25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyiptomba visz a Total War: Pharaoh [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Egyiptomba visz a Total War: Pharaoh
Ganajtúrós trailerrel jelentették be a stratégiai széria legújabb epizódját.

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#11 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Ez is off egy kicsit, de már más fórumtémában volt szó arról, hogy vajon mennyire figyelik meg az "adataink".

Igaz, hogy itt néztem a meg az előzetest a Dome-on, és célzottan ebbe a korszakba visz, amiről itt beszéltünk, de azért roppant "vicces", hogy ma a sima YouTube oldalon fedobta ezta videót:

Who were the Sea Peoples? | The Bronze Age Collapse

A mini alufóliás énem azt mondja, látta, hogy itt miről beszélünk, tessék, érdekel-e?

Válasz erre

davkar9
#10 davkar9 [11350]
Kivették ugyan a Saga-t a címből, de attól még ugyanaz. Inkább tűnik Troy 2-nek, nem pedig egy olyan önálló játéknak, amivel a history rajongók jóllakhatnak. Klasszikus történelmiekről (Rome, medi2) sajnos lemaradtam így nincs érzelmi kötődésem hozzájuk, de ha lenne is a warhammer után valahogy "visszalépésnek" érzem, hogy csak egyforma lándzsás, pajzsos katonákat ütköztessek egymásnak. Pharaohnál, már Troyban is, pedig még szembetűnőbb ez a különbség. Troy mindenesetre előállt pár érdekes ötlettel (amazonok->woc rework) szóval hátha itt is lesz pár olyan kísérlet amit a nagyobb TW játékok jobban hasznosítanak majd.

Válasz erre

montanosz
#9 montanosz [119]
a tengeri népekhez szolva, a tengeri szo megtévesztő mert csak egy részük jött a tenger felől, ugyanakkor a dns vizsgálatok alapján már tudjuk honnan merről stb (egy kis off hozzá, jomagam 18 okori nép dns hordozom magamban)

másodlagosan, mint a magyar történelemnél is nem szabad elfelejteni hogy itt nem mai szemmel kell nézni a történelmi eseményeket. példa jerikonak 1200 lakosa volt és az volt az egyik legnagyobb város, vagy kissé arrébb, a szarmata királynő 300 lovassal meghódította a szkíta fővárost

a játékhoz szolva: nem tudom mennyire lesz bemutatva de a embermagasságu bambuszpajzsokkal felszerelet verhetetlen egyiptomi hadsereget egy technikai ujjitás győzte le: a buzogány

a rommeli mélységű stratégia és taktika sem volt jellemző a legtöbb csatában, persze volt kivétel, a zsidók parittyái vagy a kádesi csata pontos leirása a bibliában azt mutatja hogy voltak rendkivül magas szinten kidolgozott stratégiai látások amik persze utánpotlás vagy terpfüggők voltak.
Gondoljatok csak bele a több tizezer lo (harciszekerek) ellátására, nem vélet hogy joval később a mongol hordás a magyar alföld után bedopták a törölközöt mert a magyar síkségon találtak utoljára a 700ezer loállomyány szá,mára takarmányt (minden harcosnak 3 lova volt)

montanosz

Válasz erre

Pras
#8 Pras [5486]
Bár ez már valóban némileg off/érintőleges, de - a Barbarian Invasion megoldását a korának színvonalán pl. határozottan szerettem. Valójában egyetlen népcsoport "spawnolt" csak később, a szlávok, az összes többi már a térképen volt, vagy horda-módban (hunok, vandálok), vagy arra képesen (gótok, roxolánok pl.), így a játékos jó felderítéssel azért láthatta, hogy mivel áll szemben. Ilyen szemponból a játék kimondottan fair volt, ráadásul letelepedésnél a horda-egységek emlékeim szerint lakossággá konvertálódtak és vice versa.

Ehhez képest az Attila a papíron szofisztikáltabb horda-móddal egyrészt egyből lábon lőtte magát (emlékeim szerint nem volt érdemes a horda-épületekkel szórakozni a pénzgyűjtögetés helyett, kivéve a hunokkal, akikkel más lehetőség nem volt; ill. az egyéb társított játékelemek is marhaságok voltak itt-ott, pl. a "közelségi" negatív módosítót nem a seregek közötti tényleges távolság adta, hanem a közös provinciában tartózkodás), és akkor erre még rájött az, hogy ott valóban a semmiből és a semmibe spawnoltak az újabb és újabb, majdnem egyen-hadseregek. Ezek után én csak örülni tudok annak, aki imádja ezt a "túlélő-stratégia" megközelítést, de ahogy megvalósították, az számomra inkább csak kiábrándító. Emiatt (is) inkább várok mechanikai komplexitást, organikusan kialakuló narratívákat, autentikus hangulatot stb. egy TW-től, semmint "nehézséget", az egyszerűen nem fog összejönni, amennyiben meg mégis, az nem az valamiféle hatalmas összecsapás lesz ember és AI között, hanem cheese fest. Nézzük meg bármelyik Legendary végigjátszást.

