Ma próbálgattam, de nem sokat, bő félórát.
Tegnap este még megcsináltam a tutorialt: hát nem tudom hány kört mentem a végén a három démonélőhalottal, mire megtaláltam a living weapon megnyomandó kombóját a kontrolleremen. (Az a baj, hogy a végett, hogy RB= light attack, RT= strong attack, B= dodge kijöjjön, annyit kellett cserélgetnem a beállításokat, hogy a végén már nem tudtam, a többinél mi minek felel meg, így a B+Y kombót mire megtaláltam (nálam A+RT lett), lement a nap is...
Ma láttam neki az első rendes küldetésnek. Csak a második shrine-ig mentem el. Fura a játék, mert egyszerre könnyebb és nehezebb, mint a DS-ek. Könnyebb, mert röhögve szétverem a mezei ellenfeleket, de nehezebb is, mert ha fejszés vagy odachis bandita talál el, és nem full hp-n voltam, az instant one shot. És mivel időnként ketten-hárman jönnek rám, hát simán benne van, hogy benézek egy támadást. (Tudom, hogy kővel lehet csalogatni, de így is volt, hogy magamra húztam véletlenül több figurát.)
Láttam, hogy komplett skillfák vannak, ráadásul rengeteg skill kombós (Y stance-ben X utés után nyomd meg Z és W gombokat a kombóhoz). Megmondom őszintén, nekem ez nem tetszik, nem szeretek ennyi mindent fejben tartani. (A DS-ekben és az ER-ben pont az alapvetően egyszerű, ám mégis fifikás mechanika tetszett.) Nekem már ez a Ki-pulse is terhes. (Low stance-ben mentem karddal, mert a dodge sebesség ott tetszett a legjobban. A sok csapkodás közben meg nem is látom, hogy mikor villan fel a két izé, hogy toljak Ki-pulse-t.) Ahogy néztem, egy csomó kombó meg ilyesmikre épül.
Kard/lándzsa kombós embert indítottam a cápa spirittel (kisgyerekkorom kedvenc állata volt a "cápa"- imádtam búvár zsebkönyvekben, meg A vízek óriásai könyvben olvasni róluk/a történeteikről), de a lándzsa nekem nem tetszett. Igazából kard/odachi, amiben most gondolkodom. Ráadásul mivel alig haladtam a játékban, újrakezdésen gondolkodom.
A börtönpályán amúgy is szerintem 10 perc alatt átmennék már (mivel semmit sem visz onnan az ember, nem is érdemes mindent összeszedni). Meg most már tudom, hogy strong attackkal kell megütni a kifulladt ellenfelet, így a démonosított kivégzőtt sem kellene nulla hp-ra lefarigcsálnom. Mert ez történt az első menetben
(Amikor kifulladt, akkor is a sima támadást nyomogattam, DS mintára, aztán csodálkoztam, hogy nem megy be kritikus.) Szerencsére viccnek is gyenge volt a boss: még a legelején begrabbelt, mert nem tudtam, mit tud, de utána odafigyeltem, így meg csak a fejszével rohamozós, illetve a 2-3 kombós támadásait ismételgette vég nélkül.
Majd meglátom behúz-e, de ha igen, akkor is csak sima végigjátszást tervezek (a diabloid játékokat leszámítva nem szeretem az NG+ mutatványokat). Leginkább akkor fog behúzni, ha DS mentalitással is lehet boldogulni, és nem kell polipként nyomogatnok a kombókat/megállás nélkül Ki-pulse-ozni a boldoguláshoz.
Endure. In enduring, grow strong.