Hát, úgy talán 3 kábelt kell lehúzni és átkötni, ha mellé rakod a másik házat, de te tudod. Ki sem kell szerelni a tápot. Ha a másik gépen van alaplapi / CPU videokártya, akkor még egyszerűbb.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Hát a jelenlegi gépemet nem szeretném szétszedni - mert az előző tapasztalataiból okulva - ezt nem én kábeleztem és baromi szépen van megcsinálva, amit nem szeretnék szétkapni.
De már keresem a megfelelő tápot a teszthez.
Érdekes. Muszáj lesz megnézni másik táppal. Procit felesleges kiszerelni, meg minden mást is felesleges volt, attól még ventilátoroknak fel kellene pörögniük, és sípol az alaplap, hogy valami baja van.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Szétkaptam ezt a régi gépet, kifújtam levegővel, kiporszívóztam. Megkerestem a két pin-t, ami a power. Letisztogattam. Megpróbáltam bebikázni csavarhúzóval de semmi.
Megpróbáltam leszedni mindent: vinyókat lehúztam, külső perifériákat lehúztam, videokártyát kiszereltem. (A procit nem mertem kiszerelni, mert azt tuti nem birom visszarakni, mert böszme nagy venti van rajta). De így se indult be.
Az a fő gond, hogy még az internet sem hallott hasonlóról. Félek ha elviszem valami szerelőhöz az se oldja meg, csak elkéri az árát.
És közben meg a táp megy, az alaplapon is meg a videokártyán is világítanak a ledek.
Nulladiknak húzd le az alaplapról a bekapcsoló gombot, és egy csavarhúzóval érintsd össze a két érintkezőt. Vagy, ha van az alaplapon is bekapcsológomb, akkor nyomd meg azt.
Ugyanezt megteheted, miután lehúztad az táp csatlakozóit az alaplapról, és visszadugtad.
Igen, a gombelem lemerülése miatt még el kell induljon, de ez a hiba is ritka, mint a fehér holló, 10+ éves gépeknél fordul elő.
Nagyobb eséllyel valami kontakthiba, amit kizárhatsz a fenti módszerekkel. Nálam már volt olyan, hogy a bekapcsológomb vezetékének forrasztása megadta magát.
Alaplap hiba esetén a ventilátorok jellemzően attól még felpörögnek. Ha a fenti módszerek nem segítenek, marad a másik gép tápjával való próbálkozás.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Természetesen el kéne indulnia akkor is, ha az elem lemerült. És ha az alaplap rendesen működik és valami más hardware elemmel van bibi, akkor pedig csipognia kellene a speakernek (ha be van kötve). Húzd le a tápcsatikat mindenről és csak az alaplapra dugd vissza. Nézd meg úgy mit csinál. Vagy a másik táppal még esetleg. Csak szimplán az állástól nem feltétlenül nyiffant volna ki a lap vagy a táp, de sajna bármi lehet ilyenkor.
Be szeretném kapcsolni a régi gépemet, de nem indul.
Sztori: egy éve lecseréltem a gépem. Szépen áramtalanítottam a régit, de nem vittem sehova, szóval itt állt az új gép mellett egy évet (szobahőmérsékleten).
Most be akartam indítani: bedugtam a konnektorba, bekapcsoltam a tápot. Szépen világít a led az alaplapon meg a videokártyán, de a bekapcsoló gombra semmit sem reagál.
Ötletek? Tanácsok?
Megj: gondolom lemerült az alaplapi elem (ha még van ilyen) és elfelejtette a bios beállításokat. De attól még el kéne indulnia. De még a ventillátor sem pörög fel. Semmi.
Én ugyanezt csináltam mint a videon van https://www.youtube.com/watch?v=d2lncg0pXxY
Csak miután eltűnik a törlés felirat nem a boot képernyő jön be hanem ujra a torlés képernyő. És ez megy végtelen ciklusban.
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
Sziasztok! Van egy Asus K010 jelű tablet amit szeretnék eladni. Beléptem a beállitásokba és nyomtam egy gyári visszaállitást hogy töröljem róla az adatokat. A képernyő elsötétült meg jelent a közepén az android logo és alatta egy futó csik meg a törlés felirat. Ez volt tegnap délelőtt és azóta is ez van. Kikapcsolni ki tudom, de ujrainditásnál a boot képernyő után ugyanez a képernyő jelenik meg. Próbáltam hogy a hangerőgombbal együtt a bekapcsolót akkor előjött egy recovery meg boot opció de egyik sem segitett. A kis lyukban is megböködtem már a reset gombot de nem reagál rá. Valakinek ötlete? Előre is köszönöm!
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
Mostanában is ezt szokták javasolni. V-sync off, frame limitert aktuálisan beállított frissítési frekvencia alá beállítani pár fps-sel (MSI Afterburnerrel).
