25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Jagged Alliance 3 teszt [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Jagged Alliance 3 teszt
24 év után kijött a folytatás – vajon megérte várni?

montanosz
#13 montanosz [116]
mod telewpitéas

C:\Users\$YOUR_USER\AppData\Roaming\Jagged Alliance 3\Mods útvonalon, ha nem létezik, hozza létre a Mods mappát.

rejtett mappáék megjelenitését persze pipáljátok be addig a totalban

montanosz

Válasz erre

montanosz
#12 montanosz [116]
a gépi magyarítás is jol sikerült nost probáltam ki

montanosz

Válasz erre

llaszlo79
#11 llaszlo79 []
Hello

Én csak most fedeztem fel, hogy van egy új verziója. A 2-est nagyon szerettem. Több, mint 20 éve volt, pontosan 24 éve

Hogyan kell a modokat telepíteni?

A telepítési mappában meg van a "Mods" mappa. Abba kitömörítem és bele másolom a modokat. De mégsem működik. Azt írja a játék, hogy 0 telepített mod van.
Mit csinálok rosszul?

Válasz erre

Aryx
#10 Aryx [3517]
Sajnos ezt a késes dolgot javították. De sebaj, végre először jól állunk...

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

Válasz erre

Előzmény: Aryx 2023.07.19. 14:59
Aryx
#9 Aryx [3517]
Hát igen, a lopakodás sajnos nem lett a legerősebb rész. Én Blood-ot küldöm előre, aki a késeivel rendesen kitakarítja a pályát. Nem tudom, bug-e, de rögtön az elején feloldottam nála azt a perköt, hogy késes akció után még egyet léphet; a gyakorlatban emiatt gond nélkül végez egy körben 3-4+ ellennel, mivel az ajándék lépését minden szúrás után megkapja. Nagyon OP lett a figura, kissé csalásnak is érződik, de remélem, nem javítják ki, mert ennyi előny egyszerűen kell. Most vagyok túl egy elég intenzív részen, ahol úgy féltucat támadási hullámot kell visszavernünk egymás után úgy, hogy kemény 1 percünk van a soron következő hullámra felkészülni (és a szövetséges AI közben serényen nézi a falat...).

Na, folytassuk...

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

Válasz erre

Előzmény: Lacko 2023.07.19. 13:59
Lacko
#8 Lacko [11510]
Igaziból van százalék, hogy mennyi a találat esélye, csak nem írja ki. De tegnap felraktam egy modot, ami kiírja. És vagy mázlis vagyok (játékokban soha) vagy nincs az, mint az X-COM-os meme-ekben, hogy 99% esetén mellélő. 80% felett kb mindig talál.

Ami nekem nagyon hiányzik, az a real-time részhez egy pause gomb. Meg valahogy syncshot is kéne. Osonok két hangtompítos mercemmel és ott van háttal két őr és nem lehet leszedni őket egyszerre, mert vagy az egyiket lövöm le vagy a másikat és akkor amelyik életben marad az riasztja a többieket. Oké, ha mázlim van és nem riaszt azonnal, akkor van egy kis időm, hogy a másikat is lekapjam (már turn-basedben) és akkor mégsem lesz belőle olyan konflikt, hogy özönlik ránk az ellen. De tök jó lenne, ha egy pause-zal és mindkét mercemnek kiadott tűzparanccsal egybe leszedhetném a két őrt és eleve nem ugranánk be turn-based-be.

Válasz erre

Előzmény: Aryx 2023.07.14. 18:26
Aryx
#7 Aryx [3517]
Attól függ, hogyan definiáljuk az rpg-t (itt most a crpg-kre gondolva). Szerintem maximálisan megfelel az rpg kritériumainak. És itt most nem arra gondolok, hogy vannak harcok, akciópontok, lootok, statok, mint pl. a bölcsesség, ami többek közt a párbeszédek során is új válaszlehetőségeket nyit majd meg. Hanem inkább arra, amit a hivatalosan ízig-vérig rpg-nek kikiáltott Wasteland 2-ből hiányoltam: hogy itt a karaktereid élnek, nem önálló gondolkodásra képtelen robotokat irányítasz, akik szó nélkül bólogatnak akkor is, ha beküldöd őket a húsdarálóba, hanem forrófejű zsoldosokat. És ők azon túl, hogy egymással is folyamatos párbeszédeket folytatnak (és igen, figyelni kell, hogy kit társítasz össze kivel, mert nem biztos, hogy mindenki jól jön ki majd egymással, ami a morálra is kihat), még téged is, mint a megbízójukat is bevonnak a sztoriba. És innentől kezdve mi ez, ha nem szerepjáték?

