gyermeknek vagy kutyának magyaráznátok.

Sosem játszottam semmilyen komolyabb RPG-t, bár tisztában vagyok a műfaj elemeivel, eszközeivel, legalább valamilyen szinten. De ilyen hosszadalmas órákat (vagy azt megközelítő mennyiségű időt) nem töltöttem el nagy RPG klasszikusokkal. A BG sorozatról sem tudok semmit lényegében, de valahogy felkeltette az érdeklődésem ez az új. Gyakorlatilag egy hónapja az új Zelda világában élek, és még simán lehet, hogy legalább ennyit eltöltök benne, de heteket tuti. És az is bennem van, hogy ha azt befejeztem, szívesen megismernék egy új "világot", amivel el lehet tölteni chillesen, nem túl stresszes közegben egy hasonló adag órát, mint a Zeldában, akár többet, mert most ez a játékélmény nagyon megközelített, és itt is maradt. Úgyhogy - a következőkre vonatkozott a Jeremy Irons idézet - valaki tudna arra válaszolni, hogy egy teljesen casual, már-már laikus játékosnak tud-e valódi élvezetet nyújtani például egy Baldur's Gate III?

Nem hiszem, hogy belevetném magam a retro részekbe, valahogy azt kívántam meg, hogy telibe a 3-ra esetleg ránézzek (visszakanyarodva: a Zeldákat sem kronológiai rendben ismertem meg, szóval...) De az érdekelne, hogy mennyire hardcore, mennyire kell ehhez eleve valami RPG/D&D háttértudás, és vajon mennyire készül ez teljesen hétköznapi játékosoknak, akik esetleg megtalálják Steamen és gondolnak egyet és belevágnak?

És kérlek titeket, nem kell visszamenni a D&D 1975-ös szabálymódosításainak részletes kifejtéséig, elég, ha csak nagyon primitíven, de mégis bizalmat keltő módon ezt megválaszoljátok Előre is köszi!

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Peace
#61 Peace [28298]
Na fel van adva a lecke, de én is Steam felé hajlok. Ráadásul a megjelenés hetén nem tudok szabit kivenni, csak utána és akkor is csak pár napot. Szomorú világ lesz és munkában játék után sóvárgás...

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.05. 16:42
gothmog
#60 gothmog [5055]
Steamen van meg. Alapból GoG párti lennék, de többnyire jobb a Steam. Sajna ezt el kell ismernem. (Ez befolyásolta jelen esetben is a döntésemet.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2023.07.05. 10:19
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#59 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Nekem GOG-ra már megvan. Ott is kiírja a játékidőt.

+ Az EA megvétele miatt három nappal előbb elkezdhető, sőt, megkapjuk a Digital Deluxe Edition-t.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2023.07.05. 10:19
Peace
#58 Peace [28298]
Milyen platformra veszitek? Én Steam-en gondolkodom, de csak azért, mert kiírja a játékban töltött időt.

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#57 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
Baldur’s Gate 3: Jason Isaacs takes over the city of Baldur’s Gate

Baldur’s Gate 3: Returning to the city after 20 years

Már EA is remek tartalmat kínál, de ez! Egy ekkora városban bőven lesz tartalom, és eddig az EA alapján azt mondhatom, hogy a Larian megtartotta a szokásos színvonalát.

Válasz erre

Aruns
#56 Aruns [7071]
Ezt én is szívesen megcsinálnám valamikor, de a három kisgyerek mellett sajnos nincs rá időm. Talán pár év múlva már velük együtt

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.10.08. 11:47
MattMatthew
#55 MattMatthew [11787]
Nem bírtam magammal és belenéztem pár videóba. Nagyon bugos szegény, de rendkívül jónak ígérkezik.
Van viszont egy sanda gyanúm, hogy a csattanó az lesz, hogy játékosként nem is a karaktert irányítjuk, hanem az Illithidet a fejében!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Shadowguard
#54 Shadowguard [4363]
Pontosan

Mondtam, ez a saját hülyeségem Lehet ha anno a Neverwinter Nights Baldurs Gate 3 címen jön ki akkor most nem zavarna, hogy kijön egy BG4 (bár akkor már öt), de mivel nem ez történt az én fejemben a Baldurs Gate=Bhaalspawn.

Peace: Ez nem is lenne hülyeség. És akkor én sem morognék

Mondjuk mindentől függetlenül ha kijön a végleges verzió úgyis meg fogom venni (és úgysem tudok időt találni rá ), hacsak nem kap rémesen rossz kritikát.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.10.09. 11:01
MattMatthew
#53 MattMatthew [11787]
"Tisztán csak a kötekedés végett"
Hogyne, megjelenésig, stabilabb buildig vagy amíg nem lesz értelmezhető mennyiségben konkrétum addig mást nem tehetünk a szavakon lovaglást leszámítva!