Sajnálom egyébként, mert anno a Barbarian Invasion volt a kedvenc darabom, úgyhogy az Attilát még jobban is vártam talán, mint az R2-t. Erre majdnem mindent megtestesített, amit félresiklottnak éreztem a modern történelmi TW-kben.

Kissé rettegek is attól, hogy a Pharaoh is esetleg (újra) bepróbálkozik ezzel a survival strategy sztorival. Amennyiben így lesz, mondjuk, feltehetőleg jobban fog állni neki, mint az Attilának. Már kezdve azzal, hogy a screenshotok nem a barna negyven árnyalatában pompáznak, lábbal rúgva le az ember torkán, hogy "nézd már, itt most Apokalipszis van!"

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#7 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Az első Rome: Total War kiegészítője, a Barbarian Invasion is pont ilyen volt kb. a kezdés után, ha jól emlékszem, a vándorló népcsoportok egyszer csak jöttek és paff, egy kicsit felnagyítva a valódi érkezést.

Visszatérve a "tengeri népekre", ebben az elképzelésben pont az az érdekes, hogy Egyiptom győzedelmeskedett ellenük, szóval itt valami népelőnynek is kellene lennie.

Válasz erre

Előzmény: Baracklekvár 2023.05.23. 20:23
Baracklekvár
#6 Baracklekvár [1745]
Remélem (bár meglehet hiába), hogy a "tengeri népeket" nem úgy fogják manifesztálni, mint Attila seregeit anno - hogy a ködbül spawn-olnak a végtelen seregek...

Értem, hogy nem tudjuk igazán, hogy ezek a "tengeri népek" mégis miféle népek voltak - de legalább valami valószínű-szerű forgatókönyv mellett letehetnék a voksukat. Ez a semmiből végtelen spawnolás legyőzhetetlenné teszi a mumust, és ez nem tetszett az Attila Total War-ban anno.

Nyilván egy (minden) bronzkori nép számára a túlélésért való harc miatt kínálja magát a végtelen ellen spawnolás lehetősége itt is - de akkor sem tetszik ez a mechanika.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.05.23. 19:54
Pras
#5 Pras [5486]
Pontosan, elvileg ebbe a korszakba is helyezi a játékot a CA - aztán, hogy pontosan hogyan fogja feldolgozni a sztorit, az egy jó kérdés, persze. Úgyhogy tkp. egyáltalán nem off.

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.05.23. 19:54
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#4 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5121]
Félig off, de az összeomlás alatt a nagy bronzkori civilizációs összeomlást érted, amikor számos magas kultúra eltűnt, sok helyen még az írásbeliség is megszűnt a tengeri népek támadása, környezeti hatások és egyéb, máig sok szempontból kérdéses, vitatott tényezők okán?

Mert ha a válasz igen, akkor egyetértek, ez egy izgalmas és érdekes korszakválasztás.

Válasz erre

Előzmény: Pras 2023.05.23. 19:21
Pras
#3 Pras [5486]
Engem pl. kimondottan érdekel; a Troy óta várok egy mellé nem beszélő, tökös bronzkori címet tőlük, az összeomlás időszaka pedig kézenfekvő választás egy Total War-nak. Az mondjuk, hogy - végigpörgetve az eddig kiadott, nem túl bő anyagot - ennyire Egyiptomra húzzák fel ezt az egészet (ill., hogy a szófiai stúdió készíti), engem azért arra az aggodalmas következtetésre vezet mondjuk, hogy attól, hogy papíron elengedték a Saga kategorizációt, ez azért a függöny és füst mögött alapvetően mégiscsak az lesz. Amennyiben így lesz, a korszak relatív információhiánya ezt valahol még védhetővé is teszi, csak hát... a vételár attól még annyi, amennyi.

Válasz erre

Dino
#2 Dino [6003]
Jó, de hát mégiscsak róluk formázták az egyiptomiak a szkarabeuszt.

Válasz erre

Előzmény: Baracklekvár 2023.05.23. 17:50
Baracklekvár
#1 Baracklekvár [1745]
Ötletes és kreatív; azonban merész vállalkozás két - egy kupac sz@ron verekedő - ganétúróbogár metaforájával eladni a játékot (vagy hát arra építeni a trailer-t); már csak azért is, mert bizonyára sokan vannak, akiket akár a bogarak, akár a sz@rgolyók fóbiásan taszítanak.

Hogy a játék milyen lesz? Gondolom, mint az előző tíz. Meglehet adok majd ennek is egy esélyt.

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.