Hát Aladdint repülés kóddal toltuk, de úgy nem volt élvezetes és a 2. pályánál így se mentünk tovább, a The Lion King-ben pedig az a fránya 2. pálya a majmos logikai feladványokkal és a pixelpontos ugrándozásokkal... Mindig elakadtunk a végén, mert gyerekként nem jöttünk rá, hogy az egyik majmot vissza kell ordítani a 2. körös ugrásnál és ez a trükk, hogy ne dobjon a vízbe. Amikor meg végre rájöttem és egyetlen egyszer túljutottam a 2. pályán, rögtön megölt a sakál a 3. pálya elején, ami ugye a bossfight-tal indult... Game over és kezdhettem az egészet elölről... A pár éve történt újrakiadással is vért izzadtam vele. Azzal a kikötéssel toltam, hogy csak checkpointoknál save-elek, visszatekerést pedig csak a bónuszpályákon használok. A későbbi pályák még brutálisabbak voltak nehézségben, nem beszélve a végső bossfight-ról... De végül eljutottam a végére.
De gyerekként nem volt célom sose a végigjátszás, tudtam, hogy ilyen feltételekkel nem fog menni.
A legnagyobb ilyen gyerek achie-m C64-en a Giana Sisters végigjátszás volt. 33 pálya egyhuzamban, a 20-as felett pixelpontos ugrásokkal. Úgy sikerült, hogy ARMN kóddal (durva, hogy máig emlékszem rá) először minden pályát végigtoltam és kitapasztaltam, ezután már ment egyhuzamban, pályaugró kód nélkül is. Volt benn 1-2 secret skip lehetőség a Mariohoz hasonlóan, de így is brutál nehéz volt a végére érni egyhuzamban, véges számú élettel.
Jah meg a GameBoy. Azon sok játékot kitoltam, pl. Duck Tales 1-2, Jungle Book, Tom & Jerry, The Flintstones egyhuzamban (mert nem autosave-elt), de voltak autosave-es játékok is már, mint pl. Super Mario Land 2 és a Wario Land. Ezeket is sikerült végigtolnom, ahogy a Super Mario Land is sikerült még autosave lehetőség nélkül. A GameBoy valahogy megengedőbb volt a nagykonzolokhoz, C64-hez és DOS-os játékokhoz képest. Persze azon sem volt könnyű végigtolni bármit is, pláne, hogy az elem lemerüléssel is számolni kellett, ami szintén jó sok újrakezdést okozott egy-egy játék finisében járva...
Adjál kölcsön generátort holnapig!