Ennek tükrében: nem inkább Baldur's Gate III: Mindflayer Menace? Ha már a második is számozva volt és csak az alcím taglalta, hogy ez bizony Athkatla meg Baal?
De alapvetoen nem értek egyet, mert ha benne van a BG bármely formája akkor menne a panaszkodás. Lehet, hogy Te, meg SG pont nem panaszkodna, de mivel nem arról van szó, hogy logikailag, nevezéktanilag nem stimmel, hanem sokaknak szubjektíven nem jön be, hogy gyerekkori szerelmükhöz hozzáérnek.


u.i.: külföldiül lévo billentyurol gépelek, ékezetek hiányáért nem vállalok felelosséget, bocs.


szerk: @Peace Nice!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.10.09. 13:16
gothmog
#52 gothmog [5055]
Ott a pont

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2020.10.09. 13:24
Peace
#51 Peace [28298]
Vaaaagy!!! Divinity: Original Sin 3 - Baldur's Gate

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.10.09. 13:16
gothmog
#50 gothmog [5055]
Tisztán csak a kötekedés végett , de:

Ha mondjuk Baldur's Gate: Mindflayer Menace címet adnak neki, akkor talán egy hangyányit kevesebben morgolódnának, mint a Baldur's Gate III cím láttán.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.10.09. 11:01
MattMatthew
#49 MattMatthew [11787]
Szóval csak a 4 részes Baalspawn trilógia viselheti joggal a Kardpart egyik városának nevét... ééértem.

Most a teszteket olvasva azon csodálkozom, hogy ennyien tesztelnek. Ezt az early access dolgot sosem értettem. Mármint játékos oldalról. Developer oldalról persze jó, hogy outsource-olják a bug keresést, ráadásul pénzért.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2020.10.08. 11:00
gothmog
#48 gothmog [5055]
Az Enhanced Edition-ökkel játszottam - gond nélkül futott win10 64bit-es rendszeren.
(Eredeti kiadású, dobozos verzióban megvan mindegyik rész/kieg - a BG2 egyenesen gyűjtőiben, de jó ideje már a GoG-on megvett digitális példányaimat szoktam telepíteni, ha játszani akarok.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2020.10.08. 17:56
jawsika
#47 jawsika [4036]
Simán elfut mai gépen? Vagy trükköznöd kellett?

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.10.08. 11:47
Shadowguard
#46 Shadowguard [4363]
Magamat idézem: volt más végigjátszásom is.

Entreriként Viconiát választottam, viszont ott a ToB végén megtartottam a hatalmat és én lettem a Lord of Murder
Azért írtam, hogy a saját kánonom szerint ezt tekintem hivatalosnak, de a sima BG2-t elsőként pont Entrerivel játszottam végig Akkor pillanatnyilag csak az a karakter volt meg az első részből. Utána már rutinosabb voltam és kimásoltam a mentéseket.

Peace: Bele, de akkor már összekötöm a kellemeset a hasznossal és ha van egy-egy szabad félórám akkor legalább "hasznosan" töltöm

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.10.08. 11:30
gothmog
#45 gothmog [5055]
Engem tavaly végigvitt az egészen (BG1+TotSC+BG2+ToB ) a nosztalgiavonat. Sőt, most először még a Siege of Dragonspeart is beiktattam a végigjátszásba, de nem volt egy nagy szám, így ha még visszatérek legközelebb (néhány évente végigjátszom a sorozatot), akkor már csak a klasszikus Bioware darabok maradnak megint.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Raistlin666 2020.10.08. 11:39
Raistlin666
#44 Raistlin666 [4805]
Persze lehet itt mutogatni ránk, régi rajongókra! De ez pont ugyanaz mint amit a Diablo2 után a harmadik résszel műveltek! Remek kis cím lett a D3 és van abban is pár száz órám. De a mai napig sírom vissza a 2. rész hangulatát amit a 3. csak nyomokban tartalmazott...

Az EE végigjátszásom folyamatban van a PS4 verzióval nekem is egyébként. Remélem nem fogy el a lendületem a BG2 felénél ahogy szokott!

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.10.08. 11:30
Raistlin666
#43 Raistlin666 [4805]
Na-na! Természetesen értettem! Az én paladinom Viconiával vonult el a végén...

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2020.10.08. 11:00
gothmog
#42 gothmog [5055]
És ebből gyanítom senki nem ért semmit.