Nem kimondottan gond - lehet, hogy ez a normális - de érdekelne, hogy másnál is van-e ilyen. Kb egy éves az "új" gépem és szépen muzsikál meg minden (nyilván nyáron nem kellemes, ahogy fújja ki magából a hőt, de hát ez van. Meg arra is figyelni kell nála, hogy az indie játékokban, ahol nincs VSync vagy FPS max, akkor ott néha elszáll és 1000 fps-nél elkezd izzani a vas. De ezen kívül minden oké.
Erre most elkezdtem játszani a Deliver Us Mars-sal és minden oké, de időnként (kb egy óra játék után) egyszercsak 30 másodpercre felugrik a videokártya ventillátora. Elkezd borzalmas porszívó hangon üvölteni, majd 30 sec után visszaáll normál zugásba és szépen megy is. Elsőre úgy beszartam, hogy kiléptem és megnéztem a grafikont: a hőmérséklete olyan 70-80 fok volt, a venti fordulatszámon meg látszott, hogy szépen pörgött nyugiban és egyszercsak egy tüskében felugrott maxra, majd visszament.
Azóta már sokat játszottam vele és azóta is csinálja, hogy kb óránként 30 másodpercre felzúg.
Az a kérdésem, hogy ez normális-e és nektek is volt-e már ilyen?
Korábban már mondtátok itt, amikor nyáron panaszkodtam hogy RDR2 fullosan kicsit meleg, hogy túl kisméretű (túl kompakt) kártyát vettem és ezért van.
Amúgy a kártya ez: ASUS TURBO-RTX3080-10G-V2 GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X Turbo PCIE
Van olyan, hogy PlayDome vírus??? Most olyan történik velem, amit ha más mondana, tuti nem hinnék neki:
MacBook Pro 14, legfrissebb Ventura. Egészen mai napig minden oké volt, most viszont a net szarakszik. Wifihez csatlakozik (routerrel és mobilnet megosztással is próbáltam és más eszközök ugyanezen hálózatokon elérik a netet), de ezen a gépen most mégsem gyün az internet...
KIVÉVE: a Playdome és az is csak Safari böngészőn. Nem cache, mert olyan cikkeket és pl ezt a fórumot is megnyit, amit előtte nem nyitottam meg... de semmilyen más webes oldalt, a Chrome böngésző semmit, sem internet alapú appok (messenger, viber, deepl, stb.) nem működnek... csak a PlayDome...
Az imént úgy lefagyott a gépem, hogy az eddig általam utolsó megoldásként ismert, bekapcsológomb hosszú nyomvatartása sem segített. Végül a tápkapcsoló kikapcsolásával sikerült újraindítani, gondolom ilyenkor már nincs más megoldás.(?) Mindez egy youtube videó nézése közben, soha nem tapasztaltam még ilyet, ezt mi okozhatja?
Jogos. Valóban nem használom az egeret gaming-re, a billentyűzettel együtt volt, ami viszont ergonomikus, dizájnos, világít, mindkettő passzol kinézetben és színben a ház színeihez. Ősszel cseréltem a vidéken lévő gépemet 100%-ban le és amikor kiderült, hogy nem lesz olcsó, nem akartam már spórolni a részleteken, nem a billentyűzet és egér ára dobta meg jelentősen a végösszeget.
Köszi mindkettőtőknek, meg is oldottátok a kérdést. Őszintén szólva fogalmam nincs mi az a DPI, de a leírásotok alapján megnéztem, milyen plusz gombok vannak rajta, megnyomtam mindegyiket és az egyik esetén visszaállt a kurzor sebessége normalra. Most így ki is derült, hogy a görgő alatt van 2 gomb, egyik belassít, másik visszagyorsít, szóval ezt nyomhattam meg véletlenül.
Kéne a pontos típus, egyrészt valószínűleg az van, amit DA mond (DPI gombot megnyomtad), másrészt lehet, hogy van valami driver program, ahol amúgy tudnál több profilt beállítani.
Pl. én is 600 DPI-n játszom MW2-t, de alapban 1200-on megy az egér, ezt a két profilt DPI gombbal váltogatom.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
ASUS TUF egerem van. Egyik napról a másikra brutálisan belassult a kurzor sebessége. A Windows beállításokban a maxra tettem a sebességet, de így is egy örökkévalóság, mire a képernyő egyik feléből a másikba húzom, szóval használhatatlan. Kipróbáltam több USB slotban is és a gépet is újraindítottam, de semmi eredmény. Rádugtam egy régi hagyományos egeret a gépre, azzal tökéletes a kurzor sebessége. Tönkrement volna az ASUS egerem, vagy valami gyári beállítás állítódhatott el? Ha utóbbi, azt hogyan lehet korrigálni?
