26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Baldur's Gate III

gothmog
#21 gothmog [5048]

Ööö, nos igen, de azért érted ugye, hogy eredetileg mit akartam írni/mire gondoltam?

TB vs RTwP: mint valamelyik hsz-ben írtam itt, én is a TB felé hajlok, jobban fekszik nekem, bár szerintem alapvetően attól is függ az élvezeti faktor, hogy melyik játékban mennyire jól és átgondoltam csinálják meg a harc módját. (A Pillars of Eternity 2-ben pl. borzasztó fapadosnak, vontatottnak és unalmasnak találtam a TB módot, míg az RWtP-vel tökéletesen játszható szvsz.)

Én most pl. a Tower of Time-ot tolom, ami még csak nem is RTwP, mert a default beállításban pause helyett csak lassítasz a megfelelő billentyű lenyomásával, mégis baromi jól összeáll az egész. (Elsőre azért fura volt a külön arénába helyezett harc a hullámokban "portálokból" érkező ellenfelekkel, de mire a torony első szintjét kipucoltam, ráéreztem a hangulatára, és most nagyon bírom. Egyébként a játék nagyon jó, klasszikus indie alkotás, de a jobb féléből. Most a torony negyedik szintjén járok, és a történet is (amely a szokásos közhelyekkel indult) egyre érdekesebb és csavarosabb. Tavaly év végén ingyen osztogatták a GoG-on, akkor zsákoltam be.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.02.29. 11:20
MattMatthew
#20 MattMatthew [11783]
"a játékosok nem szinkronban ordibálnak a DM-mel, hogy ki éppen mit csinál (közben hajigálva a kockákat)"
Ööö...

Egyébként érdekes, mert nekem a csapat irányító RPGkben a RTwP sosem jött be. Míg egy XCOM vagy egy DOS körökre osztottja igen, és ott kifejezetten feszült voltam sokszor az ellenfél köre alatt, hogy csak ezt éljük túl...
Dehát kinek a pap, kinek a paplan.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.02.29. 10:06
gothmog
#19 gothmog [5048]
[/i]Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg nosztalgiázni akarunk, meg hipszterkedni akkor már a BG alapját képező rendszer is turn based volt...[/i]

Teljesen jogos: a pen&paper verzió értelemszerűen körökre osztott rendszerben megy, és a játékosok nem szinkronban ordibálnak a DM-mel, hogy ki éppen mit csinál (közben hajigálva a kockákat)
De itt annyiban bonyolultabb a dolog, hogy a BG-t anno mégis RTwP-nek csinálták meg (így volt jobban megvalósítható, a kezelhetőséget, lendületességet, élvezeti faktort stb.-t is belekalkulálva.). Egyébként néha vannak érdekes dolgok. A Diablo1-et anno pl. eredetileg körökre osztottnak tervezték (az UFO: Enemy Unknown mintájára), majd menet közben jöttek rá, hogy egy real time csépelés ide sokkal élvezetesebb játékmenetet eredményez.

P&p RPG-vel én utoljára olyan 1996-1997 körül játszottam, és bár néha látom a youtube beajánlókban pl. a CR-t (egybe-egybe bele is néztem, és Matt Mercer zseniális, de azért, ha már egyszer időt szánnék ilyesmire, akkor inkább játszanék, nem nézném... ), nem igazán foglalkozom vele, így ide nem tudok véleményt alkotni.
Amit viszont imádtam, és minden fellelhető részt végignéztem Youtube-on, az a Geek & Sundry csatorna egyik MtG sorozata, ahol Sean Plott (Day9) profi MtG játékos "medzsikezik" ismert vagy kevésbé ismert netes személyiségekkel/színészekkel stb., és annak legtöbbször zseniális volt a hangulata.

Ez az epizód volt a kedvencem. Az a nő (Allison Scagliotti) egyszerűen zseniális a verbális alázás művészetében.