Én értem. Pontosabban csak azt az egyet nem, hogy ha már Artemis Entrerire keresztelted anno a karakteredet, akkor Viconiát választani talán stílszerűbb lett volna

Komolyra fordítva: még sokkal lejjebb, ugyanebben a topikban leírtam én is, hogy:

1. Biztosan kegyetlen jó és élvezetes játékot csinál a Larian, amivel piszok jól fogok szórakozni (majd, egy év múlva, a definitive editionnel - addig tesztelgessenek mások helyettem )
2. Ez BG hangulatot - abból, amit akkor láttam - még nyomokban sem tartalmaz. (Belenéztem a napokban egy-két bétateszter streamelésébe (pl. Cohhcarnage, Werglia), és ez a véleményem nem változott.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2020.10.08. 11:00
Peace
#41 Peace [28298]
Simán belefér az idődbe!

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2020.10.08. 11:00
Shadowguard
#40 Shadowguard [4363]
Kétszer
De az előzőben jobban kifejtettem mi is a bajom a névválasztással Nekem a régi részek hatalmas élményt jelentettek. Akkori angol(nem)tudásommal, szótárazva, kísérletezve. És akkor nem volt youtube, hogy gyorsan megnézem mit kell csinálni. Szinte mindenre magamtól jöttem rá.
Az már külön poén volt, amikor Artemis Entreri névre hallgató karakterem találkozott Jarlaxlelel vagy a Csarnok Vándoraival. Aztán mikor lemészároltam utóbbiakat (még szép) a csapatban is történt egy törés.
De a Throne of Bhaal számomra lezárta a történetet. Nekem az a sztori így ad ki egy kerek egészet. Bár volt más végigjátszásom is, de az én kánonom szerint a hősünk végül lemondott Bhaal erejéről és összekötötte életét Aerie-vel.
És ebből gyanítom senki nem ért semmit

Persze ez csak az én nosztalgikus baromságom és a játék még esélyes, hogy jó lesz. De ha Baldurs Gate III helyett más Forgotten Realms-es hivatkozást kap akkor még az is lehet lecsapok rá EA-ben

És most kedvet kaptam egy teljes újrázáshoz is az elejétől. És az EE-t még a munkahelyi gépre is fel tudom imádkozni

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.10.08. 09:36
MattMatthew
#39 MattMatthew [11787]
Egyik tesztelő pont azt írta, hogy a Divinity könnyed és vidám hangulata pont hogy nem olyan erős, és a történet kifejezetten komoly és borús. Szóval szerintem nem kell aggódni az áthallások miatt.

Másrészt meg már piszok fárasztó kezd lenni ez a panasz. Nem tőled, nem tudom te hányszor írtad le ezt. De net szerte ezt olvasni úgy hogy mély történeti elemekbe nincs betekintés, pedig az dönti el, hogy mennyire OS3. Nem az, hogy ugyan olyan a kezelő felület. Nincsenek nagy csodák gui téren, D&D meg körökre osztott eredetileg is.
Arról nem is beszélve hogy a Divinityk után pont nincs nagy szükségük trükközéssel vásárló szerzésre. Valami mást akartak csinálni és szetették a BGt. Ennyi.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2020.10.08. 06:52
Shadowguard
#38 Shadowguard [4363]
Pont az a bajom, hogy ez egy DOS 3 Ami nem lenne baj, de azt érzem a bejelentés pillanatától, hogy ez csak azért lett Baldurs Gate hátha így a sorozat régi rajongói is megveszik, akik azt nem vennék meg...

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: Peace 2020.10.08. 06:23
Peace
#37 Peace [28298]
DOS 2 eszméletlenül csúcs!!! Már a videók alapján látszott, hogy ez konkrétan egy DOS 3, úgyhogy biztos imádni fogom! BG játékokkal nem játszottam én sem. Soha többet EA játékot! Wolcen jól be*opatott, azóta is rettenetesen haragszom rájuk.

