Megvallom őszintén, nem olvasgattam órákon keresztül hozzászólásokat, csak a játékmenetes youtube videó alattiak közül szaladtam végig 10-20 darabon, illetve valamelyik internetes oldal (ahol beszámoltak a PAX-os bemutatóról) kommentszekciójába néztem bele, de én az alapján azt szűrtem le, hogy a fanyalgók közül többen voltak, akik "a BG hangulat nincs meg/ez inkább DOS2 átskinezve" vonalat képviselték, mint azok, akik szerint azért szar, mert TB a harc és nem RTwP.
Egyébként a fanyalgók - egy durva megközelítésben - tipikusan a következő kategóriákra oszthatók fel:
1. Már a DOS játékok is szarok voltak, tehát ez is szar lesz élből, és dögöljön meg a Larian, amiért az igénytelen mancsát rá merte tenni a szent BG névre. (Itt a részletezett indokok változatosak: pl. unalmas/vontatott a TB harc vagy éppen túl színes/vidám grafikailag a világ, vagy mert van benne tipikus Larian védjegynek tekinthető humor/könnyedség.) Ez utóbbiban egyébként az a vicc, hogy a BG-kben is volt ilyen, főleg a 2. részben pl. Jan Jansen vagy Minsc jóvoltából..., ráadásul a BG-k grafikai világa is "színes" volt, és nem egy gótikus horror érzésvilágát célozta...
2. Imádom a Lariant, de erről ordít, hogy egy átskinezett DOS, DOS hangulattal, és nincs benne semmi BG. (Király volt a DOS2, de erősebben el kellett volna térni tőle arculatban, hogy már első ránézésre/érzésre is legyen valami egyéni íze az új BG játéknak, és ne folyamatosan a DOS2, DOS2, DOS2 kijelző villogjon az ember szeme mögött, ha ránéz.)
2A. Ettől függetlenül megveszem majd, mert tuti jó lesz, csak valahogy a vágyaimban odabent nem teljesen erre számítottam előzetes. (Kb. ide tartozom én is.)
2B. Biztos jó lesz, de ez így tűrhetetlen, ezért ha nem változtat nevet, meg sem veszem, sőt soha többé Larian játékot nem vásárolok a jövőben, már csak "pedagógiai célzattal" sem. (Nem viccelek, ilyet is olvastam.)
3. Mi az, hogy nem RTwP?! Rohadjanak meg!
A könyvkiadási vonalat már nagyon régóta nem követem. Azt tudom (de azt is csak Tőled
), hogy pont az FR vonalon volt már "Sundering" meg anyámkínja (életbe visszahozott hősökkel, világméretű kavarásokkal stb.), feltehetően pont azért, hogy kicsit felrázzák a hanyatlóban lévő D&D könyvpiacot. De ezen kívül ebbe semmi belelátásom, így itt nem is próbálkoznék semmi okosat mondani.
Egyébként, nem szurkálásként, de a CDProjekt gárdát én még véletlenül sem hagynám ki, ha cRPG vonalon sikeres fejlesztők kerülnek szóba. (Szóval duó helyett inkább triumvirátus.)
A harcrendszerre visszatérve: ahogy láttam, kicsit divat lett cRPG fronton a TB és RTwP szélsőségesség, ami alatt azt értem, hogy az emberek egy része csak és kizárólag e kettő valamelyikét hajlandó a használni, a másikat élből szarozza. (Oké, ez az ellentét mindig megvolt, de mostanában valahogy hangsúlyosabbnak érzem.) Ezt a fejlesztőcsapatok is látják: pl. amikor az Obsidiannál szembesültek azzal, hogy a Pillars of Eternity 2 meglepően rossz eladási adatokat produkál (noha a kritikusok és a játékosok egyaránt alapvetően pozitív véleménnyel voltak a játékról), az egyik reakciójuk az volt, hogy csináltak bele körökre osztott harci módot is, hátha ez fogja sokak kedvét meghozni a vásárláshoz. (Én kipróbáltam, és noha alapból inkább TB párti vagyok, de oda az a rendszer, amit beleraktak, nekem pl. egyáltalán nem jött be.)
Az új, még egyelőre kickstarter kampányban lévő Pathfinder játék (Wrath of the Righteous - ebben a pillanatban egyébként az 1,4 millió dollár küszöbénél jár a támogatása) esetében pedig már pedzegették a készítők, hogy alapból ugyan a Pathfinder: Kingmaker RTwP harcmódjával dolgoznak, de egy a játékhoz készült TB modot alapul véve tervezik, hogy azt kiterjesztve egy teljesértékű TB lehetőséget is betegyenek majd a játékba. (Így próbálván megfelelni minden lehetséges igénynek.)
Endure. In enduring, grow strong.