Ahogy az egyik top hozzászólásban is írják: If this lady doesn't have a patreon where she records herself insulting people for money she's really missing out on a whole stream of income.

És mintegy mellékesen, lazán elkente a Seant, aki amúgy profi MtG játékos. (Oké, eleve összeválogatott paklikkal játszanak, és Sean nyilván nem ad bele mindig apait-anyait, de ígyis brutális volt ezt a kivégzést végignézni)
Ahogy a top hozzászólásban írják:
Sean and Allison are both lovely people in their own right, but the contrast between them in a competitive game is a bit unsettling.

I feel like I just watched a polar bear matriarch gleefully dismember a kindergarten's worth of adorable seal pups.

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2020.02.29. 07:45
gothmog
#18 gothmog [5048]
Megvallom őszintén, nem olvasgattam órákon keresztül hozzászólásokat, csak a játékmenetes youtube videó alattiak közül szaladtam végig 10-20 darabon, illetve valamelyik internetes oldal (ahol beszámoltak a PAX-os bemutatóról) kommentszekciójába néztem bele, de én az alapján azt szűrtem le, hogy a fanyalgók közül többen voltak, akik "a BG hangulat nincs meg/ez inkább DOS2 átskinezve" vonalat képviselték, mint azok, akik szerint azért szar, mert TB a harc és nem RTwP.

Egyébként a fanyalgók - egy durva megközelítésben - tipikusan a következő kategóriákra oszthatók fel:

1. Már a DOS játékok is szarok voltak, tehát ez is szar lesz élből, és dögöljön meg a Larian, amiért az igénytelen mancsát rá merte tenni a szent BG névre. (Itt a részletezett indokok változatosak: pl. unalmas/vontatott a TB harc vagy éppen túl színes/vidám grafikailag a világ, vagy mert van benne tipikus Larian védjegynek tekinthető humor/könnyedség.) Ez utóbbiban egyébként az a vicc, hogy a BG-kben is volt ilyen, főleg a 2. részben pl. Jan Jansen vagy Minsc jóvoltából..., ráadásul a BG-k grafikai világa is "színes" volt, és nem egy gótikus horror érzésvilágát célozta...

2. Imádom a Lariant, de erről ordít, hogy egy átskinezett DOS, DOS hangulattal, és nincs benne semmi BG. (Király volt a DOS2, de erősebben el kellett volna térni tőle arculatban, hogy már első ránézésre/érzésre is legyen valami egyéni íze az új BG játéknak, és ne folyamatosan a DOS2, DOS2, DOS2 kijelző villogjon az ember szeme mögött, ha ránéz.)

2A. Ettől függetlenül megveszem majd, mert tuti jó lesz, csak valahogy a vágyaimban odabent nem teljesen erre számítottam előzetes. (Kb. ide tartozom én is.)

2B. Biztos jó lesz, de ez így tűrhetetlen, ezért ha nem változtat nevet, meg sem veszem, sőt soha többé Larian játékot nem vásárolok a jövőben, már csak "pedagógiai célzattal" sem. (Nem viccelek, ilyet is olvastam.)

3. Mi az, hogy nem RTwP?! Rohadjanak meg!


A könyvkiadási vonalat már nagyon régóta nem követem. Azt tudom (de azt is csak Tőled ), hogy pont az FR vonalon volt már "Sundering" meg anyámkínja (életbe visszahozott hősökkel, világméretű kavarásokkal stb.), feltehetően pont azért, hogy kicsit felrázzák a hanyatlóban lévő D&D könyvpiacot. De ezen kívül ebbe semmi belelátásom, így itt nem is próbálkoznék semmi okosat mondani.

Egyébként, nem szurkálásként, de a CDProjekt gárdát én még véletlenül sem hagynám ki, ha cRPG vonalon sikeres fejlesztők kerülnek szóba. (Szóval duó helyett inkább triumvirátus.)