Válasz erre

Előzmény: Creativ3Form 2020.10.07. 22:05
Creativ3Form
#36 Creativ3Form [33872]
Nos, valszeg az én véleményem nem lesz annyira mérvadó, mivel nekem ez az első Baldur's Gate játékom, és ezt a körökre osztott RPG műfajt, amit a Larian Studios képvisel is csak most kóstolgatom, csak most ismerkedek vele (Divinity Original Sin két része bezsákolva), de mocsok mód tetszik. A cirka 2 órás karaktergenerálás után szinte azonal beszippantott, és ugyan erre az ACT I-re, ami ebben az Early Acces-ben benne van, olyan 25-30 órát mondanak, de magamat ismerve, sztem lesz az 40 is. Plusz mellette elég szép is...viszont...nagyon érezni még az Early Acces szelét. Az a legkisebb gondja, hogy néha a területek textúrái picit késve töltenek be, de fagyogat és bugos is. Kétszer is cirka 20 percem ment a levesbe, mert egyszer egyik területen beakadt a karakterem a textúrába, ahonnan csak az ugrással tudtam kijönni, amibe viszont azonnal bele is halt a karakterem. Egy másik alkalommal pedig, hiába töltötte be a cinematic után a pályaszakaszt, semmit nem lehetett rajta csinálni. Hiába találkoztam NPC-kel, nem tudtam velük beszélni, ahol láttam, hogy ellenség van, nem támadtak nekem és én se tudtam megtámadni őket...léphettem ki, tölthettem be újra, és akkor már jó volt minden. Szóval a műfaj szerelmeseinek ajánlani is tudom, meg nem is, mert a hangulat, a játékmenet és az atmoszféra mocsok jó, de 60 euroért még kibaszott bugos.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Peace
#35 Peace [28298]
Majd a véglegest controller support-al megveszem.

Válasz erre

Előzmény: Herr Hauptmann 2020.10.07. 18:37
jawsika
#34 jawsika [4036]
Jaj srácok, rosszat mondjatok róla, mert úgy megveszem, hogy el se hiszem. Szidjátok pls.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Herr Hauptmann
#33 Herr Hauptmann [3185]
Na? Valaki? Milyennek ígérkezik?

Kedves Tsülögg! Te hüjje ló akki vagggy! Ez a nő I. vesz-Éjjes bosszorgány. Netuddkki.

Válasz erre

Shadowguard
#32 Shadowguard [4363]
Ha kijön a végleges változat akkor jó eséllyel be fogom szerezni, de vannak fenntartásaim vele kapcsolatban.
Abban nem kételkedem, hogy jó játék lesz, de nem értem miért BG. Nekem az első két rész és a Throne of Bhaal nagy kedvencem volt, de az a történet ott számomra lezárult. Ha 1-2 évvel később kap folytatást a sorozat rá lettem volna pörögve, de így, cirka 19 év távlatából, úgy, hogy a ToB tökéletesen lezárta a sztorit... Nem szabadna ezt bántani

Persze ez csak egyéni vélemény, meg tudom, hogy volt valami konzolos BG is, de nah. Nekem a Baldurs Gate az első (és sokáig egyetlen) eredeti játékom volt. Mai napig kiemelt helyen van a polcon a doboza Bár nem tudom a lemezeket be lehet-e még olvasni...

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.09.23. 18:52
Peace
#31 Peace [28298]
Komolyan mondom, élvezet nézni ezeket a hogyan készül videókat! Imádom a lelkesedésüket! Órákon át tudnám nézni...

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.09.23. 18:52
Peace
#30 Peace [28298]
Én mindent megtettem, hogy legyen hype. Továbbra is piszkosul várom, de nálam úgyis csak a konzolos változat játszik. Vagy azzal egyidőben a PC-s, mert akkor szokta megkapni a full controller support-ot a játék. A D: OS2-nél fenomenálisra sikeredett, remélem itt is hasonlóan szuper lesz!

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.09.23. 18:52
MattMatthew
#29 MattMatthew [11787]
Last Sextape Update before Early Access

Bár úgy látom nem nagy a hype a játék körül a fórumon. Mondjuk az early access engem sem hoz lázba, majd térjünk vissza rá, ha kész lesz.

DnD5E játékosként kíváncsi leszek, hogy milyen kaszt kiegyensúlyozási módszereket vetnek be. Az ikonok és a pár gameplay alapján úgy tűnt, hogy az egészet átskálázzák úgy, hogy mindenki long rest dependent legyen. Ami érthető, meg ezzel papír-ceruza alapon is sokat szívunk.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Peace
#28 Peace [28298]
A tegnap esti gameplay stream

Nekem adja rendesen!!! Várom a konzolverzió megjelenését!