Nem akarom túlreklámozni magam, és lehet, hogy a T is változtatott már ezen, de az egy alap dolog volt a 2 gigabites csomagoknál anno, hogy egy szálon 1 gigabit megy. Aki 2 gb-s csomagot vett, az igazából 2x1 db 1 gb-s csomagot vett, mert maga a T-s hálózati eszköz portjai sem adnak át ennél többet. Az optikai kábel igen, de az a kütyü, amibe bemegy, annak a portjai nem tudják ezt. Innentől pedig mindegy, hogy mit csinálsz, és milyen adaptert veszel.
Nekem is ez volt az első gondolatom, szóval egy ilyen már lapul a fiókban, arra vár, hogy visszapostázzam. Az adapter 3.2-es USB-vel üzemel csak optimálisan. A laptopom portjai viszont mind 3.0-ásak.
Volt magentaskent kerdezem: az a 2000 mbps az egy szalon megy, vagy az utcai leagazo a 2000, es a hazon beluli telekomos cuccok is csak 1000sek? Utobbi esetben soha nem lesz 2000 a vegponton sem.
Történet röviden: van egy 2019-es Predator Helios 300-asom, amiben van egy 'Killer E2500 Gigabit Ethernet Controller' a kábeles net kiszolgására. Ez 1000/1000 (Mbps)-re képes. Nemrég kötöttem egy új net szerződést a magentásoknál, ami 2000Mbps-et tud, azonban a laptopom a korábban írt okból nem képest ezt átvenni, dolgozni vele.
A kérdésem, hogy van-e olyan csatlakozó, amire le tudnám cserélni az E2500-at, belemegy a Helios 300-ba és képes a 2000Mbps sebesség feldolgozására?
Bármilyen más alternatív megoldást is szívesen fogadok.
Köszi előre is!
Köszi! El is felejtettem, hogy van ilyen funkciója. De ja, nem merem már azokat a drivereket megpiszkálni minden jól fut. Csak vga drivert szoktam frissíteni ahogy írtátok is. Csupán kíváncsi voltam miknek van újabb verziója, mert az avastét nem tudtam visszanézni miután kiléptem.
A CCleaner megbízható, és van próbaverziója, mert az a funkció ott is fizetős. De hidd el, hogy egyébként teljesen felesleges. Ahogy írták, a VGA drivert érdemes csak frissítgetni, ha egyébként működik a rendszer.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Én is így hittem eddig, de az avast egyik nap benyomta hogy pár driver nincs frissítve. Én hülye meg nem írtam le a nevüket, számukat és kiléptem majd rájöttem utána, hogy ahhoz fizetnem kéne az avastnak, hogy újra ezt lecsekkolja ezért keresek egy megbízhatót.
Van kikényszerített vsync nvidia settingekben (nem az Experience, hanem az az ezer éve ugyanúgy kinéző vezérlőpult ). 3D beállítások fül Globális beállítások tabja alatt nézd.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Köszi. Amelyik játéknak van a beállításai között V-sync ott én is mindig bekapcsolom. Még akkor is ha emiatt leesik a teljesítmény (ilyen csak régebben volt, ma már szinte sosem esik az FPS a V-synctől), mert ha ki van kapcsolva, akkor sokszor a kép felénél láttam egy vízszintes vágást.
De van ilyen globális V-sync, amit a drivernek adhatok meg?
Az NV drivernél nem találtam ilyen beállítást, ami maximalizálja az FPS-t, csak a monitor Hz-ét lehetett beállítani. Az meg jól állt.
De olyan tényleg volt, hogy egy kis indie játéktól felforrt a kártya és játékon belüli beállításokban beállítottam, hogy max 60 fps és lenyugodott. Szóval ez rohadt jó ötlet, csak nem találok ilyen általános beállítást az NV drivernél. (Ugye ugyan arra gondolunk: jobb-klikk a desktopon és onnan indítom és a 3D beállítások alatt vannak ezek.)
Windows ezt alapból csinálja máár, ha nagyon régi drivereid vannak.Az egyedüli amit érdemes naprakészen tartani az a videókártya driver, többinél csak ha problémát észlelsz.
Sziasztok! Tudtok ajánlani egy ingyenes és megbízható (nem malware) általános driver updater toolt? Ami lecsekkolja a rendszert és kiírja, hogy milyen driverből létezik frissebb verzió és le is tudja szedni?
Meglehet a Tweak alkalmazásnak van valami beállítása már alapesetben, amivel korlátozza a feleslegesen maximális teljesítményt.
De van még egy faék egyszerű megoldás a problémára, legalábbis a legtöbb játék esetén: bekapcsolandó V-Sync. Ezáltal ha a monitor képfrissítése (pl.) 120Hz, akkor a videokártya is ehhez idomul, s nem akar majd 200-500-40000 Hz-es teljesítményt kipréselni magából.
(Valójában én mindettől függetlenül is bekapcsolva tartom ezt az opciót, számomra ilyenkor a legjobb a látott kép.)