A harcrendszerre visszatérve: ahogy láttam, kicsit divat lett cRPG fronton a TB és RTwP szélsőségesség, ami alatt azt értem, hogy az emberek egy része csak és kizárólag e kettő valamelyikét hajlandó a használni, a másikat élből szarozza. (Oké, ez az ellentét mindig megvolt, de mostanában valahogy hangsúlyosabbnak érzem.) Ezt a fejlesztőcsapatok is látják: pl. amikor az Obsidiannál szembesültek azzal, hogy a Pillars of Eternity 2 meglepően rossz eladási adatokat produkál (noha a kritikusok és a játékosok egyaránt alapvetően pozitív véleménnyel voltak a játékról), az egyik reakciójuk az volt, hogy csináltak bele körökre osztott harci módot is, hátha ez fogja sokak kedvét meghozni a vásárláshoz. (Én kipróbáltam, és noha alapból inkább TB párti vagyok, de oda az a rendszer, amit beleraktak, nekem pl. egyáltalán nem jött be.)
Az új, még egyelőre kickstarter kampányban lévő Pathfinder játék (Wrath of the Righteous - ebben a pillanatban egyébként az 1,4 millió dollár küszöbénél jár a támogatása) esetében pedig már pedzegették a készítők, hogy alapból ugyan a Pathfinder: Kingmaker RTwP harcmódjával dolgoznak, de egy a játékhoz készült TB modot alapul véve tervezik, hogy azt kiterjesztve egy teljesértékű TB lehetőséget is betegyenek majd a játékba. (Így próbálván megfelelni minden lehetséges igénynek.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2020.02.28. 23:49
MattMatthew
#17 MattMatthew [11783]
Ez érdekes, hogy fogytán a könyvek népszerűsége, ugyanakkor pont az ilyen Critical Role, Force Grey és társai miatt maga a DnD mint társasjáték felfelé ível. Lehet, hogy ez könyvfogyasztás szempontjából nem jelenik meg, mert mások a szokások már, este nem egy fejezetet olvas el sok ember, hanem megnéz egy CR epizódot. Ennek ellenére WotC a játékokat elég rendesen fejleszti, mert már nem számít geek, anyu pincéjében lakó pattanásos embernek aki szerepjátékozik.

@gothmog Lehet, hogy én vagyok túl negatív, de nem tudok egyetérteni. Akik most fanyalognak azoknak a nagy része szerintem egy DnD: Original Sin játékon is ugyanúgy hisztiznének, hogy "miért nem csináltak inkább BG3-at?!"
Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg nosztalgiázni akarunk, meg hipszterkedni akkor már a BG alapját képező rendszer is turn based volt...

Abban pedig reménykedni még szerintem mindig okkal lehet, hogy a hangulat otthon teljesen más lesz, mint Swen játékát nézve ahogy ökörködik.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2020.02.28. 23:49
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#16 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
A hisztit nem az előző két rész történetére és a karaktereire értettem, hanem csak és a kizárólag arra, hogy egy nem látott, de valaminek hasonlóságához felételezett harcrendszer -ami teljesen jogosan egyéni ízlés kérdése is- alapján köpködik le előre, és követelik, hogy akár utólag legyen választható a RTwP-rendszer. Ezt pedig a magam részéről "hisztinek" tekintem. Olvastam egy interjút az egyik készítővel, azt mondta, hogy az eredeti játékok valós idejűbb rendszerével szemben a mostani játék rendszere (még ha elismerten emeltek is át ötleteket a saját játékaikból, pl. a környezet kihasználását - elektromos víztócsa) áll a legközelebb az eredeti, papíralapú D&D-hez.