Fú gyerekek, most játszottam 109 percet, eddig le vagyok nyűgözve!! Maximálisan méltó folytatása a második résznek!! Pár apró dolog zavar csak, vagy inkább úgy mondom, még szoknom kell: a grafika az én ízlésemnek túl színes, csiricsáré. A másik, hogy ezúttal nem olyan sík terepeken folynak a harcok, mint az elődben, itt bizony dzsungel van, rengeteg bozóttal, pálmafákkal, hegyekkel, dombokkal, többszintes épületekkel és más magaslatokkal, és emellett egy rakás teleszórt szeméttel, kerti székkel, autóronccsal. Szóval kicsit szokni kell még, hogy ennyire sűrű lett a játéktér, de ha belegondolok, mégis csak valahol Dél-Amerikában járunk. Az előbbi felsorolás azt is jelenti, hogy ezúttal vagy 10x több fedezék jut mindenkinek.
A UI kissé bonyolultnak fog tűnni elsőre sokaknak, de szerintem abszolút logikus, és sok mindenben segíti a játékost. A játék érezhetően nem lett könnyebb, cserébe több tippet kap a játékos.

Az AI remekül lett megírva, és ez az apró részletekben mutatkozik meg. Nem az van, hogy a karaktered körberohanja az épületet; ehelyett betöri az ablakot, és úgy rohan rajta keresztül. De akkor is csak lestem, amikor az ellenséges csávó közvetlen a karakterem feletti szirten állt. Ugyanígy kerülőutat vártam a karakteremtől (hja, régi Wasteland 2-es beidegződéseim), erre b+ felugrott és úgy szúrta nyakon a csávót. Azon túl, hogy látványosak az ilyen akciók, egy rakás AP-t megspórolnak nekünk. Ugyanígy az ellenfelek sem szívbajosak, körbe kerítenek és fedezékeket használnak, vagy lövik szét a mi fedezékünket. Emellett nem feltétlenül fogják tudni elsőre, hol is vagyunk.
A harcokról amúgy szintén egész jók az első benyomásaim. Örülök, hogy nincs a találati százalékpontokkal való baszakodás, ahol a 25%-os hit ugyanannyit ér, mint a 97%-os (az ign-nél valamiért ezt hiányolták); ehelyett dönthetünk arról, hogy melyik testrészre célozzunk. Ez a rendszer szerintem teljesen működőképes, főleg, hogy még tippeket is ad a játék, éppen mire érdemes célozni (mert lehet valaki úgy is fedezékben, hogy a keze vagy a lába kilóg).

Bár eddig még csak 3 fős csapatom van, a karaktereket már most nagyon bírom. Bár lesznek ismétlődő szövegek, még így is elképesztő az a párbeszédmennyiség, amit felmondanak a szinkronhangok. Én felbéreltem az ukrán csajt is (Kalyna), aki nem biztos, hogy a legélesebb kés a fiókban, és ez a dialógusaiban is visszaköszön. Olyan párbeszédek röpködnek itt, hogy azokon remekül lehet szórakozni. Legszívesebben végigpróbálgatnám az összes létező párbeszéd-kombinációt az összes karakterrel.

Ez már szerk, mert majdnem elfejtettem, de remek zenéket válogattak össze, amik tökéletesen illeszkednek ehhez a trópusi settinghez.

Eddig azt vallom, így kell ezt csinálni; az utolsó pillanatban is kételkedtem a játékban, amin nem segítettek a sokszor felemás trailerek sem. A 2. rész óta hiányoltam ezt a játékmenetet és hangulatot, de megkockáztatom, még túl is mutat azon. A fejlesztők tényleg komolyan vették a feladatot, és pontosan tudták, mit várnak az emberek egy 3. résztől. Megérte várni.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.07.13. 20:37
Aryx
#6 Aryx [3517]
Letöltés kész. Lássuk... most még csak azt nézem, egyáltalán működik-e... nem szabad még belevetnem magam.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

Válasz erre

Előzmény: Aryx 2023.07.13. 21:54
Aryx
#5 Aryx [3517]
Oké, kész, meggyőztetek, ebben a pillanatban zsákoltam be én is a JA3-at. Az utolsó pillanatra halogattam a döntést, hogy ezt, vagy az Aliens: Dark Descent-et válasszam-e nyári programnak. Utóbbinál sokáig mindent elsöprő, ultimate érvnek tűnt, hogy ALIENS, viszont az, hogy real time és hogy g3ci nehéz, kissé eltántorított. Most hétvégén viszont belevetem magam a JA3-ba, egyelőre még el se hiszem, hogy annyi év után ismét egy Jagged Alliance-címmel fogok játszani.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#4 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5109]
A párbeszéd opciókkal, döntési lehetőségekkel, amik hatással vannak a történetre, mennyire ment el az RPG irányába a játék? Tekinthető-e soft-RPG-nek ezen elemek miatt?

Válasz erre

Shadowguard
#3 Shadowguard [4238]
Amikor az ember látja mindenhol a teszteket délelőtt, nekikészül, hogy este már játszhat... És rájön, hogy még egy nap, mert a tesztelők ennyivel hamarabb kapnak kódot...

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Wing
#2 Wing [4593]
Lehet, ugyanúgy az IMP-en keresztül, van kérdéssor is, még a jelszó is ugyanaz, mint a JA2-ben (XEP624)

Válasz erre

Előzmény: andy19770128 2023.07.13. 17:38
andy19770128
#1 andy19770128 [2]
Egy kérdés: Lehet saját karaktert késziteni vegy MEGINT kisprórolták?

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.