Válasz erre

jawsika
#27 jawsika [4036]
Nincs igazad. Ne haragudj, de nem öntöd mellé a tejet normál körülmények között. Vagy ha igen, nagy baj van. ha melléöntöd, annak valami oka van (rádszállt egy darázs, tüsszentettél, vagy hirtelen megszólalt a csengő). Azt ne mondd nekem, hogy az értelmes dolog, hogy azt mondjuk, egy harcedzett katona a sotival három méterről missel. Nem missel. Még sokat ront a dolgon a körökre osztottságból fakadó statikusság, tehát hogy az ellenfél egy helyben áll. Szerintem ez a rendszer szemétre való, mert gyakorlatilag semmi másról nem szól, mint hogy ne legyen biztos az élményed. Igen, a 90% csak érzésre ront mindig kritikus pillanatban, de tény, hogy ilyen gamekben magas nehézség mellett minden pillanat kritikus. Legyen akkor egy olyan, hogy van egy elérhető(!!) 100%, és akkor arra dolgoznod kell, de ne az legyen, hogy kábé 95%on cappelt a rendszer, mert rengetegszer látom ezt. Igen, mondjuk elérhető a 100%, ha tényleg literally a szájába dugod a csövet, de ez meg nevetséges.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.03.01. 08:41
MattMatthew
#26 MattMatthew [11787]
Nem tudom eldönteni, hogy nem érted a valószínűség fogalmát, vagy egyszerűen csak nem tetszik?
Tejet is van, hogy melléöntöm, pedig azért van gyakorlatom benne, a doboz is magasabban van mint a pohár, aztán mégis előfordul, hogy nem sikerül.

Egy idevágó Dilbert.

Kockadobás a háttérben 20 oldalúval megy. Amit emleget Swen, hogy a magaslat előnyt jelent az annyit tesz, hogy kettő kockagurítás történik a háttérben, ezek közül előny esetén a nagyobbik számít (ha hátrányból dobod akkor értelemszerűen a kisebbik).

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2020.03.01. 08:32
davkar9
#25 davkar9 [11414]
+1 Pontosan. A revealben vagy zsinórban háromszor ment mellé a 90. Oké, utána még viccesebb volt, hogy a csizma meg telibe találja, de na, ilyen magas %-kal igenis találja már el a célpontot, főleg ha a körülmények is ideálisak (íjász esetében magaslat, nincs takarás, megfelelő range). Lehet én értettem félre valamit, de minden actiont kockagurítással számolnak (látatlanul a háttérben, de logban megjeleníthető), ami oké, olyan mint az igazi, de ha full rng, akkor ne hitegessen %-kal.

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2020.02.29. 22:20
jawsika
#24 jawsika [4036]
Lehet, de szerintem is kukázhatnák ezt a 90% rendszert. Kula. Vegyünk az X-comot, az nem fun, hogy 95%-ra bemissel a katona és ezért hal meg valaki. A Mutant Year... malacos X-com ezt összehasonlíthatatlanul jobban oldotta meg. 0 - 25- 50 - 75 - 100% van a helyezkedésedtől függően. És mondjuk egy soti nem fog 4 méterről misselni, ami lássuk be, gyökérség és agyrém.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.02.29. 20:10
MattMatthew
#23 MattMatthew [11787]
"Kockán is javítani kéne (pre-alha, duh), mert bár mókás a 90%-ra adott miss, pár csata után már inkább frusztráló lenne."
Miért is baj, ha 90% nem egyenlő 100%-al? Javítani a kockán? WAT? Ha jól tudom nem nagyon lehet tényleges random generátort programozni, ugyanakkor szinte biztos vagyok benne, hogy az ember hajlamos igazságtalanabbnak érezni a kockát mint amilyen valójában.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2020.02.29. 15:31
davkar9
#22 davkar9 [11414]
Én is úgy értelmeztem, hogy a fő probléma az "átskinezett dos". Mondjuk engem ez a dio féle hisztire emlékeztet, ha más színek is vannak a barnán és a szürkén kívül, akkor az máris egyből azt jelenti, hogy egy vidám mesevilágba helyezték a játékot és máris minden el lett rontva. Ugyanaz az engine, persze, hogy "ugyanúgy" néz ki, mint a dos2. CC-re ugyanez igaz. Lore és a settingről nem tudok nyilatkozni, nem vagyok otthon a dnd-ben. Előző részekkel se játszottam, de gondolom nem azért választották ezt a rendes dos3 (mintha a 2 félfolytatás-spinoffja is jegelve lett volna a bg3 bejelentés miatt, nem?) helyett, hogy valami teljesen mást csináljanak, mint amit a rajongók jogosan (világ) és az ip megkövetelne.

A magam részéről ceruzával felírtam. DoS2 tetszett (zenén keresztül már érik is egy újra) miután már tűrtem a verést, remélhetőleg egy noob-easy nehézség ide is bekerül majd. Kockán is javítani kéne (pre-alha, duh), mert bár mókás a 90%-ra adott miss, pár csata után már inkább frusztráló lenne. CC-től ijedtem meg egy kicsit, eléggé bőség zavara. Ennek már biztos egy előrecsomagolt karival vágnék neki.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.02.29. 09:43

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.