Részben egyetértek a régi cím meglovaglásával, viszont azt nem árt tudni, és jobban is árnyalja a képet, hogy a TSR/WotC/Hasbro már nem jelentet meg (egyelőre?) több Forgotten Realms regényt, mert már messze nem olyan népszerűek a franchise-könyvek, mint voltak nyolcvanas és kilencvenes években, talán még az évezred első évtizedét is ide lehet számolni. Így maguk a logós történetek sem képviselnek olyan nagy érdeklődést, vásárlóerőt, hogy az számottevő lenne. Drizzt utóbbi két regényét Salvatore már a Harper Voyager-ön keresztül publikálta, itthon is meglehet figyelni, hogy a Delta Vision Salvatore könyveken kívül már nem tervez semmit kiadni ebből a "világból". Noha felröppentek hírek, hogy egyre több D&D játék van tervben, azért szerintem megkockáztathatom azt a kijelentést, hogy a mai generáció körében (eleve egy alzsáner a fantasyn belül) messze nem olyan népszerű már, mint azelőtt, ha jól emlékszem beszéltük is, hogy a Pathfinder D&D-ből eredő rendszere még népszerűbb is. Mégis mindenki hallott már a Baldur's Gate-ről és az ebből eredő játékokból (Ice Wind Dale, Neverwinter Nights), még a mai generáció is, hogy ez egy ikonikus játék volt.

Jelenleg két nagy cRPG fejlesztő van a piacon, aki szélesebb körben lett népszerű és a játékaik sikeresek is voltak: az Obsidian és a Larian. Az előbbieket felvásárolta a Microsoft, így maradt a Larian, aki főleg a DOS2-vel aratott szélesebb körű elismerést. Üzleti alapon nem volt más logikus címválasztás, ezzel lehet behúzni a legtöbb vásárlót, pláne úgy, hogy a Larian valószínűleg tényleg egy remek játékot fog letenni az asztalra. Nyilván ez egy kis csúsztatásnak is lehet tekinteni, mert azt is felételezhetjük, hogy Larian eme népszerűsége és minőségi munkáik okán bármilyen FR-címmel felrobbantaná az internetet, de azért nem mellőzhető felvetés az sem, hogy a Baldur's Gate cím hallatán olyanok is előbújnak az odvaikból, akiket amúgy nem hozna lázba egy random FR-cím.

Szóval semmi gond ezzel, és a harcrendszer feletti sirám szerintem kontraproduktív, már olvastam olyan kommentet is, aki már írt is a stúdiónak twitteren, hogy legyen lehetőség a másik, régi harcrendszerre is. Elfelejtik, hogy a két különböző alapú harcrendszer lehetővé tétele a háttérben egy ennyi változóval számoló rendszer esetében mennyi plusz munkával járna, ami kvázi "lehetetlen" is lenne.

Szóval, aki élből elutasítja a Larian módszerét pusztán azért, mert nem adja a régi BG-érzést, az a szememben csak a nosztalgiába süppedés. Értelmetlen és felesleges is.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.02.28. 22:52
jawsika
#15 jawsika [4031]
Igen, a harcrendszerben lévő különbségek érthetőek, csak ugye amiatt, hogy ezek kimaradtak anno, nem tudtam elképzelni, hogy a DOS2-n mit lehet szidni. Igazából lenyomnám szívesen a BG1-2t- akár ma is, grafika ide vagy oda, csak hát nem tudom mennyi időt/energiát igényelne.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2020.02.28. 21:21
gothmog
#14 gothmog [5048]
A hiszti szerintem - zömében - nem nosztalgia alapú. Inkább arról van szó, hogy a BG1-2 és kiegészítői alapvetően egy kerek, összefüggő, a végén rendesen lezárt történetet meséltek el. Volt egy főhős, számos emlékezetes NPC (néhányuk mindkét részben szerepelve, sőt pl. az első rész főgonosza a történetet záró utolsó kiegben akár csapattárs is lehetett), a Forgotten Realms világában járatosak számára ikonikus helyszínek és karakterek (Drizzt, Elminster, Volo stb.).

És most készül egy játék Baldur's Gate 3 címmel, aminek - az eddig látottak alapján - az égadta világon semmi köze az első két részhez (amely viszont igazából egyetlen, szerves egészet alkotott). Ugyanakkor a bemutatott verzióról ordít (sok esetben még ikonok is egyeznek) a DOS2 jellegzetes, eltéveszthetetlen stílusa.
Az emberek egy része pedig, a DOS2 minden zsenialitása mellett, nem ezt várta.

Viszont a játék, mint írtam már korábban, szerintem nagy királyság lesz (ez most egy pre-alfa verzió volt, helyenként röhejes bugokkal, de már ebből is látszik, hogy ott a potenciál), tutira nagyot fog szólni.
Csak szerintem sem volt helyes ezt a címet adni neki. (Figyelemfelkeltésre, hypre-ra tökéletes. Ám a Larian már van akkora név cRPG fronton, hogy ha csak annyit mondtak volna, hogy a DOS2 hagyományain alapulva, de az ott látottakat még durván továbbfejlesztve (történetmesélés, karakterinterakciók stb.) egy Forgotten Realms világú, D&D 5 szabályrendszert implementáló, új "megajátékot" (az eddigi legnagyobb méretű/költségvetésű/ambíciójú stb. Larian projektet) készítenek, már attól - pozitív értelemben véve - felrobbant volna a net erre fogékony rétege. Ha pedig belengetik, hogy esetleg korábbi Forgotten Realmes játékok (pl. BG vagy NWN) cselekményére utalások, vagy érintőleges átfedések, akár egy-egy karakter személyében - is beépülhetnek a játékba (mondjuk a WotC engedélyével), akkor állítom, hogy a most fanyalgók 99%-a boldog mosollyal az arcán nézte volna ugyanazt a bemutatót, amelyre most éppen a köpködés megy a részükről. (Legfeljebb azok maradtak volna meg negatívnak, akik utálják TB harcrendszert, az unalmasnak tartják, és csak a RTwP módit fogadják el.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2020.02.28. 21:21
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#13 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5159]
A Baldur's Gate-ben valós idejű csaták folytak, amiket meg lehetett állítani szóközzel (nem tökéletes, de az első Dragon Age jó párhuzam) és az AD@D szabályrendszerén alapultak; a Divinity Orginal Sin 1-2 pedig körökre osztott harc-szabályrendszerrel bír.

A hiszi meg nosztalgia hiszti. Semmi más. Szerintem.

[Off: egyébként a Divinity Original Sin első részének van magyarosítása, a második résznek most kezdte el a fordítását a kiváló a csapat, a MorroHun.]

Válasz erre

Előzmény: jawsika 2020.02.28. 20:35
Raistlin666
#12 Raistlin666 [4796]
Az miatt/abból tanultam meg angolul! Mennyire paráztam hogy lejár az időm és kidob a játék ha szomjan halnak a Vault-ban!

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: Peace 2020.02.28. 12:07
jawsika
#11 jawsika [4031]
Valaki el tudja magyarázni, mi a különbség a D: OS2 és a BG között? Nekem a BG-k kimaradtak, én a NWN-be öltem bele rengeteg időt akkoriban, de nem tudom elképzelni, hogy mégis mi lehet szar a Diviniyben, amihez képest a BG más/jobb volt.

Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.

Válasz erre

MattMatthew
#10 MattMatthew [11783]
...senki? Na akkor én:
*insert shut up and take my money gif*

OS után nagyon bízom bennük, bár a DnD 5e rendszertől kicsit félek. Az összetettségében egyértelműen asztalra van méretezve, egy PC játék esetén több játékmechanikai összetettséget várnék, hiszen itt a számítási kapacitás nem szűk keresztmetszet.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Peace
#9 Peace [28248]
Jó kis Fallout basszus!!!! Az első rész nekem a mindenkori kedvencem marad! Abban olyan szinten egyben volt minden, ami számomra mennyország! Atmoszféra, zenék, hangok, story, játékmenet, egyszerűen nálam az a csúcs a mai napig!

Válasz erre

Előzmény: Raistlin666 2020.02.28. 10:19
Raistlin666
#8 Raistlin666 [4796]
Nem tudom mi baja van az embereknek. Ahhoz képest hogy például milyen erőszak történt 20 év alatt a Fallout világával ez egy win-win szituáció!

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: Peace 2020.02.28. 10:10
Peace
#7 Peace [28248]
Ritka ilyen hozzáállást olvasni!!! Többen írták, hogy bizony ez egy D: OS 3, amire ráhúzták a BG nevet. Én ezt egyáltalán nem bánom, de azt is teljesen megértem, ha ez sokak számára fájdalmas csalódás. Én azért bízom benne, hogy sikerül a hangulatot is megteremteni és érezni fogják a régi HC rajongók is a BG feelinget! Drukkolok nekik, hogy ez is sikerüljön! Gondolkodok nagyon egy PS-es BG 1-2 vásárláson, de lehet inkább majd a harmadik rész után. Tesómat néztem, ahogy játszik velük, Ő nagyon szerette. Akkoriban engem még nagyon hidegen hagyott ez a műfaj. Most meg a legnagyobb kedvenc.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2020.02.28. 10:00
gothmog
#6 gothmog [5048]
Kevés dolgot követek (időhiány), de ebbe tegnap én is belenéztem a közvetítés alatt.

Egyrészt egészen biztosan zseniális játék lesz (már hónapok óta whislist-en is szerepel nálam a GoG-on, hogy biztosan értesüljek a megjelenésről), és a Larian fejlesztőgárdáját pedig már a Divine Divinity óta nagyon kedvelem. (Noha volt egy-két gyengébb próbálkozásuk is, de ezzel együtt is az egyik kedvenc fejlesztőgárdám.)

Viszont teljesen függetlenül a netes fanyalgóktól bennem is pontosan az az érzet alakult ki kb. 3 percnyi videónézés után, hogy ennek - hangulatban - semmi köze a régi BG játékokhoz, sokkal inkább egy továbbfejlesztett DOS2, csak éppen lecserélték a világot és a mögöttes szabályrendszert.
Mivel ősrégi BG-s vagyok (már az első részt anno a hazai megjelenés hetében vettem meg), ezért kicsit csalódás a hangulat, az "életérzés" hiánya", ám kiakadva nem vagyok, nem kezdek rinyálni/köpködni, mert tutira király lesz a játék, és baromira fogom élvezni a vele töltött időt!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2020.02.28. 09:51
Peace
#5 Peace [28248]
Még Dome-os cikk is kerekedett, most látom csak.

Válasz erre

Peace
#4 Peace [28248]
D: OS 2 akart lenni, tehát Divinity: Original Sin 2.

Válasz erre

Előzmény: Peace 2020.02.28. 09:32
Peace
#3 Peace [28248]
Dicséretes! Te vagy az első, akit olvasok.

Válasz erre

Előzmény: Raistlin666 2020.02.28. 09:45
Raistlin666
#2 Raistlin666 [4796]
Én HC BG fan vagyok! És nem vagyok kiakadva!

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: Peace 2020.02.28. 09:32
Peace
#1 Peace [28248]
Tegnapi napon 21:00-kor elindult az élő közvetítés a PAX East-ről és lekerült a lepel a játékról. A hardcore BG 1-2 játékosok valahol érthető módon rohadtul kivannak akadva. Én nem játszottam a régi két résszel, viszont a DS 2 hatalmas kedvencem. Így én örülök, mint állat!!!

A játék érkezni fog majd valamikor Early Access-be. Egyelőre PC és Stadia, ami tegnap este elhangzott. Konzol verziókról nem esett szó.

Baldur's Gate 3 - Official Opening Cinematic

Baldur's Gate 3 Gameplay Reveal - PAX East 2020 Live Stream

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.